2022-01-27 09:58
Opinia wyróżniona
Nie ma potrzeby regulacji pracy zdalnej w kodeksie. Pracodawca, że względu na warunki nadzwyczajne może zlecić pracownikowi świadczenie pracy zdalnej. I to wystarczy!
2022-01-26 20:57
Opinia wyróżniona
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie musisz o tym mówić. Czasu na dojazdy nie tracisz, oszczędzasz też na paliwie. Praca zdalna nie oznacza pracy z domu - tak naprawdę możesz pracować gdziekolwiek. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Jednak równowaga w przyrodzie musi być...
Po około pół roku pracy w takim trybie wpadło kilka kilogramów - wiadomo, mniej ruchu. Brak kontaktów międzyludzkich również dał się we znaki. Gdy pierwszy raz po dłuższym czasie pojechałem do biura, gdzieś głęboko poczułem, że tęskniłem za tymi rozmowami, żartami czy po prostu zwykłym "skręceniem beki". Od tamtej pory zacząłem jeździć do biura zdecydowanie częściej, ponieważ ile można siedzieć w domu. Jestem wręcz przekonany, że jestem bardziej wypoczęty gdy się zdyscyplinuje wstanę i pojawię się w biurze o 8, zamiast spać do 9 w domu. Oczywiście pracując z domu koszt zużycia prądu oraz wody itp. przechodzi na pracownika i akurat to powinno być uregulowane.
Natomiast jest mi przykro jeśli chodzi o dzieciaki, ponieważ tak trochę odbiera się im dzieciństwo poprzez naukę zdalną, ale to już troszeczkę inny temat.
To jest mój punkt widzenia na tą całą sytuację.
Pozdrawiam
2022-01-27 13:40
Opinia wyróżniona
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za prąd nie zamierzam pracodawcy bo to grosze, max 170W laptop + mój własny monitor (bo nie chciało mi się brać firmowego) ze 30W, to daje 22zł miesięcznie dodatkowo za prąd. Istotne jest to co poza czyli znacznie większa mobilność, praktycznie taka jak na własnej działalności gospodarczej.
2022-01-27 19:33
Są osoby, co potrzebują więcej kontaktów na żywo i takie, co potrzebują ich mniej. Są takie, co mają przyjaciół, z którymi codziennie idą z psami na wieczorny spacer i tacy, co pracując z domu nie zamienią przez cały dzień z nikim ani słowa - i jeśli nie muszą iść do sklepu, to nawet z niego nie wyjdą.
2022-01-27 18:41
W pełni się zgadzam
2022-01-27 10:22
napisz artykuł zamiast komentarza bo dosyć ciekawie i przyjemnie się czyta Twoją obserwację. Masz spoko styl pisania.
2022-02-02 07:40
Mimo że nie ma regulacji my cały czas zdalnie pracujemy. Mnie to na rękę. Później mogę wstać, trochę nawet przez tą pracę zdalną zaoszczędziłam i mogłam sobie irobota kupić, a od dawna chciałam go mieć.
2022-01-26 20:18
Opinia wyróżniona
Koszty przerzucane na pracownika
2022-02-01 08:44
Zapomniałeś dopisać, że pracodawca oszczędza także na infrastrukturze internetowej, na informatykach, na sprzęcie typu komputer i jego modetnizacja/wymiana na nowszy model, na programach antywirusowych, drukarkach
Zapomniałeś dopisać, że pracodawca oszczędza także na infrastrukturze internetowej, na informatykach, na sprzęcie typu komputer i jego modetnizacja/wymiana na nowszy model, na programach antywirusowych, drukarkach (papier, prąd, kartusze z farbą drukarską), na benefitach typu "kawa dla pracownika", na zwrotach kosztów za dojazdy do pracy, na kosztach ogrzewania, sprzątania i dezynfekcji pomieszczeń biurowych....itd, itd.
Ale wzamian za to może bezkarnie wkurwiać swoich pracowników kontrolami w ich miejscu zamieszkania i terrorem telefonicznym.
2022-01-26 21:21
2022-01-26 21:30
Jak byłem w pracy to nie grzało bo bylo ustawione tak by włączyło się na 40 min przed moim powrotem z pracy. Czyli teraz muszę płacić więcej
2022-01-27 13:43
co innego z prądem bo nie zużywasz prądu który on dostarcza tylko swój. W praktyce to i ten prąd to grosze bo wychodzi ze 20zł w skali miesiąca.
2022-01-27 08:12
2022-01-26 09:58
Opinia wyróżniona
Np. oszczędzając na dojazdach pracownik dostanie mniejszą premię, a praca zdalna jako, że nie daje w pełni dyspozycyjności pracownika może być przyczyną obniżenia podstawy albo zmniejszenia ilości dni urlopowych. Zgodnie z ustawą. Nową. Coś jeszcze ?
2022-01-26 13:39
2022-01-31 20:20
To taka zagadka dla obywatela, aby się nie nudził od zbyt logicznych i jasnych przepisów.
2022-01-26 11:26
+Jeszcze nie ma jak ustalić, kto ma płacić za prąd - komputery i monitory swoje żrą.
2022-01-26 10:10
Ja osobiście oszczędzam prawie 3h na dojazdach dzięki pracy zdalnej.
2022-01-26 17:50
m.in. częściej myją ręce
2022-01-29 20:19
Ja kąpałem się przed każdą wizytą w biurze. Na zdalnej potrafi robić to nawet raz na tydzień. Za to są dodatkowe oszczędności na szamponie i kosmetykach.
2022-01-26 11:46
To co by się działo na drogach bez pandemii?
2022-01-26 14:34
2022-01-28 14:28
Dorabiam sobie na emeryturze. Od 1-01 najniższa krajowa wynosi 3010 zł czyli 210 zł więcej niz w ubiegłym roku, kwota wolna od podatku zwiększona do 30 tys a ja pensje za styczeń dostałem o 63 zł niższą niż w grudniu . Tak wygląda polski ład ,polski porządek.
2022-01-29 10:14
Polski ład , polnische wirtschaft
2022-01-28 12:16
pracuje zdalnie od 10 lat i nigdy nie bylo zadnego problemu z zadnym urzędem ani prawem. przyszedl covid i wszyscy sie obudzili ze istnieje cos takiego jak praca zdalna.
2022-01-26 11:57
Czy ktoś z Państwa pracuje zdalnie obecnie przy tej liczbie zakażeń? Chodzi mi o całe firmy,a nie o pojedyncze przypadki.Pracownik grupy Orlen
2022-01-28 10:17
nie my pracujemy w biurze
2022-01-26 21:20
Komuszą naturę przełożonych z rządowego nadania ciężko zmienić
2022-01-26 20:05
Tak, moja firma pracuje zdalnie do końca lutego właśnie ze względu na tyle zakażeń, łącznie ok. 100 osób.
2022-01-26 09:37
2022-01-26 11:03
Nie musi, do póki jest dobrze - wtedy faktycznie to działa. Gorzej jak coś się wydarzy, gdy w grę wchodzi odpowiedzialność i odszkodowania, wtedy zaczynają się problemy: czy to już była praca czy jeszcze nie?
2022-01-27 13:46
ale co może ci się stać z winy pracodawcy w czasie pracy zdalnej? Możesz spaść z krzesła albo wsadzić rękę w drukarkę co najwyżej. Niemniej będzie to twoja wina bo przeszedłeś szkolenie BHP. Zatem jakoś trudno mi sobie
ale co może ci się stać z winy pracodawcy w czasie pracy zdalnej? Możesz spaść z krzesła albo wsadzić rękę w drukarkę co najwyżej. Niemniej będzie to twoja wina bo przeszedłeś szkolenie BHP. Zatem jakoś trudno mi sobie wyobrazić co jest tu aż tak istotne by to regulować. Za swoje błędy jako pracownika i tak odpowiadasz bo popełniasz je w czasie pracy.
2022-01-27 19:08
I wtedy takie konstatacje typu "bo co sie moze stac?"
Dowiadujesz sie, jak ubezpieczyciel odmawia wyplaty...
2022-01-27 22:50
ale co ci ma ubezpieczyciel wypłacać z polisy pracodawcy skoro to u siebie zrobiłeś sobie kuku? Poza tym skoro my tego nie wiemy to co ma wiedzieć ustawodawca? To nie wyrocznia która jest od nas mądrzejsza, za to z łatwością może coś schrzanić bo nie przewidzi negatywnych konsekwencji swoich działań bo "nie wie czego nie wie"...
2022-01-28 08:14
Czy nie jestes?
2022-01-26 10:13
inaczej ani pracodawca ani pracownik nie są w żaden sposób chronieni przed sobą.
2022-01-27 13:46
nie potrzeba dodatkowo regulować tylko dlatego że ktoś pracuje z domu
2022-01-26 10:31
Jakos w innych krajach nie byly potrzebne specjalne regulacje. Wystarczyla rzadowa rekomendacja np. w UK, a reszta spoczywa na pracodawcy. W Polsce mam dziwne wrazenie, ze jak PiS zacznie to regulowac to wyjdzie z tego taki burdel jak z nowego walu.
2022-01-26 12:44
Burdel to jest jak nie ma bata na Januszexa.
2022-01-26 09:49
No bo po co inaczej ? ;-)
2022-01-27 21:39
U mnie zawsze kiepsko działa internet i wyłączam kamerkę
2022-01-27 13:50
jeśli tylko w kilku się spotykamy na mniej oficjalnym meetingu. Ale na oficjalnych też mu nie przeszkadza że z tyłu krząta się żona albo syn i podaje mu np. kawe do biurka. Pełen luz ogólnie.
2022-01-27 10:20
2022-01-26 21:03
Owszem sa tacy, co pokazują twarz i otoczenie domu/mieszkania ale to zrozumiale, dla lansu. Natomiast pracuje zdalnie 3 lata dla 2 firm i nikt nie wymagal wlaczenia kamery nigdy. Zawsze wystarczy voice.
2022-01-26 13:16
mam tło w kolorze ciała, a twarz smaruję sadzą
2022-01-26 12:45
ja odwrotnie
2022-01-26 10:31
Tak, szczeglonie latem, a co chodzi?
2022-01-26 20:57
Opinia wyróżniona
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie
Na początku wręcz euforia, jeśli tak to można nazwać. Można chwilkę dłużej pospać, pracujesz sobie w dresach lub nawet na gaciach i w łóżku - bo możesz. Idziesz szybko załatwić sprawę, albo na zakupy i nawet nikomu nie musisz o tym mówić. Czasu na dojazdy nie tracisz, oszczędzasz też na paliwie. Praca zdalna nie oznacza pracy z domu - tak naprawdę możesz pracować gdziekolwiek. Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.
Jednak równowaga w przyrodzie musi być...
Po około pół roku pracy w takim trybie wpadło kilka kilogramów - wiadomo, mniej ruchu. Brak kontaktów międzyludzkich również dał się we znaki. Gdy pierwszy raz po dłuższym czasie pojechałem do biura, gdzieś głęboko poczułem, że tęskniłem za tymi rozmowami, żartami czy po prostu zwykłym "skręceniem beki". Od tamtej pory zacząłem jeździć do biura zdecydowanie częściej, ponieważ ile można siedzieć w domu. Jestem wręcz przekonany, że jestem bardziej wypoczęty gdy się zdyscyplinuje wstanę i pojawię się w biurze o 8, zamiast spać do 9 w domu. Oczywiście pracując z domu koszt zużycia prądu oraz wody itp. przechodzi na pracownika i akurat to powinno być uregulowane.
Natomiast jest mi przykro jeśli chodzi o dzieciaki, ponieważ tak trochę odbiera się im dzieciństwo poprzez naukę zdalną, ale to już troszeczkę inny temat.
To jest mój punkt widzenia na tą całą sytuację.
Pozdrawiam
2022-01-27 19:33
Są osoby, co potrzebują więcej kontaktów na żywo i takie, co potrzebują ich mniej. Są takie, co mają przyjaciół, z którymi codziennie idą z psami na wieczorny spacer i tacy, co pracując z domu nie zamienią przez cały dzień z nikim ani słowa - i jeśli nie muszą iść do sklepu, to nawet z niego nie wyjdą.
2022-01-27 18:41
W pełni się zgadzam
2022-01-27 13:40
Opinia wyróżniona
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za
to prawda że brakuje spotkań osobistych, ale widzę więcej zalet niż wad pracy zdalnej. Spotkania i tak z kumplami mamy nadal, ale to przy piwie, no i wiadomo rzadziej, powiedzmy raz na miesiąc. Obciążać rachunkami za prąd nie zamierzam pracodawcy bo to grosze, max 170W laptop + mój własny monitor (bo nie chciało mi się brać firmowego) ze 30W, to daje 22zł miesięcznie dodatkowo za prąd. Istotne jest to co poza czyli znacznie większa mobilność, praktycznie taka jak na własnej działalności gospodarczej.
2022-01-27 10:22
napisz artykuł zamiast komentarza bo dosyć ciekawie i przyjemnie się czyta Twoją obserwację. Masz spoko styl pisania.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.