2022-09-12 23:00
Węzeł komunikacyjny przyjazny dla pieszych a zwłaszcza dzieci, seniorów i niepełnosprawnych to istota przyjaznych miast przyszłości. A jak ktoś koniecznie musi wozić się samochodem to może zmienić trasę i nie pchać się
Węzeł komunikacyjny przyjazny dla pieszych a zwłaszcza dzieci, seniorów i niepełnosprawnych to istota przyjaznych miast przyszłości. A jak ktoś koniecznie musi wozić się samochodem to może zmienić trasę i nie pchać się przez centrum. Odnowiony dworzec piękny a teraz pora na przyjazną i zieloną okolicę. Mam nadzieję że projektanci nie zapomną o przyrodniczych akcentach.
2021-12-10 08:49
Pomysl z d*py jak zwykle i glupie tlumaczenie ze bezpieczne przejscie no bardziej bezpiecznego nie ma juz pod ziemia a oni rozwalaja ulice. Jak zawsze ktos za to grube pieniadze wzial nie licza sie z ludzmi
2020-08-15 21:18
Dołem do Gdyni,górą z powrotem.Przepustowość dwa razy większa by była.Ha ha,tak się robi w USA
2021-03-01 13:17
2021-03-01 13:15
2020-08-14 07:18
Idźmy dalej w kierunku miasta tylko dla pieszych , a pustostany po empiku, kinie, i wiele innych, to będzie tylko początek.
2020-08-14 08:29
Mówę to już od początku tych pomysłów, że ustanowienie strefy płatnego parkowania w Srodmieściu, z zaporowymi cenami za 1h postoju, powoduje wymieranie obszaru z normalnych użytkowników, którzy pojadą gdzie indziej - już
Mówę to już od początku tych pomysłów, że ustanowienie strefy płatnego parkowania w Srodmieściu, z zaporowymi cenami za 1h postoju, powoduje wymieranie obszaru z normalnych użytkowników, którzy pojadą gdzie indziej - już na obrzeżach miast tworzą się dostępne centra i tam lokują się biznesy bo łatwo dowieźć dostawy i jest gdzie zaparkować.
Sródmieście będzie dostępne tylko dla bogatej elity i obcisłogacich (w miesiacach wiosenno - letnich).
2020-08-14 08:37
I pomijając rok koronawirusowy Kraków był najczęściej odwiedzanym miastem przez turystów.
To samochody powodują upadek miasta. Za rok niewielu turystów wróci do trójmiejskich korków.
2020-08-16 10:50
to genialne posunięcie.
2020-12-30 18:58
tylko o ułatwienie ruchu ludzi. Jeśli ktoś myśli , że to utrudni ruch pojazdów, to znaczy nie rozumie prostej tezy: to nadmiar pojazdów najbardziej utrudnia ruch pojazdów.
2020-08-14 09:02
Właśnie dla turystów, Gdansk tez jest dla turystow, mi chodzi o wygodę i dostepnośc finansową dla mieszkańców. Jest za drogo na parkowanie
2020-08-14 09:45
W Krk żyje się dość przyjemnie, a dla turystów jest kilka ulic na krzyż w centrum (zresztą centrum to jedna z gęściej zaludnionych dzielnic).
A gdzie są mieszkańcy w Gdańsku? Chełm, Nowy Port, Przymorze,
W Krk żyje się dość przyjemnie, a dla turystów jest kilka ulic na krzyż w centrum (zresztą centrum to jedna z gęściej zaludnionych dzielnic).
A gdzie są mieszkańcy w Gdańsku? Chełm, Nowy Port, Przymorze, Suchanino, Zaspa, Wrzeszcz (po gęstości zaludnienia i miejskości dzielnic). I jak tu zbudować sensowne miasto, jak żadna z dzielnic gęsto zaludnionych (miejskich) nie jest w zasięgu ruchu pieszego, a duże dzielnice są o zabudowie jak na wsi (taki Jasień 20 tys. ludzi i gęstość zamieszkania jak dla wsi).
2020-08-14 11:31
Nikt nie będzie drałowal pieszo z Jasienia do Środmieścia, a z powodu zdzierstwa postojowego też nie pojedzie samochodem... Ergo, lokalne ośrodki rozrywkowo- gastronomiczne wytworzą sie na Jasieniu
2020-08-14 11:52
Póki na takim Jasieniu najważniejszym będzie samochód i dojazd do "miasta".
Dlatego walka z samochodozą powoduje wzrost takich ośrodków i poprawę warunków życia. Powszechną samochodozą prowadzi do suburbiów jak w
Póki na takim Jasieniu najważniejszym będzie samochód i dojazd do "miasta".
Dlatego walka z samochodozą powoduje wzrost takich ośrodków i poprawę warunków życia. Powszechną samochodozą prowadzi do suburbiów jak w USA, hektary domków i absolutnie nic poza tym.
Inna sprawa to zakończenie dalszego dzikiego rozlewania się Trójmiasta. Bez tego wszystkie działania dla poprawy jakości życia będą nieskuteczne.
2020-08-14 10:56
I to właśnie dla nich buduje się autostrady drogi ekspresowe... czyż w ten sposób nie zachęca sie ich do korzystania właśnie z auta? Budowana jest Trasa Kaszubska ile ona wtłoczy aut do Trójmiasta?
2020-08-14 11:37
Jest ogromnym zagrożeniem tranzytu przez Pas Nadmorski. Na to my, mieszkańcy Przymorza nigdy nie pozwolimy, to m.in. zniszczy Park Reagana.
No pasaran!!!!!!
2020-08-14 09:19
i cyklistom od 1968 roku: liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych położonych przy ulicach otwartych dla ludzi, na których wyeliminowano ruch i parkowanie samochodów znacznie wzrosła, tak jak w wielu innych
i cyklistom od 1968 roku: liczba klientów sklepów i lokali gastronomicznych położonych przy ulicach otwartych dla ludzi, na których wyeliminowano ruch i parkowanie samochodów znacznie wzrosła, tak jak w wielu innych miastach świata. W Krakowie także znaczna część ulic centrum miasta jest uwolniona od samochodów, a handel i gastronomia kwitną, więc nie wypisuj swoich mądrości, świadczących głównie o silnym uzależnieniu mentalnym od samochodu. Obawiam się, że cierpisz na wiele innych schorzeń, również "somatycznych" takich jak nadwaga, otyłość i skłonność do nadciśnienia. To się leczy głównie wybierając inny niż samochód środek lokomocji w codziennych dojazdach do pracy lub szkoły.
2020-08-14 10:40
A jest tam wzmianka o tym że rozbiera się linie kolejowe by budować ścieżki rowerowe? Miasto ma być przyjazne ale nie kosztem wykluczonych komunikacyjnie.
2020-08-14 17:02
i odporność na argumenty. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Pszczółki - Kartuzy. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Kartuzy Sierakowice. Od wielu lat domagają się odbudowy tego połączenia
i odporność na argumenty. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Pszczółki - Kartuzy. To nie rowerzyści zlikwidowali linię kolejową Kartuzy Sierakowice. Od wielu lat domagają się odbudowy tego połączenia kolejowego z Gdańskiem. Rower jest strategicznym partnerem kolei, tylko ani samorządy ani kolejarze nie zawsze to potrafią zrozumieć. Wokół stacji kolejowych potrzebne są strefy wolne od parkujących samochodów i poprawa komfortu dostępu pieszych i rowerzystów, ewentualnie parkingi kiss and ride, a nie darmowe place typu park and ride.
2020-08-15 14:42
Jeszcze nie słyszałem o tym aby rowerzyści nie chcieli ścieżki rowerowej budowanej śladem linii kolejowej. Logiczne że skoro rowerzyści nie budują drogi dla rowerów to i nic nie rozbierają. O tym co tam powstaje decyduje
Jeszcze nie słyszałem o tym aby rowerzyści nie chcieli ścieżki rowerowej budowanej śladem linii kolejowej. Logiczne że skoro rowerzyści nie budują drogi dla rowerów to i nic nie rozbierają. O tym co tam powstaje decyduje samorząd wiec słucham gdzie ci rowerzyści byli jak rozbierano linie kolejowa do Skarszew? A może z radością powitali właśnie nową ścieżkę rowerową?
2020-08-14 19:38
2020-08-15 14:38
Poczytaj sobie o planach w Nowej Soli i rozebranej linii kolejowej do Nowego. Do dopiero początek bo już rozebrano linie do Nowego Portu
2020-08-15 10:21
Masz rację. Tam gdzie są piesi tam wymiata miasto. Tętniące życiem obszary miasta pełne restauracji, sklepów, cukierni etc sa tam gdzie nie ma pieszych a rządza samochody. Dlatego też takie miejsce kwitną przy....autostradach i innych międzymiastowych przelotowkach. Piesi to szkodnicy w mieście! Brawo!
2020-08-14 09:21
idziemy w kierunku miasta głównie dla pieszych, rowerzystów, hulajnogistów i innych użytkowników mniej terenochłonnych i szkodliwych dla środowiska społecznego i naturalnego pojazdów takich jak samochody prywatne napędzane silnikami spalinowymi.
2020-08-14 11:41
I wara innym od mojej ścieżki... W związku z tym hulajnogiści już są wywalani ze ścieżek rowerowych, bo "Panowie" rowerzyści chcą szybko jechać, rzucając pod nosem "k..wy" na pieszych...
2020-08-14 17:04
wolnych od parkujących i jeżdżących szybko samochodów bardzo szybko potrafią się porozumieć przy pomocy kontaktu wzrokowego i nie chcą mieć "swojego kawałka podłogi dla siebie". To że niektórzy sangwinicy pultają się w internecie i chcą wszystkie grupy od siebie separować, to nie jest argument.
2020-08-14 08:41
Oj, długo byś szukał, a samochodem od 30 lat tam nie wjedziesz.
To samo w innych miastach bez samochodu. Natomiast jak tam pustostany na Świętojańskiej w Gdyni, gdzie do niedawna był dojazd samochodem pod same drzwi? Co drugi lokal pusty.
Tylko wyrzucenie samochodów z centrum uratuje lokalny biznes.
2020-08-14 07:45
Tam jest planowany hotel
2020-08-14 07:48
Nie będzie już więcej potrzebnych hoteli w gd.
2020-08-14 09:41
kierofczyk chce 90 przez centrum cisnąć, a światła mu w tym przeszkodzą. To nie tor wyścigowy!!!!
2020-08-14 10:46
Chodzi o to żeby setki ludzi w tramwajach i autobusach zatrzymywać co 50 metrów na kolejnych światłach bo taka jest moda.
2020-08-14 13:11
tego, że przejście będzie tuż obok wyjazdu w lewo w kierunku Gdyni z tunelu pod tym nowym Centrum Handlowym naprzeciwko Lotu ?
Zatem już teraz tramwaje stają tam od czasu do czasu na czerwonym świetle.
Zatem do tego skrzyżowania przejście zostanie jedynie dodane.
Zatem myśl, bo ci to szwankuje.
2020-11-24 08:48
Już drugi raz ktoś się pod mój pseudonim podszywa.
2020-08-14 13:07
zwłaszcza tym co tramwaj z swojego gruchota co najwyżej oglądają.
2020-08-14 19:25
Z cudownego, wspaniałego tunelu obok nikt nie korzystał.
Jak to możliwe skoro są tak wspaniałe?
Gdzie się podziały wszystkie dzbany piszące że przejście tam jest bez sensu?
2020-08-16 10:56
to wszyscy będą chwalić schody.
2020-08-14 21:20
czy z tramwaju na skm przesiądę się bez używania tunelu?
2020-08-14 10:42
2020-08-16 10:53
pierwszy raz nie byłem na jarmarku od 40 lat.
2020-08-14 10:47
2020-08-14 15:17
a tacy jak ty powinni ponosic koszty leczenia za niszczenia zdrowia i srodowiska,wtedy prostaku bys szybko rozumu nabrał
2020-08-14 07:05
Bardzo dobrze że powstanie naziemne przejście dla pieszych.
Czas najwyższy aby to piesi byli najważniejsi w centrach dużych miast.
2020-08-14 08:06
jak najwazniejsi, ale taka postawa osob niezmotoryzowanych jest wiesniacka, nigdy nie slyszalem zeby ktos ze zmotoryzowanych mowil ze jest wazniejszy... chcesz cale centrum dla pieszych ?! zbuduj tunele dla samochodow.
2020-08-14 08:32
Akurat kierowcy pokaż chamstwa dają każdego dnia, po prostu się do tego przyzwyczailiśmy i nie zwracamy na to szczególnej uwagi.
2020-08-14 09:17
...nigdy na czerwonym, zawsze w wyznaczonym miejscu, zawsze trzeźwi, prawidłowo oznakowani po zmierzchu, nie śmiecą ...i tacy w ogóle cacy. Zaznaczam, że nie uważam, że kierowcy są bez winy.
2020-08-14 13:30
Powinien Być zakaz wjazdu autem do centrum i tyle w temacie.
2020-08-14 15:35
Piesi tez czasem śmierdzą i wydają hałasy.
2020-08-15 06:12
Buraka od samochodziarza nie odróżnisz oni nawet do biedronki musza pod samiutkie drzwi, a najlepiej jak by mógł do środka wjechać
2020-08-15 19:26
2020-08-14 09:25
A ja nie uważam, że piesi są święci. Chamstwo to nie kwestia środka transportu, ale charakteru, a tu niestety jest nieciekawie.
Btw, pieszym wolno chodzić po alkoholu ;)
2020-08-14 09:02
zmotoryzowani nie mówią, że są najważniejsi, ale często przyjmują milczące założenie, że są najważniejsi lub uważają to za oczywistość. Jak ktoś spokojnie kwestionuje to pseudooczywiste założenie, to jest oskarżany np. o
zmotoryzowani nie mówią, że są najważniejsi, ale często przyjmują milczące założenie, że są najważniejsi lub uważają to za oczywistość. Jak ktoś spokojnie kwestionuje to pseudooczywiste założenie, to jest oskarżany np. o to, że chce wszystkich przesadzić na rowery, jest postkomunistą, lewakiem lub nie jest zdolny do zdania egzaminu na prawo jazdy lub też nie stać go na kupno samochodu. Całe szczęście posty zwolenników alternatywnych poglądów nie są jeszcze usuwane z tego portalu - chyba do tego nie dojdzie, ale próby ich dyskredytowania trwają od wielu lat.
2020-08-15 17:04
Myślę że karetki, SP, policja, służby oczyszczania też powinny być piesze...
2020-08-15 10:44
masz rację i jak zwykle samochodziarze ciebie minusują, to straszne bo w interesie żadnego pieszego - ani mieszkańca ani turysty nie są żadne tunele! Co za chamstwo, żeby uważać, że samochodem trzeba przebijać się tuż
masz rację i jak zwykle samochodziarze ciebie minusują, to straszne bo w interesie żadnego pieszego - ani mieszkańca ani turysty nie są żadne tunele! Co za chamstwo, żeby uważać, że samochodem trzeba przebijać się tuż przy starówce i zabiegać o to, żeby tak pozostało, niech sobie zobaczą jak to jest we Wrocławiu na przykład... nie mówiąc już o miastach w zachodniej Europie, to wstyd, że u nas prezydent miasta przewleka takie inwestycje....
2020-08-14 12:22
Zaczniesz inaczej gadać wielki piechurze jak wsiądziesz do autobusu i będziesz musiał przez to przejście dłużej stać w korkach. Skoro jest tunel to na cholere robić przejście naziemne? Ten pomysł spowoduje jeszcze większe zakorkowanie centrum, kolejny chory pomysł ignorantów z urzędu miasta.
2020-08-14 16:32
A chodziłeś tym tunelem że się wypowiadasz? Większość wypowiedzi jest od osób, które jeżdżą samochodem i nie widzą nic poza nim. Miej np za 2 minuty tramwaj, idź na niego zdążyć. Kolejny do twojego przystanku za 10
A chodziłeś tym tunelem że się wypowiadasz? Większość wypowiedzi jest od osób, które jeżdżą samochodem i nie widzą nic poza nim. Miej np za 2 minuty tramwaj, idź na niego zdążyć. Kolejny do twojego przystanku za 10 minut, bo inne nie ą tak zsychronizowane, by ta przesiadks sie opłacała - np jedziesz na bażyńskiego ale ucieknie ci 12 - wsiądziesz w 9tke, wysiadasz na zajezdni i różnice między tą dwunastką a nastepną piątką, która akurat jedzie, czekasz na przystanku.
2020-08-14 22:02
Bzdury totalne. Codziennie chodzę tym tunelem do i z pracy. Najlepsza opcja. Jakbym miał stać przed przejściem i czekać na światła to dopiero bym się wkurzał.
2020-08-15 08:00
inne rozwiązanie - zabrać po pasie ruchu z jezdni, poszerzyć przystanki i zainstalować windy. Tłok jest na przystankach taki, że cudem nikt nie wpada pod tramwaje...
2020-08-14 19:53
Kup samochód
2020-08-14 07:45
To najpierw niech zrobią ten tunel
2020-08-15 19:16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.