2021-09-25 22:02
Opinia wyróżniona
Komu na tym zależy? Chyba tylko wykonawcy, bo nie sądzę, aby mieszkańcy na to czekali. Te pieniądze naprawdę można było lepiej wydać.
2021-09-26 20:36
to wszystko jest
2021-09-26 15:40
Sciezki lesne oznakowane sà jak najbardziej potrzebne. Mieszkam w pobliżu lasu w Oliwie i często chodzę na spacery do lasu. Nie mam jednak orientacji w lesie i jeżeli nie znam terenu boję się głębiej w las wchodzić. Bardzo mi się podobajà kierunkowskazy ustawiane w lądach na rozstajach dróg i oby ich było więcej.
2021-09-26 19:27
apka na telefon.... dzieki niej mozna blakac sie po nawet obcym lesie a i tak bardzo szybko mozna znalezc droge powrotna.... czasami nie pokazuje niektorych mniejszych sciezek ale ogolnie jest godna polecenia i dosc dokladna.
2021-09-26 11:48
Zrobić strefę relaksu z palet albo piaskownice na skrzyżowaniu. Jakieś europejskie centrum lgbtqz by się przydało też.
2021-09-26 08:43
2021-09-26 08:21
od pierwszej wzmianki, chyba w 2018. Te trasy, w szczególności Kościerska, są bardzo potrzebne, zwłaszcza do spójności rowerowej górnego i dolnego tarasu.
2021-09-26 19:09
Kościerska to najgorsza droga w Lasch Oliwskich: z kanalizacji idącej po niej od Owczarni do Oliwy wali szambem non stop.
2021-09-27 10:11
2021-10-05 13:04
Może sam się pofatyguj? Mowa o trasie biegnącej równolegle do Spacerowej, obok zoo. Bywam i potwierdzam.
2021-09-26 15:59
temu mają służyć lasy? Po co w takim razie budowano wzdłuż ulic ścieżki rowerowe za mln zł?
2021-09-26 15:38
Zgadzam się, kościerska na Owczarnie to bardzo wygodne połączenie górnego i dolnego tarasu. Bardzo łagodny pojazd i z dala od samochodów, jedynie nawierzchnia utrudnia przejazd. Mam nadzieję że kruszywo będzie dobrze ubite, tak jak na trasie R10 przez Żuławy.
2021-09-25 12:01
Trasy rzecz jasna są potrzebne...ale inna sprawa...to masowy wyręb drzew...te alejki będą szły po pustyni niedługo.
2021-09-25 12:13
Tej, na zlecenie której lasy są obecnie masowo rżnięte.
2021-09-25 12:15
Swojej?Moją jedyną partią była Polska Partia Przyjaciół Piwa.Od tego czasu nie głosuję,nie ma na kogo.Ave!
2021-09-25 12:21
Ścieżki są potrzebne jak majtki dla misia.
2021-09-25 17:15
Siedmiu bywalców lasu hahaha
2021-09-25 12:35
Przecież to Bezmajtek junior wycina, braciszek twojego kochanego Don Orleone. Skasuj komentarz, bo ruble z Nowogrodzkiej nie wpłyną na konto.
2021-09-25 14:26
Oj kochany widzę za dużo tvnienawiść i gw)
2021-09-25 14:49
2021-09-26 07:30
I będą wicinac dalej, pewnie przez tą córkę leśnika od Szyszko, musi gdzieś w końcu pracować
2021-09-25 12:06
1. Czy końcówki zostały skoordynowane z tym, co planuje gdyński ZDiZ? Pamiętajmy, że Gdańsk i Gdynia mają wspólną granicę.
2. Czy przy głównych drogach kołowych, wejściach na szlaki (Kartuska, Słowackiego, Spacerowa) przewidziano odpowiednie parkingi samochodowe?
Jeśli nie, to lipa.
2021-09-25 12:07
Kolejny pretekst do wyrębu drzew. Zapraszam na inne szlaki w Parku by przekonać się jak wycinka idzie w najlepsze. Dramat i brak jakiegokolwiek opamiętania się w tym co się dzieje.
2021-09-25 12:11
które niedługo zasługiwać będą na nową nazwę - Poręby Państwowe.
2021-09-25 12:22
2021-09-25 13:19
Muszą zarobić na wykupywanie sobie mienia państwowego za 5% warości.
2021-09-25 14:26
A nie, sorry.. jak pisiate, to nie.
2021-09-25 17:14
2021-09-27 08:23
bo często dostaje się leśnikom, a potem okazuje się, że to lasy miejskie.
2021-09-25 13:56
2021-09-25 18:19
z gospodarki leśnej, bo korzyści turystyczne i rekreacyjne przewyższają zysk finansowy.
2021-09-25 14:17
Najlepsze jest to ze wycinaja i za ta kase z wycinki laduja miliony w nieruchomosci ktore pozniej kupuja za grosze (5% wartosci) i jeszcze oklamuja ludzi ze trzeba wycinac, pisowscy zlodzieje okradaja polakow ze wszystkiego
2021-09-25 14:26
2021-10-05 13:10
Te piwne bombelki
2021-09-25 17:14
2021-09-26 12:24
Mądre kraje mają tereny stricte pod wycinkę, a turystycznych nie ruszają.
2021-09-25 19:07
jak wycinają na budowę jezdni dla blachosmrodów to wtedy nie szczekasz
2021-09-25 12:07
A tak naprawdę to nic innego, jak budowa autostrady do wywozu drewna z lasu. Do turystyki pieszej, czy rowerowej nie potrzeba 10m szerokości dróg o nośności kilkunastu ton!
Znów obywatel płaci za ignorancję urzędników.
2021-09-25 12:09
Jak przychodzi do inwestycji, to kasa z miasta leci.
A jak trzeba zabrać głos w sprawie rabunkowej gospodarki leśnej, to "nie da się, bo to nie jest teren miasta, a Lasy Państwowe mogą robić, co chcą".
No żesz ku***a mać!
2021-09-25 13:23
Z tego co wiem to od jakiegoś czasu jest ustawa, która wręcz uniemożliwia samorządom jakichkolwiek inwestycji na terenach ,co do których nie posiadają tytułu prawnego.
Druga sprawa, to że za jakiś czas Lasy
Z tego co wiem to od jakiegoś czasu jest ustawa, która wręcz uniemożliwia samorządom jakichkolwiek inwestycji na terenach ,co do których nie posiadają tytułu prawnego.
Druga sprawa, to że za jakiś czas Lasy Państwowe z pewnością będą tam prowadzić "zabiegi pielęgnacyjne" w ramach Zatwierdzonego Planu Urządzania Lasu, polegające na wycince co większych drzew, i totalnie rozjeżdzą te drogi ciężkim sprzętem.
2021-09-25 13:16
A w praktyce to kolejne tony betonu będą wylane do lasu i będzie pretekst pod kolejne wycinki. Niby dla poprawy komfortu. Aż na wymioty się zbiera!!!
2021-09-25 19:35
budowa kolejnych kilometrów dróg dla samochodów nie przeszkadza?
2021-09-26 18:33
Kruszywo łamane to kamienie na drodze. Po tym nie da się biegać, chodzić z kijkami i jeździć na rowerze. To są drogi dla drwali. To przerabialiśmy na Niedzwiedniku.
2021-09-25 12:10
"wprowadzenie oznakowania szlakowego" - oznakowanie szlaków w TPK i zresztą w całej Polsce jest beznadziejne. I już nawet nie chodzi o to jak często są i w jakich miejscach oznaczenia, ale już sama ich forma jest często
"wprowadzenie oznakowania szlakowego" - oznakowanie szlaków w TPK i zresztą w całej Polsce jest beznadziejne. I już nawet nie chodzi o to jak często są i w jakich miejscach oznaczenia, ale już sama ich forma jest często myląca - paski podobnej do siebie farby często w słabszym oświetleniu trudne do rozróżnienia - wiele razy myliłem ciemny zielony z niebieskim, a nawet z czarnym (do daltonizmu mi bardzo daleko). Oznaczenie powinno bazować nie tylko na kolorze ale i na kształcie.
2021-09-25 12:39
Polecam poruszać się z mapą. Po naszych lasach ze skalą 1:25k lub dokładniejszą.
Jak nie ma pewności do koloru szlaku, to z mapy będzie wiadomo w jakim kierunku iść.
Jak mapa to za mało, to jeszcze kompas do
Polecam poruszać się z mapą. Po naszych lasach ze skalą 1:25k lub dokładniejszą.
Jak nie ma pewności do koloru szlaku, to z mapy będzie wiadomo w jakim kierunku iść.
Jak mapa to za mało, to jeszcze kompas do kompletu.
Kształty są zarezerwowane dla szczególnych punktów, jak początek szlaku, punkt widokowy, czy odbicie od szlaku do atrakcyjnego punktu (np. szczyt).
Kolor szlaku łatwiej zapamiętać niż np. 4 cyfrowy kod, a i z takimi się spotkałem na rowerowych.
2021-09-25 13:21
Z pewnością można coś sensownego wymyślić nie odwołując rezerwacji dla tych kształtów i zachowując kolory - do których patrząc na minusy - wiele osób jest bardzo przywiązanych. Kolory są ok, ale moim zdaniem
Z pewnością można coś sensownego wymyślić nie odwołując rezerwacji dla tych kształtów i zachowując kolory - do których patrząc na minusy - wiele osób jest bardzo przywiązanych. Kolory są ok, ale moim zdaniem zielony/niebieski są zbyt do siebie podobne. Niebieski jest zbyt ciemny - o zmierzchu lub w ciemnym lesie ciężko je odróżnić - a te szlaki często się ze sobą spotykają
Co do chodzenia z mapą - jaki w takim razie jest sens znakowania szlaku, skoro trzeba mieć ze sobą mapę? Szlak powinien być oznakowany na tyle dobrze, że gdy na niego wchodzę na początku lasu - gdzie są mapy, powinienem bez problemu przejść całą jego długość. Równie dobrze mogę mieć GPS - ponownie pytanie - po co oznakowanie?
2021-09-27 08:35
Bzdura, akurat oznaczenie szlaków w TPK jest bardzo dobre, co do kolorów też nie mogę się zgodzić, a idąc twoim tokiem rozumowania to powinni dać fluorescencyjne kolory walące po oczach z 500m i do tego dołożyć jeszcze
Bzdura, akurat oznaczenie szlaków w TPK jest bardzo dobre, co do kolorów też nie mogę się zgodzić, a idąc twoim tokiem rozumowania to powinni dać fluorescencyjne kolory walące po oczach z 500m i do tego dołożyć jeszcze diody co by człowiek na pewno nie przegapił oznaczenia. P.S. Pojedz w Bieszczady lub ścianę wschodnią, a zobaczysz co znaczy słabo oznaczony szlak.
2021-09-27 09:06
Mowa jest o TPK a nie o Bieszczadach, a jeszcze na pewno gdzieś oznaczenia są gorsze.
Nie bardzo rozumiem, po co się upierać że coś jest ok, skoro ktoś pisze, że nie jest ok. Ani ja nie wymyślam, bo piszę z
Mowa jest o TPK a nie o Bieszczadach, a jeszcze na pewno gdzieś oznaczenia są gorsze.
Nie bardzo rozumiem, po co się upierać że coś jest ok, skoro ktoś pisze, że nie jest ok. Ani ja nie wymyślam, bo piszę z własnego doświadczenia, ani ty nie musisz iść i poprawiać tych oznaczeń za własne pieniądze. Skoro dla ciebie jest ok to super, ale ja uważam, że w pewnych przypadkach oznaczenia się nie sprawdzają.
2021-09-27 10:05
Taaaa...
2021-09-25 12:10
2021-09-25 18:37
Nie zniszczą, bo te drogi, co w artykule są niby dla turystów, to będą pod cięzki sprzęt. To jest mydlenie oczu.
2021-09-25 12:11
Swojego czasu Kępa Redłowska została otoczona drewnianym ogrodzeniem, z którego niewiele już zostało. Kasa była częsciowo z UE. Inwestycje jak za komuny. Grodzenie lasu. Ja pytam przed kim czy przed czym?
Tak się marnuje pieniądze.
2021-09-25 12:13
Poza wywaloną kasą wytną z 3ha lasu. Zostawcie przyrodę w spokoju!
2021-09-25 16:30
Lewaki muszą mieć ścieżki mocowane najlepiej w czterech punktach.
2021-09-25 17:21
co popadnie. Trzeba mieć na łapówy w postaci socjali, gdy jedynym programem jest rozpierducha gospodarki.
2021-09-25 17:42
Prawaki chodzą do roboty albo dają robotę. Lewaki noszą rurki w korpo i sprzedają wsio za złotówkę.
2021-09-26 06:11
Sikają na siedząco
2021-09-26 11:32
2021-09-27 07:50
czerp wiedze dalej z durnych komentarzy
2021-09-25 19:09
jak wyrębują na budowę drogi dla aut to wtedy jakoś nie szczekasz...
2021-09-26 04:35
Żartowniś. Celuj w 30.
2021-09-25 12:14
i**otyczny pomysł.
Wystarczy aby niby leśnicy nie robili tam syfu wycinkami, nie dość, że ścinają drzewa, to rozwalają otoczenie
2021-09-25 12:16
nie możemy żałować na jakości tych niezwykle atrakcyjnych miejsc w naszym regionie,czy ta kwota wystarczy na dobrą jakość zaplanowanych prac.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.