Opinie (365) ponad 10 zablokowanych

  • W czym problem? Tam jest ograniczenie do 50kmh, nie podoba się tylko popier**laczom.

    • 0 0

  • Gdansk po przejsciach 1945- 2021

    • 0 0

  • Pani Dulkiewicz przekona się w dniu wyborów jak na jej głosy przełożą się przejścia naziemne robione za nasze pieniądze w miejscu istniejących tuneli. Dobre pytanie do kandydatów - ten kto ten i**otyzm zlikwiduje ma mój głos. I nie pomoże obeznej Pani Prezydent podkreślanie AntyPis. Nie na poziomie miasta.

    • 0 0

  • Jest sukces prezydentow miasta Gdanska (22)

    Budowa przejsc dla pieszych, obok przejsc podziemnych dla pieszych

    • 133 27

    • takie są standardy nowoczesnych miast, warto zgłębić temat zamiast go wyszydzać (21)

      • 13 31

      • Uważasz że Gdańsk jest nowoczesnym miastem ? (1)

        Nie rozśmieszaj czytających. Niech najpierw zajmą się wszechobecnymi dziurami i wyrwami w drogach, na których można koło urwać albo chodnikami, które czasy swojej świetności mają chyba w PRL. Zamiast tego wywalają po kilkadziesiąt baniek na takie tematy jak ten i podobne,

        • 1 1

        • dzięki tworzeniu przejść naziemnych staje się miastem coraz bardziej nowoczesnym

          miasta z mieszkańcami uzależnionymi od samochodów nie są nowoczesne

          • 0 0

      • (17)

        Gdansk nie jest nowoczesnym miastem. Mamy sieć przeskalowanych skrzyzowan. Drogi z gigantycznymi pasami zieleni na środku zamiast wąskiej przyjaznej pieszym zabudowy, o komunikacji miejskiej nie wspominając. Co ty gadasz gosciu o nowoczesnych miastach jak sam nie masz o nich pojęcia.

        • 12 7

        • To chyba zacząć w końcu coś robić w tym kierunku (16)

          zamiast tylko narzekać, co nie?

          • 4 2

          • Jeśli krokiem w tym kierunku (15)

            Ma być budować kolejnego trzyetapowego przejścia dla pieszych w miejsce istniejącego bezkolizyjnego tunelu to chyba inaczej definiujemy nowoczesność. Nowoczesność jest wtedy kiedy w 15 minutowym mieście autobus podwozi

            Ma być budować kolejnego trzyetapowego przejścia dla pieszych w miejsce istniejącego bezkolizyjnego tunelu to chyba inaczej definiujemy nowoczesność. Nowoczesność jest wtedy kiedy w 15 minutowym mieście autobus podwozi chorych pod same drzwi szpitala a nie wtedy kiedy dostawy do sklepów i kierowcy jeżdżący po głównej arterii miejskiej są zatrzymywani na przejściach, pod którymi przebiega tunel

            • 10 4

            • (5)

              Niech zgadnę: zdrowy i z samochodem? Dopóki nie wszystkich stać na taksówkę, daj tym dojeżdżającym do przychodni i szpitala komunikacją miejską przejść normalnie zamiast kazać im niepotrzebnie chodzić po schodach. Serio akurat w tym miejscu będą przeszkadzać, skoro przystanek wcześniej i przystanek później i tak są przejścia naziemne?

              • 0 6

              • Będzie przeszkadzać (3)

                Ty chyba nie rozumiesz, że nie tedy droga. Pod drzwi szpitala powinien być autobus. Już nie wspomnę o tym, że cały kompleks szpitala jest ogromny i i chorzy ludzie musza dygać po kilka km. z buta czy zima czy lato. Na

                Ty chyba nie rozumiesz, że nie tedy droga. Pod drzwi szpitala powinien być autobus. Już nie wspomnę o tym, że cały kompleks szpitala jest ogromny i i chorzy ludzie musza dygać po kilka km. z buta czy zima czy lato. Na poziomie organizacyjnym transport ludzi do szpitala nie istnieje dlatego większość chorych jedzie taksówką, albo własnym autem a to na sile próbuje się im utrudniać. To jest clue problemu

                • 7 3

              • przecież do UCK prowadzą trzy linie autobusowe

                • 0 0

              • Pod drzwi szpitala dojeżdżają autobusy 115, 131 i 283, nawet mają własny buspas i dla osób schorowanych są znacznie lepszym rozwiązaniem niż tramwaj (chociaż samochód prywatny jest jeszcze lepszy w takich sytuacjach),

                Pod drzwi szpitala dojeżdżają autobusy 115, 131 i 283, nawet mają własny buspas i dla osób schorowanych są znacznie lepszym rozwiązaniem niż tramwaj (chociaż samochód prywatny jest jeszcze lepszy w takich sytuacjach), ale aktywiści wciąż są uparci że osoby chore będą dojeżdżały tramwajem, i że przejście podziemne jest dla nich większym wyzwaniem niż długi spacer pod górę.

                • 6 2

              • Dopóki nie jesteśmy Szwajcarią i nie dowożą u nas chorych pod szpital, to każde ułatwienie dostępu jest ważne. Nie sądzę, żebym doczekała tego autobusu, więc cieszę się na ułatwienie, z którego skorzystam.

                • 1 4

              • Informuje cię że na tym świecie istnieją takie urządzenia jak windy. Winda transportowa na takie schody kosztuje ok 50 tys, zł za sztukę razy4 i mamy tylko 200tys plus drugie tyle montaż. A nie prawie 4 mln za to że spalimy hektolitry paliwa podczas ruszania i mln litrów powietrza nie mówiąc już o spalinach. Ale co tam jesteśmy zieloni proeko.

                • 0 1

            • Mam wrażenie, że Twoje kryteria "nowoczesności" nie są przekonujące (8)

              Dobrze zarządzane miasto priorytetowo traktuje komfort i bezpieczeństwo pieszych, a nie warunki jazdy kierowców chcących bezkarnie lekceważyć limity prędkości na długich prostych odcinkach arterii komunikacyjnych miasta.

              • 2 12

              • Ty chyba nie rozumiesz (6)

                Do czego służy samochód co nie? Wszystkie nowoczesne miasta jak Oslo, Tokio czy Bangkok są przeplecione siecią autostrad j posiadają setki bezkolizyjnych, kilkupoziomowych skrzyżowań dla pieszych i samochodów. O jakich nowoczesnych miastach ty do mnie mówisz? Pćim dolny?

                • 10 6

              • Pomyliłeś z Moskwą i Pekinem... (5)

                • 3 2

              • Tak? (4)

                Sztokholm? Przepleciony autostradami. Oslo? Tak samo. Berlin? Tak samo. Hamburg? Tak samo. Amsterdam? Tak samo. Londyn? Tak samo. Paryż? Tak samo? Podaj mi te nowoczesne miasta, o których mówisz. A jeszcze pozwolę sobie

                Sztokholm? Przepleciony autostradami. Oslo? Tak samo. Berlin? Tak samo. Hamburg? Tak samo. Amsterdam? Tak samo. Londyn? Tak samo. Paryż? Tak samo? Podaj mi te nowoczesne miasta, o których mówisz. A jeszcze pozwolę sobie dodać, że pieknie się zakwalifikowałeś do grupy ignorantów nie mających pojęcia o tym jak wyglada Pekin. Wiesz na czym polega zasadnicza różnica? Tam pieszy przechodzi przez 7 pasmową drogę na raz a przy Galerii Bałtyckiej idziesz na dwa razy dwa razy większy dystans. Nie masz kompletnie pojęcia o czym mówisz

                • 8 1

              • poczytaj na temat planu przekształcenia Paryża w miasto rowerowe

                forsowane przez panią mer Hidalgo: wybrana na to stanowisko po raz kolejny. W Londynie podobnie. Twoja wiedza o dobrze zarządzanych miastach jest co najmniej ułomna.

                • 0 0

              • Prawda (2)

                ci wszyscy aktywiści żądający "uwolnienia stref od samochodów" zapominają, że żeby to zrobić to w promieniu max. 3km od środka takiej strefy trzeba zbudować bezkolizyjną drogę ruchu przyspieszonego, żeby samochody miały

                ci wszyscy aktywiści żądający "uwolnienia stref od samochodów" zapominają, że żeby to zrobić to w promieniu max. 3km od środka takiej strefy trzeba zbudować bezkolizyjną drogę ruchu przyspieszonego, żeby samochody miały którędy te strefy omijać. Inaczej tylko powiększamy korki.

                Przykładowo ostatnio na motofobicznych forach aktywiści zachwycali się porównaniem Carnegiedreef w Utrechcie w latach 70-tych i teraz, ale nikt nie dodał, że 800 metrów dalej jest równoległa droga ekspresowa N230, z kładkami dla pieszych, okrążająca Utrecht i połączona z autostradami, i tylko dzięki temu można było Carnegiedreef "uwolnić od samochodów"

                • 9 3

              • Bezkolizyjne to jest wasze myślenie, nie ma kolizji z szarymi komórkami.

                • 0 1

              • Dokładnie tak

                • 3 1

              • Bezpieczeństwo pieszych, mówisz

                Które przejście jest bezpieczniejsze dla pieszych, naziemne czy podziemne ? Odpowiedź znają wszyscy. Wszyscy oprócz rządzących Gdańskiem

                • 6 0

      • Pooglądaj warunki komunałek. W tym nowoczesnym mieście. Stan wielu budowli w Gdańsku. Ty nowoczesny gościu.

        • 14 4

  • Czas pomyśleć o zarządzie komisarycznym dla Gdańska! (5)

    • 49 12

    • (2)

      A myśl sobie. Akurat mieszkańcy Gdańska, a nie tylko przejeżdżający przez Gdańsk, ten kierunek działań Miasta popierają.

      • 3 5

      • Mów - pisz za siebie, jesteś pojedynczym głosem,większość myśli inaczej. (1)

        • 5 3

        • masz jakieś badania?

          kilkadziesiąt spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami Gdańska pozwoliło na sformułowanie oczekiwań priorytetowego traktowania pieszych i rowerzystów w mieście.

          • 0 0

    • Kasperek, to ty? (1)

      • 5 6

      • Nie, to każdy normalny obywatel, każdy kto nie jest aktywistą w ciasnych gaciach

        • 9 6

  • Łącznik Łucznicza Niepołomicka (7)

    Nadal nie podpisali umowy ale na przejścia które dublują przejścia juz istniejące to czas mają

    • 73 6

    • cyklisci i ludzie bez przyklejonych samochodów do tyłu też (5)

      • 2 12

      • wielu kierowców zdaje sobie sprawę z kłopotów wynikających z nadmiaru samochodów w mieście (4)

        i głosują na kandydatów, którzy oferują sensowne alternatywy. Ważne także, że nie kupują kolejnego samochodu: liczba wielosamochodowych gospodarstw domowych nie powinna rosnąć.

        • 5 9

        • Co za brednie, ta teoria się kupy nie trzyma (3)

          Jakby woleli kandydatów komplikujących życie im samym i wspierających alternatywy, to sami by z tych alternatyw skorzystali i już by nie byli kierowcami.

          • 3 5

          • kierowcą się bywa od czasu do czasu, pieszym się jest codziennie (2)

            • 3 6

            • Ty pewnie pieszo z kowal idziesz nad morze :))))))))))))))))) (1)

              co za bełkot

              • 4 1

              • napisał facet, który wjeżdża beemwicą do sypialni

                naprawdę tylko współczuć

                • 0 0

    • Nowa Świętokrzyska musi pilnie powstać! Dulkiewicz zajmij się Gdańskiem i realnymi problemami!

      • 7 2

  • Jeżeli schody to bariera (7)

    To tam jest sporo miejsca by łagodne wyjścia bez schodów zrobić.

    • 19 7

    • Z tramwaju do tunelu też? (1)

      • 0 1

      • nie

        • 0 0

    • Tu nie chodzi o likwidację barier, tu chodzi o celowe korkowanie miasta i wpychanie na siłę ludzi do zbior-komu (3)

      to jeszcze umocni monopol GAiTu i ZTM na transport mieszkańców, a jak już mieszkańcy nie będą mieli alternatywy to można podnosić ceny biletów do woli i czerpać z tego zyski. Mieszkańcy albo zapłacą, albo nie dojadą.

      • 7 6

      • (1)

        Jeszcze i w tym temacie zwolennik teorii spiskowych xd

        • 3 2

        • To nie "teoria spiskowa" tylko standardowa strategia wielu firm - agresywną polityką cenową zmonopolizować rynek, a jak już mają monopol (albo duopol, bo są ustawy antymonopolowe) to podnoszą ceny. Klient i tak nie ma

          To nie "teoria spiskowa" tylko standardowa strategia wielu firm - agresywną polityką cenową zmonopolizować rynek, a jak już mają monopol (albo duopol, bo są ustawy antymonopolowe) to podnoszą ceny. Klient i tak nie ma alternatywnego wyboru, bo nie ma konkurencji). Tylko zazwyczaj klienci zyskują przynajmniej podczas fazy agresywnej polityki cenowej, a tu w przypadku gdańskich dróg tracimy od początku do końca. Metoda kija a nie marchewki.

          • 3 2

      • Zyski z komunikacji miejskiej.

        Hahaha chyba na Marsie

        • 3 2

    • Tak, zwłaszcza w stronę szpitala jest miejsca że hej.

      • 0 0

  • Kolejnym krokiem w tym rejonie miasta (6)

    powinno być przedłużenie peronu stacji SKM Gdańsk Stocznia w kierunku "północnym" oraz zbudowanie kładki nad torami nad jego północnym krańcem tak, by można było stamtąd skrócić drogę do GUMedu. Przy okazji można by zmienić nazwę stacji na Gdańsk Stocznia GUMed.

    • 10 0

    • Moze tylko "GUMed", ..... (1)

      bo Stoczni to juz przeciez nie ma

      • 2 1

      • prywatny przemysł okrętowy działa: jest Stocznia Remontowa

        • 0 0

    • Dlaczego kładki nad torami? Tylko przejścia naziemne przez tory (3)

      Oczywiście pieszy ma pierwszeństwo a SKM czy Pendolino musi się zatrzymać i przepuścić

      • 5 3

      • (2)

        ja bym zrobił przejscia naziemne pod kładką. I przy okazji zlikwidował wszystkie wiadukty. Tylko przejscia/przejazdy kolizyjne. Zlikwidować także mosty wantowy, siennicki i inne, a zrobić kolizyjne zwodzone. Tylko tak żeby przez wiekszosc czasu były podniesione. By zylo sie lepiej!

        • 6 2

        • Jeden zwodzony już robią na Długich Ogrodach. Ludzie na raporcie się skarżyli , że chodzą z Dolnego Miasta piechotą przez Długa na przystanek kolo Lotu a teraz będą jeździć tramwajem albo w ogóle samochodem do pracy bo podróż będzie trwać godzinami. Bo most zwodzony będzie....atrakcja dla turystów. masakra co się dzieje w tym miescie

          • 3 1

        • Takich inwestycji nam trzeba :) zakaz wjazdu samochodom do Gdańska. Wszystkim. Poczcie Polskiej, Dhl i Inpostom też. Towar będzie dowożony rowerem albo taczkami ewentualnie spływem Wisła i Motlawa. Zero śladu węglowego.

          Takich inwestycji nam trzeba :) zakaz wjazdu samochodom do Gdańska. Wszystkim. Poczcie Polskiej, Dhl i Inpostom też. Towar będzie dowożony rowerem albo taczkami ewentualnie spływem Wisła i Motlawa. Zero śladu węglowego. Na trawnikach osiedlowych i w parkach odgórnie nakazane warzywniki. Straż miejska z braku samochodów i mandatów będzie się zajmować tymi warzywnikami i transportem taczkami warzyw do sklepów.

          • 3 1

  • ekologia (4)

    kasują przejścia podziemne roblą naziemne brawo ekolodzy będzie więcej smrodu od stojących samochodów na światłach gdzie tu sens gdzie logika

    • 24 10

    • (1)

      Antyekologicznie zatruwanie miasta by pewnej wąskiej grupce osób związanych z ta okolicą chodziło się lepiej.

      • 5 2

      • odezwała się grupa pseudoekologów

        jeśli tak dbacie o środowisko, zrezygnujcie z samochodu

        • 0 0

    • (1)

      Bo na tych światłach będzie się inaczej stało niż na tych przy Traugutta czy Chodowieckiego...

      • 3 4

      • Co to znaczy "inaczej"? Będzie się stało więc samochody będą więcej spalały. 1+1=2 a nie 1

        • 2 2

  • Na Jana Pawła oszołomy narobiły przejść co pięć kroków a le nie tam (3)

    Gdzie ludzie potrzebują np. dojście do biedronki tylko tam gdzie ksiądz chce dojście do schodów kościoła używane raz w tygodniu. Chore!!!!!!

    • 4 3

    • Musisz zrozumiec, ze w miescie piesi maja pierszenstwo.... (2)

      • 2 2

      • Bo?! (1)

        • 0 0

        • bo jeśli pieszych się nie szanuje, zbyt wiele osób jeździ samochodami i to korkuje miasto

          to tylko jeden z wielu argumentów. Mądremu wystarczy.

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.