Opinie (198) 3 zablokowane

  • Czegoś nie rozumem (32)

    Obecnie trendy sa eko - nie od dzisiaj. Projekt PKM nie uwzględniał elektryfikacji? Czy ktoś z niego zrezygnował ?
    Inna sprawa - o ile spadnie koszt biletu po zastosowaniu tanszej alternatywy napędzania czyli prądu?

    • 54 149

    • Chodzi oto zeby wiecej kasy zmarnowac bo jest niczyja czyli z podatków !Mozna było zrobic od razu ale poco ?

      Jak wiekszosc inwestycji w Polsce robią byle jak 100 razy poprawiają

      • 1 0

    • Milion razy było wyjaśniane (19)

      PKM jedzie częściowo po torach PLK, które nie planowały elektryfikacji przez kilka lat po budowie PKM. Zrobienie drutów przy budowie PKM byłoby bez sensu pociągi elektryczne i tak nie mogłyby jeździć, a instalacja by się niszczyła i gwarancja biegła.
      Teraz jak PLK elektryfikują swój odcinek to jest sens i elektryfikacji PKM.

      • 74 3

      • (6)

        To jakim cudem odbudowuje się linie do Kokoszek? Tutaj jakoś można było się dogadać by PKP mogło wyremontować swój odcinek by puścić tam PKM? Po prostu nie podjęto nawet próby rozmów w sprawie elektryfikacji Osowa Gdynia. Teraz będą pewnie czekać z dwa lata

        • 7 13

        • Nikt nie zrobi na szybko elektryfikacji odcinka Gdańsk Osowa - Gdynia Główna jeśli w planie jest modernizacja tego odcinka do trzech torów, co przynajmniej na części trasy oznacza szeroko zakrojone prace ziemne.

          • 0 0

        • Zdziwił byś się ile o tym rozmawiano z PKP PiS (2)

          Efekt jak w przysłowiu o gadaniu dziada do obrazu.

          • 15 9

          • Tylko, że gdy budowano PKM to raczej PKP rządziło PO...

            • 2 3

          • No to chyba rozmowy przyniosły skutek skoro PKP rewitalizuje odcinek z Kokoszek do Starej Piły?

            • 7 3

        • (1)

          A do Nowego Portu SKM nie jeździ,bo tory zwinięte.Do Nowej Letnicy mogliby coś też wreszcie puścić.

          • 7 1

          • Tam zapewne zrobią ścieżkę rowerową już rowerzyści się o to postarają

            • 2 1

      • No właśnie PLK wciąż nie elektryfikuje... (4)

        swojej linii. Prace miały już się toczyć, a nie ma nawet przetargu. Skutek będzie taki jak opisałeś - drut się skończy przed Osową a na zelektryfikowanej linii PKM dalej będą jeździć spalinówki marszałkowskie.

        • 24 0

        • Nikt normalny (3)

          nie powiesi miedzianego drutu gdy nie bedzie zasilania. Długo by nie powisiał.....A co do PLK....to spółka skarbu tzw państwa i zarzadza nią PiS, tak jak i cała PKP. Pieniądze na inwestycję na linii 201 podobno

          nie powiesi miedzianego drutu gdy nie bedzie zasilania. Długo by nie powisiał.....A co do PLK....to spółka skarbu tzw państwa i zarzadza nią PiS, tak jak i cała PKP. Pieniądze na inwestycję na linii 201 podobno są.....ale cały czas, z niewiadomych celów, rozpoczęcie jakichkolwiek prac, na początku papierkowych jest odwlekane. Czyli jednak chodzi.....o pieniądze !

          • 28 7

          • Pragnę tylko zauważyć, że (2)

            Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. jest spółką wojewódzką, a wojewoda jest przedstawicielem rządowym.

            • 0 9

            • Głupotę palnąłem,

              bo Samorządem Województwa zarządza marszałek, a nie wojewoda.
              Samokrytyka.

              • 11 1

            • Spółką samorządu województwa.

              Mylisz administrację rządową z samorządową, urząd wojewódzki z urzędem marszałkowskim.

              • 12 1

      • (6)

        A kto mówi o zawieszaniu sieci? Wystarczyło wstawić słupy i zrobić podstawy by potem nie było trudności jakie są obecnie.

        • 12 20

        • I byłbyś pierwszy, który marudzi, że słupy niszczeją i wtopiono kasę. (5)

          • 30 5

          • (4)

            No pewnie bo wiadukty nie niszczeją i oczywiście miejsce na dodatkowy tor też nie niszczeje. Cud że gdy np budowano linie tramwajową na Morene to tory w ulicy zrobili z wyprzedzeniem nie martwiąc się że będą niszczały

            • 8 11

            • (2)

              Po co budować słupy jak przez nie wiadomo ile lat stałyby niepotrzebne? Tylko by rdzewiały bez sensu. Teraz, jak wiadomo że już czas na elektryfikację, stawiają nowiutkie słupy z gwarancją.

              • 14 0

              • (1)

                I dojadą tam gdzie elektryfikacja się skończy czyli w Rębiechowie. Rozumiem że wcześniej się nie dało a teraz to nie przeszkadza?

                • 6 3

              • Teraz pkp powiedziało że buduje. Wtedy nie określiło nawet terminu kiedy zacznie. W sumie z tym stawianiem słupów bym poczekał aż zbuduje...

                • 6 1

            • To bylo nie po polsku. Po polsku jest zbudowac i zaraz porawiac.

              • 3 3

    • Żartujesz? (1)

      Wiesz skąd, z czego się bierze prąd w Polsce? O jakim Eko ty piszesz????

      • 5 5

      • O takim eko, że nie wali dym w płuca na peronie ani w okoliczne okna, ani hałas w uszy

        Uwierz - warto, zwłaszcza że ze 20% prądu jest zielone, i z roku na rok więcej.

        • 1 0

    • A od kiedy prąd w Polsce jest eko? (5)

      • 10 8

      • Nadal jest bardziej eko niż spalinowóz (4)

        Elektryk może jechać "na wybiegu", a spalinowóz musi w tym czasie spalać paliwo. Elektryk ma korzystniejszy stosunek masa/liczba pasażerów, może hamować z odzyskiem energii do sieci.

        • 10 5

        • SA136, SA133 (pesy)mogą jechać na wybiegu natomiast SA137 i 138 (newag) już nie jest to uzależnione od przekładni jak występuje w danym typie pojazdów. W szynobusach nie ma już takiego systemu jak w starych lokomotywach

          SA136, SA133 (pesy)mogą jechać na wybiegu natomiast SA137 i 138 (newag) już nie jest to uzależnione od przekładni jak występuje w danym typie pojazdów. W szynobusach nie ma już takiego systemu jak w starych lokomotywach SM42 czy SU45 gdzie wyspowała prodnica by produkować prąnd na silniki trakcyjne. Ogólnie biorąc pod uwagę teren jaki występuje na lini PKM spalanie wychodzi duże gdzie pod górę trzeba ciągle ciągnąć prawie na maxa by utrzymać czas jazdy.

          • 5 0

        • tak jak samochód podczas wybiegu (na biegu) nic nie spala (2)

          • 4 2

          • (1)

            Po pierwsze jest różnica między nic nie spala a odzyskuje energię. Po drugie lokomotywa spalinowa ma silnik diesla generujący prąd do elektrycznych silników trakcyjnych, tam nie ma bezpośredniego połączenia jak w samochodzie, więc nie byłbym taki pewny czy na wybiegu nic nie spala.

            • 3 0

            • Ale SZT jeżdżące na linii PKM nie mają przekładni elektrycznej

              • 3 1

    • cena za km niezelektryfikowaną PKM wynosi tyle co za zelektryfikowaną SKM, więc nie ma co tanieć ;)

      • 3 1

    • Europa przestała elektryfikować i wprowadza zespoły trakcyjne z akumulatorami

      które jeżdżą trajtki w Gdyni/Sopocie, tj. odcinki pona 40 bez trakcji

      • 1 7

    • Cena nie spadnie

      Z powodu wysokich kosztów inwestycji oraz aktualnych cen energii, które utrzymają się latami. Obstawiam że podrożeje, a jak nie podrożeje dla klienta bezpośrednio w kasie to podrożeje w podatkach z dotacji publicznych. Ot księgowanie i zachwalanie inwestycji własnych oraz bezkresne zadowolenie władz z decyzji na koszt podatnika.

      • 30 5

  • A czy przygotowani są juz na Pluskwy w przedziale?

    • 0 0

  • Bezcelowa inwestycja (10)

    Sieć elektryczna będzie kończyć się w polu 2,5 km od Stacji Osowej, co oznacza że żadne pociągi elektryczne długo tamtędy nie pojadą

    • 46 99

    • Tak działa państwo pisowskie (5)

      • 30 21

      • w panstwie "pisowskim" przynajmniej cos probuja zrobic (3)

        W odroznieniu od panstwa "uw-awsowskiego" gdzie wszystko likwidowano i "peowskiego" gdzie sprzedawano resztki...

        • 11 18

        • Bzdury, bzdury, bzdury. Wymień chociaż kilka sukcesów obecnej władzy w temacie kolei.

          • 5 1

        • Brawo PO! (1)

          Modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i była ona nie do zrealizowania do końca w osiem lat a tyle rządził rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że rząd PO-PSL unowocześnił i

          Modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i była ona nie do zrealizowania do końca w osiem lat a tyle rządził rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że rząd PO-PSL unowocześnił i zbudował ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupił nowy tabor- np. pociągi Pendolino i lokomotywy Husarz oraz świetne polskie konstrukcje- i Dragon czy składy flirt stadlera i ELF oraz Pesy i Newagu. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS za swej pierwszej kadencji zaprzestając jakichkolwiek remontów. Dziś setki PiSiewiczów obsadziło stanowiska w spółkach zależnych od pkp. ci pisowscy kolesie zasiadaja w spółkach bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania wieloletnie. dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska pociąg jedzie niecałe 3 godziny...A zastanowiliście się, dlaczego?!!! Bo, dzięki Platformie, cała linia E-65 jest aktualnie po remoncie.

          • 13 14

          • Nie pisz takich bzdur

            Rok 2005 - PiS zdobywa władze. Od razu bierze się za kolej. Już w grudniu uchwalono 3 ustawy Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
            Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o

            Rok 2005 - PiS zdobywa władze. Od razu bierze się za kolej. Już w grudniu uchwalono 3 ustawy Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego,
            Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym,
            Ustawę z dnia 16 grudnia 2005 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym.
            To podstawa do korzystania z funduszy europejskich.
            Spójrzmy na liczby (np: ze strony Gazety.pl)
            W latach panowania PiS 2005-2007 wydatki inwestycyjne wzrosły z 0,95 do 2,2 miliarda, czyli o ponad 100%. A co się działo dalej? 2008? 2,8mld zł, ale 2009 2,7 mld zł, 2010 ... 2,7 mld zł dopiero w 2011 3,7 i rok póżniej 3,9. Rok 2013 przyniósł wzrost do ponad 5 mld zł. Jak widać, rządy PO/PSL były mówiąc delikatne dość ospałe w wydawaniu pieniędzy na kolej. Nie ma tutaj powodu do radości, bo PiS -owi wystarczyły 2 lata, by wydatki wzrosły o ponad 100%, rządowi PO/PSL ...ponad 6 lat. Faktycznie - powód do chwalenia się.

            • 9 9

      • W PKP od zawsze panował burdel

        niezależnie od tego kto rządził. Takie państwo w państwie. Nic tylko zaorać i postawić na nowo.

        • 30 3

    • (3)

      Można rzec brawo pkp. Po ich stronie jest wielkie opóźnienie przy modernizacji linii Gdynia-Kaszuby.

      • 35 2

      • nie Gdynia - Kaszuby a Gdynia - Bydgoszcz

        Czyli linia 201.

        • 7 0

      • Jak i równiez (1)

        linii 202 w kierunku Szczecina, która niedługo zacznie sie "sypać"!

        • 21 0

        • Tutaj wygrała opcja Trasy Kaszubskiej.

          • 5 1

  • szkoda (8)

    elektryfikacje linii niszczą ich urok

    • 41 141

    • (1)

      Ich jak ichy, ale szpeca krajobraz

      • 4 7

      • to już nawet w PKP są zlecenia pod słupy?

        • 0 0

    • Ciekawy wynik ankiety (3)

      Wychodzi , że praktycznie bardzo mało osób korzysta z PKM . Kiepsko , inwestycja za miliony tylko chętnych nie ma

      • 2 10

      • Odważna teza przy 777 oddanych głosach na tę chwilę, gdzie 59% deklaruje że korzysta, w tym 10% codziennie. (1)

        • 7 2

        • Ciekawa teza z tymi 59%

          Np. w moim przypadku "raz na jakiś czas" oznacza mniej niż raz na rok.
          Zgadzam się jednak co do wniosku, że na podstawie takiej ankiety nie można decydować o sensowności takiej linii. Może np. mieszkańcy Kartuz i okolic korzystający z tej linii nie korzystają z trojmiasto.pl?

          • 1 1

      • Bo tych chytrych Kaszubów nie stać na bilety.

        • 0 7

    • załóż worek

      pokutny zamiast spodni

      • 2 2

    • No właśnie niech wrócą parowozy

      I tak prąd czy para w lokomotywie jest z tego samego

      • 14 3

  • Czy ta cudowna zelektryfikowana PKM

    Nadal będzie jeździć co półtorej godziny z Karwin w stronę Gdańska? Bo jak tak, to z góry dziękuję.

    • 4 1

  • ponoc linia byla przygotowana do elektryfikacji... (6)

    A tu popatrz, bijemy pale...

    • 13 17

    • Przecież jest przygotowana (3)

      Jest od początku przewidziane miejsce na słupy i teraz je stawiają

      • 6 3

      • nie stawiaja (2)

        a paluja.
        Przygotowanie w postaci kropek na planach to takie troche slabe...

        • 2 5

        • To przyjrzyj się estakadzie przy lotnisku. (1)

          I innym obiektom mostowym.

          • 3 0

          • nadal, niech to bedzie i setka punktow

            Brak takiego przewidywania bylby jasnym przekazem, elektryfikacji nie bedzie. A tak... Moze kiedys...
            Nie jest to jednak linia "przygotowana do elektryfikacji".

            • 0 5

    • Przygotowana, bo nie muszą nic wycinać i orać. (1)

      • 7 0

      • od razu wyświęcą

        • 4 0

  • A jak choćby jedno drzewko na tą linię spadnie? (2)

    to kto będzie wtedy pasażerów z lasu do roboty woził po zakorkowanych drogach przez morenę i słowackiego?

    • 4 11

    • (1)

      A gdyby tam wasza matka była?

      • 2 2

      • a gdybyś rozum spotkał po drodze?

        • 1 0

  • Czytam te wypociny młodocianych malkontentów i dziwię się. (2)

    Co z wami młodymi się dzieje,czy wy nie umiecie myśleć pozytywnie?Czy całe wasze roczniki są do niczego?

    • 10 3

    • Mylisz się. To trolle opłacane z partii. Chodzi o zochydzenie dobrych wiadomości.

      I nakierowanie na inne źródło informacji. Tak już od kilku ładnych lat.

      • 0 0

    • A skąd ty wiesz że to młodociani piszą?

      Ta grupa raczej naparza się w fejs-zbokach i innych tik-tokach
      a brak pozytywnego myślenia wykazują jedynie wyprane bezmózgowe korposzczurki targetujące w niewiadomym kierunku

      • 2 0

  • Już widzą jak korposzczurki dymają 1,5 km przez pole do IT-pracy (1)

    z nowego przystanku w lesie, czytaj - Firoga, zwłaszcza jesienną i zimową porą przy wietrze i minus osiem...

    • 7 5

    • Nieeee, jadą dizlem o 6 rano na budowę do miasta

      • 0 0

  • Dopuki PLK nie zelektryfikuje lini 201 to nic nie da (1)

    elektryczne beda mogly jechac z Wrzeszcza tylko lotniska nigdzie wiecej .

    • 15 6

    • puk puk

      polisz lengłedż

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.