2017-11-14 15:03
ile za wypozyczenie na cały dzień?
2017-11-14 15:09
Starsze osoby miewają lepsze smartfony niż twój.
Gdy są tak stare że nie są w stanie ogarnąć smartfona to na rower raczej też nie wsiądą.
2017-11-14 15:26
2017-11-14 19:16
2017-11-14 21:21
Mogę Ci wypożyczyć smartfona na cały dzień już za 5 zł.
2017-11-14 15:07
Nareszcie będzie można zjechać do centrum i zamiast łazić pojeździć.
2017-11-14 16:55
2017-11-15 03:18
Już widzisz jak będą ludzie jeździć. Kolejny intratny interes za nasze pieniądze i tyle. Jestem oczywiście za, obawiam się jednak że nasza mentalność będzie przeciw...
2017-11-14 15:09
2017-11-14 21:45
Wywalone w błoto pieniądze, podam przykład: na moim osiedlu postawiono około 2010 roku trzy stacje ładowania samochodów elektrycznych, jak znam życie pewnie jedna stacja kosztowała ze 100tys. ale może więcej bo za
Wywalone w błoto pieniądze, podam przykład: na moim osiedlu postawiono około 2010 roku trzy stacje ładowania samochodów elektrycznych, jak znam życie pewnie jedna stacja kosztowała ze 100tys. ale może więcej bo za publiczne pieniądza szczególnie w Gdańsku musi być drogo.
Nikt nigdy tam żadnego samochodu elektrycznego nie naładował po za ładowaniem na te słupki psiego moczu. Jakieś cztery lata temu stacje zniknęły. Finał: Królki i kuzyn królika zarobili.
2017-11-14 23:07
A co to ma wspólnego z rowerami?
2017-11-14 15:12
Super gdyby stacja była na skrzyżowaniu Kołobrzeska-Gdunwaldzka i przy Strzyża PKM - wiele osób docjechałoby na uniwersytet i do zagłębia biurowców.
No i oczywiście dowożenie rowerów na górny taras - myślę że będzie więcej chętnych na zjeżdżanie z górki niż zasuwanie pod górę.
2017-11-14 16:48
w Warszawie zakupili z elektrycznym napędem - super na duże przewyższenia!!
2017-11-14 17:07
czy tylko przeczytałeś nagłówek? 10% rowerów będzie elektrycznych.
2017-11-14 18:55
a Karnowski będzie je dotował, by wiele trafiło do geriatrii Sopotu
może się zrobi wyścig na dotacje między miastami, tylko wszyscy skorzystamy
(a taki rower to bosssski nośnik reklamy wyborczej...)
2017-11-14 21:21
posiadając GPSa będzie wiadomo, gdzie jeździ dany pojazd. Wtedy już łatwo określić procentowo dotację do systemu na każdą gminę.
Mam nadzieję, że rower metropolitalny wypali i zwiększy się ruch rowerowy nie tylko na chodnikach i ddrach ale też na jezdniach.
2017-11-14 17:09
2017-11-14 18:49
Wiecie, że transport piwa, HEKTOLITRÓW piwa, do słowackich schronisk tatrzańskich nie kosztuje sprzedawców prawie zupełnie nic?!
Turyści za wniesienie kilku dostają gratisy. Biznes działa jak złoto. Sam raz
Wiecie, że transport piwa, HEKTOLITRÓW piwa, do słowackich schronisk tatrzańskich nie kosztuje sprzedawców prawie zupełnie nic?!
Turyści za wniesienie kilku dostają gratisy. Biznes działa jak złoto. Sam raz wniosłem. Nawet niezła zabawa, jak się w kilku niesie. Trenowałem wtedy przed Biegiem Piastów, nie wypiłem całej wniesionej premii, rozdałem ją ;-)
Wracając rowerem z Sopotu na Witomino mogę się dowolnie pocić, w domu i tak prysznic. A jadąc w dół mogę płacić, jadę bez wysiłku i szybciej niż stojący w korku.
2017-11-14 17:49
do pkm nie można wnosić rowerów - nie ma już miejsca, w godzinach szczytu ciężko nawet wejść
2017-11-14 17:52
A po co wnosić?
2017-11-15 10:04
Byłoby świetnie gdyby stacje dla rowerów były przy przystankach PKM. Wtedy jednym dojeżdżam Do kolei, zostawiam i na stacji gdzie wysiadam biorę drugi rower do domu lub pracy....
2017-11-14 15:13
Ciekawe czy będą ubezpieczone i czy wypożyczyć będzie można tylko z kartą rowerową jak nie to ja autem po pijaku będę jeździć bo czuję że mnie dyskryminuje miasto Gdańsk ciekawe kiedy parkingi dla samochodów w centrum zrobią
2017-11-14 15:16
Katotalibowie oraz pislamiści wyklęci.
2017-11-14 23:15
a rowerowi już tak, przynajmniej próbują.
2017-11-15 07:01
2017-11-15 10:06
Chyba co po niektórzy z zielonej strzałki chcą zabić. A przynajmniej się taką możliwością nie przejmują.
2017-11-14 15:20
Proszę pamiętać, że rowery nie produkują smogu, zajmują z infrastrukturą 100x mniej miejsca, mają dobry wpływ na zdrowie, są tańsze, często szybsze i w 80% przypadków użycia mogą zastąpić samochody.
I są korzyścią dla kierowców, bo im więcej rowerzystów tym mniejsze korki.
2017-11-14 15:28
Ścieżce rowerowej i będzie. Drugi Bangkok gdzie auto. Będzie. Przeciskać się. Między. Rowerkami
2017-11-14 15:34
2017-11-14 20:03
do lasu po zdrowie
2017-11-16 20:00
część osób używa rower jako transport, więc jak mają jeździć po lesie jadąc do pracy?
2017-11-14 21:11
W teorii tak. W praktyce wiekszosc kursow powrotnych na gorny taras bedzie wygladala tak, ze trzeba bedzie przejechac sie jakims duzym samochodem i pozbierac rozproszone rowery na dolnym tarasie. Tak koncza takie systemy w miastach ze wzgorzami. Wg ten system ma tylko jedno zadanie, wyciagnac z publicznej kasy ile sie da.
2017-11-14 18:39
Sam jesteś terrorysta.
2017-11-14 18:52
Jeden parking to ponad 20mln z kasy miasta.
Rower metropolitalny to 3mln na 14 gmin (4tys rowerów).
Jednak ten rower to lepsza inwestycja.
2017-11-14 22:42
Ułożyłeś biznesplan jak malowany. Rzeczywiście od razu widać co się bardziej opłaca.
Jak ktoś chce rower to niech sobie kupi. Miasto to mogłoby miejsca do przechowywania roweru tworzyć ewentualnie.
Jak coś jest wspólne to jest niczyje - za moment z tych rowerów zostanie tylko zapłacony rachunek
2017-11-15 07:02
jak ktoś chce parking to niech sobie kupi.
2017-11-15 09:41
Jak w Warszawie czy Krakowie. No rzeczywiście nic po tamtych systemach nie zostało. Ino zgliszcza
2017-11-14 19:32
Karta rowerowa , co za komunista . Zamiast jeździć po pijaku , to weź lepiej słownik i dowiedz się gdzie stawiać przecinki,kropki i znaki zapytania .
2017-11-14 21:41
tylko w godzinach pracy są zwykle zajęte.
Wolnych jest wiele na piętrowych parkingach płatnych.
Zanim coś napiszesz, spróbuj pomyśleć. to nie boli.
2017-11-15 01:20
Parkingi w centrum? Po co, żeby jeszcze więcej samochodów się zjechało i jeszcze bardziej zakorkowali wszystkie drogi? Zresztą, już jeden się buduje - w ramach Forum Gdańsk.
2017-11-15 13:12
Każde miasto wydaje krocie na zaspakajanie nigdy niezaspokojonych potrzeb samochodziarzy!
Tak naprawdę, inwestycje w infrastrukturę rowerową są udawanymi inwestycjami, nie wspominając o komunikacji miejskiej.
rozwiń...
Każde miasto wydaje krocie na zaspakajanie nigdy niezaspokojonych potrzeb samochodziarzy!
Tak naprawdę, inwestycje w infrastrukturę rowerową są udawanymi inwestycjami, nie wspominając o komunikacji miejskiej.
Planowanie Drogi Zielonej za 2 mld zł., która zwiększy potok samochodów do centrum, świadczy o priorytetach miasta i o tym, czyje potrzeby są zaspakajane.
2017-11-14 15:16
Normalnie stolica rowerowa.
2017-11-14 18:55
2017-11-14 15:16
Rower dla każdego - w imię klasowej równości.
Czemu najgłupszych?
1. Wydają publiczne pieniądze wiec o nie nie dbają. To jest obszar do działania dla prywatnych przedsięwzięć a skoro nikt do tej pory się na
Rower dla każdego - w imię klasowej równości.
Czemu najgłupszych?
1. Wydają publiczne pieniądze wiec o nie nie dbają. To jest obszar do działania dla prywatnych przedsięwzięć a skoro nikt do tej pory się na to nie odważył w "rowerowej stolicy" to oznacza jego nikłą szansę powodzenia i zbilansowania
2. Nieuczciwa konkurencja wobec firm zajmujących się sprzedażą i serwisem rowerów, którym taka radosna działalność z pieniędzy podatników odbierze część obrotów a co za tym idzie zysków
2017-11-14 15:19
Serio?
A patrz, w takiej na przykład Warszawie rower miejski działa od kilku lat i z roku na rok bije nowe rekordy popularności. W 2017 zanotowano ponad 5 MILIONÓW wypożyczeń.
2017-11-14 15:24
System kosztował podatników prawie 50 mln a rocznie utrzymanie pochłania kolejnych kilka baniek.
Zbudować PGR-y to tez nie był problem, gorzej było z ich sensem ekonomicznym.
2017-11-14 15:31
A jaką ma rentowność komunikacja miejska i jaki ma sens ekonomiczny? Kompletnie synu nie rozumiesz na czym polega zadanie ustawowe, które ma realizować samorząd - zapewnienie sprawnej komunikacji miejskiej, bez ograniczania się tylko do autobusów czy tramwajów. Rower to środek komunikacji miejskiej, który jest tak samo nie-rentowny jak inne.
2017-11-14 15:46
ale jak wezmą to w łapy urzędnicy to od razu trzeba będzie do tego co roku dopłacać.
Zgadzam się, komunikacja zbiorowa- tak, to zadanie samorządu ale system wypożyczania rowerów to już za dużo. Jestem zwolennikiem minimalnego wyręczania ludzi przez urzędników.
2017-11-14 16:07
Ty masz rower, ale dziesiątki ludzi nie ma i mieć pewnie nie będzie, z różnych powodów, choćby "lokalowych". Jak kupisz na własność samochód na gaz, to też może Ci wyjść taniej niż jazda autobusem.
Rower miejski to też swojego rodzaju zachęta do jazdy rowerem, nawet własnym.
2017-11-14 16:22
Nie mówiąc o turystach czy biznesmanach.
Bywam czasem firmowo w Warszawie i tamtejsze Veturilo bardzo mi się przydaje. Nie wyobrażam sobie jeździć wszędzie komunikacją miejską albo taksówkami. Czy może miałbym na wszelki wypadek wozić swój rower intercity w obie strony?
2017-11-15 19:03
ja wożę. Polskim Busem, bo taniej. ale i intercity sie zdarza. ale ja lubię lekki skladaczek, od czolgu Veturilo.
2017-11-14 18:56
idąc tym tropem zróbmy samochód miejski ( np. elektryczny)
niech miasto dopłaca do tego, bo to też będzie swego rodzaju zachęta do kupowania elektrycznych samochodów
2017-11-14 19:32
Jest to rozwiązanie 100000x tańsze niż rozbudowa infrastruktury po transport prywatny czy rozbudowa "tradycyjnej" komunikacji publicznej. Dlatego należy iść tą drogą. Proste?
2017-11-14 21:31
rowery są tańsze
2017-11-15 18:57
duża stacja Veturilo to dwa trzy miejsca parkingowe dla fur
chciał byś mieć do dyspozycji dwa-trzy samochody na dzielnicę?
potrzebne byłyby parkingi po horyzont
a samochody prywatne musiały by
duża stacja Veturilo to dwa trzy miejsca parkingowe dla fur
chciał byś mieć do dyspozycji dwa-trzy samochody na dzielnicę?
potrzebne byłyby parkingi po horyzont
a samochody prywatne musiały by wy***ać
rower, najcięższy kloc, zajmuje mniej niż fura miejsca gdy stoi, gdy jedzie, gdy jest naprawiany, "tankowany" (0m2), przewożony ze stacji do stacji itd
co jest w mieście droższe niż miejsce?
żarcie? woda? prąd? porządek? - sam zobacz w swych rachunkach domowych
2017-11-14 15:33
To jest składnik transportu miejskiego.
Komunikację miejską też byś chciał zlikwidować z powodu braku rentowności?
A umiesz policzyć straty, jakie poniosło by miasto i mieszkańcy (finansowe i zdrowotne) gdyby nie było alternatyw do jazdy samochodem?
2017-11-14 15:47
ale nie system wypożyczania rowerów za kasę podatników
2017-11-14 16:05
To jak nie chcę stać w korkach to mam sobie kupić prywatny tramwaj? Czy może "wypożyczyć" w nim miejsce ze 3 złote?
2017-11-14 16:29
Nie, masz skorzystać z tramwaju, bo przeciętny człowiek go nie kupi ani nie wybuduje sobie torów.
A rower sobie kup albo wypożycz od od znajomego, rodziny albo odpłatnie z prywatnej firmy - to już jest w zasięgu przeciętnego człowieka.
Dlatego komunikacja zbiorowa to jeszcze zadanie samorządu ale rowerowa już nie.
2017-11-14 17:19
To, że coś jest w zakresie możliwości finansowych nie oznacza, że nie może działać jako system dofinansowany przez miasto. To nie ma być rower zastępujący autobus, tramwaj czy auto a tylko uzupełniający system
To, że coś jest w zakresie możliwości finansowych nie oznacza, że nie może działać jako system dofinansowany przez miasto. To nie ma być rower zastępujący autobus, tramwaj czy auto a tylko uzupełniający system komunikacji. Nawet jak się ma własny rower to nie zawsze się go ze sobą zabiera a czasem może dojść do nieprzewidzianej konieczności podjechania gdzieś i wtedy zamiast bawić się w czekanie na przystanku albo wzywanie taksówki można sobie po prostu wsiąść na rower i pojechać.
2017-11-14 19:07
'Prywatne', 'niesieciowe' wypożyczalnie rowerów wcale nie muszą ucierpieć.
-Rowery sieciowe będą na pewno ciężkie, wypożyczalniane mogą być lekkie.
-Sieciowe mogą mieć taryfę progresywna, każda kolejna
'Prywatne', 'niesieciowe' wypożyczalnie rowerów wcale nie muszą ucierpieć.
-Rowery sieciowe będą na pewno ciężkie, wypożyczalniane mogą być lekkie.
-Sieciowe mogą mieć taryfę progresywna, każda kolejna godzina droższa, a wypożyczalniane płaską, biorąc na parę godzin/parę dni, będzie się opłacało.
-Wypożyczalnie mogą mieć różne rowery, tandemy, towarowe, różnokolorowe, beachcruisery, ostrokoły, szosówki, bicykle... a sieciowe muszą być jednakowe.
Natomiast rynek prawie na pewno eksploduje przez sieć. Inni mogą skorzystać, nie muszą stracić, jeśli się przystosują.
2017-11-14 19:01
a wiadukt na biskupiej górce za 120mln dla kierowców może być za kasę podatników?
te 3mln na 14gmin nie wydaje się wygórowaną kwotą. nawet jak roczne utrzymanie tego systemu bedzie kosztowac 2-3mln to to nie jest dużo biorąc pod uwagę że na komunikacje publiczną gdańsk wydaje ponad 300mln rocznie rok w rok.
2017-11-15 09:13
bo normalnie nie wierzę, w to co czytam
2017-11-14 18:58
45mln to wartosc całego projektu roczne utrzymanie to około 6mln.
2017-11-14 20:40
2017-11-14 15:22
Ty korzystałeś kiedyś z takiego systemu, czy jak zwykle "nie znam się, to się wypowiem" ?
2017-11-14 15:25
Za cenę 20 autobusów miejskich, albo jednej niepotrzebnej estakady, albo 2% kosztu budowy tunelu rozwiążą wiele problemów.
2017-11-14 15:27
Tylko na ich tworzeniu a potem dzielnej walce z nimi.
2017-11-14 15:49
Masz rację, tak działają np. "socjalne" - darmowe miejsca parkingowe. Mamy teraz dzięki nim do rozwiązania problem z nadmiarem aut w mieście - bo prawie każdy parkuje na darmowym
2017-11-14 16:32
Natomiast problem sztucznie rozdmuchany bo zamiast koncentrować biurowce przy jednym skrzyżowaniu w Oliwie trzeba było dać zielone światło na ich budowę za obwodnicą a najlepiej przy PKM skoro te tereny są tak świetnie skomunikowane wg urzędników.
2017-11-14 16:06
np. Tunel pod Martwa Wisla. 1mld zlotych. Rowery miejskie 20 mln...
2017-11-14 16:34
miasto ma załatwiać podstawowe potrzeby mieszkańców a nie zbytki
2017-11-14 17:24
które jest wykorzystywane jedynie po to aby dojechać do i z pracy. A już totalnym zbytkiem wszelkie formy udogodnienia dla takich kierowców inwestujące w „rozładowanie” korków. Nie chcesz korków to dojeżdżaj komunikacją.
2017-11-14 17:27
inaczej ma się rzecz z pieniędzmi publicznymi
2017-11-14 20:48
szkoda że smród i halas jaki wytwarza twoj prywatny pojazd to nie jest tylko twoja prywatna sprawa.
2017-11-14 21:46
załatwia podstawową potrzebę mieszkańców jaką jest mobilność.
2017-11-14 19:03
2017-11-14 15:18
potrzebny. Na ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia + SKM w cenie jak w Warszawie.
Wtedy zrobi się OK
2017-11-14 15:21
To już dawno temu powinno być.
A najlepiej jak w Nowym Jorku
Co do rowerów jestem za.
2017-11-14 15:24
słyszałem już ok 25-30 lat temu
2017-11-14 17:53
jeszcze 2-3 samochody zajadę zanim się to stanie
2017-11-14 18:22
np. ostatnio innobaltica
będzie jeden gadżet do kupowania biletów gdańskich, gdyńskich, eskaemkowych, a półgodzinnego biletu na wszystko, z przesiadkami, a biletu tygodniowego - dalej nie będzie
rozwiń...
np. ostatnio innobaltica
będzie jeden gadżet do kupowania biletów gdańskich, gdyńskich, eskaemkowych, a półgodzinnego biletu na wszystko, z przesiadkami, a biletu tygodniowego - dalej nie będzie
CAŁA taryfa powinna być wspólna. Układana nie bez pasażerów, jak teraz
wszystkie BILETY, a nie jeden bilet, np "metrolitalny trzech przewodników" czy jak się ta paranoja teraz wabi
Kamilu, znowu umiejętnie włożyłeś kij w mrowisko, gratuluję i...
drąż i gmyraj, może coś z tego w końcu będzie :-)
2017-11-14 19:23
Wszystko fajnie tylko w Budyńlandzoe to zawsze wyjdzie drozej niz w 3x wiekszym mieście bo koledzy musza zarobic
2017-11-14 21:44
Należy wprowadzić oddzielne taryfy na każde miasto, wszędzie odmienny system przypinania rowerów, kluczyki wydawać będą mogli tylko motorniczy w czasie postoju, w Gdańsku powinny być taryfy czasowe, a w Gdyni oddzielne stawki na kolarzówki. Mieszkańcy się przecież nie przywyczaja tak nagle do prostego i spójnego systemu.
2017-11-14 15:18
Chcą przesadzić
2017-11-14 15:21
To wspaniale! JUŻ za dwa miesiące ogłoszenie przetargu. Na co są potrzebne te dwa miesiące?! Na "konsultacje międzyurzędowe"? Pisemko tu, podpis, odesłanie, pisemko tam, kawka...
W takim tempie, to zanim będzie
To wspaniale! JUŻ za dwa miesiące ogłoszenie przetargu. Na co są potrzebne te dwa miesiące?! Na "konsultacje międzyurzędowe"? Pisemko tu, podpis, odesłanie, pisemko tam, kawka...
W takim tempie, to zanim będzie wynik przetargu, to już będzie po sezonie... A jeszcze trzeba postawić infrastrukturę. Ja to widzę na 2019 późnym latem. Obym się mylił!
2017-11-14 15:54
"Ruszyła już procedura wyboru najlepszego oferenta, w ramach tzw. dialogu technicznego. Zaawansowane są prace przy tworzeniu tzw. SIWZ, czyli specyfikacji istotnych warunków zamówienia."
Dialog techniczny i prace przy SIWZ. Słowa klucze dla twojego bełkotu.
2017-11-15 08:21
O systemie roweru miejskiego mówi się i pisze od 2014 roku. Wyszukaj sobie np. hasło "rower metropolitalny" na trojmiasto.pl. Wtedy "gminy zaczęły rozmawiać" i oficjele twierdzili, ze wystartuje na wiosnę 2018. Tymczasem
O systemie roweru miejskiego mówi się i pisze od 2014 roku. Wyszukaj sobie np. hasło "rower metropolitalny" na trojmiasto.pl. Wtedy "gminy zaczęły rozmawiać" i oficjele twierdzili, ze wystartuje na wiosnę 2018. Tymczasem widać, że wiosną, to ma szansę mooooże być przetarg w toku (bo uzgodnienia, bo konsultacje....). Wiosną tego roku urzędnicy twierdzili już, że system ruszy w 2019, czyli mamy z półtora roku opóźnienia już na etapie planów! A wiesz czemu teraz dostają takiego przyspieszenia? Bo środki unijne są przyznawane w ramach programu na lata 2014-2020, czyli widać 'dedlajn' i - jak to w budżetówce - środki trzeba wydać, bo przepadną. I to jest w tym najgorsze: zrobią COŚ, cokolwiek, żeby wydać pieniądze (bo inaczej kolejnych nie dostaną), byleby zmieścić się w terminie. Mimo, że przez trzy lata "prowadzone były konsultacje", zamiast pchać sprawę do przodu - teraz się przypomniało. "Ruszają procedury" :) Procedury same nie ruszają - potrzebne są decyzje na podstawie uzgodnień, a jak do tej pory mamy tylko niejasne uzgodnienia, listy intencyjne podpisywane w blasku fleszy na konferencjach (wybory idą!) i zapowiedzi. A minęły już ponad trzy lata... Oto, dla czego jestem sceptyczny czytając zapowiedzi, że to już, już - "już mamy wszystko gotowe, teraz tylko zacząć".
2017-11-14 15:59
Mylisz się na szczęście. Bo kto by mi tego kaktusa usunął?
2017-11-14 16:07
chętnie poznam Pana doświadczenie praktyczne. Może ktoś z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem byłby przydatny przy tym projekcie.
Proszę o konkrety, może ewentualnie być CV.
2017-11-14 17:28
rządzili ludzie z PiS to by w nocy przegłosowali, rano podpisali a obowiązywałoby od dwóch lat wstecz.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.