2018-08-24 10:03
2018-08-24 13:09
To raczej wyraz szacunku i bezwzględnego trzymania się durnych przepisów .
Wymagania były pewnie żeby zostawić ileś tam % zieleni - stąd płyty ażurowe !
U nas są takie 2 miejsca dla niepełnosprawnych z kostki ażurowej z trawą.
Wg przepisów powinno być to pomalowane na niebiesko :-) razem z trawą?
2018-08-24 15:14
z górala się śrubki wykręcają.
Po co robić takie bzdury? Niby czemu ma to służyć?
2018-08-24 15:29
2018-08-24 19:06
2018-08-24 10:05
Często słyszę takie słowa :)
2018-08-24 10:14
na pewno :)
2018-08-24 14:24
Autobus miałby zatrzymywać się na prawym pasie i wstrzymywać samochody, które na siłę i w ostatniej chwili by skręcały na lewy pas ? Bardzo dobrze, że jest zatoka. Popieram z całą stanowczością.
2018-08-24 16:55
Tak, autobus miałby zatrzymywać się na prawym pasie, blokując samochody.
Kiedy mamy zatokę, autobus musi czekać, aż kierowcy łaskawie wpuszczą go z powrotem do ruchu (to, że ma wtedy pierwszeństwo mało kogo obchodzi).
Dlaczego dla kilku kierowców w samochodach poświęca się dobro kilkudziesięciu pasażerów autobusu?
2018-08-24 17:51
żeby ogólnie upłynnić ruch bo to niweluje korki ? ten pomysł jest urzędniczy i całkowicie chybiony . Jako rowerzysta uważam że powinna być zatoka i przez zatokę iść droga rowerowa (kiedy jest autobus to się czeka). Wtedy
żeby ogólnie upłynnić ruch bo to niweluje korki ? ten pomysł jest urzędniczy i całkowicie chybiony . Jako rowerzysta uważam że powinna być zatoka i przez zatokę iść droga rowerowa (kiedy jest autobus to się czeka). Wtedy było by ok. Likwidacja zatoki i droga obok nie jest dobra dla nikogo - konflikt rowerzystów z pieszymi i blokowanie ruchu na ulicy. To pomysł urzędników albo dziennikarzy.
2018-08-24 19:13
A potem dziwmy się, że wszyscy wybierają samochód, a korki kończą się na rogatkach miasta...
2018-08-24 19:56
tak jest bo komunikacja miejska nie funkcjonuje i rowerowa również - braki w infrastrukturze i jej nie utrzymywanie/sprzątanie. Gdańsk to jest dno i propaganda, zrozum. Zobacz na zachodnie miasta, nie ma co porównywać. Można sobie pisać i uważać co się chce a ludzie robią co muszą i jadą samochodem.
rowerzysta
2018-08-24 10:10
Przecież po drugiej stronie jest droga dla rowerów, więc w czym problem?
2018-08-24 10:22
po drugiej stronie też jest druga jezdnia i drugi chodnik. Proponuje ich także likwidacje ;)
2018-08-24 10:36
Mażę o likwidacji wszystkich ddr i absolutnym zakazie poruszania się rowerem po przestrzeni publicznej :)
2018-08-24 12:00
Bardziej realne
2018-08-24 13:38
Naprawdę, geniusz. Po prostu geniusz.
2018-08-24 14:50
Kosmito
2018-08-24 12:44
miasto nie wydzieliło osobnych dedykowanych tylko dla rowerzystów toalet publicznych , jest to niezgodne z wytycznymi UE
2018-08-24 16:08
W MOPach przy autostradach. Unia nie musiała kazać, wystarczy Januszowe lobby
2018-08-24 10:13
w PL zawsze wszystko sp**
2018-08-25 09:52
Sytuacja jest taka, że te pasy rowerowe przechodzące przez przystanki są "jednokierunkowe".
Jest coś takiego na gdyńskich Kolibkach, ale wykonanie to awaria, generalnie nie są to drogi na rowery miejskie. Dla
Sytuacja jest taka, że te pasy rowerowe przechodzące przez przystanki są "jednokierunkowe".
Jest coś takiego na gdyńskich Kolibkach, ale wykonanie to awaria, generalnie nie są to drogi na rowery miejskie. Dla rowerzystów pozostawiono krawężniczki, żeby rozwalali sobie koła. Jeżeli mówimy "w PL", to wyraźnie trzeba powiedzieć, że takie numery nie przechodzą na oddawanych drogach już nigdzie w europie poza krajami niedorozwiniętymi, jak Polska właśnie, że oddaje się buble i ręka rękę myje.
Jeździłem ostatnimi czasy w różnych miejscach, nawet w tym roku, ale nawet jeden krawężnik nie wystawał chyba na więcej niż 1mm, a drogi są jednokierunkowe, zniwelowane tzn. to droga jest płaska, a nie wjazd na posesję. Każdy możliwy towarzyszący wjazd przy jezdni jest wyzerowany i poszerzony, żeby ułatwiać jego wykorzystanie przez rowery (zjazd i powrót na jezdnię) nie mówiąc o "bezkolizyjnych" powrotach na jezdnię w okolicach krzyżówek.
Dlatego krew mnie zalewa jak muszę po tym klepisku jeździć i kupować regularnie nowe koła.
2018-08-25 10:15
2018-08-24 10:15
niepotrzebna zatoka rowerowa na obrońców ?? - komu niepotrzebna ?
brak ddr na Kołobrzeskiej ? - półprawda, bo między Chłopską, a Dąbrowszczaków jest wydzielona nowa ddr
uogólnianie i pisanie półprawd nie
niepotrzebna zatoka rowerowa na obrońców ?? - komu niepotrzebna ?
brak ddr na Kołobrzeskiej ? - półprawda, bo między Chłopską, a Dąbrowszczaków jest wydzielona nowa ddr
uogólnianie i pisanie półprawd nie pomaga sprawie
dlaczego ddr muszą przebiegać wzdłuż jezdni ? na Obrońców jest duży teren z drugiej strony falowca - dlaczego nie poprowadzić tam ścieżki rowerowej zamiast od strony jezdni ? - było by bezpieczniej i bez wdychania spalin
2018-08-24 10:16
na Kołobrzeskiej nie ma ddr
2018-08-24 12:29
po północnej stronie na połowie długości Kołobrzeskiej
może to nie jest ddr ale jest nowa ładna i gładka
2018-09-13 12:40
jednak ta część Kołobrzeskiej to peryferia. Jej ważniejsza część to odcinek pomiędzy Grunwaldzką i Chłopską/ Rzeczpospolitej, wzdłuż których są drogi rowerowe, a najbliższe i dość niekomfortowe łączniki pomiędzy nimi to z jednej strony przejazd koło SKM Zaspa i Pomorska z drugiej - dość odległe.
2018-08-24 10:24
po drugiej stronie falowca jest teren prywatny ( spółdzielni ), a nie miejski
2018-08-24 12:32
przecież to ma być dla mieszkańców, a nie dla kosmitów
czy nie można wybudować tam ścieżki na zasadzie współpracy PP ?
spółdzielnia udostępnia teren, a miasto finansuje
2018-08-24 13:00
myśle że jednak jest to problem formalny
2018-08-25 10:04
to tak jakby sobie prezydent na własnej działce wybudował dom za pieniądze publiczne pod przykrywką np. przedszkola. Po roku likwiduje przedszkole a dom mu zostaje.
2018-08-24 13:28
DDR robi się wzdłuż jezdni (tak samo jak chodniki), bo to ciągi komunikacyjne, a nie trasy rekreacyjne.
Jeżeli taka ścieżka będzie schowana za budynkiem, to nie spełni swojej roli, bo wyjeżdżając spod sklepu nie
DDR robi się wzdłuż jezdni (tak samo jak chodniki), bo to ciągi komunikacyjne, a nie trasy rekreacyjne.
Jeżeli taka ścieżka będzie schowana za budynkiem, to nie spełni swojej roli, bo wyjeżdżając spod sklepu nie będzie w zasięgu wzroku. Jeżeli ddr ucieka mi przed skrzyżowaniem gdzieś w podwórko, to skąd mam wiedzieć czy zaprowadzi mnie tam gdzie chcę? Taki przebieg nie jest logiczny, bo nie wynika z układu ulic.
Bezpieczeństwo rowerzystów może i się poprawi (chociaż nocą niekoniecznie) ale ucierpi na tym bezpieczeństwo np. dzieci bawiących się na podwórkach.
2018-09-13 12:45
Rowerzyści pewnie by się przyzwyczaili do przebiegu innego niż wzdłuż dużych ulic, jeśli trasa za falowcem byłaby nie dłuższa i szybka. Jednak tam rzeczywiście pełno jest placów zabaw, dzieci, szkoły, przedszkola. A sens ma ddr, po którym można mocno pocisnąć.
2018-08-24 13:38
rozumiem, że chodzi ci o zatokę autobusową?
Zatoki autobusowe służą poprawie "przepustowości" dla samochodów prywatnych, ale nie są korzystne ani dla kierowców, ani pasażerów autobusów, nie mówiąc o pieszych
rozumiem, że chodzi ci o zatokę autobusową?
Zatoki autobusowe służą poprawie "przepustowości" dla samochodów prywatnych, ale nie są korzystne ani dla kierowców, ani pasażerów autobusów, nie mówiąc o pieszych czy rowerzystach.
Zatoki się leczy - lepiej tworzyć wysunięte półwyspy dla autobusów, za nimi pas do parkowania samochodów.
2018-09-13 12:33
W tym wypadku chodzi też o to, by kierowcy chociaż trochę widzieli pieszych wchodzących na przejście, którzy byliby zasłonięci przez autobus stający na pasie ruchu jako przystanku. I tak nie jest idealnie, ale jednak lepiej. Oczywiście pozostałe wady tej zatoki i ścieżki rowerowej obok są w pełni aktualne.
2018-08-25 10:16
2018-08-24 10:22
To portal trójmiasto:)
2018-08-24 12:02
to portal rowery.trojmiasto.pl :)
2018-08-24 13:29
2018-08-25 10:17
2018-08-24 10:27
mam nadzieje że tylko ograniczą parkowanie na chodniku i pasie zieleni bo kierowcy już za dużo sobie tam pozwalają.
2018-08-24 13:36
zważ jednak, że są osoby (np. dziewczynki w wieku lat 12), które mają teoretycznie obowiązek korzystania z jezdni gdy decydują się na rower, ale się na jazdę rowerem nie decydują, ponieważ nie czują się na jezdni
zważ jednak, że są osoby (np. dziewczynki w wieku lat 12), które mają teoretycznie obowiązek korzystania z jezdni gdy decydują się na rower, ale się na jazdę rowerem nie decydują, ponieważ nie czują się na jezdni bezpiecznie.
Tworzenie udogodnień do jazdy rowerem kosztem obszaru chodnika lub pasa zieleni przy nim nie powinno być przesłanką pozbawiania rowerzystów i kolarzy prawa do poruszania się po jezdni.
2018-08-24 13:49
dla dziewczynki w wieku lat 12 130m na północ jest równoległa do jagiellońskiej trasa w postaci ciągu pieszego z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
nie sądzę też że ktoś by ścigał taką rowerzystkę za jazdę po
dla dziewczynki w wieku lat 12 130m na północ jest równoległa do jagiellońskiej trasa w postaci ciągu pieszego z dopuszczeniem ruchu rowerowego.
nie sądzę też że ktoś by ścigał taką rowerzystkę za jazdę po normalnym chodniku, tym bardziej że po większości zwykłych chodników ruch rowerowy jest dopuszczony. Pytanie dlaczego nie na wszystkich? Skoro i tak nie ma żadnych norm z tym związanych.
2018-08-26 12:06
ale by osoba teoretycznie mająca obowiązek korzystania z jezdni jadąc rowerem czuła się tam bezpiecznie.
Ciekawe, czy potrafisz zrozumieć tę prostą prawdę i wynikające z niej implikacje dla zasad kształtowania infrastruktury miejskiej?
2018-08-24 10:38
Precz z roweramii roszczeniowymi rowerzystami. Jak chcesz jeździć na rowerze to idź do lasu, miasto to nie miejsce dla rowerów.
2018-08-24 11:35
komunista!
2018-08-24 12:03
Jak chcesz sobie pojeździć samochodem, to na tor, a nie w mieście. ;)
2018-08-24 13:28
Czyli wolisz stać w większych korkach? Bo wielu kierowców np.ja przesiada się na rower jeśli tylko jest taka możliwość, więc mniej aut jeździ wtedy po mieście. Może warto docenić przynajmniej niektórych rowerzystów....
2018-08-24 13:39
Ta na rower się przesiadają. Rower to głównie rekreacja i sport a nie sposób transportu. Co przede wszystkim widać po okresie jesienno-zimowym gdzie zostaje już tylko garstka zapalonych rowerzystów. Ja też czasami jeżdżę
Ta na rower się przesiadają. Rower to głównie rekreacja i sport a nie sposób transportu. Co przede wszystkim widać po okresie jesienno-zimowym gdzie zostaje już tylko garstka zapalonych rowerzystów. Ja też czasami jeżdżę rowerem ale tylko i wyłącznie rekreacyjnie i najlepiej po lesie na nie ścieżkach rowerowych. Do pracy sobie nie wyobrażam, zwłaszcza gdy ktoś pracuje ciężko fizycznie lub ma daleko. Po za tym są inne ciekawe formy spędzania czasu a nie tylko pedałowanie. Pozdrawiam
2018-08-24 13:47
Jest nas trochę jeżdżących cały rok.. Pozdrawiam niedzielnych i letnich rowerzystów
2018-08-24 14:04
i co? mam odpalać auto na 3 km dojazdu? po czym wrócę do domu, wsiądę na rower i pojadę do lasu, bo od siedzenia cały dzień na d. będę potrzebował trochę ruchu.
Zacny plan Milordzie.
2018-08-24 14:18
Wg jakich kryteriów rower nie jest pełnoprawnym środkiem transportu i kto o tym decyduje??
2018-08-24 14:47
On ma las w głowie
2018-08-24 16:37
Do płotu przypięte kilkanaście rowerów, mimo, że pada od rana.
Jak świeci słońce jest ich dużo więcej.
Ale to pewnie ośmiogodzinna przerwa w treningu :)
2018-08-24 16:52
Inne ciekawe formy spędzania wolnego czasu-np. hejtowanie rowerzystów zza kompa
2018-08-24 14:21
No chyba, że rowery latają......tak jak w Twej głowie lata imitacja mózgu
2018-08-24 17:50
Racja
2018-09-10 13:18
a jak ktos dla hobby jezdzi rowerem, ma godzine to gdzie ma jechac do lasu ? Ma teleportowac ten rower? Człowieku co ty bierzesz ; o
2018-08-24 10:43
Miasto jest dla ludzi, a to ludzie jeżdżą rowerami
2018-08-24 13:41
jezdnie także powinny być dla ludzi, a nie wyłącznie dla jeżdżących i parkujących samochodów.
Chodniki powinny być do chodzenia a nie do parkowania samochodów. Rowery zajmują dużo mniej przestrzeni miejskiej, dlatego warto dopuszczać ich parkowanie na chodnikach.
2018-08-24 16:51
Więc nie muszą nawet móc parkować na chodnikach.
2018-08-25 13:22
Miasto jest dla ludzi, a ludzie jeżdżą samochodami, komunikacją, rowerami lub chodzą piechotą wedle potrzeby i własnego uznania. Kompromisy w kwestii infrastruktury i przestrzeganie przepisów przez wszystkich to jedyna droga do tego, żebyśmy się nie pozabijali...
2018-08-25 14:24
A samochodami jeżdżą źli kosmici
2018-08-25 19:08
sam powiedziałeś:
źli nieludzie
2018-08-24 11:42
Pajac. Jakie masz kompetencje żeby tak twierdzić? Większość dróg rowerowych w Gdańsku jest rozwiązana w sposób niebezpieczny, bo wciskana na siłę właśnie tam, gdzie miejsca nie ma
2018-08-24 13:00
tu akurat jest sporo miejsca
2018-08-24 13:10
Tylko zajęte przez samochody i parkingi.
2018-08-24 13:43
co konkretnie proponujesz?
Przypuszczalnie chciałbyś dokładnej separacji wszystkich użytkowników: oddzielnie pasy dla samochodów, oddzielnie pasy dla rowerów i oddzielnie chodniki.
To się nie
co konkretnie proponujesz?
Przypuszczalnie chciałbyś dokładnej separacji wszystkich użytkowników: oddzielnie pasy dla samochodów, oddzielnie pasy dla rowerów i oddzielnie chodniki.
To się nie sprawdza w praktyce. Kierowcy zawsze wymyślą pretekst by rościć sobie prawo do darmowego parkowania na chodnikach i lekceważyć ograniczenia prędkości.
Dlatego warto uspokajać ruch i dopuszczać prawo niedoświadczonych rowerzystów do poruszania się po chodnikach.
2018-08-24 15:20
ruch rowerów po chodnikach powinien być dopuszczony zawsze. Jeżeli można podczas deszczu, to można w każdej aurze.
Ruch po jezdni dla rowerów powinien być dopuszczony zawsze. To chyba jest oczywiste, że rowery szosowe powinny jeździć szosą!
2018-08-24 16:35
2018-08-26 12:08
w tym obszarze rozmawiają dorośli na temat zasad kształtowania infrastruktury transportowej miasta, a nie infrastruktury dla rekreacyjnej jazdy drobnej garstki pasjonatów trialu
2018-09-04 08:52
Szosy masz za miastem w mieście są ulice.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.