Opinie (87)

  • szkoda ze wciąż ocenia Pan sytuację la rowerzystów tylko w Gdańsku. (2)

    Zapraszam do nas do Gdyni i o ocenę przystanku Gdynia Stocznia czy Orłowo.

    • 32 4

    • Orłowo to porażka. Ani jedna winda nie działa.

      Kij z rowerem. Wózki i osoby niepełnosprawne mają potężny problem.

      • 6 0

    • zapraszam spróbować przejechać z morskiej na wysokości estakady do pogórza.

      • 0 0

  • Kiedy w SKM będzie więcej miejsc dla rowerów i kiedy rowerzysta będzie traktowany priorytetowo? (3)

    • 9 25

    • rowerzyści

      na łono natury do lasu a nie spaliny wdychacie i narzekacie

      • 1 5

    • Bez przesady

      Mimo, że często przewożę rower SKM-ką to mam nadzieję, że nigdy. Priorytetowy w SKM-ce, ale także na peronach powinien być pieszy. Niestety wielu z rowerzystów myśli jak autor wątku. Może stąd widok ludzi, którzy na rowerze zjeżdżają np. z peronu w Gdyni Gł. Dla mnie to szczyt buractwa.

      • 7 1

    • czy rowerzysta musi być traktowany priorytetowo moim zdanie NIE powinien natomiast byc traktowany tak jak kazdy inny pasażer

      • 0 0

  • Kupiłeś sobie rower? (11)

    To jedź na nim, a nie pchasz się z nim do pociągu. Pociągi pasażerskie są do przewozu pasażerów, a nie rowerów.

    • 28 70

    • Kup sobie rower

      Poczujesz wiatr w włosach, zew przygody i skumasz o co chodzi z rowerami, pociągami itp.

      • 16 2

    • To ze ty jestes ograniczony umysłowo to nieznaczy ze inni też.Miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów trujacych spalinami

      • 16 5

    • (1)

      Święte słowa. Kupili rower i nie chce im się pedałować. Kupa pozerów i nieudaczników życiowych.

      • 7 22

      • Jak chcę pojeździć koło Wejherowa to niekoniecznie od razu muszę tam jechać i wracać rowerem. Ale to za trudne dla Twojego poziomu.

        • 9 3

    • Dostałeś nogi od natury? To na nich chodź, a nie pchasz się z nimi do SKM-ki.

      • 28 4

    • Winda

      Jeszcze mać do windy MIMAILE się pchają.

      • 1 8

    • Pogięło cię fox? W UK nigdy nie byłeś, czy co? To oni wymyślili i pociągi i rowery.

      • 6 1

    • Kupiłeś sobie buty?

      To chodź w nich, a nie pchasz się z nimi do samochodu.

      • 11 1

    • Fox, palancie!

      Masz nogi? To po co jeździsz pociągiem kiedy możesz iść piechotą?

      • 6 0

    • Lenie i spaślaki, które rower to najwyżej stacjonarny albo w niedzielę, a nie ogarniają jak to jest używać roweru na codzień, jako środka transportu. Głąbom trzeba uświadamiać, że środki transportu można łączyć a w

      Lenie i spaślaki, które rower to najwyżej stacjonarny albo w niedzielę, a nie ogarniają jak to jest używać roweru na codzień, jako środka transportu. Głąbom trzeba uświadamiać, że środki transportu można łączyć a w pociągach są miejsca dla rowerów. Trolle spasione siedzą tylko z browcem na kanapie, pewnie nawet pociągiem nie jechali poza wyjazdem ma kolonie. Boją się świata i naiwnie myślą, że im samochód bezpieczeństwo przed tym światem zapewni.

      • 7 3

    • jeszcze

      Uwierzę, że jeździsz koleją do pracy... Siedź w swym domku na kaczej stopce...i się nie udzielaj!

      • 1 0

  • (5)

    ehhh. Uciążliwość korzystania z SKM z rowerem oceniam z grubsza na poziomie wyjęcia roweru z piwnicy. Jak ktoś nie da rady wnieść po schodach to i tak będzie mieć problem przy wsiadaniu, nie mówiąc już o korzystaniu z

    ehhh. Uciążliwość korzystania z SKM z rowerem oceniam z grubsza na poziomie wyjęcia roweru z piwnicy. Jak ktoś nie da rady wnieść po schodach to i tak będzie mieć problem przy wsiadaniu, nie mówiąc już o korzystaniu z wieszaków na rowery.

    A oceny? Trochę niespójnie, najpierw wprowadzane są jakieś kryteria z punktacją, potem autor się ich nie trzyma, żeby jeszcze poknocić mianownik w przypadku Przymorza.
    Przymorza, które ma obcięte punkty za brak parkingu przy wyjściu, którego nie ma ("ale powinno być").

    • 11 12

    • I widzisz, dlatego z takim podejściem dalej się postrzega w Polsce rower jako zabawkę dla młodych wysportowanych.
      A tymczasem w bardziej cywilizowanych krajach widziałem rozwiązania obejmujące między innymi:

      I widzisz, dlatego z takim podejściem dalej się postrzega w Polsce rower jako zabawkę dla młodych wysportowanych.
      A tymczasem w bardziej cywilizowanych krajach widziałem rozwiązania obejmujące między innymi:
      - drogi rowerowe bezpośrednio na stację kolejową
      - duże parkingi rowerowe na stacjach, w tym zadaszone
      - rampy na peron
      - rampy z peronu do wagonu podstawiane przez obsługę pociągu.
      - miejsca na rowery w pociągu gdzie się je stawia a nie wiesza

      Uciążliwość porównywalna z wyjeciem roweru z piwnicy? To teraz wnieś rower na peron gdy np. masz
      - 65 lat
      - rower zapakowany sakwami
      - dzieci pod opieką
      - dowolną kombinację powyższych

      To, że się przez lata przyzwyczaiłeś do obecnego stanu i tandety na kolei i nauczyłeś się jakoś z tym żyć, to nie znaczy, że nikt nie widzi problemu. A do poprawy jest naprawdę wiele.

      • 13 0

    • Dlaczego tacy jak ty muszą chcwalic sie głupotą?Wiec gdybys niebył głupi to bys pomyslał, (3)

      że czasy gdy wszyscy trzymali rower w piwnicy juz mineły. Tym bardziej ze to było idealne miejsce dla złodziejów rowerów.Tak na zachodzie i unas juz tez rowery nie trzyma sie w domu są zamknięte pomieszczenia na klatkach na parterze.Są też zamykane parkingi rowerowe przed klatkami.Można tak długo wymieniać ,ale szkoda na ciebie czasu.

      • 4 1

      • (1)

        Wiesz, wypada mieć jakiś poziom, żeby krytykować.

        "niebył", "złodziejów", "rowery nie trzyma się"

        • 1 1

        • stawianie wygórowanych kryteriów stosowanych wobec dyskutantów mających inne poglądy

          to typowa zagrywka pseudo ekspertów myślących, że tylko standardowe opinie są prawdziwe.

          Bardzo często osoby aspołeczne i mające kłopoty z ortografią czy składnią są autorami oryginalnych punktów widzenia wspomagających sensowne zmiany w otoczeniu

          • 0 0

      • Nie jest głupi... Większość mieszkańców Gdańska mieszkających w blokach nie ma takich nowoczesnych

        udogodnień jak zamknięte pomieszczenia na parterze na rowery czy zamykane parkingi przed klatkami, bo nie każdy mieszka na nowym ogrodzonym osiedlu... Większość mieszka jednak albo w pamiętających PRL blokach z wielkiej

        udogodnień jak zamknięte pomieszczenia na parterze na rowery czy zamykane parkingi przed klatkami, bo nie każdy mieszka na nowym ogrodzonym osiedlu... Większość mieszka jednak albo w pamiętających PRL blokach z wielkiej płyty, albo w budownictwie z przełomu lat 90 i 2000 w rodzaju Ujeściska, gdzie takich udogodnień nie ma.
        U mnie co prawda jest rowerownia, ale jako osobne pomieszczenie w piwnicach budynku, więc i tak ten rower trzeba każdorazowo wynieść na górę.

        • 2 0

  • W sedno!

    Panie Kamilu, dziękuję za to, że ten artykuł w końcu się pojawił. Warunki dla rowerzystów na stacjach skm od lat są tragiczne i co gorsze nie polepszają się przy remontach.
    Brak czegoś tak prostego i oczywistego w

    Panie Kamilu, dziękuję za to, że ten artykuł w końcu się pojawił. Warunki dla rowerzystów na stacjach skm od lat są tragiczne i co gorsze nie polepszają się przy remontach.
    Brak czegoś tak prostego i oczywistego w cywilizowanych krajach jak podjazd rowerowy na schodach i zasłanianie się obecnością windy (która z założenia jest dla niepełnosprawnych, mieści 1 rower i albo działa albo nie) to sytuacja głęboko patologiczna.
    I ten stan marazmu i niedasizmu trwa od lat.
    Cieszę się, że wreszcie na portalu pojawiają się artykuły o naprawdę istotnych dla transportu rowerowego rzeczach. Może w końcu coś się w tych tematach ruszy...

    • 23 8

  • (7)

    rozumiem że chodzenie pieszo czyli naturalny i główny sposób przemieszczania się, redakcji przeszkadza i dlatego nawet okiem nie mrugnie wynajdując usprawiedliwienia dla jazdy po chodnikach, przejściach a kto wie może i

    rozumiem że chodzenie pieszo czyli naturalny i główny sposób przemieszczania się, redakcji przeszkadza i dlatego nawet okiem nie mrugnie wynajdując usprawiedliwienia dla jazdy po chodnikach, przejściach a kto wie może i nawet peronach co ostatnio jest modne i pełnego szykanowania oraz stwarzania zagrożeń dla pieszych
    niektóre komentarze pod zdjęciami to jakaś kraina absurdu
    cóż dziwnego że 20 chodnika przed tunelem jest tylko dla pieszych? chcielibyście rowerami dojeżdżać do schodów rozpędzając pieszych? kogo boli poza wami wykorzystanie standardowych barierek?

    • 18 11

    • chyba nie taka jest intencja

      Wydaje mi się ,że dobrze prowadzona polityka pro rowerowa powinna być skutecznym narzędziem w zmniejszaniu korków.
      Jeżdżę chodnikiem często ( mam kilkoro dzieci ,więc zawsze robię to legalnie z dzieckiem poniżej

      Wydaje mi się ,że dobrze prowadzona polityka pro rowerowa powinna być skutecznym narzędziem w zmniejszaniu korków.
      Jeżdżę chodnikiem często ( mam kilkoro dzieci ,więc zawsze robię to legalnie z dzieckiem poniżej 10 lat) i niestety obserwuję, że wiele dróg ( a może problem tkwi też w kierowcach) nie nadaje się do współużytkowania przez samochody i rowery ze względu bezpieczeństwa.
      Jadąc sama( gdy jestem zmuszona jechać drogą,a nie chodnikiem) wybieram inną trasę do tego samego celu.

      Gdyby piesi, rowerzyści i kierowcy ( a należę do wszytkich tych grup) szanowali by się nawzajem nie byłoby problemu ........a tak....no niestety

      • 9 1

    • absurdem jest zascianek i czubek twojego nosa (1)

      • 0 4

      • to jest właśnie cecha charakterystyczna pańskiego środowiska - nienawiść

        • 3 0

    • szczególnie fajnie wygląda to na kołobrzeskiej (2)

      przez brak sygnalizacji z bezkolizyjnym przejazdem (strzałka zielona) wykonanie jakiegokolwiek lewoskrętu samochodem na tej ulicy w godzinach szczytu to czysta kaskaderka. Nawet jak już się uda, trafi się w lukę, to za

      przez brak sygnalizacji z bezkolizyjnym przejazdem (strzałka zielona) wykonanie jakiegokolwiek lewoskrętu samochodem na tej ulicy w godzinach szczytu to czysta kaskaderka. Nawet jak już się uda, trafi się w lukę, to za przejazdem jest przejście dla pieszych. ZAWSZE. Cholera ZAWSZE jakiś cymbał zapiernicza swoim rowerkiem i wjeżdża na nie na pełnej prędkości. Obojętnie czy zielone czy czerwone (to i tak nie ma znaczenia, to przejście dla pieszych), ale ludzie myślcie! Jak już chcecie złamać przepisy to chociaż się rozejrzyjcie, czy nie wjeżdzacie pod samochód, który musi uciekać ze skrzyżowania, bo inaczej stanie w poprzek ruchliwej drogi. Sam również jeżdżę tamtędy rowerem, ale potrafię myśleć. Jak jakiś promil innych rowerzystów. Ale wypuszczajcie dalej przepisy i artykuły gloryfikujące rowerzystów. Będzie więcej nieszczęsć. Niestety polak to taki człowiek, że będzie wykorzystywał swoje "prawa" do przesady, często kosztem zdrowia i życia.

      • 7 3

      • domagaj się uspokojenia ruchu na kołobrzeskiej

        "uciekanie ze skrzyżowania" nie powinno być koniecznością.

        rowerzysta na drodze rowerowej ma pierwszeństwo.

        Nie chodzi o jakiekolwiek "gloryfikowanie" rowerzystów, tylko na zwrócenie uwagi, że

        "uciekanie ze skrzyżowania" nie powinno być koniecznością.

        rowerzysta na drodze rowerowej ma pierwszeństwo.

        Nie chodzi o jakiekolwiek "gloryfikowanie" rowerzystów, tylko na zwrócenie uwagi, że to nie oni stwarzają zagrożenie na jezdni, ale narażają się na ryzyko potrącenia dużo większe niż ryzyko człowieka jadącego samochodem.

        • 2 0

      • Zlikwidować strzalke

        • 1 1

    • Zgodnie z przepisami chodnikiem rower pojechac moze jezeli chodnik ma 1,5 metra

      • 0 0

  • mandat (9)

    Panie z pierwszego zdjęcia powinny dostać mandat za przejeżdżanie rowerem po przejściu dla pieszych. Infrastruktura dla rowerów potrzebna I oby powstawała, ale nauka przepisów ruchu drogowego to podstawa.

    • 16 16

    • bzdura, co ci to przeszkadza

      • 7 7

    • No spoko, można zająć się tym palącym problemem jak tylko policja upora się puszkarzami zabijającymi ludzi na przejściach i blokujacymi chodniki.
      No chyba, że lubisz jak sobie policja wyrabia statystyki na tych, co nie robią nic złego i nikomu nie szkodzą, ale za to ich łatwo złapać.

      • 10 2

    • Mandat to powinienes dostac ty za nadgorliwosć!Ale nauczyc sie przepisów powinienes zaczac od siebie (5)

      Gdyby kazdy taki jak ty był karany za kazde wykroczenie to bys jednego dnia stracił prawo jazdy i sie nie wypłacił z ilosci mandatów.
      Rowerem mozna dojechac szybko wszędzie,a ze miasto jest tak zacofane ze niema

      Gdyby kazdy taki jak ty był karany za kazde wykroczenie to bys jednego dnia stracił prawo jazdy i sie nie wypłacił z ilosci mandatów.
      Rowerem mozna dojechac szybko wszędzie,a ze miasto jest tak zacofane ze niema wszedzie drogi dla rowerów to korzysta sie z tego co jest i wszyscy na tym zyskują. Te 2 panie kazda znich mogła by jechac odzielnie 2 autami i zatruwac spalinami takich jak ty!Przepisy mamy jeszcze rodem z PRLu dlatego niema wszedzie przejazdów rowerowych .

      • 7 5

      • (4)

        tak się składa, że rowerem jeżdżę od czasów PRLu, gdy jeszcze przejazdów rowerowych było jak na lekarstwo I jakoś mogli mnie Rodzice nauczyć, że po przejściu dla pieszych się nie jeździ, tylko przeprowadza rower. Teraz

        tak się składa, że rowerem jeżdżę od czasów PRLu, gdy jeszcze przejazdów rowerowych było jak na lekarstwo I jakoś mogli mnie Rodzice nauczyć, że po przejściu dla pieszych się nie jeździ, tylko przeprowadza rower. Teraz się ludziom wydaje, że każdy ma na głowie napis "święta krowa", a samochód się zatrzymuje na 2 metrach. Potem wypadki, płacz I larum, że kierowcy mordercy. Żadna infrastruktura nie zastąpi wychowania I myślenia.

        • 5 3

        • żadna infrastruktura nie zastąpi rozsądku (3)

          żaden przepis nie zastąpi rozsądku.

          Jeśli w danej relacji jest duży ruch rowerów, to równolegle do przejść dla pieszych powinno się malować przejazdy dla rowerów.

          Pisanie o tym, że rowerzyści

          żaden przepis nie zastąpi rozsądku.

          Jeśli w danej relacji jest duży ruch rowerów, to równolegle do przejść dla pieszych powinno się malować przejazdy dla rowerów.

          Pisanie o tym, że rowerzyści nie schodząc z roweru przejeżdżając wzdłuż lub po przejściu dla pieszych stwarzają istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu jest typowym przejawem "prosamochodowego" myślenia.

          Miasto nie musi być kształtowane z myślą głównie o ruchu pojazdów dwuśladowych i segregacji wszystkich rodzajów ruchu od siebie. Kontakt wzrokowy, uspokojenie ruchu i zdrowy rozsądek to podstawa.

          • 0 1

          • (2)

            Masz absolutną rację, z jednym wyjątkiem. Rowerzyści wjeżdżający na przejścia dla pieszych STWARZAJĄ zagrożenie i to nie jest myślenie "prosamochodowe", tylko życiowe. Konkretnie myślenie o o ich własnym bezpieczeństwie.

            Masz absolutną rację, z jednym wyjątkiem. Rowerzyści wjeżdżający na przejścia dla pieszych STWARZAJĄ zagrożenie i to nie jest myślenie "prosamochodowe", tylko życiowe. Konkretnie myślenie o o ich własnym bezpieczeństwie. To samo dotyczy nieostrożnych pieszych. Czy to się jednym i drugim podoba, czy nie, w mieście są też pojazdy dwuśladowe i one się nie są w stanie zatrzymać na 2 metrach. Nie wynika to ze złej woli kierowców, tylko z praw fizyki. Budowa przyszłej infrastruktury i kształtowanie przestrzeni miejskiej to jedno, ale zanim będzie tak pięknie jak chcemy, musimy sobie radzić z tym co mamy. Rozsądek, zupełnie jak piszesz i kultura. Takie proste, ale dla wielu nie do zrobienia.

            • 2 2

            • rowerzyści wjeżdżający na przejścia dla pieszych uważnie (1)

              nie stwarzają żadnego istotnego zagrożenia, tak samo jak nie stwarzają żadnego istotnego zagrożenia rowerzyści wjeżdżający w strefy zamieszkania i poruszający się tam uważnie.

              Twoje myślenie jest prosamochodowe, mimo tego, że nie zdajesz sobie z tego sprawy albo wypierasz się swoich poglądów.

              • 1 0

              • Zdjęcie z Kołobrzeskiej....

                Zdjęcie z Kołobrzeskiej jak najbardziej na czasie - odcinek od SKM do Chłopskiej rowerzyści całkiem już sobie zawłaszczyli - niedługo będą dzwonić na pieszych tam chodzących jak na intruzów którzy wtargnęli na ścieżkę

                Zdjęcie z Kołobrzeskiej jak najbardziej na czasie - odcinek od SKM do Chłopskiej rowerzyści całkiem już sobie zawłaszczyli - niedługo będą dzwonić na pieszych tam chodzących jak na intruzów którzy wtargnęli na ścieżkę rowerową. Przesadzam? Może i tak, ale ostatnio rozmawiałem ze starszym panem który przyznał mi się że woli podejść bocznymi alejkami na przystanek SKM niż iść chodnikiem ul.Kołobrzeską bo tam pędzą cykliści którzy przechodniów mają za nic...Panie i panowie cykliści - nie wstyd Wam że sędziwego człowieka ,,wygnaliście'' z zawłaszczonego przez Was chodnika (który tak naprawdę już teraz jest Waszą ścieżką rowerową z ,,niepotrzebnymi'' pieszymi którzy się nie wiadomo po co jeszcze szwendają między kołami Waszych rowerów zamiast ,,frunąć'' w powietrzu czy nie wiadomo co...)? Widzę tylko jedno rozwiązanie - osobna ścieżka rowerowa, nie żadne ,,ciągi pieszo rowerowe'', tylko osobna ścieżka!

                • 0 0

    • a pojazdów na drugim planie pięknie zaparkowanych już nie dostrzegłeś? ;)

      Infrastruktura dla aut potrzebna ale nauka przepisów ruchu drogowego to podstawa

      • 8 1

  • kolejny agent (2)

    i co jeszcze? kolejne roszczenia to pewnie przejścia naziemne przez tory i drogowe na obwodnicy

    • 11 7

    • Kolejny ciemniak zacofany z epoki kultu blachosmroda niema wiekszych roszczeniowców niz tacy jak ty (1)

      ale pamietaj ze wczesniej czy pózniej bedziemy mieli standard jak na zachodzie.I bedziesz musiał sie dostosować czy sie ci to podoba czy nie.Przygotuj sie na ograniczenia dla blachosmrodów ,niedługo bedziesz musiał pozbyc sie tego 20 letniego złomu bo koszty utrzymania bedą coraz wyzsze ,bo za wjazd do miasta bedziesz musiał sporo zapłacić.

      • 3 6

      • Oddychaj chlopie oddychaj głęboko. Moze wtedy przejdzie ten atak frustracji.

        • 2 2

  • Urzędnicy do dzisiaj nie potrafią wybudować przejazdu rowerowego bez wystających krawężników robią to celowo. (2)

    Lepiej zapytać małpy z BRG dlaczego robią to celowo i nie reagują na interwencje.Wszystkie inwestycje które były wykonywane miały interwencje rowerzystów także te na Żabiance a mimo to i tak były wykonywane byle jak i

    Lepiej zapytać małpy z BRG dlaczego robią to celowo i nie reagują na interwencje.Wszystkie inwestycje które były wykonywane miały interwencje rowerzystów także te na Żabiance a mimo to i tak były wykonywane byle jak i taki właśnie jest efekt.Ocena i tak jest zawyżona bo to co jest to tylko działania pozorne.Tak jak niedokończona droga rowerowa do Osowy.Droga techniczna która tam jest dla leśniczych i tak kończy sie przed obwodnicą i to w najgorszym miejscu bo tuz przed zakrętem wjazdu na obwodnice widoczność bardzo słaba ,przebieganie tam rowerzystów na druga stronę ulicy jest bardzo niebezpieczne.

    • 8 2

    • To jest pomysł na Budżet Obywatelski.

      Mam nawet tytuł:

      Przystosowanie infrastruktury rowerowej w mieście do rowerów.

      • 1 0

    • nie przeginaj aktywisto rowerowy

      W Gdańsku jest wiele przejazdów rowerowych bez wystających krawężników.

      Ostatnio wiele przejazdów przez jezdnie ulic podporządkowanych zostało przekształconych w taki sposób, że rowerzyści i piesi mają

      W Gdańsku jest wiele przejazdów rowerowych bez wystających krawężników.

      Ostatnio wiele przejazdów przez jezdnie ulic podporządkowanych zostało przekształconych w taki sposób, że rowerzyści i piesi mają zachowaną ciągłość swojej infrastruktury, a kierowcy muszą im ustępować i robią to bez większych problemów.

      Dotyczy to np. DDR wzdłuż Jaśkowej Doliny czy Kartuskiej na skrzyżowaniach z wieloma ulicami.

      • 0 1

  • (2)

    Proszę o odrobinę empatii dla obcislogacich. Jak duże trzeba mieć kompleksy aby z własnej woli na głowę nakładać nocnik a na tyłek pampersy i tak pokazywać się innym.

    • 9 22

    • zakladaja kas na głowe bo maja co chronic w wypadku ,twojej głowie zaden wypadek nie zaszkodzi

      bo nie masz co chronić :)

      • 7 1

    • lepiej mieć kask niż potem po ewentualnym upadku pisać takie brednie jak ty teraz

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.