2019-10-21 11:34
Opinia wyróżniona
będą wycinać a potem się zastanawiać, czy nie zastąpić drzew ekranami akustycznymi...
2019-10-21 15:13
2019-10-22 08:18
2019-10-21 14:46
Na Leszczynkach też mierzyli mierzyli, hałas od pociągów potworny aż się ściany trzęsą a oni stwierdzili że jest dobrze a potem wycieli wszystkie drzewa które choć trochę niwelowały hałas wzdłuż torów. LUDZI zostawili bo mieli ich w du.... E. Kto ci postawi ekrany, chyba w bajki wierzycie
2019-10-21 14:04
Kolejarze ( i wszyscy inni też) muszą przestrzegać prawa. Jak się prawo nie podoba, to można je próbować zmienić.
2019-10-21 14:12
Kto ma zmieniac to prawo fryzjerka czy palacz centralnego ogrzewania? Jak przelozyc prawo mas na legislacje gdy o stanowieniu prawa stanowi bardzo waska grupa? Co jesli interesy tej waskiej grupy nie sa tozsame z interesem lokalnej spolecznosci wuju?
2019-10-21 12:25
czytaj ze zrozumieniem, z czego wynika wycinka. Po co maja mierzyć hałas teraz, skoro muszą wyciąć drzewa? Wiec jak wytną (bo muszą) , wtedy pomierzą hałas ,żeby miało to sens. I wtedy wybiorą metodę ochrony.
2019-10-22 08:40
i PKP wyda przePiSowo setki milionów na zapewnienie społeczeństwu ciszy+ i spokoju+
2019-10-21 12:07
Zasłaniają semafory a na liściach pociągi wpadają w poślizg
2019-10-21 12:46
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub inny kolejarz powie wam, że najgorszym okresem w ciągu roku na kolei jest okres jesienno-wiosenny właśnie z powodu dużej wilgotności ale też dużej ilości roślin na torach.
2019-10-21 13:02
Każdy kierowca zawodowy powie to samo. W miastach i przy drogach też wycinamy ?
2019-10-21 14:45
Porównaj sobie powierzchnię styku kół pociągu (jak już wspomniałem są to ułamki milimetra) vs kilkanaście lub kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych jakie masz przy oponie samochodowej, do tego dodaj tonaż (np. wagon z węglem waży 80 ton, lokomotywa z reguły powyżej 100 ton) a nie będziesz musiał zadawać takich pytań.
2019-10-22 00:22
To prawda może w aucie więcej ale tarcie i tak większe w kołach jest kolei ,5 razy większy ciężar, tylko że koła mają też szerokość w lokomotywie i.nie jest ona sama tzn nie tylko te jedne koła hamują a wspomagane są pozostałymi w innych wagonach.
2019-10-22 10:25
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła styka się z szyną na długości kilku centymetrów a szerokości w granicach 3 setnych części milimetra. Pomnóż jedno przez drugie to wyjdzie ci powierzchnia styku koła z szyną. Pociąg zawsze rusza z poślizgiem czy to mniejszym czy większym. Tym większym im więcej syfu i wilgoci na torach. Zauważ też że samochód hamuje na asfalcie który jest na pewno bardziej chropowaty niż płaska szyna. Jest hamulec zespolony w pociągu, tu się zgodzę że wagony też hamują, ale nie następuje to na zasadzie że wszystkie od razu hamują. Najpierw hamuje ten najbliżej lokomotywy, potem następny, następny i tak aż dojdzie do końca składu. W tym czasie ciężar pozostałych niezahamowanych wagonów cały czas napiera na skład. Pusta węglarka ważąca 22 tony będzie toczyć się z prędkością 1 km/h i jeśli jej nie zauważysz to przetnie cię na pół, a co dopiero skład który waży nieraz 2000 albo 3000 ton.
2019-10-23 15:19
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się tzw masę hamującą. I jest to uproszczenie. Ale powoływanie się w przypadku hamowania na wagon vs skład... to akurat bzdura :) PS nacisk na szynę też jest niezależny od długości składu :)
Odpowiadając dlaczego więc krótszy skład ma krótszą droge hamowania. Odpowiadam. Ponieważ lokomotywa ma jeszcze dodatkowy hamulec który rzeczywiście skraca drogę hamowania.
Co do liścii na torach fakt.. Ale ten sam problem jest i na drogach.. Plus nie jest to problem nowy więc nie wiem dlaczego teraz nagle SKM chce walczyć z tym problemem
2019-10-23 19:32
Słyszałeś o czymś takim?
2019-10-22 00:25
2019-10-22 10:31
Zwykła opona do samochodu osobowego ma szerokość ok 15 cm, nacisk na asfalt pewnie na długości 2-3 cm to daje 30-45 cm2. A teraz policz sobie ile powierzchni styku ma opona od tira.
2019-10-21 20:59
To co ? W powietrzu leci i tylko pozoruje kontakt z szynami ???
2019-10-21 12:07
Jak spadnie na pociąg też będziesz tak pisał? To są zbyt masywne drzewa, stwarzają naprawdę duże zagrożenie.
2019-10-22 08:38
podaj mi JeDEN przykład ... takiego drzewa co spadło na tory w ostatnich 4latach rządów PiS na PKP !!!
2019-10-22 11:45
Polska specjalność - podejmowanie działań dopiero gdy pojawi się trup. Jak pisał poeta: "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi"
2019-10-21 12:05
Pewnie jakiś znajomy kolejowego królika wygra przetarg...
2019-10-21 12:56
2019-10-22 08:16
i zarażały kolejne drzewa.
2019-10-22 08:36
nie na dębach grabach bukach olchach ... które szyszko tam wycinał !!!
2019-10-21 22:37
2019-10-22 08:17
2019-10-22 08:35
takie deski o metrowej szerokości są w UE bardzo drogie...
-
w tym samym czasie miliony kubików sosny leżało pokotem na pomorzu - żaden PiS z kulawą nogą się ich uprzątaniem nie zajmował !!!
2019-10-22 11:41
Z tego co czytałem to nie nadaje się ono do wykorzystania w budownictwie czy przemyśle, jedynie na opał.
2019-10-21 13:31
2019-10-21 13:12
bo on kochał las dlatego lubił go wycinać
2019-10-21 11:31
2019-10-21 11:55
Sami siebie wytniemy...
Ludzie ludziom zgotowali ten los, to motto nie tylko tyczylo sie wojny. Pamietajcie.
2019-10-21 14:04
wciąż tu lata heheh
2019-10-22 08:41
2019-10-21 19:22
2019-10-22 05:41
2019-10-21 20:04
po co przyciąć ...można wyciąć i są zarobieni
2019-10-21 21:32
przy państowym korycie. pis da nam wolność!
2019-10-21 11:32
W miastach jest coraz więcej szkła i betonu, coraz mniej drzew.
2019-10-21 11:49
Drewno topoli to raczej słaby zarobek
2019-10-21 12:59
xD Ale fakt, najtańsze drewno, do niczego się nie nadaje, sprzedaż nawet nie zwróci kosztów wycinki i zrywki.
2019-10-22 08:42
a ty tu o zapałkach prawisz?
2019-10-21 12:43
2019-10-21 11:32
2019-10-21 11:33
Chodzi o kasę???
2019-10-21 11:59
Ale jak jakieś pruchno spadnie na tory i pociąg nie przyjedzie, to pretensje do PKP i hejt na kolejarzy...
2019-10-21 12:09
Nie moga zlecic raz na kilka lat badan dendrologicznych ?
2019-10-21 12:36
małego.
Możesz szufladą ;-)
2019-10-21 13:59
Moze chcesz medal od ministra lub awans.?Zapomnialem ,ze ty na emeryturze jestes.
2019-10-21 13:02
jest napisane w tekście
2019-10-21 11:33
Bardzo dobrze, w kraju Pomorskim trzeba działać stanowczo, wyciąć i zalać betonem.
2019-10-21 11:34
Opinia wyróżniona
będą wycinać a potem się zastanawiać, czy nie zastąpić drzew ekranami akustycznymi...
2019-10-21 12:05
Pewnie jakiś znajomy kolejowego królika wygra przetarg...
2019-10-21 12:56
2019-10-21 13:12
bo on kochał las dlatego lubił go wycinać
2019-10-21 13:31
2019-10-21 22:37
2019-10-22 08:17
2019-10-22 08:35
takie deski o metrowej szerokości są w UE bardzo drogie...
-
w tym samym czasie miliony kubików sosny leżało pokotem na pomorzu - żaden PiS z kulawą nogą się ich uprzątaniem nie zajmował !!!
2019-10-22 11:41
Z tego co czytałem to nie nadaje się ono do wykorzystania w budownictwie czy przemyśle, jedynie na opał.
2019-10-22 08:16
i zarażały kolejne drzewa.
2019-10-22 08:36
nie na dębach grabach bukach olchach ... które szyszko tam wycinał !!!
2019-10-21 12:07
Jak spadnie na pociąg też będziesz tak pisał? To są zbyt masywne drzewa, stwarzają naprawdę duże zagrożenie.
2019-10-22 08:38
podaj mi JeDEN przykład ... takiego drzewa co spadło na tory w ostatnich 4latach rządów PiS na PKP !!!
2019-10-22 11:45
Polska specjalność - podejmowanie działań dopiero gdy pojawi się trup. Jak pisał poeta: "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi"
2019-10-21 12:07
Zasłaniają semafory a na liściach pociągi wpadają w poślizg
2019-10-21 12:46
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub inny kolejarz powie wam, że najgorszym okresem w ciągu roku na kolei jest okres jesienno-wiosenny właśnie z powodu dużej wilgotności ale też dużej ilości roślin na torach.
2019-10-21 13:02
Każdy kierowca zawodowy powie to samo. W miastach i przy drogach też wycinamy ?
2019-10-21 14:45
Porównaj sobie powierzchnię styku kół pociągu (jak już wspomniałem są to ułamki milimetra) vs kilkanaście lub kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych jakie masz przy oponie samochodowej, do tego dodaj tonaż (np. wagon z węglem waży 80 ton, lokomotywa z reguły powyżej 100 ton) a nie będziesz musiał zadawać takich pytań.
2019-10-21 20:59
To co ? W powietrzu leci i tylko pozoruje kontakt z szynami ???
2019-10-22 00:22
To prawda może w aucie więcej ale tarcie i tak większe w kołach jest kolei ,5 razy większy ciężar, tylko że koła mają też szerokość w lokomotywie i.nie jest ona sama tzn nie tylko te jedne koła hamują a wspomagane są pozostałymi w innych wagonach.
2019-10-22 10:25
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła styka się z szyną na długości kilku centymetrów a szerokości w granicach 3 setnych części milimetra. Pomnóż jedno przez drugie to wyjdzie ci powierzchnia styku koła z szyną. Pociąg zawsze rusza z poślizgiem czy to mniejszym czy większym. Tym większym im więcej syfu i wilgoci na torach. Zauważ też że samochód hamuje na asfalcie który jest na pewno bardziej chropowaty niż płaska szyna. Jest hamulec zespolony w pociągu, tu się zgodzę że wagony też hamują, ale nie następuje to na zasadzie że wszystkie od razu hamują. Najpierw hamuje ten najbliżej lokomotywy, potem następny, następny i tak aż dojdzie do końca składu. W tym czasie ciężar pozostałych niezahamowanych wagonów cały czas napiera na skład. Pusta węglarka ważąca 22 tony będzie toczyć się z prędkością 1 km/h i jeśli jej nie zauważysz to przetnie cię na pół, a co dopiero skład który waży nieraz 2000 albo 3000 ton.
2019-10-23 15:19
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się tzw masę hamującą. I jest to uproszczenie. Ale powoływanie się w przypadku hamowania na wagon vs skład... to akurat bzdura :) PS nacisk na szynę też jest niezależny od długości składu :)
Odpowiadając dlaczego więc krótszy skład ma krótszą droge hamowania. Odpowiadam. Ponieważ lokomotywa ma jeszcze dodatkowy hamulec który rzeczywiście skraca drogę hamowania.
Co do liścii na torach fakt.. Ale ten sam problem jest i na drogach.. Plus nie jest to problem nowy więc nie wiem dlaczego teraz nagle SKM chce walczyć z tym problemem
2019-10-23 19:32
Słyszałeś o czymś takim?
2019-10-22 00:25
2019-10-22 10:31
Zwykła opona do samochodu osobowego ma szerokość ok 15 cm, nacisk na asfalt pewnie na długości 2-3 cm to daje 30-45 cm2. A teraz policz sobie ile powierzchni styku ma opona od tira.
2019-10-21 12:25
czytaj ze zrozumieniem, z czego wynika wycinka. Po co maja mierzyć hałas teraz, skoro muszą wyciąć drzewa? Wiec jak wytną (bo muszą) , wtedy pomierzą hałas ,żeby miało to sens. I wtedy wybiorą metodę ochrony.
2019-10-22 08:40
i PKP wyda przePiSowo setki milionów na zapewnienie społeczeństwu ciszy+ i spokoju+
2019-10-21 14:04
Kolejarze ( i wszyscy inni też) muszą przestrzegać prawa. Jak się prawo nie podoba, to można je próbować zmienić.
2019-10-21 14:12
Kto ma zmieniac to prawo fryzjerka czy palacz centralnego ogrzewania? Jak przelozyc prawo mas na legislacje gdy o stanowieniu prawa stanowi bardzo waska grupa? Co jesli interesy tej waskiej grupy nie sa tozsame z interesem lokalnej spolecznosci wuju?
2019-10-21 14:46
Na Leszczynkach też mierzyli mierzyli, hałas od pociągów potworny aż się ściany trzęsą a oni stwierdzili że jest dobrze a potem wycieli wszystkie drzewa które choć trochę niwelowały hałas wzdłuż torów. LUDZI zostawili bo mieli ich w du.... E. Kto ci postawi ekrany, chyba w bajki wierzycie
2019-10-21 15:13
2019-10-22 08:18
2019-10-21 11:35
Ciekawe jakie by były komentarze, jak by jakiś większy konar jednak spadł na tory lub przejeżdżający pociąg.
2019-10-21 11:41
Więc wyciąć wszystko?
2019-10-21 11:44
lepiej wyciąć wszystko i nie ma kłopotu. Nowych tez nie posadzą bo to koszt i kłopot za kilka lat. Tylko beton
2019-10-21 12:46
2019-10-22 08:44
2019-10-21 13:16
"Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę przejechali, tak? A to być może wasza matka!"
2019-10-22 00:55
Sprawdzić czy nie ksiądz
2019-10-21 14:00
Jakie by były ich komentarze? Czy maszynista był trzeźwy.
2019-10-21 14:14
Czemu wcześniej nie wycięli!? Przecież zgodnie z przepisami powinny być wycięte. Kto za to odpowie? Itd...
2019-10-21 16:57
Czyli do lasu tez nie chodzisz? PS statystycznie największej liczbie wypadków ulegamy w domu
2019-10-21 20:38
No to niech zetną konary a zostawią drzewa!
2019-10-22 08:18
2019-10-21 11:35
A jeszcze parę tygodni temu dzieciaki ze szkół pędziliście na te swoje eventy i spędy w obronie planety.
2019-10-21 11:44
nie z tych głośnych - ale my po prostu piszemy pisma do właściwych podmiotów i proponujemy wstrzymanie lub ograniczenie zakresu wycinek.
2019-10-21 11:47
2019-10-21 11:53
W okrągłym segregatorze pod biurkiem
2019-10-22 07:06
Tak samo jak pisanie do włodarzy miasta Gdańska o wypowiedzenie umowy trucicielom z Port Service .
Efekt żaden, bo mają mieszkańców głęboko w poważaniu
2019-10-21 12:11
2019-10-21 12:24
organizatorom chodziło po prostu o (sponsorowany) sped w szczytnym celu (jakby to Polska była największym emitentem CO2 na świecie czy chcociażby w Europie).
A młodzieży pasował mały melanż bo nie było dzięki temu lekcji.
2019-10-21 13:03
bo to jednak trochę obciach, że dzieciaki wiedza więcej od Ciebie.
2019-10-21 13:31
Dla atmosfery nie ma znaczenia kto emituje CO2, a zgodnie z ustaleniami nauki (specjalny raport IPCC), jeżeli ma nie dojść do katastrofy to w ciągu nieodległej przyszłości musimy emisje netto wyzerować - bez względu na
Dla atmosfery nie ma znaczenia kto emituje CO2, a zgodnie z ustaleniami nauki (specjalny raport IPCC), jeżeli ma nie dojść do katastrofy to w ciągu nieodległej przyszłości musimy emisje netto wyzerować - bez względu na kraj pochodzenia. Innymi słowy, nie dość, że musimy zrobić porządek u siebie, to jeszcze musimy tego samego wymagać od innych. Nawiasem mówiąc: nie wiem skąd ta moralna wyższość względem innych emitentów: Europa ma niskie emisje, bo produkuje w Azji. Ale kiedyś było inaczej i to, co wyemitowano wcześniej, to właśnie zalega w atmosferze i generuje obecne problemy. Poza tym: konsumujemy na potęgę. Chiny mają wyższe emisje od Europy, ale to dlatego, że europejscy konsumenci kupują na potęgę w Chinach. Stąd ukuty został termin śladu węglowego. I tu wchodzi Polska: nasz ślad węglowy w przeliczeniu na mieszkańca jest wyższy, niż ślady Francji, Hiszpanii, Grecji, Portugalii czy nawet... Chin.
2019-10-21 13:42
2019-10-21 14:44
...żeby problem globalnego ocieplenia mieszać ze światopoglądem. Prawom fizyki jest naprawdę wszystko jedno w co ty wierzysz.
2019-10-23 11:51
Dzbanem? Po jakiemu to?
2019-10-21 14:06
Ale nie wyzerujesx Co2 z Oceanow.Nie zmienisz tez srodka grawitacyjnego Slonca...
2019-10-21 14:50
Natura emituje CO2, natura absorbuje CO2. My się dorzucamy do emisji naturalnych w niewielkim stopniu, ale wystarczająco wielkim, żeby natura nie była w stanie już tego absorbować. Czego natura nie zaabsorbuje to
Natura emituje CO2, natura absorbuje CO2. My się dorzucamy do emisji naturalnych w niewielkim stopniu, ale wystarczająco wielkim, żeby natura nie była w stanie już tego absorbować. Czego natura nie zaabsorbuje to pozostaje i odkłada się w atmosferze, co się odkłada w atmosferze to utrudnia ziemi wypromieniowanie ciepła. Na emisje naturalne wpływu nie mamy, więc jedyne co możemy zrobić, to ograniczyć emisje własne.
2019-10-22 08:01
zgodnie z ustaleniami nauki... W latach 60tych nauka ustaliła, że ropa skończy się w ciągu 30 lat. No i się nie skończyła. Tak, że Wiesz...
2019-10-21 12:26
Przerażające jest to, że dzieci mają więcej szacunku do dorobku nauki, niż dorośli.
2019-10-21 13:16
te dzieci to przyszłość, chyba lepiej ze mają szacunek
2019-10-21 14:52
2019-10-21 13:06
Ale jak sądzę zawsze kierujesz się "niech ktoś" i wyśmiewasz nielicznych...
2019-10-21 11:35
Ekolodzy, no to macie okazję się wykazać. Aa, zapomniałem, nie ta opcja, co trzeba, za tym stoi.
2019-10-21 12:29
Jak Szyszko masakrował puszczę to robił to wbrew wyraźnej deklaracji ponad 30 wydziałów przyrodniczych polskich uczelni wyższych - opcja polityczna nie ma tu nic do rzeczy, głupota, to głupota. Tutaj SKM realizuje przepisy. A ustawodawcą w Polsce od 4 lata jest wiadoma partia.
2019-10-21 15:47
Ty nie chcesz mieć czystego powietrza w mieście? Ciebie i twoich dzieci to nie dotyczy?
2019-10-23 11:53
Nie i nie chce.
2019-10-21 19:19
Ekologia nie zajmuje sie ochrona przyrody...moze jednak warto sie doksztalcic troche
2019-10-22 09:32
A czym właściwie? Polityka?
2019-10-22 18:00
Spychologia urzędów jest straszna w tym względzie żeby cokolwiek zablokować trzeba by się przypiąć do drzew, ludzie tylko piszą i to bez względu na opcję polityczna ale zadziałać niea kto
2019-10-21 11:36
żeby zdążyć wyciąć i rozłożyć ręce - musieliśmy wyciąć... czemu nie spieszą się tak z wykonywaniem innych obowiązków z przepisów?
2019-10-21 12:37
Południowe wejście na Gdańsk Śródmieście otwarte od dawna. Czy zamontowano tam kasownik, czy trzeba chodzic na drugą strone peronów.
Oznaczenie torów 501/502 w Orłowie (od str Klifu): "501 Wejherow, 502 Gdynia,
Południowe wejście na Gdańsk Śródmieście otwarte od dawna. Czy zamontowano tam kasownik, czy trzeba chodzic na drugą strone peronów.
Oznaczenie torów 501/502 w Orłowie (od str Klifu): "501 Wejherow, 502 Gdynia, Gdańsk". Serio 502 z Orłowa dojedziemy do Gdyni?
Mur oporowy Sopot wyścigi, na południe od wiaduktu. Koryto kablowe wisi na kablu od "wieków" - nic się nie dzieje?
Kasownik (jeden z dwóch) na Gd. Przymorze wejście północne. Albo nieczynny (czerwona LED, albo cyka cały czas,
Niedawno opisywany niezgrany rozkład w weekendy we Wrzeszczu - niedasie.
Dlaczego w weekendy w takim przypadku "PKM" nie dojeżdża do Głównego, peron 4.?
Ale drzewa, które wg nowelizacji mogą zostać to będą wycinać szybciutko.
2019-10-21 17:35
Jw.
2019-10-21 12:40
Skm ze wzgledu na nowelizację przesuwa orwaecie kopert i termin wycinki.
2019-10-21 14:39
Pożyjemy, zobaczymy...
2019-10-21 20:23
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.