2020-06-24 10:45
Że niby zaraza wróciła i w maseczkach po ulicy chodzą. Hue hue
2020-06-24 10:53
2020-06-24 23:15
to nie powinna być ta sama liczba?
2020-06-24 10:57
Pozwól żyć innym tak, jak chcą. Po swojemu.
2020-06-24 11:04
Tylko czemu potem ci ludzie płaczą na forach że inni nie noszą masek, niech też dadzą żyć po swojemu. :)
2020-06-24 18:02
Szczególnie w takie upały
2020-06-24 18:36
Prof. Wojciech Dyszkiewicz Pulmonolog obala też coraz popularniejszy w internecie pogląd!
cytat z rozmowy
Prof. Wojciech Dyszkiewicz Pulmonolog: Nie widzę związku między noszeniem maseczki a grzybicą płuc.
Prof. Wojciech Dyszkiewicz Pulmonolog obala też coraz popularniejszy w internecie pogląd!
cytat z rozmowy
Prof. Wojciech Dyszkiewicz Pulmonolog: Nie widzę związku między noszeniem maseczki a grzybicą płuc. Prof. Wojciech Dyszkiewicz obala mity - Nie obserwujemy ujemnych skutków noszenia maseczek nawet dla przewlekle chorych na choroby płuc - opowiada prof. Wojciech Dyszkiewicz, torakochirurg i zastępca dyrektora Wielkopolskiego Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii. W rozmowie z "Głosem Wielkopolskim" obala też coraz popularniejszy w internecie pogląd, że noszenie maseczki może powodować grzybicę płuc. Zastrzega jednak, że w jego opinii i w myśl aktualnych wytycznych WHO - powinno się zrezygnować z noszenia wielorazowych, bawełnianych maseczek na rzecz np. chirurgicznych.Jeżeli maseczka jest użytkowana wielokrotnie, nie jest prana i prasowana można sobie wyobrazić, że od strony oddychającego pozostaje wiele drobnoustrojów, ale akurat o grzybicy bym nie mówił. To niezwykle rzadka choroba i dotyka osób, które mają już pewne upośledzenia zdrowotne. Jest niszową sytuacją.
Czym jest więc grzybica płuc, którą przeciwnicy maseczek tak się straszą?
-To choroba powodowana drobnoustrojami, różnego rodzaju grzybami. Powodują one schorzenia u osób z już osłabionym układem oddechowym. Musimy pamiętać, że w naszym drzewie oddechowym jest naturalna i korzystna flora grzybicza. W drogach oddechowych bytują drożdżaki, które nie są niebezpieczne dla człowieka. W przypadku grzybicy mówimy o patogenach grzybiczych, powodujących choroby. Nie widzę związku między tą chorobą a noszeniem maseczki. Musiałoby to dotyczyć naprawdę wyjątkowych sytuacji. Wrócę jednak do maseczek wielorazowych i powtórzę nie mają żadnej skuteczności. Jeżeli już je mamy i musimy nosić, pamiętajmy o codziennym praniu i prasowaniu. Na pewno nie wolno ich włożyć do kieszeni i wyciągać w miarę potrzeby. Maska powinna być jednak jednorazowa, używana nie dłużej niż 4-5 godzin i wyrzucana.
2020-06-24 19:10
Poczytaj periodyki medyczne o co chodzi z grzybicą zamiast pisać głupoty.
Wiedza nic nie kosztuje
2020-06-24 11:04
Nie marudzę, tylko śmieję się z maseczkarzy
2020-06-24 11:06
Tam dopiero jest śmiechu
2020-06-24 11:12
Wiesz z własnego doswiadczenia?
2020-06-24 11:12
2020-06-24 11:39
Szkoda że tylko kozak w necie jesteś. Ile masz dziecko lat aby wjeżdżać na rodziców jajka chociaż ci obrosły czy dalej mleko pod nosem bo po tym tekście śmiało można wywnioskować że mentalnie gimbusem jesteś.
2020-06-24 12:19
jakbys mogl byc gimbaza to bylby niebywaly sukces edukacyjny o ktorym z duma w rodzinie by rozmawiano, niestety ten poziom dla ciebie nieosiagalny
2020-06-24 12:22
2020-06-24 12:39
A po co kozakowac w necie? Przecież każdy wie że kozak w necie to piz..a w świecie :) szkoda czasu na internetowych hoolsow :)
2020-06-24 15:06
do ludzi ktorzy przejeli sie dobrem ich rodzin, zapewne wiekazosc w rodzinie ma kogos starszego albo astmatyka albo inne kombinacje ktore powoduja ze moze to byc dla niego niebezpieczne (moze nie znaczy musi), duzo ludzi sie przejelo i slusznie, a janusz nosacz hue hue smiechy z maseczkarzy
2020-06-24 15:43
Każdy ma w rodzinie starszych schorowanych większość z nich ma jakis nowotwór jakoś wszyscy zapomnieli o onkologii a wszyscy teraz uważają że maski zbawia cały świat i jak wszyscy będziemy je nosić to ludzi starzy
Każdy ma w rodzinie starszych schorowanych większość z nich ma jakis nowotwór jakoś wszyscy zapomnieli o onkologii a wszyscy teraz uważają że maski zbawia cały świat i jak wszyscy będziemy je nosić to ludzi starzy przestaną umierać. Tylko te osoby stare nie tylko covid zabija jest więcej chorób które są bardziej niebezpieczne dla nich ale co tam pewnie myślisz że wcześniej starzy byli niesmiertelni
2020-06-24 19:27
Ja mowie o pogardzie nosacza huehue antymaseczkowca, taka postawa wcale nie jest konstruktywna, nie pomaga nikomu
2020-06-24 10:58
2020-06-24 11:24
domniemana pandemia? zamiast pisac glupty poczytaj troche, ale nie artykulow, sprawdz ilosci zakazen na swiecie, zobacz na ilosc zmarlych, porownaj dane tu i tam a potem pomysl... choc to moze byc trudne....
domniemuje ze masz wieksza ilosc chromosomow niz przecietny czlowiek
2020-06-24 11:34
A co mnie obchodzi ilość zmarłych na świecie? Nas wirus praktycznie nie rusza, albo jesteśmy na niego odporni albo zmutował w niegroźną stronę. Szpitale świecą pustkami, to chyba najlepszy dowód na to że wirus nie taki straszny jak go malowano.
2020-06-24 11:43
to kombinacja srodkow ostroznosci i pewnie cech spoleczenstwa, jedni mowia, ze szczepiona na gruzlice pomaga, inni ze maly iloraz IQ....
a ze nie jest to forma dobrze znana, nowa to i wg mn9ie dobre srodki ostroznosci sa podjete
2020-06-24 12:26
tylko troche pozno, najpierw byly zalecenia wkladania sobie lodu w majtki przez pisiorskiego eksperta
2020-06-24 12:31
2020-06-24 12:53
Tak wiemy najlepszych ma ekspertów tvpis :D wkoncu rzetelnych dziennikarzy mają a nawet ich interesuje temat posłania dziecka do pierwszej komunii który był jednym z głównych tematów :D beka z takich dziennikarzy szkoda że karakana nie spytali o ilość ślubów kościelnych córeczki brata
2020-06-24 14:06
2020-06-24 11:09
To ich wybór.
2020-06-24 11:26
czego oczekujesz od zastraszonego spoleczenstwa ktore nie potrafi myslec
2020-06-24 11:29
Inżynier nie oznacza inteligencji. Głupcy wśród inżynierów też bywają.
2020-06-24 11:49
2020-06-24 13:55
kretyn
2020-06-24 16:45
ludzie w większości to d**ile i wszystko im wmówisz
2020-06-24 17:07
Może pożyjemy, zobaczymy, kto wie...
Zdrówka życzę !!
2020-06-24 19:33
Może nawet już go przeszliśmy, kto wie?
2020-06-24 10:47
Dlaczego nikt nikogo nie upomina w komunikacji publicznej o konieczności noszenia maseczek??? Trolejbusy w Gdyni pełne a maseczki nosi jakieś 50%.
2020-06-24 10:50
A co sam nie masz odwagi aby zwrócić komuś uwage? :D
2020-06-24 10:56
Ja raz zwróciłam. Zostałam brzydko nazwana, w obronę wzięły mnie inne pasażerki, a kierowca udawał, że niczego nie słyszy (choć został poinformowany o całej sytuacji). Niestety, żaden pan nie miał tyle odwagi, aby zareagować.
2020-06-24 17:45
no i bardzo dobrze że zostałaś brzydko nazwana bo wsadzasz nos w nie swoje sprawy
2020-06-24 21:04
Przestrzeganie wymogów sanitarnych w komunikacji zbiorowej to są cudze sprawy?
2020-06-25 08:01
Tak
2020-06-24 20:11
"żaden pan nie miał tyle odwagi, aby zareagować" Jak widać panowie mądrzejsi.
2020-06-25 05:56
Tak to kierowca niech ratuje, a jak się źle spojrzy to ciach i skarga
2020-06-24 10:50
Obserwacje z trasy Wrzeszcz - Gdańsk
2020-06-24 11:10
Połowa ludzi nie nosi maseczek a zarażeń w Trójmieście okrągłe zero.
2020-06-24 11:17
korona wróci
2020-06-24 11:35
O tym słyszę już od marca. I co? I nic!
2020-06-24 12:32
Tak jak miliony innych wirusów.
2020-06-24 11:21
noszenie maseczek w komunikacji publicznej nie ma żadnego wpływu na rozprzestrzenianie się koronawirusa.
2020-06-24 11:47
Przestań kłamać
2020-06-24 12:01
nie powinno się wpuszczać ludzi bez maseczek do transportu publicznego, ale to samo w sklepach jest
2020-06-24 12:34
Może dlatego, że bez klimy w obecnej pogodzie i obłożeniu 200% miejsc siedzących można się udusić. Co ci da ta szmata? Smogu i palaczy w komunikacji - tak, ludzie palą w pociągach - się nie boisz?
2020-06-24 12:39
A w sklepach na plecy włażą zamiast stać 2m dalej... Tyle to już by można było przestrzegać przynajmniej ze względu na jakiś minimalny szacunek do drugiego człowieka.
2020-06-24 10:57
Abstrahując od koronawirusa. Co mają w głowie ludzie, którzy robią wesela na ponad 100 osób? Serio mają aż tylu przyjaciół? Czy zapraszają ciotki i wujków, których widzieli raz w życiu?
2020-06-24 11:04
Bo wypada, bo co ludzie powiedzą, bo koperty. Bez sensu.
2020-06-24 12:30
bo wiocha
2020-06-24 11:08
Wyszła prawie setka, zadnych ciotek co 20 lat nie widziałem, niektorzy ludzie maja spore rodziny ;)
2020-06-24 11:14
Albo sporo znajomych. Dla niektórych jest abstrakcja mieć powiedzmy grupę znajomych w liczbie 30osob. Wtedy uzbierać 100osob to żaden wyczyn gdzie np. u mnie moi najbliżsi koledzy z którymi mam ciągły kontakt to grupa ponad 30osob plus ich osoby towarzyszące plus najbliższą rodzina i już 100gosci
2020-06-24 11:35
To na wesela zaprasza się znajomych? Myślałam, że przyjaciół, ale co ja tam wiem.
2020-06-24 20:14
Niech kazdy zaprasza kogo chce. co Ciebie to obchodzi? Bo ty tak nie robisz to już nikt nie może? Co za ludzie.
2020-06-24 11:40
przeciez wodeczki to mozna sie z kolega napic w domu i zagryzc biala parzona ;) do kina nie ma sensu isc bo przeciez wszystko mozna sciagnac itd
2020-06-24 12:01
Aha, taki wniosek wyciągnąłeś z powyższego komentarza? Odstaw leki, coś jest nie tak.
2020-06-24 12:20
nigdzie nie zasugerowalem ze to jest wyciagniete z powyzszego komentarza
2020-06-24 13:11
I dlatego odpowiedziałeś na komentarz? Tak, brzmi logicznie.
2020-06-24 11:14
Prawie setka, a teraz można robić wesela na 150 to jednak dużo więcej, czy to nie przesada? Można mieć dużo rodzeństwa+partnerzy+dzieci (tylko po co dzieci na weselu?), ale do ch.l.ry 150 osób? Tymczasem wg naukowców nasza pamięć nie jest w stanie utrzymać bliskich relacji z więcej niż bodajże 80 osobami.
2020-06-24 11:38
bo to jest rodzinna impreza, jak nazwa wskazuje ma byc wesolo, wcale nie musi byc zachlewania się wódą i słuchania slawomira w wersji zbyszka & the band, ja na swoje zaprosilem konkretnie z dzieciakami, rodzina to sa wspolne wspomnienia, a nie tylko pokrewienstwo czy powinowactwo
2020-06-24 20:19
Bede zapraszał sobie kogo chcę, nawet dzieci, ch... Cie to obchodzi.
2020-06-24 20:17
Poraz kolejny raz pytam, co was obchodzi co ktos ze swoim życiem robi? Zajmijcie sie swoim nędznym zyciem. Dlaczego nędznym? Bo musi być nędzne skoro was interesuje cudze życie i co kto robi, typowe zachowanie wsiuna.
2020-06-24 20:13
Ale za Twoje ktoś urządza wesele, że tak Cię to uwiera? Dla mnie może nawet ktoś sobie z 1000 osób zaprosić jego życie jego kasa.
2020-06-24 11:18
U nas wszystko na pokaz: śluby, komunie itp. - nie ma to nic wspólnego z miłością czy duchowością. Dulszczyzna w pełnej krasie.
2020-06-24 11:38
Na pewno zapraszaja wszystkich, ktorych znaja, ciotki,pociotki, stryjecznych dziadkow i tym podobnych, musi byc przeciez z wielka pompa, co z tego, ze za 2 lata sie rozwioda
2020-06-24 13:40
przed rodziną i znajomymi !
2020-06-24 13:57
Po co w ogóle to pytanie? Dlaczego tak bardzo interesujemy się życiem innych? Mamy zbyt ubogie swoje życie ? Osobiście nie interesuje mnie co sąsiad robi dopóki nie robi mi krzywdy i tak jest z każdą inną isobą.
2020-06-24 14:27
A co Ciebie interesuje, że ktoś się interesuje życiem innych? Masz zbyt ubogie swoje życie, że odpowiadasz na komentarze osób, które interesują się życiem innych?
2020-06-24 20:22
Ty jesteś taki glupi sam z siebie, czy Ci za to płacą?
2020-06-24 20:21
Dokładnie, każdy ma swój światopogląd i niech sobie robi co chce, byle by nie krzywdził. Typowo wiejskie zachowanie patrzeć komuś w cudze życie, swojego nie macie?
2020-06-24 11:04
Dlaczego ludzie nie noszą w zamkniętych obszarach maseczek ?
Np. w sklepach siecowych sprzedawcy nie mogą zwracać uwagi klientom, bo zapewne dyrekcja nie pozwala. Byłam wczoraj w Rosmannie i większość klientów bez
Dlaczego ludzie nie noszą w zamkniętych obszarach maseczek ?
Np. w sklepach siecowych sprzedawcy nie mogą zwracać uwagi klientom, bo zapewne dyrekcja nie pozwala. Byłam wczoraj w Rosmannie i większość klientów bez maseczek. Polityka firmy to po trupach do jak największego obrotu ? Ludzie opamiętajcie się, człowiek bez maseczki nie powinien zostać obsłużony i oto powinna dbać firma. O bezpieczeństwo swoich pracowników !
2020-06-24 11:15
Czyli jesteś za ograniczeniem praw człowieka i konsumenta bo dla ciebie najważniejsza jest szmata na ryju?
2020-06-24 11:26
2020-06-24 11:33
Mam prawo do życia. A,że jestem w grupie ryzyka to ty masz obowiązek dbania o to żeby mnie nie zarazić, nosząc maseczkę jak piszesz na ryju. I nie pisz,że mam siedzieć w domu bo to jest ograniczanie praw.
2020-06-24 12:24
Nie to ty masz obowiązek dbania o siebie jesteś w grupie ryzyka siedź w domu a nie że rano biegniesz po bułeczki a popołudniem po maselko
2020-06-24 12:51
Ja o siebie dbam. Nie chcesz nosić maseczki to ty siedź w domu bo to ty jesteś zagrożeniem. Nic ci do tego ile razy wychodzę z domu i czy po bułeczki czy do pracy.
2020-06-24 13:44
to czego się obawiasz? Tego, że ktoś na Ciebie kichnie, kaszlnie, nachucha? Co z tego skoro masz przecież maseczkę?
2020-06-24 14:19
On już się wskazanego cienia obawia że go wirusem zarazi
2020-06-24 19:32
Bo jakbyś tumanie umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś,że jeżeli ty, zarażony będziesz miał maseczkę to twoje wyziewy zatrzyma twoja maseczka i ryzyko zakażenia jest 5%. Jak druga osoba zdrowa ma maseczkę to
Bo jakbyś tumanie umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś,że jeżeli ty, zarażony będziesz miał maseczkę to twoje wyziewy zatrzyma twoja maseczka i ryzyko zakażenia jest 5%. Jak druga osoba zdrowa ma maseczkę to ryzyko zakażenia wynosi 1,5%. A jak ty nie będziesz miał maseczki i będziesz chory a ja w maseczce to już 30% ryzyka,że zakażenie przekażesz.
2020-06-24 22:05
Tylko przed przeniesieniem zarażenia na kogoś! Tyle razy było mówione! Czyli buc bez maseczki chodzi po sklepie, śmieje się z innych i ich zaraża.
2020-06-24 14:19
No tak bo Janusz mi to powie to go posłucham hahaha maska na ryj i smycz na szyję partia cię za to doceni posłuszny obywatelu. Już nawet nie trzeba siła posłuszeństwa na obywatelach wymuszać wystarczy przereklamowany wirus liczę że już w kolejce do szczepionki czekasz bo inaczej nie wrócisz do normalności :)
2020-06-24 19:33
tobie Brajanku już nic nie pomoże.
2020-06-24 16:17
No właśnie "coś mu do tego", bo sama chcesz korzystać z wolności biegając po sklepach, a komuś jej odmawiasz nakazując nosić maskę.
2020-06-24 11:53
może bez spodni i majtek byś chodził bo cie uwiera?
2020-06-24 15:50
A jest nakaz chodzenia w spodniach albo w majtkach?
2020-06-24 19:34
Jest, z gołym tyłkiem nie możesz latać.
2020-06-25 08:48
Z gołym tyłkiem nie mogę to oczywiste ale nie muszę mieć majtek i spodni konkretnie ubranych moge nawet kieckie ubrać albo leginsy i nic nie powinno cię to interesować :)
2020-06-24 12:12
2020-06-24 12:14
nie najważniejsze jest to by mieć na uwadze, że z maseczką chronisz innych - ty widać jesteś egoista do kwadratu, który to nic nie widzi poza czubkiem swojego nosa , a wolność znaczy też odpowiedzialność, słowo tobie najwyraźniej obce
2020-06-24 12:26
Tak jestem egoistą i co mi z tego powodu zrobisz? Takim samym egoistą jestem jak ci co marudzą o maski wsiadając do swojego dymiącego passata którego spaliny są rakotwórcze
2020-06-24 12:53
A co ciebie nie stać nawet na takiego passata, i tu cię boli?
2020-06-24 14:21
Nie stać mnie bo S3 za dużo pali aby jeszcze passata utrzymywać :)
2020-06-24 15:06
Aaa, czyli nie brak dziengów, a mały fi..ek boli.
2020-06-24 15:51
Twoja wczoraj mówiła co innego ;)
2020-06-24 11:21
zwiększoną ekspozycję na bakterie i wirusy, które lubią wilgotne i ciepłe bawełniane tkaniny a szczepy i mutacje te mogą być nieustannie wzbogacane dzięki dotykaniu rękami różnych rzeczy a następnie maseczki i odwrotnie
zwiększoną ekspozycję na bakterie i wirusy, które lubią wilgotne i ciepłe bawełniane tkaniny a szczepy i mutacje te mogą być nieustannie wzbogacane dzięki dotykaniu rękami różnych rzeczy a następnie maseczki i odwrotnie :)
Przecież te tak zwane maseczki (bo może z 1% to faktycznie wyrób medyczny) to kompletna fikcja, z jakiej by strony na to nie spojrzeć.
Kto chce niech sobie nosi i jeszcze smaruje się cudowną wodą z rzeki Jordan, hehe
2020-06-24 11:27
...tak jak bieliznę. jak robi się wilgotna zakładasz drugą. A to że ktoś brudasem jest to trudno - jego problem.
Rozumiem, że jakby co (nie, nie życzę nikomu złego, tylko zakładam sytuację), dobrowolnie rezygnujesz z respiratora? Bo szmaty nie chciałeś nosić.
2020-06-24 12:16
2020-06-24 13:51
że wirus jest tak maleńką cząsteczką, że otwory w tkaninie nie stanowią dla niego żadnej przeszkody. Jedynie specjalistyczna maseczka FFP3 daje ochronę, a nie cienki zwykły kawał bawełnianej szmaty uszytej ze starych gaci
2020-06-24 14:11
Wciąż to jest powtarzane a niektórzy są tak odporni na wiedzę, że dziw bierze jak sobie w życiu radzą. Zasłanie ust i nosa ma przeszkodzić rozprzestrzeniać się wirusowi z kierunku od osób chorych na osoby zdrowe.
rozwiń...
Wciąż to jest powtarzane a niektórzy są tak odporni na wiedzę, że dziw bierze jak sobie w życiu radzą. Zasłanie ust i nosa ma przeszkodzić rozprzestrzeniać się wirusowi z kierunku od osób chorych na osoby zdrowe.
W przypadku m. in. tego konkretnego wirusa, to roznoszony jest on drogą kropelkową. Kropla śliny już przez zakrywającą usta i nos tkaninę osoby chorej tak łatwo się nie przedostanie. Czy to jest takie ciężkie do pojęcia.
2020-06-24 17:33
2020-06-24 21:08
Następny "nie-dzban" któremu się wydaje, że zakażenie na przeskoczeniu sobie ot tak wirusa z osobnika na jakąś dowolną powierzchnię. A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak zakażenie kropelkowe?
2020-06-24 13:53
i cicho stękaj, by sąsiady nie doniosły!
2020-06-24 15:52
nie ma obostrzen był w stanie zainfekowac jedynie 6 procent ludzi. Więc co z tą jego straszną zarazliwością?
2020-06-25 09:59
To jest wirus głupoty. Cała ta pandemia jest jednym wielkim szaleństwem i testem na inteligencję. Widać większość go nie zdała, ponieważ nie potrafi wyciągać logicznych wniosków z statystyk i łączyć faktów. Tacy nadają się do wyszczepienia jak bydło.
2020-06-24 18:02
może nie może dana osoba nosić maseczki i nic pracownikowi sklepu do tego! Nie ma prawa ingerować w cudzą wolność osobistą...ludzie opanujcie się z tymi zapędami kontrolowania wszystkich i wszędzie.
2020-06-25 09:55
A gdzie ty widzisz epidemię??? W pomorskim 38 osób przez 4 miesiące, 13 hospitalizowanych. To jest epidemia głupoty i braku logicznego myślenia. Dziennie w Polsce umiera bez żadnej epidemii 1100-1200 ludzi. Widzisz skalę szaleństwa? Nie wspomnę o fałszywych testach.
2020-06-24 11:08
Gdzie są panikarze co wieścili pomór po długim weekendzie? Jakoś nie słyszałem by Władysławowo wymarło. Jedyne zakażenia nie mają nic wspólnego z najazdem turystów nad morze (który trwa zresztą od początku maja).
2020-06-24 11:20
noś maseczkę, nie bądź egoistą
2020-06-24 11:41
Coś ta twoja teoria nie trzyma się kupy.
2020-06-24 12:30
Jestem egoistą mam gdzieś maseczki :) prawo natury zawsze eliminuje najsłabsze jednostki a że za dużo ludzi jest na ziemi to by się trochę przydało selekcji naturalnej ale niestety ten wirus jest za słaby aby to zrobić
2020-06-24 13:33
teraz leżą posr....ni i jeszcze dodatkowo boja sie o rodzinę
2020-06-24 15:29
Jak mnie wyeliminuje to znaczy że jestem słaba jednostka więc niestety znaczyło by to że jestem za słaby więc musiał bym się z tym pogodzić bo taka jest kolej rzeczy w prawach natury więc spokojnie jak mnie trafi to nie
Jak mnie wyeliminuje to znaczy że jestem słaba jednostka więc niestety znaczyło by to że jestem za słaby więc musiał bym się z tym pogodzić bo taka jest kolej rzeczy w prawach natury więc spokojnie jak mnie trafi to nie będę marudził z tego powodu ale jakoś mój organizm póki co jest odporny na wszelkiego rodzaju infekcje i choroby może dlatego że aby nie być słabym ogniwem dbam o siebie całe życie a nie od momentu jak pojawił się wirusik :)
2020-06-24 21:58
2020-06-24 15:33
Mediana okresu wylęgania to PIĘĆ dni.
2020-06-24 11:27
wirus nie rozwija sie w ciagu sekundy, potrzeba od 3-14 dni minimum na efekty, plus te bezobjawowe.... w nimcow juz zapowiadaja druga fale wiec do nas ona przybedzie zaraz po wyborczym weekendzie :-D
2020-06-24 11:42
Tak, tak, słyszymy już o tym od marca a hospitalizowanych jest znacznie mniej niż w kwietniu.
2020-06-24 11:54
i bardzo dobrze, tylk osie cieszyc, ze pewne ograniczenia dzialaja, w innym wypadku przy wolnej amerykance bysmy mieli drugie wlochy, stany albo brazylie....
2020-06-24 13:02
Patrz w Szwecji jest ta wolna amerykanka a nie ma tam drugich Włoch Stanow czy Brazyli i w dodatku jakoś wirus całej populacji jeszcze nie zaraził
2020-06-24 13:35
a podobno jest nadzwyczaj zaraźliwy ten wirus i gdyby nie lockdowny...
2020-06-24 19:36
Ograniczenia nie działają. Od maja liczba hospitalizowanych znacznie zmalała a właśnie wtedy zaczęli znosić obostrzenia.
2020-06-24 11:28
a niedawno nie było nic. rozumiem, że dopiero 1000 zgonów na dobę zrobi wrażenie?
2020-06-24 11:43
7 nowych zakażeń kompletnie niezwiązanych z turystami. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?
2020-06-24 12:18
to wesele na podlasiu odbyło się 6 czerwca, dopiero teraz wykryte są zakażenia. W tym tempie na to co przyniósł długi weekend (oby nic!) trzeba jeszcze poczekać.
2020-06-24 11:31
Ależ mnie to cieszy! No panikarze, prośba o jeszcze więcej minusów, to oznaka waszej frustracji że armagedon znów nie wypalił mimo waszego krakania. Może odpowiecie na pytanie, gdzie ten wasz urojony pomór? Znów
Ależ mnie to cieszy! No panikarze, prośba o jeszcze więcej minusów, to oznaka waszej frustracji że armagedon znów nie wypalił mimo waszego krakania. Może odpowiecie na pytanie, gdzie ten wasz urojony pomór? Znów przeniesiony na inny termin? Można odnieść wrażenie że jesteście zmartwieni że wirus okazał się kapiszonem bo przecież miały być stosy trupów a wy macie piwnice zapchane makaronem. Powinniście udać się do psychiatry bo to nie jest zachowanie normalnego, zdrowego człowieka. Pytanie czy będziecie jeszcze w stanie normalnie funkcjonować w społeczeństwie? Ogarnijcie się bo wirus kompletnie powywracał wam w głowach.
2020-06-24 12:31
Panikarze myślą, że jak będziemy siedzieć w domu i grzecznie nosić maseczki to wirus natkę zniknie. Niestety tak nie będzie. Spowoduję to tylko i wyłącznie zmniejszenie naszej odporności, zachwianie gospodarki, problemy
Panikarze myślą, że jak będziemy siedzieć w domu i grzecznie nosić maseczki to wirus natkę zniknie. Niestety tak nie będzie. Spowoduję to tylko i wyłącznie zmniejszenie naszej odporności, zachwianie gospodarki, problemy psychiczne nasze jak i naszych dzieci, które już to bardzo przeżyły. Jeśli naprawdę miałoby tak to wyglądać to niestety już przez całe życie. Wirus nie zniknie już nigdy. Szczepionka jak będzie to niestety w 100% nie będzie działać. Będzie prawdopodobnie na zasadzie grypy, jedni po niej nie chorują, a drudzy 2x gorzej. Jeśli wrócimy do tego reżimu który był w marcu i kwietniu to niestety ale naszego kraju nie będzie stać na szczepionke i leczenie ludzi.
Przemyślmy to wszyscy
2020-06-24 18:50
2020-06-24 19:30
2020-06-24 11:14
Wesele im bokiem wyjdzie.
2020-06-24 11:25
Wesele im wyjdzie bezobjawowo. Dwa tygodnie wybyczą się w domu i życie wróci do normy. Koszmarna choroba!
2020-06-24 12:00
2020-06-24 12:34
Jakie były prowadzone badania w sprawie tych zniszczonych serc i płuc rozumie że jest 100% pewność że grupa która była badana nie miała przed wirusem żadnych uszkodzeń oraz na jakiej grupie wiekowej były przeprowadzane te badania?
2020-06-24 11:30
mamy teraz taka policje polityczna ktora daje mandaty za prezentowanieswoich pogladow politycznych a brakuje ich w sklepach srodkach komunikacji by egzekwowac noszenie maseczek policja dla picu
2020-06-24 16:59
Wesele to jo
2020-06-24 11:35
Przecież lato mamy, wakacje, urlopy, ludzie bez masek, reszta chodzi już normalnie do pracy. Czyżby koniec tej szopki?
2020-06-24 11:57
gdyby nie było odgrodzone to takie informacje trzebabyłoby odczytywać jako dezinformacje budujące fałszywe poczucie bezpieczeństwa
2020-06-24 12:42
Dokładnie, do tego wesela, komunie, imprezy, wiece wyborcze. A tylko pojedyncze przypadki. Widac ile warte byly obstrzenia
2020-06-24 11:52
2020-06-24 12:03
z raportu WSSE Gdańsk Bytow 4 osoby zakazone - ogn isko rodzinne- po wizycie osoby z poluidnia Polski . I pamietajcie nie stygmatyzujcie nikogo. Wszyscy maja rowne prawa do rozsiewania wirusa
2020-06-24 13:05
...a 100 ma kwarantanne bo Slazakom zachcialo sie odwiedzic rodzine no i jak przystalo na katolika isc na Boze Cialo do kosciolka w jakims Pierdzisxewie....no i cala wio ha raxem z plebanem siedzi w domach...no tak nie stygmatyzujmy,ale badzmy przede wszystkim rozsadni i myslmy.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.