2020-08-16 20:36
Opinia wyróżniona
Im więcej ludzi zacznie dostrzegać problem plastiku tym lepiej. Ja już teraz robię zakupy w ekologicznych sklepach i nie żałuję!! Zachęcam też do tego innych, bo naprawdę warto. Ceny nie są bardziej drogie niż w dyskoncie, jeśli chodzi o sypkie rzeczy
2020-08-17 11:22
2020-08-17 08:53
I tyle
2020-08-17 08:18
bo te głupki z mądrymi minami podnoszą tylko opaty a przerobu plastiku jak nie było tak nie ma. Wszystko glebę albo w komin. A kasa coraz większa i płacz ze wszystko drożeje.
2020-08-17 06:40
Głupoty nam wciskają,przecież zawsze i tak zapłaci ten na końcu lańcucha,czyli konsument
2020-08-17 06:49
ok, to co nie musi, może być w innych opakowaniach, niż w plastikowych.
Ale co np. z napojami? Widzieliście w zwykłym sklepie wodę w szklanej butelce, albo napój, mniejsza o to jaki? (Pomijam Kubisie z mnóstwem
ok, to co nie musi, może być w innych opakowaniach, niż w plastikowych.
Ale co np. z napojami? Widzieliście w zwykłym sklepie wodę w szklanej butelce, albo napój, mniejsza o to jaki? (Pomijam Kubisie z mnóstwem cukru)
Plastikowe butelki są wygodniejsze, bo w razie jakby spadły na podłogę przez nieuwagę to się nie rozbiją. A alternatywy brak.
2020-08-17 05:49
Kolejny podatek, który wpłynie na cenę produktu. Podatek trafi do kasy państwowej a nie do samorządów. Czy teraz pis robiąc reformę dał więcej kasy na śmieci? W co wy wierzycieli ludzie :) kasa z podatku popłynie do bo rządu a za towar drożej zapłaci konsument. Ot, cała super sprawa :)
2020-08-17 06:17
Pożyteczny i**ota?
2020-08-16 22:52
Z tego co widać za śmieci będziesz płacić tyle samo a dodatkowo zapłacisz więcej za zakupy.
2020-08-16 22:35
Niestety nic z sensem - producent podniesie ceny produktów, żeby mieć na utylizację. To my konsumenci za to zapłacimy. Ogłupieni ludzie wybrali taki rząd, który tylko dobrze wami manipuluje i mydli oczy a wy w to
Niestety nic z sensem - producent podniesie ceny produktów, żeby mieć na utylizację. To my konsumenci za to zapłacimy. Ogłupieni ludzie wybrali taki rząd, który tylko dobrze wami manipuluje i mydli oczy a wy w to wierzycie. Teraz są ciągle podwyżki cen prawie wszystkiego tylko nazewnictwo zostało zmienione ale na tyle skutecznie że ciemnogród dalej to kupuje.
2020-08-17 08:43
Wstąpiliśmy do Unii, więc powinniśmy realizować jej cele. A jednym z nich jest gospodarka odpadami zmierzająca do redukcji ilości odpadów określonego typu.
2020-08-17 12:37
Polski jako Panstwa ("to jest panstwo teoretyczne" juz od tzydziestu lat..) i Polakow. Poki co zniszczona gospodarka przemyslowa, handel w rekach niemieckich, francuskich i portugalskich w ktorych kupujemy towary drugiej jakosci (co przyznal ceo Tesco).. itd itp
2020-08-17 13:29
ej uważaj, bo Ci żyłka pęknie :/
2020-08-16 22:43
Taki mają cel i skutecznie realizują, dziwne tylko, że nie wymyślili jeszcze patentu na obniżkę cen wódki, nie od dziś wiadomo że pijanymi jeszcze łatwiej sterować niż głupcami.
2020-08-17 00:40
2020-08-16 22:14
Po jakiemu to? Akurat produkty sypkie są zazwyczaj w opakowaniach papierowych.
2020-08-17 05:55
Taki mamy przekaz dnia, nic nie mogę sam zrobić, polecenie to polecenie.
2020-08-16 23:37
A wyszlo dosc zabawnie : P Plastik bedzie drozszy to ludzie chetniej wybiora szklane produkty albo papierowe. Nie wiem co w tym trudnego do zrozumienia. Ceny i tak beda rosnac (nie ukrywam dzialania rzadu to zart), jednak akurat na tej planeta ma szanse cokolwiek zyskac
2020-08-17 05:42
Czyli chciałeś napisać bardziej droższe? A poza tym gdzie są te ekologiczne sklepy?
2020-08-16 22:28
Też mnie to bardzo rozbawiło :D
2020-08-16 21:26
Opinia wyróżniona
Przeciętny kupujący nie potrafi zrobić zakupów bez dodatkowych foliowek.kupuje dwa pomidory a bierze trzy torebki, bo wszystko musi oddzilenie i w zbiorczą. Zacznijmy od siebie, bo nasze dzieci , wnuki utoną w zwałach śmieci .
2020-08-17 13:35
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci -
Szwecja kupuje plastiki za granicą bo są świetnym paliwem do elektrowni, do spalania w wysokiej temperaturze.
Eko nieogarnięci lobbują na recykling żywiący się dotacjami i wysokimi opłatami za wywóz śmieci - genialny biznes śmieciowy...
Większość plastików z gospodarstw domowych nie nadaje się do powtórnego wykorzystania, są to "brudne" plastiki i nie ma co wciskać ciemnoty, że jest inaczej.
Nie zastanawiacie się, nad tym, że chętnie są zbierane tylko nakrętki od butelek a reszta już nie? To właśnie tyle się nadaje do recyklingu...
Resztę trzeba grzecznie "przetworzyć" na energię.
I zaraz Eko będą straszyć paleniem plastikami w piecach u sąsiadów... Bo przecież porządna spalarnia to jest "be".
Porządna spalarnia (spalanie w wysokiej temperaturze) jest dużo bardziej eko niż udawany recykling.
Później tylko mamy takie kwiatki, że o jej pożar na wysypisku śmieci...
Może trochę zwykłej uczciwości w informowaniu jak obrót plastikami mógłby wyglądać w różnych wariantach, a nie eko-recykling albo śmieć.
Jakiś chłopiec z ministerstwa weźmie kasę, samorząd nic z tego nie dostanie a za wszystko i tak zapłaci Kowalski, po podwyżce opłat za wywóz.
Polecam śledzia zawijać w gazetę i wrzucać na półkę w sklepie...
Bajki dla dzieci małych i dużych...
2020-08-17 09:48
Największym producentem plastiku na świecie?
polska ?
2020-08-17 08:40
a czuym się różni jednorazowe opakowanie plastikowe od jednorazowego szklanego? Są tak samo szkodliwe.
2020-08-17 10:34
Szkło się przetapia. Poza tym krzem występuje naturalnie w środowisku. Plastik powoduje przenikanie BPA do środowiska co wpływa na układ hormonalny ludzi i zwierząt.
2020-08-17 06:00
Tak samo jak teraz wiadomo, że za kilkanaście lat będziemy mieli problemy z stylizacją akumulatorów z samochodów elektrycznych i z stylizacją elektrowni wiatrowych i słonecznych.
2020-08-17 14:49
Chlapnie się farbą i będzie elegancka stylizacja!
2020-08-17 02:27
Musi być oddzielnie przy kasie, no chyba że luzem dac na taśmę, ale nie wszystko można
2020-08-17 23:05
Można po kilka marchewek luzem i kasjerka też zważy. Trzeba mieć tylko w co spakować. Torby wielokrotnego użytku.
2020-08-16 22:51
Na swiecie stosuje sie to wielokrotnie.Cukier trzcinowy jest tańszy od tego z buraka cukrowego ale podatki i cła sa tak wysokie ze jest w sprzedaży droższy.Gdy produkty naturalne beda wtej samej cenie co plastik ludzie wybiora nature!!
2020-08-16 22:49
władze miaste jednak to ignorowały. Nazywaly to rozwojem.
2020-08-16 20:55
Opinia wyróżniona
A nie producenci
2020-08-18 09:29
Różnica jest taka, że będzie płacił ten kto to kupuje. Będzie też motywacja żeby nie produkować śmieci, bo kupić każdy chce, ale zapłacić za utylizację już nie.
2020-08-17 11:15
rozumiem iż od momentu wprowadzenia takiej opłaty my konsumenci nie będziemy płacić za odbiór odpadów "Tworzywo "
no chyba że macie nas za i**otów .....
2020-08-17 10:51
2020-08-17 07:07
Ale będzie presja na zastosowanie innych, ekologicznych opakowań. Wysokość podatku powinna być uzależniona od tego jak trudno jest recyklingować opakowanie.
2020-08-17 08:38
jak jest definicja "opakowania ekologicznego" ? Są takie?
2020-08-17 10:23
Takie, które się daje łatwo, tanio i niskim nakładem energetycznym przetwarzać lub wykorzystać ponownie vide butelka szklana wielokrotnego użytku vs kolorowy karton typu tetrapack.
2020-08-17 11:18
no to zrecyklinguj opakowanie po mleku ( karton folia + aluminium ) ..... to zapoznasz się z technologią molekularną i wtedy nie będzie tanio ale bez podatku
2020-08-17 10:29
A co znaczy tanio i niskim nakładem energetycznym?
2020-08-17 05:52
A pieniądze z podatku trafią do kasy państwa. I wcale nie jest oczywiste że popłyną spowrotem do samorządów. A motłoch klaszcze ;)
2020-08-17 06:27
podatek jest przerzucalny. Tak zapłacą producenci.. w Chinach. :DD
2020-08-16 23:59
By wątpić w to , że konsument ostatecznie zapłaci za tą pajacową ustawę !???? Ludzie bo k..... strzela!!!
2020-08-17 18:48
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się
... ci którzy będą chcieli. Inni zrezygnują i o to chodzi. Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej byłoby gdyby narzucić normatywne opakowania np 10 rodzajów butelek i koniec. Producent sam wybiera, które używa. Nic się później po rowach i rzekach nie będzie walało bo będzie pieniądzem. Wiadomo, że nie wszystko się uda znormalizować ale 80% na luzie a to już zrobi różnicę.
2020-08-16 18:01
A więc dzięki samorządom będą podwyżki artykułów w plastikach...wszystko dla mieszkanców...ehhhh.
2020-08-16 18:14
kosmetyki są pakowane w przewymiarowane pojemniki, pojemnik w pudełku, pudełko w folii, całość umieszczana w plastikowej wytłaczance, w większym "prezentowym" pudełku, do tego przezroczysta pokrywa i całość w folii, a to
kosmetyki są pakowane w przewymiarowane pojemniki, pojemnik w pudełku, pudełko w folii, całość umieszczana w plastikowej wytłaczance, w większym "prezentowym" pudełku, do tego przezroczysta pokrywa i całość w folii, a to pakowane w folię bąbelkową i wraz z kilkoma workami z powietrzem wkładane do kartonu, karton zawijamy stretchem i wysyłany klientowi... i tak dostajemy kosmetyki o pojemności 50ml
2020-08-16 18:30
2020-08-16 19:51
Po co mają Ci płacić za plastik jak oddasz za darmo i jeszcze za wywóz zapłacisz?
2020-08-16 22:22
Makulaturę i złom. Nie ma problemu. Tylko tych słupów jest raczej mało.
2020-08-16 18:33
Dlatego jednocześnie powinny być jakieś obniżki na opakowania ekologiczne... Ale niestety, np. pasty do zębów są tylko w plastikowych tubkach, środki czystości, nawet leki (blistry od tabletek)...
2020-08-16 22:13
2020-08-16 22:51
Co to za problem by byly sprzedawane w szklanych pojemniczkach? Niektore sa, ale nie jest to standardem.
2020-08-17 05:44
A od kiedy szkło to ekologiczne jest?
2020-08-17 12:14
czyli kosztów składowania i transportu oraz podatności takiego opakowania na uszkodzenie.
2020-08-16 19:06
Nie dzięki samorządom tylko rządowi i wielkiemu ministrowi środowiska .To zapłacimy my klienci zakupionego towaru a nie producent. Producent odda do budżetu to co my zapłacimy.Przeciez muszą
Nie dzięki samorządom tylko rządowi i wielkiemu ministrowi środowiska .To zapłacimy my klienci zakupionego towaru a nie producent. Producent odda do budżetu to co my zapłacimy.Przeciez muszą znaleść kasę na swoje tysięczne podwyżki.Pomyślcie trochę kto teraz zarabia na naszych segregacjach ilu po drodze jjest pośredników do kasy za śmieci a my płacimy coraz więcej.
2020-08-16 19:08
Nie łatwiej zmusić producentów do przyjmowania zwrotów opakowań, niż wprowadzać kolejne opłaty ?
2020-08-16 21:49
Łatwiej. Można też postawić automaty do zwrotu plastików za kaucją, jak w cywilizowanych krajach. Ale po co? Rząd na tym nie zarobi. Chyba, że od tych automatów będzie akcyza, jak od automatów do gier, to może wprowadzą.
2020-08-16 22:08
W Gdyni stoi automat w Kauflandzie ;) Bodajże w Krakwie postawili testowo i okazało sie, że za bardzo popularny, że wymagałaby to większych nakladów na obsługę i wyszło, że jest za drogie ;)))))))))))))))))))))))
2020-08-16 22:06
Przyjmowanie zwrotów opakowań przez producenta wymagałoby nakładów u niego samego. Opłata za opakowanie zostanie przeniesiona na konsumenta i po sprawie! Pytanie, czy konsumenci będą w stanie przestawić sie na droższe
Przyjmowanie zwrotów opakowań przez producenta wymagałoby nakładów u niego samego. Opłata za opakowanie zostanie przeniesiona na konsumenta i po sprawie! Pytanie, czy konsumenci będą w stanie przestawić sie na droższe opakowania 'eko'. Bo to do nas będzie należała decyzja i ewent. dodatkowy koszt. Jak masowo porzucimy zakupy w plastikach, to dopiero wtedy zmusimy producentów do przestawiania po ich stronie. W masowy rozum konsumentów jednak nie wierzę.
2020-08-16 19:16
.....
2020-08-16 22:17
i to nie dzięki samorządom, ech
2020-08-17 10:12
To nie jest pomysl samorzadow tylko twojego ukochanego rzadu, szukaja pieniedzy bo zaczelo brakowac po podwyzkach dla poslow
2020-08-16 18:03
I bedzie sie oplacac kupowac w innych opakowaniach. Poki plastiki beda tanie to bedziemy nadal tonac w smieciach.
Jeszcze niech placa mozliwie duzy podatek od jednorazowych urzadzen! Aby ludzi zachecic do kupna trwalszego a drozszego.
2020-08-16 18:12
Te koszta beda przerzucone na ciebie
1 producent płaci za wprowadzenie
2 sklep płaci za odbiór śmieci (BDO) np opakowań zbiorczych
3 konsument płaci za odbiór śmieci z domu
...
2020-08-16 20:25
Nie ma innego sposobu na walkę z nadmiarem plastiku na rynku. Taki jest sens jak i z opłatą cukrową aby nie sięgać po najtańszy napój z cukrem tylko spojrzeć na droższy bez cukru w porównywalnej cenie z opodatkowanym
Nie ma innego sposobu na walkę z nadmiarem plastiku na rynku. Taki jest sens jak i z opłatą cukrową aby nie sięgać po najtańszy napój z cukrem tylko spojrzeć na droższy bez cukru w porównywalnej cenie z opodatkowanym tańszym.
Nie piję najtańszych napojów z cukrem - ćwiczę, dbam o sylwetkę i interesuję się tym, co jem.
Droższa woda w butelkach może skłoni kogoś do picia zdrowej kranówy i tędy droga.
2020-08-16 20:38
Dałbym wiecej lapek w gore gdybym mogl
2020-08-17 14:18
Ja bym więcej kartek wrzucił do urny wyborczej - gdybym mógł.
2020-08-16 20:43
jesli widzisz jakokolwiek sens czegoś takiego jak opłata cukrowa to lepiej się nie ośmieszaj komentarzami na tematy o których nie masz pojęcia. Szukać sensu kolejnego podatku przez analogię i porównanie do innego bezsensownego podatku :-D
2020-08-16 21:11
Nie kupuję takich - nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!
Wiele ludzi tego nie jest świadomym, przez co po latach traci zdrowie o wyglądzie nie
Nie kupuję takich - nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!
Wiele ludzi tego nie jest świadomym, przez co po latach traci zdrowie o wyglądzie nie wspominam.
Jak do rozsądku się nie da przemówić, trzeba sięgnąć do portfela.
Akcyza na tytoń to też zło?
Chciałbym, aby napisy ile jest cukru były duże i wyraźne.
PS Jestem przeciw PiS.
2020-08-16 23:47
ale nie przyszło ci do głowy, że najlepiej zostawić ludziom decyzję czy chca słodkiego, kwaśnego, słonego czy moze zapalić albo popić. Nie dociera do ciebie argument, że wystarczy że na te towary nałożony jest normalny
ale nie przyszło ci do głowy, że najlepiej zostawić ludziom decyzję czy chca słodkiego, kwaśnego, słonego czy moze zapalić albo popić. Nie dociera do ciebie argument, że wystarczy że na te towary nałożony jest normalny podatek jak od innych produktów? Trzeba jeszcze do tego nałożyć dodatkowy podatek? To władza której po prostu brakuje pieniedzy ma decydować co dla nas aktualnie jest dobre a co złe i opodatkowywać "szkodliwe" produkty? Nie jesteś "obywatelem" jak sie podpisujesz tylko bezmyślnym niewolnikiem
2020-08-17 06:31
"nie po to ćwiczę, płacę za to i się męczę, żeby marnować swoją pracę pijąc śmieciowe napoje z samym cukrem!"
Facet był już dwa razy na siłce, nie po to byś go pouczał że cukier jest zdrowszy niż chińskie słodziki, które w siebie wlewa.
2020-08-17 10:37
Nic dziwnego, ze chce opodatkowac smieciowe napoje! Chcesz sie truc to pal, ale plac zeby bylo potem na leczenie tylko nie truj innych wokol siebie ktorzy tego nie chca.
2020-08-17 12:22
Tak, bo ta kasa na pewno idzie na leczenie. Jakby akcyza z wódy szła na służbę zdrowia, to mielibyśmy lepsze szpitale niż w Szwajcarii.
2020-08-17 14:52
Tak. Dajmy ludziom wybór czy chcą dbać o swoje zdrowie czy nie. Ich decyzja czy piją wodę, czy słodzone napoje, palą papierosy czy nie. Natomiast jestem za nakładaniem dodatkowych podatków na niezdrowe używki, bo trzeba z czegoś zapłacić za leczenie cukrzycy, otyłości, raka i chorób wynikających z niehigienicznego trybu życia.
2020-08-17 20:34
Opłatę cukrową wprowadzono po to, aby osłabić polskich producentów, aby zagraniczne firmy mogły je później wykupić za ułamek wartości i część z nich zamknąć. Zauważ, że napoje w Polsce i Niemczech kosztują mniej więcej tyle samo. To zaś sprawia, że od nowego roku będzie bardziej opłacał się ich import.
2020-08-16 23:27
Wszyscy płacą BDO. Producent opakowań, wytwórca produktu, hurtownia i na końcu detalista!
Wiec za jedno opakowanie płaci kilka podmiotów.
2020-08-17 17:51
wtedy byś rzadziej kupował, oszczędzał i chodził tylko w niedzielę
2020-08-16 18:05
Dla odbiorców!
Żadnych dodatkowych opłat tylko nakaz (rozłożony w czasie) produkowania opakowań nadających się do późniejszego recyklingu. Potem można wrócić do źródła i np. otworzyć skupy surowca, tak jak kiedyś skup papieru itp.
2020-08-16 19:13
Troszkę przesadzasz. czy butelki plastikowe albo słoiki lub butelki szklane nie są do recyklingu? Po prostu następne kłamstwo tego rządu zeby wprowadzić jeszcze większe opłaty
2020-08-16 19:31
importowanego papieru itp. Tym samym aktualnie chcąc oddać karton do skupu... musisz mu za to zapłacić... Taka logika.
2020-08-16 20:18
zakłady utylizacyjne kiedyś sprzedawałay makulaturę (za grosze ale jednak) a dziś płacą i to niemało żeby tylko jakiś zakład produkcyjny odkupił tonę makulatury
2020-08-16 19:39
A na koniec powrót do jaskiń.
2020-08-17 09:37
Uważam że to jest naprawdę proste wycofać ze sklepów i taśm produkcyjnych plastikowe reklamówki worki rękawiczki i inne tacki! Tu masz rację to producent winien poszukiwać rozwiązań inwestować w nowe technologie bo
Uważam że to jest naprawdę proste wycofać ze sklepów i taśm produkcyjnych plastikowe reklamówki worki rękawiczki i inne tacki! Tu masz rację to producent winien poszukiwać rozwiązań inwestować w nowe technologie bo dopuszcza do obrotu produkt od którego konsument wymaga bo płaci aby od A do Z spełniał wszelkie współczesne wymogi ekologiczno - zdrowotne. Ja i każdy z nas dokonując wyborów za każdym razem nie zawsze jesteśmy w stanie w ferworze wielu czynników decydujących o tym ile czasu mamy na zakupy w danym momencie, czy mamy przy sobie eko torbę itd wybrać rozsądnie.. naprawdę tak jest wystarczy popatrzeć wokół siebie. Skoro mam pod ręką w sklepie worek reklamówkę lub inne badziewie które moje dziecko później wyrzuci pod siebie na parkingu a ja nie zauważam bo nie mam siły tudzież ochoty zbierać śmieci, jedziemy do domu...potem kolejna osoba i kolejna ...ja nikogo nie osądzam bo jestem realistką. A gdyby tak nie było to wtedy momentalnie włączyłoby się myślenie zarówno po stronie kupującego jak i sprzedającego. Wiem że nie pozbędziemy się plastiku w 100% ale nadal mam wrażenie że prócz gadania o zagrożeniu i o tym co sobie sami robimy nie dzieje się nic pozytywnego.
2020-08-17 09:57
Obywateli z kasy ! nic innego !
Światowi producenci produkują setki milionów urządzeń elektrycznych w których nie tylko jest plastik ! Ale masa różnych innych szkodliwych składników - i produkują to tak by
Obywateli z kasy ! nic innego !
Światowi producenci produkują setki milionów urządzeń elektrycznych w których nie tylko jest plastik ! Ale masa różnych innych szkodliwych składników - i produkują to tak by po 2 latach urządzenie się rozlecialo. Napędzając tym samym nową produkcję i przymus kupna nowego !
Tak samo jest w przypadku samochodów! Trwałe, bezawaryjne ? Dziś takich już nie produkują, po gwarancji trzeba wszystko po kolei wymieniać .
A ludzie w Polsce- rząd - udaję , że musimy walczyć z plastikiem.
Identyczna sytuacja ma się do tworzenia zanieczyszczeń . Polska? My to jesteśmy na szarym końcu w zasmiecaniu powietrza . Azja to truciciel którego żadne podatki nie odstraszą a koncerny zagraniczne produkują tam swoje nietrwałe produkty .
2020-08-16 18:05
Producent odbije sobie koszta na klientach końcowych czyli na nas.
2020-08-16 19:36
2020-08-16 20:22
a najlepsze, że z segregacji idą do odzysku, a ka$ują masakrycznie, czemu o tym nikt nie mówi
2020-08-16 18:06
Wiadomość że zapłacimy ostatecznie za to my, ale teraz czekam na ruch samorządu - będą mieli kapuchę z innego źródła, więc powinni zejść z opłatą dla mieszkańców
2020-08-16 18:11
Hahaha... "zejść z opłatą dla mieszkańców" - no uśmiałam się.
2020-08-16 19:50
Już to widzę, że nowa opłata pójdzie na poczet opłat mieszkańców. Dostaną nasze władze dodatkowe pieniądze na swoje premie. Więcej zapłacimy za produkt i więcej za śmieci. Te ostatnie 100% to pewnie dopiero początek.
2020-08-16 21:57
Dzięki ustawie powiedzą, że podwyżka za wywóz będzie nieznaczna. Resztę zapłacisz w towarze :)
2020-08-16 18:13
przez Budynia zaraz przed reforma smieciowa.
Czemu teraz prywatny wlasciciel ma zrezygnowac z zysku?
2020-08-16 18:28
i za prąd, a dwa największe truciciele - chiny i stany mają z UE bekę :)
2020-08-17 10:52
2020-08-16 18:06
Rozumiem, że w związku z tym mieszkańcy będą placić mniej za wywóz odpadów skoro zapłacą za to częsciowo producenci?
Czy to tylko działa w jedną stronę tzn. że możliwe są tylko podwyżki bo tak.
2020-08-16 20:06
2020-08-16 22:07
Czy coś ci kiedyś potaniało? Korporacje kupowały od drukarni gazety i dodatki, wkładki do nich oddzielnie, żeby było taniej i kazały kompletować za darmo kioskarzom, a pieniądze brały dla siebie. Śmieci podobnie. Każą
Czy coś ci kiedyś potaniało? Korporacje kupowały od drukarni gazety i dodatki, wkładki do nich oddzielnie, żeby było taniej i kazały kompletować za darmo kioskarzom, a pieniądze brały dla siebie. Śmieci podobnie. Każą nam szczegółowiej segregować, kosztami obciążają też nas, a pieniądze chowają do własnej kieszeni. Ewenement na skalę światową. Podwyżka kosztów za drobiazgową segregację. Ciekawe jak długo będą nas sobie owijać wokół palca?
2020-08-16 22:26
Tu jest miasto cwaniaków i gamoni (patrz pierwszy plan na zdjęciu) w samorządzie. Piniędzy nie ma i nie będzie. Nie będzie obniżek.
2020-08-16 18:07
Czyli pośrednio i tak zapłaci za to konsument. Ale nie będzie narzekał na podwyżkę za wywóz śmieci tylko na podwyżkę cen danych produktów. Sprytnie :)
2020-08-16 19:32
2020-08-17 18:41
Pewnie, że zapłacisz więcej jak będziesz chciał wygody. Kupisz np. 4 jabłka na poliuretanowej wytłoczce owinięte folią i będzie 2x drożej. No chyba że wrzucisz je do swojej siatki, ale to chyba dla frajerów ;)
2020-08-16 18:08
I cyk podwyżka opłat za towary.
2020-08-16 19:54
Jeszcze 10 lat temu większość czytelników piałaby z zachwytu nad ekopomysłami naszych umiłowanych przywódców. Ale ponieważ już pare razy czytelnicy beknęli ze swoich portfeli za równe ekoinnowacje to już teraz wszyscy
Jeszcze 10 lat temu większość czytelników piałaby z zachwytu nad ekopomysłami naszych umiłowanych przywódców. Ale ponieważ już pare razy czytelnicy beknęli ze swoich portfeli za równe ekoinnowacje to już teraz wszyscy wiedzą, ze za kolejne znowu zapłacą i nie są już tak entuzjastycznie nastawieni. Jeszcze z 10 lat i może w ogóle przestaną głosować na cały ten POPIS
2020-08-16 18:10
i tyle ...
2020-08-16 18:11
Czekam z niecierpliwością na butelki zwrotne-kiedyś piwo,ocet,wódka,mleko,śmietana ,oranżada były w butelkach zwrotnych.Obecnie soki i napoje kupuje się w butelkach, a potem na wysypisko
2020-08-16 18:26
szybciej użyją zamienników plastiku niż będą się bawić w butelki zwrotne. Już samo zbieranie, przechowywanie i transport jest kosztowny a co dopiero oczyszczanie i ponowne wprowadzanie do obiegu. Teraz mamy trochę inne przepisy sanitarne. Lepiej wyprodukować w puszkach i później odzyskach surowiec
2020-08-17 07:16
2020-08-16 19:38
I tam firma od recyklingu powinna je sortować dając ludziom pracę.. Teraz to oszustwo i łatwa kasa od samorządów.
2020-08-16 19:55
A w kauflandzie chcesz butelki oddać nie możesz bo maszyna zapchana i
2020-08-16 20:03
Przykro.mi nawet Niemcy rezygnują z butelek zwrotnych
2020-08-16 20:43
2020-08-16 20:07
Mleczarnia Śnieżka z Perlina ma mleko 750 g, jogurty i śmietanę 270 g w zwrotnych szklanych butelkach. Dowożą do domów, kaucja za butelkę od mleka to 1 zł, za mniejszą po jogurcie i śmietanie 50 gr.
2020-08-16 23:31
Nie wracają do biegu. Nie opłaca się. Kaucja pokrywa 130% wartości opakowania.
2020-08-16 20:27
Akurat butelki po piwie możesz odać do sklepu , oczywiście nie wszystkie . Wiec niepisz propagandy że nieda się odać tych butelek , tylko trzeba zwrócić co i gdzie się kupuje.
2020-08-16 21:59
To oddawaj, bez paragonu ani rusz, kupuję gdzieś po drodze przypadkiem piwo i mam tam wracać żeby oddać butelkę i to z paragonem? Bzdura
2020-08-16 22:54
bo pani nie ma krat do piwa.. zwyczajnie oszczedza miejsce w sklepie i oddaje od razu wiecej niz jest na polkach w sklepie.
2020-08-17 13:36
To fakt też ztym zwrotnymi jest kłopot. Ale tu jak kupujesz od czasu do czasu to kup piwo w puszcze , to zbieracze puszek zchęcia odciebie je zabiorą i sprzedadza z zyskiem na złomowisku
2020-08-16 23:36
Większość niestety nie.
2020-08-16 23:41
albo chcą paragon (nie zbieram), albo skrzynek nie mają
no sorry, mam ich prosić żeby raczyli przyjąć puste flaszki ?
2020-08-17 10:59
Kiedy będą Automaty na zwrot butelek, podoba mi się w Norwegii tam wrzucasz butelki z plastiku i dostajesz kwita za ktury morzesz dostać zakupy lub korony.
2020-08-17 11:06
2020-08-17 11:50
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.