Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Powariowali. Naprawdę.

    • 106 33

    • wiadomo!

      bendo korki, kury przestaną się cielić, koty dostaną ptasiej grypy, a to wszystko przez czipy w szczepionkach!!!

      • 10 7

    • (4)

      Jasne. Bo pacjenci przychodni i szpitala GUMed nie będą już musieli chodzić po schodach, żeby przejść z przystanku tramwajowego. Bardzo to szalone. Zwłaszcza że z jednej i drugiej strony w odległości 100 m są przejścia naziemne.

      • 12 5

      • (3)

        Co z tego że nie będą musieli iść po schodach, jak będą musieli wejść na wzgórze, które jest jeszcze większą przeszkodą niż te schody? Jeśli dla kogoś te schody są problemem to lepiej podjechać autobusem po nowym buspasie, który już zdążył wygenerować dodatkowe korki.

        • 11 4

        • Gdzie te korki?

          Jak się stało dwie zmiany świateł w szczycie, tak się stoi dwie zmiany świateł w szczycie...

          • 4 4

        • (1)

          Na wzgórze nic nie poradzisz, na schody jak najbardziej... I jeśli uważasz, że wzgórze jest problemem, znaczy, że po schodach nie chodzisz.

          • 1 5

          • Poradzisz - jeśli jesteś chory to jedziesz samochodem albo autobusem pod sam szpital, a nie wspinasz się pieszo na wzgórze. I jeśli uważasz, że wzgórze jest mniejszym problemem niż schody, to porównaj sobie ile musisz przejść po schodach, a ile przez wzgórze, i na jaką wysokość.

            • 0 3

  • Jest sukces prezydentow miasta Gdanska (22)

    Budowa przejsc dla pieszych, obok przejsc podziemnych dla pieszych

    • 133 27

    • takie są standardy nowoczesnych miast, warto zgłębić temat zamiast go wyszydzać (21)

      • 13 31

      • Pooglądaj warunki komunałek. W tym nowoczesnym mieście. Stan wielu budowli w Gdańsku. Ty nowoczesny gościu.

        • 14 4

      • (17)

        Gdansk nie jest nowoczesnym miastem. Mamy sieć przeskalowanych skrzyzowan. Drogi z gigantycznymi pasami zieleni na środku zamiast wąskiej przyjaznej pieszym zabudowy, o komunikacji miejskiej nie wspominając. Co ty gadasz gosciu o nowoczesnych miastach jak sam nie masz o nich pojęcia.

        • 12 7

        • To chyba zacząć w końcu coś robić w tym kierunku (16)

          zamiast tylko narzekać, co nie?

          • 4 2

          • Jeśli krokiem w tym kierunku (15)

            Ma być budować kolejnego trzyetapowego przejścia dla pieszych w miejsce istniejącego bezkolizyjnego tunelu to chyba inaczej definiujemy nowoczesność. Nowoczesność jest wtedy kiedy w 15 minutowym mieście autobus podwozi

            Ma być budować kolejnego trzyetapowego przejścia dla pieszych w miejsce istniejącego bezkolizyjnego tunelu to chyba inaczej definiujemy nowoczesność. Nowoczesność jest wtedy kiedy w 15 minutowym mieście autobus podwozi chorych pod same drzwi szpitala a nie wtedy kiedy dostawy do sklepów i kierowcy jeżdżący po głównej arterii miejskiej są zatrzymywani na przejściach, pod którymi przebiega tunel

            • 10 4

            • Mam wrażenie, że Twoje kryteria "nowoczesności" nie są przekonujące (8)

              Dobrze zarządzane miasto priorytetowo traktuje komfort i bezpieczeństwo pieszych, a nie warunki jazdy kierowców chcących bezkarnie lekceważyć limity prędkości na długich prostych odcinkach arterii komunikacyjnych miasta.

              • 2 12

              • Ty chyba nie rozumiesz (6)

                Do czego służy samochód co nie? Wszystkie nowoczesne miasta jak Oslo, Tokio czy Bangkok są przeplecione siecią autostrad j posiadają setki bezkolizyjnych, kilkupoziomowych skrzyżowań dla pieszych i samochodów. O jakich nowoczesnych miastach ty do mnie mówisz? Pćim dolny?

                • 10 6

              • Pomyliłeś z Moskwą i Pekinem... (5)

                • 3 2

              • Tak? (4)

                Sztokholm? Przepleciony autostradami. Oslo? Tak samo. Berlin? Tak samo. Hamburg? Tak samo. Amsterdam? Tak samo. Londyn? Tak samo. Paryż? Tak samo? Podaj mi te nowoczesne miasta, o których mówisz. A jeszcze pozwolę sobie

                Sztokholm? Przepleciony autostradami. Oslo? Tak samo. Berlin? Tak samo. Hamburg? Tak samo. Amsterdam? Tak samo. Londyn? Tak samo. Paryż? Tak samo? Podaj mi te nowoczesne miasta, o których mówisz. A jeszcze pozwolę sobie dodać, że pieknie się zakwalifikowałeś do grupy ignorantów nie mających pojęcia o tym jak wyglada Pekin. Wiesz na czym polega zasadnicza różnica? Tam pieszy przechodzi przez 7 pasmową drogę na raz a przy Galerii Bałtyckiej idziesz na dwa razy dwa razy większy dystans. Nie masz kompletnie pojęcia o czym mówisz

                • 8 1

              • Prawda (2)

                ci wszyscy aktywiści żądający "uwolnienia stref od samochodów" zapominają, że żeby to zrobić to w promieniu max. 3km od środka takiej strefy trzeba zbudować bezkolizyjną drogę ruchu przyspieszonego, żeby samochody miały

                ci wszyscy aktywiści żądający "uwolnienia stref od samochodów" zapominają, że żeby to zrobić to w promieniu max. 3km od środka takiej strefy trzeba zbudować bezkolizyjną drogę ruchu przyspieszonego, żeby samochody miały którędy te strefy omijać. Inaczej tylko powiększamy korki.

                Przykładowo ostatnio na motofobicznych forach aktywiści zachwycali się porównaniem Carnegiedreef w Utrechcie w latach 70-tych i teraz, ale nikt nie dodał, że 800 metrów dalej jest równoległa droga ekspresowa N230, z kładkami dla pieszych, okrążająca Utrecht i połączona z autostradami, i tylko dzięki temu można było Carnegiedreef "uwolnić od samochodów"

                • 9 3

              • Dokładnie tak

                • 3 1

              • Bezkolizyjne to jest wasze myślenie, nie ma kolizji z szarymi komórkami.

                • 0 1

              • poczytaj na temat planu przekształcenia Paryża w miasto rowerowe

                forsowane przez panią mer Hidalgo: wybrana na to stanowisko po raz kolejny. W Londynie podobnie. Twoja wiedza o dobrze zarządzanych miastach jest co najmniej ułomna.

                • 0 0

              • Bezpieczeństwo pieszych, mówisz

                Które przejście jest bezpieczniejsze dla pieszych, naziemne czy podziemne ? Odpowiedź znają wszyscy. Wszyscy oprócz rządzących Gdańskiem

                • 6 0

            • (5)

              Niech zgadnę: zdrowy i z samochodem? Dopóki nie wszystkich stać na taksówkę, daj tym dojeżdżającym do przychodni i szpitala komunikacją miejską przejść normalnie zamiast kazać im niepotrzebnie chodzić po schodach. Serio akurat w tym miejscu będą przeszkadzać, skoro przystanek wcześniej i przystanek później i tak są przejścia naziemne?

              • 0 6

              • Będzie przeszkadzać (3)

                Ty chyba nie rozumiesz, że nie tedy droga. Pod drzwi szpitala powinien być autobus. Już nie wspomnę o tym, że cały kompleks szpitala jest ogromny i i chorzy ludzie musza dygać po kilka km. z buta czy zima czy lato. Na

                Ty chyba nie rozumiesz, że nie tedy droga. Pod drzwi szpitala powinien być autobus. Już nie wspomnę o tym, że cały kompleks szpitala jest ogromny i i chorzy ludzie musza dygać po kilka km. z buta czy zima czy lato. Na poziomie organizacyjnym transport ludzi do szpitala nie istnieje dlatego większość chorych jedzie taksówką, albo własnym autem a to na sile próbuje się im utrudniać. To jest clue problemu

                • 7 3

              • Dopóki nie jesteśmy Szwajcarią i nie dowożą u nas chorych pod szpital, to każde ułatwienie dostępu jest ważne. Nie sądzę, żebym doczekała tego autobusu, więc cieszę się na ułatwienie, z którego skorzystam.

                • 1 4

              • Pod drzwi szpitala dojeżdżają autobusy 115, 131 i 283, nawet mają własny buspas i dla osób schorowanych są znacznie lepszym rozwiązaniem niż tramwaj (chociaż samochód prywatny jest jeszcze lepszy w takich sytuacjach),

                Pod drzwi szpitala dojeżdżają autobusy 115, 131 i 283, nawet mają własny buspas i dla osób schorowanych są znacznie lepszym rozwiązaniem niż tramwaj (chociaż samochód prywatny jest jeszcze lepszy w takich sytuacjach), ale aktywiści wciąż są uparci że osoby chore będą dojeżdżały tramwajem, i że przejście podziemne jest dla nich większym wyzwaniem niż długi spacer pod górę.

                • 6 2

              • przecież do UCK prowadzą trzy linie autobusowe

                • 0 0

              • Informuje cię że na tym świecie istnieją takie urządzenia jak windy. Winda transportowa na takie schody kosztuje ok 50 tys, zł za sztukę razy4 i mamy tylko 200tys plus drugie tyle montaż. A nie prawie 4 mln za to że spalimy hektolitry paliwa podczas ruszania i mln litrów powietrza nie mówiąc już o spalinach. Ale co tam jesteśmy zieloni proeko.

                • 0 1

      • Uważasz że Gdańsk jest nowoczesnym miastem ? (1)

        Nie rozśmieszaj czytających. Niech najpierw zajmą się wszechobecnymi dziurami i wyrwami w drogach, na których można koło urwać albo chodnikami, które czasy swojej świetności mają chyba w PRL. Zamiast tego wywalają po kilkadziesiąt baniek na takie tematy jak ten i podobne,

        • 1 1

        • dzięki tworzeniu przejść naziemnych staje się miastem coraz bardziej nowoczesnym

          miasta z mieszkańcami uzależnionymi od samochodów nie są nowoczesne

          • 0 0

  • Radnym KO i Wszystko dla Gdańska dziekujemy (9)

    Każdy kto jedzie do szpitala wysiada przystanek wcześniej i przechodzi przejściem przy Traugutta. Po co wywalać pieniądze na takie zbędne rzeczy. Nie lepiej wybudować wiaty przystankowe z prawdziwego zdarzenia?

    • 141 31

    • Masz rację: ludzie wysiadają wczesniej i idą dłuższą drogą (5)

      A wiesz czemu? Bo nikomu się nie chce korzystać z tunelu, ze śliskimi schodami, ponurego, z którego trzeba wychodzić. Dlatego wybierają dłuższą drogę, ale wygodniejszą. Ja jestem młody i daję radę, ale jak musiałem z wózkiem dziecięcym jeździć, to też zawsze nadkładałem drogi - jak głupek.

      Bardzo dobrze, że wreszcie będzie normalnie

      • 18 39

      • (1)

        Z wózkiem dziecięcym nie dawałeś tam rady? To jak dziesięciolecia dawali tam radę?

        • 25 11

        • dawali radę z dość dużym trudem

          teraz będą mieli łatwiej

          • 5 8

      • Zawsze tak będzie

        Że ktoś będzie musiał nadkładać drogi. Tunel jest opanowany przez studentów natomiast Traugutta przez pacjentów szpital. Zobacz człowieku jak źle to świadczy o komunikacji miejskiej, że jako pacjent musiałeś drałować pod górę z tramwaju do szpitala zamiast wysiadać pod samymi drzwiami z autobusu.

        • 8 3

      • Z przystanku Traugutta jest trochę bliżej do szpitala,

        niż z przystanku Uniwersytet Medyczny, dlatego ludzie tam wysiadają

        • 4 0

      • z Traugutta jest bliżej, a nazwa przystanku drugorzędna

        • 0 0

    • A potem biadolenie że rząd im pieniądze zabiera, jak sami to sobie robią. Tylko nieroby nie mogą wejść na stronę.

      • 6 2

    • Tunel a przejscie (1)

      Nie myslicie o ludziach chorych meczacych sie przechodzac tunelem? Do szpitala i przychodni przyszpitalnych nie chodzi sie z katarem tylko z powaznymi schorzeniami. Takim chorym tunel nie ulatwia zycia. Czsem warto nie byc egoista i pomyslec zanim sie cos powie.

      • 0 2

      • z tego przystanku jest jeszcze kilometr do szpitala

        • 0 0

  • A

    Po to jest teraz ten tunel w remoncie żeby za parę miesięcy był niepotrzebny. Przecież to logiczne.

    • 84 3

  • Dziwny sposób na Gdańsk,psucie czegoś co dobrze funkcjonowało. Prościej i taniej zainstalować dobre windy. (11)

    • 119 34

    • (2)

      No niestety dulszczyzna i lewactwo w Gdańsku zalęgło się na dobre.

      • 17 11

      • (1)

        A na forum trójmiasto brak empatii i bezrozumna chęć dołożenia miejskiej władzy...

        • 8 13

        • Przykre, jednak bardzo rozumna. Bezrozumna natomiast jest lokalna władza

          • 4 2

    • (5)

      Windy? Taniej? Masz w ogóle pojęcie o kosztach eksploatacji wind?

      • 14 9

      • (1)

        Nie, ale mam pojęcie o ile wzrosną sumaryczne koszty paliwa wszystkich samochodów stojących w korku.

        • 11 13

        • Dokładnie 0 pln.

          Oczywiście nie licząc d**ili którzy światła traktują jako wyścig na ćwierć mili, ale ich portfeli jakoś mi nie szkoda.

          • 9 10

      • W każdym bloku windy są,ludzie żyją i jest ok. (1)

        • 8 6

        • Spojrz na windy na armii krajowej. Nie dzialaja juz 4 lata...

          • 4 3

      • Na PKP ciągle je instalują bo boją się puścić ludzi przez tory.

        • 4 2

    • Chyba nie funkcjonowało, stąd zmiany.

      • 2 1

    • Na armii krajowej windy nie dzialaj juz od 4 lat. Glupot nie pisz o windach

      • 6 0

  • (43)

    Drogi w mega opłakanym stanie, nie ma kasy na remonty, Grunwaldzka i Rzeczypospolitej to dosłownie trzeci świat,, a co chwilę nowe przejścia? Po x latach zrobi się w końcu remont ulicy i przejście będzie odmalowane przebudowane? Serio, czas przenieść 400 tys pit do Monachium, szczere powodzenia w tym kołchozie dla każdego

    • 201 77

    • To zrezygnuj z samochodu (23)

      takie przejścia naziemne,bez potrzeby ganiania góra-dół po schodach są robione tez dla ciebie.A co do dziurawych jezdni,to ma też swój korzystny aspekt,jezdzisz wolniej ,ostrożniej a jak nie to dajesz zarobić warsztatom samochodowym.Nie marudź wiec!

      • 23 46

      • (17)

        to skoro tak myślisz to zrób przejścia naziemne przez tory kolejowe, niech będzie wybór!

        • 34 10

        • Jak następnym razem zechcesz (14)

          cos napisac to troche pomyśl. Co ty człowieku porównujesz ?

          • 8 23

          • Porównanie jak najbardziej trafne (8)

            Autor porównuje 2 rodzaje przejść dla pieszych - jedne kolizyjne z pojazdem dużo szybszym i cięższym, a więc i z większą bezwładnością, drogą hamowania i energią potrzebną do ponownego wprawienia go w ruch, i w starciu z

            Autor porównuje 2 rodzaje przejść dla pieszych - jedne kolizyjne z pojazdem dużo szybszym i cięższym, a więc i z większą bezwładnością, drogą hamowania i energią potrzebną do ponownego wprawienia go w ruch, i w starciu z tym pojazdem pieszy jest bez szans; a drugie bezkolizyjne. Główna różnica jest taka, że dla aktywistów samochody są "beee" a pociągi są "cacy".

            • 25 13

            • Przeporaszam bardzo, autor chyba uważa, że kierowcy są ślepi i nie panują nad swoimi samochodami. (4)

              Na przejściach dla pieszych bywają światła, są też ostrzeżenia dla kierowców i jest nakaz zwolnienia przed przejściem. Jest też parę innych zakazów i nakazów.

              • 8 14

              • Panują tak samo jak maszyniści (1)

                Na torach też masz światła, tzw. semafory, i są dużo bardziej rozbudowane niż to, co masz na drogach, też masz ostrzeżenia, nakazy i zakazy, limity prędkości. Jedyna różnica (że pieszy musi ustąpić pociągom a samochodom nie) jest różnicą prawną, umowną, i wynika ze złego PRu samochodów spowodowanego wyciem aktywistów.

                • 14 5

              • pierwszeństwo pieszych na przejściach wynika z analiz zachowań prowadzących do śmierci lub ciężkich obrażeń różnych

                nie tylko zresztą pieszych. Ważną różnicą jest także długość drogi hamowania pociągu (szynobusu) i samochodu osobowego. Dlatego również w przypadku przejść przez tory tramwajowe pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu. Samochodozę i cyklofobię warto leczyć, nawet jeśli pojawiają się jej wczesne objawy.

                • 1 1

              • (1)

                A pieszy dzban ślepo lezie wpatrzony w telefon po co głupek taki ma się rozglądać myśleć o swoim bezpieczeństwie to kierowca ma za takiego cepa myśleć

                • 8 7

              • a kierowca dzban ślepo jedzie wpatrzony w telefon po co głupek taki ma się rozglądać myśleć o swoim bezpieczeństwie

                na przejeździe kolejowym, to maszynista ma za takiego cepa myśleć? Warto by kierowca zdawał sobie sprawę z długości drogi hamowania pociągu lub szynobusu.

                • 2 1

            • autorowi wydaje się, że nie istnieje pojęcie "aktywisty samochodowego" (2)

              podczas gdy można założyć, że pod tym pojęciem kryją się wszyscy kierowcy lekceważący limity prędkości w mieście i mający trudności ze zrozumieniem prostej prawdy: to nadmiar samochodów jest głównym źródłem uciążliwości odczuwanych przez kierowców samochodów, nie mówiąc o pieszych.

              • 1 2

              • Nie ma żadnego nadmiaru samochodów! (1)

                Samochodów jest mniej niż mieszkańców nawet.

                • 0 2

              • to tylko w twojej ograniczonej wyobraźni

                w Gdańsku w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest 2 razy więcej samochodów niż np. w Berlinie, gdzie ich liczba maleje

                • 0 0

          • (4)

            Porównanie natężenia ruchu gdzie na jeden przejeżdżający pociąg przypada kilkadziesiąt aut do tego jest możliwość dostrzeżenia go ze sporej odległości. Na Reja jest takie przejście i póki co nie ma wypadków. Tym samym może lepiej przestać straszyć ludzi przed żelaznym potworem tylko po prostu edukować?

            • 4 8

            • (3)

              Kiedyś id. To edukowali jak przechodzić przez ulicę ale to było zbyt proste lewaccy aktywisci te czubki mają inne rozwiązanie zaprzeczyć prawom fizyki i wpychac bezmozgowcow pod koła samochodów

              • 8 6

              • kiedyś myślano, że poszerzanie ulic i budowa "pseudobezkolizyjnych" skrzyżowań umożliwi uniknięcie korków (2)

                ludzkość nauczyła się latać na księżyc, ale pieszym coraz trudniej było przejść na drugą stronę ulicy. Całe szczęście coraz więcej kierowców i zwykłych mieszkańców miast zdaje sobie sprawę, że głównym źródłem utrapień

                ludzkość nauczyła się latać na księżyc, ale pieszym coraz trudniej było przejść na drugą stronę ulicy. Całe szczęście coraz więcej kierowców i zwykłych mieszkańców miast zdaje sobie sprawę, że głównym źródłem utrapień kierowców jest nadmiar samochodów (w przeliczeniu na 1000 mieszkańców w Trójmieście jest ich ok. dwukrotnie więcej niż w najbardziej zamożnych miastach krajów Europy północno-zachodniej.

                • 1 2

              • Zgadza się. Kiedyś myślano. (1)

                Teraz się kieruje ideologią głupoty.

                • 0 2

              • jak widzę stać Cię na autoironię

                • 0 0

        • jeśli ktoś nie odróżnia ryzyka wiążącego się z przechodzeniem przez tory, po którym jeżdżą pociągi (1)

          z prędkością od 60 do 270 km/h od warunków przechodzenia przez jezdnię, na której obowiązuje limit 50 km/h (taki limit obowiązuje na Alei Zwycięstwa) to znaczy cierpi na zaawansowaną samochodozę i warto sugerować rozpoczęcie terapii odwykowej. Na temat różnic w długości drogi hamowania pociągu i samochodu osobowego lub nawet TIRa nie wspomnę.

          • 1 2

          • To nie ma nic do rzeczy.

            Poza tym samochód może tam też jechać 270 km/h i co wtedy? Albo tylko 120 km?h i kierowca nagle będzie miał zawał i co? Albo będzie miał ten zawał przy 50km/h... Przjeście kolizyjne to zawsze ryzyko... w dodatku niepotrzebne zupełnie!

            • 1 2

      • Zrezyngnuj z roweru - pojedz autobusem (1)

        Zjedz z siodełka i przeprowadź rower tunelem. Nie marudź już. Nie przeszkadza tym jadącym autobusami.

        • 19 9

        • Autobus = Covid

          • 4 9

      • Autobusy też dostają po garach przez dziurawe drogi.

        • 12 3

      • Sorry, ja z tych przejśc nie korzystam. (1)

        A gdy jest alternatywa przejście ze światłami naziemne albo tunel bez świateł/bezkolizyjny, to zawsze wybieram tunel - szybciej, sprawniej, bez stania i bez ryzyka naturalnie związanego z ruchem drogowym.

        • 3 2

        • powiedz to swojej córce w listopadowy wieczór, jak będziesz ją posyłał po chleb na poranne śniadanie

          • 0 1

    • Drogi tam są w dobrym stanie, (8)

      Wystarczy jechać wolniej lub przesiąść się na tramwaj. Chore to jest że tam są tak szerokie pasy, jak na autostradzie i każdy gna 90km/h

      • 17 18

      • Jasne, jedzmy 30 na godzinę przez obszar gdzie nikt nic nie ma do roboty. (5)

        Dobrze, że jest chociaż kawałek gdzie człowiek może te 70 pojechać i się wyrwać z monotonii toczenia się w korkach. Tzn nie może od niedawna ale nikogo to nie obchodzi bo ludzie, których chciano zadowolić ta decyzją jedzą albo rowerami albo tramwajami właśnie.

        • 14 15

        • Skoro nie umiesz w znaki (4)

          drogowe, to nie siadaj za kółkiem. Na Zwycięstwa/Grunwaldzkiej nie można jechać 70 na godzinę.

          • 4 3

          • Jeszcze do niedawna można było jeździć 70km/h, teraz (dzięki PO i WdG) tylko 50km/h (3)

            Wraz z rozwojem techniki wszystko powinno być szybsze, lepsze, łatwiejsze. Niestety lewaki doszły do władzy i wszystko jest wolniejsze, trudniejsze, gorsze i droższe. PO i WdG to zaprzeczenie rozwoju, to zwijanie cywilizacji.

            • 3 4

            • zwijanie cywilizacji następuje w momencie realizacji starego hasła obowiązującego w ZSSR: (2)

              Dawaj Dorogu Transportu!. Samochodem za komuny jeździł albo czynownik nomenklatury lub kierowca ciężarówki: pieszy miał się podporządkować i zakwitać w oczekiwaniu na lukę w strumieniu pojazdów. W Moskwie nadal pieszy się czuje niepewnie, nawet jak ma zielone.

              • 1 2

              • Pomieszanie z poplątaniem! (1)

                To właśnie w PRL i podobnych ustrojach (komunach/socjalizmach), samochody były tylko dla "elit" a cała reszta miała jeździć komunikacją lub pieszo... i do tego właśnie zmierzają nasze władze! By nas uzależnić od siebie!

                To właśnie w PRL i podobnych ustrojach (komunach/socjalizmach), samochody były tylko dla "elit" a cała reszta miała jeździć komunikacją lub pieszo... i do tego właśnie zmierzają nasze władze! By nas uzależnić od siebie! Przecież jak dziś zakażą ruchu samochodami w mieście, to nadal te "elity rządzące" będą dla siebie mieć wyjątki...

                Zaś samochód daje w pewnym zakresie niezależność jednostce...

                Pod tym względem obecnie Rosja, w tym Moskwa, jest o niebo przyjaźniejszym jednostkom ustrojem państwowym...

                • 1 1

              • miasto przyjaźniejsze dla pojazdów jest bardziej uciążliwe dla ich użytkowników

                niż miasto projektowane dla ludzi poruszających się raczej innymi środkami lokomocji. Holandia jest krajem najbardziej przyjaznym dla kierowców, dzięki temu, że jest także najbardziej przyjaznym dla rowerzystów i pieszych.

                • 0 1

      • A to drogi są po to, by się na nich toczyć?!

        Czas furmanek jako podstawowego środka transportu minął...

        • 0 1

      • Dobrym stanie?

        Drogi są w beznadziejnym stanie.

        • 0 1

    • Wszystko rozumiem ale czy Ty w ogóle byłeś w Monachium?

      Chłopie xD po pobycie tam dotarło do mnie, że trójmiejskie korki to nie korki. Nawet korków nie mamy światowych xDDDD idź pan w cholerę. Do Trójmiasta raczej nie wrócę ale do Monachium tym bardziej.

      • 15 4

    • Policz dokładnie (6)

      Poszukaj ile płaci się rocznie za utrzymanie podziemnych przejść dla pieszych + duży remont za jakiś czas. Bo takiego matematyka to w Munich nie potrzebują...

      • 5 9

      • A utrzymanie świateł i prąd do nich (4)

        i odmalowywanie pasów to darmo jest? (nie mówiąc o zwiększeniu spalin przez wielokrotne zatrzymywanie i ruszanie aut)

        • 13 9

        • Benzyna zaraz po 7 zł i problem spalin trochę się zmniejszy. Na zdrowie!

          • 4 0

        • odpowiednio funkcjonujący tristar eliminuje konieczność zatrzymywania się (2)

          wtedy, gdy kierowcy nie lekceważą limitów prędkości. Problem pojawia się w momencie nadmiaru samochodów, z czym mamy do czynienia już od kilkunastu lat.

          • 1 1

          • Taaaa.. i zapewnia prędkość przejazdu 30km/h... (1)

            Po to człowiek wynalazł samochód, faktycznie!

            • 0 2

            • wejdź na stronę brytyjskiego programu Twenty is plenty

              tam się dowiesz, jakie kierowcy mają korzyści z uspokajania ruchu i tworzenia stref Tempo 30.

              • 0 1

      • Czyli przerzucamy koszt utrzymania przejścia dla pieszych z gminy (kasy wszystkich)

        na pojedyncze jednostki, które akurat tamtędy będą przejeżdżać samochodami? Ciekawe rozwiązanie, by za coś z czego korzystają pieszy płacili kierowcy, którzy z tego nie korzystają!
        Sprawiedliwe byłoby, by za

        na pojedyncze jednostki, które akurat tamtędy będą przejeżdżać samochodami? Ciekawe rozwiązanie, by za coś z czego korzystają pieszy płacili kierowcy, którzy z tego nie korzystają!
        Sprawiedliwe byłoby, by za przejście i jego utrzymanie płacili ci którzy z niego korzystają i tylko oni! Ja bym postawił dla pieszych bramki jak na autostradzie do opłacania przejścia za każde skorzystanie... jeśli wpływy z bramek pokryłyby koszty tego przejścia (włącznie z zwiększonymi kosztami przejazdu samochodów) to takie przejście ma rację bytu... jeśli nie, przejście takie należałoby zlikwidować jako nierentowne.

        • 0 2

    • Dzięki nowemu ładowi to już w ogóle możesz zapomnieć o drogach (1)

      Cały "nowy ład" polega na zabraniu pieniedzy samorządom aby łatać finanse państwa. Nie będize na drogi, szkoły, szpitale. Ale może dadzą 1000+

      • 1 1

      • Normalka.

        Polacy niestety nie rozumieją, że KAŻDY rząd/państwo/samorząd to wróg jednostek! I jak takiego należy go traktować... rząd powinien się jednostek bać i mieć jak najmniej naszych pieniędzy, by mieć jak najmniej władzy nad nami! A póki co jesteśmy niewolnikami we własnym kraju!

        • 0 1

  • Chore (2)

    Leczyć pomysłodawców na GUMED-zie

    • 98 16

    • Ich to już tylko na Srebrzysku.

      • 8 3

    • W GUMedzie nie leczą - to uczelnia!!!

      • 1 4

  • Kiedy przejscie naziemne przy Żabim Kruku?? (4)

    Jest bardziej potrzebne

    • 29 41

    • Najlepiej nigdy (3)

      od przyszłego roku i tak ma tam być Strefa Płatnego Parkowania, więc nikt poza mieszkańcami nie będzie miał powodu żeby z tego przejścia korzystać.

      • 4 12

      • "nikt poza mieszkańcami" (2)

        Bez komentarza

        • 10 1

        • A ty myślisz, że przejścia robione są... (1)

          ... Dla mieszkańców? Naiwny. One są dla turystów.

          • 3 3

          • napisz jeszcze, że mieszkańcy są z nich usuwani siłą

            • 0 0

  • I jeszcze się chwalą tym przejściem na wysokości Chmielnej (10)

    Którego jedynym efektem jest wieczny korek. Gratulacje, świetna sprawa.

    • 136 28

    • odklej samochód od z4dka to nie będzie korka (1)

      • 13 15

      • Wybuduj kilka lini kolejowych zamiast je rozbierać by zaspokoić potrzeby rowerzystów to będzie mniej aut w mieście

        • 7 3

    • wieczne korki są odczuwane w wielu rejonach miasta: wynikają z nadmiaru samochodów (5)

      dlatego trzeba priorytetowo traktować komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w mieście.

      • 14 16

      • wynikają z i**otycznego wyłączenia przycisków dla pieszych

        • 8 2

      • (3)

        A tłoki w komunikacji miejskiej wynikają z tego że za dużo ludzi jeździ autobusami i tramwajami?

        • 8 2

        • (2)

          Albo że jeżdżą zbyt rzadko.

          • 4 0

          • (1)

            Gdzie są te linie kolejowe likwidowane a zastępowane drogami dla rowerzystów?

            • 1 4

            • tutaj trwa dyskusja o komunikacji miejskiej a nie regionalnej

              koleje były likwidowane przez lobby drogowe, a nie rowerowe

              • 0 0

    • Przecież korek powstaje nie z powodu przejść, a włączenia lewoskrętów z Chmielnej. Jak były same przejścia na żądanie, korków nie było.

      • 7 3

    • Szczera prawda,

      • 1 1

  • 8 miesięcy? (5)

    Osiem miesięcy mają malować przejście i te parę innych dodatków w pakiecie?

    • 76 6

    • (3)

      Widać, kto nie ma pojęcia, o czym pisze. Dwie jezdnie przedzielone pasem zieleni i, co najważniejsze, torami tramwajowymi. Trawę i szyny chcesz malować?

      • 5 6

      • co by nie było do zrobienia to jednak nie jest to jakas skomplikowana operacja żeby 8 miesiecy utrudnień (1)

        • 7 3

        • Jasne. gdyby zamknęli cały ruch, to byłoby szybciej. Wyjdziesz z taką inicjatywą?

          • 3 7

      • Uwierz mi, dało by się w 8 tygodni rzetelnej pracy to zrobić, pracując na jedną zmianę w 8-10 osób, mając do dyspozycji i to nie cały czas sprzęt mechaniczny.

        • 4 1

    • Tylko 8 miesięcy?

      Przy LOTcie ma to trwać 2 lata, firma co ma 4 ludzi i 2 łopaty będzie się tam babrać 2 lata korkując pół miasta.

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.