2013-11-09 10:09
Łatwiej będzie znaleźc chętnych.
2013-11-09 10:11
Jeśli użytkowanie tego kawałka lądu jest opłacalne - to czemu Port sam go nie użytkuje tylko szuka dzierżawcy? Po co jest zarząd Portu jeśli nie do zarządzania Portem? Czy na wszystkim muszą żerować spółeczki ze swoimi
Jeśli użytkowanie tego kawałka lądu jest opłacalne - to czemu Port sam go nie użytkuje tylko szuka dzierżawcy? Po co jest zarząd Portu jeśli nie do zarządzania Portem? Czy na wszystkim muszą żerować spółeczki ze swoimi prezesami??
A jeśli użytkowanie tego kawałka lądu NIE jest opłacalne, to o co cały raban? Zostawić go, niech chociaż mewy tam przysiądą, jak się nie opłaca, to niech zaczeka, nieruchomość przecież nie ucieknie ani nikt jej nie ukradnie.
2013-11-09 10:34
Port nie jest od zarządzania terminalem :)
2013-11-09 11:09
no to jak zarząd portu nie jest od zarządzania portem, to rozpirzyć ten zarząd portu i niech portem zarządza ten kto jest od zarządzania nim
2013-11-09 12:34
Port inwestuje w infrastrukturę portową, utrzymuje ją wraz z nieruchomościami (też gruntowymi) i wydzierżawia to firmom eksploatacyjnym. Obowiązująca od ponad dziesięciu lat ustawa o portach i przystaniach morskich
Port inwestuje w infrastrukturę portową, utrzymuje ją wraz z nieruchomościami (też gruntowymi) i wydzierżawia to firmom eksploatacyjnym. Obowiązująca od ponad dziesięciu lat ustawa o portach i przystaniach morskich zabrania portowi prowadzenia bezpośredniej działalności eksploatacyjnej. Dlatego porty wydzieliły i sprywatyzowały, bądź prywatyzują, swoje spółki zajmujące się taką działalnością.
Terminal, o którym mowa, może prowadzić firma, która wydzierżawi go od portu w przetargu.
2013-11-09 12:38
No i tu jest właśnie sedno problemu! Zła ustawa. Uspołecznianie kosztów (port państwowy inwestuje i utrzymuje), prywatyzacja zysków. Temu należy przeciwdziałać. Pierwszy komentarz wraz z powyższym świetnie wspólnie pokazują, że to państwo to nie jest nasze państwo, skoro tworzy takie prawo które jest złe i aspołeczne.
2013-11-09 12:43
cóż... prawo jest tworzone w tym kraju pod interes kapitalistów, a nie społeczeństwa czy nawet racji stanu.
to nie jest moje państwo
to nie jest moja Polska
to jest jakiś prywatny folwark zgrai inwestorów
2013-11-09 12:49
Ale port pobiera opłaty od dzierżawców nieruchomości portowych. Ponadto, port pobiera tzw. opłaty portowe dotyczące obsługi statków w porcie. Pieniądze z tych opłat są przeznaczane na modernizację i utrzymanie portu.
Ale port pobiera opłaty od dzierżawców nieruchomości portowych. Ponadto, port pobiera tzw. opłaty portowe dotyczące obsługi statków w porcie. Pieniądze z tych opłat są przeznaczane na modernizację i utrzymanie portu. Poza tym, porty do obecnie prowadzonej szerokiej modernizacji wykorzystują środki finansowe pochodzące z prywatyzacji własnych spółek eksploatacyjnych i środki pochodzące z dotacji unijnych, o które porty dame zabiegają.
2013-11-09 14:54
pieniądze z dzierżaw na obsługę i modernizację - zgadza się
ale dlaczego pozwala się żeby właściwy zysk z działalności portowej przepadał??
2013-11-09 15:28
Ten zysk nie przepada. Oparta na konkurencji działalność firm operujących w porcie przyczynia się do rozwoju transportu, a co za tym idzie, większej wymiany towarowej i, w konsekwencji, do rozwoju kraju. Chociaż trzeba
Ten zysk nie przepada. Oparta na konkurencji działalność firm operujących w porcie przyczynia się do rozwoju transportu, a co za tym idzie, większej wymiany towarowej i, w konsekwencji, do rozwoju kraju. Chociaż trzeba zaznaczyć, że, ze względu na charakter umów dzierżaw portowych (zajętość nabrzeży, długie okresy dzierżawy) ta konkurencja może być rozpatrywana długookresowo.
2013-11-09 19:00
ROTFL ROTFL ROTFL
przeczytaj kolego co napisałeś, to sam zipniesz ze śmiechu.
Oparta na konkurencji działalność jakichkolwiek firm w jakimkolwiek sektorze powoduje wchodzenie chińskiego kapitału i plajtę rodzimych firm. Przy okazji na dłuższą metę - obniżenie jakości produtków i usług.
2013-11-09 20:40
To jaki to chiński kapitał obniża jakość usług w porcie? : )
2013-11-09 21:03
2013-11-09 21:25
przeca ten swiat jest akurat na odwrót urządzony ze to na nieruchomości utrzymuje sie wszystko w tym firmy. Ot urzedniki wymyslily
2013-11-09 11:10
to kto jest twoim zdaniem od zarządzania terminalem? producent gumek do majtek?
2013-11-09 12:43
jeśli jest kolesiem to tak
2013-11-09 10:51
a jak ucieknie :)
2013-11-09 12:33
zgodnie z przepisami Zarzad Portu ma zakaz prowadzenia działalności "operacyjnej" na terenie portu. Zarząd jest właścicielem terenów portowych (Skarb Państwa) - tereny nie mogą być sprzedawane a jedynie wynajmowane. Jest
zgodnie z przepisami Zarzad Portu ma zakaz prowadzenia działalności "operacyjnej" na terenie portu. Zarząd jest właścicielem terenów portowych (Skarb Państwa) - tereny nie mogą być sprzedawane a jedynie wynajmowane. Jest odpowiedzialny za insfrastrukturę portową i za to, że by port był dostępny dla statków i towarów. Zarabiać na przeładunku mają firmy przeładunkowe. Trudno sobie wyobrazić, że na terenie portu jest np. prywatny terminal kontenerowy a Zarząd buduje nowy terminal, którego jest właścicielem i operatorem. Wykończenie konkurencji zajmie mu kilka dni. Wystarczy, że Zarząd rozpocznie remont podejścia dla statków do prywatnego terminalu. Brak drożnego podejścia to brak statków i wpływów. A wracając do Westerplatte, to maksymalne zanurzenie i lokalizacja jest beznadziejna dla dużych jednostek ro-ro/pax. Obrotnica jest w głębi portu co wydłuża czas cumowania. Lepiej zrezygnować z pasażerów, zaorać teren i przejść na towary masowe.
2013-11-09 12:40
"zarząd portu ma zakaz prowadzenia działalności na terenie portu" - cudny absurd
"Trudno sobie wyobrazić, że na terenie portu jest np. prywatny terminal kontenerowy a Zarząd buduje nowy terminal, którego
"zarząd portu ma zakaz prowadzenia działalności na terenie portu" - cudny absurd
"Trudno sobie wyobrazić, że na terenie portu jest np. prywatny terminal kontenerowy a Zarząd buduje nowy terminal, którego jest właścicielem i operatorem." - Bardzo łatwo to sobie wyobrazić. Państwo musi dbać o swoje interesy, a nie konkurencji.
A tak poważnie, to dlaczego ma prywatny zarabiać na gdańskim terminalu kontenerowym, albo jakiś Chińczyk, skoro może na tym zarabiać Polska??
2013-11-09 12:55
W funkcjonowaniu portu chodzi o to, aby zapewnić konkurencję między firmami. Wcześniej porty były monopolistami także w przeładunkach.
2013-11-09 13:10
chore prawo i działania gdańskiej PO!!!
2013-11-09 22:29
Przecież porty lotnicze działają właśnie na takiej samej zasadzie, one nie są przewoźnikiem.
2013-11-09 14:55
sparafrazuję twoje zdanie: W funkcjonowaniu portu chodzi o to, aby zapewnić wyzysk taniej siły roboczej i obniżanie jakości. Bo do tego prowadzi konkurencja
2013-11-09 15:32
A który monopolista dba o brak wyzysku i o jakość, jak nie musi obawiać się konkurencji?
2013-11-09 19:03
monopolista nie musi wyzyskiwać, bo jest monopolistą, więc nie musi "obniżać kosztów produkcji". Zwłaszcza gdy są w nim związki zawodowe i tego pilnują.
Monopolista nie musi toczyć wyniszczającej walki
monopolista nie musi wyzyskiwać, bo jest monopolistą, więc nie musi "obniżać kosztów produkcji". Zwłaszcza gdy są w nim związki zawodowe i tego pilnują.
Monopolista nie musi toczyć wyniszczającej walki konkurencyjnej, która zawsze sprowadza się do cięcia kosztów ludzkich i materiałowych, co skutkuje obniżaniem jakości.
Oczywiście monopolizm nie jest rozwiązaniem dobrym, ale dzika konkurencja - jest jeszcze gorszym bo wyniszcza wszystkich za wyjątkiem najsilniejszego.
2013-11-09 20:34
Monopolistą można być do czasu. Potem brak jego konkurencyjności powoduje jego upadek. Monopolista nie dba o pracowników, ponieważ nie musi o nich walczyć z konkurencją.
Pogorszenie warunków pracy na
Monopolistą można być do czasu. Potem brak jego konkurencyjności powoduje jego upadek. Monopolista nie dba o pracowników, ponieważ nie musi o nich walczyć z konkurencją.
Pogorszenie warunków pracy na konkurencyjnym rynku jest powodowane nadpodażą pracy w warunkach kryzysu ekonomicznego, który, niestety, okresowo zdarza się w gospodarce światowej.
2013-11-10 11:20
brak konkurencji nie powoduje upadku monopolisty, tylko utrzymanie stanu monopolu.
"monopolista nie musi walczyć z konkurencją o pracowników"? co ty opowiadasz?? gdzie pracodawca walczy o pracowników?? w
brak konkurencji nie powoduje upadku monopolisty, tylko utrzymanie stanu monopolu.
"monopolista nie musi walczyć z konkurencją o pracowników"? co ty opowiadasz?? gdzie pracodawca walczy o pracowników?? w kapitaliźmie jest permanentna "nadpodaż pracy" bez względu na to czy aktualnie uruchomiono straszak kryzysu czy nie. A poza tym jak wiadomo kryzys firm nie tyka. Kryzys jest tylko dla klasy pracowniczej
2013-11-09 13:06
Do brania ogromnych haraczy, a następnie wypłacania np. przewodniczącemu rady nadzorczej, prezydentowi Adamowiczowi:))
2013-11-09 21:01
2013-11-09 10:52
niech zrobią tam muzeum lotnictwa k888a jego mać
2013-11-09 13:03
To port gdański - powinien sam zająć się swoją promocją na świecie !
DLACZEGO ZARZĄD PORTU GDAŃSKIEGO NIE ZABIEGA O WYCIECZKOWCE ?
Powinien to robić we współpracy z magistratem !
Tu jest znakomite
To port gdański - powinien sam zająć się swoją promocją na świecie !
DLACZEGO ZARZĄD PORTU GDAŃSKIEGO NIE ZABIEGA O WYCIECZKOWCE ?
Powinien to robić we współpracy z magistratem !
Tu jest znakomite miejsce dla statków pasażerskich - bo mają bliżej do celu - do starego Gdańska - na zwiedzanie . Stąd nie ma korków do centrum . Stąd też łatwiej się dostać do innych atrakcji regionu - Malbork , Pelplin .
Cumując w Gdańsku - pasażerowie statków mają więcej czasu na spokojne zwiedzanie Gdańska !!!
2013-11-09 13:19
zeby TU cumowaly a nie w Gdyni - wiosce rybackiej. Gdansk ze wzgl na swoje zabytki, otoczenie , dostep wszedzie powinine nie tylko zabiegac ale i ZAKLEPaC sobie cumowanie wszystkich wycieczkowcow ktore we wsi Gdyni
zeby TU cumowaly a nie w Gdyni - wiosce rybackiej. Gdansk ze wzgl na swoje zabytki, otoczenie , dostep wszedzie powinine nie tylko zabiegac ale i ZAKLEPaC sobie cumowanie wszystkich wycieczkowcow ktore we wsi Gdyni stoja kolo jakiegos magazynu gdzie wegiel w haldach lezy po drugiej stronie - wstyd i na zadupiu gdzie nic nie ma a tu by byly w centrum.
Tylko CZEMY PORT O TO NIE ZABIEGA????
2013-11-09 19:31
"zeby TU cumowaly a nie w Gdyni - wiosce rybackiej. Gdansk ze wzgl na swoje zabytki, otoczenie , dostep wszedzie powinine nie tylko zabiegac ale i ZAKLEPaC sobie cumowanie wszystkich wycieczkowcow ktore we wsi Gdyni
"zeby TU cumowaly a nie w Gdyni - wiosce rybackiej. Gdansk ze wzgl na swoje zabytki, otoczenie , dostep wszedzie powinine nie tylko zabiegac ale i ZAKLEPaC sobie cumowanie wszystkich wycieczkowcow ktore we wsi Gdyni "
Więcej uśmiechu buraki, po popękacie ze złości. Wiem, że listopad, smuta, motława znowu brudna... ale czy trzeba takie teksty rzucać? Mieszkańcy Gdańska muszą mieć wielkie kompleksy...
Sercem zawsze Gdynia!
2013-11-09 19:27
Gdynia pozdrawia znerwicowanych i puchnących w złości Gdańszczan. Więcej uśmiechu!
2013-11-09 13:27
takiego terenu szczegolnie ze juz jest infrastruktura tam. Normalnie szok. Zarzad portu do zwolnienia za brak zaangazowania w przedsiewziecia mogace przynosic zyski.
Na bruk wszystkich i ani grosza pensji.
takiego terenu szczegolnie ze juz jest infrastruktura tam. Normalnie szok. Zarzad portu do zwolnienia za brak zaangazowania w przedsiewziecia mogace przynosic zyski.
Na bruk wszystkich i ani grosza pensji.
To wy tam ciule siedzicie i nie potraficie gospodarowac?
To po co tam ciule siedzicie?
Siedzicie tam jak d.... od sr...... zeby cos robic a nie zeby mowic ze nie mozna czegos zrobic.
Pytam , raz jeszcze po jaka cholere jestescie tam wogole potrzebni ciule???
Port to juz zlom.Nic sie nie dzieje tam. Te kilka statkow co wplywa to jest wstyd
Po jaka ch tam ciule jestescie?
Aha do brania kasy co miesiac.
2013-11-09 14:57
przeczytaj wyżej w komentarzach, ktoś już napisał. Władza okupacyjna zrobiła takie prawo, że portowi nie wolno zajmować się działalnością portową. Chodzi o to, żeby port modernizować za nasze pieniądze, a korzystać z
przeczytaj wyżej w komentarzach, ktoś już napisał. Władza okupacyjna zrobiła takie prawo, że portowi nie wolno zajmować się działalnością portową. Chodzi o to, żeby port modernizować za nasze pieniądze, a korzystać z tego i dorabiać ma się element inwestorski.
A ciule z zarządu? Są tylko nic nie znaczącymi marionetkami. Mogą co najwyżej buźki do fotoreporterów wystawić
2014-12-08 21:01
Jeszcze sie nie zorientowales? Oni czyli ci z PO i PSL sa wylacznie po to, by wyprzedac, zniszczyc wszystko co POLSKIE. To ma byc zaplanowana pelna plajta naszej Ojczyzny. Teraz sprzedadza PZB, porty, stocznie,kopalnie, zaklady przemyslowe... juz niczego nie mamy.Wladza realizuje plan Merkel.
2013-11-09 18:27
polski brak kompetencji
2013-11-09 19:14
2013-11-09 20:22
tfu! Krolewca
2013-11-09 20:29
No chyba ze trojmiasto wybije sie na metropolie....do ktorej beda chcialy zawijac promy
2013-11-09 20:40
ktore jest blisko Westerplatte nie moglyby cumowac wycieczkowce turystyczne i tramwaje wodne plywajace po Motlawie ? Zbudowac tam nowoczesny przystanek wodny bo ten co jest teraz to zenada
2013-11-09 22:41
Westerplatte to na koncu swiata, daleko do maista dla pasazerow, moze jakis promz Rosji bedzie zajwila do tego terminalu.
2013-11-10 08:59
w 2015 r. będzie bliżej niż Gdynia.
oczywiście jak otworzą tunel pod Martwą Wisłą
2013-11-10 11:03
Turyści jadący DK7 lub A1 czyli 80% mają bliżej na Westerplatte no bo nie tylko z Metropolii Gdańskiej ludzie korzystają z promów, a z kierunku Szczecina wybiorą Świnoujście
2013-11-10 08:58
marzy mi się Duke of Scandinavia znowu pływający do Kopenhagi ...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.