Opinie (136) 1 zablokowana

  • Wodór tak, elektryk nie. (21)

    Tylko wodór jest paliwem przyszłości.

    • 79 21

    • Nic lepszego niż samochód w którym połowę mechaniki wozisz ze sobą dlatego że silnik spalinowy nie nadaje się do napędzania samochodów...

      Jeżeli wodór, to tylko elektryczny z ogniwami paliwowymi.

      • 12 1

    • tylko janusz mogl taki glupi komentarz napisac.

      ty myslisz ze samochod na wodor robi brum brum? nie robi. wodor w tych silnikach nie jest spalany podczas wybuchow tylko w bardziej skomplikowanych reakcjach

      tylko janusz mogl taki glupi komentarz napisac.

      ty myslisz ze samochod na wodor robi brum brum? nie robi. wodor w tych silnikach nie jest spalany podczas wybuchow tylko w bardziej skomplikowanych reakcjach chemicznych. ale nada jest cicho jak w elektryku.

      a dlaczego wodor to glupsze rozwiazanie od baterii? bo raz ze aby otrzymac wodor trzeba przejsc przez szereg przemian fizycznych czy to chemicznych a to powoduje albo straty energii albo ogromne zanieczyszczenia.

      po drugie logistyka zwiazana z dystrybucja wodoru to kolejne olbrzymie koszta nie tylko transportu ale i skladowania wodoru.

      przyszlosc to coraz lepsze baterie. ktore beda pojemniejsze i szybciej sie beda ladowaly

      • 11 19

    • I co kilka dni mam jeździć na Osowę żeby zatankować? (1)

      Zamiast co wieczór podłączyć samochód do gniazdka?

      • 7 7

      • Najpierw będzie Gdańsk później inne miasta, nie trzeba się będzie ograniczać do jednej. Skoro toyota ma już w sprzedaży mirai na wodór, to kwestia czasu aż się pojawią następne.

        • 1 0

    • Silnik jednorazowy

      Dziękujemy za wodór.lepszy spalinowy i elektryk

      • 1 10

    • to prawda (6)

      2 min i odjeżdżasz zatankowany. W Niemczech stacje przetwarzania i ładowania są np. przy farmach wiatrowych. Brak transportu wodoru, wytwarzany na miejscu i od razu sprzedawany.
      Tylko czmeu te samochody na wodór są

      2 min i odjeżdżasz zatankowany. W Niemczech stacje przetwarzania i ładowania są np. przy farmach wiatrowych. Brak transportu wodoru, wytwarzany na miejscu i od razu sprzedawany.
      Tylko czmeu te samochody na wodór są takie brzydkie - Toyota Mirai np.

      Elektryk to takie dojednie kasy jak hybrydy 10 lat temu. Po prostu jest grupa ludzi, któa chce kupić coś innego i ich stać na to, więc dowala się cenę takiego samochodu x1,5 zwykłego spalinowego (pomimo, że jest mniej skomplikowany od spalinowego) i ludzie to kupują.

      Jechałem ostatnio przez Polskę do Krakowa z kolegą. Ja diesel Civic 2.2, on hybryda Toyota CHR. U mnie spalanie 7 litrów (autostradami jechaliśmy), u niego 10,6 i po co mu ta hybryda?
      Benzyną Civiciem 1.8 zrobiłbym max 9 litrów na autostradzie (prędkości do 160km/h). Kolegi z elektrykiem nie mam, ale pewnie jak my byśmy wrócili do Gdańska, to on by może dojechał do Krakowa. Chyba, że wszystkei gniazdka by były zajęte.

      • 6 6

      • To pochwal się ile ci pali w mieście ta Honda bo Toyota na bank mniej takie jest założenie hybryd miasto

        • 2 3

      • A teraz policz rok jazdy po mieście (2)

        Ty: 5000 zł paliwa plus strata czasu na stacjach, on: 500 zł prądu i stacja ani razu nie odwiedzona

        • 3 5

        • Jasne, ładuje samochód na balkonie (1)

          Większość ludzi nie ma garaży a szybkie ładowanie robi się droższe od benzyny. Po okresie ładowania za darmo można się mocno zdziwić jak się zobaczy cennik np. Orlenu - najszybsze ładowanie 2,39 zł za KWh. Nie warto wyjeżdzać dalej za miasto bo przy prędkościach autostradowych elektryk zużywać może 25 KWh na 100 km. Tanio to było na początku.

          • 7 1

          • Szybkie ładowanie na stacjach nie ma sensu

            99% ładowań jest w domu. Stacje są tylko "w razie czego" i mogą być drogie, bo i tak ich się prawie nie używa. Chyba że ktoś robi 1000 km dziennie, to elektryk nie jest dla niego. Jeśli nie ma gdzie ładować w domu, to też nie jest dla niego. Sorry, trzeba mieć miejsce z gniazdkiem, inaczej to nie ma sensu.

            • 4 2

      • Na trasie hybryda nie ma najmniejszego sensu. (1)

        Ale kierowców którzy w większości jeżdżą w trasę wcale nie jest tak dużo.
        Chciałbym za to zobaczyć porównanie w mieście.

        • 4 3

        • Mam Corolle hybrid

          4,5 l w mieście bez oszczędzania gazu

          • 5 0

    • widzieliście co się dzieje w Holandii i Niemczech z cenami ładowania elektryków? (6)

      1. ładowanie do 60% (około 30 min trwania) - cena niższa niż w przleiczeniu na benzynę, na
      diesla to samo
      2. ładowanie do 80% - około 1h - cena 25% wyższa niż w mieszkaniu za energię
      3. ładowanie

      1. ładowanie do 60% (około 30 min trwania) - cena niższa niż w przleiczeniu na benzynę, na
      diesla to samo
      2. ładowanie do 80% - około 1h - cena 25% wyższa niż w mieszkaniu za energię
      3. ładowanie powyżej 80% - cena 500% wyższa, żeby nie blokować gniazdka
      Tak kochani, na początku tanio, za darmo ładowanie itd. , a potem wypad ze stacji, bo blokujesz i trzeba Cię zdoić. Na 60% ładowania, to daleko w trasie się nie zajedzie. Przybędzie u nas elektryków, to zoabczycie co to za horrror będzie.

      • 10 3

      • Wbijcie sobie do głowy, że elektryków się nie ładuje na stacjach! (5)

        To nie benzyna. Elektryki się ładuje głównie w domu w nocy. Stacje są potrzebne tylko na dalekich trasach, ale za 10-15 lat jak baterie będą pojemniejsze i tańsze, to one też nie będą potrzebne.

        • 4 4

        • A nawet jak ładujesz na stacji na trasie (2)

          To 40minut przerwy po przejechaniu 300-400km i tak by wypadało zrobić :)

          • 3 4

          • obaj macie racje ale wasaty janusz z polski tego nie zrozumie. on mieszka w falowcu, nie ma gdzie naladowac samochodu przez noc. poza tym on potrzebuje na jednym ladowaniu zrobi od razu 2000km bez odpoczynku bo przeciez po co mu sen. najwyzej kogos zabije.

            • 4 6

          • Spokojnie jeszcze do 500 (Gdańsk-Kraków) da się przejechać. Z 300km zasiegu to grząźniesz gdzieś na gierkówce na wymuszony postój godzinny jeśli dorwiesz punkt bez kolejki.

            • 4 0

        • Ponad 80% mieszkańców dużych miast (>200 tys.) mieszka w blokach (1)

          To gdzie mieliby ładować, jeśli elektryki by się rozpowszechniły?

          • 4 0

          • Wszystkie nowe bloki mają hale garażowe

            Nie widzę też problemu, aby np. parkingi strzeżone "pod chmurką" miały pociągnięte kable do miejsc parkingowych.

            • 1 4

    • Niestety mam dla Ciebie smutną wiadomość. Auta na wodór też są elektryczne :D

      • 7 0

    • Polecam na YT

      Polecam na YT - Rewolucja wodorowa. Polecam na zacietrzewiać się jak ci, którzy kazali biegać przed lokomotywą z chorągiewką. Trochę etykiety.

      • 0 0

  • (16)

    kolejna bzdura ktora wierza ci co mysla ze wiedza wszystko, 10mln za punkt oczyszczania i ladowania wodoru, haha wielka przyszlosc , to czego nie widac to to klto za tym stoi , +rzemysl palliwowy bo wodor maja ,,, z

    kolejna bzdura ktora wierza ci co mysla ze wiedza wszystko, 10mln za punkt oczyszczania i ladowania wodoru, haha wielka przyszlosc , to czego nie widac to to klto za tym stoi , +rzemysl palliwowy bo wodor maja ,,, z ropy!!! tak naiwniaki od wiary w wodor, eletroliza wody (wiatrak) nie jest zbyt wydajna proszesonbie poczytrac wikipedie haslo wodor , a nie wygadywac tu bzdury o jakiejs przyszlosci , nierozumiem w ogole ignorantow do eletrtrkow, bo samocjhod na wador tez ma baterie i jest na silnik elktryczny, co do samego autsa jest ono ¨¨ekologiczne¨ bo ma zbiornik na wodor z epoxydu, pelne eko, ,przestaniocie wierzyc zlodziejom z przemyslu naftowego, oni maja tyle pieniedzy ze sprzedadza wam, kazda bzdure,

    • 18 38

    • Aż ci pompa siadła, tyle błedów w tekscie. (10)

      Wodór jest przyszłością a jego wytworzenie też bedzie procesem który z czasem bedzie sie stawał nowoczesniejszy i bardziej ekologiczny, to dopiero pierwszy etap. Pewnie masz blachosmród na rope że sie tak pultasz i w tyłku masz jak zanieczyszczasz środowisko. Ignorant.

      • 13 5

      • Mały haczyk - ten wodór jest z ropy.

        • 5 3

      • (8)

        i bedziesz produkowal prad z fotowoltaiki czy wiatrakow tylko po to aby zrobic sobie wodor. a co z bilansem energetycznym. marnowanie pradu po to aby wytworzyc wodor ktory potem zmienimy znowu na prad to straty energii na przemianach fizyczno-chemicznych

        • 6 5

        • (2)

          W polskim wykonaniu wodór będzie się brać ze zdrowasiek.

          • 6 5

          • Z fasolki po bretońsku (1)

            • 7 2

            • to metan

              • 4 0

        • To poszukaj sobie ile polska produkuje wodoru (3)

          W skutek odzysku. I wtedy możesz się uważać za znawcę. Bo póki co to odleciałeś.

          • 5 2

          • (1)

            Produkcja wodoru to produkt uboczny krakowania w rafineriach. Skończy się przerób paliw na taką skalę, pierdnie wodór.

            • 5 2

            • Zaktualizuj informacje, bo sa tak za 20 lat nieaktualne.

              • 4 1

          • Polska glownie produkuje "szary" wodor. Wodor z elektrolizy jest czysty ale malo wydajny.

            • 0 0

        • To jeszcze pomyśl, że w letnie dni mamy od jasnej cholery i jeszcze ciut ciut energii słonecznej niemal za darmo...

          ...i warto by było jakoś z tego skorzystać nocą i zimą. Nieważne ile to energii pochłonie, bo jest niemal darmowa, ważne ile jej się da wykorzystać wtedy, gdy darmowej nie ma, i trzeba by wtedy używać drogiej / nieczystej.

          • 0 0

    • Ale bełkot.

      • 1 2

    • Co jest produktem spalania wodoru , a co weglowodorow? Klasa 7 w podstawowce. I jak to sie ma dla srodowiska.

      • 4 0

    • Pitolicie Hipolicie. Wodór akurat jest zużywany w procesie obróbki ropy w celu uzyskania lżejszych frakcji (hydrokraking). Wystarczyłoby jakbyś otworzył wiki i sprawdził, jakie są przemysłowe metody otrzymywania wodoru, w większości będzie to konwersja metanu. Ale czego sie po takim trolu spodziewać.

      • 2 0

    • Co z tego że czytasz, skoro nie umiesz napisać kilku zdań z zasadami gramatyki.

      • 2 0

    • Coś więcej od Wikipedii poczytaj

      Na przykład kto i ile inwestuje teraz w technologie wodorowe.

      • 0 0

  • Z bólami ale może w końcu to ruszy (19)

    Bo to jest przyszłość a nie auta na prąd!
    Lokalizacja pierwszej stacji nie trafiona, jak zwykle. Zakładając że w pierwszej kolejności będą się tankować autobusy , stacja powinna być blisko zajezdni autobusowej.

    Bo to jest przyszłość a nie auta na prąd!
    Lokalizacja pierwszej stacji nie trafiona, jak zwykle. Zakładając że w pierwszej kolejności będą się tankować autobusy , stacja powinna być blisko zajezdni autobusowej. Jaki jest sens dojeżdzania do stacji tyle km i często w korkach bo obwodnica to korkownica.
    Miejmy nadzieję że to pierwsza lokalizacji zaraz ruszą kolejne a inne miasta pójdą za przykładem!

    • 18 13

    • Tak, po co tankować samochód w garażu, podłączając na noc do gniazdka

      Kiedy możesz stać w kolejce do dystrybutora, a potem w następnej czekając aż ktoś zamówi 5 hot-dogów...

      • 7 2

    • (15)

      januszu auta na wodor to auta na prad. w tych autach wodor nie jest spalany jak w autach benzynowych i nie ma brum brum

      • 5 4

      • elektryka podłączysz do sieci a wodorem zatankujesz tylko na stacji (13)

        Wszyscy wiedzą o co chodzi tylko ty sie mądrzysz, niech zgadnę Pasat B5 czy już B6?

        • 3 5

        • (12)

          poczytaj troche o produkcji wodoru na duza skale, o transporcie wodoru, o warunkach jakie musza spelniac zbiorniki na wodor, o tym ile energii jest marnowane na transport wodoru na stacje, ile pradu elektrycznego jest

          poczytaj troche o produkcji wodoru na duza skale, o transporcie wodoru, o warunkach jakie musza spelniac zbiorniki na wodor, o tym ile energii jest marnowane na transport wodoru na stacje, ile pradu elektrycznego jest marnowane na utrzymanie wodoru pod wysokim cisnieniem.

          o wiele bardziej oplaca sie zbudowac siec energetyczna i przesylac prad do ladowania baterii w autach. oczywiscie baterie nadal nie sa doskonale ale pozwalaja juz na zasiegi powyzej 500km a i czas ladowania ciagle sie skraca.

          • 1 2

          • 30 lat temu wchodziły na rynek pierwsze hybrydy Toyoty (8)

            Był wtedy jazgod podobny do tego teraz. Idzie nowe i lepsze, wodór jest ogólnie dostępnmy i jest potrzebna tylko nowa technologia. Toyota znów jako lider na rynku rozpoczęła ten wyścig czy to sie komuś podoba czy nie. Za

            Był wtedy jazgod podobny do tego teraz. Idzie nowe i lepsze, wodór jest ogólnie dostępnmy i jest potrzebna tylko nowa technologia. Toyota znów jako lider na rynku rozpoczęła ten wyścig czy to sie komuś podoba czy nie. Za 10 lat samochody na wodór potanieją, stacji będzie coraz więcej. Co mi po elektryku który wg producenta ma zasię ponad 500 km a realnie zimą przejedzie na trasie 250 km. Prąd droiżeje, sasinowe bajki o tanim prądzie można wsadzić wicie gdzie.

            • 6 2

            • Wodór jest ogólnie dostępny, ale nie w formie w jakiej potrzebujesz go w samochodzie.

              • 6 1

            • Kurdę, moja spalinówka ma zasięg 400km (5)

              I jakoś nigdy z tym problemów nie miałem...

              • 1 1

              • (4)

                Może dlatego że masz stację nieomal co kilometr.

                • 4 0

              • Na której muszę spędzić niewiele mniej czasu niż na naładowanie elektryka do pełna... (3)

                Więc bez różnicy.
                Tylko bym nie musiał się telepać na stację przez korki jak nie wyjeżdżam z miasta. (a jak się okazało, nie zrobiłem ani jednej trasy powyżej jednego baku odkąd mam samochód)

                • 0 4

              • (2)

                Niewiele mniej czasu? Ladowanie elektryka to minimum 30 minut i to wystarczy na przejechanie 100-200km. O czym ty chlopie wlasciwie gadasz?

                • 3 1

              • (1)

                Czas potrzebny na naładowanie elektryka to 15 sekund na podłączenie go wieczorem i kolejne 15 sekund na odpięcie go rano i tak co parę dni. Czas potrzebny na zatankowanie to zboczenie z trasy, tankowanie i płacenie, czyli 10-15 minut raz na 2 tygodnie.

                • 3 1

              • Tak jak robisz dziennie 25km. Pojedz tym elektrykiem z Gdańska do Warszawy :)

                • 1 0

            • Samochody na wodor to juz grubo ponad 30 lat

              Probuja wprowadzic I jakos im to nie idzie za bardzo :) Niestety przesyl I magazynowanie jest kula u nogi (plus mala bomba w bagazniku 700 barow :) )

              • 1 1

          • (2)

            energia elektryczna jest marnowana? No i co z tego. Ludziska musicie zrozumieć że skończył się okres w historii ludzkości kiedy brakowało energii bo trudno ją było uzyskać. Obecnie rozpoczyna się era kiedy jeśli brakuje

            energia elektryczna jest marnowana? No i co z tego. Ludziska musicie zrozumieć że skończył się okres w historii ludzkości kiedy brakowało energii bo trudno ją było uzyskać. Obecnie rozpoczyna się era kiedy jeśli brakuje energii to dlatego że trudno ją zgromadzić na dłuższy czas. Wzrost produkcji energii z fotowoltaiki zaskoczył największych optymistów. Problemem będzie, a czasem już jest, co z tą energią zrobić kiedy jest jej zbyt wiele. Jednym z rozwiązań jest produkcja wodoru z nadwyżek energii elektrycznej. Produkcja może być nieefektywna bo i tak wykorzystuje energię nadmiarową, której okresami jest zbyt wiele w systemie.

            • 3 0

            • Owszem wodor sie nadaje do magazynowania OZE ale jego transport juz nie jest taki prosty

              • 0 0

            • Jak bedzie wiecej elektrykow to sie nie bedzie marnowac :) a przynajmniej nie trzeba bedzie jej tracic na elktro - wodor - przesyl - magazynowanie - tankowanie - elektro :)

              • 0 1

      • Haaaaa

        Ale głupoty piszesz znafca inżynier się znalazł

        • 0 0

    • o ile znam nasz sposób myslenia, to jakieś ZKM wybuduje swoja stację

      w koncu nie muszą liczyć się z kosztami

      • 0 0

    • A to nie jest auto na prąd?

      Niestety, koncerny paliwowe bardzo by chciały aby BEV nie były lepszym rozwiązaniem ale (nie)ekonomia nadmiarowych konwersji energii w autach na wodór utopi całe starania LOTOSu i innych im podobnych.

      • 1 0

  • Mafia korporacji. (1)

    Korporacje nie pozwolą na to aby były produkowane silniki na wodór,bo za pół darmo kierowcy nie mogą jeździć.Muszą kupować drogie paliwo.

    • 9 8

    • Ty sie nie martw o tani wodór. Dowala taki podatki że bedzie droższy o PB98

      • 5 0

  • jeden punkt to jakieś 'muzeum' - prawie 'miś' (9)

    to jak z ładowarkami (prądu) i samochodami elektrycznymi - jak nie ma jednych, to nie ma drugich i odwrotnie

    Lotos powinien stworzyć (sam lub z kimś) np. flotę samochodów na minuty lub wynajem - mogą także udostępnić firmom - wtedy wszystko zacznie sie kręcić

    a tak to pewnie chodzi tylko o kase z UE

    • 3 0

    • Od czegoś trzeba zacząć. (2)

      Nie ma - źle, budują pierwszy punkt - znowu źle, bo tylko jeden. To co mają od razu gęstą sieć zbudować, żeby jeden samochód z niej skorzystał, albo wcale? Przecież to początek, potem powstaną kolejne. Zbudowaliby w

      Nie ma - źle, budują pierwszy punkt - znowu źle, bo tylko jeden. To co mają od razu gęstą sieć zbudować, żeby jeden samochód z niej skorzystał, albo wcale? Przecież to początek, potem powstaną kolejne. Zbudowaliby w centrum, to znowu by było źle, że ludzie przejeżdżający tranzytem nie mogą znaleźć, albo że będą korkować centrum. Takich malkontentów trzeba zlewać i robić swoje.

      • 3 2

      • dla klikaczy zrozumienie paru zdań jest trudne, zauważyłem to

        napisałem wyraźnie jaki jest dylemat każdej nowej technologii

        dałem podpowiedź jak to sensownie rozwiązać

        ale ty musisz pitolić frazesy

        oczywiście do twojego ciasnego mózgu nie

        napisałem wyraźnie jaki jest dylemat każdej nowej technologii

        dałem podpowiedź jak to sensownie rozwiązać

        ale ty musisz pitolić frazesy

        oczywiście do twojego ciasnego mózgu nie dociera, że trzeba w jakiś sposób stworzyć rynek i zapotrzebowanie

        pojedynczym muzealnym pomnikiem do wyciagnięcia kasy tego się z pewnością nie robi

        • 0 1

      • Fakt, od czegoś trzeba zacząć, ale lokalizacja mega słaba...

        Np autobusy na wodór? Mają jeździć na obwodnice tankować?

        • 0 0

    • Tyle że ładowarki elektryczne w zasadzie nie są potrzebne (5)

      Wystarczy zwykłe gniazdko w garażu i problem "co pierwsze" znika. Trzeba tylko jeszcze parę lat poczekać aż zasięg na baterii wzrośnie do 500-600 km.

      • 0 0

      • jak się ma domek z garażem to tak, większość nie ma (4)

        • 1 0

        • Jak nie domek z garażem, to hala garażowa. (2)

          Zostaje oczywiście problem starego budownictwa, ale mieszkańcy i tak za nic nie porzucą swoich Passatów :)

          • 0 1

          • no wyobraź sobie, że nie wszyscy mają hale garażowe (1)

            • 1 0

            • No wyobraź sobie że nie wszyscy mają w ogóle miejsca do parkowania.

              A jakoś im to nie przeszkadza i samochody kupują...

              • 0 0

        • Otóż większość ma

          OK. 60% ludzi w Polsce mieszka w domach jednorodzinnych. Mnie też zszokowało.

          • 0 0

  • A w takim Włocławku nie dosyć, że taki punkt istnieje, to jeszcze będą jeździć autobusy na wodór. (8)

    Gdańsk jak zwykle zacofany technologicznie o kilka lat w stosunku do nawet małych miast w Polsce.

    • 4 14

    • A co tam (3)

      jeszcze takiego macie we Włocławku, ze sie z Gdańska śmiejesz?

      • 6 1

      • Ketchup mają. (1)

        Państwo keczupowie.

        • 8 0

        • keczup juz dawno się w Włocławka wyprowadził

          • 3 0

      • Port, lotnisko uniwerki i politechnikę.

        • 1 0

    • (1)

      I po co nam autobusy na wodór skoro nie ma w okolicy żadnej stacji?

      • 0 0

      • Autobusy nie tankują na stacjach tylko w bazie.

        Więc w komunikacji najprościej wprowadzić nowe rozwiązania.

        A przy okazji okazało się, że trajtki w Gdyni wyprzedziły swoją epokę :)

        • 1 0

    • Nic tylko sie wyprowadzic do czerwonego Wloclawka. Pieknie tam jest, szczegolnie w centrum.
      Dolna orunia to przy nich pikus.

      • 1 0

    • No to cyk z powrotem do Wrocławka.Kto cię tu trzyma?

      • 2 0

  • a może lepiej CNG? (1)

    1 - słownie JEDNA stacja na Kaczych Bukach na 3M i 2-3 w województwie, to chyba mało

    • 10 0

    • ma być i CNG z LNG

      • 1 0

  • (13)

    I to mi się podoba. Dobrze, że mają u nas powstawać takie stacje. Wodorowe auta jak mirai są lepsze niż elektryki na baterie, bo mają znacznie większy zasięg a tankowanie trwa chwilę.

    • 14 5

    • Za to elektryków się w ogóle nie tankuje (3)

      Żadnego jeżdżenia na stację, żadnego czekania na tankowanie, żadnego czekania przy kasie. W domu w garażu pyk do gniazdka i tyle. Jedyny problem to zasięg, ale patrząc na rozwój baterii, za parę lat to już nie będzie problemem.

      • 5 5

      • (2)

        Wlasnie patrzac na rozwoj baterii (czas ladowania i ubogi zasieg) zaczeto pracowac na napedem wodorowym, a prad z gniazka owszem ale jesli pochodzi ze zrodel odnawialnych. W kazdym innym przypadku masz samochod na wegiel.

        • 3 1

        • Kolego, "naped wodorowy" to jest od ponad 30 lat, ale dalej sie nie oplaca :)

          • 0 1

        • Ty to masz w domu nawet czajnik i lodówkę na węgiel

          Szczęśliwie tylko 60% tam węgla, reszta wiatr, woda i słońce.

          • 0 2

    • 10 kg wodoru to odpowiednik jakiś 50 kg benzyny (5)

      i jakiejś tony baterii.
      Elektryki to ślepa uliczka, dopóki nie powstaną baterie atomowe.

      • 5 6

      • Silnik spalinowy to ślepa uliczka. Tak naprawdę działa tylko dzięki potężnemu ulepowi... (2)

        Nie ma momentu, to dołożymy sprzęgło i skrzynię biegów.
        Zaciera się sam z siebie, to wsadzimy potężny układ smarowania i każemy wymieniać olej co chwilę.
        Generuje 5x więcej ciepła, niż użytecznej mocy, to doczepimy układ chłodzenia.
        A i maskę się wydłuży o metr, bo gdzieś tego kloca trzeba upchnąć...

        • 6 2

        • (1)

          Ale to juz wszyscy wiedza. Elektryki oparte o baterie to tez slepa uliczka dlatego wchodzi wodor.

          • 1 1

          • Tylko że wodór wchodzi w najgłupszy możliwy sposób.

            Czyli jako zamiennik LPG...

            • 0 1

      • Wodor jako zrodlo napedu samochodu jest nieefektywny I niebezpieczny

        • 0 2

      • Wiesz ile to 10kg wodoru? To ja juz wole baterie atomowa :)

        • 0 2

    • (1)

      Nie chwilę, ale 15 minut. To trzeba sprężyć do 700 atmosfer.

      • 1 0

      • To juz jest sprezone. Zawsze te 15 minut to mniej niz 2h na ladowarce.

        • 1 0

    • Tak odnosnie zachwytu nad ogniwami wodorowymi

      Ta technologia jest starsza niz sam silnik spalinowy :) just sayin'

      • 0 0

  • To ze biedocie sie to niepodoba to nic nowego tymbardziej ze blachoszrot z niemieckiego złomowiska kupił za 3 tys zł (2)

    • 3 3

    • I leją w to olej opałowy, a że śmierdzi, truje i robi syf z powietrza? Ma być tanio.

      Ulep się ledwo trzyma, ale diagnosta z Kartuz przyklepie.

      • 2 1

    • W takim razie niech sobie bogaci wyloza kase na te stacje z wodorem. Mozna dodac podatek do samochodow kosztujacych wiecej niz 100tys na stacje wodoru. 1tys w te czy w tamta im roznicy nie zrobi, i tak wrzuca w koszty.

      • 0 0

  • Czy w Polsce można kupić samochód na wodór ? (4)

    • 1 0

    • toyota Mirai

      Były na testach już w Polsce pokazywane. Jak będą stacje, to będą i samochody.
      Wodór to jest najlepsze rozwiązanie. Ładujesz 2 min i jedziesz. U Niemców stacje ładowania wodoru są często przy farmach wiatrowych - taki obowiazek mają i to jest super rozwiązanie.

      • 1 1

    • Pomijając pytanie, zapytam po co? Żeby wokół jednej stacji jeździć? (1)

      • 6 0

      • To samochód, nie pociąg.

        Możesz jeździć i poza stacjami :)

        • 1 0

    • Od grubo ponad 30 lat

      Probuja z tym wodorem w samochodach I lipa. Ilosc pojazdow osobowych jest tak znikoma ze pomijalna. Wodor to dobre rozwiazanie dla magazynowania energi z OZE ale nie sprawdzi sie jako naped dla Kowalskiego bo koszty zwiazane z magazynowaniem I przesylem sa zbyt duze.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.