2020-06-17 06:51
Opinia wyróżniona
Gdyby autobus zatrzymywał się wprost na jezdni to co prawda stojące za nim auta nie mogłyby go swobodnie wyprzedzić ale za to przed autobusem powstanie luka (na ile długa to zależy od ślimaczenia się korka), którą
Gdyby autobus zatrzymywał się wprost na jezdni to co prawda stojące za nim auta nie mogłyby go swobodnie wyprzedzić ale za to przed autobusem powstanie luka (na ile długa to zależy od ślimaczenia się korka), którą autobus po ruszeniu szybko zniweluje i całość będzie wyglądała znowu tak samo. Natomiast zatoka powoduje tylko tyle, że kierowcy omijają autobus spychając go o kilka lub kilkanaście pozycji w dół w całym korku. A chamstwo jeszcze tak się zatrzymuje, żeby tylko wbić się przed próbujący wyjechać autobus.
Autobus zatrzymujący się na jezdni nie powoduje korka ale będzie się przemieszczał w korku z taką samą prędkością jak cała reszta czyli tak jak wy kierowcy, którzy tak naprawdę ten korek tworzycie.
2020-06-17 17:45
Ale część z tych samochodów skreci i pojedzie w inną stronę
2020-06-17 08:14
Jeśli nie będzie zatok to kolejny autobus nie zostanie zablokowany, ponieważ nie wepchną się przed niego kolejne auta. Całość poruszać się będzie z taką samą średnią prędkością. To, że autobus się zatrzyma na jezdni niczego nie zmienia. I nie zwiększa korków. Wystarczy uważnie obserwować ruch w korku i poznać prawa, które nim rządzą.
2020-06-17 08:45
To nie wiejska droga z jedną jezdnią i bez skrzyżowań. Autobus "zleci w kolejce" jak zostanie przed skrzyżowaniem, zamiast przejechać.
2020-06-17 09:14
te samochody z bocznych ulic także teraz są co jakiś czas wpuszczane przez kierujących i ogólnie liczba samochodów pozostaje bez zmian. Kierowcy podają różne argumenty (co będzie jak się zepsuje autobus, albo że to
te samochody z bocznych ulic także teraz są co jakiś czas wpuszczane przez kierujących i ogólnie liczba samochodów pozostaje bez zmian. Kierowcy podają różne argumenty (co będzie jak się zepsuje autobus, albo że to wydłuży korek) a tak naprawdę zależy im tylko na jednym - jak najszybciej dostać się swoim samochodem do celu więc wydaje im się że jak im ten autobus zjedzie z drogi to im to poprawi czas przejazdu. Ale tu trzeba popatrzeć na całość problemu a nie tylko myśleć o tym jak się wepchnąć przed autobus po to tylko, żeby go widzieć w tylnym lusterku przez następne 5 minut jadąc 5 km/h
2020-06-17 10:51
mniejsza plynnosc to wolniejsze tempo ruchu, a wolniejsze tempo to korki - zobacz co dzieje sie jak popada dluzsza chwile - wszyscy jada o te 10-20 km/h wolniej, wiec jest mniejsza przepustowosc i tworza sie korki - tak samo bedzie bez zatok autobusowych
2020-06-17 14:10
tu chyba tylko sztuczna inteligencja moze ten problem rozwiklac
2020-06-17 12:51
2020-06-17 13:56
Tacy właśnie są aktywiści miejscy.
2020-06-17 10:07
Oczywiście ze ma racje. Autobus zablokuje ulice, w tym czasie będzie pusto przed nim wiec inne auta będą wjeżdżały przed niego a jak dodamy sygnalizacje świetlne to tych aut wjedzie dużo plus każdy następny przystanek ten sam problem. Poroniony pomysł i zbędny problem.
2020-06-17 09:56
No właśnie trzeba popatrzeć na całość problemu, a jak na razie ci pseudo aktywiści szukają tylko sposobów na utrudnienie życia kierowcom. Panu Kajetanowy też się tylko wydaje.
2020-06-17 08:10
W terenie zbudowanym masz obowiązek umożliwić wyjazd atobusowi z zatoki!
2020-06-17 16:13
2020-06-17 18:56
I tyle. No może u Ciebie w Ptasich Błotach jest inaczej, ale to już sprawa sołtysa.
2020-06-17 07:49
jak autobus będzie blokował cała drogę, to również zablokuje kolejny autobus jadący za nim.
2020-06-17 07:00
Wtedy kolejny autobus będzie stał w korku.
2020-06-17 07:07
Boze jakie głupie myślenie...
2020-06-17 18:55
wychowany na TVP.
2020-06-17 12:50
po prostu nie rozumiesz argumentów przytoczonych przez autora wyróżnionego wpisu. Warto jednak byś jego rozumowanie przemyślał, siedząc w autobusie lub nawet w swojej bryce.
2020-06-17 07:30
Zlikwidować wszystkie przystanki ma jechać z pkt a do b. Gorzej jak się taki zepsuje, bez zatoczki nie będzie miał gdzie umierać i całe miasto stanie
2020-06-16 22:24
Opinia wyróżniona
Czy ktoś może mi wytłumaczyć sens stosowania 'kocich łbów' na wjazdach z zjazdach z tych nowo wybudowanych zatok? Po co to jest? Pięknie idealny beton, ale autobus jak zjeżdża na taką zatokę to prawie szyby wypadają...
2020-06-17 17:45
Dokładnie d**ilizm
2020-06-17 12:03
Tak samo jak na wjezdzie w zatoke zawsze jest studzienka prosto pod kola autobusu. I po pol roku juz jest zapadnieta
2020-06-17 00:15
2020-06-17 00:20
W dużym skrócie to nawierzchnie betonowe nie powinny mieć kątów ostrych ze wzgledu na wytrzymałość. Dlatego początek i koniec zatoki autobusowej sie wybrukowauje.
2020-06-16 23:40
pewnie to jakiegoś rodzaju dylatacja albo pewnego rodzaju informacja że zakręt ścięty, ale jak jest na prawdę któż to wie?
2020-06-16 23:42
Wstrząsy budzą pasażerów, żeby nie przegapili przystanku.
2020-06-17 14:14
i zakreconych zeby wracali do rzeczywistosci
2020-06-16 22:55
trwałość ot cała filozofia; beton pęka, asfalt topi się
2020-06-16 23:09
2020-06-16 21:09
Opinia wyróżniona
Jeżeli autobus będzie miał przystanek bez zatoki, to siłą rzeczy będzie formował korek. W którym utkną kolejne autobusy. Czy to wymaga wysiłku aby zrozumieć?. A tam gdzie tworzą się korki pomimo zatok, to ich likwidacja sparaliżuje miasto w godzinach szczytu.
2020-06-17 08:35
Kolejna sprawa: czy nawierzchnia jezdni od początku była projektowana pod przystanek w danym miesjcu? Jeśli nie, to zaraz się okaże że to autobusy najbardziej niszczą asfalt.
I tyle będzie z tego całego trololo "miejskich aktywistów"/
2020-06-17 00:18
ja bym zrobił, żeby te autobusy/trolejbusy w ogóle się nie zatrzymywały, toż to by był ruch bardziej udrożniony. Taki pojazd komunikacji ma 12-18mb ile to by aut osobowych sie zmieściło w to miejsce na jezdni.
2020-06-16 23:37
Przez te kilka-kilkanaście sekund na wymianę pasażerską (która jest szybsza, gdy nie ma zatoki) żaden korek się nie stworzy.
2020-06-17 12:37
Autobus samą swoją powolną jazdą robi korek. Zatoki są by można go było ominąć. Nie ma zatoczek - ciągniesz się za autobusem. Tak ciężko zrozumieć? Ostatnio jechałem za autobusem 20 na godzinę.
2020-06-16 23:10
2020-06-16 22:06
2020-06-17 10:14
Zdrowy rozsądek, a aktywiści chyba mają gorączkę, bo majaczą.
2020-06-16 21:27
aktywiści! I wszystko jasne.
2020-06-16 21:20
Nawet jak zjedzie do zatoki to korek zrobi śmieciareczka.
2020-06-17 10:14
Tak, bo wszystie śmieciarki jadą na 8 do pracy ...
2020-06-17 06:56
Albo co kilka dni. Widzisz różnicę?
2020-06-16 22:51
(ci nawet godzinę znoszą graty stojąc centralnie na ulicy, a miejsce obok jest)...
2020-06-16 21:43
Taką mam koncepcję
2020-06-16 21:01
Pewnie, że potrzebne. A co już chcecie pas dla rowerzystów wydzielić?
2020-06-16 21:32
Np. naprzeciwko Klifu DDR leci przez zatoczkę. I tak, na ulicach z większym ruchem są potrzebne. Na takich jak Legionów (GA) ich nie ma, bo nie było miejsca - i nie ma z tym żadnego problemu.
2020-06-17 07:54
a czy ci patoktywiści znają przepisy chociaż? Autobus w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo na wyjeździe i tyle. Wiele jeżdżę i widzę, że zdecydowana większość kierowców ustępuje im miejsca. To logiczne - w przypadku
a czy ci patoktywiści znają przepisy chociaż? Autobus w terenie zabudowanym ma pierwszeństwo na wyjeździe i tyle. Wiele jeżdżę i widzę, że zdecydowana większość kierowców ustępuje im miejsca. To logiczne - w przypadku stłuczki to oni, a nie kierowca autobusu, mieliby winę. Czyli argument o spowalnianiu ruchu wiadomo skąd wystrzelony. Podobnie jak inne kretyńskie pomysły utrudniaczy życia mieszkańców
2020-06-17 14:13
jest winien ewentualnej kolizji (czyli autobusu).
Nie zmienia to jednak faktu, że zatoki autobusowe powinny być wszędzie, gdzie to tylko możliwe.
2020-06-17 22:06
Kultura w Gdyni jest na wysokim poziomie.
2020-06-16 21:03
Jedno i drugie to największy rak tego społeczeństwa.
2020-06-16 21:33
Akurat jestem kierowcą takiego autobusu i tak zatoki są potrzebne. Zdarza się przecież, że sprzedaje bilety albo asystuje osobie na wózku. Postój potrafi trwać ponad minutę. Bywa, że do odjazdu z danego przystanku
Akurat jestem kierowcą takiego autobusu i tak zatoki są potrzebne. Zdarza się przecież, że sprzedaje bilety albo asystuje osobie na wózku. Postój potrafi trwać ponad minutę. Bywa, że do odjazdu z danego przystanku brakuje minuta. Również trzeba oczekiwać. Miejscy aktywiści to takie potworki które są na krucjacie zmieniania otoczenia wokół siebie - niekoniecznie na lepsze... Mam też wrażenie, że ich pewna część to po prostu ludzi nienawidzący samochodów. Aktywiści, jeśli chcecie zrobić coś dobrego to zacznijcie od posprzątania pokoju albo zrobienia starszej sąsiadce zakupów. Waszego uszczęśliwiania nas na siłę mamy dość.
2020-06-16 21:56
Brawo! Bardzo słusznie napisane!
2020-06-17 11:07
wersja ORMOwca
2020-06-17 15:05
raczej misjonarza
2020-07-20 00:36
To patoaktywiści promujący samochodozę. Ich celem jest zakorkowanie miasta
2020-06-16 21:03
Nie spowalniają kolejnych autobusów. Aktywiści jak zwykle popisują się mistrzowską logiką i ponadprzeciętnym intelektem...
2020-06-16 22:00
Brak myślenia przez aktywistów? Hola Hola! Pan Kajetan przecież ma tytuł doktora, który zdobył na Politechnice Gdańskiej i którym próbuje zyskać autorytet! A to że jego praca doktorska dotyczyła jakości kształcenia na studiach doktoranckich... Oj tam oj tam ;)
2020-06-16 23:28
Pan Kajetan pracuje w biurze rozwoju Politechniki Gdańskiej....gdyby rektor poczytał co ten człowiek wygaduje....
2020-06-17 00:14
A pan Karol G ma tytuł inżyniera a nie umie poprawnie pisać, wiec...? .
2020-06-17 16:23
A jednak dało się. Jednak wyższe wykształcenie pana K. L. bardzo mu w tym osiągnięciu pomogło
2020-06-16 22:03
Strzał w 10-tkę. Nie każdy ma czas, zdrowie i możliwości jeździć rowerem lub chodzić pieszo, a mała grupa zapalonych aktywistów próbuje podporządkować sobie miasto stosując bezmyślnie zasadę, że im trudniej będzie
Strzał w 10-tkę. Nie każdy ma czas, zdrowie i możliwości jeździć rowerem lub chodzić pieszo, a mała grupa zapalonych aktywistów próbuje podporządkować sobie miasto stosując bezmyślnie zasadę, że im trudniej będzie kierowcom i więcej odbierzemy im przestrzeni, tym lepiej będzie się żyć. A wystarczy zrobić jedno niepotrzebne wąskie gardło, jakiekolwiek zwężenie do jednego pasa podczas remontu i stoi pół miasta, w tym transport zbiorowy. I żaden buspas tu nie pomoże, bo nie wszędzie da się zachować ciągłość. Szansa jest w większych kosztach parkowania, to zmusi ludzi do zmiany przyzwyczajeń
2020-06-16 23:30
Może.jakis.protekst przeciw aktywistom ?
2020-06-17 16:27
Zaraz obwołają Cię faszystą, homofobem albo Bóg wie, czym jeszcze.
A tak naprawdę "leczą" w ten sposób swoje kompleksy i tuszują ułomności.
Przykre.
Mam nadzieję, że Gdynia nie pójdzie w ślady Gdańska i nie będzie jeść z ręki tym terrorystom.
2020-06-17 16:58
2020-06-16 21:04
Na co wydawać pieniądze,?
Chyba lepiej byłoby abyśmy mogli w Gdyni podróżować SKM na terenie miasta na zwykłym bilecie miesięcznym ZKM.
2020-06-16 22:54
Po trombie liściów grabić wojsko nie bendzie, tylko fotki i materiqał do tv w suszku nagramy i już nas nie ma.
2020-06-17 15:07
drelich od grabienia lisci nie jest marszalkiem
2020-06-17 16:31
Marszałkiem jest gostek z twojej sekty. Wojewoda, ktokolwiek by nim nie był, nie ma nic do biletu wspólnego, bo to zadanie samorządu.
Tu blokada jest po stronie niejakiego "Davida Beckhama", tego miszcza od PKM
2020-06-16 21:05
Jak zawsze w formie
2020-07-20 00:37
Patoaktywiści i ich samochodoza umysłowa. Przykre jest że nie potrafią się zabrać do uczciwej pracy
2020-06-16 21:08
W Rumi przez remont ulicy Pomorskiej, autobus R zatrzymuje się na ulicy, co powoduje jeszcze dodatkowy korek, który i tak trwa kilka godzin!!!
2020-06-16 21:47
2020-06-16 22:58
2020-06-17 15:10
jast czescia aglomeracji
2020-06-17 07:36
2020-06-16 21:09
Jeśli zlikwidują kupno biletu od kierowcy to może miałoby to jakiś sens, inaczej to tego nie widzę.
2020-06-16 22:57
2020-06-17 15:11
to tak jak na poczcie
2020-06-16 21:09
Opinia wyróżniona
Jeżeli autobus będzie miał przystanek bez zatoki, to siłą rzeczy będzie formował korek. W którym utkną kolejne autobusy. Czy to wymaga wysiłku aby zrozumieć?. A tam gdzie tworzą się korki pomimo zatok, to ich likwidacja sparaliżuje miasto w godzinach szczytu.
2020-06-16 21:20
Nawet jak zjedzie do zatoki to korek zrobi śmieciareczka.
2020-06-16 21:43
Taką mam koncepcję
2020-06-16 22:51
(ci nawet godzinę znoszą graty stojąc centralnie na ulicy, a miejsce obok jest)...
2020-06-17 06:56
Albo co kilka dni. Widzisz różnicę?
2020-06-17 10:14
Tak, bo wszystie śmieciarki jadą na 8 do pracy ...
2020-06-16 21:27
aktywiści! I wszystko jasne.
2020-06-16 22:06
2020-06-17 10:14
Zdrowy rozsądek, a aktywiści chyba mają gorączkę, bo majaczą.
2020-06-16 23:10
2020-06-16 23:37
Przez te kilka-kilkanaście sekund na wymianę pasażerską (która jest szybsza, gdy nie ma zatoki) żaden korek się nie stworzy.
2020-06-17 12:37
Autobus samą swoją powolną jazdą robi korek. Zatoki są by można go było ominąć. Nie ma zatoczek - ciągniesz się za autobusem. Tak ciężko zrozumieć? Ostatnio jechałem za autobusem 20 na godzinę.
2020-06-17 00:18
ja bym zrobił, żeby te autobusy/trolejbusy w ogóle się nie zatrzymywały, toż to by był ruch bardziej udrożniony. Taki pojazd komunikacji ma 12-18mb ile to by aut osobowych sie zmieściło w to miejsce na jezdni.
2020-06-17 08:35
Kolejna sprawa: czy nawierzchnia jezdni od początku była projektowana pod przystanek w danym miesjcu? Jeśli nie, to zaraz się okaże że to autobusy najbardziej niszczą asfalt.
I tyle będzie z tego całego trololo "miejskich aktywistów"/
2020-06-16 21:10
I podpie. Do Ue ten walek - 700 tys za zatoczke
2020-06-16 21:10
Metr konstrukcji wzdłuż wszerz czy w głąb?
Jak niby przez zatokę droga do przystanku ma się wydłużać? Nie będę czytać do końca, dramat
2020-07-20 00:38
Nie próbuj zrozumieć. Zatoki są narzędziem uciśnienia pieszych i rowerzystów i niepełnosprawnych tak jak przejścia podziemne (a przynajmniej tak jest wg logiki szurowej samochodozy
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.