Opinie (71)

  • (16)

    Czy to prawda ze pod forum nie mozna teraz przewozic koleja towarow niebezpiecznych?
    jesli tak to jak je beda wywozic z portu?

    • 17 7

    • (5)

      Jeździ wszystko normalnie pod forum włącznie z towarami wysokiego ryzyka, choć pewnie odbywa się to z lekkim nagięciem przepisów.

      • 10 0

      • bo to wiadukt a nie tunel (3)

        Czyli gra semantyczna, pozwalająca na ominięcie utrudnień...
        Jestem ciekaw, dlaczego Forum jest ewakuowane, gdy w wiadukcie pali się samochód...? ;)

        • 6 0

        • Tory sa pod wiaduktem a ulica jest poprowadzona tunelem obok wiaduktu (2)

          tak pociagi jada pod wiaduktem a auta jada tunelem .. jezeli jeszcze nie rozumiesz zapytaj sie budowlanca , to ci powie jaka to roznica

          • 4 0

          • tory są, między innymi, pod wiaduktem (1)

            Czyli pierwszej budowli od strony Tczewa...
            A Forum stoi na wspólnym dla torów i jezdni... no czym?
            No, na tunelu... To kolejna budowla w tym ciągu. Zakończonym kolejnym wiaduktem, tym razem Ogrodów... Obostrzenia nie dotyczą jedynie pojęcia "tunel" ale również "terenów zamieszkałych i zaludnionych" itp. A teren Forum jest zaludniony i to bardzo.
            Ale kto by na to zwracał uwagę.

            Czyli pierwszej budowli od strony Tczewa...
            A Forum stoi na wspólnym dla torów i jezdni... no czym?
            No, na tunelu... To kolejna budowla w tym ciągu. Zakończonym kolejnym wiaduktem, tym razem Ogrodów... Obostrzenia nie dotyczą jedynie pojęcia "tunel" ale również "terenów zamieszkałych i zaludnionych" itp. A teren Forum jest zaludniony i to bardzo.
            Ale kto by na to zwracał uwagę. Jak nie spojrzeć, od strony linii kolejowej w każdym kierunku jest wiadukt... ;) Przecież nie będziemy sobie kłopotów robić... ;)
            Tylko czy o to chodzi?
            Miejmy nadzieję, że uda się zrobić rewitalizację 201.

            • 6 0

            • Sugestywna opinia

              A jest już wykonawca finalny dla "201"? Było info o unieważnieniu 2 przetargów po prawie 2 latach od ogłoszenia jakoś.
              Generalnie ślimacze tempo żółwiów.

              • 0 0

      • budowa była tak zaplanowana aby nie było oganiczen

        przejedz sie SKM i popatrz na boki a zrozumiesz dlaczego

        • 2 0

    • Ku Ujściu a potem przez Olszynkę. (2)

      W dzielnicy Nowy Port nie przeładowuje się towarów niebezpiecznych.

      • 5 4

      • (1)

        Mylisz sie, przeładowywuje sie towary niebezpieczne i towary wysokiego ryzyka . Ps, np pusty wagon np po oleju napedowym to tez ładunek niebezpieczny. , ładowny wagon z antracytem ( węgiel) to tez ładunek niebezpieczny.

        • 5 0

        • " ładowny wagon z antracytem ( węgiel)"

          Szczególnie popularny ostatnio i wożony w dużych ilościach miał węglowy.
          W zamkniętych przestrzeniach potrafi być bardzo efektowny...

          • 3 0

    • (4)

      pod Forum jadą tylko pociągi na Nowy Port, jakie tam są towary niebezpieczne? niebezpieczne jadą z Portu Północnego

      • 2 8

      • Do Gdyni pod Forum jeżdżą paliwa, gazy, itp. (3)

        • 6 1

        • Jada przez Osowe (2)

          • 0 6

          • "jadą (też) przez Osowę"

            Tylko że tam jest trasa jednotorowa i rozkopana (rewitalizacja 201)
            Więc niczym niezwykłym jest widok "baniaków" wypadających z "wiaduktu" i przewalających się przez Gdańsk Główny.
            Często mnie mijają, jak wieczorem czekam na pociąg...

            • 5 0

          • Bzdura.

            Przez Osowę i Kościerzynę jeżdżą tylko beczki do Ugoszczy. Cały port w Gdyni jest obsługiwany liniami yprzez Sopot lub Słupsk.

            • 5 1

    • Pod Forum przewozi sie wszystko bez ograniczen za wyjatkiem ,,skrajni" (1)

      Nad torami jest wiadukt a nie tunel , wiec nia ma zadnych zakazów i nie bedzie .

      • 5 2

      • taaa...

        proste banany, owoc marchewka i ślimak-ryba...

        • 9 1

  • Bardzo dobre i potrzebne inwestycje. (3)

    Tak trzymać!

    • 36 1

    • Po co? (1)

      Skoro takie dobre i potrzebne to dlaczego miasto Gdynia chce budować na tzw. międzytorzu kolejne budynki skoro tam od zawsze były portowe bocznice kolejowe?

      • 3 0

      • bo ma w tym interes...

        inna grupa niż ta, która zarabia na porcie?

        • 1 0

    • Obrońca kwiatków i pelargonii

      Nic nie budować! Zabraniam nie wolno budować na plazy w stogach! Tam rosnom kwiatki chryzantymy i pylargonie!!! Nie moze byc tak ze mamy najwiekszy port w europie przeladunkowy na stogach!!! Trzeba zablokowac bo nimcy sie poplaczom!

      • 0 1

  • Wiadukt na Puckiej (3)

    A czy to ta inwestycja w Gdyni ma rozwiązać korki na Puckiej ?

    • 25 1

    • teoretycznie tak (2)

      praktycznie nie.
      Wiadukt nad torowiskiem manewrowym na Puckiej ma zrobić miasto i dostało na to od PLK 30Mpln.
      Będzie w sam raz na Red Bull (bul, bul, bul...)
      Tunel w ciągu Puckiej pod główną linią ma zrobić PLK, termin nieznany.
      Losy przedłużenia obwodnicy w ciągu Północna - Południowa wraz z skomunikowaniem portu oraz przejazdu na Hutniczej nadal nieznane.

      • 16 0

      • brawo Gdynia!

        • 3 1

      • Sugestywna opinia

        Wyborczej nie wierzę, ale to tam czytałem, że PKP zacznie 201 od południowej strony, bo Gdynia nie ogarnęła wiaduktu na Wielkopolskiej po swojej stronie.

        • 0 0

  • Dobrze ze napisaliście bo ostatnio płakali ze tory zwijają (3)

    • 11 2

    • tory SKM do Nowego Portu (2)

      zostały zwinięte.
      Razem z przystankami.

      • 6 2

      • Do Zaspy Towarowej są , co dwa tygodnie skm tamtedy smiga z kibicami na Lechie (1)

        Wiesz dlaczego kolej zwija lokalne linie? to ci napisze głównie dlatego ze pasazerowie zamiast kupowac biletow wsuwali obsłudze 2 zł w kieszen , i tak pociagi były pełne a biletow sie nie sprzedawało czyli wg analityków nikt nie jedzi i linia do zamkniecia . I wiec pasazerowie zaoszczedzili i sami doprowadzaja do zamykania linni , to jest główna przyczyna , sa tez inne ale ta wpływa głównie na ekonomie .

        • 4 1

        • tego typu transport nigdzie i nigdy nie jest bezpośrednio dochodowy

          A podany przez Ciebie argument, sprawdzał się może na prowincji i w małych społecznościach. Przechwycenie takiego strumienia pieniędzy w mieście na pewno nie umknęło by uwadze... ;) No i takie badania nie są prowadzone jedynie na podstawie wyników sprzedaży. Bo by to swiadczyło o tym, że "manażeria" nie panuje nad firmą. Więc jest do wymiany.

          Kolej SKM żyje z dotacji, na którą w

          A podany przez Ciebie argument, sprawdzał się może na prowincji i w małych społecznościach. Przechwycenie takiego strumienia pieniędzy w mieście na pewno nie umknęło by uwadze... ;) No i takie badania nie są prowadzone jedynie na podstawie wyników sprzedaży. Bo by to swiadczyło o tym, że "manażeria" nie panuje nad firmą. Więc jest do wymiany.

          Kolej SKM żyje z dotacji, na którą w obecnym modelu (2/3 budżetu miasta to PIT), po prostu, jesteśmy za biedni. Tym bardziej, że ten środek transportu finansuje samorząd województwa (marszałek) a nie miasto. A ten na linię do Nowego Portu nie ma a miasto nie da.

          Bo bliższa ciału koszula...

          A są to tereny, gdzie nawet po zaprzestaniu przeładunków będą miejsca pracy, do których trzeba dojechać. To równiez optymalna trasa, gdybyśmy wygrali "los na loterii" i znalazłyby się pieniądze na jeszcze jedną nitkę tunelu, kolejową i/lub tramwajową.

          • 3 0

  • (2)

    Współczuję nowym mieszkańcom ul.Letnickiej... A takie fajne mieszkania miały być... i to za jedyne okazjonalne 8-9 tyś. / m, miłego dnia dla Wszystkich :)

    • 16 11

    • Akurat ta inwestycja nie powoduje jakiegoś rozbudowania

      możliwości obsługi pociagów w tym rejonie. Tam tory i stacja były cały czas i teraz beda nowe, z częściowo zmienonym układem, ale nie dorzuci to jakiejs dodatkowej uciążliwości w stosunku do tego co było. (a raczej zmniejszy ze względu na lepsze torowisko. Ruch to tu był w latach 70tych. Kiedys to była jeszcze parowozownia w miejscu gdzie idzie nowy wiadukt al. Płażyńskiego. Tak więc nie ma co straszyć.

      • 11 2

    • Janusz

      Miły z ciebie Polak ;)

      • 4 0

  • w Gdańsku się inwestuje ,powstają nowe inwestycje drogowo - kolejowe natomiast w Gdyni - (12)

    Port się likwiduje ,tak ! - to nie gołosłowie !!! , zabudowuje się tereny portowe ,nabrzeża , likwiduje się słynne Przytorze {!] . Deweloperzy już nie mogą się doczekać aby rozpocząć tam budowe nowych betonowych blokowisk -strasznie jest ta Nasza Kochana Gdynia niszczona i dewastowana przez ekipe Szczurka przez ostatnie dwudziestolecie - szkoda tego Miasta !

    • 34 24

    • No właśnie widać jak się likwiduje. (9)

      Przeczytałeś chociaż artykuł?

      • 10 11

      • te prace, pomimo niespotykanej dotąd w Gdyni skali, (7)

        nie załatwiają żadnego z żywotnych problemów na styku port-miasto.
        Informacja podawana jest tak aby nie powiedzieć za dużo:
        "Przebudowa obejmie także 13 km dróg, most kolejowy oraz dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Komunikację ułatwi m.in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych.
        "

        Czyli co zostanie zrobione i gdzie?

        • 11 2

        • poszukaj w innych archiwalnych artykułach to sie dowiesz (3)

          • 5 6

          • nie dowiem się (2)

            bo dotąd takich deklaracji nie złożono.
            Jedynie ogólniki, plany i koncepcje.
            O "krzywej" koncepcji przebudowy Puckiej to nie wspominaj, bo przyjęte założenia i współpraca miasta wróży tu jak najgorzej.

            • 9 1

            • Widac nie chce ci sie szukac , a dzieje sie dosyc duzo i bedzie jeszcze wiecej (1)

              A dlaczego nie chcesz nic o Puckiej? to na niej kolej zbuduje tunel i wiadukt , w jeden dzien nikt nic nie zbudowal , poczekaj kilka lat a potem dopiero ocen. A kazda budowe zaczyna sie od planów i koncepcji , nawet małego domu jednorodzinnego a co dopiero przebudowa kilkukilometrowej stacji kolejowej

              • 4 9

              • czytam

                Bo bardzo mnie to interesuje.
                Ale, siłą rzeczy, nie mam dostępu do całej informacji. Dlatego drażnią mnie takie ogólniki, jak w komentowanym artykule. Doświadczenie mówi mi, że jak się o czymś nie mówi wyraźnie, to tego nie ma.
                Zadanie budowy wiaduktu nad torowiskiem manewrowym przejęło miasto a wkładem PLK w to przedsięwzięcie jest 30Mpln. Pisano o tym jakiś miesiąc temu. Biorąc pod

                Bo bardzo mnie to interesuje.
                Ale, siłą rzeczy, nie mam dostępu do całej informacji. Dlatego drażnią mnie takie ogólniki, jak w komentowanym artykule. Doświadczenie mówi mi, że jak się o czymś nie mówi wyraźnie, to tego nie ma.
                Zadanie budowy wiaduktu nad torowiskiem manewrowym przejęło miasto a wkładem PLK w to przedsięwzięcie jest 30Mpln. Pisano o tym jakiś miesiąc temu. Biorąc pod uwagę, że wiadukt w Gdańsku kosztował 10x więcej - wnioskuj sobie sam.
                Kolizja Puckiej z główną linią kolejowa pozostaje w gesti PLK ale brak deklaracji co do terminów i kwot. Raczej nikt tego nie zaryzykuje, biorąc pod uwagę drażliwość tego zagadnienia. Nie ma też deklaracji, że to zadanie jest w tym budżecie. No i cytowany termin zakończenia 2021...
                Południowa-Północna na pewno nie jest w zakresie tego budżetu a obawiam się, że również Hutnicza.
                Plany i koncepcje rozwiążania tego "węzła gordyjskiego" robione są od przedwojnia a meandrów procesu "inwestycyjnego" nie muszę sie uczyć.
                Tym bardziej polityka informacyjna wokół tego przedsięwzięcia budzi mój niepokój.
                Wnioski nasuwają się same.

                • 4 0

        • Jeśli idzie o Gdynię, to nic i nigdzie. (2)

          • 7 6

          • wystarczy przeczytać artykuł (1)

            zamiast ciągle trolować.

            • 2 4

            • No to gratuluję ci fajnego życia - według newsów przeczytanych w necie.

              Trzeba ogarniać co się faktycznie dzieje wkoło ciebie pacynko a podniecać się artykułami na różnych fajnych serwisach.

              • 2 0

      • wow co za dzban...

        przecież w porównaniu, PLK zainwestuje znacznie więcej w rozwój portu w Gdyni

        • 3 3

    • hahah trolu z UM przestań piać z zachwytu

      bo większość tych inwestycji to inwestycje centralne z budżetu SP - w Gdańsku to inwestują w złote rydwany i dodatki dla deweloperów - podczas gdy w centrum miasta są dziury, główne drogi dojazdowe to syf a na chodnikach można sobie zęby wybić. Do tego polityka z 4 liter z zabudową miasta......

      • 5 1

    • Czytac ze zrozumieniem.

      Przeciez artykul dotyczy rowniez inwestycji w porcie Gdynia. Prosze czytac ze zrozumieniem. Radzilbym rowniez zapoznac sie z innymi inwestycjami dotyczacymi portu gdynskiego, a nie p...c glupoty.

      • 0 0

  • kiedy inwestycje dla pasażerów? (4)

    czy w 2020 roku nadal osoby z niepełnosprawnościami nie będą mogły wsiąść do SKM na zachód od Rumi-Janowa?

    • 10 3

    • napisz jasniej bo nie wiadomo o co chodzi (3)

      na zachod masz droge nr 6 a potem kilka domów i las , co to wspolnego z skm ?

      • 1 3

      • a jakie stacje PKP/SKM są na zachód od Janowa... (2)

        najdalej na zachód wysuniętej stacji, która dostąpiła modernizacji? Kojarzenie faktów należy do cech... ludzkich. Chyba że nie zna się faktów... Droga nr 6 jest w Rumi Janowie na południe od linii kolejowej a te "parę domów" to całe "małe Trójmiasto" - sumarycznie chyba już dorównujące w zaludnieniu Gdyni.

        Co nie znaczy, że na wschód i południe jest ok.
        Dobitne przykłady to

        najdalej na zachód wysuniętej stacji, która dostąpiła modernizacji? Kojarzenie faktów należy do cech... ludzkich. Chyba że nie zna się faktów... Droga nr 6 jest w Rumi Janowie na południe od linii kolejowej a te "parę domów" to całe "małe Trójmiasto" - sumarycznie chyba już dorównujące w zaludnieniu Gdyni.

        Co nie znaczy, że na wschód i południe jest ok.
        Dobitne przykłady to Leszczynki i Grabówek oraz Gdynia Stocznia czyli Gdynia B...
        Północ to dla władz miasta C, bo tam nawet kolei nie ma... ;)

        • 2 0

        • 6sta jest w Janowie na Zachod od kolei a Leszczynki , Grabówek , Stocznia sa na południe (1)

          od Janowa . Władze Gdyni nic nie maja do przystanków kolejowych naleza do SKM trojmiasto i do nich slij pytanie .

          • 1 1

          • ale artykuł jest o inwestycjach kolejowych

            a czytelnik zgłasza dygresję na temat, który dotyczy jego priorytetów i widzenia sprawy.
            6tka jest w tym miejscu na południowy zachód od linii kolejowej. Co i tak nie ma najmniejszego znaczenia, bo nie o to chodzi. Od Chyloni linia kolejowa zmienia swój dominujący kierunek na zachodni i zachowuje go (mniej więcej) do Szczecina.

            Takie zachowania (czepianie się szczegółów a nie

            a czytelnik zgłasza dygresję na temat, który dotyczy jego priorytetów i widzenia sprawy.
            6tka jest w tym miejscu na południowy zachód od linii kolejowej. Co i tak nie ma najmniejszego znaczenia, bo nie o to chodzi. Od Chyloni linia kolejowa zmienia swój dominujący kierunek na zachodni i zachowuje go (mniej więcej) do Szczecina.

            Takie zachowania (czepianie się szczegółów a nie meritum) potocznie określa sią nazwą "nietoperz", nie widzi, nie słyszy a sie czepia...
            Władze miasta są (teoretycznie) przedstawicielem interesów mieszkańców i gospodarzem (nie mylić z właścicielem) tego terenu, co w jakiś sposób (dość istotny) uzasadnia skierowanie pytania.

            • 4 0

  • super (4)

    kiedyś wciąż mówili piniedzy nie ma i nie będzie a teraz wielkie inwestycje.

    • 18 4

    • Wszystkie inwestycje zaplanowane i rozpoczete za PO (1)

      • 3 9

      • Tą akurat już za PiS-u.

        • 6 2

    • Program unijny - 40% jak w artykule

      • 4 2

    • r.p.1

      a co w pierwszej czterolatce zbudowano..???
      w drugiej trochę torów.
      w trzeciej przekop zaczną..
      a w czwartej i piątej może Port zewnętrzy..Morze..
      jak cos pominąłem..to wymień.

      • 1 0

  • Praca to dobrobyt. Innej opcji nie ma. (2)

    Tak trzymać rodacy!!!

    • 14 5

    • kapitał to dobrobyt

      Za pracę płaci się po uważaniu podczas gdy na koszty życia i uzyskania nikt nie zwraca uwagi...

      • 5 1

    • Marksista

      Powiedz to mojemu szefowi.

      • 3 0

  • na Zaspie Towarowej powinien zostać przywrócony peron (2)

    dla SKM

    • 22 1

    • i pewnie będzie.

      deweloperka juz zabudowuje Letnice

      • 3 1

    • Co by sam peron tam dal? Trzeba byloby pociagnac jakas SKMke a wiadomo ze linia Zaspa Towarowa - Gdansk Glowny zupelnie sie nie oplaca. Kiedys to sie oplacalo jak ludzie do portu ta SKMka jezdzili i wojskowi na Westerplatte. Teraz bardziej oplacalne sa tramwaje w tamtych stronach

      • 2 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.