2019-05-08 08:05
Najważniejsza sa prezenty, dzieci maja w pupie jezuska, raz, ze sa za mlode, dwa dzisiaj mamy spoleczenstwo komercyjne. Dorosną, to w ogole zostawie te bajeczki. Jak dla doroslych najwazniejsza co komu dac, czym dojechac i gdzi zrobic impreze to dopiero co dzieci.
2019-05-08 08:35
święto szmalu, egocentryzmu, samolubstwa i zastaw się a pokaż się ... tak byleby sąsiadom taaaaka gula poszła
2019-05-08 10:19
kult boga mamoniusza - coraz popularniejszy w tym kraju - coraz więcej kościołów przechodzi na te wyznanie - zwłaszcza papież boga mamoniusza niejaki Rydzek... a ślepi wyznawcy fałszywych proroków mają zarezerwowane swoje miejsce w piekle i nie będzie tłumaczenia przed Bogiem , że ja nie wiedziałem , że ja dałem się zwieść, miejcie to na uwadze.
2019-05-09 09:11
2019-05-09 10:48
Jeśli chrześniak/chrześniaczka mają jakieś hobby to warto zastanowić się nad kupnem czegoś co niekoniecznie jest drogie, a sprawi radość.
2019-05-08 08:55
2019-05-08 10:28
tylko szkoda dzieci tych głupich rodziców ... no ale dziecko prawie każdy może zrobić i nikt tego nie zabrania więc Ci co nie powinni się rozmnażać jednak to robią
2019-05-08 09:11
Po latach widzę jedna rzecz, dziecko w wieku komunijnymi ma wszystko w pupie a nawet więcej ale jak dorośnie to pewien kręgosłup moralny zostaje. To wszystko czego rodzice naucza zaczyna wychodzić w życiu dorosłym kiedy
Po latach widzę jedna rzecz, dziecko w wieku komunijnymi ma wszystko w pupie a nawet więcej ale jak dorośnie to pewien kręgosłup moralny zostaje. To wszystko czego rodzice naucza zaczyna wychodzić w życiu dorosłym kiedy już nic nie musisz a możesz. 80% osób powiela bardzo dużo schematów po rodzicach, nawet o tym nie wiedzac, koncentrując się na unikaniu kilku rzeczy, które zawsze im się nie podobały w ich zachowaniu.
2019-05-08 10:04
Czyli więzienia, burdele, poprawczaki i inne są zapełnione ateistami i innowiercami? Statystycznie chyba nie!
2019-05-08 10:17
widzisz, bo tu zachodzą paradoxy - to tak jak z kierowcami co se rybkę przykleili - powinni być "miłościwi" i wyrozumiali a są najgorszymi złośliwymi ch..ami na drodze.
2019-05-08 11:01
Przecież w życiu nic nie jest czarno białe. Nie wiem czemu mój komentarz był odebrany na zasadzie tylko dwóch możliwości. Sam kręgosłup moralny nie wystarczy ale jest jednym z wieku składników, tak jak fundament to nie tylko bloczki budowlane czy beton.
2019-05-09 20:46
dla kręgosłupa moralnego
2019-05-09 20:45
Choć nam aktorom być to może trochę nie w smak
I tak jak martwe kukły bez najmniejszej woli swojej
Robimy często to co niesie nam spektaklu kolej
2019-05-08 09:46
Tak niestety nie jest,ale dobrze,zże masz marzenia.
2019-05-08 09:52
Tak to jest jak rodzice są bezmózgowcami to i dzieci tak potem wychowują .
2019-05-08 10:33
Przed zbliżającą się komunią mojego chrześniaka skontaktowałem się z kuzynką w sprawie prezentu. Wiadomo teraz dzieci wszystko mają i nie chciałem sprawiać niechcianego prezentu. Zostałem poinformowany że upominki nie
Przed zbliżającą się komunią mojego chrześniaka skontaktowałem się z kuzynką w sprawie prezentu. Wiadomo teraz dzieci wszystko mają i nie chciałem sprawiać niechcianego prezentu. Zostałem poinformowany że upominki nie są mile widziane ,natomiast gotówka jak najbardziej. Wytyczne od samego młodego były dwa a najlepiej trzy koła. Oczywiście dzieciak ma totalnie wywalone na religie a jeszcze bardziej na mnie.
2019-05-08 14:55
2019-05-09 20:47
2019-05-08 08:09
Uczenie młodych hedonizmu i konsumpcjonizmu....masakra,nie ma to nic wspólnego z wiara i Bogiem.Wyścig szczurów,jak ktos ma trochę oleju w głowie to w tym nie uczestniczy.
2019-05-08 09:09
zatraca się sedno sprawy skupiając większą uwagę na tym co dostanę niż na tym kogo przyjmę do serca, no ale ostatnio w kościele daje się zauważyć wyższość rzeczy materialnych nad tymi duchowymi które to tak naprawdę stanowią sedno wiary,
2019-05-08 09:47
to nie ostatnio ... wcześniej też tak było ... tylko tamten wartburg-export plebana - nie kłuł tak w oczy jak jego dzisiejszy bentley-za'mszowe
2019-05-08 09:55
Ale nie mozna oczekiwać od pokolenia lemingów by myślało samodzielnie.Oni ida z trendem jakie promują media.Jak modne bedą operacje plastyczne dla dzieci pewnie juz niedługo tak bedzie to by dzieciakom takie fundowali.
2019-05-08 10:30
lemingostan ma się dobrze - największą beke miałem z pajaców z brodą jak była na to moda , do tego zakładali przykrótkie spodnie dresowe ( chyba zakoszone dziecku ) no i gołe kostki - cyrk na ulicy chodził bo... taka moda ....hahahahahah
2019-05-08 08:13
2019-05-08 09:06
Żałosna prowokacja wyznawcy kaczyzmu...
2019-05-08 10:52
marny troll no ale poziom PiS to znaczy bardzo nisko
2019-05-09 20:48
po Kaczyńskim wiele spodziewać się nie należy, to miernota i życiowy nieudacznik i takich to siebie przyciąga
2019-05-08 09:31
bo zaniosą je w bogato złoconej lektyce
2019-05-08 09:47
google: biskup karoca szyszko
2019-05-08 09:41
A co my mamy do tego?
2019-05-08 10:16
2019-05-08 08:13
A to rower Wigry, a to zegarek, a to walkman Kajtek.
Te może nie były drogie ale też ciężko dostępne więc też miały wartość.
Obecnie wszystko jest, tylko mieć kasę.
Więc tak naprawdę tamte czasy nie różnią się za wiele od dzisiejszych - też były prezenty.
2019-05-08 09:15
dostałem prawie dwa miliony zł. Rodzice dołożyli jeszcze 500 tysięcy i kupili mi Comodore 64.
2019-05-08 09:37
2019-05-08 15:16
2019-05-09 08:49
doliczajac do tego jeszcze sławetny BlackBox 3 i kasetę z gierkami wychodziły 3 ówczesne bańki (czyli 300 dzisiejszych złotych) co było sporym wydatkiem
2019-05-09 08:47
16 czerwca 1985, dostałem 17,5tys. (wypłata mojej mamy wówczas to 18,3 tys.). Za około 15tys kupiłem śpiwór, takie były ceny. No i dostałem do tego Wigry 3, który kosztował też co najmniej jedną dobrą wypłatę. Może się wydawać, że coś było tańsze, ale relatywnie niekoniecznie.
2019-05-08 09:36
2019-05-08 10:09
czułem jak bym złapał Boga za nogi jak dostałem Kasprzaka upolowanego w domu towarowym centrum we Wrzeszczu... a teraz kłady hehehe ciekawe kiedy mieszkanie na komunie to będzie norma minimum
2019-05-08 08:16
2019-05-08 09:09
płacze jak widzi świątynie pychy i próżności w Licheniu
2019-05-08 09:39
Bardziej podobało mi się w fatimie, jezusek patyczak na placu i drugi z czekolady w kościele, skromne kościoły, ale tłumy opętane zdrowaśkami jak w każdym centrum katobiznesu.
2019-05-08 09:42
taki bentlej stajenki+
2019-05-08 09:35
No nie wiem, przeciez jezusek nauczał żeby na święta były czyste okna, biała kiełbasa na wielkanoc, choinka na jezuskonarodzenie i quad na dzień pierwszoczipsa.
2019-05-09 16:38
2019-05-08 09:40
Jak dobrze że ty to wiesz.
2019-05-08 09:46
Bedzie placz i zgrzytanie zębów. Masz jeszcze szanse i błagaj o mołosierdzie boże.
2019-05-08 16:03
Tylko co lepsze - zachowanie proformy w postaci niedzielnej mszy i wystanie swoje w kościele ? czy może życie na co dzień zgodne z boskimi przykazaniami i zachowanie się zgodnie z nauką usłyszaną podczas mszy ? Mam
Tylko co lepsze - zachowanie proformy w postaci niedzielnej mszy i wystanie swoje w kościele ? czy może życie na co dzień zgodne z boskimi przykazaniami i zachowanie się zgodnie z nauką usłyszaną podczas mszy ? Mam mętlik bo ludzie wychodzący po mszy w niedziele juz po chwili warczą na siebie na parkingu kto pierwszy wyjeżdża i dlaczego ten ch.. tak blisko zaparkował
2019-05-09 09:34
Naprawiaj swiat od siebie.
2019-05-09 16:37
ruch polityczny, biedroniowy to wyraz troski o Polskę, miłosci do ojczyzny i dowód postaw patriotycznych
2019-05-08 08:22
Artykuł jak zwykle tylko po to żeby wzbudzi ciekawość. Odgrzewany kotlet moglibyście się bardziej postarać
2019-05-08 09:43
w końcu jest to jakaś okazja ...
2019-05-08 10:31
to zrób bramę :)
2019-05-08 08:34
babcie, dziadka i całą rodzinę. piękna pogoda, uśmiechnięci, cudowny dzień.
2019-05-08 08:45
Najlepiej podarować książkę Richarda Dawkinsa Bóg urojony.
Dziecko będzie mogło się zapoznać z opiniami na temat religii. W końcu już może bo jest już gotowe.
2019-05-08 09:09
Poczytaj Stary Testament, potem ,Na poczatku byl wodor,... potem parę encyklik Karola Wojtyły. Zakończ Apokalipsą. Niszowe brednie nawet nie filozofów wyrzuć na makulaturę.
2019-05-08 09:47
Idz spusc cisnienie,bo głowa boli
2019-05-08 10:17
TAK!
2019-05-08 09:04
więc komunii również nie będzie - robienie dziecku komunii "bo wszyscy robią", albo "bo będzie mu przykro, że nie ma", jest w zasadzie dowodem na to, jak wielu jest w kraju "katolików", dla których sakrament to tylko jakiś tam dodatek do wypasionej imprezy z prezentami za kilka kafli.
STOP obłudzie!
2019-05-08 09:30
Moja mama uwaza wlasnie, ze trzeba do komunii bo jak sie dziecko bedzie czulo w szkole, gdy wszystkie inne dzieci beda sie przygotowywac... Ze beda sie nasmiewac, ze bedzie sie czulo wyobcowane. Co z tego ze nikt w mojej najblizszej rodzinie nie chodzi do kosciola...
2019-05-08 09:46
2019-05-08 09:53
2019-05-08 10:55
niektórzy niestety uważają że człowiek to worek mięśni i kości a ducha w sobie nie czują... nic nie poradzisz
2019-05-08 12:39
Są jeszcze inne opcje, ale co ty tam możesz wiedzieć....
2019-05-08 13:45
no no można uważać że matka wyjęła cie ze spaghetti lub że kosmici nasionko zasiali , albo że małpa tak długo żyłą że się w końcu w człowieka zmieniła , to tak jakby jamnik tak długo żył na ziemi aż by ewoluował w wilczura
2019-05-08 13:49
Ale jamnik wyewoluował z wilczura... Aż mi przykro, że na świecie żyją tacy ignoranci.
2019-05-08 15:59
udowodnisz czy opierasz się na tym co kto stwierdził kiedyś, to powiedz mi jakim sposobem z jednego Homo Sapiens zrobili się azjaci , murzyni, indianie, biali ? skąd ta zmiana koloru skóry ?... tak mówi nauka ktorą kiedyś ktoś stworzył a teraz przyjmuje się to jako pewnik a czy to pewnik ?
2019-05-08 20:14
To powiedz mi jakim sposobem z Adama i Ewy zrobili się azjaci , murzyni, indianie, biali ? skąd ta zmiana koloru skóry ?
2019-05-09 08:19
do książek a nie wiedzę z internetów
2019-05-08 15:52
Nie napisałam, ze jesteśmy niewierzący, ale, że dzieci nie chodzą na lekcje religii.
2019-05-08 11:12
Rowniez uwazam ze to nie powinien byc problem. Wszak, wiara to sprawa osobista.
2019-05-08 09:43
Po co się tłumaczysz? Masz problem.
2019-05-08 09:47
2019-05-08 10:00
i w tamtym czasie miał niezłą bekę ze swoich kolegów, którzy mu właściwie zazdrościli.
2019-05-08 10:12
moi koledzy którzy nie byli u komunii już dawno nie żyją - choroba , wypadki itd itp - wszyscy w jakiś dziwnych okolicznościach... przypadek ?
2019-05-08 10:38
Wszyscy moi koledzy mieli komunie. Czesc tez juz nie zyje, a jestesmy dopiero przed 30-stka. Przypadek?
2019-05-08 10:43
a potem po latach dopiero się dowiaduje, że to ciumki u proboszcza były
2019-05-08 12:54
Ciemnogród!!!!
2019-05-08 13:50
Tak.
2019-05-08 14:17
Przypadek pa holku bzdury piszesz
2019-05-08 09:12
Pamiętam że ja na komunię w 1985 r dostałem zegarek z kalkulatorem, wtedy był to konkretny wypas. A swojego dzieciaka zapytałem czy chce iść do komunii, wyjaśniając że wiąże się z to nauką modlitw, uczęszczaniem na msze, spotkania itp. Stwierdził że nie i temat był zakończony.
2019-05-08 09:18
Zmienił by zdanie:)
2019-05-08 09:26
A do tego mają okazję bo dzieci często przychodzą same po południu do kościoła. Jest okazja zaciągnąć na plebanię.
2019-05-08 09:31
wierzę w pana w chmurach, bo jako dziecko zostałem ochrzczony, żeby potem przystąpić do komunii, żeby dostać rower
2019-05-08 10:05
powiedziałęm że rower czy konsolę może dostać na urodziny. Tak czy siak dałem mu wybór informując co się z tym wiąże.
2019-05-08 09:50
Odpowiedź dziecka na tak zadane i wyjaśnione pytanie, mogła być tylko jedna! Ja za to moją córkę gdy była mała zapytałam czy chce ciastko, wyjaśniając że wiąże się to z próchnicą zębów czyli ich bólem i dziurami w zębach
Odpowiedź dziecka na tak zadane i wyjaśnione pytanie, mogła być tylko jedna! Ja za to moją córkę gdy była mała zapytałam czy chce ciastko, wyjaśniając że wiąże się to z próchnicą zębów czyli ich bólem i dziurami w zębach oraz częstymi wizytami u stomatologa, stwierdziła że nie chce ciastka i do tej pory nie je ciastek a ma już 23 lata :) Tylko czy to była Jej decyzja? Czy ja Ją na tą decyzję naprowadziłam ;)
2019-05-08 10:10
Jakie negatywy? Powiedziałem tylko, że komunia to nie tylko prezenty i przyjemności ale przygotowania z tym związane i będzie musiał na te rzeczy poświęcić czas i naukę. W żaden sposób nie zniechęcałem ani nie namawiałem. Tak wybrał i jego sprawa, jak dorośnie i zmieni zdanie to będzie mógł to zmienić, kościół chyba nie zabrania tego ?
2019-05-08 10:56
I wtedy co?
Ja swoje dzieci przeprowadzam przez tę "ścieżkę", a co one później zrobią to będzie ICH wola.
2019-05-08 11:32
Jak będzie chciało wziąć ślub to może po prostu wziąć ślub cywilny, bez teatrzyku. Ale jeśli jednak będzie chciało ślub kościelny to zawsze może sobie te wszystkie sakramenty "zrobić" przed ślubem. Żaden problem.
2019-05-08 13:43
Ślub Kościelny - "Co Bóg złączył niech człowiek nie rozdziela" ... jep po dwóch latach rozwód , jak można tak potraktować Boga ???? Czy on kogokolwiek zmusza by przed nim ślubował milość po grób ..." i nie opuszczę cie aż do śmierci".
Jak se robicie jaja z Boga to nie dziwcie się że wam się później życie pier... katolicy...
2019-05-08 14:50
Kler za słoną kasę zrobi dla ciebie wszystko
2019-05-08 15:57
nie słoną tylko 2 tysiące - tyle to w Gdańsku kosztuje ..tzn za tyle człowiek rozdziela
2019-05-08 13:12
Jak komuś wmawiasz coś od urodzenia i wychowujesz w wierze to raczej ciężko tu mówić o woli. Jeśli przeprowadziłbyś dziecko przez edukacyjną ścieżkę na temat wszystkich religii, wierzeń i ich pochodzeń i dopiero wtedy powiedziałbyś dziecku, żeby zrobiło z tą wiedzą co uważa za słuszne to wtedy można to nazwać WOLĄ
2019-05-08 14:20
Wezmie cywilny, w czym problem?
2019-05-08 16:17
2019-05-09 08:22
2019-05-08 10:57
Nic nie napisałeś wcześniej, że powiedziałeś o prezentach, przyjemnościach, miłych chwilach spędzonych w gronie najbliższych i o aspekcie duchowym - bo zapewne o tym wszystkim synowi powiedziałeś. A odpowiadając na Twoje
Nic nie napisałeś wcześniej, że powiedziałeś o prezentach, przyjemnościach, miłych chwilach spędzonych w gronie najbliższych i o aspekcie duchowym - bo zapewne o tym wszystkim synowi powiedziałeś. A odpowiadając na Twoje pytanie, oczywiście że jak dorośnie będzie mógł to zmienić, tylko wspomnień z komunii nie odzyska ;) Dla mnie I-sza komunia była wyjątkową, podniosłą chwilą - niezapomnianą :) Ta celebracja, widok całej rodziny, szczęśliwej, uśmiechniętej i Ja w białej sukience i wianku, przy głównym miejscu przy stole ( w mojej rodzinie to miejsce zawsze zajmuje głowa rodziny, prócz oczywiście takich bardzo wyjątkowych sytuacji) Miłego dnia :)
2019-05-08 20:02
sorry, ale to brzmi trochę tak, jakby rodzina zauważyła cię dopiero a propos komunii.
2019-05-09 08:16
A ja komunię wspominam bardzo źle, zemdlałam na uroczystości i leżalam pod ławką kilka minut, siedziałam w trzeciej ławce więc ksiądz mnie widział ale miał gdzieś to że zemdlałam, dopiero po paru minutach udało się mojej mamie dotrzeć do mnie i mnie spod ławki wyciągnąć. Pozostali dorośli też to widzieli i żaden nie zareagował.
2019-05-09 08:40
tak, tak dyskutuj z 7 latkiem o aspekcie duchowym kiedy w głowie ma konsolę. chyba nie wiesz o czym piszesz. Co do wspomnień z komunii, pamiętam tylko tłok w kościele, nerwówkę wszystkich rodziców i cyrk z
tak, tak dyskutuj z 7 latkiem o aspekcie duchowym kiedy w głowie ma konsolę. chyba nie wiesz o czym piszesz. Co do wspomnień z komunii, pamiętam tylko tłok w kościele, nerwówkę wszystkich rodziców i cyrk z przygotowaniami.
ale rozumiem, że niektórzy mają jeden cel w życiu - założyć białą sukienkę i przez chwilę czuć się jak księżniczka (najpierw komunia, potem ślub).
2019-05-08 11:56
Czyli totalny leń i wałkoń z Twojego dziecka, a jabłko spada niedaleko jabłoni.
2019-05-08 16:14
Jabłko czasami może spaść na głowę jakiegoś Newtona
2019-05-08 16:19
Znam gorsze wady ;)
2019-05-09 07:50
Biorąc pod uwagę że cały ten cyrk jest zupełnie niepotrzebny człowiekowi w życiu to był dobry wybór.
2019-05-08 18:38
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.