Opinie (105) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Pewnie się wybrudził jakiś oficjel przy odsłanianiu tablicy.... (11)

    Swoją drogą - czy nie gustowniej było by zrobić remont i wtedy zmienić nazwę?

    • 57 6

    • Trzeba pozorować jakieś działania

      Nowa nazwa i tablica odwróci uwagę od rozsypującej się konstrukcji.

      • 11 2

    • nazwa została zmieniona w rocznicę 100 lecia powstania uczelni morskiej (7)

      a remont nie wiadomo kiedy się zacznie i skończy

      • 10 0

      • Ta zmiana i oficjalne odsłonięcie to był czysty (raczej brudny) bareizm

        Biorąc pod uwagę, że nawet nie umyli peronu.

        • 6 2

      • Wiem, kiedy została zmieniona - uczczono 100 lecie

        Nadając jej nazwę na najbardziej zaniedbanym i brudnym przystanku.... rodem z III świata.

        • 3 1

      • u nas w Gdyni zawsze zaczyna sie od d...y, ,chciałem napisaó od tyłu

        • 1 1

      • Tak jak obiecana przez Pis (2)

        droga czerwona

        • 2 0

        • A uwalona przez PO

          I bywszego "plemiela" wlasnorecznie...
          Bo po co port w Gdyni...?!

          • 1 3

        • pis drogi czerwonej nie zbuduje bo jest potrzebna do obiecywania

          • 1 0

      • stacja powinna mieć pełną nazwę

        Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski Port Przeładunkowy Pomnik Pamięci Ofiar Grudnia 1970 i Słoń

        • 6 1

    • Zasada najpierw remont drogi potem kanalizacja. (1)

      W myśl tej zasady w moim bloku, wg, kolejności:
      1. Wyremontowano klatkę schodową: cekolowanie i malowanie
      2. Wymiana stolarki okiennej
      3. Wymiana skrzynek pocztowych.
      Dla niewtajemniczonych
      rozwiń...

      W myśl tej zasady w moim bloku, wg, kolejności:
      1. Wyremontowano klatkę schodową: cekolowanie i malowanie
      2. Wymiana stolarki okiennej
      3. Wymiana skrzynek pocztowych.
      Dla niewtajemniczonych
      po malowaniu klatki gdzie dokonano wymiany okien musiano na nowo wyrównać i pomalować powierzchnie wokół okien
      po wymianie skrzynek pocztowych (z dużych na mniejsze) musiano pomalować na nowo ścianę.
      Idea i zamiar byłe bardzo dobre, kolejność nie do końca dobra.

      • 2 0

      • ale jakby bylo robione z glowa to pisy zwyzywalyby od niemcow

        • 1 0

  • Kiedy w końcu samorząd weźmie się za to, żeby w końcu przebudować trakcje SKM, by kolejki mogly szybcie się przemieszczać? (24)

    • 38 5

    • gdy PiS odda samorzadowi SKM obecnie to PKP i ludzie w warszawie z PiSu za nia odpowiadają. (13)

      • 15 14

      • Za samorządy to się oni teraz wezmą. (3)

        • 9 2

        • I dobrze im to zrobi... (2)

          Bo troche baronom w lepetynach zaszumialo i od d*p im sie poodrywaly...

          • 3 3

          • (1)

            obecnie rzadzacy baronowiezrobia wszystko by narod kleczal przed nimi

            • 0 0

            • na pewno nie zapominają

              że za trzy lata są kolejne wybory.
              I masz rację, za PO naród nie klęczał...
              Stał...
              Za bramą.

              • 0 1

      • (5)

        Wcześniej PKP było zarządzane przez PO i nie zrobiono nic by przekazać SKM samorządowi.

        • 14 4

        • Dokładnie (2)

          Nic od lat w tym temacie się nie zmienia. PO ani PiS nic nie załatwiło. Dalej jeździmy pudrowanymi trupami

          • 11 2

          • pod rządami PO przynajmniej zdrowe jak koń, klacze tak nie padały (1)

            • 0 1

            • ale stoczni sprzedać się nie udało

              a komunikacja zbiorowa, która jest przedmiotem tej dyskusji, w pomorskiem została zaorana. Bo były inne zabawki...

              • 0 0

        • (1)

          to na co pis czeka?

          • 0 0

          • ma to robić za marszałka?

            Pomijając fakt, że nie jest to pożądany kierunek działania, PiS ma większe problemy z sabotażem podstawowych funkcji państwa niż zajmowanie się cierpieniami i nieudolnością peryferyjnego samorządowca.

            • 0 0

      • broń nas przed tym, Opatrzności (2)

        Pewnie wtedy tory zostana podzielone pomiędzy samorządy kolejnych miast i powstaną zarządy, prezesi i sekretarki. Widzimy po urzędniczej nirwannie w Trójmieście. Albo wzorem innych mediów i infrastruktury, będziemy

        Pewnie wtedy tory zostana podzielone pomiędzy samorządy kolejnych miast i powstaną zarządy, prezesi i sekretarki. Widzimy po urzędniczej nirwannie w Trójmieście. Albo wzorem innych mediów i infrastruktury, będziemy finansować rozwój komunikacji w innych państwach.
        Bo przecież my nic nie umiemy!
        Jest przewoźnik w Trójmieście, który ma jednego klienta. Klient się układa i płaci. Za usługę, z której przewoźnik ma się utrzymać, zamortyzować i rozwinąć. Przedkłada plan i cenę. Chyba po drugiej stronie też są fachowcy, którzy potrafią takie przedsięwzięcia wycenić? Jak nie pasuje, przewoźnik zwija zabawki jak linię do Nowego Portu a my przesiadamy się do samochodów.
        Albo marszałek wynajmuje Arrivę na dopalaniu... ;) Która bez konkurencji pokaże nam gdzie raki zimują.

        • 7 1

        • (1)

          bo teraz jest konkurencja?

          • 0 1

          • a jaka będzie konkurencja, gdy właścicielem będzie marszałek?

            Że będzie "zapraszał" innych przewoźników na swoje tory?
            Jak to funkcjonuje możemy się przekonać na przykładach PKM (obsługują ludzie SKM w sojuszu z Regio), Nadwiśla i kujawsko-pomorskiego, gdzie zgłosił się jeden

            Że będzie "zapraszał" innych przewoźników na swoje tory?
            Jak to funkcjonuje możemy się przekonać na przykładach PKM (obsługują ludzie SKM w sojuszu z Regio), Nadwiśla i kujawsko-pomorskiego, gdzie zgłosił się jeden (!!!) kontrahent, Arriva. Zleceniodawca musi brać co jest, bo inaczej taczki.
            Mówiąc krótko - szału nie ma.
            W przypadku "naturalnych" monopoli i działalności kapitałochłonnych i o horyzoncie działania większym niż trzy miesiące (typowe "polskie" kryteria) a na dodatem mającym na celu realizację zadań społecznych,"potoczne" rozumienie konkurencji jest... niewłaściwe...

            *społecznych - takich, których nie chce (!!!) realizować kapitał prywatny. Efekty tej polityki widać w pomorskiem, gdzie zwinięto większość wewnętrznej komunikacji zbiorowej. Mieszkańcy? Niech se radzą. Jak będą musieli, to sami drogi zbudują...

            • 0 0

    • Trakcji nie trzeba przebudować (2)

      Przebudowac trzeba system zarządzania SKM od strony zarzadu przedsiębiorstwa i urzędu marszałkowskiego. Za komuny pociągi SKM kursowały co 6 minut. Można było.

      • 4 0

      • Nie ma przeszkód technicznych (1)

        by SKM jeździło co 6 minut. Marszałek, który finansuje przewozy kolejowe, musiałby chcieć takiego rozkładu i go w SKM zamówić , ale teraz szuka oszczędności.

        • 2 0

        • Marszałek faworyzuje PR kosztem SKM. Tracą na tym pasażerowie.

          • 1 1

    • (5)

      Nigdy właścicielem linii jest PKP Linie kolejowe sp. PIS

      • 1 2

      • Ale ich jedynym klientem dla tej linii jest Marszalek Wojewodztwa. (4)

        Wiec chyba moga siasc do stolu i uzgodnic dzialania?
        Klient placi, klient wymaga.
        Ale tego za co zaplacil a nie po uwazaniu.

        • 2 0

        • (1)

          skm powinien zarzadzac marszalek, obecnej chorej sytuacji nie ma sensu bronic

          • 2 2

          • a to dlaczego masz zamiar naruszać wolność obrotu gospodarczego?

            SKM jest włascicielem linii kolejowej. Jakim prawem chcesz właściciela pozbawić jego majątku? Niestety, trzeba się układać i jako jedyny mozliwy klient, tworzyć nacisk i zarządzać przez kasę a nie własność.
            Raczej

            SKM jest włascicielem linii kolejowej. Jakim prawem chcesz właściciela pozbawić jego majątku? Niestety, trzeba się układać i jako jedyny mozliwy klient, tworzyć nacisk i zarządzać przez kasę a nie własność.
            Raczej SKM nie zajmie się ruchem towarowym a samorząd ma możliwość rozwoju własnej sieci. Którą to możliwością wcale nie jest specjalnie zainteresowany, patrząc na zwijanie Nowego Portu i niemrawe ruchy (a raczej symulacje działania) przy przywróceniu ruchu wewnątrz województwa czy rozwoju linii na górnym tarasie.

            Zamiana monopolu technicznego na monopol urzędniczy klientom na zdrowie nie wyjdzie. Widać to po zawiłych losach "wspólnego biletu" i desperackich krokach Gdańska, który "coś w tym rodzaju" udostępnia.
            Ale tak, żeby za dostępny to nie był...

            • 1 1

        • Moga ale nie musza. Sa jedynym przewoznikiem, ktory moze obslugiwac SKM. (1)

          • 0 0

          • nie muszą - jak każda ze stron obrotu gospodarczego

            zawsze trzeba się układać a folwarczny styl "pana i władcy" słabo świadczy o kwalifikacjach samorządowców. To specyfika tej działalności, gdzie umiejętności negocjacyjne są warunkiem koniecznym.

            • 0 0

    • To nie zadanie samorządu, tylko rządowej spólki SKM!!

      • 1 1

  • Tą kładkę mogliby zbudować nową (6)

    • 41 3

    • Ten cały peron mogliby

      zbudować nowy

      • 8 0

    • Tę kładkę dzbanie! (1)

      • 5 1

      • Tę też by mogli.

        • 3 0

    • Kładka nie jest taka stara

      tylko wymaga remontu

      • 3 0

    • (1)

      to jest kładka na której stało ZOMO. Do rejestru zabytków należy ją wpisać.

      • 3 0

      • i przywrócić do stanu pierwotnego

        jeszcze w latach 80/90tych całe pokrycie było drewniane!

        • 1 0

  • Przetarg na dokumentację dla stacji która od dawna wymaga gruntownego remontu

    Specjaliści z SKM chyba mieli praktyki na Piłsudskiego.

    • 28 2

  • sukces

    W 2023 r. - wezcie przyklad ze szczura I wymalujcie farba, bedzie taniej

    • 35 5

  • Bez gruntownego remontu kładki to będzie tylko pudrowanie trupa. Gotowy wzór nowej kładki jest w Redłowie.

    • 32 3

  • dłuższej nazwy nie dali rady (6)

    proponuję
    "Stocznia Uniwersytet Morski kontynuujący chlubne tradycje Szkoły Morskiej w Tczewie założonej w roku 1920 " - napisałem urzędowo "w roku" bo nie wiadomo czy chodzi o rok.
    Krótko i na temat

    • 47 6

    • Może być dłuższa... (2)

      "Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski który był wcześniej Akademią Morską kontynuujący chlubne tradycje Szkoły Morskiej w Tczewie założonej w roku 1920 stojący w miejscu tragicznych wydarzeń grudnia 1970"
      Szyld z

      "Gdynia Stocznia Uniwersytet Morski który był wcześniej Akademią Morską kontynuujący chlubne tradycje Szkoły Morskiej w Tczewie założonej w roku 1920 stojący w miejscu tragicznych wydarzeń grudnia 1970"
      Szyld z nazwą by akurat miał długość całego peronu. To dopiero byłby rozmach! ...
      Tak samo zgłaszam obywatelską propozycję aby była stacja "Gdańsk Przymorze Uniwersytet Alchemia Olivia Buisnes Center Alfa Centum" i "Gdańsk Żabianka Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu Ergo Arena Hipodrom Pachołek wieża widokowa"... ;P

      • 20 0

      • (1)

        po drodze była jeszcze Wyższa Szkoła Morska ;)

        • 2 0

        • i koszary SD i SS

          • 0 0

    • (1)

      Brakuje jeszcze Gdańsk Zaspa Sklep Monopolowy Pana Janka

      • 5 0

      • Przymorze Rozi Uslugi Wszelakie

        Konserwacja i Rewitalizacja...

        • 2 0

    • PSM

      Przerost formy nad treścią.

      • 2 1

  • 11 miesiecy na projekt, potem przetarg, potem remont. 3-5 lat mina jak nic zeby wyremontowac jeden przystanek... rece opadaja naprawde

    • 28 3

  • dlaczego nie ma przejścia naziemnego przez tor kolejowy? (6)

    zdecydowanie łatwiejsze byłoby dojście dla niepełnosprawnych gdyby zrobiono przejście naziemne przez tor kolejowy

    • 10 21

    • Żadnych naziemnych

      Likwidowac wszystkie

      • 10 1

    • Tak jasne...

      Żeby było jeszcze więcej niepełnosprawnych po potrąceniach przez pociągi. To samo dotyczy przejść drogowych. Im więcej przejść bezkolizyjnych, tym bezpieczniej i już przestańcie marudzić!

      • 12 2

    • i postawić ciecia z lizakiem żeby zatrzymywał pociągi bo jakiś koleś nie lubi chodzić po kładce. niepełnosprawni korzystają z windy

      • 10 0

    • to jest Gdynia Stocznia tłuku (2)

      byłeś tam choć raz?

      • 1 1

      • (1)

        To jakim cudem na Zaspie takie przejście istnieje?

        • 0 0

        • sr*spie ... tłuku

          w GdyniaStocznia nie ma przejść podziemnych
          - jest piesza kładka nad torami

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.