2019-01-08 15:13
politycy tacy jak szczurek podpinają się pod sukcesy jednej szkoły zapominając o reszcie.
2019-01-08 16:23
Licea w Gdyni były zawsze na wyższym poziomie niż w Gdansku. Nie wiem jak teraz.
2019-01-08 16:48
dobry zart.. a macie tam prad juz?
2019-01-09 08:57
2019-01-08 16:46
skończcie już z tym pompowaniem śmiesznej trójki
dowolne technikum będzie sto razy bardziej wartościowe o tego czegoś
2019-01-08 18:35
Zgadzam się, nauczyciele przedmiotów ścisłych nie nauczający w klasach mat-fiz (z takimi miałem do czynienia, profil geograficzny) to jakaś kpina.
2019-01-08 22:22
technika są bardzo wartościowe. Ale poziom w nich niestety najczęściej bardzo bardzo niski....
2019-01-08 15:15
Zrobili wyscigi szczurow nawet e szkolach i sie dziwia, ze sa walki
2019-01-08 18:22
wojewoda je ma ale nikt się go nie pyta, ostatni który przejął pordy i się zapytał żył 3 tygodnie
2019-01-09 08:36
Do tego "promocja" szkół na fejsie. Dyrektorzy szkół zachowują się jak Karyny. Masa bezwartościowych fotek, którymi mają się podniecać rodzice, bo ci ostatni nie mają czasu się zainteresować swoimi dziećmi inaczej, jak poprzez komórkę.
2019-01-08 16:09
V w Oliwie i tak najlepsza :)
2019-01-08 16:24
piąteczka widać skorzystała z tych nieprawidłowości
2019-01-09 12:56
jak to widać?
2019-01-09 07:13
V to niezła imprezownia
2019-01-09 12:56
bo nic nie pamiętam
2019-01-09 13:29
Tu nie chodzi o szkołę tylko o uczniów - jeśli w klasie sa same miernoty to poziom spada bo nauczyciel dostosowuje się do średniej. Jeśli są zdolniejsi uczniowie to i poziom jest wyższy. Chodziłam do bardzo zdolnej klasy
Tu nie chodzi o szkołę tylko o uczniów - jeśli w klasie sa same miernoty to poziom spada bo nauczyciel dostosowuje się do średniej. Jeśli są zdolniejsi uczniowie to i poziom jest wyższy. Chodziłam do bardzo zdolnej klasy w gimnazjum i zdobyłam bardzo duża wiedzę, pózniej do średniego technikum i tam większość była z przypadku i mocno zaniżała poziom szczególnie z przedmiotów ścisłych. Na studiach był szeroki przekrój i dopiero tutaj wyszło jak to wszystko wpływa na zaradność, i okazało się że ludzie mimo wspaniałych matur średnio sobie radzili z szeroką widzą ogólną i myśleniem abstrakcyjnym - natomiast na przedmiotach matematycznych radzili sobie może nie bardzo dobrze ale dobrze generalizując.
2019-01-09 17:29
A jak to jest radzić sobie dobrze generalizując?
2019-01-09 20:22
Generalizując - uśredniając , uśredniając radzili sobie dobrze
2019-01-08 16:17
Grunt to się nie poddawać!:)
2019-01-08 16:28
Większość rankingów jest G warta.
Najgorsze są te gdzie o wygranej decyduje to ile reklam wykupiony w danej gazecie jak w wielu rankingach prezydentow miast
2019-01-08 16:44
żaden ranking nie podaje wag i dokładnych metod liczenia - tak, żeby można było samemu sprawdzić średnie i wyniki, obliczyć.
To, że ktoś podaje jakieś dane końcowe - jeszcze nic z tego nie wynika, dane mogą być
żaden ranking nie podaje wag i dokładnych metod liczenia - tak, żeby można było samemu sprawdzić średnie i wyniki, obliczyć.
To, że ktoś podaje jakieś dane końcowe - jeszcze nic z tego nie wynika, dane mogą być nieprawdziwe, nieporównywalne, zle skwantyfikowane itd
w końcu statystyka to największe kłamstwo...
razem z psem mamy po 3 nogi :)
2019-01-09 09:54
I tak i nie. Ma Pan całkowitą rację w ogromnej większości przypadków.
Jednak są od tego co Pan pisze bardzo istotne wyjątki i trzeba umieć odróżniać jedno od drugiego.
Po pierwsze: akurat ten ranking ma
I tak i nie. Ma Pan całkowitą rację w ogromnej większości przypadków.
Jednak są od tego co Pan pisze bardzo istotne wyjątki i trzeba umieć odróżniać jedno od drugiego.
Po pierwsze: akurat ten ranking ma bardzo czytelne i jasne reguły. Problemem jest zdobycie danych, bo nie wszystkie są publikowane, a jak są to często w bardzo trudnej do obróbki postaci.
Jednak jeżeli ja potrafię poprawienie wyznaczyć prawidłową kolejność i po korekcie Perspektyw jest ona identyczna, to jednak pod tym względem nie jest tak źle.
Drugi ważny wyjątek co to jakiejkolwiek statystyki: żeby miała sens musi obejmować dużą populację. Przykład: CKE co roku przygotowując matury robi badanie trudności zadań na zbyt małej i do tego nie dobranej losowo próbie uczniów. W efekcie mamy raz "trudną" a za rok "łatwą" maturę. Tymczasem można to zrobić tak, że średnia w skali kraju będzie z góry znana z dużą dokładnością - i co roku taka sama, tak aby trudność matury była stała dla wszystkich roczników. Trzeba tylko wydać trochę pieniędzy na dobre badanie. Kilka lat temu brałem udział w podobnych badaniach. Testowano pulę 200 zadań na bardzo starannie dobranej losowo puli uczniów z całego kraju o liczebności 6000 uczniów. Efekty były bardzo dobre - przez kolejne trzy lata badania średni wynik każdego z zadań w każdym z roczników był niemal identyczny. Mając wynik takich badań można tak ułożyć cały zestaw, żeby jego średnia była co roku taka sama.
Tak więc czasem statystyka to nie kłamstwo :-)
2019-01-08 16:29
Ja jem kapustę A ty jesz mięso mielone, to znaczy że średnio razem jemy gołąbki...
2019-01-08 16:37
po co Ci kapusta kiedy takie usta....
2019-01-08 16:53
Już zerka od kogo by tu ściągnąć
2019-01-08 19:45
2019-01-08 17:01
Jeżeli ktoś go ruszy to ma pałę ze sprawowania
2019-01-08 17:18
Jestem inżynierem. A ukończyłem przeciętna szkołę średnią. Poziom szkoły tworzą uczniowie a nie program szkół. Co prawda w przeciętnych szkołach mniej wymagają ale z drugiej strony często są zajęcia pozalekcyjne
Jestem inżynierem. A ukończyłem przeciętna szkołę średnią. Poziom szkoły tworzą uczniowie a nie program szkół. Co prawda w przeciętnych szkołach mniej wymagają ale z drugiej strony często są zajęcia pozalekcyjne rozszerzone o nadprogram. Prawda jest taka że na studia potrzebna wiedza ukierunkowana a nie wszystko. A przypuszczam że w lepszych szkołach uczą albo za dużo, albo wcale bo mają samych kujonów.
2019-01-08 18:10
...czyli te lepsze nie mogą być lepsze...
Ech, Mariusz...inżynierze ty nasz...żal
2019-01-08 19:19
Kierownik Mc Donalds Cię zaraz wyprostuje hyhyhy
2019-01-10 06:55
Gość nie ma pojęcia co pisze. Równie dobrze mogę napisać, że palenie fajki wydłuża życie, bo mój dziadek dożył setki pykając fajkę.
2019-01-08 21:18
Poziom szkoły tworzą zarówno uczniowie jak i nauczyciele. Od tych ostatnich zależy bardzo wiele a zwłaszcza to, ilu uczniów uda się zainteresować jakimś tematem i zmobilizować do nauki. Owszem, nastawienie uczniów jest
Poziom szkoły tworzą zarówno uczniowie jak i nauczyciele. Od tych ostatnich zależy bardzo wiele a zwłaszcza to, ilu uczniów uda się zainteresować jakimś tematem i zmobilizować do nauki. Owszem, nastawienie uczniów jest kluczowe, ale dobry nauczyciel potrafi zachęcić, pomaga lepiej zrozumieć przedmiot i wskazuje, jak dalej poszerzać swoją wiedzę i umiejętności. W dobrych szkołach dba się też właśnie bardziej o dostępność zajęć pozalekcyjnych i ich atrakcyjność. Jasne, wszystko jest ograniczone dość skromnym budżetem i opiera się głównie na poświęcaniu wolnego czasu przez nauczycieli, ale jakość szkoły jest często wynikiem zaangażowania kadry właśnie.
A co do studiów i ukierunkowanej wiedzy: mało osób zaczynając naukę w liceum ma określony plan na przyszłość, więc najpierw trzeba i tak zgłębiać szerszy zakres wiedzy, żeby potem można było dokonać świadomego wyboru. Poza tym, jeśli ktoś chce się od razu specjalizować, to są klasy profilowane w liceach albo technika.
2019-01-08 21:38
jeeli studiowales po 1990r,to wcale mnie to nie dziwi,roznica miedz dyplomami wydawanymi teraz,a tymi wydawanymi wczesniej sa mniej wiecej takie jak pomiedzy czekolada,a wyrobem czekoladopodobnym(niektorzy wiedza co to bylo).Obecni studenciPG dawniej nie mieliby szans na mature.
2019-01-09 09:13
Arch bud ocean gry i zabawy zapewne tak.
2019-01-10 06:56
Dawni studenci też nie mieliby szans obecnie.
2019-01-09 08:18
A tym bardziej do pozniejszych studiow?? To, ze ktos jest inzynierem i zarabia kilka razy wiecej niz ktos po pielegniarstwie, nie oznacza, ze studia inz sa na wyzszym poziomie. Konczylem prowincjonalne liceum, slaby
A tym bardziej do pozniejszych studiow?? To, ze ktos jest inzynierem i zarabia kilka razy wiecej niz ktos po pielegniarstwie, nie oznacza, ze studia inz sa na wyzszym poziomie. Konczylem prowincjonalne liceum, slaby poziom, skonczylem bez problemu ETI. To nie sa trudne studia. kazdy rozsadny uczen wie, co trzeba umiec. Ksiazki i zbiory zadan sa na tymsamym poziomie wszedzie. Jesli nauczyciel stawia 5, a ja nie potrafie poradzic sobie z zadaniami z pierwszej strony zbioru zadsn, to wiem, ze nie mam wiedzy nawet na 3. Ranking nie ma nic do rzeczy.
2019-01-09 09:16
To miałeś logikę. A w tym co napisałeś logiki nie ma. Skąd miałeś podstawy by przebrnąć przez annalizę druty fale i inne tam? Ze szkoły średniej.
2019-01-09 19:26
Prowincjonalne licea potrafią być znacznie lepsze od tych"rankingowych".
2019-01-09 19:53
2019-01-09 09:12
Po 4 latach polibudy większość to inżynierowie. Ale ich poziom to mniej niż zawodówka 30 lat temu. Takie czasy.
2019-01-09 19:54
2019-01-10 07:13
Gdyby tak było to technika zamiast rozwijać się, to cofała w rozwoju. Jest zupełnie odwrotnie.
2019-01-09 19:37
2019-01-10 06:55
2019-01-08 17:21
Do matury można się dobrze przygotować bez względu na szkołę, którą się wybierze, a w późniejszym życiu absolutnie nikogo nie obchodzi, jakie liceum czy technikum człowiek skończył. Absolutnie nikt nigdzie na to nie
Do matury można się dobrze przygotować bez względu na szkołę, którą się wybierze, a w późniejszym życiu absolutnie nikogo nie obchodzi, jakie liceum czy technikum człowiek skończył. Absolutnie nikt nigdzie na to nie patrzy, ani na studiach, ani w pracy, ani w życiu. Przez takie rankingi tylko niepotrzebnie stresuje się dzieciaki i wpędza w kompleksy te, którym się nie udało dostać do tych pseudoprestiżowych szkół...
2019-01-08 19:50
Absolutnie nikt, absolutnie nikogo... Ech Margoś, zapisz się na jakieś zajęcia językowe.
2019-01-10 13:39
zgadzam się
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.