2018-10-16 06:12
Radny Błaszkowski chce położenia progów zwalniających dla rowerów na Grunwaldzkiej/Konopnickiej, przy Cristalu i Hallera/Mickiewicza
2018-10-16 07:19
te d**ile na dwukółłkach zasuwają przez centrum Wrzeszcza jak pershingi, nie patrząc na ludzi na chodnikach i przy przejściach
2018-10-16 07:52
Progi, bramki i zasieki.
2018-10-16 11:11
A jakoś nie ma płaczu że jak im wleziesz pod koła to Cię rozjadą...
2018-10-16 13:49
progi niech ten kretyn sobie na łbie zamontuje pseudo infrastruktura która ch,..ja daje i jeszcze ma niszczyć ludziom rowery bo kilku kretynom w samochodach nie chce się uważać, w ogóle wszystkie progi zwalniające na
progi niech ten kretyn sobie na łbie zamontuje pseudo infrastruktura która ch,..ja daje i jeszcze ma niszczyć ludziom rowery bo kilku kretynom w samochodach nie chce się uważać, w ogóle wszystkie progi zwalniające na ulicach powinny mieć przy krawężnikach 50 cm odstępu żeby rowerzyści nie musieli zwalniać do zera na tych progach.To że jest znak ograniczenie do 20 oznacza że tyle można pojechać autem które ma zawieszenie amortyzację itd na rowerze parę takich przejazdów i koła do centrowania
2018-10-16 13:59
Przenieś balans na koło które nie dotyka progu i tyle.
2018-10-17 18:05
a powiedz mi człowieku po co progi mają spowalniać rower?Przecież mało który rowerzysta wyciąga na prostej więcej niż 25-30 na godzinę?Więc po co ma zwalniać jeszcze bardziej?
2018-10-16 10:01
2018-10-16 10:40
2018-10-16 11:12
Jak ma niby wyglądać próg spowalniający zdolny do spowolnienia roweru innego niż holender? Półmetrowa hopa? Też przelecisz.
2018-10-16 11:57
Idioci myślą że jak zrobią nawierzchnie z kostki to rowerzyści będą wolniej jechać.
W praktyce kostka powoduje że jedzie się szybciej. Kostka jest wtedy mniej odczuwalna.
Progi? To samo. Będzie się przyśpieszać by je przeskoczyć. Proste
2018-10-18 18:08
na swojej zajawce na portalu samorządkowym
napisał, że "prywatnie interesuje się sportem" (chyba motorowym)
i dał focię w t-shirtce
i mówisz że on chce garbu spowalniającego dla rowerzystów?
rozwiń...
na swojej zajawce na portalu samorządkowym
napisał, że "prywatnie interesuje się sportem" (chyba motorowym)
i dał focię w t-shirtce
i mówisz że on chce garbu spowalniającego dla rowerzystów?
masz link do tej wypowiedzi? co tam, wierzę ci, niestety :-(
no to już na 100% nie będę głosował na cały jego komitet
bye bye panie Perucki
2018-10-16 06:36
Trzy razy wysłuchał dobrze mnie
Wszyscy zgadzają się ze sobą
2018-10-17 18:38
Wypitalać na ścieżki! NIe blokować ruchu na ulicach!
2018-10-17 20:59
wypita*ać na autostrady! nie blokować ruchu na ulicach w mieście!
2018-10-16 07:14
Na przymorzu i w oliwie polityki rowerowej nie ma. Nie ma jak dojechac od strony grunwaldzkiej w strone chlopskiej i dalej, morza. Kolobrzeska, piastowska, komorowskiego. Nigdzie nie ma sciezki. Dopiero co remontowano
Na przymorzu i w oliwie polityki rowerowej nie ma. Nie ma jak dojechac od strony grunwaldzkiej w strone chlopskiej i dalej, morza. Kolobrzeska, piastowska, komorowskiego. Nigdzie nie ma sciezki. Dopiero co remontowano obr wybrzeza, tez nie pomyslano. Remontowano chodnik na czyzewskiego, tez bez sciezki. Miasto odpuscilo sobie polityke rowerowa. Byle deweloperom pasowalo.
2018-10-16 07:49
Jazda Kołobrzeską to masakra dla rowerzysty ale i dla pieszych. Od dawna mówi sie że tam ma iść ścieżka rowerowa ale dopiero powstanie kiedy deweloperzy postawią wszystko co można i zabudują wolne miejsca jakie
Jazda Kołobrzeską to masakra dla rowerzysty ale i dla pieszych. Od dawna mówi sie że tam ma iść ścieżka rowerowa ale dopiero powstanie kiedy deweloperzy postawią wszystko co można i zabudują wolne miejsca jakie pozostały. Zwyczajnie trzeba usunąć auta z jednej strony a to jest problem gdzie postawiono najwięcej budynków a w tym najwięcej biurowców. Pokpiono proces planowania jak zaczęto stawiać tam hipermarkety i inne budowle a potem już poleciało. Chłopska ma niezła powierzchnie dla rowerów a i Grunwaldzka podobnie lecz zjechać z jednej na drugą wymaga wysiłku intelektualnego i fizycznego w przeciskaniu sie lub objeździe. I to ma być ta powszechność kilkunastu kilometrów dojazdu jak na zachodzie? Kpiny. Przy dużym ruchu pieszym i rowerowym wspólna droga dla obu ruchów jest kłopotliwa. Widać to było w pasie nadmorskim gdzie dopiero odsuniecie zbudowanej na nowo ścieżki rowerowej uspokoiło ruch i dało oddech i rowerzystom i pieszym.
2018-10-16 08:36
2 pasy, światła co chwila, ruch albo niewielki (rano) albo stoi korek (po południu).
Żal mi tych wszystkich "rowerzystów" jeżdżących po krzywym chodniku wśród pieszych...
2018-10-16 08:47
Stan ulicy przy krawężniku tam też pozostawia wiele do życzenia, a sam(a) pewnie wiesz jak zachowują się kierowcy kiedy jedziesz od niego dalej niż 10cm ;) Choć sam jadę tam ulicą (na odblokowanym amortyzatorze, bo
Stan ulicy przy krawężniku tam też pozostawia wiele do życzenia, a sam(a) pewnie wiesz jak zachowują się kierowcy kiedy jedziesz od niego dalej niż 10cm ;) Choć sam jadę tam ulicą (na odblokowanym amortyzatorze, bo inaczej jest naprawdę średnio przy prędkości ~30km/h, którą tam można spokojnie rozwinąć) to rozumiem tych, którzy się na to nie decydują.
2018-10-16 11:07
ma tam jechać ulicą. po co pakować tam pieniądze w ścieżkę???
2018-10-16 11:24
dobre podsumowanie
2018-10-16 07:22
Tunel wybudowali i chcą przywrócić prom? Czy oni są poważni? Pozwolić lepiej rowerzystom tunelem jechać.
2018-10-16 08:10
i nie będę ryzykował jazdą przez tunel, a takie pozwolenie skończyłoby się dosyć szybko kilkoma wypadkami. Ten tunel zwyczajnie nie jest przystosowany do ruchu rowerzystów i pieszych. Nie mówiąc już o tym, że tam pięknie kumulują się spaliny aut i powietrze jest zdecydowanie bardziej zanieczyszczone.
2018-10-16 07:36
i tworzyc waskie wspolne chodniki rowerowe. zaoszcedzoną przestrzen przeznaczyc na dodatkowe pasy dla biednych wiecznie poszkodowanych kierofczykow.;)
2018-10-16 07:59
Pan się podpisał: Kierowczykow - rozumiem że Sasza albo Dymitr?
2018-10-16 08:04
Dworcow.
2018-10-16 18:00
Głosowałbym
2018-10-16 08:03
No i brawo zmiana: pora wymieść tych oficerów rowerowych dzięki którym jest tak ciężko przejechać z jednego miejsca w mieście w drugie nie wpadając na absurdy i niebezpieczne sytuację. Trasa rowerowa po Trasie Czerwonej i Prom : to mi się podoba!
2018-10-16 08:18
Rowerzysta jest lepiej widoczny, nie ma konfliktu z pieszymi - jest bezpieczniej.
2018-10-16 11:44
Dopóki rowerzysta nie dojeżdża do skrzyżowania i chce jechać prosto, a kierowca skręca w prawo..
2018-10-16 12:00
2018-10-16 12:45
Na pasie masz niesamowicie dużą szansę wylądować w martwym polu.
DDR zazwyczaj jest odsunięta od jezdni, więc kierowca ma Cię z boku a nie z tyłu.
2018-10-16 13:53
a na chodnikowej piueszo-rowerówce powie że cię nie mógł zauważyć bo za szybko jechałeś i pojawiłeś się znikąd.Typowe zdarzenie dojazd do skręcającego w prawo auta od jego prawej strony 9,5/10 zajedzie ci drogę i stanie jeszcze w poprzek przejazdu to pokazuje tylko bezsens ładowania dróg rowerowych w chodniki
2018-10-16 14:01
Ale jak tam jest DDR, możesz spokojnie mu przestawić geometrię i jeszcze dostać odszkodowanie za nieustąpienie pierwszeństwa :)
2018-10-16 14:05
jak może być w martwym polu jak jest przed tobą? ciężko nawet co niektórych komentować
2018-10-16 14:35
Nie widać co jest obok Ciebie i lekko z tyłu, dokładnie tam, gdzie jest rowerzysta który jedzie pasem jak chcesz skręcić.
No chyba że mówisz, że rower jest przed samochodem, wtedy ich tory już się nie przecinają. Do tego miejsca jednak trzeba jakoś dojechać :)
2018-10-16 12:46
Jest bezpieczniej szczególnie gdy pada deszcz albo w zimie.
To nie ma być droga dla rowerzystów rekreacyjnych i sezonowych tylko dla całorocznych.
Wiele osób na rowerach nie ma pojęcia jak się zachować na
Jest bezpieczniej szczególnie gdy pada deszcz albo w zimie.
To nie ma być droga dla rowerzystów rekreacyjnych i sezonowych tylko dla całorocznych.
Wiele osób na rowerach nie ma pojęcia jak się zachować na drodze
Ostatnio na Jana Pawła na wydzielonym pasie po zmroku widziałem grupkę rowerzystów bez oświetlenia.
Widziałem też rowerzystów mknących wydzielonymi pasami pod prąd.
Jak to się ma do bezpieczeństwa o którym piszesz ?
2018-10-16 13:59
No tak nie umieją nie dają rady więc wszyscy muszą się męczyć na durnych pieszo-rowerówkach i co 500m kulać się z jednej na drugą stronę czekając obowiązkowo na światłach
2018-10-17 09:10
Wielu rowerzystów co łatwo zaobserwować nie czeka na zielone.
Jeśli duża grupa rowerzystów nie radzi sobie na ulicy to nie powinni się tam znajdować i tyle
2018-10-17 18:11
niech się nauczą od czego jest policja urzędasy itd?Niech uczą ludzi zasad poruszania się w mieście
2018-10-18 17:33
i jeżdżą zgodnie z prawem
tylko że nie polskim
2018-10-16 14:03
Tylko do polskiego szacunku do prawa. Ile w tym samym czasie widziałeś kierowców i pieszych jadących/idących niezgodnie z przepisami?
2018-10-17 09:19
Człowieku nie bądź taki ciekawy bo nie wspominałem o rowerzystach jadących na czerwonym lub po chodnikach.
Zapewniam że rowerzyści zdecydowanie przodują w łamaniu przepisów.
2018-10-17 12:26
Ale Twój anegdotyczny dowód jest na pewno więcej wart.
2018-10-16 14:12
Nigdzie na świecie nie buduje się "ścieżek chodnikowych" w mieście do celów komunikacyjnych.
Wszędzie są tylko pasy w jezdni, czasem owszem są budowane na podwyższeniu czy z krawężnikiem ale nigdy na wysokości chodnika jako jego naturalne "przedłużenie". Czemu w Polsce jest na odwrót?
2018-10-16 22:12
służących właśnie do celów komunikacyjnych, zwłaszcza przy głównych ulicach zbiorczych lub wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych.
Trakty rowerowe oddzielone niskim krawężnikiem od jezdni i wyższym
służących właśnie do celów komunikacyjnych, zwłaszcza przy głównych ulicach zbiorczych lub wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych.
Trakty rowerowe oddzielone niskim krawężnikiem od jezdni i wyższym krawężnikiem od chodnika są powszechnie stosowane w Kopenhadze i innych miastach Danii.
W Polsce mimo pojawiającego się szumu medialnego ruch rowerowy był i nadal w wielu przypadkach jest traktowany jako coś marginalnego, podporządkowanego ruchowi samochodów, dla których się tworzy przewymiarowaną infrastrukturę prowokującą do (zbyt) szybkiej jazdy. (zwłaszcza na skrzyżowaniach tworzy się dodatkowe pasy do skrętu w lewo i w prawo kosztem szerokości chodników).
To się w Gdańsku powoli zmienia - mówi się o przejściach dla pieszych na poziomie jezdni przy dworcu PKP i przy Bramie WYżynnej, tworzy się ciągłe dla rowerów i pieszych wyloty niektórych ulic osiedlowych (Morena, SIedlce - Kartuska).
Lobby samochodowo infrastrukturalne nadal dominuje w myśleniu wielu urzędników i mieszkańców uzależnionych mentalnie od samochodu.
2018-10-17 07:28
bzdura. drogi dla rowerow w holandii zawsze są odseparowane od chodnika. Nigdy nie tworza tam z nim wspolnej przestrzeni.
2018-10-17 21:06
47% wszystkich przejazdów rowerem odbywa się normalnie po jezdni, wraz z ruchem kołowym pojazdów mechanicznych, który np. na tzw. fiestraat (ulicach rowerowych) jest podporządkowany ruchowi rowerów.
Wspólna
47% wszystkich przejazdów rowerem odbywa się normalnie po jezdni, wraz z ruchem kołowym pojazdów mechanicznych, który np. na tzw. fiestraat (ulicach rowerowych) jest podporządkowany ruchowi rowerów.
Wspólna przestrzeń (shared space) jest również rozwiązaniem, ale tam bardziej się integruje przestrzeń dla ruchu rowerzystów i samochodów. Ruch rowerów w obszernych strefach pieszych jest także często dopuszczany, ale piesi tam są szanowani i nie ma problemów.
Na wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów nie wydziela się dróg dla rowerów ale się ruch rowerów dopuszcza.
Występuje także często wspólna przestrzeń (shared space) na której dopuszcza się ruch samochodów, wybudowa ulicy sugeruje swoim wyglądem sposób zachowania się użytkowników wobec siebie w ramach generalnego uspokojenia ruchu.
2018-10-16 08:20
2018-10-16 11:14
Już tylko kilka dni pracy Ci zostało...
2018-10-16 08:21
w Gdyni tylko pędzel i farba.
2018-10-16 10:01
2018-10-16 11:26
A Jaśkowa?
Hallera?
Wyprostowane skrzyżowania na Grunwaldzkiej?
Teraz Bulońska?
Jeżdżę tylko między Wrzeszczem a Moreną, więc tyle mogę z pamięci wymienić.
2018-10-16 12:05
co Jaśkowa? jechało się po chodniku i dalej jeździ się po chodniku
Hallera? Została zlikwidowana DDR na końcowym odcinku, teraz jest tylko chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
Grunwaldzka? to akurat
co Jaśkowa? jechało się po chodniku i dalej jeździ się po chodniku
Hallera? Została zlikwidowana DDR na końcowym odcinku, teraz jest tylko chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
Grunwaldzka? to akurat inicjatywa z budżetu obywatelskiego.
Bulońska? No ok ale to raczej mało jak na pół milionowe miasto z takimi brakami w infrastrukturze.
2018-10-16 12:12
A z BO to już się nie liczy i nie można po tym jeździć, czy jak?
Z tym 500tys miastem mi tu nie wyjeżdżaj, bo mówię o 2 dzielnicach które razem mają raptem 75k mieszkańców...
2018-10-16 14:15
z BO się nie liczy bo to nie inicjatywa miasta.
Jak by wyprostowali i zlicowali wszystkie przejazdy to było coś. Trzy skrzyżowania poprawili i dla ciebie jest to jakiś sukces? No proszę cie. Nie bądz śmieszny
2018-10-16 14:32
Licowanie mi wisi, grubsze opony załatwiają sprawę.
Inicjatywa może być i samego Papieża, ważne jest czy masz po czym jeździć, czy nie.
2018-10-16 15:13
Najlepiej niech wszyscy fatbike'i sobie sprawią
Budować infrastrukturę rowerową po której nie da się normalnym rowerem komfortowo jechać. Tak to ma sens.
2018-10-16 16:14
Nie, lepiej niech kierowcy wszyscy przesiądą się do zglebionych BMW na 2cm kapciach i narzekają że się jeździć nie da.
Grubsze opony to w tym wypadku wszystko co nie jest szosówką, bo przełajówka już daje
Nie, lepiej niech kierowcy wszyscy przesiądą się do zglebionych BMW na 2cm kapciach i narzekają że się jeździć nie da.
Grubsze opony to w tym wypadku wszystko co nie jest szosówką, bo przełajówka już daje radę.
A jak bierzesz na miasto rower przeznaczony na długie dystanse po równej drodze bez zatrzymywania się, to już Twój problem.
2018-10-16 18:56
ja przełajowka tez daje rade. Spuszczam powietrze i jakoś pojadę. Na krawężnikach zawsze można przecież podskakiwać wiec w czym problem? komfort? na co to komu. fanaberia ..... gładki asfalt jest dla mięczaków.
ja przełajowka tez daje rade. Spuszczam powietrze i jakoś pojadę. Na krawężnikach zawsze można przecież podskakiwać wiec w czym problem? komfort? na co to komu. fanaberia ..... gładki asfalt jest dla mięczaków. Najlepsze są płyty ażurowe jak na obrońców. Wszędzie z takiej nawierzchni mogliby robić ddr. Wystarczą grube opony do polowy napompowane i można śmigać....
2018-10-17 12:34
Wolałbym żeby zamiast bawić się w ułatwianie bicia rekordów na Stravie w mieście władze zajęły się dokładnie tym, co wygrało w BO, czyli naprawianiem nielogicznie poprowadzonych DDRów.
2018-10-16 12:05
Powoli, za mało, ale dzieje. Nie można mówić, że "nic".
2018-10-16 08:24
UWAGA to typy z SLD i innych lewacki organizacji, zmieniają nazwy bo wstydzą się swoich korzeni , udają ekologów a potem będą dzieci w szkołach deprawować
2018-10-16 09:07
2018-10-16 09:14
Srogie piguły
2018-10-16 09:55
Ktoś ci głowę zdeprawował. To w kościele?
2018-10-16 13:26
precz z platformą oszołomów
2018-10-16 10:42
2018-10-16 10:47
...oh wait.
2018-10-16 14:11
czyli ruch miejski, w którym działają radni dzielnic i zaangażowani mieszkańcy. Lepszy Gdańsk nie ma z SLD nie wspólnego, Jolanta Banach już kilka lat temu wystąpiła z tej partii.
2018-10-16 14:15
tak zmieniają swoje nazwy żeby się koryta trzymać Lepsze Gdańskie, Miasta Wspólne itd
2018-10-17 21:08
spróbuj się wyspać, zanim coś napiszesz
2018-10-18 17:31
może chciał zachęcić
jak to panienki wątpliwej kodiuty
"lekrama dźwingnio handełesu"
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.