2020-05-27 16:56
Opinia wyróżniona
Częstotliwość SKM w weekendy rano to jakiś dramat. Kto kończy pracę o 6.00 w Gdańsku rano musi czekać na SKM godzinę. Kto jedzie na 6.00 z GDyni do Gdańska, musi ruszyć przed 5.00. W weekendy ludzie też pracują, sądząc po ilości osób w SKMkach, jest ich sporo.
2020-05-28 21:24
Jak ktoś ma siano w głowie to niech cierpi!!!!
Struk sam się nie wybrał, ktoś poszedł i go wybrał także teraz siedzieć cicho!!!!!
2020-05-28 19:55
i były takie mrugające białe lampy nad wejściem na perony. 3-ka migała i odjeżdzała, dochodziłeś do 4-ki i jechałeś. Często trzeba było wskakiwać w ostatnie wejście i się szło cały skład do przodu i na kolejnej stacji
i były takie mrugające białe lampy nad wejściem na perony. 3-ka migała i odjeżdzała, dochodziłeś do 4-ki i jechałeś. Często trzeba było wskakiwać w ostatnie wejście i się szło cały skład do przodu i na kolejnej stacji przeskakiwało do kolejnego składu :D.
Jak mi jadac nawet w latach 90-tych uciekała skm-ka z Przymorza do Głównego, to już zza zakretu z Oliwy jechała kolejna. W szczycie to była częstotliwość mniejsza niż 6 minut rozkładowe wtedy.
2020-05-28 09:07
Właśnie po to Gdańsk chce wprowadzić "mapkę pieszego pasażera"
:)
2020-05-27 21:18
czy Szambolan przejdzie w wyborach, a nie tym czy jest tłok w SKMce
2020-05-27 19:58
No właśnie.Urząd Marszałkowski przymusza pasażerów do korzystania z własnych samochodów,albo usług PKP IC,które są znacznie droższe,ale w przypadku kategorii TLK i IC dotowane z budżetu centralnego,a nie samorządowego.
2020-05-27 21:21
2020-05-27 16:51
Opinia wyróżniona
Dokładnie, więcej składów powinno być! W Londynie modernizują linie metra w taki sposób aby mogło jeździć po nich jak najwięcej pociągów, średnio co jedną minutę. Myślę że na SKM powinni zrobić coś takiego również........ więcej składów (nawet nieco krótszych) ale częściej.
2020-05-28 05:44
polakówu to czemu komentujesz sprawy z Polski jak u was w londynie taki miód
2020-05-28 11:11
Ten komentarz to raczej miał na celu zasugerowanie, że możemy się uczyć od innych miast, a skoro ktoś komentuje sprawy z Polski, to znaczy, że są dla niego ważne, no czyli raczej mieszka gdzieś tu na miejscu.
2020-05-27 18:11
to nic dziwnego, że często nie może jeździć. Modernizować trzeba również urządzenia sterowania ruchem na komputerowe, a nie zapisywane dane manualnie na kartkach. SKM na odcinku trójmiejskim mogła by po modernizacjach i przebudowach kursować jak metro, nic nie stoi temu na przeszkodzie, gdyż jeździ po osobnym wyznaczonym torze.
2020-05-28 14:29
SKM na swojej linii komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym ma od 2008 roku.
2020-05-27 21:02
bez komputerów... po tej samej trasie, Po prostu trzeba chcieć, a nie jęczeć wymyślać przeszkód
2020-05-28 11:09
Za PRL-u także! I jeszcze trzywagonowe.
2020-05-27 17:51
Masz jakieś pojęcie o sterowaniu ruchem kolejowym? Co to są blokady liniowe i stacyjne? Kolej to nie tramwaj ani metro. Co minutę to rydwan może kursować po Gdańsku
2020-05-28 11:08
Akurat było parę lat temu trąbione, że te wszystkie uciążliwe remonty torów SKM-ki są po to, żeby jeździła co 3 minuty.
2020-05-27 18:18
Właśnie, że kolej może jeździć co minutę! (no może dwie). Słyszałeś o Crossrail w Londynie?? - radzę sobie poczytać. Co prawda cały czas w budowie, ale po otwarciu na odcinku centralnym ma jeździć co 2 minuty. I to nie
Właśnie, że kolej może jeździć co minutę! (no może dwie). Słyszałeś o Crossrail w Londynie?? - radzę sobie poczytać. Co prawda cały czas w budowie, ale po otwarciu na odcinku centralnym ma jeździć co 2 minuty. I to nie będzie metro - to będzie kolej miejska, taka jak SKM! Za odcinkiem centralnym, włączać się będzie w istniejące już tory i sieci kolejowe. Pewnie, że jest to technologia 180 stopni inna i nowocześniejsza niż jakieś nasze systemy, ale nie można mówić, że się nie da - bo jak widać - da się!
2020-05-27 18:29
Perony Crossrail mają w niektórych miejscach być "przypięte" do dwóch różnych stacji metra, bo będą takie długie
2020-05-27 18:06
czy on/ona napisal, ze SKM ma jezdzic co minute. Temu komus chodzilo chyba o to, zeby puszczali po prostu składy czesciej krótsze, niz zadziej dluzsze
2020-05-27 18:13
on musi napisac cokolwiek aby uzyć słowa rydwan, sensu w centrali nie wymagają
2020-05-27 17:46
Londyn fajne miasto, można brać z nich przykład, tak jak z Wiednia i Hamburga. No ale przepaść mentalna pomiędzy nimi a nami jest jednak ogromna.
2020-05-27 16:33
przecież to nawet nie jest tłok :) gdyby tak było na co dzień to jeździłbym komunikacją.
2020-05-27 16:51
2020-05-27 17:06
Jeżdżę codziennie tloku brak jak co to siadam na trzeciego tylko częstotliwość za mała
2020-05-27 17:20
Przystanek Gdynia Redłowo około 7:30. Kto się zmieści wygrał życie. Dobrze, że to od pięciu lat już za mną.
2020-05-27 21:13
2 miesiące temu były miejsca leżące w komunikacji. Bardzo często autobusem jechało ze mną 2-max 3 pasażerów.
2020-05-28 17:45
Faktycznie to nie jest tłok z czasów "przed". Ale masa ludzi wybiera inne środki transportu, bo w niektórych godzinach pociągów jest po prostu mało. Spóźnisz się minutę, czekasz dwadzieścia, albo i więcej. Ludzie pracują teraz w dziwnych godzinach.
2020-05-27 16:35
skoro jest tłok to znaczy, że nikt nie przestrzega tych obostrzeń łącznie z kolejarzami, więc w czym problem? Maseczki też znieśli dopiero o tym jak ludzie sami przestali je nosić
2020-05-27 16:51
2020-05-27 18:00
że ludzie się nie stosują. Myślą, że są niezniszczalni, martwię się bo Włosi wychodzili z tego samego założenia.
2020-05-27 19:20
Sam wyglądasz jak Wloch
2020-05-28 10:03
i do tego wiele osob choruja tam na pluca. Takze wez sprawdz swoje zalozenia, bo siejesz farmazony.
2020-05-28 18:26
Przecież chorują też ludzie młodzi.
2020-05-27 16:39
Chciałbym znowu tanio przejechać ze Sfinksa do Wejherowa.
2020-05-27 22:34
Kluby pozamykane przecież.
2020-05-27 16:40
No coz, urzad marszalkowski ma to w nosie. Zakladam, ze doskonale wiedza o problemie ale wypra sie brakiem kasy, a cala wine beda probowali zrzucic na rzad za to, ze zalozyl takie a nie inne obostrzenia. Same obostrzenia
No coz, urzad marszalkowski ma to w nosie. Zakladam, ze doskonale wiedza o problemie ale wypra sie brakiem kasy, a cala wine beda probowali zrzucic na rzad za to, ze zalozyl takie a nie inne obostrzenia. Same obostrzenia sa nie miarodajne, biorac pod uwage ze za tydzien ludzie bede mogli isc do kosciolow. Natomiast w tej sytuacji UM uprawia sobie gierki polityczne na czas :)
2020-05-27 16:55
ale tego nie zrobią bo SKM tylko boli tyłek o to ze mniej kasy dostają bo mniej wagoników jeździ. Pasażerów zawsze mieli gdzieś czy były limity czy ich nie było.
I już zapomnieli jakie przepełnione składy potrafili puszczać w skwarne lato, wtedy ludzi mieli gdzieś, a teraz palą głupa.
2020-05-27 17:10
Skm to stare trupy zobaczcie jakie składy skm jeżdżą w Warszawie
2020-05-27 18:19
zawsze
2020-05-27 19:31
Zakładam, że nie po tym co napisałeś.
2020-05-27 21:24
2020-05-28 12:09
Do urzędu marszałkowskiego, nie potrafia monitorowac ruchu i nie wiedzą kiedy i gdzie potrzeba zwiekszyc tabor
2020-05-28 13:45
Skm sama sobie winna. Ludzie w urzedzie nie są jasnowidzami. Bez zadnych informacji od strony skm mogli rownie dobrze wyworzyc z fusow co robic dalej
2020-05-27 16:42
Przepełnione, krótkie składy!
2020-05-27 17:13
Tak się traci stołki panie i panowie. Ogarnijcie się.
Autentycznie, trzeba być d*bilem, magistrem historii lub politologii, by nie być w stanie pojąć, że składy, które były przepełnione już przy normalnym
Tak się traci stołki panie i panowie. Ogarnijcie się.
Autentycznie, trzeba być d*bilem, magistrem historii lub politologii, by nie być w stanie pojąć, że składy, które były przepełnione już przy normalnym rozkładzie będą kompletnie zapchane przy obcięciu kursów o ponad połowę.
Ja rozumiem, że do samorządów i polityki nie trafiają najostrzejsze kredki w piórniku, ale bez przesady.
2020-05-27 16:47
Mam wrażenie że od lat wszyscy narzekają na SKMT, a wg mnie to Urząd Marszałkowski nie radzi sobie z koleją. Ok, wybudowanie PKM do duży sukces, tutaj wyrazy największego uznania, świetny projekt, wykonanie i założenia,
Mam wrażenie że od lat wszyscy narzekają na SKMT, a wg mnie to Urząd Marszałkowski nie radzi sobie z koleją. Ok, wybudowanie PKM do duży sukces, tutaj wyrazy największego uznania, świetny projekt, wykonanie i założenia, ale to co już dzieje się po otwarciu PKM to naprawdę woła o pomstę do nieba - szynobusy nie nadają się na taką trasę, kursów jest za mało, a pociągi za krótkie. Problem polega na tym, że PKM jest przez urzędników postrzegana jako linia regionalna, a taką nie definitywnie jest! (przynajmniej odcinek trójmiejski). To potwierdza między innymi odbieranie kursów trójmiejskiemu przewoźnikowi i oddawanie ich Regio. Teraz to samo dzieje się na SKM (dobrze, że nie udało im się wprowadzić rezerwacji miejsc). Podsumowując SKM i PKM (przynajmniej na odcinku Wrzeszcz - Gdynia Gł przez lotnisko) to linie aglomeracyjne - miejskie, obie powinny działać jak metro, mieć długie składy z dużą ilością siedzeń i wejść, jeździć w częstotliwości np 3 min dla SKM i 7 min dla PKM w szczycie, pomijam już beznadziejne i chaotyczne oznakowanie każdej z tras (każdy odcinek "z innej parafii"). Jak widać z artykułu SKM chce jak najlepiej (zakupić nowe składy, dawać więcej połączeń) ale UM za żadne skarby nie chce im w żaden sposób pomóc. Smutne!
2020-05-27 17:05
ale jedynie znaleźć frajera co im da długą umowę a oni później będą odwalać swoje szopki jak do tej pory. Jak potrzepują kasy na nowe pociągi to niech idą do właściciela czyli PKP w warszawie.
Marszałek słusznie stawia warunek , że umowa i pieniądze będą jak PKP sprzeda udziały samorządom by miały realną władzę na to co SKM robi.
2020-05-27 17:11
intrastruktura zrobiona po to żeby co godzine szynobus wielkości autobusu tam przejechał?
2020-05-27 17:17
2020-05-27 17:38
albo coś budujemy i wykorzystujemy, albo dajmy sobie spokoj.
Ta linia to niegospodarność
W czerwcu otwiera się nowa trasa -Adamowicza i nawet skomunikowania z pkmką nie będzie, bo by się pasazerowie z tramwaju do tego biednego szynobusika nie zmiescili.
2020-05-27 17:43
2020-05-27 17:53
Oby coś dokupili bo inaczej będzie kiepsko.
2020-05-27 17:55
...10 sztuk "Impulsów". Jeżdżą tym do Elbląga i Słupska. Co ciekawe, teraz potrzeba 13 szynobusów. A więc jasne jest, że nowoczesnego taboru zabraknie i będą musieli puszczać na PKM stare EN57. To będzie się wkoło pod górę gorzej niż Kieślowski szynobus.
2020-05-27 17:56
to właśnie głównie z myślą o PKM kupione, jak mówią "nowe pociągi skierujemy na PKM po elektryfikacji".
2020-05-27 18:08
myslę, że po prostu inaczej interpetujemy słowo niedługo
wg mnie to tak do 3 lat maksymalnie
wg Ciebie do dwóch dekad
pozdrawiam
2020-05-27 17:43
Chce, nie chce........ przynajmniej wyszli z jakimś pomysłem, ale chyba bardziej chce niż nie chce, no bo kiedy dostali pieniądze z Unii na modernizację stacji i przystanków, od razu zabrali się do roboty - Redłowo już
Chce, nie chce........ przynajmniej wyszli z jakimś pomysłem, ale chyba bardziej chce niż nie chce, no bo kiedy dostali pieniądze z Unii na modernizację stacji i przystanków, od razu zabrali się do roboty - Redłowo już gotowy, a mają zmodernizować niemal wszystkie w Gdyni, nawet dworzec podmiejski w Gdyni Głównej. Ludzie śmieją się ze starych pociągów, no ale sukcesywnie, w miarę możliwości, również je modernizują, chcą wycisnąć z nich maksymalnie ile się da. Ktoś może powiedzieć, że idzie to powoli, ale nie da zrobić się wszystkiego na raz, prawda??
2020-05-27 17:52
SKM wykazywała się wręcz wrogością wobec pasażera, a to dlatego ze SKM jest własnością PKP w warszawie i decyzje ta zapadają więc oni maja gdzieś ludzi z pomorza.
Marszałek chce przejąc SKM by mieć wpływ na
SKM wykazywała się wręcz wrogością wobec pasażera, a to dlatego ze SKM jest własnością PKP w warszawie i decyzje ta zapadają więc oni maja gdzieś ludzi z pomorza.
Marszałek chce przejąc SKM by mieć wpływ na decyzje i to jak wygląda postępowanie SKM wobec pasażerów. Ale to jest nie wygodne dla obsadzonego przez PiSowski potakiwaczy PKP. Więc gdyby chcieli to już dawno by składy wymienili a tak jak to typowe dla PiSowców parszywie urzadzają złośliwostki i zemstę na ludziach z pomorza za to że nie chcą ich dyktatury.
2020-05-27 17:58
popieram
2020-05-28 11:10
W tej siedmiolatce 2014-2020 SKM ma kupić nowe pociagi. Gdzie jest przetarg na nie?
2020-05-28 10:19
Tylko tak naprawdę SKM chce kupić składy za kasę marszałka i utrzymać obecną sytuację, w której marszałek ma bulić, ale żeby mógł wymusić na SKM jakąś jakość, to już nieeeeee.
2020-05-28 11:07
Taką jakość jak na PKM, co? A może jeszcze rezerwacja miejsc dla ludzi, tak jak na rowery, bo kupili za małe i byle jak rozplanowane składy? Nic dziwnego, że SKM mówi "To my dziękujemy, nie skorzystamy".
Sam sobie Pan zaprzeczył, no bo skoro SKM chce kupić nowe składy, to raczej nie chcą utrzymać obecnej sytuacji, czyż nie
2020-05-27 16:48
Urzędy komunikują się przez media społecznościowe, cóż, znak czasów.
2020-05-27 17:06
2020-05-27 16:49
SKM jest zarzadzan przez PiS przez PKP w warszawie wiec niech tam płaczą by limity miejsc znieść.
2020-05-27 18:17
Dojeżdżam co dziennie do pracy przed siódmą oczywiscie ludzi sporo jak tu zachowaj dystans ha
2020-05-27 18:51
Przytul się
2020-05-28 10:10
Proponuje przejechać się o 6 rano z Gdańska do Gdyni w tłoku!!!
2020-05-28 11:11
Puste bo jeżdżą rzadko! Jest zasada, ze im rzadziej jeżdżą jakieś środki komunikacji, tym mniej osób je wybiera.
2020-05-28 16:10
bo jak mam godzinę lub pól godziny czekać na kolejkę to mam w d*pie taką usługę i jeszcze za coś takiego płacić!!!
2020-05-27 16:50
SKM i PKM miały połączyć Tczew z lotniskiem. Ale składy SKM do Tczewa i Pruszcza zlikwidowano.
Mają gdzieś ludzi sami jeżdżą autami.
2020-05-27 19:13
nic się nie zmieni. Nie mam nic przeciwko takim ludziom, niech każdy żyje jak chce, ale zarządzący miastami, województwami powinni na co dzien zyć jak mieszkańcy, by dostrzegać ich problemy.
2020-05-27 21:16
walczy politycznie z rządem utrudniając zwykłym ludziom przejazdy SKMką.
Żałosny Struk z kompanami
2020-05-27 21:28
2020-05-28 05:45
A nie wiejska
2020-05-28 09:16
decyduje... Urząd Marszałkowski. Uznał (nie wnikam, czy slusznie), że zamiast SKM do Tczewa i Pruszcza ma jeździć milsze sercu kolejowych urzędników Polregio. Podobnie UMWP wyciął SKM z połączeń do Słupska, z czego Słupszczanie raczej się nie cieszą.
2020-05-27 16:51
Opinia wyróżniona
Dokładnie, więcej składów powinno być! W Londynie modernizują linie metra w taki sposób aby mogło jeździć po nich jak najwięcej pociągów, średnio co jedną minutę. Myślę że na SKM powinni zrobić coś takiego również........ więcej składów (nawet nieco krótszych) ale częściej.
2020-05-27 17:46
Londyn fajne miasto, można brać z nich przykład, tak jak z Wiednia i Hamburga. No ale przepaść mentalna pomiędzy nimi a nami jest jednak ogromna.
2020-05-27 17:51
Masz jakieś pojęcie o sterowaniu ruchem kolejowym? Co to są blokady liniowe i stacyjne? Kolej to nie tramwaj ani metro. Co minutę to rydwan może kursować po Gdańsku
2020-05-27 18:06
czy on/ona napisal, ze SKM ma jezdzic co minute. Temu komus chodzilo chyba o to, zeby puszczali po prostu składy czesciej krótsze, niz zadziej dluzsze
2020-05-27 18:13
on musi napisac cokolwiek aby uzyć słowa rydwan, sensu w centrali nie wymagają
2020-05-27 18:18
Właśnie, że kolej może jeździć co minutę! (no może dwie). Słyszałeś o Crossrail w Londynie?? - radzę sobie poczytać. Co prawda cały czas w budowie, ale po otwarciu na odcinku centralnym ma jeździć co 2 minuty. I to nie
Właśnie, że kolej może jeździć co minutę! (no może dwie). Słyszałeś o Crossrail w Londynie?? - radzę sobie poczytać. Co prawda cały czas w budowie, ale po otwarciu na odcinku centralnym ma jeździć co 2 minuty. I to nie będzie metro - to będzie kolej miejska, taka jak SKM! Za odcinkiem centralnym, włączać się będzie w istniejące już tory i sieci kolejowe. Pewnie, że jest to technologia 180 stopni inna i nowocześniejsza niż jakieś nasze systemy, ale nie można mówić, że się nie da - bo jak widać - da się!
2020-05-27 18:29
Perony Crossrail mają w niektórych miejscach być "przypięte" do dwóch różnych stacji metra, bo będą takie długie
2020-05-28 11:08
Akurat było parę lat temu trąbione, że te wszystkie uciążliwe remonty torów SKM-ki są po to, żeby jeździła co 3 minuty.
2020-05-27 18:11
to nic dziwnego, że często nie może jeździć. Modernizować trzeba również urządzenia sterowania ruchem na komputerowe, a nie zapisywane dane manualnie na kartkach. SKM na odcinku trójmiejskim mogła by po modernizacjach i przebudowach kursować jak metro, nic nie stoi temu na przeszkodzie, gdyż jeździ po osobnym wyznaczonym torze.
2020-05-27 21:02
bez komputerów... po tej samej trasie, Po prostu trzeba chcieć, a nie jęczeć wymyślać przeszkód
2020-05-28 11:09
Za PRL-u także! I jeszcze trzywagonowe.
2020-05-28 14:29
SKM na swojej linii komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym ma od 2008 roku.
2020-05-28 05:44
polakówu to czemu komentujesz sprawy z Polski jak u was w londynie taki miód
2020-05-28 11:11
Ten komentarz to raczej miał na celu zasugerowanie, że możemy się uczyć od innych miast, a skoro ktoś komentuje sprawy z Polski, to znaczy, że są dla niego ważne, no czyli raczej mieszka gdzieś tu na miejscu.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.