2018-03-13 09:00
Czyli z deszczu pod rynnę! Zmiany,zmiany,zmiany........
2018-03-13 09:10
gdyby podłączyć całą pierdzącą "opozycję", to mógłby być prąd z biogazu
2018-03-13 09:15
A jeszcze nagrody sobie dają po 80tys, wydają 15mln kartami służbowymi, na telewizyjną propagandówkę 2mld i karmią hochsztaplera z Torunia 100mln.. i to nie jest ich ostatnie słowo.
2018-03-13 11:42
a prosty pisowski lud kupuje dojną zmianę jako dobrą zmianę, jak to mówił prezes TVP PiS ciemny lud wszystko kupi
2018-03-13 12:30
Jak suweren debil to czego się spodziewać po rządzących?
2018-03-14 14:00
Lepszy już ten "suweren debil", niż "debil elektorat, zadowolony z ciepłej wody w kranie".
2018-03-13 09:16
2018-03-13 09:42
ale zaślepione przygłupy tego i tak nie zrozumieją.
2018-03-13 09:51
2018-03-13 10:20
ostatnio skarży się w mediach, że jednak tej kasy nie dostaje.
państwowy fundusz domaga się faktur i wstrzymuje transze dopłat
2018-03-13 10:23
Oficjalnie dostał 100mln w samym zeszłym roku, a ile nieoficjalnie to się nigdy nie dowiemy, zważywszy że swoje nagrody PiS chce oddać na cele charytatywne - Lux Veritatis zapewne ;-)
2018-03-14 14:02
2018-03-13 11:45
gdzie ta geotermia? ile wody tłoczy na dobę i o jakiej temperaturze?
2018-03-13 10:09
Bo dziwnym trafem Niemcy chciały wykupić 4 lata temu 3 kopalnie w Polsce, z perspektywą dwóch kolejnych...dziwne nie ?
Las Hambach w Nadrenii Północnej-Westfalii - mówi ci to coś ? Pomimo że leży na terenie Natura 2000 ma być w całości wycięty pod planowaną kopalnię odkrywkową.....
2018-03-13 10:11
100 tysięcy uprzywilejowanych górników sterują polityką energetyczną 38 milionowego kraju! Rozpędzić pałami.
2018-03-13 10:26
..a polskim kopalniom się nie opłaca panstwówka
Sprywatyzować skoro nierentowne, wtedy "biedni" górnicy przestaną opony na Wiejskiej palić idąc po kolejną podwyżkę, czy inną siedemnastą pensję..
2018-03-13 10:34
I tak powstał lud smoleński ! A podatnicy? PiSuary nigdy się tym nie przejmowały!
2018-03-13 11:58
ktoś widział?
2018-03-13 11:57
Oczywiście górnicy nie chcieli, pewnie bali się, że będą musieli zacząć pracować...
2018-03-13 11:17
FSM upadło, a Skoda istnieje.
Znajdź różnicę.
2018-03-14 14:06
2018-03-13 09:01
i ta konieczna elektryfikacja będzie zrobiona prędzej czy później,
Trzeba wydłużać trasę PKM to powinno być jak najszybciej zrealizowane, by PKM jeździła od Tczewa po jak najdalej za Gdynię.
Jeszcze
i ta konieczna elektryfikacja będzie zrobiona prędzej czy później,
Trzeba wydłużać trasę PKM to powinno być jak najszybciej zrealizowane, by PKM jeździła od Tczewa po jak najdalej za Gdynię.
Jeszcze jakieś wagony turystyczne puścić latem z jakimiś imprezami plenerowymi połączyć i będzie ok.
Na początek proponuję kursy co 30 minut pod Forum Radunię od jej otwarcia. Nie tylko pod klientów Forum Radunia, ale i pod miejscowych i pod turystów się przydadzą.
2018-03-13 11:30
2018-03-13 11:46
O ile w końcu PKP S.A. odda samorządom udziały.
2018-03-13 12:29
Trzeba odbudować linię Kościerzyna-Tczew
2018-03-13 17:29
do Tczewa mozna bylo ewentualnie Skarszewy - Starogard ale ta linie tez lata temu rozebrano
2018-03-13 21:20
Jak co to do Tczewa SKM nie jezdzi już!!! Do Tczewa jezdzi teraz Regio!!!
2018-03-13 09:02
super :)
2018-03-13 09:03
Liczymy na szybkie połączenie z Kościerzyny do Gdańska.
2018-03-13 09:03
ZKM i Lisicki -Ostatni przetarg firmy renoma 20 mln zł !!!! na kontrole 3 letnią zkm . dziwnym trafem Lisicki został dyrektorem zkm i nagle przetarg wygrywa firma renoma której tak bronił przez kamerami jak pobili
ZKM i Lisicki -Ostatni przetarg firmy renoma 20 mln zł !!!! na kontrole 3 letnią zkm . dziwnym trafem Lisicki został dyrektorem zkm i nagle przetarg wygrywa firma renoma której tak bronił przez kamerami jak pobili niepełnosprawną kobietę . Koniec kadencji i nagle renoma wygrywa przetarg za 20 baniek gdzie nawet jak się policzy 20 kontrolerów po 4000zł miesiecznie biuro 15.000zł plus 5 praconikow biurowych nie powinno to kosztać nawet 4 mln zł . Gdzie reszta 16 mln zł ???? SKM -Bilet porównywalny z przejazdem samochodem stare składy co chwile podwyżki i przystanek skm śródmiescie którego nie dało się zrobić przez dziesiątki lat i nagle powstaje pod galerię handlową . PKM - setki milionów wydanych - ja zrobiłem jeden test pkm chciałem rowerem pojechać do kartuz w lato na kolejkę czekałem 2 h !!! ubikację nieczynne zdewastowane rok po otwarciu nawet pracownicy przez telefon śmiali się - pytanie kto tym zarządza ?
2018-03-13 09:06
ile po prostu państwówka. Czyli bałagan, syf i niekompetencja. A dlatego, że państwowe, czyli niczyje, więc każdy kto tam zajmuje stołki z politycznego nadania ma gdzieś kondycję spółki bo to nie jego. Spółka nie jego, pieniądze nie jego, stanowisko też to następnego rozdania, więc co się będzie wychylać. SPRYWATYZOWAĆ
2018-03-13 10:13
Czym się różni własność prywatna od państwowej?
Nadzorem...
2018-03-13 10:23
Wiesz, Elon Musk to prywaciarz. I jemu opłaca się wysyłać rakiety na Marsa. A w NASA nie. NASA korzysta z usług Muska. Jest tańszy i lepszy od państwówki.
Masz mieszkanie prywatne czy państwowe? Przeprowadź się do
Wiesz, Elon Musk to prywaciarz. I jemu opłaca się wysyłać rakiety na Marsa. A w NASA nie. NASA korzysta z usług Muska. Jest tańszy i lepszy od państwówki.
Masz mieszkanie prywatne czy państwowe? Przeprowadź się do państwowego. Zobaczysz różnicę.
prywaciarz (w wolnym rynku) sam dba, aby mieć klientów. Nie trzeba go pilnować, bo jak będzie ujowy, to klienci go oleją i pojadą czym innym. Nadzór tylko bezpieczeństwa.
No żesz ku...przecież oni nawet nie potrafią internetu w pendolino założyć. Aż mnie strzela.
2018-03-13 12:03
Państwowe zostały tylko firmy do których trzeba dopłacać, stad to wrażenie.
Poczta Polska musi donieść list na każdą pipidówę, prywatni dostarczyciele nie.
Prywatne szpitale mogą leczyć tylko
Państwowe zostały tylko firmy do których trzeba dopłacać, stad to wrażenie.
Poczta Polska musi donieść list na każdą pipidówę, prywatni dostarczyciele nie.
Prywatne szpitale mogą leczyć tylko opłacalne przypadki, państwowe muszą wszystkie.
Musk jest bardzo złym przykładem kapitalisty, bo sam powiedział, że jego firma nigdy nie przyniesie zysków, bo wszystko będzie ładował w badania.
Bliżej amerykańskiego snu masz ich dostawców internetu, którzy podzielili się krajem i wszędzie jest monopol...
2018-03-13 13:04
nic więcej
2018-03-13 13:23
Te resztę państwowych, do których trzeba dopłacać, też należy sprzedać.
Poczta Polska też przynosi straty. Ponadto ma preferencyjne warunki monopolisty, stąd prywatnym się nie opłaca jeździć na każdą pipidówę.
rozwiń...
Te resztę państwowych, do których trzeba dopłacać, też należy sprzedać.
Poczta Polska też przynosi straty. Ponadto ma preferencyjne warunki monopolisty, stąd prywatnym się nie opłaca jeździć na każdą pipidówę.
Opieka zdrowotna też powinna być prywatna, ale to już szerszy temat.
Musk zarabia fortunę. Jego firmy też. Nie ciągnie kasy od podatników. A badania to inwestycje. Jak ktoś nie inwestuje, do dalej pali węglem w XXI wieku.
Co do dostawców internetu w USA to nieprawda. Mieszkałem w USA przez 6 lat, w Californi. Miałem do wyboru chyba z 20 różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Za łącze internetowe (chyba 60 Mb/s) + telefon (unlimited calls etc.) płaciłem 9,99 $.
2018-03-15 00:13
Poczta nie przynosi strat i jest jednym z najlepszych operatorów na naszym rynku. Nie ma preferencji a realizuje narzucone zadania. Prywatnym się, po prostu, to nie opłaca (powszechnie używana zasada Pareto), podobnie
Poczta nie przynosi strat i jest jednym z najlepszych operatorów na naszym rynku. Nie ma preferencji a realizuje narzucone zadania. Prywatnym się, po prostu, to nie opłaca (powszechnie używana zasada Pareto), podobnie jak ciągnąć światłowodu na suburbia miast. A przecież ubodzy tam nie mieszkają. Prowadzę działalność, która wymaga realizacji setek wysyłek miesięcznie na cały swiat. Mam takie egzotyczne realizacje jak Korea, N. Zelandia, Urugwaj, Izrael, Australia, Japonia.
Cena/jakość usług PP jest zniezrównana.
2018-03-15 00:03
Lub kupić sobie dobra zabawę i spełnienie. Do grobu kasy nie zabierze.
Może jest tańszy ale zauważ, że jeszcze niczego nie dokonał. Więc nie wiadomo czy jest tańszy. Promy też miały być tańsze i lepsze. Nawet,
Lub kupić sobie dobra zabawę i spełnienie. Do grobu kasy nie zabierze.
Może jest tańszy ale zauważ, że jeszcze niczego nie dokonał. Więc nie wiadomo czy jest tańszy. Promy też miały być tańsze i lepsze. Nawet, obiektywnie jest to uzasadnione... A jednak nie... I na tym też bazuje Musk, bo doswiadczenia zrobiła i koszty poniosła NASA.
"prywaciarz ... sam dba, aby mieć klientów" - nie, on dba aby było na kim zarabiać, to subtelna różnica.
"nie potrafią internetu w pendolino założyć" - a gdzie on jest? jakiej jakości? Pindzilindzi wiezie ok. 1k ludzi, każdemu z 10Mb/s bo ma być "godnie". Jakie łącze wychodzi?
To po co sobie robić ten kłopot robić, jak każdy ma teraz mobilnego neta? Nie działa? No widzisz, "prywaciarzowi" się nie opłacało... Za pieniądze. To kolejarzom ma się opłacać?
Problem z łatwymi rozwiązaniami polega na tym, ze prostotę łatwo pomylić z prostactwem...
I tyle...
2018-03-13 10:26
powinno być: wojsko, policja, straż pożarna i nic więcej. Prywatni zrobią to lepiej, taniej, szybciej i solidniej.
Ku...wa. Nie mogę uwierzyć, że jeszcze ktoś zadaje takie pytania.
2018-03-13 10:40
Dobra zmiana myśli inaczej. Tylko państwowe i czy się stoi, czy się leży to pensyjka się należy...
2018-03-13 10:43
ona zostawia myślenie państwu.
2018-03-15 00:14
2018-03-13 10:29
Szkoda czasu na odpowiedź,
2018-03-15 00:25
Podobnie można sterować ludźmi dostarczając im poczucia zadowolenia i kontroli. Śnij...
2018-03-13 10:34
Normalnie takie wypowiedzi ignoruje, ale mam chwilkę więc spełni dobry uczynek i spróbuję Cię nauczyć myśleć logicznie. Choć to pewnie kwestia Twojej mentalności.
Różnica między prywatnym a państwowym jest taka jak między państwowym stomatologiem (na którego bulisz co miesiąc bajońskie kwoty) a stomatologiem prywatnym.
2018-03-13 14:13
istnieje wyjątek
państwowe firmy i prywatne pod siiilnym państwowym butem, działają lepiej w warunkach gospodarki wojennej, albo innego zamordyzmu. starzy Włosi do dziś pamietają, że ostatni raz ich koleje
istnieje wyjątek
państwowe firmy i prywatne pod siiilnym państwowym butem, działają lepiej w warunkach gospodarki wojennej, albo innego zamordyzmu. starzy Włosi do dziś pamietają, że ostatni raz ich koleje (róźne, państwowe i prywatne) były punktualne za Mussoliniego. co mówią starzy Niemcy nie wspomnę, bo nie chcę tu fali flejmu. niewazne jakim kosztem, ale dziala. nawet Amerykanie wybrali to podejście, jak ich Ruskie wyprzedzili w kosmos.
bo politykom tak łatwiej. każdym, czarnym, czerwonym, brunatnym, białym, kazdym kazdym, taka jest natura polityka, że chce więcej waaadzy.
sam mam wrażenie, że to podejście ("molopol") jest jedyną nadzieją dla dezorganizacji taryf pantrójmiejskiej komunikacji publicznej. przynajmniej do momentu gdy opadnie kurz rozpieprzania obecnych sitew.
2018-03-14 23:43
każdy z tych stomatologów wali cię w rogi tak jak potrafi i może. Nawet ten z "prywatnym" nadzorem ale nie bierze do swojej kieszeni. Jest takim wyrobnikiem jak każdy inny i robi co mu sie każe... A każe się różnie, najczęściej przynosić kasę... Jedyna zauważalna różnica, to że ten "prywatny" robi to z uśmiechem na ustach...
2018-03-13 10:45
prywatnemu płacisz kiedy chcesz, a państwowemu płacić musisz - czy korzystasz czy nie.
2018-03-15 00:22
skoro uważasz, że możesz płacić kiedy uważasz to za stosowne.
To zachowanie rynkowego chwasta...
Poza tym, zauważ, że naczęstsza (i najbardziej pożądana) forma dostępu do czegokolwiek to abonament. Płacisz i
skoro uważasz, że możesz płacić kiedy uważasz to za stosowne.
To zachowanie rynkowego chwasta...
Poza tym, zauważ, że naczęstsza (i najbardziej pożądana) forma dostępu do czegokolwiek to abonament. Płacisz i używasz lub nie... Ale płacisz zawsze...
A podatki płacić jest obowiązek. W jakimż to kraju mówi się o dwóch pewnościach świata: śmierci i podatkach? No w jakim?
2018-03-13 11:18
2018-03-13 09:13
W ciemno można strzelać na pewniaka.
2018-03-13 09:14
2018-03-13 10:03
SKM jest przeciez pissuarowa . Glowny udzialowiec to PKP wiec ze walki tam sa to pewne
2018-03-13 10:06
Nie ZKM a ZTM prowadzi sprzedarz i kontrole biletow
2018-03-13 10:45
a jak zaczynam podroz to wsiadam z ZTM czy w autobus/pociag? Jeden szrot...
2018-03-13 14:19
ztm gda
zkm gdy
2018-03-13 10:26
Ziomuś a czemu nie złożyłeś oferty prowadzenia kontroli za 10 baniek?
2018-03-14 11:30
Bo kazda kontrola to zloooo...
2018-03-13 09:04
Jak w dzisiejszych czasach w ogóle bierze się pod uwagę spalinowe składy. Wszystkie spalinowce powinny być zastąpione elektrycznymi.
2018-03-13 09:16
2018-03-13 09:21
A ten "czysty" prąd, który płynie w trakcji to kto wyprodukuje? To też jest napęd spalinowy, tylko że mają po kilka kominów rozsianych po Polsce.
2018-03-13 09:32
jakoś w rozwiniętych krajach prąd może być czysty. I tani. A u nas? Zasyfione powietrze, najdroższy prąd w Europie. No chyba, że aspirujemy do Indii albo Bangladeszu. I sieci trakcyjne też się nie psują tak jak u nas. Proponuję Tobie, abyś w domu/mieszkaniu z żarówek zrezygnował i zaczął używać lampek naftowych i świec.
2018-03-13 09:37
Stwierdzenie czysty i tani? Bo z tego co wiem, to koszt wyprodukowania energii np z wiatraków jest dużo wyższy.
2018-03-13 09:51
czysty i tani bo: można go wytwarzać z czystych źródeł (słońce, wiatr, woda, geotermia, wodór i wiele innych). Tani bo: Do prądu np. z węgla dolicz sobie koszty społeczne spowodowane zanieczyszczeniami (ochrona zdrowia i
czysty i tani bo: można go wytwarzać z czystych źródeł (słońce, wiatr, woda, geotermia, wodór i wiele innych). Tani bo: Do prądu np. z węgla dolicz sobie koszty społeczne spowodowane zanieczyszczeniami (ochrona zdrowia i dużo innych jak spadek wartości ziemi itp.), koszty utrzymania kopalni, które są nierentowne są nieuczciwie dotowane przez specjalną konstrukcję prawną). Węgiel z Australii lub RPA jest lepszej jakości i tańszy (wliczając transport), ale i tak nie mogę go kupić bo jest obłożony akcyzami i innymi mytami mającymi na celu nieuczciwie wspierać nierentowny polski przemysł górniczy. Poza tym rachunki - Niemiec płaci za prąd o wiele taniej. A oni wytwarzają więcej tzw. zielonej energii niż cała energetyka w Polsce razem wzięta. W sumie to nie chce mi się więcej pytać. Mnie to rybka. Widać taka polska przypadłość, że mentalnie i technologicznie zawsze jesteśmy w plecy.
2018-03-13 10:00
jak tak sobie porównać zwykłe liczby. Zachorowalność na wszelkiego typu raki i inne choroby wywołane przez zanieczyszczenie powietrza. Ile w Niemczech, ile w Skandynawii, ile np. w USA czy Kanadzie. I nie piszę o leczeniu, tylko o zdiagnozowaniu. Czemu tak jest? Przecież mamy niby najlepsze, bo naturalne jedzenie w Europie itp.?
2018-03-13 09:55
Jesteś trochę nie na bieżąco. Energia z wiatraków potrafi być obecnie już dużo tańsza niż z węgla. Koszty produkcji z wiatru bardzo spadły
2018-03-13 10:02
W naszym kraju, wiatraki są celowo obciążane mytami, akcyzami, podatkami itp. A teraz chyba w ogóle zabronili ich budować.
2018-03-13 09:49
W elektrowniach można zastosować znacznie wydajniejsze filtry niż w pojazdach. Może prąd nie jest czysty, ale znacznie czystszy od tych z szynobusów (tak, w szynobusach są silniki elektryczne zasilane z generatorów na pokładzie).
2018-03-13 09:57
Największa elektrownia węglowa w Bawarii (nie pamiętam dokładnie nazwy): 99,91% emisji to para wodna. Reszta wiązana jest w granulacie, który wykorzystuje się (to nie pomyłka) do np. ekologicznych upraw. W centrum
Największa elektrownia węglowa w Bawarii (nie pamiętam dokładnie nazwy): 99,91% emisji to para wodna. Reszta wiązana jest w granulacie, który wykorzystuje się (to nie pomyłka) do np. ekologicznych upraw. W centrum Wiednia (ścisłym centrum) jest największa spalarnia śmieci w Austrii. Poziom emisji podobny. Elektrociepłownia w Gdyni - ponad 99% gazów to para wodna, resztę się wiąże w granulacie. Zastosowano specjalne filtry i inne instalacje. I zrezygnowano z węgla (nie jestem pewien czy całkowicie).
2018-03-13 12:32
Już pojechałeś... W SZT-ach zwanych szynobusami nie ma przekładni elektrycznej, tylko hydrokinetyczna. Dyskusja o tym czy lepsza jest trakcja( tak TRAKCJA!) spalinowa czy elektryczna jest tak samo jałowa, jak "o
Już pojechałeś... W SZT-ach zwanych szynobusami nie ma przekładni elektrycznej, tylko hydrokinetyczna. Dyskusja o tym czy lepsza jest trakcja( tak TRAKCJA!) spalinowa czy elektryczna jest tak samo jałowa, jak "o wyższości świąt wielkanocnych nad bożego narodzenia". SZT dotrze np do Helu, Bytowa czy Chojnic. Z drugiej strony konieczność uzupełniania paliwa przez pojazdy na linii np Gdańsk Wrzeszcz- Kartuzy generuje puste przebiegi, bo nie ma na trasie, gdzie tego dokonać. Problemu tego nie będą miały pociągi trakcji elektrycznej zasilanej z sieci napowietrznej. Po szlakach woj. pomorskiego jeździły kiedyś pociągi trakcji elektrycznej akumulatorowe "Wittfeldy", które tej sieci nie wymagały i choć bezpośrednio nie emitowały spalin, nie są obecnie alternatywą dla nowoczesnych pojazdów
2018-03-13 10:18
No zwłaszcza wykorzystanie składów spalinowych jest nieefektywne na dość górzystej trasie jaką jedzie PKM i mającej dużo przystanków.
Składy elektryczne oddają prąd do sieci na zjazdach i hamowaniach.
2018-03-13 09:04
Jest kolejny tort do podziału a potem kolejne dopłaty bo biznes nierentowny.
2018-03-13 09:04
To jakaś masakra inteluktualna ;(
2018-03-13 09:20
ale także byś umiał uzasadnić swą nową ideologią
2018-03-13 12:33
Fakt, ktoś kombinował od maja nad pytaniami!
2018-03-13 09:06
2018-03-13 09:06
brawo!
brawo - po trzykroć brawo
2018-03-13 09:54
2018-03-13 10:01
A co się nadaje w naszym województwie? Jesteśmy taborowym skansenem, nawet szynobusów mamy za mało.
2018-03-13 16:38
Nie inwestujemyw tabor bo można go łatwo odholować. A peronów i torów tak łatwo warszafka nie ukradnie.
2018-03-13 21:11
mówisz o secesji?
2018-03-13 10:37
2018-03-13 12:37
Przeszkodzie stoi wyposażenie. Nie posiadają wymaganych na linii PKM gps-r i sygnalizacji kabinowej oraz wystarczającej mocy do jazdy po linii PKM z zakładaną predkością.
2018-03-13 15:05
W skrócie - nie mają nowszej technologii radia oraz systemu ETCS L2, czyli sygnalizacji kabinowej, powiązanej zresztą z GSM-Rem
2018-03-13 20:50
2018-03-13 12:42
Nasza PKM ma parametry jak linia górska, a to oznacza że kibelki by się tam najzwyczajniej zajechały xd
Akurat my (pasażerowie) powinniśmy odetchnąć z ulgą...
Urząd Marszałkowski bd musiał wykombinować jakiś nowszy tabor do obsługi trasy ;-)
2018-03-13 12:59
Nawet szynobusy nigdy nie wjeżdżają na wiadukt przed Strzyżą jednocześnie, zawsze jeden czeka. Ktoś kiedyś zastanawiał się dlaczego?
Ostatnio wiaduktowi nad Wojska Polskiego robili iniekcje żywiczne betonu. Po trzech latach eksploatacji!
To wszystko nie wygląda dobrze.
2018-03-13 12:08
Toć to skrzynka na kółkach, co tu poza silnikiem, sterownikami i wyposażeniem można wymyślić?
2018-03-13 15:16
Swoją drogą Ty-greki pięknie by wyglądały na tej trasie. Cudowna, majestatyczna duża lokomotywa.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.