2017-07-06 10:47
ja też chcę, bo ciężko chodzić po schodach osobie starszej i schorowanej
2017-07-06 10:57
grunt ze samochod ma lekko i nie musi zjezdzac do tunelu
2017-07-06 12:29
Radni chcą bez zgody mieszkańców. Czyli radni chcą coś co im nakazuje partyjny, budyniowy wódz? A radni powinni chcieć tylko tego czego chcą mieszkańcy.
2017-07-06 12:34
Ja, jako kierowca mieszkający w Śródmieściu, też chciałbym takiego przejścia. Bo i pieszym zdarza mi się bywać. Na Hucisku i tak są światła, więc jeżeli dojdą zsynchronizowane z nimi przy Locie, to nikomu nic złego się nie stanie, a piesi i miasto zdecydowanie na tym zyskają.
2017-07-06 11:09
To niech siedzi w domu a nie sztuczny tłok robi
2017-07-06 11:12
To niech dobudują windy albo schody ruchome, paraliżowanie miasta nie jest dobrym pomysłem.
2017-07-06 11:38
2017-07-06 11:54
2017-07-06 12:32
skakać z pietra na piętro, ze sklepu do sklepu po schodach bez wysiłku można i bez marudzenia tez można a przejść przez ulice to już trzeba luksusów rodem z Bangladeszu.
2017-07-06 14:34
2017-07-06 12:06
2017-07-06 12:11
To trzeba je zadaszyć i tyle. Skoro w Londynie umieli zrobić ruchome schody do metra, to najwyraźniej da się.
2017-07-07 10:45
tam to akurat zrobili płatny wjazd do centrum. Wszystkie przejścia są w poziomie ulicy, każdy i tak przechodzi w każdym możliwym miejscu, a ulice które tak ciężko pokonać jak Okopowa/PwGrodzkie/Grunwaldzka to wyjątki. Więc nie porównuj cywilizowanego miasta (Londynu) z myśleniem radzieckim po trzy pasy w każdą stronę (Gdańsk)
2017-07-06 12:26
bo starszej osobie trudno się chodzi po zwykłym chodniku
2017-07-06 14:10
Radni znowu mieszają, zeby tylko zaistnieć.
2017-07-06 17:47
wszystko niby fajnie mimo że jestem często samochodem w centrum rozumiem pieszych. pytanie tylko po co już jest zainwestowane w przejście podziemne ? szkoda pieniędzy w takim razie
2017-07-06 10:47
Pierwsze postulaty w sprawie przywrócenia naziemnego przejścia "przy Locie" pojawiły się około 18 lat temu. Potem nastąpiła cisza i przypomnieli sobie o tym eksperci dołączył się później FRAG a teraz radni.
Nie ważne kto co i jak ale czas najwyższy zrealizować pomysł.
2017-07-06 10:49
A inwestor wie, że więcej lemingów będzie biegać do centrum przejściem naziemnym niż podziemnym. Szerszy target.
2017-07-06 13:40
ja jestem za, tylko samochody puscic pod ziemia...
2017-07-06 11:12
Którzy mieszkańcy? Ja też jestem mieszkańcem, i wcale nie chcę.
2017-07-06 11:36
2017-07-06 11:39
i co?
2017-07-06 12:16
Jego rekord to 3 wypite Specjale w 3 minuty, w tym 1 knockout, po wypiciu dodatkowo 0,5 litra.
In the blue corner, Pan Anonim zwany Gallem, przez niedouczonych z historii zwany także Gallem Anonimem. Jego rekord
Jego rekord to 3 wypite Specjale w 3 minuty, w tym 1 knockout, po wypiciu dodatkowo 0,5 litra.
In the blue corner, Pan Anonim zwany Gallem, przez niedouczonych z historii zwany także Gallem Anonimem. Jego rekord to 3 hejterskie komentarze na trójmiasto.pl oraz jedna krytyka na żywo osobnika jadącego na rowerze, zwanego przez niego delikatnie, ped**arzem w obcisłych gaciach.
Ladies and gentlemen, let's get ready to rumble!!!!
Round one, fight......
2017-07-06 12:19
Od razu bitwę. Co rusz słyszymy że na kolejnych ulicach chce zlikwidować się przejścia podziemne bo podobno dzięki tunelowi pod Wisłą korków nie ma (szczególnie na Podwalu). Co prawda codziennie widać co innego, ale
Od razu bitwę. Co rusz słyszymy że na kolejnych ulicach chce zlikwidować się przejścia podziemne bo podobno dzięki tunelowi pod Wisłą korków nie ma (szczególnie na Podwalu). Co prawda codziennie widać co innego, ale pewnie korek tworzy się "tylko optycznie".
Rozwiązanie jest proste - zrobić referendum żeby ustalić jakie mieszkańcy przejścia preferują, ktoś kogoś przegłosuje i będzie spokój.
2017-07-06 14:36
ministerialnej online do głosowania.
2017-07-06 16:14
obywatelska
2017-07-06 18:33
to jak samochody stoja (uwaga - wtedy nie jada) to ludzie moga przejsc po drodze.
W jaki sposob ma to spowodowac korek? Skoro bez tych przejsc sam mowisz, drogi Manku, ze stoisz w korku.
to jak samochody stoja (uwaga - wtedy nie jada) to ludzie moga przejsc po drodze.
W jaki sposob ma to spowodowac korek? Skoro bez tych przejsc sam mowisz, drogi Manku, ze stoisz w korku.
Zamiast zap.. 90kmph na calym podwalu, a potem stac na skrzyzowaniu przez 10 minu pojedziesz w sumie tyle samo z tym, ze najpierw bedziesz jechal - jak to po miescie - 40-50 i ze dwa postoje na skrzyzowaniach, a potem na ostatnim skrzyzowaniu (bedacym waskim gardlem dla tej trasy) postoisz ze 2-3 minuty. Ostatecznie czas przejazdu bedzie taki sam.
Poza tym - miasto jest do zycia, a nie do jezdzenia samochodem. Jazda samochodem jest tylko jedna (i wcale nie najwazniejsza) rzecza w zyciu.
2017-07-06 11:45
Nic nie wiem na ten temat.
Mow za siebie!!!
2017-07-06 12:28
zajmijcie się czymś sensownym, O Radni Lobbyści
2017-07-06 18:34
2017-07-06 15:03
Przecież przejście jest 100m dalej.
2017-07-06 18:09
a komu się nie podoba - kula w łeb!
2017-07-07 10:53
2017-07-06 18:36
To jest samo centrum miasta. Nie wezel na autostradzie. Trasy eksterytorialne i tranzytowe nie powinny przebiegac przez takie miejsca.
Oczywiscie, to jest bardziej skomplkowany problem do rozwiazania, bo
To jest samo centrum miasta. Nie wezel na autostradzie. Trasy eksterytorialne i tranzytowe nie powinny przebiegac przez takie miejsca.
Oczywiscie, to jest bardziej skomplkowany problem do rozwiazania, bo nalezaloby dzialac szerzej niz tylko w sprawie tego jednego skrzyzowania. Za to akurat nie chwale miasta, ale chwale za to, ze jednak w tej sprawie probuja podejsc racjonalnie. Miasto musi odpowiadac na potrzeby roznych ludzi. Nie tylko na potrzeby kierowcow.
2017-07-06 16:19
jestem zdecydowanie przeciw
2017-07-06 18:36
2017-07-07 09:52
czy ona ma firmę która zajmuje się zasypywaniem tuneli czy co ?
2017-07-06 10:48
miejsce pieszych jest na powierzchni. Samochody świetnie sobie radzą w tunelach!
korki? to nie obwodnica tylko centrum!
2017-07-06 10:55
Gdańsku wymuszając bezkosztową dla siebie zmianę przejścia podziemnego na naziemne.
Ewentualnie powinien sfinansować budowę czterech wind po każdej stronie przejścia podziemnego po dwie, dla ułatwienia ruchu osobom starszym i niepełnosprawnym, bo z 80% ruchu pieszego po otwarciu centrum na tym przejściu, będzie generować właśnie ono.
2017-07-06 11:38
nie chodzi o to, aby budowac windy. Chodzi o to, aby wreszcie odtworzyc tu miasto.
Aktualnie jest transterytorialna trasa ekspresowa w samym centrum.
2017-07-06 11:40
2017-07-06 12:20
Więc o czym piszesz? Przejście naziemne tylko pogorszy sytuację w tym rejonie.
2017-07-06 13:30
Oryginalnie to w tym miejscu była fosa, więc co ty chcesz w tym miejscu odtwarzać?
2017-07-06 18:37
zajrzyj sobie tu:
http://www.gdanskstrefa.com/spotkania-pod-konskim-ogonem/
A potem wroc i przepros za to, ze glupoty prawisz.
2017-07-06 19:50
przejazdem tysięcy blachosmrodów? Nie ma to jak żyć fantasmagoriami z przeszłości.
2017-07-06 14:37
bo ktoś gotów pomyśleć, że da się tam szybko jeździć.
2017-07-06 18:38
Jak kiedys na samochod stac bylo 5% spoleczenstwa to sie zylo. Jak dzisiaj na samochod stac kazdego to nie ma latwo.
2017-07-06 22:41
Pruszcz - Sopot. Pomoze trasa wzdłuż torów SKM.
2017-07-06 10:59
prosimy więcej fotek ze stolicy.
2017-07-06 11:04
to niech zbudują tunele dla samochodów jestem jak najbardziej za tym
2017-07-06 11:13
A po co, skoro tunel dla pieszych już jest i nie trzeba go budować?
2017-07-06 11:49
nalezy wybudowac tunel pod Motlawa i czesc ruchu tamtedy pojedzie, omijajac srodmiescie.
Dodatkowo nalezy dzialac na rzecz tego, aby mniej ludzi do miasta przyjezdzalo codziennie samochodami. Parkingi przed
nalezy wybudowac tunel pod Motlawa i czesc ruchu tamtedy pojedzie, omijajac srodmiescie.
Dodatkowo nalezy dzialac na rzecz tego, aby mniej ludzi do miasta przyjezdzalo codziennie samochodami. Parkingi przed miastem, odpowiednie autobusy / pociagi dowozace szybko do centrum. Nie dla kazdego jest to dobra oferta, ale niech 20% samochodow zniknie z drog i nie pamietamy, czym sa korki.
2017-07-06 12:37
Generalnie dobrze mowisz ale dzielnice poludniowe albo zachodnie musza miec dobry dojazd. Wyrosly tam duze osiedla a infrastruktura troche zaspala. Mówię o Osowej,szadolkach jasieniu i tak dalej.
Dla nich
Generalnie dobrze mowisz ale dzielnice poludniowe albo zachodnie musza miec dobry dojazd. Wyrosly tam duze osiedla a infrastruktura troche zaspala. Mówię o Osowej,szadolkach jasieniu i tak dalej.
Dla nich musimy poczekac kilka lat.
Potem dopiero zrobic dobra komunikacje miejska i wtedy faktycznie bedzie się opłacać jechac busem.
Dopiero wtedy luczba aut zmaleje. Zamknięcie centrum dla aut tylko zakorkuje inne rejony. Badz co badz jest w centrum 3 pasy. Ktoredy w takim razie puscic te auta? Jak powstanie tunel to super ale to za drogi biznes i na pewno nie na dzisiaj.
2017-07-06 18:42
a niedlugo sie pojawi tramwaj przy okazji budowy tzw. Nowej Politechnicznej.
Do Osowy dojezdza PKM.
- wydluzyc ja tak, aby zawsze dojezdzala do Glownego (a moze i SKM Srodmiescie)
- dodac
a niedlugo sie pojawi tramwaj przy okazji budowy tzw. Nowej Politechnicznej.
Do Osowy dojezdza PKM.
- wydluzyc ja tak, aby zawsze dojezdzala do Glownego (a moze i SKM Srodmiescie)
- dodac "ekspres Osowski", ktory np. raz na godzine by jechal na Trasie Osowa-Lotnisko-Wrzeszcz-Glowny bez innych przystankow.
- dobudowac P&R na Kielnienskiej z nowych przystankiem PKM
- zeletryfikowac cala trase
- dodac jeden pas na Spacerowej i elektronicznie zmieniac funkcje pasow tak, aby rano buspas byl w strone Oliwy, a wieczorem w strone Osowy
Mozna zrobic takie rzeczy i koszty to sa dzisiatki, moze setki milionow.
Mozna tez zbudowac Autostrade Zielona i Tunel pod pacholkiem za 10x tyle i nie rozwiazac zadnego problemu :(
Strategii na rozwoj gdanska niestety nie widac :(
2017-07-06 11:06
2017-07-06 10:48
Powinno być przejście naziemne, a samochody stać w koreczku przy czerwonym świetle
2017-07-06 10:51
2017-07-06 11:17
Stare, Nowe, Główne sobie jakoś poradzą, a że nas szlag trafi to inna piłka.
2017-07-06 11:52
nie ulatwiac. Spaliny sa tam, gdzie sa samochody. W tym miejscu mamy 4-pasmowa autostrade.
Mowi Pan(i) jak rodzic, ktory woli, aby jego dziecko ogladalo porno "bo dzieki temu nie cpa". To miejsce jest
nie ulatwiac. Spaliny sa tam, gdzie sa samochody. W tym miejscu mamy 4-pasmowa autostrade.
Mowi Pan(i) jak rodzic, ktory woli, aby jego dziecko ogladalo porno "bo dzieki temu nie cpa". To miejsce jest zniszczone przez te trase i to trzeba zmienic.
Inna sprawa, ze naprawa tego problemu wymaga duzo wiecej niz tylko dodania przejscie naziemnego. Potrzebne sa jednoczesnie dzialania pozwalajace ludziom sprawnie sie przemieszczac po miescie. Sprawne przemieszczanie nie oznacza wcale, ze trzeba uzywac samochodi.
2017-07-06 12:28
Biciu piany teoretycznej Śródmieście coraz bardziej dusi się w spalinach, a po otwarciu tego dziadowskiego centrum będzie dwa razy gorzej. I co na to poradzisz, teoretyku? Masz jakieś rozwiązanie w mieście, które samo sabotuje komunikację miejską, a dzień bez awarii i kolizji z udziałem tramwaju graniczy z cudem.
2017-07-06 18:44
Drogi Panie, te rozwiazania byly testowane i totalnie zbankrutowaly na zachodzie Europy w latach 50-70. Podobnie w USA. Czy musimy najpierw wydac koszmarne pieniadze, a potem wydac drugie tyle, aby to odkrecac?
2017-07-06 12:34
i straż pożarna oraz pogotowie łaskawie poczeka aż taka kaleka jak ty przejdzie przez naziemne przejście!
2017-07-06 21:32
2017-07-06 11:55
2017-07-06 12:29
2017-07-06 14:09
Do Puszczy Białowieskiej. Do szalasu. Będziesz tam szczęśliwy.
2017-07-06 14:22
Te stereotypowe teksty o puszczach słabo o tobie świadczą. Nie każdy kto nie chce mieć samochodu i problemów z parkowaniem, a jednocześnie nie chce żeby miasto było zatrute spalinami jest ekooszołomem.
2017-07-06 14:40
od pił mechanicznych
2017-07-06 14:38
podobnie jak nie ma już przejścia za Jaśkową przy Manhatanie we Wrzeszczu.
2017-07-06 14:41
bo między Huciskiem a Dworcem nie ma żadnej możliwości pokonania Podwala
2017-07-06 11:35
jak stać cie na auto to stac cie poczekac
2017-07-06 11:41
2017-07-06 12:36
zamiast wyzywać ludzi od złodziei to może spójrz w lustro i wtedy klep precz. Ale z tobą
2017-07-06 11:51
co za bzdura.
2017-07-06 11:55
We wsiach jest tak, że przelotowa idzie przez centrum.
2017-07-06 12:30
2017-07-06 12:47
od kiedy czerwone światło to koreczek? koreczek jest wtedy kiedy stoją niezależnie od koloru światła.
2017-07-06 13:56
Chce? Mam gdzieś samochody Ale tramwaj znowu będzie stał! Przez te przejścia cały ruch staje. Jak będzie metro to przejścia też mogą być
2017-07-07 03:57
I autobusy i tramwaje tez w koreczku a pasaźerów szlak będzie trafial na opóźnienia
2017-07-07 08:52
Szlak to na Rysy, nieuku leniwy.
2017-08-13 19:35
Przy 10 czerwonych światłach!
2017-07-06 10:50
2017-07-06 11:14
a samochody bokiem
2017-07-06 12:18
2017-07-06 13:50
To że tunelami i nawet rondami podziemnymi można by rozwiązać problem każdy wie tylko niech mądry poda mi cenę inwestycji . Galeria będzie chciała żeby jak na dywanie się wchodziło do środka ale nie wyłoży kasy na taką
To że tunelami i nawet rondami podziemnymi można by rozwiązać problem każdy wie tylko niech mądry poda mi cenę inwestycji . Galeria będzie chciała żeby jak na dywanie się wchodziło do środka ale nie wyłoży kasy na taką przebudowę. I tu jest problem. Robienie naziemnego przejścia przy dużym ruchu to tysiące rozzłoszczonych kierowców oglądających zakupowiczów na pasach....Robienie dużych centrów handlowych w centrum miasta jest chore z założenia. Kiedyś Gdańsk się jeszcze bronił przed tą koncepcją ale teraz to tylko wspomnienie. ZYSK,CORAZ WIĘKSZY ZYSK. Wiec mamy galerie w centrum .Kiedyś centra handlowe budowano przy obwodnicy....Co się stało że się zmieniła opcja ? Najlepiej wejść z galerią na Długą i Neptuna może będzie JESZCZE większy ZYSK. Ale dla kogo , dla mieszkańców ,którzy nie mają w okolicach centrum nawet porządnego Aquaparku, parkingów podziemnych???
2017-07-06 21:33
Aquapark jest w Sopocie. Mozna pojechac.
2017-07-06 10:50
2017-07-06 10:51
2017-07-06 17:41
Spalin bedzie jeszcze wiecej jak zrobia przejscia naziemne.
2017-07-06 19:45
2017-07-06 11:19
a schodzisz z roweru przekraczając jezdnie na pasach dla pieszych ?
2017-07-06 11:33
a ty wysiadasz z auta i przepychasz je na każdym skrzyżowaniu?
2017-07-06 11:43
a się tutaj udzielasz mądralo wiejski
2017-07-06 12:12
2017-07-06 12:37
2017-07-06 14:46
ale ten przepis to idiotyczny komunistyczny relikt, więc jest ignorowany
2017-07-10 11:32
i wy się dziwicie - na pytanie czy przestrzegacie przepisów którte was dotyczą , obużacie się , i tak z każdym tematem - roszczeniowa grupa wiejskich imbecyli - bądźcie sami wpożaądku a potem czepiajcie się innych
2017-07-06 11:57
2017-07-07 11:10
pewnie nie zsiadasz, bo nie masz siodełka
2017-07-06 10:50
Wolałbym jednak, żeby pozostało - jakoś bardziej mi się uśmiecha przejść szybko obskurnym przejściem podziemnym, niż czekać 4 minuty na dwuetapowym przejściu naziemnym.
2017-07-06 11:14
2017-07-06 12:37
2017-07-06 12:39
Warto byloby jednak je troche wyremontowac :)
2017-07-06 14:11
Albo pub. Lokalizacja świetna i nie będzie mieszkańcom przeszkadzać. Tak jak w Gorzowie Wlkp. są imprezownie w środku nasypu kolejowego.
2017-07-06 14:48
ta, klub w pasie drogowym - a jak z brakiem kanalizacji sobie poradzisz?
2017-07-06 21:35
Skoro w sredniowiecznych piwnicach udalo sie jakos podlaczyc biezaca wode i kanalizacje, to wierze, ze i tu daloby rade :)
2017-07-06 21:49
2017-07-06 10:52
Albo ludzie, albo samochody muszą zejść pod ziemię inaczej się nie da.
Bez wielo-miliardowych inwestycji nie da się wyrzucić z Gdańska samochodów, a lepsze tunele i mykające samochody niż korki z dymiącymi rurami.
2017-07-06 11:08
We Wrocławiu się udało (Świdnicka), w Warszawie się udało (Jerozolimskie) a w Gdańsku beton umysłowy Bielawskiego i Ducha i wieczne "nie-da-się".
2017-07-06 11:22
kształt Gdańska, Warszawy i Wrocławia, uwarunkowania geograficzne oraz system ulic, to może zrozumiesz więcej. Da się wszystko, tylko kto za to zapłaci , rowerzysta ?
2017-07-06 11:34
A coś mi mówi, że Wawie na Alejach jest jednak większy niż w Gdańsku na Wałach
2017-07-06 11:44
2017-07-06 14:49
nie przypominam sobie, żebyśmy byli na ty
2017-07-06 21:35
2017-07-06 14:00
To nie znaczy że tutaj musi. Kolejne przejścia generują opóźnienia w komunikacji miejskiej. Już teraz jazda tramwajem to jakieś nieporozumienie. Cały czas musi się zatrzymywać.
2017-07-06 10:52
Jakby każdy miał porządny samochód, to zaczęliby doceniać jazdę bez korków.
2017-07-06 11:11
Autobusy też stoją w korkach - ergo: po co chrzanisz?
2017-07-06 11:27
W takim razie tym bardziej powinni likwidować przejścia, skoro autobusom też to jest nie na rękę. Tunel ma tę zaletę, że nie trzeba czekać na światło, a pod ziemią nie pada. Owszem, może są nieco zaniedbane, ale większość z nich wystarczy pewnie odświeżyć.
2017-07-06 11:36
widać w opiach innych ludzi są rzeczy ważniejsze niż korki
2017-07-06 11:51
Zdecydowanie ważniejsze jest otwarcie piesze z Traktu Królewskiego na centrum handlowe, niż sprawna komunikacja miejska....
2017-07-06 15:52
Minusy jak matka z wózkiem ma wejść i wyjść z tunelu zjazdy są stare i niewygodne a niepełnosprawny w 21 wieku mają utrudnione zycie
2017-07-06 11:24
radny nie płąci za bilety więc wiesz , Adamowicz jeżdzi służbówką i nie płaci za paliwo ani za bilety - posłowie nie płacą za paliwo ani za bilety komunikacji =- i kogo tu trzeba sponsorować i pomagać - kto jest
radny nie płąci za bilety więc wiesz , Adamowicz jeżdzi służbówką i nie płaci za paliwo ani za bilety - posłowie nie płacą za paliwo ani za bilety komunikacji =- i kogo tu trzeba sponsorować i pomagać - kto jest biedakiem i sam sobie nie radzi - ładną panią jak się utzrymuje to jeszcze się z tego coś ma a z urzymywaniu tych. k.ew człowiek nic nie ma
2017-07-06 11:48
średni wiek auta w Polsce to 15lat
2017-07-06 12:40
to musi byc trolling, bo ludzie chyba nie sa jednak tak glupi, aby takie pitoly gadac ;)
2017-07-07 14:09
Tak, to trolling, czasem lubię ludzi podpuszczać na t.pl :D Już sam nick sugeruje, że to nie było na serio ;)
2017-08-22 22:21
2017-07-06 12:41
Połowa już ma (500/1000). Jak będzie 1000/1000, to przejścia naziemne nie będą potrzebne bo wszystko będzie stało i przejdzie się w dowolnym miejscu.
2017-07-06 14:21
Bogatych stać na metro.
2017-07-06 15:49
Buraku masz porządny samochód i stoisz w korkach
2017-07-08 22:29
Glupiś boś biedny...zacznij się uczyć. Przesiądź się na rower...
2017-08-13 09:47
może masz jakiegoś grata z niemiec ale z mózgiem to już problem jełopie
2017-07-06 10:52
2017-07-06 11:20
Kiedyś był naziemne , bo kiedyś 20 aut na krzyż na ulicach było - więc nie ma co porównywać bo zaraz do tarczowych telefonów stacjonarnych powrócimy i kartek na mięso, poza tym kiedyś spożywanie alkoholu w miejscach publicznych nie było karane mandatem ani palenie ognisk - więc może do tego też powóicmy co nie ?
2017-07-06 13:08
kiedys likwidowano naziemne przejscia, bo ludzie zachlysneli sie blednymi trendami w urbanistyce. Przykladem jest to, co zrobiono z Podwalem.
Dzisiaj te bledy zaczyna sie naprawiac, bo jednak sie okazalo, ze miasto to wcale nie ma byc maszyna do mieszkania, a przyjemne i przyjazne ludziom miejsce do zycia.
2017-07-06 12:51
Niech żyje!
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.