2020-08-16 20:36
Opinia wyróżniona
Im więcej ludzi zacznie dostrzegać problem plastiku tym lepiej. Ja już teraz robię zakupy w ekologicznych sklepach i nie żałuję!! Zachęcam też do tego innych, bo naprawdę warto. Ceny nie są bardziej drogie niż w dyskoncie, jeśli chodzi o sypkie rzeczy
2020-08-17 11:22
2020-08-17 08:53
I tyle
2020-08-17 08:18
bo te głupki z mądrymi minami podnoszą tylko opaty a przerobu plastiku jak nie było tak nie ma. Wszystko glebę albo w komin. A kasa coraz większa i płacz ze wszystko drożeje.
2020-08-17 06:40
Głupoty nam wciskają,przecież zawsze i tak zapłaci ten na końcu lańcucha,czyli konsument
2020-08-17 06:49
ok, to co nie musi, może być w innych opakowaniach, niż w plastikowych.
Ale co np. z napojami? Widzieliście w zwykłym sklepie wodę w szklanej butelce, albo napój, mniejsza o to jaki? (Pomijam Kubisie z mnóstwem
ok, to co nie musi, może być w innych opakowaniach, niż w plastikowych.
Ale co np. z napojami? Widzieliście w zwykłym sklepie wodę w szklanej butelce, albo napój, mniejsza o to jaki? (Pomijam Kubisie z mnóstwem cukru)
Plastikowe butelki są wygodniejsze, bo w razie jakby spadły na podłogę przez nieuwagę to się nie rozbiją. A alternatywy brak.
2020-08-17 05:49
Kolejny podatek, który wpłynie na cenę produktu. Podatek trafi do kasy państwowej a nie do samorządów. Czy teraz pis robiąc reformę dał więcej kasy na śmieci? W co wy wierzycieli ludzie :) kasa z podatku popłynie do bo rządu a za towar drożej zapłaci konsument. Ot, cała super sprawa :)
2020-08-17 06:17
Pożyteczny i**ota?
2020-08-16 22:52
Z tego co widać za śmieci będziesz płacić tyle samo a dodatkowo zapłacisz więcej za zakupy.
2020-08-16 22:35
Niestety nic z sensem - producent podniesie ceny produktów, żeby mieć na utylizację. To my konsumenci za to zapłacimy. Ogłupieni ludzie wybrali taki rząd, który tylko dobrze wami manipuluje i mydli oczy a wy w to
Niestety nic z sensem - producent podniesie ceny produktów, żeby mieć na utylizację. To my konsumenci za to zapłacimy. Ogłupieni ludzie wybrali taki rząd, który tylko dobrze wami manipuluje i mydli oczy a wy w to wierzycie. Teraz są ciągle podwyżki cen prawie wszystkiego tylko nazewnictwo zostało zmienione ale na tyle skutecznie że ciemnogród dalej to kupuje.
2020-08-17 08:43
Wstąpiliśmy do Unii, więc powinniśmy realizować jej cele. A jednym z nich jest gospodarka odpadami zmierzająca do redukcji ilości odpadów określonego typu.
2020-08-17 12:37
Polski jako Panstwa ("to jest panstwo teoretyczne" juz od tzydziestu lat..) i Polakow. Poki co zniszczona gospodarka przemyslowa, handel w rekach niemieckich, francuskich i portugalskich w ktorych kupujemy towary drugiej jakosci (co przyznal ceo Tesco).. itd itp
2020-08-17 13:29
ej uważaj, bo Ci żyłka pęknie :/
2020-08-16 22:43
Taki mają cel i skutecznie realizują, dziwne tylko, że nie wymyślili jeszcze patentu na obniżkę cen wódki, nie od dziś wiadomo że pijanymi jeszcze łatwiej sterować niż głupcami.
2020-08-17 00:40
2020-08-16 22:14
Po jakiemu to? Akurat produkty sypkie są zazwyczaj w opakowaniach papierowych.
2020-08-17 05:55
Taki mamy przekaz dnia, nic nie mogę sam zrobić, polecenie to polecenie.
2020-08-16 23:37
A wyszlo dosc zabawnie : P Plastik bedzie drozszy to ludzie chetniej wybiora szklane produkty albo papierowe. Nie wiem co w tym trudnego do zrozumienia. Ceny i tak beda rosnac (nie ukrywam dzialania rzadu to zart), jednak akurat na tej planeta ma szanse cokolwiek zyskac
2020-08-17 05:42
Czyli chciałeś napisać bardziej droższe? A poza tym gdzie są te ekologiczne sklepy?
2020-08-16 22:28
Też mnie to bardzo rozbawiło :D
2020-08-16 21:26
Opinia wyróżniona
Przeciętny kupujący nie potrafi zrobić zakupów bez dodatkowych foliowek.kupuje dwa pomidory a bierze trzy torebki, bo wszystko musi oddzilenie i w zbiorczą. Zacznijmy od siebie, bo nasze dzieci , wnuki utoną w zwałach śmieci .
2020-08-17 13:35
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci -
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci - genialny biznes śmieciowy...
Większość plastików z gospodarstw domowych nie nadaje się do powtórnego wykorzystania, są to "brudne" plastiki i nie ma co wciskać ciemnoty, że jest inaczej.
Nie zastanawiacie się, nad tym, że chętnie są zbierane tylko nakrętki od butelek a reszta już nie? To właśnie tyle się nadaje do recyklingu...
Resztę trzeba grzecznie "przetworzyć" na energię.
I zaraz Eko będą straszyć paleniem plastikami w piecach u sąsiadów... Bo przecież porządna spalarnia to jest "be".
Porządna spalarnia (spalanie w wysokiej temperaturze) jest dużo bardziej eko niż udawany recykling.
Później tylko mamy takie kwiatki, że o jej pożar na wysypisku śmieci...
Może trochę zwykłej uczciwości w informowaniu jak obrót plastikami mógłby wyglądać w różnych wariantach, a nie eko-recykling albo śmieć.
Jakiś chłopiec z ministerstwa weźmie kasę, samorząd nic z tego nie dostanie a za wszystko i tak zapłaci Kowalski, po podwyżce opłat za wywóz.
Polecam śledzia zawijać w gazetę i wrzucać na półkę w sklepie...
Bajki dla dzieci małych i dużych...
2020-08-17 09:48
Największym producentem plastiku na świecie?
polska ?
2020-08-17 08:40
a czuym się różni jednorazowe opakowanie plastikowe od jednorazowego szklanego? Są tak samo szkodliwe.
2020-08-17 10:34
Szkło się przetapia. Poza tym krzem występuje naturalnie w środowisku. Plastik powoduje przenikanie BPA do środowiska co wpływa na układ hormonalny ludzi i zwierząt.
2020-08-17 06:00
Tak samo jak teraz wiadomo, że za kilkanaście lat będziemy mieli problemy z stylizacją akumulatorów z samochodów elektrycznych i z stylizacją elektrowni wiatrowych i słonecznych.
2020-08-17 14:49
Chlapnie się farbą i będzie elegancka stylizacja!
2020-08-17 02:27
Musi być oddzielnie przy kasie, no chyba że luzem dac na taśmę, ale nie wszystko można
2020-08-17 23:05
Można po kilka marchewek luzem i kasjerka też zważy. Trzeba mieć tylko w co spakować. Torby wielokrotnego użytku.
2020-08-16 22:51
Na swiecie stosuje sie to wielokrotnie.Cukier trzcinowy jest tańszy od tego z buraka cukrowego ale podatki i cła sa tak wysokie ze jest w sprzedaży droższy.Gdy produkty naturalne beda wtej samej cenie co plastik ludzie wybiora nature!!
2020-08-16 22:49
władze miaste jednak to ignorowały. Nazywaly to rozwojem.
2020-08-16 20:55
Opinia wyróżniona
A nie producenci
2020-08-18 09:29
Różnica jest taka, że będzie płacił ten kto to kupuje. Będzie też motywacja żeby nie produkować śmieci, bo kupić każdy chce, ale zapłacić za utylizację już nie.
2020-08-17 11:15
rozumiem iż od momentu wprowadzenia takiej opłaty my konsumenci nie będziemy płacić za odbiór odpadów "Tworzywo "
no chyba że macie nas za i**otów .....
2020-08-17 10:51
2020-08-17 07:07
Ale będzie presja na zastosowanie innych, ekologicznych opakowań. Wysokość podatku powinna być uzależniona od tego jak trudno jest recyklingować opakowanie.
2020-08-17 08:38
jak jest definicja "opakowania ekologicznego" ? Są takie?
2020-08-17 10:23
Takie, które się daje łatwo, tanio i niskim nakładem energetycznym przetwarzać lub wykorzystać ponownie vide butelka szklana wielokrotnego użytku vs kolorowy karton typu tetrapack.
2020-08-17 11:18
no to zrecyklinguj opakowanie po mleku ( karton folia + aluminium ) ..... to zapoznasz się z technologią molekularną i wtedy nie będzie tanio ale bez podatku
2020-08-17 10:29
A co znaczy tanio i niskim nakładem energetycznym?
2020-08-17 05:52
A pieniądze z podatku trafią do kasy państwa. I wcale nie jest oczywiste że popłyną spowrotem do samorządów. A motłoch klaszcze ;)
2020-08-17 06:27
podatek jest przerzucalny. Tak zapłacą producenci.. w Chinach. :DD
2020-08-16 23:59
By wątpić w to , że konsument ostatecznie zapłaci za tą pajacową ustawę !???? Ludzie bo k..... strzela!!!
2020-08-17 18:48
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się później po rowach i rzekach nie będzie walało bo będzie pieniądzem. Wiadomo, że nie wszystko się uda znormalizować ale 80% na luzie a to już zrobi różnicę.
2020-08-16 20:55
Opinia wyróżniona
A nie producenci
2020-08-18 09:29
Różnica jest taka, że będzie płacił ten kto to kupuje. Będzie też motywacja żeby nie produkować śmieci, bo kupić każdy chce, ale zapłacić za utylizację już nie.
2020-08-16 23:59
By wątpić w to , że konsument ostatecznie zapłaci za tą pajacową ustawę !???? Ludzie bo k..... strzela!!!
2020-08-17 18:48
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się później po rowach i rzekach nie będzie walało bo będzie pieniądzem. Wiadomo, że nie wszystko się uda znormalizować ale 80% na luzie a to już zrobi różnicę.
2020-08-17 07:07
Ale będzie presja na zastosowanie innych, ekologicznych opakowań. Wysokość podatku powinna być uzależniona od tego jak trudno jest recyklingować opakowanie.
2020-08-17 08:38
jak jest definicja "opakowania ekologicznego" ? Są takie?
2020-08-17 10:23
Takie, które się daje łatwo, tanio i niskim nakładem energetycznym przetwarzać lub wykorzystać ponownie vide butelka szklana wielokrotnego użytku vs kolorowy karton typu tetrapack.
2020-08-17 11:18
no to zrecyklinguj opakowanie po mleku ( karton folia + aluminium ) ..... to zapoznasz się z technologią molekularną i wtedy nie będzie tanio ale bez podatku
2020-08-17 10:29
A co znaczy tanio i niskim nakładem energetycznym?
2020-08-17 11:15
rozumiem iż od momentu wprowadzenia takiej opłaty my konsumenci nie będziemy płacić za odbiór odpadów "Tworzywo "
no chyba że macie nas za i**otów .....
2020-08-17 10:51
2020-08-17 06:27
podatek jest przerzucalny. Tak zapłacą producenci.. w Chinach. :DD
2020-08-17 05:52
A pieniądze z podatku trafią do kasy państwa. I wcale nie jest oczywiste że popłyną spowrotem do samorządów. A motłoch klaszcze ;)
2020-08-18 08:52
Jeżeli będą musieli płacić, to w końcu zacznie się prawdziwy recykling- jak na zachodzie. Butelkomaty. Co powinno doprowadzić do obniżenia cen odbioru z gospodarstw indywidualnych
2020-08-18 06:35
Najbardziej obciążające środowisko są modne diety w pudełkach... Zawartość warta 5 złotych a utylizacja pozostałości??? I ludzie placą za to tyle, dlaczego ?? Nie chce im się przygotować w domu marchewki z groszkiem i włożyć do słoiczka skoro już tak bardzo im zależy na małej ilości kalorii ?
2020-08-16 21:26
Opinia wyróżniona
Przeciętny kupujący nie potrafi zrobić zakupów bez dodatkowych foliowek.kupuje dwa pomidory a bierze trzy torebki, bo wszystko musi oddzilenie i w zbiorczą. Zacznijmy od siebie, bo nasze dzieci , wnuki utoną w zwałach śmieci .
2020-08-17 02:27
Musi być oddzielnie przy kasie, no chyba że luzem dac na taśmę, ale nie wszystko można
2020-08-17 23:05
Można po kilka marchewek luzem i kasjerka też zważy. Trzeba mieć tylko w co spakować. Torby wielokrotnego użytku.
2020-08-17 06:00
Tak samo jak teraz wiadomo, że za kilkanaście lat będziemy mieli problemy z stylizacją akumulatorów z samochodów elektrycznych i z stylizacją elektrowni wiatrowych i słonecznych.
2020-08-17 14:49
Chlapnie się farbą i będzie elegancka stylizacja!
2020-08-17 13:35
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci -
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci - genialny biznes śmieciowy...
Większość plastików z gospodarstw domowych nie nadaje się do powtórnego wykorzystania, są to "brudne" plastiki i nie ma co wciskać ciemnoty, że jest inaczej.
Nie zastanawiacie się, nad tym, że chętnie są zbierane tylko nakrętki od butelek a reszta już nie? To właśnie tyle się nadaje do recyklingu...
Resztę trzeba grzecznie "przetworzyć" na energię.
I zaraz Eko będą straszyć paleniem plastikami w piecach u sąsiadów... Bo przecież porządna spalarnia to jest "be".
Porządna spalarnia (spalanie w wysokiej temperaturze) jest dużo bardziej eko niż udawany recykling.
Później tylko mamy takie kwiatki, że o jej pożar na wysypisku śmieci...
Może trochę zwykłej uczciwości w informowaniu jak obrót plastikami mógłby wyglądać w różnych wariantach, a nie eko-recykling albo śmieć.
Jakiś chłopiec z ministerstwa weźmie kasę, samorząd nic z tego nie dostanie a za wszystko i tak zapłaci Kowalski, po podwyżce opłat za wywóz.
Polecam śledzia zawijać w gazetę i wrzucać na półkę w sklepie...
Bajki dla dzieci małych i dużych...
2020-08-17 08:40
a czuym się różni jednorazowe opakowanie plastikowe od jednorazowego szklanego? Są tak samo szkodliwe.
2020-08-17 10:34
Szkło się przetapia. Poza tym krzem występuje naturalnie w środowisku. Plastik powoduje przenikanie BPA do środowiska co wpływa na układ hormonalny ludzi i zwierząt.
2020-08-17 09:48
Największym producentem plastiku na świecie?
polska ?
2020-08-16 22:51
Na swiecie stosuje sie to wielokrotnie.Cukier trzcinowy jest tańszy od tego z buraka cukrowego ale podatki i cła sa tak wysokie ze jest w sprzedaży droższy.Gdy produkty naturalne beda wtej samej cenie co plastik ludzie wybiora nature!!
2020-08-16 22:49
władze miaste jednak to ignorowały. Nazywaly to rozwojem.
2020-08-17 21:08
Czyli konsumenci. Chyba, że będzie wybór towar w opakowaniu i bez opakowania.
2020-08-17 21:05
Odpowiedzialność producenta = Większa kwota przy zakupie przez zwykłego Kowalskiego !
2020-08-16 18:03
I bedzie sie oplacac kupowac w innych opakowaniach. Poki plastiki beda tanie to bedziemy nadal tonac w smieciach.
Jeszcze niech placa mozliwie duzy podatek od jednorazowych urzadzen! Aby ludzi zachecic do kupna trwalszego a drozszego.
2020-08-16 18:12
Te koszta beda przerzucone na ciebie
1 producent płaci za wprowadzenie
2 sklep płaci za odbiór śmieci (BDO) np opakowań zbiorczych
3 konsument płaci za odbiór śmieci z domu
...
2020-08-16 20:25
Nie ma innego sposobu na walkę z nadmiarem plastiku na rynku. Taki jest sens jak i z opłatą cukrową aby nie sięgać po najtańszy napój z cukrem tylko spojrzeć na droższy bez cukru w porównywalnej cenie z opodatkowanym
Nie ma innego sposobu na walkę z nadmiarem plastiku na rynku. Taki jest sens jak i z opłatą cukrową aby nie sięgać po najtańszy napój z cukrem tylko spojrzeć na droższy bez cukru w porównywalnej cenie z opodatkowanym tańszym.
Nie piję najtańszych napojów z cukrem - ćwiczę, dbam o sylwetkę i interesuję się tym, co jem.
Droższa woda w butelkach może skłoni kogoś do picia zdrowej kranówy i tędy droga.
2020-08-17 20:34
Opłatę cukrową wprowadzono po to, aby osłabić polskich producentów, aby zagraniczne firmy mogły je później wykupić za ułamek wartości i część z nich zamknąć. Zauważ, że napoje w Polsce i Niemczech kosztują mniej więcej tyle samo. To zaś sprawia, że od nowego roku będzie bardziej opłacał się ich import.
2020-08-16 20:43
jesli widzisz jakokolwiek sens czegoś takiego jak opłata cukrowa to lepiej się nie ośmieszaj komentarzami na tematy o których nie masz pojęcia. Szukać sensu kolejnego podatku przez analogię i porównanie do innego bezsensownego podatku :-D
2020-08-16 21:11
Nie kupuję takich - nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!
Wiele ludzi tego nie jest świadomym, przez co po latach traci zdrowie o wyglądzie nie
Nie kupuję takich - nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!
Wiele ludzi tego nie jest świadomym, przez co po latach traci zdrowie o wyglądzie nie wspominam.
Jak do rozsądku się nie da przemówić, trzeba sięgnąć do portfela.
Akcyza na tytoń to też zło?
Chciałbym, aby napisy ile jest cukru były duże i wyraźne.
PS Jestem przeciw PiS.
2020-08-16 23:47
ale nie przyszło ci do głowy, że najlepiej zostawić ludziom decyzję czy chca słodkiego, kwaśnego, słonego czy moze zapalić albo popić. Nie dociera do ciebie argument, że wystarczy że na te towary nałożony jest normalny
ale nie przyszło ci do głowy, że najlepiej zostawić ludziom decyzję czy chca słodkiego, kwaśnego, słonego czy moze zapalić albo popić. Nie dociera do ciebie argument, że wystarczy że na te towary nałożony jest normalny podatek jak od innych produktów? Trzeba jeszcze do tego nałożyć dodatkowy podatek? To władza której po prostu brakuje pieniedzy ma decydować co dla nas aktualnie jest dobre a co złe i opodatkowywać "szkodliwe" produkty? Nie jesteś "obywatelem" jak sie podpisujesz tylko bezmyślnym niewolnikiem
2020-08-17 14:52
Tak. Dajmy ludziom wybór czy chcą dbać o swoje zdrowie czy nie. Ich decyzja czy piją wodę, czy słodzone napoje, palą papierosy czy nie. Natomiast jestem za nakładaniem dodatkowych podatków na niezdrowe używki, bo trzeba z czegoś zapłacić za leczenie cukrzycy, otyłości, raka i chorób wynikających z niehigienicznego trybu życia.
2020-08-17 10:37
Nic dziwnego, ze chce opodatkowac smieciowe napoje! Chcesz sie truc to pal, ale plac zeby bylo potem na leczenie tylko nie truj innych wokol siebie ktorzy tego nie chca.
2020-08-17 12:22
Tak, bo ta kasa na pewno idzie na leczenie. Jakby akcyza z wódy szła na służbę zdrowia, to mielibyśmy lepsze szpitale niż w Szwajcarii.
2020-08-17 06:31
"nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!"
Facet był już dwa razy na siłce, nie po to byś go pouczał że cukier jest zdrowszy niż chińskie słodziki, które w siebie wlewa.
2020-08-16 20:38
Dałbym wiecej lapek w gore gdybym mogl
2020-08-17 14:18
Ja bym więcej kartek wrzucił do urny wyborczej - gdybym mógł.
2020-08-16 23:27
Wszyscy płacą BDO. Producent opakowań, wytwórca produktu, hurtownia i na końcu detalista!
Wiec za jedno opakowanie płaci kilka podmiotów.
2020-08-17 17:51
wtedy byś rzadziej kupował, oszczędzał i chodził tylko w niedzielę
2020-08-16 18:07
Czyli pośrednio i tak zapłaci za to konsument. Ale nie będzie narzekał na podwyżkę za wywóz śmieci tylko na podwyżkę cen danych produktów. Sprytnie :)
2020-08-17 18:41
Pewnie, że zapłacisz więcej jak będziesz chciał wygody. Kupisz np. 4 jabłka na poliuretanowej wytłoczce owinięte folią i będzie 2x drożej. No chyba że wrzucisz je do swojej siatki, ale to chyba dla frajerów ;)
2020-08-16 19:32
2020-08-17 18:32
A producenci przerzucą dodatkowe koszty na konsumentów. Jak zawsze zapłaci konsument.
2020-08-17 17:06
Ale wprowadźcie embargo na produkty z krajów które ochronę środowiska mają głęboko w czterech literach. Chiny, Indie i cała reszta, która jest fabryką Europy. Inaczej będzie to zwykła ściema, a nie troska o środowisko
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.