2022-02-21 08:19
Opinia wyróżniona
Jeszcze kilka lat temu w miejscu śmierci tej dziewczyny można było znaleźć znicze i kwiaty.
Ogólnie tamte lata to była tragiczna passa, bo dosłownie kawałek dalej i w podobnym czasie jednen koleś z Transa zabił tam swoją córkę... Pamiętam ile było tam naznoszonych zniczów i pluszowych miśków.
2022-02-23 12:44
Do siebie nie miała pretensji, że dziecko dała do opieki ćpunowi! i**otka!
2022-02-21 23:32
Jestem z brzezna tam się czuje zlom energie jakaś siła obserwuje ps nie piłem i niećpam ale t podejrzane pare metra od siebie i znam na brzeznie bardziej ustronne miejsca chocby bagna za pantom
2022-02-23 12:48
2022-02-21 19:39
ze ma kurtke z naszywka Lechii
2022-02-21 19:24
zniczy analfabeto
2022-02-21 18:04
i zdaje się, że gość wyszedł już z psychiatryka bo orzeczono niepoczytalność.
2022-02-21 10:23
Nagle bachory poczuły, że są bezkarne wiec moga robic TOtalnie najwieksze głupoty .
Zaczeło sie wtedy pokolenie depresyjne od urodzenia .Kazdą taką patologie usprawiedliwiano,
2022-02-23 12:46
2022-02-21 11:06
2022-02-21 17:43
2022-02-21 09:42
Koleś z Transa?
2022-02-21 11:34
Kiedys byl tam jednym z kierownikow niejaki Mariusz L, pseudonim Landoś.
2022-02-21 19:52
Mateusz L ale jakie pełne nazwisko
2022-02-21 10:05
2022-02-21 09:37
Tylko konkubiny. To była masakra, i chyba do dzisiaj jest tam napis na bunkrze "Boże, gdzie wtedy byłeś"
2022-02-21 12:21
Był wywiad z matkä!
2022-02-21 12:00
żal wielki małego dziecka zabitego przez narkomana.
2022-02-21 19:34
jakiego narkomana, koleś palił maryche, do czego namawia skute bobo bożyszcze młodzieży niejaki Mata
2022-02-21 09:41
Ktoś dopisał,, lewaku odejdź,,
2022-02-21 09:30
2022-02-21 07:47
Opinia wyróżniona
Mimo 40lat mam co jakiś czas okazję obcować w towarzystwie dzisiejszych wczesnych dwudziestolatków i obraz ten nie napawa optymizmem. Większość młodych dziewczyn ma problemy psychiczne: borderline, zaburzenia osobowości,
Mimo 40lat mam co jakiś czas okazję obcować w towarzystwie dzisiejszych wczesnych dwudziestolatków i obraz ten nie napawa optymizmem. Większość młodych dziewczyn ma problemy psychiczne: borderline, zaburzenia osobowości, depresje, stany lękowe, traumy - do wyboru do koloru. Wszystko skumulowane, dla nich nawet wstanie z łóżka, lub przyjście do pracy to niebywały trud. Nikt tym osobom nie pomaga. Dodatkowo spędzają całe dnie bezcelowo w galeriach lub ślęcząc przed telefonem. Na telefonach mają instagramy (przeglądają godzinami życie pięknych i bogatych celebrytów), aplikacji randkowych (szybkie znajomości, bezcelowe spotkania, często widać że chłopak lub dziewczyna potrafią siedzieć latami na takich apkach). Bardzo często mówią otwarcie że nie mają hobby ani zainteresowań. Brak pasji i zajęć. Dodatkowo są generacją tu i teraz, nie rozumieją że nie wszystko przychodzi o razu. Myślą w kategoriach: chcę na start zarabiać 5tys na rękę za nic; chcę psa tu i teraz; chcę wyjechać na Bali; chcę sportowe auto. Po wiedzę udają się na wikipedie a nie do książek. Lata indoktrynacji w mediach zrobiło im z głowy sieczkę. Jako społeczeństwo "produkujemy" ofermy życiowe, które z najprostszymi zadaniami mają problem. Ludzi którzy by chcieli ale "nie mogą". Straszne, że nikt tego nie widzi, straszne że politycy i elity, nie próbują tego naprawić lub chociaż w małym stopniu zahamować. Niestety idiociejemy w szybkim tempie, a dodatkowo jesteśmy w bardzo słabym stanie psychicznym. Osoby inteligentne, które rodzą się w latach 2010-202X będą panami świata, w tej kilku miliardowej rzeszy tumanów.
2022-02-22 23:18
Pięknie opisane
2022-02-22 21:20
myślę że piszesz bez zastanowienia i głębszego spojrzenia na temat skoro masz 40 lat ( ja 49 ) to właśnie nasze pokolenie jest winne za ten stan rzeczy , to my wychowaliśmy te dzieci i chyba to nasza wina a nie szkoły i
myślę że piszesz bez zastanowienia i głębszego spojrzenia na temat skoro masz 40 lat ( ja 49 ) to właśnie nasze pokolenie jest winne za ten stan rzeczy , to my wychowaliśmy te dzieci i chyba to nasza wina a nie szkoły i telewizji ze nie maja wzorców nie ma co szukać winnych gdzieś , ile czasu poświęciłeś swojemu dziecku nie było przypadkiem tak że wróciłeś z pracy i byłeś szczęśliwy że dziecko się sobą zajęło niestety siedziało w necie a ty nie wiesz co oglądało teraz są tego konsekwencje ( żeby nie było nie czepiam sie Ciebie osobiście chodzi mi raczej o nasze pokolenie )
2022-02-22 19:10
Tylko co pokolenie każdy biadoli na obecne a sam w młodości robił podobnie. Chyba że starsi to takie chodzące ideały z bogactwem zainteresowań z młodości. Znam trochę w różnym wieku i to nie prawda. Po prostu rozrywka
Tylko co pokolenie każdy biadoli na obecne a sam w młodości robił podobnie. Chyba że starsi to takie chodzące ideały z bogactwem zainteresowań z młodości. Znam trochę w różnym wieku i to nie prawda. Po prostu rozrywka cyfrowa ma więcej do zainteresowania, poszla do przodu w przeciwieństwie do jakości klubów sportowych czy towarzyskich. Zostaly w miejscu, nie reklamują, nie zaxhęcają. A w necie jest wszystko, teoretyczne póki co ale dostęp bez ograniczeń.
2022-02-21 19:50
Pozamykali dzieci z podstawówek w domach pod szyldem lock-downów żeby jeszcze bardziej porobić z nich przyszłych socjopatów...
2022-02-21 13:42
Ja dodam ze ludziom od dobrobytu w tyłkach się przewraca
2022-02-21 13:46
bo dzisiejsze pochwały wyglądają w ten sposób "jaki ty jesteś mądry i najwspanialszy na świecie, nikt się tobie nie może równać", zamiast "dobra robota, ciężko pracowałeś na tą ocenę i oto efekt". W czym tkwi różnica? W
bo dzisiejsze pochwały wyglądają w ten sposób "jaki ty jesteś mądry i najwspanialszy na świecie, nikt się tobie nie może równać", zamiast "dobra robota, ciężko pracowałeś na tą ocenę i oto efekt". W czym tkwi różnica? W tym co chwalimy. Jeśli zamiast chwalić wysiłek będziemy utwierdzać dziecko w tym że jest najlepsze na świecie to ono weźmie tę pochwałę mocno do siebie i utwierdzi się w tym przekonaniu co w zderzeniu z rzeczywistością w dorosłym życiu pchnie je w depresję. Będzie musiało przełknąć gorzką pigułkę a nie każde sobie z tym poradzi. Trochę uogólniam bo wiadomo że nie każdy rodzic tak chowa potomstwo, ale mi bardziej chodzi o mechanizm, sprzężenie zwrotne.
2022-02-21 22:16
2022-02-21 11:54
W latach 70--tych też rodzili się egocentrycy.To kwestia genów.
2022-02-21 10:55
zgadzam się z tym, mam 50 lat moja corka 18 i też pragnie jednego być bogata, przeraża mnie to
2022-02-21 12:58
2022-02-21 10:01
Kazda chce byc jak Kasia Plusk nic nie robic i zarobić ,kazde chce tylko dzióbki puszczać na ista.
Wyjątkowo roszczeniowe i zadufane w sobie.
2022-02-21 10:26
I kupować torebki w cenie nowego samochodu i mieszkania w Orłowie.
2022-02-21 22:23
2022-02-21 13:40
podajesz jeden skrajny przypadek jako reprezentację całości?
2022-02-21 07:57
kiedyś to było...
2022-02-21 08:11
Z nosem w smartfonie siedzą nie tylko nastolatki, moja 40 letnia żona też tak ma...
2022-02-21 10:40
Ale to są osoby, które kształtowały charakter w czasach, gdy telefony, internet i social media dopiero raczkowały, albo nie było ich w ogóle.
2022-02-21 08:17
2022-02-21 07:36
Opinia wyróżniona
Aż ciężko uwierzyć, że to już tyle czasu. Biedna dziewczyna, biedna jej rodzina. Wielki żal jest mi też koleżanki.
2022-02-27 16:17
Czytałam jej wpisy w necie. Pod czyimś adresem pisała, że zrobiłaby mu coś złego, ale nie może, bo ma w planach wojsko.
2022-02-21 09:56
A kara jest wrecz śmiesznie niska !!!Nie przeszła zadnej resocjalizacji pewnie juz jest na wolnosci i nie wiadomo czy znowu ktos nie bedzie jej ofiarą!
2022-02-21 12:57
i w ogóle nie licuje to z tym co napisałeś. Brak logiki w twoich wnioskach.
2022-02-21 13:30
2022-02-21 09:35
2022-02-21 10:13
Formacja Niezywych Schabuff...
2022-02-21 09:47
2022-02-21 07:02
Straszne. Od tego czasu statystyka prób samobójczych wśród nastolatków nie pozostawia złudzeń z jakim trendem mamy do czynienia.
2022-02-21 07:29
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży nie dostał finansowania, bo chcieli tam wepchnąć księdza egzorcystę na dyrektora, internauci zrobili zrzutkę. Tyle w temacie.
2022-02-21 07:33
Będzie na leczenie młodych
2022-02-21 07:52
2022-02-21 07:55
2022-02-21 09:36
2022-02-21 10:34
2022-02-21 12:42
2022-02-21 13:06
To po co Mateusz Morawiecki wprowadził trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami, a teraz jeszcze #nowy wał skoro pieniądze były i są? Chyba nie jesteś z tych którzy wierzą, że PiS wypłaca 500+ z własnej kieszeni?
2022-02-21 17:36
Polacy wybrali PiS. Koniec kropka.
2022-02-21 17:37
PiS robi to dobrze. PO robiło to źle i nieumiejętnie.
2022-02-21 09:01
2022-02-21 09:08
2022-02-21 09:36
2022-02-21 09:41
2022-02-21 10:17
2022-02-21 09:45
2022-02-21 10:18
2022-02-21 08:26
2022-02-21 09:37
2022-02-21 11:10
2022-02-21 09:33
Pinokio strugany przez TW Dżepetto tez ma oddać?
2022-02-21 10:19
Polska rozwija się i ludzie mają więcej pieniędzy.
2022-02-21 14:24
Tylko ich siła nabywcza jest coraz mniejsza, ale to pewnie tuskowa propaganda.
2022-02-21 09:08
2022-02-21 09:38
Artykuł o śmierci a ten, PiS, PiS PiS PiS, Kaczyński Kaczyński Kaczyński. Jak jego pan Niemiec na konferencji PO.
2022-02-21 09:47
2022-02-21 11:12
116 111
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz
116 111
Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
Zadzwoń lub napisz, gdy coś Cię martwi, masz jakiś problem, nie masz z kim porozmawiać lub wstydzisz się o czymś opowiedzieć.
Telefon czynny od poniedziałku do niedzieli od 12:00 do 2:00
Wiadomość przez stronę 116111 możesz przesłać całą dobę. Pomoc świadczona przez konsultantów Telefonu 116111 jest całkowicie bezpłatna.
800 100 100
Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci
bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania.
Telefon czynny od poniedziałku do piątku od 12:00 do 15:00.
800 12 12 12
Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
Tu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien - np. złamał prawo. Telefon jest bezpłatny i jest czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00 (połączenie bezpłatne). Jeśli zadzwonisz tam w godzinach nocnych i zostawisz informację o sobie i swój numer - konsultanci do Ciebie oddzwonią.
116 000
Całodobowy, bezpłatny telefon w sprawie zaginionego dziecka. Telefon 116 000 jest skierowany do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w ich odnalezieniu. Telefon 116000 działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (połączenie bezpłatne). zaginieni
800 12 00 02
Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Ni
2022-02-21 16:00
"PiS odcina dotację. Krzyż mu na drogę
Dlaczego więc rząd odciął dofinansowanie działającej od 13 lat infolinii? W pierwszych latach rządowe dotacje sięgały 3060 proc. jej rocznego budżetu, w ostatnich tylko
"PiS odcina dotację. Krzyż mu na drogę
Dlaczego więc rząd odciął dofinansowanie działającej od 13 lat infolinii? W pierwszych latach rządowe dotacje sięgały 3060 proc. jej rocznego budżetu, w ostatnich tylko 6 proc., ale wsparcie było regularne. Pod koniec ubiegłego roku fundacja dowiedziała się, że w 2022 nie dostanie ani złotówki. Oficjalnie rząd tłumaczy to tym, że przy Rzeczniku Praw Dziecka działa Dziecięcy Telefon Zaufania (nr 800 121 212), ale dr Lewandowska uważa, że nie powinno być mowy o żadnej konkurencji, bo potrzeb jest więcej niż możliwości.".
Internetowa zbiórka pieniędzy na młodzieżowy telefon zaufania przyniosła ponad 1mln zł w ciągu 24h.
PiSowi krzyż na drogę.
2022-02-21 11:13
2022-02-21 11:13
800 120 226
Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
Pod tym numerem telefonu można uzyskać wspracie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści
800 120 226
Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
Pod tym numerem telefonu można uzyskać wspracie w sytuacji przemocy w rodzinie. Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury "Niebieskiej Karty", np. jakie inne podmioty poza policją, mogą ją założyć. Telefon jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30 (połączenie bezpłatne).
801 199 990
Ogólnopolski Telefon Zaufania Narkotyki - Narkomania"
Zadzwoń jeśli masz problemy z narkotykami, używasz ich, jesteś uzależniony lub martwisz się o kogoś z Twojego otoczenia. Możesz tam uzyskać fachową poradę, a także informację o tym, jak pomóc sobie lub bliskiej osobie. Telefon jest czynny codziennie w godzinach od 16.00 do 21.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.
801 889 880
Telefon Zaufania "Uzależnienia behawioralne"
Z telefonu mogą korzystać wszystkie osoby, które mają problem lub też zastanawiają się, czy mają problem z uzależnieniami behawioralnymi. Z konsultantami mogą porozmawiać również osoby bliskie osobom uzależnionym - rodzina, przyjaciele, znajomi. Infolinia jest czynna codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 z wyjątkiem świąt państwowych. Dzwoniąc płacisz tylko za pierwszy impuls połączenia.
uzaleznieniabehawioralne
22 635 93 92
Telefon grupy edukatorów seksualnych "ponton"
Raz w tygodniu, w piątek pod tym numerem w godzinach 16:00-20:00 wolontariusze - edukatorzy seksualni Grupy "Ponton" odpowiadają na wasze pytania związane z seksualnością, dojrzewaniem, antykoncepcją itp. Opłata za połączenie z numerem zgodnie z cennikiem operatora.
ponton
2022-02-21 12:44
2022-02-21 11:14
22 828 11 12
Telefon Zaufania dla Ofiar i Sprawców Przemocy Seksualnej
Telefon zaufania stanowi uzupełnienie działania poradni Fundacji Promocji Zdrowia Seksualnego,
22 828 11 12
Telefon Zaufania dla Ofiar i Sprawców Przemocy Seksualnej
Telefon zaufania stanowi uzupełnienie działania poradni Fundacji Promocji Zdrowia Seksualnego, oferując pomoc osobom dorosłym, które doświadczyły przemocy seksualnej oraz służąc radą i wsparciem osobom, które pragną wyeliminować własne niepożądane myśli i zachowania. Telefon jest czynny we wtorki i środy od godz. 15:00 do 18:00. Opłaty za połączenia z numerem zgodnie z cennikiem operatora funpzs
800 108 108
Bezpłatna linia wsparcia dla osób po stracie bliskich
Telefon wsparcia działa w dni powszednie od 14:00 do 20:00. Linia 800 108 108 adresowana jest do wszystkich osób w żałobie, które potrzebują pomocy. Dzwoniący mogą anonimowo porozmawiać o swojej sytuacji, otrzymać wsparcie, zasięgnąć porady. Zadaniem dyżurujących psychologów jest podejmować interwencje w sytuacjach nagłych, a także pomagać w podejmowaniu decyzji o ewentualnej dalszej terapii.
Więcej informacji na stronie Fundacji Nagle Sami
2022-02-21 07:02
Szkoda dziewczyny,ileż zagubionych dzieci wchodzi na złą drogę albo na skutek okoliczności,rówieśników czy sytuacji odbiera sobie życie...oby takich sytuacji jak najmniej.
2022-02-21 11:14
2022-02-21 07:04
A matka najbardziej przeżywa śmierć własnego dziecka.
2022-02-21 07:30
Aleś ty głupia.
2022-02-21 09:15
Myślisz, że dlaczego to ojciec zabija pedofila który zgwałcił mu dziecko, a nie matka?
2022-02-21 09:53
bardziej ogarniete.
2022-02-21 09:51
Aborcje tez przezywaja, a jednak wiele chce i walczy byla na zyczenie. Jak ten akt eutanazji.
2022-02-21 11:43
Tak,i już tak będzie do końca jej dni.Niektóre matki są codziennie na cmentarzu ,od kilku lat.Ojcowie też przezywają śmierć dzieci,ale inaczej.
2022-02-21 07:05
Trudno się odnaleźć we współczesnym świecie. Chaos medialny. Brak autorytetów. Politycy plujący jadem. Drożyzna. Młody człowiek wchodzi w świat który jest przytłaczający. Nie mówię że kiedyś było lepiej ale teraz internet robi ludziom bajzel w głowie...
2022-02-21 07:16
Zgadza się ale wyobraź sobie co miały dzieci podczas wojny i po...to były dopiero traumy.
2022-02-21 09:35
Podczas wojny miały nadzieję na koniec wojny. Po wojnie głównie cieszyły się, że wojna się skończyła. Teraz trudno mieć nadzieję na lepszą przyszłość...
2022-02-21 08:41
To te autorytety pchają ludzi w otchłań.
2022-02-21 09:33
18 latkowie są pogubieni.
2022-02-21 09:36
Co się dzieje na tym świecie doba internetu naprawdę rujnuje wszystko gdzie nie pojedziesz do większego miasta to tylko instagirls masakra jakaś i to mają być autorytety słabo na maxa
2022-02-21 16:23
Mnie dziwi po co to odgrzebuja? Nastolaki zawsze maja pstro w glowach i lepiej im nie podsuwac pomyslow bo czesto jak barany nasladuja. Jakim sie bylo glupim uswiadamia sobie czlowiek dopiero po latach.
2022-02-21 07:15
2022-02-21 07:31
2022-02-21 09:49
Jedna dla drugiej by zabila.
2022-02-21 11:45
W tej akurat sytuacji rodzinnej to jak pamiętam był jakiś problem.
2022-02-21 09:48
Piszcie prawde. 7 lat od morderstwa. nie zadnej smierci
2022-02-21 10:20
Ta q powinna dożywocie dostać. Wysoki Sądzie
2022-02-21 11:34
Może ta małolata to jakaś resortowa. Córka.?
2022-02-21 09:54
ja ma na fejsie po kilka lajków i nic mi to nie robi. A wiesz dlaczego?
Bo pojedyncze brawa zawsze sa najszczersze. Zapamietaj to sobie.
2022-02-21 07:20
Jakby żyły w wirtualnym świecie. Zupełnie są inne od tych z lat 80 tych, mało elokwentne, odpowiadają zdawkowo na pytania, zamknięte w sobie. Oczywiście nie wszyscy...
2022-02-21 07:31
Się dziwisz jak siedzą z nosem w smartfonie pół dnia a drugie pół przed kompem to potem wchodząc do realnego życia kompletnie się gubią...
2022-02-21 08:44
2022-02-21 08:59
wbrew temu co mowia lewacy , religia mówi nie zabijaj
2022-02-21 09:09
Ale wy wolicie traktować słowa waszej religii wybiórczo.
2022-02-21 10:22
2022-02-21 10:24
2022-02-21 10:27
na ulicach
2022-02-21 10:27
niestety katolicy mają wrażenie, że im Bóg wybacza...
2022-02-21 11:38
Wybaczy i tobie. Poproś.
2022-02-21 19:11
2022-02-21 07:33
Za komuny moja matka siedziała w domu i zajmowała się mną i rodzeństwem, ojciec pracą na budowie był w stanie sam zarobić na rodzinę.
2022-02-21 07:37
Racja. kiedyś były ciężkie czasy i dawano sobie rade. A teraz dostają 500 plus i obydwoje pracują i dziećmi się zająć nie mogą.
2022-02-21 08:35
2022-02-21 10:23
2022-02-21 10:36
2022-02-21 12:47
2022-02-21 09:53
2022-02-21 11:51
Skromnie,czasem biednie,ale matki były pracowite i siedząc w domu przy dzieciach wszystko ogarniały.Pilnowały,zeby dzieci lekcje odrobiły,umiały szyć i gotować.Dzieci były przytulone i zaopiekowane,swoje a czasem i sąsiadek.
2022-02-21 10:10
Przecież dzieci i tak nie chcą spędzać czasu z rodzicami tylko z rówieśnikami. Więc o co chodzi z tym czasem dla dzieci. Poza tym jak rodzic beżei przesiadywał z dzieciakiem całe dni to kto do pracy zarobić na nich pójdzie?
2022-02-21 14:30
Spędzają czas z rówieśnikami - na FB i messengerze. A jak chcą pograć w piłkę to odpalają FIFA ileśtam po sieci.
2022-02-21 13:32
dlatego zbankrutował
2022-02-21 14:31
Historia kołem się toczy.
2022-02-21 20:05
choć na szczęście do gospodarki planowej nam daleko to rząd coraz mocniej rozpościera swoje macki. Mimo wszystko to zupełnie inne ustroje
2022-02-21 21:48
Bo jeśli mokre sny o potędze, niegospodarność, nieudolność, zamiatanie brudów władzy pod dywan oraz bezczelną propagandę i manipulacje w mediach publicznych, to śmiem twierdzić, że stare wróciło.
2022-02-21 08:58
Kiedyś nie robiono tyle szumu w mediach i stąd ta różnica. Brak tolerancji w szkołach był powszechny, ocena przez np. wygląd też.
2022-02-21 12:53
Patrzą co odwalają dorośli i nie mają już złudzeń, że ktokolwiek ogarnia cokolwiek.
2022-02-21 13:37
wszystko zależy gdzie się patrzy. Tez mam 4 dychy i pamiętam z klasy, z podstawówki, takich ludzi o jakich właśnie napisałeś odnosząc to do dzisiejszych czasów. Natomiast jak poszedłem do dość dobrego liceum do klasy profilowanej to nagle tacy ludzie znikli.
2022-02-21 07:36
Opinia wyróżniona
Aż ciężko uwierzyć, że to już tyle czasu. Biedna dziewczyna, biedna jej rodzina. Wielki żal jest mi też koleżanki.
2022-02-21 09:35
2022-02-21 09:47
2022-02-21 10:13
Formacja Niezywych Schabuff...
2022-02-21 09:56
A kara jest wrecz śmiesznie niska !!!Nie przeszła zadnej resocjalizacji pewnie juz jest na wolnosci i nie wiadomo czy znowu ktos nie bedzie jej ofiarą!
2022-02-21 12:57
i w ogóle nie licuje to z tym co napisałeś. Brak logiki w twoich wnioskach.
2022-02-21 13:30
2022-02-27 16:17
Czytałam jej wpisy w necie. Pod czyimś adresem pisała, że zrobiłaby mu coś złego, ale nie może, bo ma w planach wojsko.
2022-02-21 07:38
Wymiar sprawiedliwości często gęsto się myli. Kto za to odpowiada ?
Mariola z Zaspy
2022-02-21 08:06
Niech od Bogu dziękuje, że już kary śmierci nie było.
2022-02-21 10:26
2022-02-21 10:37
2022-02-21 09:40
Od takiego w którym są dowody i świadkowie
2022-02-21 10:45
2022-02-21 07:47
Opinia wyróżniona
Mimo 40lat mam co jakiś czas okazję obcować w towarzystwie dzisiejszych wczesnych dwudziestolatków i obraz ten nie napawa optymizmem. Większość młodych dziewczyn ma problemy psychiczne: borderline, zaburzenia osobowości,
Mimo 40lat mam co jakiś czas okazję obcować w towarzystwie dzisiejszych wczesnych dwudziestolatków i obraz ten nie napawa optymizmem. Większość młodych dziewczyn ma problemy psychiczne: borderline, zaburzenia osobowości, depresje, stany lękowe, traumy - do wyboru do koloru. Wszystko skumulowane, dla nich nawet wstanie z łóżka, lub przyjście do pracy to niebywały trud. Nikt tym osobom nie pomaga. Dodatkowo spędzają całe dnie bezcelowo w galeriach lub ślęcząc przed telefonem. Na telefonach mają instagramy (przeglądają godzinami życie pięknych i bogatych celebrytów), aplikacji randkowych (szybkie znajomości, bezcelowe spotkania, często widać że chłopak lub dziewczyna potrafią siedzieć latami na takich apkach). Bardzo często mówią otwarcie że nie mają hobby ani zainteresowań. Brak pasji i zajęć. Dodatkowo są generacją tu i teraz, nie rozumieją że nie wszystko przychodzi o razu. Myślą w kategoriach: chcę na start zarabiać 5tys na rękę za nic; chcę psa tu i teraz; chcę wyjechać na Bali; chcę sportowe auto. Po wiedzę udają się na wikipedie a nie do książek. Lata indoktrynacji w mediach zrobiło im z głowy sieczkę. Jako społeczeństwo "produkujemy" ofermy życiowe, które z najprostszymi zadaniami mają problem. Ludzi którzy by chcieli ale "nie mogą". Straszne, że nikt tego nie widzi, straszne że politycy i elity, nie próbują tego naprawić lub chociaż w małym stopniu zahamować. Niestety idiociejemy w szybkim tempie, a dodatkowo jesteśmy w bardzo słabym stanie psychicznym. Osoby inteligentne, które rodzą się w latach 2010-202X będą panami świata, w tej kilku miliardowej rzeszy tumanów.
2022-02-21 07:57
kiedyś to było...
2022-02-21 08:11
Z nosem w smartfonie siedzą nie tylko nastolatki, moja 40 letnia żona też tak ma...
2022-02-21 08:17
2022-02-21 10:40
Ale to są osoby, które kształtowały charakter w czasach, gdy telefony, internet i social media dopiero raczkowały, albo nie było ich w ogóle.
2022-02-21 10:01
Kazda chce byc jak Kasia Plusk nic nie robic i zarobić ,kazde chce tylko dzióbki puszczać na ista.
Wyjątkowo roszczeniowe i zadufane w sobie.
2022-02-21 10:26
I kupować torebki w cenie nowego samochodu i mieszkania w Orłowie.
2022-02-21 13:40
podajesz jeden skrajny przypadek jako reprezentację całości?
2022-02-21 22:23
2022-02-21 10:55
zgadzam się z tym, mam 50 lat moja corka 18 i też pragnie jednego być bogata, przeraża mnie to
2022-02-21 12:58
2022-02-21 11:54
W latach 70--tych też rodzili się egocentrycy.To kwestia genów.
2022-02-21 13:42
Ja dodam ze ludziom od dobrobytu w tyłkach się przewraca
2022-02-21 13:46
bo dzisiejsze pochwały wyglądają w ten sposób "jaki ty jesteś mądry i najwspanialszy na świecie, nikt się tobie nie może równać", zamiast "dobra robota, ciężko pracowałeś na tą ocenę i oto efekt". W czym tkwi różnica? W
bo dzisiejsze pochwały wyglądają w ten sposób "jaki ty jesteś mądry i najwspanialszy na świecie, nikt się tobie nie może równać", zamiast "dobra robota, ciężko pracowałeś na tą ocenę i oto efekt". W czym tkwi różnica? W tym co chwalimy. Jeśli zamiast chwalić wysiłek będziemy utwierdzać dziecko w tym że jest najlepsze na świecie to ono weźmie tę pochwałę mocno do siebie i utwierdzi się w tym przekonaniu co w zderzeniu z rzeczywistością w dorosłym życiu pchnie je w depresję. Będzie musiało przełknąć gorzką pigułkę a nie każde sobie z tym poradzi. Trochę uogólniam bo wiadomo że nie każdy rodzic tak chowa potomstwo, ale mi bardziej chodzi o mechanizm, sprzężenie zwrotne.
2022-02-21 22:16
2022-02-21 19:50
Pozamykali dzieci z podstawówek w domach pod szyldem lock-downów żeby jeszcze bardziej porobić z nich przyszłych socjopatów...
2022-02-22 19:10
Tylko co pokolenie każdy biadoli na obecne a sam w młodości robił podobnie. Chyba że starsi to takie chodzące ideały z bogactwem zainteresowań z młodości. Znam trochę w różnym wieku i to nie prawda. Po prostu rozrywka
Tylko co pokolenie każdy biadoli na obecne a sam w młodości robił podobnie. Chyba że starsi to takie chodzące ideały z bogactwem zainteresowań z młodości. Znam trochę w różnym wieku i to nie prawda. Po prostu rozrywka cyfrowa ma więcej do zainteresowania, poszla do przodu w przeciwieństwie do jakości klubów sportowych czy towarzyskich. Zostaly w miejscu, nie reklamują, nie zaxhęcają. A w necie jest wszystko, teoretyczne póki co ale dostęp bez ograniczeń.
2022-02-22 21:20
myślę że piszesz bez zastanowienia i głębszego spojrzenia na temat skoro masz 40 lat ( ja 49 ) to właśnie nasze pokolenie jest winne za ten stan rzeczy , to my wychowaliśmy te dzieci i chyba to nasza wina a nie szkoły i
myślę że piszesz bez zastanowienia i głębszego spojrzenia na temat skoro masz 40 lat ( ja 49 ) to właśnie nasze pokolenie jest winne za ten stan rzeczy , to my wychowaliśmy te dzieci i chyba to nasza wina a nie szkoły i telewizji ze nie maja wzorców nie ma co szukać winnych gdzieś , ile czasu poświęciłeś swojemu dziecku nie było przypadkiem tak że wróciłeś z pracy i byłeś szczęśliwy że dziecko się sobą zajęło niestety siedziało w necie a ty nie wiesz co oglądało teraz są tego konsekwencje ( żeby nie było nie czepiam sie Ciebie osobiście chodzi mi raczej o nasze pokolenie )
2022-02-22 23:18
Pięknie opisane
2022-02-21 08:12
Z dzieciakami jak z dzieciakami dużo osób dorosłych ma wulgarny język i zachowanie
nawet w pracy . Ogólnie brak ogłady i fasonu widać że to prostaki i nie ma tu znaczenia skąd się wywodzi bo to są ludzie ze wsi i z miasta i czasem wykształceni wysoko. Człowiek jak słyszy obok czasem te rozmowy to aż zniesmaczony jest skąd tyle prostactwa.
2022-02-21 08:18
Duża prawda. Mądry komentarz. I tylko przysłowiowy "łeb" w telefonie i nic do powiedzenia nie ma. Tak jak szkoła zeszła na psy tak i dzieci... Przykre to
2022-02-21 12:54
Ciekawe kto te dzieci wychowuje.
2022-02-21 14:36
FB i Instagram, bo szkoła przestała już dawno.
2022-02-21 15:04
Symptomatyczne że nie zwróciłeś uwagi że to rodzice powinni wychowywać dzieci. A tu się właśnie o to rozbija że na dzieci narzekamy my 40-50 latkowie, podczas gdy to my je wychowujemy. Mówię ogólnie, nie o moich czy twoich dzieciach.
2022-02-21 09:10
2022-02-21 11:58
Czasem to nie z domu,ale przynależność do chamskiej grupy to wywołuje.Ludzie o poczuciu zaniżonej wartości lgną do takiej grupy,imponuje im grupa.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.