2022-01-27 09:58
Opinia wyróżniona
Nie ma potrzeby regulacji pracy zdalnej w kodeksie. Pracodawca, że względu na warunki nadzwyczajne może zlecić pracownikowi świadczenie pracy zdalnej. I to wystarczy!
2022-01-26 20:57
Opinia wyróżniona
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie musisz o tym mówić. Czasu na dojazdy nie tracisz, oszczędzasz też na paliwie. Praca zdalna nie oznacza pracy z domu - tak naprawdę możesz pracować gdziekolwiek. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Jednak równowaga w przyrodzie musi być...
Po około pół roku pracy w takim trybie wpadło kilka kilogramów - wiadomo, mniej ruchu. Brak kontaktów międzyludzkich również dał się we znaki. Gdy pierwszy raz po dłuższym czasie pojechałem do biura, gdzieś głęboko poczułem, że tęskniłem za tymi rozmowami, żartami czy po prostu zwykłym "skręceniem beki". Od tamtej pory zacząłem jeździć do biura zdecydowanie częściej, ponieważ ile można siedzieć w domu. Jestem wręcz przekonany, że jestem bardziej wypoczęty gdy się zdyscyplinuje wstanę i pojawię się w biurze o 8, zamiast spać do 9 w domu. Oczywiście pracując z domu koszt zużycia prądu oraz wody itp. przechodzi na pracownika i akurat to powinno być uregulowane.
Natomiast jest mi przykro jeśli chodzi o dzieciaki, ponieważ tak trochę odbiera się im dzieciństwo poprzez naukę zdalną, ale to już troszeczkę inny temat.
To jest mój punkt widzenia na tą całą sytuację.
Pozdrawiam
2022-01-27 13:40
Opinia wyróżniona
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za prąd nie zamierzam pracodawcy bo to grosze, max 170W laptop + mój własny monitor (bo nie chciało mi się brać firmowego) ze 30W, to daje 22zł miesięcznie dodatkowo za prąd. Istotne jest to co poza czyli znacznie większa mobilność, praktycznie taka jak na własnej działalności gospodarczej.
2022-01-27 19:33
Są osoby, co potrzebują więcej kontaktów na żywo i takie, co potrzebują ich mniej. Są takie, co mają przyjaciół, z którymi codziennie idą z psami na wieczorny spacer i tacy, co pracując z domu nie zamienią przez cały dzień z nikim ani słowa - i jeśli nie muszą iść do sklepu, to nawet z niego nie wyjdą.
2022-01-27 18:41
W pełni się zgadzam
2022-01-27 10:22
napisz artykuł zamiast komentarza bo dosyć ciekawie i przyjemnie się czyta Twoją obserwację. Masz spoko styl pisania.
2022-01-26 09:37
2022-01-26 10:13
inaczej ani pracodawca ani pracownik nie są w żaden sposób chronieni przed sobą.
2022-01-26 10:31
Jakos w innych krajach nie byly potrzebne specjalne regulacje. Wystarczyla rzadowa rekomendacja np. w UK, a reszta spoczywa na pracodawcy. W Polsce mam dziwne wrazenie, ze jak PiS zacznie to regulowac to wyjdzie z tego taki burdel jak z nowego walu.
2022-01-26 12:44
Burdel to jest jak nie ma bata na Januszexa.
2022-01-27 13:46
nie potrzeba dodatkowo regulować tylko dlatego że ktoś pracuje z domu
2022-01-26 11:03
Nie musi, do póki jest dobrze - wtedy faktycznie to działa. Gorzej jak coś się wydarzy, gdy w grę wchodzi odpowiedzialność i odszkodowania, wtedy zaczynają się problemy: czy to już była praca czy jeszcze nie?
2022-01-27 13:46
ale co może ci się stać z winy pracodawcy w czasie pracy zdalnej? Możesz spaść z krzesła albo wsadzić rękę w drukarkę co najwyżej. Niemniej będzie to twoja wina bo przeszedłeś szkolenie BHP. Zatem jakoś trudno mi sobie
ale co może ci się stać z winy pracodawcy w czasie pracy zdalnej? Możesz spaść z krzesła albo wsadzić rękę w drukarkę co najwyżej. Niemniej będzie to twoja wina bo przeszedłeś szkolenie BHP. Zatem jakoś trudno mi sobie wyobrazić co jest tu aż tak istotne by to regulować. Za swoje błędy jako pracownika i tak odpowiadasz bo popełniasz je w czasie pracy.
2022-01-27 19:08
I wtedy takie konstatacje typu "bo co sie moze stac?"
Dowiadujesz sie, jak ubezpieczyciel odmawia wyplaty...
2022-01-27 22:50
ale co ci ma ubezpieczyciel wypłacać z polisy pracodawcy skoro to u siebie zrobiłeś sobie kuku? Poza tym skoro my tego nie wiemy to co ma wiedzieć ustawodawca? To nie wyrocznia która jest od nas mądrzejsza, za to z łatwością może coś schrzanić bo nie przewidzi negatywnych konsekwencji swoich działań bo "nie wie czego nie wie"...
2022-01-28 08:14
Czy nie jestes?
2022-01-26 09:47
no i bardzo dobrze. Po co regulować coś co bez regulacji działa bardzo dobrze? Zaraz jakiś mądry urzędnik zrobi takie regulacje, że żadnemu pracodawcy nie będzie się opłacać dawać możliwość zdalnej pracy pracownikom.
2022-01-26 13:13
wody, prądu, ogrzewania, sprzątania - pracownik zapłaci we własnym rachunku
2022-01-26 13:40
Uwzgledniajac koszty i czas transportu- i tak jest na plus
2022-01-26 18:51
2022-01-26 20:21
Bo w dzisiejszych czasach to sie pracuje cale zycie w jednym miejscu:) Bez sensu ciagle zmieniac mieszkanie- za duzo fatygi.
2022-01-26 20:51
Dokładnie. Ja zmieniłam pracę, pracuję zdalnie dla firmy z Krakowa i zarabiam drugie tyle co w pracy "700 m od domu".
2022-01-26 20:50
Pracownik jednocześnie wydaje mniej na dojazd i jest 2h do przodu dziennie.
2022-01-27 13:48
2022-01-26 13:16
Działa dobrze póki jest dobrze - wtedy faktycznie to działa. Gorzej jak coś się wydarzy, gdy w grę wchodzi odpowiedzialność i odszkodowania, wtedy zaczynają się problemy: czy to już była praca czy jeszcze nie?
2022-01-26 09:49
No bo po co inaczej ? ;-)
2022-01-26 10:31
Tak, szczeglonie latem, a co chodzi?
2022-01-26 12:45
ja odwrotnie
2022-01-26 13:16
mam tło w kolorze ciała, a twarz smaruję sadzą
2022-01-26 21:03
Owszem sa tacy, co pokazują twarz i otoczenie domu/mieszkania ale to zrozumiale, dla lansu. Natomiast pracuje zdalnie 3 lata dla 2 firm i nikt nie wymagal wlaczenia kamery nigdy. Zawsze wystarczy voice.
2022-01-27 10:20
2022-01-27 13:50
jeśli tylko w kilku się spotykamy na mniej oficjalnym meetingu. Ale na oficjalnych też mu nie przeszkadza że z tyłu krząta się żona albo syn i podaje mu np. kawe do biurka. Pełen luz ogólnie.
2022-01-27 21:39
U mnie zawsze kiepsko działa internet i wyłączam kamerkę
2022-01-26 09:55
Co się dziwić w kodeksie jeszcze starych naleciałości nie mają uregulowane a co dopiero to tu się nikomu do niczego nie spieszy nie ma jak dowolność interpretacji
hulaj dusza piekło niebo . Porządek z umowami
Co się dziwić w kodeksie jeszcze starych naleciałości nie mają uregulowane a co dopiero to tu się nikomu do niczego nie spieszy nie ma jak dowolność interpretacji
hulaj dusza piekło niebo . Porządek z umowami śmieciowymi też miał być zrobiony ale nikt tego nie rusza tylko pod publikę od czasu do czasu coś tam się o tym wspomina wszyscy grają na zwłokę .
Przestańcie już w zakładach pracy lub nowo przyjętym pracownikom nawijać makaron na uszy tego słodzenia, lukrowania i piania nie da się słuchać .
Wiadomo pracownicy a szczególnie w handlu mają pouczenie by w stosunku do klientów lała się wazelina z każdej strony tylko weźcie pod uwagę że klientom też już na wymioty się zbiera od tego słodzenia bo masz być człowiekiem znać swoje wartości a nie usłużny sługa w stosunku do pracodawcy i klienta .
Nie róbmy z siebie sami niewolników i nie zatracamy człowieczeństwa .
2022-01-26 09:58
Opinia wyróżniona
Np. oszczędzając na dojazdach pracownik dostanie mniejszą premię, a praca zdalna jako, że nie daje w pełni dyspozycyjności pracownika może być przyczyną obniżenia podstawy albo zmniejszenia ilości dni urlopowych. Zgodnie z ustawą. Nową. Coś jeszcze ?
2022-01-26 11:26
+Jeszcze nie ma jak ustalić, kto ma płacić za prąd - komputery i monitory swoje żrą.
2022-01-26 13:39
2022-01-31 20:20
To taka zagadka dla obywatela, aby się nie nudził od zbyt logicznych i jasnych przepisów.
2022-01-26 10:10
Ja osobiście oszczędzam prawie 3h na dojazdach dzięki pracy zdalnej.
2022-01-26 11:46
To co by się działo na drogach bez pandemii?
2022-01-26 14:34
2022-01-26 17:50
m.in. częściej myją ręce
2022-01-29 20:19
Ja kąpałem się przed każdą wizytą w biurze. Na zdalnej potrafi robić to nawet raz na tydzień. Za to są dodatkowe oszczędności na szamponie i kosmetykach.
2022-01-26 10:13
Opinia wyróżniona
Nie ruszajmy tego, będzie lepiej dla wszystkich.
2022-01-26 13:12
nie jest dobrze ale zgadzam się, lepiej pisowcy niech tego nie ruszają
2022-01-26 14:20
by się za to zabrał
2022-01-26 16:35
Jak się za to wezmą to na pewno ze szkoda dla pracowników i pracodawcy pewnie też.
2022-01-26 20:33
zmuszaniu do pracy zarówno zdalnej, jak i z biura stanowcze nie.
Zamiast tego może ktoś by się zajął tematem zmuszania pracowników do pracy zdalnej (znam przypadek gdzie człowiek musiał wynająć biurko za własne
zmuszaniu do pracy zarówno zdalnej, jak i z biura stanowcze nie.
Zamiast tego może ktoś by się zajął tematem zmuszania pracowników do pracy zdalnej (znam przypadek gdzie człowiek musiał wynająć biurko za własne pieniądze), noszenia masek, bezpłatnych nadgodzin, wyjazdów służbowych (gdzie za czas i jedzenie pracownikowi też mało kto płaci) - jak komuś brakuje problemów, to zapraszam do pierwszego lepszego Sądu Pracy lub nawet do poczytania opinii o pracodawcach.
2022-01-26 20:40
2022-01-26 10:13
O pracę zdalną to przede wszystkim trzeba się prosić... i może łaskawie będzie zgoda...
2022-01-26 10:32
No jak pracujesz fizycznie to faktycznie moze byc ciezko o zgode.
2022-01-26 11:42
A i tak muszę pracować stacjonarnie, bo tak się widzi przełożonym. Taka mentalność...
2022-01-26 11:48
I bardzo dobrze wszyscy nie mogą w domku siedzieć bo wcześniej czy poźniej leserować probują. A jak szef za ścianą to od razu większa motywacja do życia i pracy.
2022-01-26 13:34
Ludzie są w stanie efektywnie pracować tylko przez określoną ilość czasu. To, że ktoś pracuje w biurze nie sprawia, że pracuje więcej, to ma nawet swoją nazwę: "bezrobocie w miejscu pracy". Jeśli widzisz sens w tym, że
Ludzie są w stanie efektywnie pracować tylko przez określoną ilość czasu. To, że ktoś pracuje w biurze nie sprawia, że pracuje więcej, to ma nawet swoją nazwę: "bezrobocie w miejscu pracy". Jeśli widzisz sens w tym, że trzyma się na siłę pracownika pod ręką, żeby przepalał czas i energię na kawkowanie, przeglądanie Internetu, pogaduszki, albo siedzenie na toalecie, to chyba powinieneś zmienić punkt widzenia. I w domu i w biurze pracuje się tyle samo, różnica jest taka, że w domu po wykonaniu zadań można otwarcie zająć się czymś innym, podczas gdy w biurze po wykonaniu swoich obowiązków ludzie symulują, że coś robią. Praca w domu jest nawet efektywniejsza: nigdy nie słyszałem, żeby ktoś pracując w domu korzystał z L4, natomiast w biurze bez przerwy kogoś nie ma.
2022-01-26 11:49
i pracuję z zaziębionym 3 latkiem w domu choć wolałbym pojechać do biura :/
2022-01-26 13:35
2022-01-26 15:05
2022-01-26 21:15
To niech się drugi rodzic nim zajnie kiedy ty pracujesz
2022-01-26 11:48
Zalezy od branzy. W mojej jest tak, ze nikt juz mnie do biura nie zagna, a nawet jesli to szybko zmienie firme na taka gdzie moge pracowac zdalnie.
2022-01-26 13:37
2022-01-27 15:31
czy praca w domu czy w biurze. Branża okrętowa i offshore - projektowanie.
2022-01-26 10:34
Całe deklaracje Ministra i propaganda nijak mają się do rzeczywistości. W administracji publicznej nadal pracujemy stacjonarnie, gdyż całe PIsowskie kierownictwo boi się nawet własnego cienia i nie potrafi podjąć decyzji
Całe deklaracje Ministra i propaganda nijak mają się do rzeczywistości. W administracji publicznej nadal pracujemy stacjonarnie, gdyż całe PIsowskie kierownictwo boi się nawet własnego cienia i nie potrafi podjąć decyzji o przejściu na pracę zdalną nawet w sytuacji gdy Minister powiedział,że to obowiązek. A propaganda poszła do ludu,że w administracji są na zdalnej... brak słów.
2022-01-26 11:43
2022-01-27 15:33
bo oni są na zdalnej ale od petenta
2022-01-26 10:40
Zdalne naucznie jest super. Pracuje się tak mniej więcej od 9 do 13. Nigdzie nie trzeba dojeżdzać, praca w ciepełku przy kawce i wygodnych kapciach z jednym okiem na serial.
2022-01-26 14:37
Było się uczyć, też byś miał taką pracę.
2022-01-26 21:06
Moze bym byl telemarketerem na pracy zdalnej w domu. A tak to zasuwam w szpitalu przy operacjach, wymieniajac czesci.
2022-01-27 15:37
i nie mów że to byłeś ty bo wtedy byś nie zazdrościł
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.