2019-07-17 09:43
Opinia wyróżniona
To niech ta szczepionka będzie refundowane a nie z własnej kieszeni trzeba płacić, to są duże koszta. W Polsce dla dzieci do 18 roku życia leki ,szczepionki powinny być za darmo . Połowa rodziców nieszczepi bo ich nie
To niech ta szczepionka będzie refundowane a nie z własnej kieszeni trzeba płacić, to są duże koszta. W Polsce dla dzieci do 18 roku życia leki ,szczepionki powinny być za darmo . Połowa rodziców nieszczepi bo ich nie stać. W Polsce za miast tego 500+ powinni inaczej rozporzadzic, a tak rodziny patologiczne dostają kasę i idzie to na alkohol ,papierosy dziecku może coś kupią i niech się cieszy .Odchodzac od tematu Państwo takie rodziny to powinno kontrolować na co oni ta kasę wydają.... W Polsce ministerstwo zdrowia to jakiś żart o pomyłka nic nie robią by dobrze było, PiS za bardzo z kościołem jest związany powinien się od nich odciąć po co kościołowi tyle kasy na co??. Zamiast te pieniądze na szpitale przeznaczyć na leczenie chorych dzieci to idzie kasa na głupoty. Straszne co w tej Polsce się dzieje tragedia ,Za czasów PO to pieniądze szły do swoich i nikt nie myślał o obywatelach tylko o bogaczach, dużo obiecywali i nic że swoich obietnic nie dotrzymali. Jedynie to zwiekszyli wiek emerytalny i mieli zmniejszyć VAT na ubranka i zabawki dla dzieci i nie zrobili tego .
2019-07-18 22:42
Sam nie byłem zbyt dobrze ustosunkowany do 500+ do momentu, gdy nie zetknąłem się z kilkoma pracownikami socjalnymi pracującymi w małej pomorskiej gminie i nie usłyszałem jak pozytywnie to wpływa na dzieci ich
Sam nie byłem zbyt dobrze ustosunkowany do 500+ do momentu, gdy nie zetknąłem się z kilkoma pracownikami socjalnymi pracującymi w małej pomorskiej gminie i nie usłyszałem jak pozytywnie to wpływa na dzieci ich podopiecznych. Dzieciaki lepiej ubrane, wyjeżdżające na kolonie, opłacone obiady w szkole... Owszem , o przypadkach ewidentnej patologii też słyszałem, ale tu też wyobraźcie sobie jest sposób - takie rodziny mogą mieć zamienione 500+ na bony, którymi nie da się płacić za alkohol i papierosy, a płacić nimi można tylko w wyznaczonych przez gminę sklepach, a są też miejscowości, gdzie jeśli rodzina ma pracownika socjalnego czy tak zwanego opiekuna rodziny na głowie to tenże może wręcz wydatkować te pieniądze za nich robiąc im zakupy czy opłacając czynsz lub media. Przeważnie cała sprawa z zmianą na bony zaczyna się od donosu sąsiadów, także jak widzicie w swoim otoczeniu takie sytuacje, to nie bójcie się zgłosić tego do instytucji, która zajmuje się 500+ czyli w Gdańsku - Gdańskie Centrum Świadczeń, Gdyni i Sopocie - Mops.
2019-07-18 20:08
większość opini ewidentnie pisana na zamówienie koncernu....manipulacja której d**il da się tylko nabrać!
2019-07-18 20:32
A szczególnie opinie wyróżnione...
2019-07-17 10:39
Rodzina PIS ma się świetnie, tylko stołki zmieniają. Za to lepiej łupią tych co jeszcze pracują bo skądś finansowanie 500-tów trzeba mieć.
2019-07-17 10:02
Opinia wyróżniona
A tymczasem mojemu dziecku to szczepienie być może uratowało życie gdy wylądował w szpitalu jako kilkumiesieczne niemowle z ciężkim epizodem astmy wczesnodziecięcej (o czym wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy), będąc na
A tymczasem mojemu dziecku to szczepienie być może uratowało życie gdy wylądował w szpitalu jako kilkumiesieczne niemowle z ciężkim epizodem astmy wczesnodziecięcej (o czym wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy), będąc na tlenie kilka dni i ledwo uchodząc z życiem. W szpitalu było akurat kilkoro dzieci z rotawirusem. Ja i małżonka zaraziliśmy się natomiast nasze dziecko było zaszczapione i nie zachorowało. Gdyby na jego ówczesną kondycję nałożyła się ostra biegunka mogłoby się to skończyć tragicznie bo i bez niej nasze dziecko balansowało kilka dni na krawędzi....
Dlatego szczepię na absolutnie wszystko co jest zalecane.
2019-07-18 15:42
Takie Twoje prawo szczep na wszystko .
2019-07-18 16:01
I nie dziw się, że dziecko kilka dni/ tygodni po szczepieniu trafia do szpitala z astmą i się dusi. Moje dusić się zaczęło kilka godzin po szczepieniu... Szkoda, że jeszcze nie wymyślili szczepionki na alergie,
I nie dziw się, że dziecko kilka dni/ tygodni po szczepieniu trafia do szpitala z astmą i się dusi. Moje dusić się zaczęło kilka godzin po szczepieniu... Szkoda, że jeszcze nie wymyślili szczepionki na alergie, uszkodzenia neurologiczne, brak apetytu, autyzm, katar... to były by hity...ludzie ze strachu, odpowiednio sterowani zaszczepią na wszystko i jeszcze psy wieszają na tych, których dzieci miały powikłania po szczepieniach i którzy swoich dzieci nie szczepią.
2019-07-17 13:51
to też lekka przesada. Na rotawirusy akurat popieram, meningokoki przy zachorowalności w granicach 300 przypadków rocznie w całej Polsce to już sens jest dyskusyjny.
2019-07-17 20:17
A ja uważam wręcz przeciwnie, rota jest częste i często kończą się hospitalizacją, ale nie jest to choroba śmiertelna, a sepsa meningokokowa to często wyrok śmierci.
2019-07-17 14:51
I ufam naukowcom, którzy dostępny stan wiedzy konkretyzują do postaci wytycznych i zaleceń.
Dlatego szczepię na wszystko co jest zalecane.
2019-07-17 11:45
Jedna z lepszych szczepionek na rynku, bo rotawirusy potrafią powalić na kolana.Niestety syn ma lat 14 i nie ma opcji szczepienia dla takich dzieci.Dwa razy go trafiło i niestety skonczyło się hospitalizacją.
2019-07-17 08:27
Male dziecko z rotawirusem jezeli jest niezaszepione zwykle laduje w szpitalu, dziecko zaszczepione przechodzi lagodnie i nie jest potrzebny szpital. Lepiej szczepic!
2019-07-17 09:22
NIe prawda, że dzieci z rota zwykle lądują w szpitalu. Większość nawet nie idzie do lekarza, bo zwymiotuje kilka razy, ma biegunkę dzień lub dwa i koniec.
2019-07-17 10:02
Moje pierwsze dziecko było szczepione na rota i wylądowała w szpitalu, do tego rota miała kilka razy. Drugie dziecko na rota nie szczepione i przechodziło je o niebo łagodniej
2019-07-17 10:06
Kłamiesz jak zwykle
2019-07-17 10:35
Najgorsze jest to, że takie bzdury czytają później madki, wierzą w te brednie i powtarzają je jako pewniki.
2019-07-23 12:11
Bzdury!
2019-07-17 08:35
2019-07-17 08:44
zmień olej w Dodge Ram
2019-07-18 08:40
a co w zwykłym aucie amortyzatory nie wytrzymują masy kierowcy ? Jessika to jakieś imię słonia ?
2019-07-17 09:57
Dlaczego te swoje podejrzane szczepionki eksperymentują akurat na Polakach i dzieciach Afrykańskich?
2019-07-17 10:07
A kosmici zbudowali piramidy? Białe myszki już widzisz?
2019-07-17 10:21
tekstem o płaskiej ziemi? Jestes przedstawicielem BIG Farmy wciskającym te szkodliwe szczepienia za dużą kasę dla siebie ?
2019-07-17 10:54
z tymi piramidami akurat, to dopóki nie znajdzie się żadne przekonywujące wyjaśnienie, dopóty teza o kosmitach jest równie uprawniona jak każda inna
2019-07-17 13:03
...albo udowodnij, że istnieli, to pogadamy CZY mogli by budować cokolwiek na ziemi.
W przeciwnym razie NIE jest to prawdopodobna teza tylko fantastyka z poziomu Danikena.
2019-07-17 10:32
Przecież szczepionka na rotawirus nie jest obowiązkowa więc z czym masz problem?
2019-07-17 10:32
powinny Wam zabronić korzystania z publicznych szkół i lekarzy.
2019-07-17 13:41
Jeżeli masz zaszczepione dziecko to o co się martwisz?
2019-07-17 13:56
wiesz co?? chocby o to, ze szczepienie , szczepieniem....ale jesli ktos w sobie nosi chorobsko to tak czy siak jest sie narazonym mimo szczepien.Szczepionki nie uodparniaja i nie zapobiegaja one lagodza lub oszczedzaja organizm
2019-07-18 08:38
jestem przeciwko głupocie a jednak jestem częściowo zmuszony czytać głupie komentarze
2019-07-17 08:58
Rotawirusy są bardzo wyniszczające i trudne do opanowania. Dorośli też teraz często chorują.
2019-07-17 10:53
czy nosiciele rotawirusów to rotarianie?
2019-07-17 09:09
Koszty szczepień przeciwko rotawirusom w Finlandii wynoszą rocznie ok. 2,3 mln euro. Dzięki temu, że liczba przypadków zachorowań wymagających hospitalizacji zmniejszyła się, koszty opieki spadły o 4,5 mln euro
Koszty szczepień przeciwko rotawirusom w Finlandii wynoszą rocznie ok. 2,3 mln euro. Dzięki temu, że liczba przypadków zachorowań wymagających hospitalizacji zmniejszyła się, koszty opieki spadły o 4,5 mln euro rocznie.
Wydatki na szczepionki zwróciły się dwukrotnie poprzez obniżenie kosztów hospitalizacji. Ponadto szczepionka znacznie obniżyła koszty podstawowej opieki zdrowotnej i wydatków rodzinnych.
żródło - THL
W Polsce płacimy oczywiście z własnej kieszeni za to szczepienie, warto by prewencyjnie uodparniać dzieci, tak jak wprowadzono pilotażowy program przeciwko HPV.
2019-07-17 09:13
a u nas się okazało, że był to Adenowirus a nie rota...więc ciekawe ile z tych przypadków to faktycznie rota
2019-07-17 09:20
komuś się nie podoba, że inne wirusy istnieją :o
2019-07-17 10:00
Rozpoznanie tych przypadków odbywało się na podstawie wyników badań laboratoryjnych, które jasno określają czy rota czy adeno (który statystycznie pojawia się rzadziej). Ty pewnie myślałeś, że każdy kto trafi z biegunka jest od razu kwalifikowany do rota...
2019-07-17 10:04
2019-07-17 09:27
...powinni legitymować się aktualnymi szczepieniami obowiązującymi w naszym kraju. Większość odnotowanych przypadków to osoby ze wschodu . To oni są zagrożeniem dla naszych dzieci i dorosłych szczególnie starszych osób.
2019-07-17 09:45
2019-07-17 10:12
którzy ich nie szczepią. Zwalanie winy na innych nic tu nie zmieni.
2019-07-17 14:27
po co obcokrajowcy - skoro d**ile antyszcepionkowi nie szczepią dzieci bo tak bo im nikt nie będzie kazał !!! no to teraz będziemy mieli epidemie chorób których dawno nie było jak i tych nowych co antyszcepionkowcy mają za wymysł koncernów
2019-07-18 10:03
no fakt, jadac do niektórych krajów Afrykańskich , musisz okazac , ze zostales zaszczepiony przeciw konkretnym chorobom. Tez można by to zastosować w Polsce wobec przyjezdzajacych z krajów wschodnich oraz kilku innych.
2019-07-17 09:28
jest zalecane, nie jest refundowane. Koszt tej konkretnej szczepionki w naszej przychodni to 320zl za każdą dawkę. Dodając do tego szczepienie 5w1 lub 6w1 - robi się je zwykle na jednej wizycie - to bardzo duży wydatek.
jest zalecane, nie jest refundowane. Koszt tej konkretnej szczepionki w naszej przychodni to 320zl za każdą dawkę. Dodając do tego szczepienie 5w1 lub 6w1 - robi się je zwykle na jednej wizycie - to bardzo duży wydatek. W całym cyklu szczepień tylko jedna z wizyt szczepiennych kosztowała nas 760 zł. Jestem w stanie zrozumieć rodziców, którzy zdecydowali się nie zaszczepić dziecka na nieobowiązkowe szczepienia przeciwko rotawirusom, zwłaszcza jeśli z jakiegoś powodu zrezygnowali z refundowanej szczepionki i wybrali opcję zapłacenia za jedną z lepszych, obowiązkowych.
2019-07-17 09:58
co wiąże się z ryzykiem ulania/zwymiotowania jej przez dziecko.
2019-07-17 10:14
żeby rodzicom nie brakowało na takie właśnie wydatki, ale jak ktoś 500 wydaje na wakacje czy inne luksusy to na szczepienia brakuje
2019-07-17 10:25
Dlatego zamiast 500 plus wolalabym otrzymać szczepienia na dziecko
2019-07-17 10:38
Dokładnie! Mamy za sobą pierwszą wizytę szczepienną - 6w1 + rotawirus to koszt 500zł. Chcieliśmy też meningokoki, ale pediatra poradziła by się wstrzymać do 9 miesiąca. Tych wizyt będzie jeszcze kilka, na szczęście
Dokładnie! Mamy za sobą pierwszą wizytę szczepienną - 6w1 + rotawirus to koszt 500zł. Chcieliśmy też meningokoki, ale pediatra poradziła by się wstrzymać do 9 miesiąca. Tych wizyt będzie jeszcze kilka, na szczęście następna będzie już za 500+ (to nasze pierwsze dziecko). Nas stać wydać takie pieniądze, ale co mają zrobić rodzice, którzy nie mają 5 stów? Zostaje pakiet podstawowy. Już i tak dobrze, że refundują pneumokoki. Byłyby kolejne 2 stówy do wydania. Osobiście polecam szukać w aptekach internetowych - ja znalazłam szczepionki nawet o 60 zł taniej!
2019-07-17 12:12
szczepionka musi być przechowywana w odpowiednich warunkach. Wiesz jak jeżdżą leki z aptek internetowych?? Ryzykować zdrowie dziecka dla 60zł. Poza tym radzę poczytać w jaki sposób odbył się przetarg na szczepienia na pneumokoki i dlaczego wygrały te znacznie gorsze.
2019-07-17 10:43
A najlepiej zainwestuj w prezerwatyw
2019-07-17 12:37
Tak jak piszesz było jeszcze 3 lata temu. Szczepionka 5 w 1 od zeszłego roku jest już darmowa. Koszty szczepień znacząco spadły dla rodziców.
2019-07-17 14:13
2019-07-17 09:43
Opinia wyróżniona
To niech ta szczepionka będzie refundowane a nie z własnej kieszeni trzeba płacić, to są duże koszta. W Polsce dla dzieci do 18 roku życia leki ,szczepionki powinny być za darmo . Połowa rodziców nieszczepi bo ich nie
To niech ta szczepionka będzie refundowane a nie z własnej kieszeni trzeba płacić, to są duże koszta. W Polsce dla dzieci do 18 roku życia leki ,szczepionki powinny być za darmo . Połowa rodziców nieszczepi bo ich nie stać. W Polsce za miast tego 500+ powinni inaczej rozporzadzic, a tak rodziny patologiczne dostają kasę i idzie to na alkohol ,papierosy dziecku może coś kupią i niech się cieszy .Odchodzac od tematu Państwo takie rodziny to powinno kontrolować na co oni ta kasę wydają.... W Polsce ministerstwo zdrowia to jakiś żart o pomyłka nic nie robią by dobrze było, PiS za bardzo z kościołem jest związany powinien się od nich odciąć po co kościołowi tyle kasy na co??. Zamiast te pieniądze na szpitale przeznaczyć na leczenie chorych dzieci to idzie kasa na głupoty. Straszne co w tej Polsce się dzieje tragedia ,Za czasów PO to pieniądze szły do swoich i nikt nie myślał o obywatelach tylko o bogaczach, dużo obiecywali i nic że swoich obietnic nie dotrzymali. Jedynie to zwiekszyli wiek emerytalny i mieli zmniejszyć VAT na ubranka i zabawki dla dzieci i nie zrobili tego .
2019-07-17 10:39
Rodzina PIS ma się świetnie, tylko stołki zmieniają. Za to lepiej łupią tych co jeszcze pracują bo skądś finansowanie 500-tów trzeba mieć.
2019-07-18 20:08
większość opini ewidentnie pisana na zamówienie koncernu....manipulacja której d**il da się tylko nabrać!
2019-07-18 20:32
A szczególnie opinie wyróżnione...
2019-07-18 22:42
Sam nie byłem zbyt dobrze ustosunkowany do 500+ do momentu, gdy nie zetknąłem się z kilkoma pracownikami socjalnymi pracującymi w małej pomorskiej gminie i nie usłyszałem jak pozytywnie to wpływa na dzieci ich
Sam nie byłem zbyt dobrze ustosunkowany do 500+ do momentu, gdy nie zetknąłem się z kilkoma pracownikami socjalnymi pracującymi w małej pomorskiej gminie i nie usłyszałem jak pozytywnie to wpływa na dzieci ich podopiecznych. Dzieciaki lepiej ubrane, wyjeżdżające na kolonie, opłacone obiady w szkole... Owszem , o przypadkach ewidentnej patologii też słyszałem, ale tu też wyobraźcie sobie jest sposób - takie rodziny mogą mieć zamienione 500+ na bony, którymi nie da się płacić za alkohol i papierosy, a płacić nimi można tylko w wyznaczonych przez gminę sklepach, a są też miejscowości, gdzie jeśli rodzina ma pracownika socjalnego czy tak zwanego opiekuna rodziny na głowie to tenże może wręcz wydatkować te pieniądze za nich robiąc im zakupy czy opłacając czynsz lub media. Przeważnie cała sprawa z zmianą na bony zaczyna się od donosu sąsiadów, także jak widzicie w swoim otoczeniu takie sytuacje, to nie bójcie się zgłosić tego do instytucji, która zajmuje się 500+ czyli w Gdańsku - Gdańskie Centrum Świadczeń, Gdyni i Sopocie - Mops.
2019-07-17 09:52
Niebywałe, że 30 lat temu nie było takich przypadków. Ale co się dziwić jak zwykła Żabka zaopatrzona w leki jak mała apteka
2019-07-17 10:42
Oczywiście, że były! Tylko nie było nagłaśniane. Nigdy nie słyszałeś, że komuś dziecko zmarło albo sr*czko wymiotowaczka panuje komuś w domu? Nikt nie pytał na co ludzie umierali. A 100 lat temu? Mówiło się, że brzuch kogoś bolał i umarł. Albo, że zmarł z gorączki. Nie było diagnozowania czy to rak czy wyrostek.
2019-07-17 13:46
No oczywiście, raz na rok brało się węgiel i był spokój. Żeby dostać od lekarza antybiotyki tez wielkie święto musiało być. Nie pamietam żeby przez lata: przedszkole, podstawówka ktoś z mojego podwórka okolicy słyszał o
No oczywiście, raz na rok brało się węgiel i był spokój. Żeby dostać od lekarza antybiotyki tez wielkie święto musiało być. Nie pamietam żeby przez lata: przedszkole, podstawówka ktoś z mojego podwórka okolicy słyszał o śmierci dziecka przez chorobę. Wystarczy przejść się teraz na oddział onkologii ilu tam małych pacjentów cierpi. Wszystko było ale nie na taka skale.
2019-07-17 14:29
a słyszałeś o mutacjach - ewolucja nadal trwa czy ci się to podoba czy nie , poza tym ludzie tak często nie podróżowali , zwłaszcza Polacy , oraz nie bylo tylu importowanych rzeczy jak i importowanego jedzenia a to
a słyszałeś o mutacjach - ewolucja nadal trwa czy ci się to podoba czy nie , poza tym ludzie tak często nie podróżowali , zwłaszcza Polacy , oraz nie bylo tylu importowanych rzeczy jak i importowanego jedzenia a to doskonały transport dla wirusów i bakterii... a onkologii głównie leżą ofiary trującego jedzenia , taniej paszy z biedabronki , danonków robionych na modyfikowanym mleku itd itp - jedzenie zabija , panuje przeludnienie a je każdy
2019-07-18 10:52
Wśród moich znajomych i krewnych w latach 70-80 nikt nie leżał w szpitalu z powodu biegunki, odwodnienia, rotawirusów, a teraz jest odwrotnie, nie mam znajomych, krewnych, których przynajmniej jedno dziecko nie było z tego powodu hospitalizowane
2019-07-18 15:52
Dziś ponad 50% dzieciaków do 5 roku życia jest hospitalizowanych taką mamy medycynę ale szczepionki są super najlepiej po dwie w mc walić w dzieciaka ....to cud że dzieciaki te żyją bo nawet koń by padł po takich dawkach tego g>>>.
2019-07-18 15:49
Zgadza się moja mam była starej daty pediatra-położna i trochę się osłuchałem ale szkoda gadać i tak mało kto wierzy ,każdy ma swój rozum i odpowiada za swoje dzieci tylko szkoda dzieciaków .Ale przemysł farmaceutyczny kwili z zachwytu .wyłączcie tv i czasami pomyślcie trochę to nie boli
2019-07-17 09:54
Zresztą są materiały i filmy na ten temat....
2019-07-17 10:07
Bo w Internecie(na Youtube) powiedzieli to, to prawda objawiona jest ... A, że dane wyssane z palca i inne renomowane badania mówią coś innego to co tam nie ważne ... :/ O i choroby które były wyeliminowane zaczynają wracać, ale to nie jest wina pomijania szczepień ... Proponuję poczytać czym jest odporność zbiorowa.
2019-07-17 10:24
2019-07-17 10:45
Pewnie, lepiej poczytać pierdoły na necie przez 2 godziny i na tej podstawie podejmować decyzje odnośnie zdrowia swoich dzieci. A nie, przepraszam - przestudiować rzetelne badania :D Po trzech posiedzeniach na kiblu z telefonem w łapie wiecie więcej niż organizacje posiadające wiedzę zdobytą przez 200 lat uprawiania medycyny.
2019-07-17 11:51
i jest oparta na naturalnych srodkach czyli ziołolecznictwie a nie tej waszej trującej chemii! Nie przkonasz mnie przekupiony przedstawicielu wielkich kłamliwych korporacji farmaceutycznych!
2019-07-17 14:35
TEN Wasz szamanizm rodem z indiańskich ludów pochłonął już wiele ofiar - rób experymenty na sobie i tak by nikt inny nie cierpiał przez twoją głupotę lub brak umiejętności pojmowania rzeczy trudnych
2019-07-17 12:17
a na posiedzeniu w kiblu nie zdążyła przeczytać, że leków nie kupuje się w necie
2019-07-19 11:04
2019-07-17 14:33
aktualnie więcej powikłań powoduje nie szczepienie dzieci co odbija się na pozostałych dzieciach a nie tylko na ofiarach rodziców "wiedzących lepiej" -teraz głupota innych odbija się na tych co rozsądnie podchodzą do Życia a nie jeden pawian wymysli drugi przyklaśnie i robi się teoria
2019-07-18 11:00
Jak chcesz osiągnąć odporność zbiorową, jeśli sztucznie utrzymujesz ten wirus w ludziach, którzy są szczepieni? Nawet jeśli wyszczepisz 100%, następnie przestaniesz to ta część, która miała dawno szczepienie może
Jak chcesz osiągnąć odporność zbiorową, jeśli sztucznie utrzymujesz ten wirus w ludziach, którzy są szczepieni? Nawet jeśli wyszczepisz 100%, następnie przestaniesz to ta część, która miała dawno szczepienie może zachorować, bo szczepienie nie zabezpiecza Cię na całe życie. I tak perpetuum mobile. Sam mam w rodzinie przypadek, gdzie dziecko 3 razy po szczepionce do szpitala na sygnale jechało, ale nikt nie wiązał tego ze szczepieniem mimo ewidentnego związku przyczynowo-skutkowego(taki sam czas ataku po szczepieniu) :( Taki świat, że nie wiadomo komu wierzyć:( Smutno...
2019-07-24 06:56
Myjcie często ręce swoje i swoim pociechom.... szczepionki nagonki kiedyś tego nie było
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.