2016-12-30 09:08
2016-12-30 09:35
2016-12-30 09:52
jedyne piękno PRL-u to fakt, że byliśmy młodzi. ale to nie zasługa PRL-u. innych plusów nie widzę
2016-12-30 12:00
2016-12-30 12:10
2016-12-30 13:07
wtedy było fajnie i teraz jest fajnie
2016-12-30 09:11
Na jednej ze ścian na wysokiści około 14 kondygnacji:
Kocham Moją Pa i chyba farby nie starczyło na dokończenie.
Ciekawe co autor miał na myśli..
2016-12-30 09:13
obstawiam że farby by starczyło ale jakiś ormowiec pogonił wandala :]
2016-12-30 09:16
Autor chciał napisać Kocham Moją Partię!
2016-12-30 09:28
podobno to pisał towarzysz Piotrowicz z PiS
2016-12-30 09:19
2016-12-30 09:36
do dziś krąży nad Olimpem dźwięki wydając okrutne
Można go spotkać w czasie pełni i zorzy polarnej
2016-12-30 09:11
same fury made in Poland :) Teraz nie ma ani fabryki stara, ani fso, ani fsm, ani fsc. 38-milionowy kraj bez swojej marki w sektorze samochodowym, ewenement na skalę Europejską.
2016-12-30 09:33
W.Brytania także nie ma już żadnej "swojej" marki. Wiele innych krajów europejskich również nie ma swoich marek np Norwegia, Holandia, Belgia, Portugalia, Finlandia itd. Ponad to twoje fury made in poland to w praktyce
W.Brytania także nie ma już żadnej "swojej" marki. Wiele innych krajów europejskich również nie ma swoich marek np Norwegia, Holandia, Belgia, Portugalia, Finlandia itd. Ponad to twoje fury made in poland to w praktyce same licencje. Jedynym zaprojektowanym i produkowanym w Polsce "samochodem" była syrenka - tak jest się czym chwalić. Ba przed wojną w Polsce także nie projektowało się aut - składano licencjaki. Polecam najpierw sprawdzić swoja wiedzę na dany temat bo można wyjść na idiotę
2016-12-30 09:47
Holandia - Spyker, Vencer, Donkervoort
Portugalia - UMM
Finlandia - Sisu
w Norwegii i Belgi już nie, ale również mieli swoje marki
2016-12-30 09:56
Polska też miała :)
np.: Gepard
nie zmienia to faktu, że trzeba mieć swoją fabrykę samochodów jeśli nikt nie chce ich kupować
2016-12-30 10:03
W holandii produkuja DAF'a
2016-12-30 10:18
produkują w istocie licencjaki dawno niczego nie projektując więc takie to "marki" jak FSO. Wyjątkiem jest McLaren no ale w Polsce powstaje Arrinera. Piszesz o tym co było a nie jest. Polska nie miała nigdy (także przed
produkują w istocie licencjaki dawno niczego nie projektując więc takie to "marki" jak FSO. Wyjątkiem jest McLaren no ale w Polsce powstaje Arrinera. Piszesz o tym co było a nie jest. Polska nie miała nigdy (także przed wojną) stricte samochodowej marki takiej jak dajmy na to SKODA. Chyba że zaliczyć do tego grona Stara lub Ursusa, ale nawet one bazowały na licencjach (co najwyżej modyfikując lub modernizując je) z "bratniej pomocy". Ruscy natomiast gotowce dostawali w ramach Lend-Lease lub ordynarnie kopiowali rozwiązania zachodnie (czytaj kradli) i tak dla przykładu pierwszy powojenny Ursus był kopią Lanz Bulldog D9506 natomiast pierwszy wogóle Ursus był kopia amerykańskiej ciągówki Titan.
2016-12-30 11:53
Były także motocykle sokół.
2016-12-30 17:50
Istotnie CWS jeden model wyprodukowany w zawrotnej ilości 800 szt hahaha to nazywasz marką. Swoją drogą była to także kopia amerykańskiego auta no ale masz niech ci będzie jesteś bardziej douczony HAHAHA
2016-12-30 09:54
zostaly wykupione przez chinczykow, hindusow i niemcow nie oznacza, ze nie ma brytyjskich marek samochodowych. Wlasciciel jest inny ale kontunuuje dotychczasowa marke bo zna jej wartosc i ze pod "swoja" nic by nie
zostaly wykupione przez chinczykow, hindusow i niemcow nie oznacza, ze nie ma brytyjskich marek samochodowych. Wlasciciel jest inny ale kontunuuje dotychczasowa marke bo zna jej wartosc i ze pod "swoja" nic by nie sprzedal. w Polsce wraz z wyprzedaniem zakladow upadly tez marki samochodowe. No i nie porownuj Polski do panstw dziesieciokrotnie mniejszych demograficznie - jako jeden z najliczniejszych narodow europejskich powinnismy sie raczej porownywac z hiszpanami, francuzami, niemcami, wlochami i brytyjczykami a nie jakimis karlowatymi panstwekami beneluksu czy tez skandynawii. Twoja metoda to jeszcze lepiej sie przyrownac do jakiejs Andory i wyrosniemy w takim zestawieniu na mocarstwo ekonomiczne.
2016-12-30 10:04
w Andorze tylko rowery i motorowery
2016-12-30 10:26
jest jak najbardziej na miejscu bo nawet te kraje - demograficznie o wiele mniejsze jeśli mierzyć siłą gospodarki i tradycjami przemysłowymi są daleko przed nami. Ponad to piszę o tym co jest a nie o tym co powinno być.
jest jak najbardziej na miejscu bo nawet te kraje - demograficznie o wiele mniejsze jeśli mierzyć siłą gospodarki i tradycjami przemysłowymi są daleko przed nami. Ponad to piszę o tym co jest a nie o tym co powinno być. Bo nie powinno być wojen i rozbiorów to porównywanie się do W. Brytanii czy Francji miało by sens. Jeszcze raz podkreślę pomyśl zanim napiszesz pomyśl bo znowu wyjdziesz na idiotę
2019-12-28 10:10
Natomiast UK nie mają już marek samochodowych? By tylko wspomnieć Jaguara i Land Rovera, jest i Rolls Royce. Owszem Tata zainwestowała w dwie pierwsze, ale nikt nie ma wątpliwości jakiej narodowości są te samochody. Działają w UK jak zawsze...
2016-12-30 09:45
z tej fotki były tylko star i skarpeta.
2016-12-30 09:50
gdybyś kupował polonezy a nie ople, vw, fiaty, bmw to były by produkowane. Każdy by chciał, żeby Polska miała fabrykę samochodów i to państwową, ale jak masz kupić samochód to wybierasz zagraniczny... i dziwisz się, że upadła
2016-12-31 21:04
W latach '90 fso produkowała i sprzedawała rekordowe ilości polonezów, tak więc ludzie chcieli je kupować i je kupowali. Problem w tym że fabryką rządzili nieudacznicy, którzy nie zainwestowali zysku w następcę poloneza, a inni nieudacznicy, którzy rządzili Polską sprzedali fso jakiemuś badziewiu z koreii.
2016-12-30 09:53
malkontencie jakie auta produkuje szwajcaria,belgia holandia,wegry finlandia norwegia portugalia grecja itp gdzie tu ewenement aby cos napisac trzeba najoierw pomyslec
2016-12-30 10:10
Węgry - ARC, Rába
Grecja - ELVO, NAMCO
2016-12-30 09:15
Przecież ten socrealistyczny projekt to była perełka w porównaniu z tym co powstało!
2016-12-30 10:18
To co zbudowali to fragment w stylu galeriowca/falowca.
2016-12-30 09:17
ale sam wątek socrealizmu jest ciekawy komuniści chcieli wyburzyć cały ocalały po wojnie wrzeszcz i zbudować coś na wzór marszałkowskiej w warszafce
2016-12-30 09:38
Szklany kloc i ciasno nawtykane bloki quattro rodem z Zaspy. Tak na pewno Wrzeszcz nie powinien wyglądać
2016-12-30 09:23
można było zjeść, wpić przyzwoite rzeczy w przyzwoitych cenach
a nie jakieś wschodnie rzygowiny jak to jest obecnie...
2016-12-30 10:33
mówisz o Makdonaldzie? też go lubiłem
2016-12-30 09:27
Pół wieku musiało minąć, by nic się w gustach architektów nie zmieniło. Nadal te same koszmarki buduje się zaśmiecając Wrzeszcz.
2016-12-30 09:34
2016-12-30 09:41
Była okazja, jedna na 50 lat, aby przy okazji ostatniego remontu, zmienić fatalną kolorystykę budynku. A tak mamy na kolejne dziesięciolecia potwora w niebieskie plamy. Straszne. Kto o tym decydował?
2016-12-30 09:46
chcesz nazwisko? czy adres? czy wymierzysz sprawiedliwość?
2016-12-30 09:57
Rozwinięcie uprawnień o prawdziwe pilnowanie ładu i porządku przestrzennego. Nie byłoby banerozy, różowych domków wklejonych w kamienice, lub styropianu kładzionego na granitowe płyty. Nie byłoby barbarzyństwa po prostu.
2016-12-30 10:40
byłby kolejny pretekst do wzięcia w łapę. Przykład - Wyspa Spichrzów - niedawno był artykuł, niby konserwator coś może a zgadza się na szklane wieżowce.
2016-12-30 16:09
Architekt miejski? Takiego stanowiska nie ma w polskich miastach, bo my nie Niemcy.
2016-12-30 12:51
Jasne, że chcę nazwisko i adres też. Mieszkańcy powinni wiedzieć co to za osioł i gdzie mieszka
2016-12-30 10:45
Po prostu te kolory były w promocji.
2016-12-30 12:49
Budynek jeżeli dobrze pamiętam należy do spółdzielni Lelewela, która wywodzi się jeszcze z dawnych czasów i powstała ze spółdzielni Budowlani.
2016-12-31 11:45
2019-12-28 10:15
Zresztą też podstawa po przeszkleniu zupełnie nie pasuje do bryły. Jak widać wszystie "poprawki" jakie poczyniono tylko oszpeciły "dolarowca". Na początku było całkiem OK.
2016-12-30 09:44
wiecie skąd wzięła się nazwa "Olimpiada"?
dawno temu pod górą Olimp spotkał się Polak, Rusek i Niemiec.
Polak wskazał ręką w kierunku góry i powiedział: "Olimp!"
Niemiec: "Ja"
Rusek: "Da"
2016-12-30 22:25
Chodziło o budynek Olimp, nie o górę
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.