2017-10-23 06:19
Ma w nosie to czy są w jakikolwiek sposób widoczni. Dla nich liczy się tylko tu i teraz. Oni myślą że jak samochody mają zapalone światła i widać je z daleka to kierowcy takich aut też ich widzą bo przecież palą te swoje
Ma w nosie to czy są w jakikolwiek sposób widoczni. Dla nich liczy się tylko tu i teraz. Oni myślą że jak samochody mają zapalone światła i widać je z daleka to kierowcy takich aut też ich widzą bo przecież palą te swoje światełka.
Niestety rowerzyści. Tak nie jest. Stańcie się widoczni i jeździjcie z przepisami to nie będzie wypadków a przynajmniej ich ilość spadnie bo niestety i w śród kierowców są debile....
2017-10-23 06:54
ale mimo wszystko sporo
2017-10-23 11:43
2017-10-23 11:45
2017-10-24 09:51
natomiast
nie dajmy sobie wmówić że lampa na plecaku, z tyłu kasku, na pasku A NIE NA ROWERZE
to jest ZŁO (choć durne prawo tak stanowi, a głupi policjanci mogą za to ukarać)
Lampa ma
natomiast
nie dajmy sobie wmówić że lampa na plecaku, z tyłu kasku, na pasku A NIE NA ROWERZE
to jest ZŁO (choć durne prawo tak stanowi, a głupi policjanci mogą za to ukarać)
Lampa ma działać, kropka. Rowerzysta na drodze ma widzieć, być widoczny i jechać czytelne, to wszystko. Dla mnie można mieć białą lampę wetkniętą w buzi a drugą w zadku, byle działały i nie oślepiały.
2017-10-24 14:19
Przepis to przepis, głupi czy nie, przestrzegać trzeba.
2017-10-23 07:06
"Zdecydowana większość" oznacza "przynajmniej połowa", a to nie potwierdza się na ścieżkach. Codziennie rano mijam kilku rowerzystów i oświetlenia nie ma jeden na 4 może jeden na 5, a to nie jest "zdecydowana większość". Tak przynajmniej jest w Gdańsku, bo w Tczewie jest już gorzej.
2017-10-23 08:59
bo wspomniał o "paleniu tych swoich światełek", a o odpowiednią odzież po zmroku, chociażby jakieś paski fluorescencyjne na ubraniu, a właśnie zdecydowana większość rowerzystów nie ma niczego.
2017-10-23 10:22
Ważne że są lampki i odblaski na rowerze.
2017-10-23 10:14
Nie wiem, jak jest rano, ale wieczorem bardzo często mijam rowerzystów na Al. Hallera. I połowa jest bez oświetlenia. I oczywiście ubrani na ciemno-normalnie Ninja;)
2017-10-23 12:08
Ja autem jeże dużo po zmierzchu i tu będę się spierał: większość nie ma oświetlenia lub tylko częściowe - z przodu lub z tyłu. Nie widać takiego takiego użytkownika drogi albo widać w ostatniej chwili. Tłumaczenia że jak
Ja autem jeże dużo po zmierzchu i tu będę się spierał: większość nie ma oświetlenia lub tylko częściowe - z przodu lub z tyłu. Nie widać takiego takiego użytkownika drogi albo widać w ostatniej chwili. Tłumaczenia że jak jadę drogą rowerową to po co mi - ja tam dobrze widzę nie przemawiają do mnie. W niedziele w nocy byłem świadkiem jak "pancia" na rowerku wyjeżdżała z Targu Węglowego na Targ Drzewny. Nie miała pół światła ubrana na ciemno nie ustąpiła pierwszeństwa przejazdu poprawnie jadącemu autu które wjeżdżało w Św. Ducha - zatrzymała się prawie na drzwiach tego auta a może i na nich po czym oddaliła się nie zawracając sobie głowy ewentualnymi uszkodzeniami pojazdu. Policja powinna przestać przymykać oczy na tego typu zachowania - nie masz świateł płacisz mandat a rowerek na wózek i do domu na koszt właściciela. Kolejna sprawa to OC dla rowerzystów. Symboliczne ale powinni płacić. Jak taki rozwali drzwi w nowej mercawce to za co odda?? Właściciel będzie się z nim sądził przez następne 10 lat. Pozdrawiam - kierowca i rowerzysta.
2017-10-24 01:08
Bo Polska się nie wychyli ponad normalne kraje gdzie nie ma obowiązkowego OC.
Tu - co z pieszymi koleś ? Nie ma przypadków uszkodzenia auta z ich winy - np. skopanie samochodu czy uszkodzenie lusterka przez
Bo Polska się nie wychyli ponad normalne kraje gdzie nie ma obowiązkowego OC.
Tu - co z pieszymi koleś ? Nie ma przypadków uszkodzenia auta z ich winy - np. skopanie samochodu czy uszkodzenie lusterka przez pieszego, który wszedł na przejście na czerwonym świetle ? Więc też powinni wykupywać OC ?
W normalnych krajach OC jest dobrowolne, bo ludzie wiedzą tam czemu służy. Aby nie płacić komuś za wyrządzone szkody z własnej kieszeni.
Co do oświetlenia to O.K,.
2017-10-23 08:45
jeżdżę rowerem do pracy ok 6.30-6.50 i jakoś nie widze tych jezdzących BEZ lampki.. prawie wszyscy mają (intensywne lub mniej intensywne swiato) oświetlenie stale świecące (rzadko ktoś włącza migające - chyba że z tyłu) Może ci bez oświetlenia są tak niewidoczni że jadąc jeszcze spie i ich nie widze :p
2017-10-23 10:14
I w drodze na przystanek mijam trzech cichociemnych, codziennie.. w drodze do pracy też się zdarzy minimum jednego wylukać...
2017-10-23 12:16
Wybacz ale rano jadą ludzie rozsądni do pracy, często z dziećmi i oni mają pełne oświetlenie, ale gorzej jest późno w nocy lub popołudniu. Jest to czas totalnych amatorów albo fanów ekstremalnych doznań jeżdżących na MTB
Wybacz ale rano jadą ludzie rozsądni do pracy, często z dziećmi i oni mają pełne oświetlenie, ale gorzej jest późno w nocy lub popołudniu. Jest to czas totalnych amatorów albo fanów ekstremalnych doznań jeżdżących na MTB lub BMX za kilka tysięcy zł w których oświetlenie zepsuło by wygląd a właściciel wyszedłby wśród kumpli na mięczaka. Nie wspomnę już o rodzicach co zabierają swoje pociechy na popołudniowe wycieczki - tato oświetlenie komplet a dziecku odblaski w pedałkach mają wystarczyć!
Pozdrawiam
Kierowca i rowerzysta
2017-10-23 08:51
Sama jestem "pieszą" i widzę jak inni nie dbają o swoje bezpieczeństwo. Ciemna droga, zakręty, a ludzie w ciemnych ubraniach bez żadnych odblasków... Jedynie psiarze miewają takie "gadżety" lub latarki. A wystarczy odblaskowa opaska na rękę za 1zł/szt!
2017-10-23 10:59
No i zaczęła się polemika rowerzystów o większości i mniejszości.
2017-10-23 12:56
Spora część tzw. rowerzystów (zwłaszcza lansiarzy w obcisłych lycrach i rowerem w cenie samochodu) wychodzi z założenia, że to wszyscy i wszędzie mają ich widzieć, przepuszczać i najlepiej bić pokłony w ich stronę, za to
Spora część tzw. rowerzystów (zwłaszcza lansiarzy w obcisłych lycrach i rowerem w cenie samochodu) wychodzi z założenia, że to wszyscy i wszędzie mają ich widzieć, przepuszczać i najlepiej bić pokłony w ich stronę, za to jacy oni fajni. Na drodze ma na nich uważać kierowca, na chodniku pieszy, a na ddr inni rowerzyści. Przecież oni nie mają obowiązków, tylko prawa. Ale cóż się dziwić, skoro na tacy dostają nowe, korzystne dla nich przepisy? Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem, żeby rowerzysta dostał mandat.. zawsze tylko pouczenie. A przepisy są przecież jasne. Sprawny choć jeden hamulec, oświetlenie po zmroku, odblaski w dzień, dzwonek, zakaz przejazdu przez przejście dla pieszych, zakaz jazdy chodnikiem o szerokości mniej niż 2m, nakaz jazdy ddr jeśli prowadzi po stronie w którą jedziemy i wiele, wiele innych. Niestety policja w tym mieście jest ślepa.
2017-10-24 01:17
kogoś takiego, co zjedzie Jaśkową Doliną do Wrzeszcza bez hamulca ? Może ty "nędznikowy" Javercie ? Dla ciebie prawo ponad wszystko ?
Dobrze, że jednak policja nie jest tak gorliwa jak ty.
2017-10-24 11:05
I dopóki jakiś głąb nie próbuje wymusić pierwszeństwa, nie dotykam w ogóle hamulca, więc nie widzę problemu
2017-10-24 19:40
no bez jaj ja jadę przyhamowując w każdym miejscu niebezpiecznym jakim jest wyjazd z posesji czy inne miejsca gdzie można znienacka natknąć się na kogoś lub coś
2017-10-25 01:19
klocki masz starte juź po tygodniu, nie zadzialają wtedy, kiedy będą potrzebne
2017-10-24 11:07
Znieść przeglądy? Wywalić ograniczenia prędkości?
2017-10-24 18:41
Nie chodzi mi o to by kierowcom było wygodniej tylko by piesi byli bezpieczniejsi. Są słabsi w starciu z samochodami dlatego to im powinno bardziej zależeć. Mówię to jako pieszy i człowiek który jest świadom że w dzisiejszych czasach myśli niepoprawne politycznie będą piętnowane.
2017-10-25 01:21
pierwszeństwo nad pieszymi już mają w PL
i ich zabijają
nie mają pierwszeństwa nad pieszymi w UK, F, D, DK itd
i tam nie zabijają
ale nasze mośki capiące etyliną i zużytym pampersem tego nie kminią
2017-10-25 14:42
2017-10-23 06:35
Szukajcie a znajdziecie. Forum światełka, Dariusz70, oferta w sklepiku. Wybajerzone i w bardzo sensownej cenie Convoye deklasujące te wszystkie Cataye, Mactroniki i inne "dedykowane" rozwiązania. Polecam.
2017-10-23 10:58
Czy lewizna, robiona w garażu Dariusza?
2017-10-23 19:46
Na latarkę potrzebujesz atest? W Polsce nie obowiązują żadne przepisy w temacie latarek czy oświetlenia rowerowego poza tym, że ma ono być założone i sprawne. Ogniwo kupujesz rasowe, firmowe a nie jakiegoś ujowego
Na latarkę potrzebujesz atest? W Polsce nie obowiązują żadne przepisy w temacie latarek czy oświetlenia rowerowego poza tym, że ma ono być założone i sprawne. Ogniwo kupujesz rasowe, firmowe a nie jakiegoś ujowego chińczyka "ultrafire" czy inne "fire" w nazwie i nie masz się czego obawiać. To tylko dioda, włącznik, sterownik oraz obudowa. Zwykłe elektryczne komponenty.
2017-10-24 15:38
żadna bez atestu nie powinna się pojawiać na jezdni i chodniku. Wszystkie te chińskie latarki to jakaś patologia jest, a podniesienie jej zbyt wysoko powinno skutkować mandatem za oślepianie.
2017-10-24 16:25
Ale co za różnica czy czereśniak ustawi zbyt wysoko lampkę z STVZO czy latarkę? I to i to oślepiać będzie tak samo. Pretensje miej do użytkowników a nie do towaru.
I ponownie: w PL nie istnieją żadne
Ale co za różnica czy czereśniak ustawi zbyt wysoko lampkę z STVZO czy latarkę? I to i to oślepiać będzie tak samo. Pretensje miej do użytkowników a nie do towaru.
I ponownie: w PL nie istnieją żadne przepisy nakładające ograniczenia na strumień rzucanego światła - czytaj wszystko jest dozwolone. Tu z kolei pretensje miej do ustawodawcy a nie do użytkowników czy producentów.
Patologią jest jeżdżenie po zmroku bez światła.
Patologią jest świecenie w ryja tym z przeciwka.
A chińskie latarki dzielą się na tradycyjną chińską tandetę z bajecznymi chińskimi parametrami oraz na budowane przez pasjonatów genialne latarki, które mocą z Wata, wielkością i jakością wykonania deklasują nawet wiele rasowych i kilkukrotnie droższych produktów.
2017-10-23 11:02
Miałem 2 tego typu latarki, nawet nieco droższe, i żadna nie wytrzymała sezonu jesień-wiosna. Na leśnych wertepach szybko coś się luzowało i latarka świeciła kiedy chciała. Do tego trudno kupić akumulatory 18650 dobrej
Miałem 2 tego typu latarki, nawet nieco droższe, i żadna nie wytrzymała sezonu jesień-wiosna. Na leśnych wertepach szybko coś się luzowało i latarka świeciła kiedy chciała. Do tego trudno kupić akumulatory 18650 dobrej jakości, większość szybko ulega uszkodzeniu. Nawet produkcji Panasonica nie wytrzymały długo.
Dlatego w końcu kupiłem Mactronica Roy 2 i kłopoty się skończyły.
2017-10-23 17:22
A dobre akumulatory 18650 o pojemności 3400mAH np: firmy Sanyo lub Panasonic można kupić w gdańskiej hurtowni elektronicznej Baltrade. Z dwoma takimi po 500 lumenów każda jazda po leśnych duktach to ogromna przyjemność.
A dobre akumulatory 18650 o pojemności 3400mAH np: firmy Sanyo lub Panasonic można kupić w gdańskiej hurtowni elektronicznej Baltrade. Z dwoma takimi po 500 lumenów każda jazda po leśnych duktach to ogromna przyjemność. Przy 100% mocy świecenia żywotność baterii wystarcza na 1,5 godziny. Przy spokojniejszej jeździe, bądź podjazdach wystarczy moc 25% i jedna lampa.
2017-10-23 19:28
Kiedys szukalem dobrej lampki rowerowej, natknalem sie na opis latarki marki ultrafire napisany wlasnie przez Krzysztofa , kupilem dziala mi juz kilka lat, w tym roku kupilem taka sama do drugiego roweru. Dobre baterie 18650 i jest ok.
2017-10-24 09:20
Była raz na naprawie gwarancyjnej. Ale potem szybko znowu padła. Jak pisałem, akumulatory kupiłem Panasonica i też lipa.
Może te latarki nadają się na suche warunki i dobre drogi, ale jak się jeździ cały rok po wertepach leśnych, to mi nie wytrzymały, a Roy 2 działa nadal.
2017-10-24 09:31
Chłopie! Katujemy rowery w każdej pogodzie, niezależnie od pory dnia czy roku, na okrągło, więc nie mów przez pryzmat jednej swojej lampki, która ci padła. Bo wśród nas jest przynajmniej 20 osób, które zakupiły chińskie
Chłopie! Katujemy rowery w każdej pogodzie, niezależnie od pory dnia czy roku, na okrągło, więc nie mów przez pryzmat jednej swojej lampki, która ci padła. Bo wśród nas jest przynajmniej 20 osób, które zakupiły chińskie latarki UltraFire model WF-501B i działają im już od dobrych paru lat. Oprócz tego mam super mocną latarkę na trzy ogniwa, z trzema diodami T6 o nawzie CREE CM-L 3800 oraz trzy diodową czołówkę Boruit RJ-3000, które w lesie bądź innych ciemnościach wymiatają i w ale nie kosztują majątku. Tak jak ktoś wspominał powyżej - w tych urządzeniach siedzą podobne układy jak w tych wszystkich markowych i prawdopodobnie robiły je te same rączki, tyle że jedne są markowane przez znane firmy, inne nie.
2017-10-23 19:43
sr*tatata.
Mactonicki są dwu albo i trzykrotnie za drogie do możliwości. Ogniwa 18650 dobrej jakości są dostępne na każdym kroku, najlepsze to panasy ncr18650b po kilkanaście pln sztuka. Convoye to mega
sr*tatata.
Mactonicki są dwu albo i trzykrotnie za drogie do możliwości. Ogniwa 18650 dobrej jakości są dostępne na każdym kroku, najlepsze to panasy ncr18650b po kilkanaście pln sztuka. Convoye to mega trwałe i mocne latarki z wymiennymi optykami i możliwością dobrania całego osprzętu, od koloru gumek i uszczelek po kształt strumienia światła na funkcjach sterownika i kolorze diody kończąc. No i najważniejsze - w przypadku jakiejkolwiek usterki każdy element, szybkę, driver, włącznik czy nawet głupi oring można dokupić w przeciwieństwie do dedykowanych jakichkolwiek innych światełek.
No i na koniec: moc z 1W w Convoyach wyżyłowana do maxa, szybki z powłokami AR, podłoża diod miedziane, mostkowane sterowniki i składane na pastę termoprzewodzącą hosty latarek to przepaść względem wszystkiego innego co jest dostepne w produkcji.
Latarki modyfikowane przez pasjonatów to małe dzieła. Pisząc, że Mactronic jest w czymkolwiek lepszy - kłamiesz.
2017-10-24 09:25
Mactronic Roy 2 sprawdza mi się i tyle. Nie jestem zainteresowany samodzielnym naprawianiem usterek w chińskich latarkach. Jeżdżąc od jesieni do wiosny lasem muszę mieć pewność, że latarka nie padnie z powodu zamoknięcia lub wstrząsów.
Wprawdzie i tak zawsze wożę dodatkową czołówkę, ale odpukać - przy Roy 2 nie miałem sytuacji awaryjnej.
2017-10-24 14:22
Cóż, Ty masz Roya 2, ja nawet o nim nie pomyślę.
Światło masz czarne, bo w trybie max tylko 600 lumen, ja jak potrzebuję to mam do dyspozycji ponad 2000lm na wyściu z latarek. Akku? 1500mAh to jakiś żart, ja
Cóż, Ty masz Roya 2, ja nawet o nim nie pomyślę.
Światło masz czarne, bo w trybie max tylko 600 lumen, ja jak potrzebuję to mam do dyspozycji ponad 2000lm na wyściu z latarek. Akku? 1500mAh to jakiś żart, ja w dwóch S2 mam po jednym akku 3400mAh. Rozkład światła? Ty masz dwa spoty i spille, ja mam jeden spot, jeden spill a reszta to dywanik z kolimatora. Barwa świata? Ty masz trupiosine niebieskie koszmarne światło, ja barwę 4C czyli kolor najbardziej zbliżony do światła dziennego. Ty masz plastikową obudowę, ja znakomicie wykonane aluminium które mimo wielu upadków, otarć i katowania od 3 lat wygląda bardzo dobrze jak nie znakomicie.
Sorry, ale obcowałem z mactronickiem, znajdziesz w sieci moje porównania na forum światełka w temacie Mactronic scream, noise, convoy s2".
Wybacz, ale jedyny argument za Royem czy innym oświetleniem dedykowanym to mocowanie do kierownicy. Tego zazdroszczę. Reszta, od początku do końca nie ma żadnego startu do dobrego zestawu na convoyach.
Miałem w życiu wiele lampek, jeżdżę od lat i mnóstwo sprzętu mi się przez łapy przewinęło. Nigdy nikt mnie nie zapytał co ja tam mam, a w przypadku Convoi już kilka razy byłem zagadywany cóż to mam na kierownicy.
2017-10-23 20:59
porównywałem te latarki i to to samo, w tej samej cenie. Mówię o convoyu i mactroniku. Nie ma sensu nawet się zastanawiać tylko brać to co wpadnie pierwsze w rękę. Mactronika używałem bezawaryjnie przez 6 lat, aż zgubiłem, teraz mam takiego convoya. Jeden grzyb, i to i to dobre
2017-10-23 06:53
to oślepia też innych rowerzystów, nie wspomnie o kierowcach.
2017-10-23 06:57
2017-10-23 07:53
Nie nie oslepia
2017-10-24 09:54
oślepia każda lampa źle ustawiona
nie oślepia prawie żadna dobrze ustawiona
chyba że ktoś naprawdę ma spawarkę-stroboskop
2017-10-24 15:27
co zamiast oświetlać drogę, oświetlają jadących z naprzeciwka, skutecznie ich przy tym oślepiając. Zawsze wtedy wołam "obniż tę lampę..."!
2017-10-23 08:22
ale przynamniej tak nie wq*wia
2017-10-23 09:57
Na tym to polega żeby zwracał uwagę.
Ciągłe światło się zlewa z otoczeniem i rowerzysty nie widać.
2017-10-23 10:06
Obcisłe gacie chyba ci całe gónwo do łba wepchnęły, bo gadasz bzdury jak mało który.
2017-10-23 07:03
tylne migające też jest złe. w ogóle - niedozwolone.
2017-10-23 09:45
2017-10-23 21:05
za ich spadek odpowiedzialna jest ilość światła, nie jego miganie ani kolor a po prostu światło. Miganie nie ma tu nic do rzeczy. Rodopsyna ulega izomeryzacji tylko w wyniku jego odziaływania a nie sposobu
2017-10-24 02:15
Mialem kiedys taka sytuacje - z przeciwka jechal przy swojej krawedzi nadmorskiej sciezki rowerowej pewien jegomosc z lampka blyskajaca jak na dyskotece. Jak mnie minal okazalo sie, ze bylo ich dwoch. Po jego lewej
Mialem kiedys taka sytuacje - z przeciwka jechal przy swojej krawedzi nadmorskiej sciezki rowerowej pewien jegomosc z lampka blyskajaca jak na dyskotece. Jak mnie minal okazalo sie, ze bylo ich dwoch. Po jego lewej stronie, a wiec srodkiem sciezki jechal jego kolega bez swiatla i absolutnie nie bylo widac ani jego ani nic innego. W podobnych sytuacjach, gdy swiatlo jest ciagle, a nie blyskowe, widac ze czlowiek z przeciwka nie jedzie sam.
2017-10-24 18:45
a to co porównujesz to dwa różne źródła swiatła o których mocy nie masz pojęcia bo nie porównujesz tej samej latarki (chyba że za każdym razem zaczepiasz rowerzystę). To o czym ja piszę to fakt medyczny. Jakbyś poczytał to byś wiedział o czym piszę.
2017-10-24 19:43
na bateryjkę od zegarka i mignie jest aby żywotność była 2 razy większa
2017-10-23 07:04
to dzisiaj wydaje się najlepsza opcja, ani baterie ani ogniwa, tylko ładowanie z USB, wychodzi po prostu najtaniej i najłatwiej...
2017-10-23 07:14
Polecam wszystkim dodatkowo oświetlenie montowane na wentyle/szprychy - zdecydowanie zwiększa widoczność roweru "z boku", bo standardowo montowane lampki przód/tył tego nie dają.
Dobre są świecące opaski dla
Polecam wszystkim dodatkowo oświetlenie montowane na wentyle/szprychy - zdecydowanie zwiększa widoczność roweru "z boku", bo standardowo montowane lampki przód/tył tego nie dają.
Dobre są świecące opaski dla biegaczy, które można założyć na mankiety kurki - widoczność z boku i DODATKOWO znacznie lepiej widać gdy dajemy znak ręką przy skręcaniu!
Wreszcie na koniec - jaskrawa odzież! Jeśli nie mamy takiej kurtki można założyć kamizelkę z odblaskiem lub powiesić ją na plecaku (o ile go używamy).
Takie bajery można za grosze dostać na allegro a naprawdę zwiększają widoczność rowerzysty.
2017-10-23 09:58
z tego co mi wiadomo nie jest to legalne. Dopiero co dopuścili "reflexy" na oponach. Wcześniej też były nielegalne
2017-10-23 13:08
Niedozwolone na kołach samochodów/motocykli, a nie rowerów. Rower możesz obwiesić sobie świecidełkami do woli.
2017-10-23 07:49
Jedni maja ale nie używają - drudzy maja cos co świeci ale tego lampka bym nie nazwał - światło zdecydowanie za słabe - zasięg max kilka cm. Trzeci nie posiadają żadnego światła.
Jest tego naprawdę dużo ...ludzie ....odpuśćcie sobie jeden posiłek w fast foodzie a z zaoszczędzonych pieniędzy kupcie sobie normalne oświetlenie.
2017-10-23 08:20
wprost na przechodzacych pieszych?
2017-10-23 08:33
Nie zdarzyło mi się jeszcze aby rowerzysta na ścieżce zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, ale za najechanie kółkiem wózka na ścieżkę żona natychmiast otrzymała reprymendę. Mi zdarzyło się jadąc autem nie ustąpić
Nie zdarzyło mi się jeszcze aby rowerzysta na ścieżce zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, ale za najechanie kółkiem wózka na ścieżkę żona natychmiast otrzymała reprymendę. Mi zdarzyło się jadąc autem nie ustąpić pierwszeństwa rowerzyście, było ciemno a on jechał bez świateł. Musiał zahamować po czym wymierzył mi natychmiastowa kare waląc pięścią w karoserię i odjechał. Dla mnie większość rowerzystów to święte krowy o mentalności Kalego.
2017-10-23 08:50
rozumiem ze na strzałkach zawsze się zatrzymujesz, upewniasz czy wolne i dopiero jedziesz?
2017-10-23 10:07
Artykuł o lampkach rowerowych, a osioł o strzałce warunkowej.
2017-10-23 10:25
może pora na trochę świeżego powietrza?
2017-10-23 20:09
W większości ta banda bezczelnych chamów, zwykłe kmioty i bandyci.
2017-10-23 08:47
Nie zatrzymuje się przed przejściami dla pieszych z tego prostego powodu że nie mam oświetlenia które sygnalizowało by że hamuję.. Kiedyś doprowadziło to do sytuacji kiedy prawie została rozjechana pani którą chciałem przepuścić. Ja zahamowałem ale kierowca za mną postanowił jechać dalej. Ta sytuacja oduczyła mnie przepuszczania pieszych.
2017-10-23 09:27
Chodzi o przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych. Widzę ,ze rowerzysta jeszcze o czymś takim nie słyszał , co potwierdza tylko waszą ignorancję dla wszystkich.
2017-10-23 14:24
Nie ma znaku d-6 nie ma obowiązku. Doedukować się proszę:) a ilu kierowców zatrzymuje się zawsze kiedy widzą że ktoś chce przejść przez ulicę pomimo że taki znak jest ? No właśnie.
2017-10-23 18:04
A czyli kierowca samochodu się nie zatrzymał to ja też będę burakiem? I nie oceniają wszystkich pastuchu,bo jeżdżę 21 lat i coraz więcej samochodów zatrzymuje się żeby przepuścić pieszych,w tym ja bo nic mi nie szkodzi
A czyli kierowca samochodu się nie zatrzymał to ja też będę burakiem? I nie oceniają wszystkich pastuchu,bo jeżdżę 21 lat i coraz więcej samochodów zatrzymuje się żeby przepuścić pieszych,w tym ja bo nic mi nie szkodzi zatrzymać się.Jeśli chodzi o rowerzystów to jest głęboki PRL z kulturą jazdy,jak jadę rowerek,zawsze się zatrzymam jeśli pali się dla mnie czerwone,jednak wielu obcisłych ma światła w rzuci jak i pieszych oraz kierowców samochodów.Tak jak ktoś napisał,święte krowy zapatrzone we własny czubek nosa.
2017-10-24 09:49
Jesteś burakiem bo wyzywasz innych a piszesz o kulturze :) Sądząc po stylu pisania i wylewania emocji pitolisz gościu i nie zatrzymujesz się bo Ci sie wiecznie śpieszy :) Wyprzedasz też jak mniemam ZAWSZE zachowując przepisowy 1 m przestrzeni między brzegiem mojej kierownicy a Twoim lusterkiem ?
2017-10-24 20:04
Kup sobie rower i zacznij jeździć to zobaczysz kulturę kierowców samochodów.
2017-10-24 00:48
2017-10-24 00:49
tego.
2017-10-23 09:47
wiec poco drogi rowerowe.teraz twierdzi ze nim sie nie zatrzymuje .
2017-10-23 11:24
2017-10-24 06:15
Tez jestem pieszym i zgodzę się z tym co piszesz ale powiedz mi bo tez jeżdżę sporadycznie na rowerze - Czemu pieszy przechodząc na przejściu w okolicy przystanków nie rozgląda się na boki tylko włazi jak święta krowa ma pasy i lezie!? Trzeba zawsze rozważyć dwa miejsca w których można się znaleźć. Pozdrawiam :)
2017-10-23 08:40
Rowerzysto, zwróć uwagę, czy twoje światła nie oślepiają innych, nadjeżdżających z przeciwka i po co Ci milion lumenów (luksów) w mieście?!
2017-10-23 09:09
szczególnie przez kierowców
2017-10-23 09:49
gdybys miał przynajmniej iloraz inteligencji meduzy to bys wiedział ze kierowcom w autach tez niewolno stosowac długich świateł gdy oslepiaja innych z przeciwka.
2017-10-23 13:13
U nas nie ma żadnych norm prawnych dotyczących rowerowego oświetlenia i jego ustawienia.
Np. w Niemczech lampki rowerowe do użytku na drogach publicznych muszą mieć certyfikat, że spełniają normę StVO. Taka lampka musi mieć m.in. górne odcięcie światła, ale wymagań jest więcej.
2017-10-24 00:53
nie mogła cię na rowerze zatrzymać za oślepianie.
2017-10-24 12:44
Chyba żartujesz z tym oślepianiem. Nawet najmocniejsza lampka rowerowa świeci słabiej, niż światła mijania w samochodzie.
2017-10-24 19:07
ostatnio jechałem rowerem na Trakcie Sw Wojciecha rowerzysta mial metahalogen 100W na czole i prawie wjechałem w drzewo tak mnie oślepił! on coś widział, ale w d..e miał tych jadących z naprzeciwka... ale co tam...
ostatnio jechałem rowerem na Trakcie Sw Wojciecha rowerzysta mial metahalogen 100W na czole i prawie wjechałem w drzewo tak mnie oślepił! on coś widział, ale w d..e miał tych jadących z naprzeciwka... ale co tam... myślenie boli przecież a empatia to takie trudne słowo... ustawić światło tez trzeba umiec... a i rowerzysci i kierowcy mają z tym wielkie trudnosci...
2017-10-23 09:50
2017-10-24 00:51
W mieście nie wszędzie są latarnie uliczne.
Chyba wieczorami mało się poruszasz, albo tam gdzie jest dobre oświetlenie uliczne.
2017-10-23 08:47
mgła, godzina ok 9 rano i jedzie rowerzysta, na oko półżul, ale dokładnie się nie przyglądałem, oczywiście bez świateł, oznakowania żadnego i może nie było by w tym nic aż tak dziwnego ale - Uwaga! Jechał POD PRĄD! no po prostu bez komentarza..
2017-10-23 09:08
To wszyscy inni jechali pod prąd, on wie jak jechać.
2017-10-23 12:14
No i popatrz Albert. Widziałeś go? Widziałeś. To świetnie i wystarczy. Można? Można.
2017-10-23 13:17
Przecież tam nie m nawet pobocza rowerowego nie mówiąc o ścieżce.
jazda rowerem jest tam możliwa tylko przez las.
2017-10-23 09:11
to samo powinno dotyczyć rowerzystów - dlaczego jest inaczej ?
2017-10-23 10:05
można wprowadzić taki nakaz tylko pytanie. po co ?
nie zachowuj się jak pies ogrodnika. że jak ty musisz to wszyscy muszą.
2017-10-23 18:08
Ale wy łamaniem przepisów zawsze bronicie się brakiem zatrzymania samochodu na zielonej strzałce.Czyli wam obcisłym nie przeszkadza robić to co wszyscy.
2017-10-23 21:08
2017-10-24 10:40
dlaczego motocykliści muszą ? - by byli bardziej widoczni, a rowerzystów to nie dotyczy ?
teraz coraz więcej osób jeździ na rowerach przez cały rok i nie tylko po ścieżkach rowerowych, ale po jezdniach też. Bądź
dlaczego motocykliści muszą ? - by byli bardziej widoczni, a rowerzystów to nie dotyczy ?
teraz coraz więcej osób jeździ na rowerach przez cały rok i nie tylko po ścieżkach rowerowych, ale po jezdniach też. Bądź widoczny na drodze to akcja która ma sens, a włączone światło poprawia tą widoczność - niestety większość rowerzystów nie stosuje się do tego, wiec jeśli by był taki nakaz to zwiększył by ich bezpieczeństwo
2017-10-24 12:47
Ta, szczególnie poprawiałby ich bezpieczeństwo w słoneczny dzień, w którym i tak nie widać było by rowerowych lampek. Lampki są tak słabe, że nawet w nocy ciężko nieraz zauważyć, a Ty chcesz wprowadzać obowiązek jazdy za dnia?
2017-10-23 13:04
ale i u jednych i u drugich, a nawet u trzecich te słowo "muszą" jest czasami źle rozumiane
2017-10-23 09:14
Święte krowy chcecie uczyć? Ich przerośnięte ego nie pozwala im pojąć, że robią coś źle. Przecież oni mają włączony tryb nieśmiertelności i pierwszeństwo zawsze, wszędzie i nad każdym innym uczestnikiem ruchu, a wy im chcecie wmówić, że oprócz praw mają także obowiązki? Hahahaha... powodzenia!
2017-10-23 10:06
o kierowcach piszesz? no fakt. Myślą że jak są za karoserią schowani to im wszystko wolno.
2017-10-23 10:10
W przeciwieństwie do obcisłych gaci, kierowcy są karani mandatami za swoje wybryki. No i nie jeżdżą jak im wygodniej.. DDR-chodnik-ulica-plac zabaw na skróty...
2017-10-23 10:25
Jesteś taki odważny, to powiedz tak do kogoś w realu. Może ktoś ukręci te twoje internetowe jaja. Będziesz chodził w stringach i to damskich.
2017-10-23 10:36
Nałożę ci te twoje obcisłe pantalony na ten twój pusty łeb.
2017-10-23 12:01
2017-10-23 10:26
wyjrzyj przez okno na ulicę. w ciągu 5 minut naliczysz co najmniej 10 kierowców łamiących jakiś przepis.
2017-10-23 11:15
A jeżeli nawet, to tylko siebie.
Nie pisz o mandatach, bo nasze prawo i policja są bardzo pobłażliwe dla piratów drogowych. Wysokość mandatów też śmiesznie niska w porównaniu z sąsiadami.
problem z
A jeżeli nawet, to tylko siebie.
Nie pisz o mandatach, bo nasze prawo i policja są bardzo pobłażliwe dla piratów drogowych. Wysokość mandatów też śmiesznie niska w porównaniu z sąsiadami.
problem z kierowcami jest jeden, trudny do wytępienia: oni uważają, że drogi są tylko dla samochodów. Dlatego do dziś przerażenie piesi wyczekują na pasach, aż jakiś łaskawca się zatrzyma. Dopiero z nastaniem rowerzystów, którzy są bardziej świadomi swych praw, coś zaczyna się zmieniać. Inaczej dzicz za kierownicą wybetonowała wszystko co tylko się da, a ostanie skrawki zieleni zamieniła na parkingi.
2017-10-23 11:51
Ale skoro nie jeździsz rowerem, to skąd masz o tym wiedzieć?
2017-10-23 13:47
A guzik. Jestem całoroczną rowerzystką, jeżdżę dużo, codziennie, w różnych warunkach. Niejednokrotnie widziałam rowerzystów np. jadących po chodniku slalomem między pieszymi gdzie tym samych chodnikiem szli panowie
A guzik. Jestem całoroczną rowerzystką, jeżdżę dużo, codziennie, w różnych warunkach. Niejednokrotnie widziałam rowerzystów np. jadących po chodniku slalomem między pieszymi gdzie tym samych chodnikiem szli panowie policjanci. I co? Nawet rowerzystom uwagi nie zwrócili że ludzi prawie rozjeżdżają. To samo tyczy się braku oświetlenia, przejeżdżania na czerwonym itd. Ja rozumiem że policji nie ma wszędzie, a jeśli już są i widzą wykroczenie to powinni reagować. Ale im się zwyczajnie nie chce.
2017-10-23 13:52
o rowerzystach mowa - bo tym powinni mandaty zacząć wlepiać za brak oświetlenia i niedostosowanie ubrania do jazdy - brak odblasków!!!!
2017-10-24 00:59
ubierania.
2017-10-23 12:21
Zaraz, zaraz. Kto tu ma włączony tryb nieśmiertelności? Kierowców ginie rocznie w Polsce ok. 1200, drugie tyle pasażerów, a pieszych jeszcze więcej. A rowerzystów tylko ok. 200.
2017-10-23 13:41
2017-10-25 18:07
Święta krowa napisała
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.