2020-03-28 20:00
Opinia wyróżniona
...na Pomorzu było tyle ognisk wirusa jak w Mazowieckim czy Dolnośląskim. A może tutaj po prostu jest mniej zakażeń. To jest takie niemożliwe? W każdym kraju, nawet we Włoszech, Hiszpanii czy Francji są miejsca, gdzie tych zakażeń jest względnie mało w porównaniu z innymi regionami.
2020-03-30 12:43
Nie rozumiem po co ta przepychanka słowna
Wystarczy spojrzeć na ilość wykonanych testów i odpowiedź gotowa
2020-03-29 21:23
najmniej w Polsce,
oczekiwanie do 3 dni
2020-03-29 11:54
żeby wykryć trzeba pobrać wymaz i wykonać test. Do tego potrzebne są wymazówki i testy oraz odpowiednie moce przerobowe w laboratoriach. Nie ma nowych przypadków, więc nie ma chorych. Sytuacja opanowana.
2020-03-29 10:10
Dlaczego do tej pory nie ma zgody żeby laboratorium invikty pomogło przeprowadzać testy tam moce przerobowe są ponad 10 razy większe niż w sanepidzie, wierzcie dalej w statystyki na podstawie nieprzeprowadzonych badań.
Dlaczego do tej pory nie ma zgody żeby laboratorium invikty pomogło przeprowadzać testy tam moce przerobowe są ponad 10 razy większe niż w sanepidzie, wierzcie dalej w statystyki na podstawie nieprzeprowadzonych badań. Rejon z mniejszą liczbą. Na odległość widać działania trola mniejsza liczba testów mniejsza liczba chorób to i cała tajemnica. Wystarczy porównać ile testów w robią gdzie indziej. Gdańsk został prowincją Polski dwie panie w sanepidzie do testów i co dalej, nie wspomnę już o ilości testów za granicą. Skala wirusa jest o wiele większa niż wynika ze statystyk i to na całym świecie .....
2020-03-29 09:22
Serio? Wczoraj liczyłem ile badań jest przeprowadzonych na milion mieszkańców i dla Polski było to ok. Ponad 800, a dla Pomorksiego ponad 500... więc po prostu mamy mniej badań to mniej zachorowań prosta matematyka, nie ma w tym nic z mniejszą liczbą zachorowań związanego.
2020-03-28 23:29
Oszczędzają na testach i tyle. Polityka w ramach województwa. To nie chodzi o to ile u nas jest testów pozytywnych, tylko ile testów zrobili w ogóle. Niecałe 150 na dobę albo mniej? To jest żenada!!
2020-03-28 21:26
Cały czas się pocieszam, że mniej zakażeń u nas to dzięki temu, że u nas były w styczniu ferie i Ci co byli we Włoszech na przykład nie zdążyli się zarazić. Oby,
2020-03-28 22:00
Ja się pocieszam, że już tą chorobę mam za sobą i przynajmniej trochę się uodporniłem. Moja córka była na nartach we włoskich alpach i jakieś 2 tyg po powrocie zachorowała, a ja 2 dni później. To było dziwne, bo wiele
Ja się pocieszam, że już tą chorobę mam za sobą i przynajmniej trochę się uodporniłem. Moja córka była na nartach we włoskich alpach i jakieś 2 tyg po powrocie zachorowała, a ja 2 dni później. To było dziwne, bo wiele wiele lat nic mnie nie brało, nawet katar, a tu nagle rąb 40 stopni i ostry kaszel. Wtedy jeszcze się niedużo mówiło o tym wirusie, ale teraz jak sobie przypomnę, to wszystko na to wskazuje, że to było to.
2020-03-28 22:12
Skąd takiego stać na wczasy z rodziną we Wloszech?
Już od stycznia było zagrożenie w Europie. Wyjeżdżanie do Włoch to było ryzyko i brak odpowiedzialności, głupota.
Nie dość że naraziłeś dzieci to przeniosłeś wirusa na innych
2020-03-28 22:31
Po pierwsze nie ja byłem, tylko moja córka, choć to w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. A po drugie: "Wystąpienie pierwszych przypadków koronawirusa w regionie europejskim zostało potwierdzone przez Światową Organizację
Po pierwsze nie ja byłem, tylko moja córka, choć to w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. A po drugie: "Wystąpienie pierwszych przypadków koronawirusa w regionie europejskim zostało potwierdzone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) 25 stycznia 2020 roku". U nas ferie skończyły się 26 stycznia. Zastanów się co piszesz matołku, a na przyszłość- najpierw sprawdź, zanim coś palniesz.
2020-03-28 20:54
Czego tu nie rozumiesz? Niech nie robią żadnych badań, to nikt nie będzie chory? Taka logika?
2020-03-30 12:30
osoby z kontaktu proszą o wykonanie testu
2020-03-28 20:52
Dwa rekordy obok siebie, niemożliwe.
2020-03-28 21:50
W mazowieckim masz Warszawę (1,7mln), a w podlaskim Białystok(290tys). Czy to takie niemożliwe?
2020-03-28 20:35
zwiększyła się znacznie ilość testów i proszę - 249 nowych zarażeń w całej Polsce, więc podbiliśmy rekord sprzed zaledwie dwóch dni i to aż o 79 osób.
Frustrująca jest jak zwykle totalna dezinformacja - po głośnej
zwiększyła się znacznie ilość testów i proszę - 249 nowych zarażeń w całej Polsce, więc podbiliśmy rekord sprzed zaledwie dwóch dni i to aż o 79 osób.
Frustrująca jest jak zwykle totalna dezinformacja - po głośnej śmierci młodej Brytyjki, rzekomo zdrowej okazało się, że po pierwsze - przyjęli ją po rozległym zawale a po drugie - nigdy nie miała pozytywnego wyniku testu, a jako przyczynę wpisano covid bo "podobno kaszlała". Jeśli tak jest w innych krajach, to dlaczego podejmuje się tak radykalne działania w oparciu o tak mierne przesłanki? Czy naprawdę w XXI wieku, dysponując miliardami dolarów na d*perele nie potrafimy nawet zapewnić standaryzacji prostych danych medycznych?
2020-03-28 20:46
zasadniczo to na razie jesteśmy na etapie, na którym (prawie) codziennie będzie bity ten rekord - jutro pewnie będzie ok. 285 - 300 . Szczerze bym się zdziwił (ale bym chciał), gdyby już zaczęła spadać liczba zakażeń dziennie.
Przy statystyce patrz też na procent dziennego przyrostu - a tu od kilku dni (na szczęście) poniżej 20%.
2020-03-28 22:12
ale jutro pewnie bedzie ok. 200. Dzis dolozyl sie dom pomocy spod Radomia z 60 przypadkami. Bez tego byloby 189. Jutro moze byc tyle samo, albo mniej. Wydluza sie tez caly czas okres podwojenia liczby przypadkow. Na
ale jutro pewnie bedzie ok. 200. Dzis dolozyl sie dom pomocy spod Radomia z 60 przypadkami. Bez tego byloby 189. Jutro moze byc tyle samo, albo mniej. Wydluza sie tez caly czas okres podwojenia liczby przypadkow. Na poczatku bylo 2 dni, potem 3, obecnie ponad 4. 25 marca bylo 1051, jezeli 30 marca wieczorem bedzie mniej niz 2100. to znaczy, ze okres podwojenia wynosi 5 dni.
2020-03-28 23:39
"We wtorek 24 marca firma Ex Metrix ogłosiła prognozę, którą ilustruje poniższy wykres. Według jej obliczeń liczba zarażonych może wynieść około 9 tysięcy w okolicach 20 kwietnia 2020. Najszybszy przyrost osób zakażonych
"We wtorek 24 marca firma Ex Metrix ogłosiła prognozę, którą ilustruje poniższy wykres. Według jej obliczeń liczba zarażonych może wynieść około 9 tysięcy w okolicach 20 kwietnia 2020. Najszybszy przyrost osób zakażonych może wynieść około 400 na dobę od 28 marca do 8 kwietnia. Od 15 kwietnia wzrost będzie już minimalny."
To był stan na 22, dziś jest 28 i choć wykres nie jest zbyt dokładny, to na oko dzisiejszy stan się zgadza. Mam tylko nadzieję, ze wyjazdy świąteczne do rodzin nie wywołają nowej fali przyrostu.
2020-03-28 20:34
Odpowiem Ci dlaczego u nas może być mniej, dlaczego jesteśmy w lepszej sytuacji niż woj.Mazowieckie... Bo u nas ferie zimowe skończyły się wcześniej. Nasi narciarze wrócili do domu gdy jeszcze nie było takiej rzeźni we Włoszech.
2020-03-28 22:08
Tak, termin ferii ma też znaczenie moim zdaniem, tylko np. Łódzkie miało ferie w tym samym czasie co my. A przypadków wirusa tam dużo - czyli muszą być jeszcze inne czynniki.
2020-03-28 22:22
Może taki, że jest między Warszawą a Wrocławiem?
2020-03-28 22:01
co pomorskie. A statystyki jakże różne.
2020-03-28 21:28
I napisałam podobny komentarz przed chwilą
2020-03-28 21:07
Pocieszanie na siłę, u nas jest lotnisko, turyści , ale jesteśmy zieloną wyspą, niczym podlasie
2020-03-28 21:37
Nie pisałem tego ku pocieszeniu serc. Taka jest moja obserwacja. Wiele osób wyjeżdża na narty z dziećmi w czasie ferii zimowych i wielu z nich było w rejonie ogniska zakażenia koronawirusem- bardzo popularny kierunek zimą. Mazowieckie i dolnośląskie oraz zachodniopomorskie wracały z ferii 23.02, a pomorskie 26.01gdy jeszcze nie było tam tak źle.
2020-03-28 20:56
Do pomorskiego nie wracali? Wszędzie tylko nie tutaj?
2020-03-30 12:25
lecieli do Włoch, bo tanio było
2020-03-28 21:55
ludzie z pomorskiego pracują raczej na północy Europy gdzie jeszcze nie ma wielkiego problemu .zacznijcie sobie pomagać bo syf się szybko zbliża.
2020-03-28 21:20
Myślę, że ci, którzy pracują za granicą, w mniejszym stopniu przyczynili się do rozprzestrzenienia się tego wirusa w Polsce, niż ci, którzy wrócili z nart w alpejskich kurortach, w szczególności włoskich. Co nie znaczy, że mam do nich jakieś pretensje. Po prostu uważam, że taka jest przyczyna tego zróżnicowania liczby zakażeń.
2020-03-28 21:29
przeprowadzone śledztwa w Norwegii i Islandii wskazały, że wirus został do tych krajów przywleczony głównie z Tyrolu, a szczególnie Ischgl - austriackiego kurortu narciarskiego, gdzie na przełomie lutego i marca tuszowane i bagatelizowane były przypadki zakażeń wśród personelu ośrodków turystycznych.
2020-03-28 20:16
przetestowanych mniej.
2020-03-28 20:14
Nie licz na to ,że jest aż taka przepaść w zakażonych.Porównaj ilość wykonanych testów!
2020-03-28 23:32
... inne spojrzenie na liczby może dawać jakąś nadzieję. W Polsce żeby znaleźć jednego nosiciela trzeba wykonać ok 27 testów, We Włoszech ok 6 a w Hispanii (tam teraz jest największy przyrost) wystarczą... 2. To
... inne spojrzenie na liczby może dawać jakąś nadzieję. W Polsce żeby znaleźć jednego nosiciela trzeba wykonać ok 27 testów, We Włoszech ok 6 a w Hispanii (tam teraz jest największy przyrost) wystarczą... 2. To pokazuje, niezależnie od liczby wykonanych testów, że u nas jest na razie naprawdę nieźle w porównaniu z Europą zachodnią. Przynajmniej na razie.
2020-03-28 20:16
oj Karlos, przydałoby Ci sie zdalne nauczanie.
Problematyka: I ty zostaniesz Pitagorasem klasa 3
2020-03-28 20:50
Na całe województwo 146 to dla ciebie pewnie dużo?Ogarnij się, bo zachowujesz się jak Pisowski troll
2020-03-28 20:05
we Włoszech są jeszcze prowincje z mniej niż 10 wykrytych zakażeń
2020-03-28 21:40
Niby jakie ? Najmniej jest w Molise 123.
2020-03-28 22:07
Molise to region, jednostka większa niż prowincja
2020-03-28 23:49
Masz racje ale czy to takie pocieszające ze są regiony wielkości 3 Polskich powiatów ? w których jest mniej niż 10 potwierdzonych zakażeń ? W tej chwili sa to tylko 2 regiony na 108. Isernia w Molise i Orisanto na Sardynii. Jeżeli spojrzysz na rozprzestrzenianie się wirusa ewidentnie widać ze podąża coraz bardziej na południe.
2020-03-28 20:43
Z drugiej strony w innych północnych regionach ludzie mogli już chorować i umierać nawet od listopada i tam już dawno to wygasło - ale ponieważ nie robiliśmy testów, to mogło pójść jako cięższy sezon grypowy po prostu
Z drugiej strony w innych północnych regionach ludzie mogli już chorować i umierać nawet od listopada i tam już dawno to wygasło - ale ponieważ nie robiliśmy testów, to mogło pójść jako cięższy sezon grypowy po prostu (np. w Polsce co roku jest od 1,5 do 2 milionów rozpoznań grypy). Jakiś Szwed robił badania i wyszło mu, że epidemia wybucha, kiedy przez dłuższy czas jest odpowiednia pogoda, liczba nosicieli oraz liczba wrażliwych na zakażenie - trudno więc, aby wszędzie było tak samo źle i to w jednym czasie.
I są całe kraje, i to blisko Chin, gdzie mimo potwierdzonych przypadków już w styczniu epidemia się nie rozwinęła.
2020-03-28 21:43
Jakis Szwed jakies badania bla bla bla. Sprawdz aktualny komunikat Protezione Civile. Na Sycylii jest 555 stwierdzoych zakazen i 21 zgonow. Espert sie znalazł.
2020-03-28 22:06
są nawet w Afryce środkowej - ale to raczej efekt przemieszczania się ludzi już wcześniej zarażonych. Powstają w ten sposób lokalne ogniska, ale ponieważ nie ma warunków to stopniowo wygasają. We Włoszech teraz jest
są nawet w Afryce środkowej - ale to raczej efekt przemieszczania się ludzi już wcześniej zarażonych. Powstają w ten sposób lokalne ogniska, ale ponieważ nie ma warunków to stopniowo wygasają. We Włoszech teraz jest stabilizacja, przez cały tydzień nie udało się pobić rekordu z 21 marca (pomimo wzrastającej ciągle liczby testów), więc jakby na Sycylii miała się rozwinąć epidemia z prawdziwego zdarzenia to już dawno by to miało miejsce.
Jakby ten wirus atakował wszystkich i wszystko to po ponad 2 miesiącach od wybuchu epidemii w Wuhan byłoby dziesiątki milionów zakażonych a nie 650 tysięcy.
P.S - i ten Szwed nazywa się Nicklas Sundell.
2020-03-29 00:02
Afryka środkowa jest raczej mało wiarygodna. Jedyny kraj który ma jakakolwiek namiastkę służby zdrowia to Rwanda. Zakażeń możne być wielokrotnie więcej. Nie wiem czy obecna liczba zarażonych w Lombardii nie wiąże się po prostu ograniczana przepustowością laboratoriów.
2020-03-28 22:18
Oczywiście, że niektóre miejsca mu bardziej sprzyjają, a inne mniej. Najszybciej rozprzestrzenia się tam gdzie są duże skupiska ludzi i duża wilgotność. Jak jest sucho i słonecznie, to nie przeżyje na żadnej powierzchni 3ch dni, a jak powierzchnia jest czarna, i wali na nią słońce to się usmaży w parę minut zapewne.
2020-03-28 20:57
przecież to właśnie północne regiony "ciągną" statystykę całych Włoch , a im dalej na południe tym lepiej. Więc nie jest zbyt prawdziwym twierdzenie, że tam cokolwiek wygasło (Bergamo ekhm...), po prostu epidemia się
przecież to właśnie północne regiony "ciągną" statystykę całych Włoch , a im dalej na południe tym lepiej. Więc nie jest zbyt prawdziwym twierdzenie, że tam cokolwiek wygasło (Bergamo ekhm...), po prostu epidemia się rozwinęła na obszarach turystycznych (kurorty narciarskie we Włoszech i Austrii) i stamtąd rozlała dalej. Przecież wirus się roznosi przez kontakt, a nie powstaje w powietrzu z niczego, stąd nic dziwnego w nierównym natężeniu w różnych obszarach.
A związek epidemii z warunkami lokalnymi nie jest jeszcze dobrze zbadany, przecież rozwija się na całym świecie - przecież nie powiedz mi, że na Islandii czy w Norwegii są takie same lub podobne warunki jak w Iranie, czy Emiratach.
2020-03-28 18:56
Przebadano więcej próbek ?! Powinniście badać dwa razy tyle! Żart i to niesmaczny. Ludzie z objawami nie są badani, każą czekać i się obserwować i uspakajają , ze to pewnie przeziębienie. Wiec do sklepów z gorączka 39 stopni! Do tej pory nie mam kwarantanny ani testu.
2020-03-31 12:24
No, dobrze, powiedzmy, że mamy objawy wskazujące na COVIT-19, robimy test, który to potwwierdza, no i co? Jedziemy natychmiast do szpitala aby tam, organizm osłabiony walk z koronawirusem, "złapał" następne wirusy, czy
No, dobrze, powiedzmy, że mamy objawy wskazujące na COVIT-19, robimy test, który to potwwierdza, no i co? Jedziemy natychmiast do szpitala aby tam, organizm osłabiony walk z koronawirusem, "złapał" następne wirusy, czy bakterie? Wówczas już żaden szpital (raczej) nie pomoże. Zresztą leków na tego koronawirusa i tak nie ma. Moim zdaniem należy obserwować objawy, jeżeli pojawią się silne duszności, lub -nie daj Boże - objawy zapalenia płuc, to nie ma dyskusji, wzywać pogotowie.
2020-03-28 23:28
ile w Wielkiej Brytanii przebadano próbek, a ile u nas. A nasze województwo jest w szarym ogonie liczby testów. Sama jestem chora i tylko mnie zbywają i telefonicznie wypisują antybiotyki na zapalenie tchawicy i oskrzeli. Pewnie mnóstwo jest takich osób. Oszczędzają na testach i tyle. Polityka w ramach województwa.
2020-03-28 22:33
Osoba z temperatura 39 stopni nie będzie wstanie sama się poruszać, więc o czym my tu rozmawiamy. Pani Sara kichnęła, kaszlnęła oraz pierdnęła, wiec ma już trzy oznaki korony. Do tego temperatura 39 stopni i jedzie do
Osoba z temperatura 39 stopni nie będzie wstanie sama się poruszać, więc o czym my tu rozmawiamy. Pani Sara kichnęła, kaszlnęła oraz pierdnęła, wiec ma już trzy oznaki korony. Do tego temperatura 39 stopni i jedzie do sklepu. Hehe, ciekawe jak? Na wózku? Taka osoba, z taką temperaturą, nie może poruszać się samodzielnie, bo fizycznie by tego nie zrobiła.
Z taką temperatura zaburzenia motoryki i widzenia to normalne. Chyba że pojechała do Castorany kupować płyty gipsowe lub 50 kg worki z cementem, to jeszcze by była w stanie odróżnić
2020-03-28 19:40
Po co więc idziesz do sklepu z 39 stopniami!!! Sama sobie zrób kwarantannę i siedź na tyłku w domu!!!
2020-03-28 20:02
Po jedzenie
2020-03-28 20:12
A jakbyś miał kwarantannę to byś przymierał głodem?
2020-03-28 21:56
Masz telefon? Czy jaskiniowiec Jesteś?
2020-03-28 21:18
nasz kogos kto podniesie się z lozka przy takiej goraczce i pojdzie do sklepu Zarcik
nie dasz rady aby to przeszlo niezauwazone
2020-03-28 20:09
Przy takiej temperaturze się nigdzie nie wychodzi, możesz roznosić inbe choroby, to nie musi być korona. A praca? Przecież nic się nie zmieniło, nie trzeba mieć korony by dostać zwolnienie. Ogarnijcie się
2020-03-28 21:12
Im wcześniej wdroży się leczenie na korona tym szybciej się z tego wychodzi, ale nas traktują jak ciemnogród
2020-03-28 21:17
nie ma leku na korona wirusa
2020-03-28 20:58
Zrozum, że trwa sezon grypowy. Zachorowań na grypę jest kilkadziesiąt razy więcej w Polsce niż na koronowirusa. Z dużym prawdopodobieństwem jesteś przeziębiona lub masz grypę. Bierz panadol przez kilka dni i dopiero jak gorączka nie zejdzie idź do lekarza. A jak nie masz kaszlu, to tym lepiej.
2020-03-28 19:00
Przeciez jak ktos ma 39 stopni to nigdzie nie wyjdzie chyba, ze na SOR umrzeć.
2020-03-28 19:38
przy okazji sprzeda wirusa kilku osobą.
2020-03-28 20:13
To niech nie wychodzi, tylko poprosi kogoś z rodziny/znajomych o zrobienie zakupów.
2020-03-28 20:30
Wybory i matura. Matura to kilka wizyt w szkole. Rozniosą wirusa aż miło ... Oj będzie się działo, pod koniec maja trupy będą wywozić ciężarówkami
2020-03-28 19:04
Po za tym i tak szybciej czy później wszysy się zarazimy.
2020-03-28 19:09
A pracodawca powie: nie ma zwolnienia / decyzji sanepidu, czyli niestawienie się do pracy, albo urlop, którego też nie musi udzielić.
2020-03-28 19:38
które lekarz może wystawić 'zdalnie'
2020-03-28 19:44
Najpierw musiałbyś się dodzwonić. W mojej przychodni konsultacje telefoniczne są tylko teoretycznie.
2020-03-28 19:01
ogarnij sie sara
2020-03-31 12:08
O czym my rozmawiamy. Wymaz miałem robiony dokładnie tydzień temu we wtorek. Miałem wszystkie objawy jak przy koronawirus. Pani doktor poinformowała mnie że wynik będzie dopiero za sześć dni. Myślę ok poczekam trudno
O czym my rozmawiamy. Wymaz miałem robiony dokładnie tydzień temu we wtorek. Miałem wszystkie objawy jak przy koronawirus. Pani doktor poinformowała mnie że wynik będzie dopiero za sześć dni. Myślę ok poczekam trudno dużo ludzi chorych to i pewnie dużo badań się robi i trzeba czekać. Sześć dni minęło a dziś mija siódmy. Dzwonie do Sanepidu Panie nic nie wiedzą na mój temat tak jakbym nie istniał albo sobie to badanie w szpitalu wyobraził lub jakby mi się przyśniło. Na karcie informacyjnej z izby przyjęć doktor wyraźnie napisała "bezwzględna izolacja całej rodziny do czasu poznania wyniku próbki" I co ? I nic! Nikt mnie i mojej rodziny przez ten czas nie sprawdzał, żadnego zalecenia kwarantanny. Nikt nic nie wie o mojej izolacji. Czyli co w sumie to mógłbym chodzić po zakupy i na spacer ale nie chcę narażać innych więc siedzę w domu z całą moją rodziną i czekamy nadal na wynik. Po pewnym czasie oddzwaniają Panie z sanepidu i informują że kontaktowały się z laboratorium i mojego wyniku jeszcze nie ma i w ogóle nie wiadomo kiedy będzie. "Pan cierpliwie czeka" Oto cała prawda o badaniach i wynikach tych badań. Zanim dostaniecie wynik to zdążycie wyzdrowieć i zachorować ponownie. Dużo zdrowia wszystkim życzę.
2020-03-30 13:10
Pewnie. Każda śmierć to tragedia, ale jako społeczeństwo wskazujemy się skrajną głupotą i krótkowzrocznoscią. Daliśmy sobie wmówić że liczby zgonów czy zachorowań są wysokie. 20 zgonów w skali państwa... ile ? Kilka
Pewnie. Każda śmierć to tragedia, ale jako społeczeństwo wskazujemy się skrajną głupotą i krótkowzrocznoscią. Daliśmy sobie wmówić że liczby zgonów czy zachorowań są wysokie. 20 zgonów w skali państwa... ile ? Kilka tysięcy zachorowań?? Dlaczego nie panikujecue i nie zamykanie dróg jak dziesiątki tysięcy giną na drogach, dlaczego jeszcze swobodnie można kupić papierosy i alkohol skoro powoduje kolejne dziesiątki tysięcy zgonów, tygodniowo 200000 zachorowań w Polsce na grypę. Dlaczego wtedy nie było takich akcji. Co powiedzieć tym którzy tracą chęć życia w wyniku bankructwa. Ciekawe czy tak intensywnie będzie się pisać o fali samobójstw która przyjdzie. Uwierzylismy że tam gdzie miliardy i władza jest miejsce na prawdomówność, prawość i moralność. Obudzicie się !!!
2020-03-28 20:00
Opinia wyróżniona
...na Pomorzu było tyle ognisk wirusa jak w Mazowieckim czy Dolnośląskim. A może tutaj po prostu jest mniej zakażeń. To jest takie niemożliwe? W każdym kraju, nawet we Włoszech, Hiszpanii czy Francji są miejsca, gdzie tych zakażeń jest względnie mało w porównaniu z innymi regionami.
2020-03-30 12:43
Nie rozumiem po co ta przepychanka słowna
Wystarczy spojrzeć na ilość wykonanych testów i odpowiedź gotowa
2020-03-28 20:54
Czego tu nie rozumiesz? Niech nie robią żadnych badań, to nikt nie będzie chory? Taka logika?
2020-03-30 12:30
osoby z kontaktu proszą o wykonanie testu
2020-03-28 20:34
Odpowiem Ci dlaczego u nas może być mniej, dlaczego jesteśmy w lepszej sytuacji niż woj.Mazowieckie... Bo u nas ferie zimowe skończyły się wcześniej. Nasi narciarze wrócili do domu gdy jeszcze nie było takiej rzeźni we Włoszech.
2020-03-28 20:56
Do pomorskiego nie wracali? Wszędzie tylko nie tutaj?
2020-03-30 12:25
lecieli do Włoch, bo tanio było
2020-03-28 21:55
ludzie z pomorskiego pracują raczej na północy Europy gdzie jeszcze nie ma wielkiego problemu .zacznijcie sobie pomagać bo syf się szybko zbliża.
2020-03-28 21:20
Myślę, że ci, którzy pracują za granicą, w mniejszym stopniu przyczynili się do rozprzestrzenienia się tego wirusa w Polsce, niż ci, którzy wrócili z nart w alpejskich kurortach, w szczególności włoskich. Co nie znaczy, że mam do nich jakieś pretensje. Po prostu uważam, że taka jest przyczyna tego zróżnicowania liczby zakażeń.
2020-03-28 21:29
przeprowadzone śledztwa w Norwegii i Islandii wskazały, że wirus został do tych krajów przywleczony głównie z Tyrolu, a szczególnie Ischgl - austriackiego kurortu narciarskiego, gdzie na przełomie lutego i marca tuszowane i bagatelizowane były przypadki zakażeń wśród personelu ośrodków turystycznych.
2020-03-28 22:08
Tak, termin ferii ma też znaczenie moim zdaniem, tylko np. Łódzkie miało ferie w tym samym czasie co my. A przypadków wirusa tam dużo - czyli muszą być jeszcze inne czynniki.
2020-03-28 22:22
Może taki, że jest między Warszawą a Wrocławiem?
2020-03-28 22:01
co pomorskie. A statystyki jakże różne.
2020-03-28 21:07
Pocieszanie na siłę, u nas jest lotnisko, turyści , ale jesteśmy zieloną wyspą, niczym podlasie
2020-03-28 21:37
Nie pisałem tego ku pocieszeniu serc. Taka jest moja obserwacja. Wiele osób wyjeżdża na narty z dziećmi w czasie ferii zimowych i wielu z nich było w rejonie ogniska zakażenia koronawirusem- bardzo popularny kierunek zimą. Mazowieckie i dolnośląskie oraz zachodniopomorskie wracały z ferii 23.02, a pomorskie 26.01gdy jeszcze nie było tam tak źle.
2020-03-28 21:28
I napisałam podobny komentarz przed chwilą
2020-03-29 21:23
najmniej w Polsce,
oczekiwanie do 3 dni
2020-03-29 11:54
żeby wykryć trzeba pobrać wymaz i wykonać test. Do tego potrzebne są wymazówki i testy oraz odpowiednie moce przerobowe w laboratoriach. Nie ma nowych przypadków, więc nie ma chorych. Sytuacja opanowana.
2020-03-29 10:10
Dlaczego do tej pory nie ma zgody żeby laboratorium invikty pomogło przeprowadzać testy tam moce przerobowe są ponad 10 razy większe niż w sanepidzie, wierzcie dalej w statystyki na podstawie nieprzeprowadzonych badań.
Dlaczego do tej pory nie ma zgody żeby laboratorium invikty pomogło przeprowadzać testy tam moce przerobowe są ponad 10 razy większe niż w sanepidzie, wierzcie dalej w statystyki na podstawie nieprzeprowadzonych badań. Rejon z mniejszą liczbą. Na odległość widać działania trola mniejsza liczba testów mniejsza liczba chorób to i cała tajemnica. Wystarczy porównać ile testów w robią gdzie indziej. Gdańsk został prowincją Polski dwie panie w sanepidzie do testów i co dalej, nie wspomnę już o ilości testów za granicą. Skala wirusa jest o wiele większa niż wynika ze statystyk i to na całym świecie .....
2020-03-29 09:22
Serio? Wczoraj liczyłem ile badań jest przeprowadzonych na milion mieszkańców i dla Polski było to ok. Ponad 800, a dla Pomorksiego ponad 500... więc po prostu mamy mniej badań to mniej zachorowań prosta matematyka, nie ma w tym nic z mniejszą liczbą zachorowań związanego.
2020-03-28 20:05
we Włoszech są jeszcze prowincje z mniej niż 10 wykrytych zakażeń
2020-03-28 20:43
Z drugiej strony w innych północnych regionach ludzie mogli już chorować i umierać nawet od listopada i tam już dawno to wygasło - ale ponieważ nie robiliśmy testów, to mogło pójść jako cięższy sezon grypowy po prostu
Z drugiej strony w innych północnych regionach ludzie mogli już chorować i umierać nawet od listopada i tam już dawno to wygasło - ale ponieważ nie robiliśmy testów, to mogło pójść jako cięższy sezon grypowy po prostu (np. w Polsce co roku jest od 1,5 do 2 milionów rozpoznań grypy). Jakiś Szwed robił badania i wyszło mu, że epidemia wybucha, kiedy przez dłuższy czas jest odpowiednia pogoda, liczba nosicieli oraz liczba wrażliwych na zakażenie - trudno więc, aby wszędzie było tak samo źle i to w jednym czasie.
I są całe kraje, i to blisko Chin, gdzie mimo potwierdzonych przypadków już w styczniu epidemia się nie rozwinęła.
2020-03-28 21:43
Jakis Szwed jakies badania bla bla bla. Sprawdz aktualny komunikat Protezione Civile. Na Sycylii jest 555 stwierdzoych zakazen i 21 zgonow. Espert sie znalazł.
2020-03-28 22:06
są nawet w Afryce środkowej - ale to raczej efekt przemieszczania się ludzi już wcześniej zarażonych. Powstają w ten sposób lokalne ogniska, ale ponieważ nie ma warunków to stopniowo wygasają. We Włoszech teraz jest
są nawet w Afryce środkowej - ale to raczej efekt przemieszczania się ludzi już wcześniej zarażonych. Powstają w ten sposób lokalne ogniska, ale ponieważ nie ma warunków to stopniowo wygasają. We Włoszech teraz jest stabilizacja, przez cały tydzień nie udało się pobić rekordu z 21 marca (pomimo wzrastającej ciągle liczby testów), więc jakby na Sycylii miała się rozwinąć epidemia z prawdziwego zdarzenia to już dawno by to miało miejsce.
Jakby ten wirus atakował wszystkich i wszystko to po ponad 2 miesiącach od wybuchu epidemii w Wuhan byłoby dziesiątki milionów zakażonych a nie 650 tysięcy.
P.S - i ten Szwed nazywa się Nicklas Sundell.
2020-03-29 00:02
Afryka środkowa jest raczej mało wiarygodna. Jedyny kraj który ma jakakolwiek namiastkę służby zdrowia to Rwanda. Zakażeń możne być wielokrotnie więcej. Nie wiem czy obecna liczba zarażonych w Lombardii nie wiąże się po prostu ograniczana przepustowością laboratoriów.
2020-03-28 22:18
Oczywiście, że niektóre miejsca mu bardziej sprzyjają, a inne mniej. Najszybciej rozprzestrzenia się tam gdzie są duże skupiska ludzi i duża wilgotność. Jak jest sucho i słonecznie, to nie przeżyje na żadnej powierzchni 3ch dni, a jak powierzchnia jest czarna, i wali na nią słońce to się usmaży w parę minut zapewne.
2020-03-28 20:57
przecież to właśnie północne regiony "ciągną" statystykę całych Włoch , a im dalej na południe tym lepiej. Więc nie jest zbyt prawdziwym twierdzenie, że tam cokolwiek wygasło (Bergamo ekhm...), po prostu epidemia się
przecież to właśnie północne regiony "ciągną" statystykę całych Włoch , a im dalej na południe tym lepiej. Więc nie jest zbyt prawdziwym twierdzenie, że tam cokolwiek wygasło (Bergamo ekhm...), po prostu epidemia się rozwinęła na obszarach turystycznych (kurorty narciarskie we Włoszech i Austrii) i stamtąd rozlała dalej. Przecież wirus się roznosi przez kontakt, a nie powstaje w powietrzu z niczego, stąd nic dziwnego w nierównym natężeniu w różnych obszarach.
A związek epidemii z warunkami lokalnymi nie jest jeszcze dobrze zbadany, przecież rozwija się na całym świecie - przecież nie powiedz mi, że na Islandii czy w Norwegii są takie same lub podobne warunki jak w Iranie, czy Emiratach.
2020-03-28 21:40
Niby jakie ? Najmniej jest w Molise 123.
2020-03-28 22:07
Molise to region, jednostka większa niż prowincja
2020-03-28 23:49
Masz racje ale czy to takie pocieszające ze są regiony wielkości 3 Polskich powiatów ? w których jest mniej niż 10 potwierdzonych zakażeń ? W tej chwili sa to tylko 2 regiony na 108. Isernia w Molise i Orisanto na Sardynii. Jeżeli spojrzysz na rozprzestrzenianie się wirusa ewidentnie widać ze podąża coraz bardziej na południe.
2020-03-28 20:35
zwiększyła się znacznie ilość testów i proszę - 249 nowych zarażeń w całej Polsce, więc podbiliśmy rekord sprzed zaledwie dwóch dni i to aż o 79 osób.
Frustrująca jest jak zwykle totalna dezinformacja - po głośnej
zwiększyła się znacznie ilość testów i proszę - 249 nowych zarażeń w całej Polsce, więc podbiliśmy rekord sprzed zaledwie dwóch dni i to aż o 79 osób.
Frustrująca jest jak zwykle totalna dezinformacja - po głośnej śmierci młodej Brytyjki, rzekomo zdrowej okazało się, że po pierwsze - przyjęli ją po rozległym zawale a po drugie - nigdy nie miała pozytywnego wyniku testu, a jako przyczynę wpisano covid bo "podobno kaszlała". Jeśli tak jest w innych krajach, to dlaczego podejmuje się tak radykalne działania w oparciu o tak mierne przesłanki? Czy naprawdę w XXI wieku, dysponując miliardami dolarów na d*perele nie potrafimy nawet zapewnić standaryzacji prostych danych medycznych?
2020-03-28 20:46
zasadniczo to na razie jesteśmy na etapie, na którym (prawie) codziennie będzie bity ten rekord - jutro pewnie będzie ok. 285 - 300 . Szczerze bym się zdziwił (ale bym chciał), gdyby już zaczęła spadać liczba zakażeń dziennie.
Przy statystyce patrz też na procent dziennego przyrostu - a tu od kilku dni (na szczęście) poniżej 20%.
2020-03-28 22:12
ale jutro pewnie bedzie ok. 200. Dzis dolozyl sie dom pomocy spod Radomia z 60 przypadkami. Bez tego byloby 189. Jutro moze byc tyle samo, albo mniej. Wydluza sie tez caly czas okres podwojenia liczby przypadkow. Na
ale jutro pewnie bedzie ok. 200. Dzis dolozyl sie dom pomocy spod Radomia z 60 przypadkami. Bez tego byloby 189. Jutro moze byc tyle samo, albo mniej. Wydluza sie tez caly czas okres podwojenia liczby przypadkow. Na poczatku bylo 2 dni, potem 3, obecnie ponad 4. 25 marca bylo 1051, jezeli 30 marca wieczorem bedzie mniej niz 2100. to znaczy, ze okres podwojenia wynosi 5 dni.
2020-03-28 23:39
"We wtorek 24 marca firma Ex Metrix ogłosiła prognozę, którą ilustruje poniższy wykres. Według jej obliczeń liczba zarażonych może wynieść około 9 tysięcy w okolicach 20 kwietnia 2020. Najszybszy przyrost osób zakażonych
"We wtorek 24 marca firma Ex Metrix ogłosiła prognozę, którą ilustruje poniższy wykres. Według jej obliczeń liczba zarażonych może wynieść około 9 tysięcy w okolicach 20 kwietnia 2020. Najszybszy przyrost osób zakażonych może wynieść około 400 na dobę od 28 marca do 8 kwietnia. Od 15 kwietnia wzrost będzie już minimalny."
To był stan na 22, dziś jest 28 i choć wykres nie jest zbyt dokładny, to na oko dzisiejszy stan się zgadza. Mam tylko nadzieję, ze wyjazdy świąteczne do rodzin nie wywołają nowej fali przyrostu.
2020-03-28 20:14
Nie licz na to ,że jest aż taka przepaść w zakażonych.Porównaj ilość wykonanych testów!
2020-03-28 23:32
... inne spojrzenie na liczby może dawać jakąś nadzieję. W Polsce żeby znaleźć jednego nosiciela trzeba wykonać ok 27 testów, We Włoszech ok 6 a w Hispanii (tam teraz jest największy przyrost) wystarczą... 2. To
... inne spojrzenie na liczby może dawać jakąś nadzieję. W Polsce żeby znaleźć jednego nosiciela trzeba wykonać ok 27 testów, We Włoszech ok 6 a w Hispanii (tam teraz jest największy przyrost) wystarczą... 2. To pokazuje, niezależnie od liczby wykonanych testów, że u nas jest na razie naprawdę nieźle w porównaniu z Europą zachodnią. Przynajmniej na razie.
2020-03-28 20:16
oj Karlos, przydałoby Ci sie zdalne nauczanie.
Problematyka: I ty zostaniesz Pitagorasem klasa 3
2020-03-28 20:50
Na całe województwo 146 to dla ciebie pewnie dużo?Ogarnij się, bo zachowujesz się jak Pisowski troll
2020-03-28 23:29
Oszczędzają na testach i tyle. Polityka w ramach województwa. To nie chodzi o to ile u nas jest testów pozytywnych, tylko ile testów zrobili w ogóle. Niecałe 150 na dobę albo mniej? To jest żenada!!
2020-03-28 21:26
Cały czas się pocieszam, że mniej zakażeń u nas to dzięki temu, że u nas były w styczniu ferie i Ci co byli we Włoszech na przykład nie zdążyli się zarazić. Oby,
2020-03-28 22:00
Ja się pocieszam, że już tą chorobę mam za sobą i przynajmniej trochę się uodporniłem. Moja córka była na nartach we włoskich alpach i jakieś 2 tyg po powrocie zachorowała, a ja 2 dni później. To było dziwne, bo wiele
Ja się pocieszam, że już tą chorobę mam za sobą i przynajmniej trochę się uodporniłem. Moja córka była na nartach we włoskich alpach i jakieś 2 tyg po powrocie zachorowała, a ja 2 dni później. To było dziwne, bo wiele wiele lat nic mnie nie brało, nawet katar, a tu nagle rąb 40 stopni i ostry kaszel. Wtedy jeszcze się niedużo mówiło o tym wirusie, ale teraz jak sobie przypomnę, to wszystko na to wskazuje, że to było to.
2020-03-28 22:12
Skąd takiego stać na wczasy z rodziną we Wloszech?
Już od stycznia było zagrożenie w Europie. Wyjeżdżanie do Włoch to było ryzyko i brak odpowiedzialności, głupota.
Nie dość że naraziłeś dzieci to przeniosłeś wirusa na innych
2020-03-28 22:31
Po pierwsze nie ja byłem, tylko moja córka, choć to w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. A po drugie: "Wystąpienie pierwszych przypadków koronawirusa w regionie europejskim zostało potwierdzone przez Światową Organizację
Po pierwsze nie ja byłem, tylko moja córka, choć to w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. A po drugie: "Wystąpienie pierwszych przypadków koronawirusa w regionie europejskim zostało potwierdzone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) 25 stycznia 2020 roku". U nas ferie skończyły się 26 stycznia. Zastanów się co piszesz matołku, a na przyszłość- najpierw sprawdź, zanim coś palniesz.
2020-03-28 20:52
Dwa rekordy obok siebie, niemożliwe.
2020-03-28 21:50
W mazowieckim masz Warszawę (1,7mln), a w podlaskim Białystok(290tys). Czy to takie niemożliwe?
2020-03-28 20:16
przetestowanych mniej.
2020-03-28 19:00
pis robi to specjalnie
2020-03-28 19:07
tylko głupiec może mieć wątpliwości co do intencji tych szumowin
2020-03-28 19:45
na pewno. Były takie przypadki, te ujawnione. A tych nieujawnionych na bank o wiele więcej, nawet lekarze mają zakaz wypowiadania się do mediów , że jest źle. Po wyborach 10 maja będzie pogrom jak się dziesiątki tysięcy pozarażają jednego dnia.
2020-03-30 08:55
I świadomie pchać się w takie bagno. Oni wiedzą coś czego wy szaraczki nie wiecie i na tej podstawie podejmują decyzje a opozycja już się w majtki ze**ała ze strachu, to ja się z kolei boje pomyśleć co by było gdyby to
I świadomie pchać się w takie bagno. Oni wiedzą coś czego wy szaraczki nie wiecie i na tej podstawie podejmują decyzje a opozycja już się w majtki ze**ała ze strachu, to ja się z kolei boje pomyśleć co by było gdyby to za rządów opozycji ta epidemia nastała. Mielibyśmy tu model włoski x3. Zresztą popatrzcie na Rafałka w Warszawie, zwiał na zwolnienie a nawet nie jest chory, a gdzie nasza pani Dulkiewicz ? Siedzi cichutko jak mysz pod miotłą. Opozycja w pierwszym dniu epidemii by samolocikiem zwiała do jakiejś bananowej republiki tak jak Rysiu Petru demokrację ratował w samolocie na Maderę.
2020-03-28 20:56
Co teraz trzęsą dpami w domu nagle pójdzie na wybory?
Ej tam, poza tym wybory nie są jeszcze obowiązkowe
2020-03-28 21:42
No i znowu polityka. Ile można to wałkować....konstytucja, wolne sądy....wybory.Teraz zamach stanu....Temat o tym paskudnym wirusie a ten o kłamliwych politykach i to bez znaczenia z jakiej partii.Przecież im chodzi o
No i znowu polityka. Ile można to wałkować....konstytucja, wolne sądy....wybory.Teraz zamach stanu....Temat o tym paskudnym wirusie a ten o kłamliwych politykach i to bez znaczenia z jakiej partii.Przecież im chodzi o stołki . Czy Ty myślisz że jak ktoś inny zastąpił by pis to ten wirus zniknie i wszyscy nagle ozdrowiejä albo liczba zakażonych się zmniejszy ? To co się teraz dzieje jest czymś wyjątkowym i cały świat sobie z tym nie radzi.Wszystkim wytrwałości i dużo zdrowia życzę.
2020-03-29 09:42
to mówisz to samo i nie szukasz innego?
2020-03-29 14:06
Więc kogo prponujesz w zamian? T
2020-03-29 08:05
2020-03-29 07:15
Ty to masz smutne życie
2020-03-28 22:02
A co mają wprowadzić stan nadzwyczajny i wzniecic panike
2020-03-28 20:49
tam testują tylko osoby z bardzo wyraźnymi objawami, nie znasz się to siedź cicho
2020-03-28 20:36
Chyba żartujesz. We Francji testy robią tylko hospitalizowanym. Nie jesteś w szpitalu nie robią ci testu. A lekarze ogólni podejrzewają 40000 nowych przypadków w ciągu ostatniego tygodnia.
2020-03-28 20:02
Opanowal twoj mozg
2020-03-28 19:03
2020-03-29 20:19
Czemu jest więcej hospitalizowanych niż zakażeń?
2020-03-30 08:37
I czekają tam na wynik testu.
Z drugiej strony część z pozytywnym ale w dobrym stanie choruje w domu, więc tych czekających na wynik w szpitalu to większość w porównaniu z zakażonymi w szpitalu. Na wynik się długo czeka, więc ci co zostało przyjęci mają odpowiednio zaawansowane objawy i nawet mogą nie doczekać wyniku.
2020-03-29 08:34
Moim zdaniem wszyscy powinniśmy nosić maseczki, skoro nie wiemy kto z nas zaraża.
Koszt praktycznie żaden. Sami możemy uszyć. Moim zdaniem to powinno być obowiązkowe.
2020-03-29 20:00
2020-03-29 09:33
2020-03-29 19:28
jestem jedenasty dzień na kwarantannie, siedzę sam w mieszkaniu bez jakiegokolwiek kontaktu z otoczeniem. Nie domagam się badania testem i myślę, że tym co nie mają objawów nie powinni robić bo one sa potrzebne tym co naprawdę potrzebują. Za cztery dni wracam do domu i tam posiedzę do wakacji z minimalnym kontaktem na zewnątrz
2020-03-28 19:51
Województwo pomorskie liczy 2 337 769 mieszkańców(dane z 30 czerwca 2019). 1486 z 2 337 769 to nieco ponad 0,06%(sześć setnych procenta). Trochę mało...
2020-03-28 19:58
A zrobiono te 2.3 mln testów, no chyba nie. Podziel ilość wykrytych zakażeń przez ilość zrobionych testów.
2020-03-28 20:35
No to skoro tylu jest zarażonych to dlaczego nikt nie umiera na ulicy w domu w pracy?
2020-03-28 20:54
Tylko ze Ci nieprzebadani zmarli nie sa liczenie jako zgony na tego wirusa
Trzeba sprawdzić ile jest zgonów w porównaniu do marca 2019 i 2018
2020-03-28 21:35
Tak na pewno nie badaja przyczyny śmierci. O czym ty piszesz.
2020-03-29 15:38
Taki nie liczy sie do statystyk
2020-03-28 22:03
1500 testów na 2,3 miliona mieszkańców Pomorza ?
2020-03-29 15:33
2020-03-28 22:58
Nie Pomorza tylko Pomorza i Kujawsko-Pomorskiego ( jeszcze do czwartku WSSE robiło dla 2 województw, nie wiem czy nadal tak jest). Wiec 1500 testów na ponad 4 miliony mieszkańców
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.