Opinie (109)

  • (13)

    a drogi dojazdowe do tego portu?

    • 77 5

    • Drogi obiecał Horała (7)

      oraz posłowie z PiS. Mam Ci przypomnieć zdjęcie ich z łopatami ??

      • 38 12

      • port to port ! -po co ci droga ?statki będą jeździć po drogach ? (3)

        • 13 11

        • ... (2)

          Port nie służy tylko do samego przeładunku

          • 9 2

          • A do czego? (1)

            Produkcji wafli?

            • 0 3

            • Zaopatrzenie

              W wodę, paliwo, części zamienne, żywność, naprawy bieżące, spedycję, pilot, holowniki. Za wszystko płaci armator statku. To są stanowiska pracy.

              • 2 0

      • (1)

        śmieszy mnie ta gadka o Horale a co wy samorządniacy którzy tu "rządzicie" zrobiliście?

        • 5 9

        • Skąd to przekonanie, że piszesz z samorządniakiem?

          • 5 2

      • nie

        W 2014 newralgiczne połączenie jakim jest rozwiązanie komunikacji wokół portu (droga Czerwona i OPAT) zgodnie z rekomendacją Ministrstwa Infrastruktury, premier usunął z budżetu perspektywy unijnej 2014-2020. Jak również

        W 2014 newralgiczne połączenie jakim jest rozwiązanie komunikacji wokół portu (droga Czerwona i OPAT) zgodnie z rekomendacją Ministrstwa Infrastruktury, premier usunął z budżetu perspektywy unijnej 2014-2020. Jak również to zadanie zostało usunięte z katalogu "dróg krajowych".
        Horale można zarzucić ględzenie bredni i brak skuteczności ale przyczyny są gdzie indziej. Proszę zwrócić uwagę, że to był początek unijnej sześciolatki.

        • 5 3

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))?? (1)

      • 16 14

      • edzio edzio

        stary komunisto i pijaku

        • 3 3

    • wymaluje się farbą. Na biało

      • 3 3

    • E tam drogi.... (1)

      Ważne że Gdynia będzie silną konkurencją dla znienawidzonego Gdańska ! My mamy mieć nejlepsiejszy port a że potem wszyscy staniemy w jednym wielkim gigantycznym korasie to szczegół, którego nie ma się co trzymać. Ważne żeby wyd mać kolegów zza miedzy . Do nas też mają wpływać największe kontenerowce. W końcu bratobójcza walka ma lepszy smak .

      • 1 5

      • nikt tam nie będzie wpływał
        dct jest terminalem który powstał z inicjatywy maerska i za ichnią kasę nigdy już do Gdyni nie wrócą
        a i nikt inny się tu nie pojawi bo port w Gdyni nie jest połączony nawet z

        nikt tam nie będzie wpływał
        dct jest terminalem który powstał z inicjatywy maerska i za ichnią kasę nigdy już do Gdyni nie wrócą
        a i nikt inny się tu nie pojawi bo port w Gdyni nie jest połączony nawet z obwodnicą (estakada nadaje się dla szmelcwagenów ale nie transportu) a miasto tego portu zwyczajnie nie chce
        to nie żadna konkurencja tylko pomysł jak położyć łapkę na kasie

        • 3 4

  • Pociągnąć do odpowiedzialności za spowodowanie zastoju b.prezesa Portu Gdynia (20)

    Nareszcie właściwy człowiek na miejscu, a nie d.ek Janusz, którego największym zaszczytem było poklepanie go po plecach przez towarzyszy z PO.

    • 38 48

    • bzury piszez kolego d (7)

      teraz planuje sie inwestycje przygotowane przez poprzedników przez cale lata z wszystkimi pozwoleniami.
      kto ci zlecił brudna tobotę, trollowanie poprzednikow ?
      ile dostajesz za 1 post, 3 dychy?

      • 31 8

      • dostaje 50 kopiejek od posta (1)

        wyślij aplikację na naowogrodzką -będziemy potrzebować jeszcze więcej pisarzy przed samorządówką

        • 11 11

        • raz przywartego ryja do koryta nigdy nie oderwiemy

          • 5 3

      • (4)

        Jeżeli poprzednicy mieli wszystko przygotowane razem z pozwoleniami, to dlaczego nie budowali ?

        • 11 16

        • bo (3)

          forsa z Unii dopiero co spłynęła po akceptacji..
          ucz sie kolego trochę, sa dostepne kursy wieczorowe, moze spotkasz tam Morawieckiego, co bierze dodatkowe lekcje angielskiego..

          • 18 11

          • wanda co nie chciała niemca?

            Wymieniony miliard zawiera dawno przyznane i uruchomione kwoty. Zadania "w zamyśle" nie mają formalnej dokumentacji i złozonych wniosków choć "zamysły" nie powstały dzisiaj ani wczoraj. Może mają jakiś podkład

            Wymieniony miliard zawiera dawno przyznane i uruchomione kwoty. Zadania "w zamyśle" nie mają formalnej dokumentacji i złozonych wniosków choć "zamysły" nie powstały dzisiaj ani wczoraj. Może mają jakiś podkład dokumentacyjny, sądząc chociażby po powtarzających się wizualizacjach
            Więc lekka ściema. Kwity na dotację na pewno nie były składane 10 lat temu, bo dawno by się zdezaktualizowały. Unia pracuje w horyzoncie "perspektyw" (sześciolatek ;) obecnie 2014 -2020). Polska i Pomorze ma przyznane fundusze, więc (teoretycznie) nie musi nic "spływać". Niepokój budzi wykorzystanie tych przyznanych kwot, gdzie są w tym ogromne opóźnienia. W 2016 roku mówiło sie o konieczności wydatkowania 3mld pln miesięcznie. A to już chyba sprawa lokana?
            W 2014 (?) premier poinformował o przesunięciu inwestycji w Gdyni (OPAT i przyległości) na perspektywę 2021-2028 i wyłączeniu jej z dróg krajowych..

            • 7 3

          • Wandziu, chyba masz na myśli dukającego Tuska, który za pieniądze podatników uczył się j.angielskiego (1)

            • 1 5

            • Skandal

              Przestańcie winić za wszystko poprzedników. Od początku transformacji Gdynią rządzą ci sami ludzie. Wiele się zmieniło na dobre, ale dlaczego każdego roku ubywa mieszkańców, a budynków mieszkalnych coraz więcej.

              • 4 2

    • (5)

      Tę opinię napisał jakiś wredny pisowiec zapewne trudniący się szerzeniem fałszywej pisowskiej propagandy. Wszystkie realizowane inwestycje portowe są jedynie kontynuacją tych, które zostały rozpoczęte lub zaplanowane w

      Tę opinię napisał jakiś wredny pisowiec zapewne trudniący się szerzeniem fałszywej pisowskiej propagandy. Wszystkie realizowane inwestycje portowe są jedynie kontynuacją tych, które zostały rozpoczęte lub zaplanowane w strategii rozwoju portu przez poprzednie władze tego portu. Obecny zarząd wyprodukował jedynie fantazje, bo nie można nazwać je projektami.

      • 15 11

      • to chyba dobrze? (3)

        Kontynuacja i konsekwencja to chyba pożądanie cechy?
        Może, po prostu te plany są dobre?
        Można obawiać się ociężałości w realizacji Portu Zewnętrznego ale gdańskiemu DCT zajęło to ponad 10 lat. Wytrwałej i konsekwentnej pracy.

        • 10 1

        • Komu to mówisz ? (2)

          To "m" zaciemniał wszystko i manipulował, a już na pewno był wrogiem nr "1" w budowie portu zewnętrznego. Bo Gdyni by się za dobrze wiodło, a nie stolicy PO.

          • 0 4

          • (1)

            Raczej pisałem o blokowaniu rozwoju portu przez wszelkie władze. Port można było rozwijać mniejszym kosztem wykorzystując możliwości rozwojowe tkwiące w dotychczas źle wykorzystywanej infrastrukturze lądowej nie

            Raczej pisałem o blokowaniu rozwoju portu przez wszelkie władze. Port można było rozwijać mniejszym kosztem wykorzystując możliwości rozwojowe tkwiące w dotychczas źle wykorzystywanej infrastrukturze lądowej nie należącej do portu, a należącej do podmiotów należących do Skarbu Państwa np. terenu MON i SMW.
            Ewentualne pomysły budowy portu zewnętrznego krytykowałem z powodu braku zainteresowania potencjalnych partnerów zewnętrznych, którzy swego czasu wybrali znacznie lepiej dostępny od strony morza i lądu teren przy porcie gdańskim. Obecne fantazje zarządu gdyńskiego portu nadal nie mają pokrycia w zainteresowaniu tym pomysłem tak ze strony ewentualnego podmiotu zajmującego się eksploatacją zewnętrznego terminala, czy terminali, jak i ewentualnych korzystających z niego dużych morskich przewoźników.

            • 1 5

            • sądzisz, że przewoźnik poprosi i cierpliwie będzie czekał 10lat?

              Na prawdę tak sądzisz?
              Właśnie takie myślenie spowodowało, że Australijczyków w Gdyni odprawiono z kwitkiem. W efekcie Maersk przy pierwszej okazji czmychnął do Gdańska.

              • 6 2

      • Gdansk

        W Gdańsku jest identycznie też wszystkie duze zadania obecnie realizowane są jedynie kontynuacja z poprzednich lat. Wcześniej były opracowane projekty technicznie, pozyskane dofinansowania unijne a obecnie jest etap realizacji

        • 4 0

    • pociagac, zamykac (3)

      typowi pisiarski pociagacz- wy wszystkich byscie tylko zamykali, karali. Cos mi to na stalinowskie metody wyglada. u horaly terminowales?

      • 18 9

      • a jak myślisz, jak taki brak skuteczności oceniło by korpo? (2)

        no jak?

        • 3 2

        • nie wiem, a jak ocenić brak skuteczności CBA? (1)

          czyżby po tylu latach nasylania ich na wszystko i wszystkich dookola jeszcze ani jednej rzeczy wymyślonej przez pisowcow nie wykryli
          przypadek?
          a może pis kłamie
          i kłamie od samego początku

          • 5 0

          • działanie na szkodę przedsięwzięcia

            jest trudno udowodnić. A co najważniejsze, trzeba chcieć.
            Jeśli "kwity" są zgodne z paragrafami, CBA nie ma nic do zrobienia.
            Ale czy działanie jest korzystne, to kwestia nadzoru właścicielskiego.
            I tu

            jest trudno udowodnić. A co najważniejsze, trzeba chcieć.
            Jeśli "kwity" są zgodne z paragrafami, CBA nie ma nic do zrobienia.
            Ale czy działanie jest korzystne, to kwestia nadzoru właścicielskiego.
            I tu mamy problem, bo od dłuższego czasu głosi się teorie, że Państwo takiego nadzoru nie powinno sprawować.
            No to się nie sprawuje... Mamy administratorów a nie zarządców, którzy są zobowiązani do efektów.
            A czym sie różni duże korpo od "państwa" ?
            Tym, że korpo potrafiło usunąć swoją konkurencję.

            • 3 3

    • Przestań szczekać trollu. Przecież o wszystkich tych projektach słyszymy od wielu lat,

      a o nowym terminalu promowym i porcie zewnętrznym od ok. dekady, czyli odkąd do władzy doszła PO.

      • 9 6

    • głupota

      najgorzej jak idioci nie mający wiedzy komentują niby "wspaniałe" projekty aktualnie władających

      • 4 1

  • o obrotnicy itd słysze od 10 lat i już już już ma powstać tylko zawsze jest jest jakieś ale:))) (5)

    czysta propaganda i jestem pewien, że do rzeczonego 2020 roku niewiele powstanie.

    • 34 18

    • Obrotnicę już robią, to samo z terminalem promowym.

      Pojedź do portu i się porozglądaj

      • 4 1

    • Piedol*** (2)

      Obrotnicę już robią. Aktualny etap to badanie ferromagnetyczne dna, czyli po ludzku, sprawdzają ile złomu leży na dnie, żeby pogłębiarki nie uległy uszkodzeniu.

      • 5 2

      • JUŻ:))? szczurze tempo:))) (1)

        • 2 3

        • co za dekiel

          idź betonie bez szkoły
          nachlać się w bramie
          bo tylko to umiesz

          • 2 3

    • Oczywiście do 2020 może powstać kilka wieżowców, tylko co Gdynia i jej mieszkańcy z tego będą mieli? Nawet niektórzy deweloperzy nie są z Gdyni i tu nie płacą podatków.

      • 6 2

  • Manipulacja. (6)

    Po co porównywać do najgorszego roku w historii Gdyni do 2016 roku???
    Zróbcie porównanie do czasów kiedy Gdynia kwitla. Jakie są gwarancje,że dostaniecie środki z UE? Na jakim etapie są wasze wnioski?
    Czysty pijar i manipulacja faktami.

    • 35 25

    • działania ratunkowe

      Ale od czegoś trzeba zacząć...

      • 4 1

    • Jaki najgorszy rok 2016? Głupoty piszesz.

      • 5 4

    • wyniki Gdyni są jedne z najlepszych w kraju (2)

      i stąd ta zadość,
      po co kłamiesz jak kaczka?

      • 5 4

      • jak masz trzy porty w kraju, a Gdynia jest trzecia...to nie są jedne z najlepszych (1)

        tylko ostatnie

        • 3 4

        • Nawet nie wiesz, ile jest portów morskich w Polsce...

          Z czym do ludzi?

          • 2 1

    • Czemu wrednie i bezczelnie kłamiesz?

      Rok 2016 był również rekordowym w całej historii portu w Gdyni, a w zeszłym roku ten wynik został jeszcze pobity. Wystarczy poczytać archiwalne artykuły na tym portalu.

      • 6 3

  • skoro wbrew faktom twierdzicie, że tak się rozwijanie, (11)

    to dlaczego szczurek tereny portowe sprzedaje pod budowę bloków?

    • 38 21

    • a które to prezydent sprzedał ? (7)

      jeśli bez wiedzy Portu i zapisów w księgach notarialnych no to ładny pasztet.
      Moim zdaniem jest to niemożliwe :))

      • 10 8

      • (3)

        ten kołek pewnie ma na myśli tereny po stoczni Nauta przy ul Waszyngtona albo Dalmor. Pewnie drugi taki mądry mu powiedział, że to tereny należące do miasta które teraz sprzedaje.

        • 11 7

        • Dokładnie. Ten troll tylko czeka na okazję, żeby napisać "Port upada",, "Szczurek sprzedaje port deweloperom". (1)

          "Kwiatkowski przewraca się w grobie" itp. frazesy.

          • 10 7

          • Szczurek Won! itd

            • 0 3

        • Nauta sprzeda temu kto da więcej. Jak miasto umożliwi budowę mieszkaniową to kto da najwięcej? Brońmy Gdyni jako miasta portowego

          • 1 3

      • to nie takie proste "mieć -> sprzedać" (2)

        Ale to są prawnicy...
        Ważne aby trafiło w odpowiednie ręce.

        • 5 4

        • kolejny dureń od teorii spiskowych (1)

          powiedz lepiej gdzie jest ta szara sieć
          która Kaczyński na was zarzucił
          żeby wybory wygrać,

          fala kłamstwa i pomówień
          i do dziś nikt nic nie widział,
          jedyne co widać to jak pisowscy,
          bolszewicy i faszysci mordy do koryta przyssali
          ty ciemny ludzie

          • 4 4

          • widział i mówił od wielu lat

            Ale kto słucha trola z forum?
            "Skoro nowy plan zagospodarowania tej części miasta przewiduje, że na terenach po Stoczni Nauta mają powstawać biurowce i lokale usługowe to niby dlaczego mają je budować deweloperzy,

            Ale kto słucha trola z forum?
            "Skoro nowy plan zagospodarowania tej części miasta przewiduje, że na terenach po Stoczni Nauta mają powstawać biurowce i lokale usługowe to niby dlaczego mają je budować deweloperzy, a nie zarząd portu? Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

            • 2 2

    • "zważone będą uczynki"

      "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury

      "Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.

      We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia. Chodziło głównie o objęcie tymi granicami terenów Stoczni Marynarki Wojennej, które do tamtej pory znajdowały się poza ich obrębem, a które w wyniku upadłości tej firmy mogłyby trafić nawet w ręce deweloperów, a zarząd portu nie mógłby skorzystać z prawa ich pierwokupu."
      "Skoro nowy plan zagospodarowania tej części miasta przewiduje, że na terenach po Stoczni Nauta mają powstawać biurowce i lokale usługowe to niby dlaczego mają je budować deweloperzy, a nie zarząd portu? Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      • 9 5

    • Co za troll, będzie powtarzał te głupoty o terenach Dalmoru sprzedawanych rzekomo przez Szczurka pod deweloperkę. (1)

      • 7 8

      • i o tych fabrykach w centrum miasta

        co tak wspomina z rozzaleniem za czerwoną armią

        • 2 3

  • Wszystko fajnie, ale (5)

    ale bez dojazdu do portu te wszystkie inwestycje nie mają sensu. Port bez komunikacji? Musi być droga w standardzie drogi krajowej od autostrady lub Obwodnicy.
    Do portu w Gdańsku dało sie zrobic dojazd i to wcale

    ale bez dojazdu do portu te wszystkie inwestycje nie mają sensu. Port bez komunikacji? Musi być droga w standardzie drogi krajowej od autostrady lub Obwodnicy.
    Do portu w Gdańsku dało sie zrobic dojazd i to wcale nie tani - mosty, tunel, wiele kilometrów nowych dróg, i są tego efekty - port jest atrakcyjny, duzo zarabia może się rozwijać - naturalna kolej rzeczy.
    I warto tu wspomnieć po raz kolejny, ze port to nie jest interes tylko miejski - to jest strategiczne miejsce dla regionu i kraju, w dodatku przejście graniczne, a z racji specyfiki granicy morskiej - jedno z najważniejszych przejść granicznych w północnej Polsce

    • 53 3

    • No przecież jest droga w projekcie (1)

      Więc wszystko fajnie, ale po co czytać nie?

      • 6 11

      • raczej nie.

        "w przypadku tej inicjatywy szczególnie istotne jest wybudowanie Drogi Czerwonej"

        To jest jedynie wykazanie zrozumienia. Port drogi nie wybuduje.

        • 14 1

    • drogę to budujemy dla portów litewskich, tam gdzie nas popierajom!

      zaczniecie głosować na nas i naszych kolegów to może pomyślimy.
      -Na razie to w Elblongu lepiej nas traktują, wienc nie oczekujcie skoro sami nie dajecie

      • 5 7

    • jedyne realne szanse na poprawę

      To prowadzona modernizacja kolejowej linii 201 (węglówka). W połaczeniu z przebudową portowych torowisk, da to znaczące usprawnienie płynności transportu. Te przedsięwzięcia maja szansę zgrać się w czasie.
      "w Gdańsku dało sie"
      to teraz wiesz, dlaczego w Gdyni się nie dało...

      • 7 1

    • Mądry wpis

      rzeczowy, konkretny.

      • 2 0

  • (2)

    wybory -- tuż, tuż

    • 24 5

    • 500+ zadziałało (1)

      wiec czemu nie stosować sprawdzonych metod demokratycznych

      • 1 4

      • a kto bronił to zrobić obecnej opozycji?

        Zdobyć władzę to jedno ale utrzymać, to drugie.
        Co widać po resztkach dawnej świetności, widać co "kleiło" tę grupę...

        • 3 3

  • To się w końcu zdecydujcie bo na jednej wizualizacji dajecie gigantyczny terminal kontenerowy a na drugiej mieszkania

    • 17 5

  • wycieczkowce (12)

    Pytanie - ile port / miasto faktycznie zarabia na wizytach tych ogromnych wycieczkowców czy opłaty portowe pokrywają koszty? I czy coś poza "prestiżem" Gdyni te wizyty przynoszą?

    • 19 9

    • Gdańsk i Zamek w Malborku są bardzo zadowolone. (8)

      Masz racje, miasto dokłada do interesu.

      • 12 4

      • (7)

        Zastanów się co piszesz? Przypływa statek, płaci za całą obslugę, za każdy metr kei. I nawet jeśli zawiezie turystów do Malborka czy Gdańska to w jaki sposób miasto do tego dopłaca????

        • 9 2

        • nie zarabia. (3)

          Promuje się tego typu działalnośc jak "rozwój" a jesteśmy cumowiskiem i zapleczem gospodarczym. Niezbyt czystym i chwalebnym, choć niezbędnym. Co jest potrzebne i dochodowe. Ale w inny sposób niż to przedstawiono. Więc

          Promuje się tego typu działalnośc jak "rozwój" a jesteśmy cumowiskiem i zapleczem gospodarczym. Niezbyt czystym i chwalebnym, choć niezbędnym. Co jest potrzebne i dochodowe. Ale w inny sposób niż to przedstawiono. Więc występuje "dysonans poznawczy" na styku z PR.
          Niektórym śmierdziała mączka rybna. To co odbieramy z wycieczkowców jest równie aromatyczne... I znacznie bardziej szkodliwe.

          • 5 6

          • Nie dopłaca!!!!!! (2)

            A jak zarobi na tej zabudowie?

            • 0 0

            • ja nie jestem za zabudową (1)

              Wskazuję jedynie na wałki pijarowe.
              Obsługa portowa, szczególnie wycieczkowców, może być opłacalna. Bezpośrednio miasto na tym nie zarobi, bo z róznych względów pozbawiło sie znaczących udziałów w Porcie. Zarobią

              Wskazuję jedynie na wałki pijarowe.
              Obsługa portowa, szczególnie wycieczkowców, może być opłacalna. Bezpośrednio miasto na tym nie zarobi, bo z róznych względów pozbawiło sie znaczących udziałów w Porcie. Zarobią ludzie/firmy realizujący obsługę.
              Nie zarobią hotelarze, restauratorzy i handlowcy, bo pasażerowie wyccieczkowców do nich nie dotrą. Poza tym, poziom tej oferty raczej nie zaspokoi potrzeb.
              Ale tę działalność "sprzedaje" się jako tłum barwnych i zrelaksowanych wojażerów z grubymi portfelami.

              • 2 1

              • Ale chodzi o to żeby te "firmy realizujące obsługę" zasilały kasę Gdyni, aby zatrudniały ludzi. Jeżeli przypłynie tylko jeden statek to te firmy splajtują. W portach na świecie przychodzą na statki przedstawiciele firm i namawiają: kup u mnie olej, paliwo czy części zamienne.

                • 0 1

        • (2)

          A co miasto z tego ma? Że zapłaci za parę godzin iluśtam metrów kei? Co to znaczy, żę "płaci za CAŁĄ obsługę"? A co ze śmieciami, fekaliami, wodami zaolejonymi które zgodnie z konwencjami taki statek musi oddać w porcie?

          A co miasto z tego ma? Że zapłaci za parę godzin iluśtam metrów kei? Co to znaczy, żę "płaci za CAŁĄ obsługę"? A co ze śmieciami, fekaliami, wodami zaolejonymi które zgodnie z konwencjami taki statek musi oddać w porcie? ten cały syf zostaje w Gdyni. A turysta nie zostawi w mieście nawet jednego EURO, mało tego - nawet nie będzie miał świadomości w jakim mieście była ta keja.

          • 1 3

          • Odbiór śmieci, wód zaolejonych itp to jest biznes. Gdzie ty żyjesz? Myślisz, że te fekalia wylewa się do kanalizacji? Zapytaj tych którzy skupują zużyty olej i śmieci.

            • 2 1

          • A co miasto ma z wynajmowanych mieszkań. Właściciele mieszkają poza Gdynią. Gdynia ma coraz mniej mieszkańców.

            • 2 0

    • Proszę oto odpowiedź. (2)

      4 lutego br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A odbyła się wynikowa konferencja prasowa, podczas której Zarząd Spółki przedstawił zaproszonym gościom podsumowanie roku 2016, jak również najważniejsze plany na

      4 lutego br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A odbyła się wynikowa konferencja prasowa, podczas której Zarząd Spółki przedstawił zaproszonym gościom podsumowanie roku 2016, jak również najważniejsze plany na rok bieżący.

      W 2016 r. przeładunki towarów w Porcie Gdynia wzrosły do poziomu 19 536,2 tys. ton (+ 7,4% w porównaniu do 2015 r.). Oznacza to pobicie kolejnego rekordu poziomu przeładunków osiągniętego poprzednio w 2014 r. (19 405,4 tys. ton). Na przeładunki w 2016 r. składały się: drobnica (58,7%), zboże (20,9%), węgiel i koks (7,6%), ropa i przetwory naftowe (6,8%), drewno stanowiące łącznie 0,4% masy ładunkowej.

      Według wstępnej wersji sprawozdania finansowego (przed weryfikacją przez biegłego rewidenta) zysk netto Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. za 2016 r. przekroczył 60 mln zł. Uzyskany wynik był o ponad 31% wyższy niż przed rokiem.

      • 6 6

      • Pytałem nie o port jako całość, nie o przeładunki zbóż czy węgla, ale o konkretny aspekt, z tej informacji nie wynika jak port (i dalej - Gdynia) wyszła na obsłudze tych dużych statków wycieczkowych.

        • 5 5

      • pytanie do odpowiedzi

        a kto wypracował te zyski , niezależne terminale czy też Zarząd z opłat dzierżawnych ?

        • 2 0

  • super!

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.