Opinie (123) 3 zablokowane

  • (3)

    Raz nie zawsze, a szkoda!

    • 9 19

    • po co trzeba łączyć port morski z lotniczym? (1)

      • 1 2

      • dla ułatwienia pracy firmom logistycznym

        • 1 0

    • co to znaczy?

      3,4 mln. zł - roczny koszt utrzymania tunelu wraz z ubezpieczeniami

      u kogo jest ubezpieczony tunel?
      ile same ubezpieczenie?

      • 0 0

  • (4)

    Szkoda, że w sobotę, w niedziele byłaby większa frekwencja

    • 6 17

    • Czytamy dokładnie i oglądamy plakaty.... (1)

      przejazd jest 28 kwietnia - to właśnie sobota:)

      • 1 1

      • Proszę, przeczytaj uważnie komentarz

        • 3 0

    • Cieszcie się, zróbcie sobie selfie i wypad

      • 4 1

    • Niedziela teraz jest handlowa wiec nie

      • 1 0

  • Fajna impreza. W sumie chyba tylko po to, żeby pokazać jak bardzo zniszczyli ten projekt nie dopuszczając ruchu pieszych i (8)

    No ale w Polsce jest taka zasada: jakoś to będzie. Patrz - Tu Polewizm.

    • 15 18

    • (5)

      Jesteś na rowerze , to nie problem pojechać trochę dalej do centrum kładka i do nowego portu , pół godziny dluzej ale droga prosta, wiec nie widzę większego problemu, trasa jak każda inna . Ewentualnie można by przywrócić jakiś mały prom solarny między twierdzą a nowym portem.

      • 5 6

      • (4)

        Jak ktoś raz na rok na wycieczkę jedzie to tak.
        Jak chcesz tak dzień w dzień jeździć np. do pracy to już jest problem.
        Poza tym trzeba przez centrum przejechać które obecnie nie posiada żadnej ciągłej infrastruktury rowerowej. Chodniki/deptaki nie zaliczamy do infrastruktury rowerowej.

        • 4 4

        • dlaczego piszesz w liczbie mnogiej? (3)

          to że sam masz trudności w poruszaniu się po jezdni uspokojonego ruchu, nie znaczy że tam inni mają mieć problemy.

          Ciągi piesze z udostępnieniem ich dla ruchu rowerzystów czy ulice rowerowe (takie, na których kierowcy mają ustępować pieszym i rowerzystom) to standardowe rozwiązania w wielu miejscach miasta.

          • 2 4

          • (2)

            wymień chociaż jedną jezdnie uspokojonego ruchu którą mogę przejechać centrum. prędzej czy później trafisz na deptak

            Masz deptak do wyboru albo podwalem ( po którym rowerem nie można jechać)

            P.S

            wymień chociaż jedną jezdnie uspokojonego ruchu którą mogę przejechać centrum. prędzej czy później trafisz na deptak

            Masz deptak do wyboru albo podwalem ( po którym rowerem nie można jechać)

            P.S Gdzie ty ciągi pieszo-rowerowe widziałeś poza Gdańskiem? Jak już to są to rozwiązania stosowane poza terenem zabudowanym ewentualnie gdzie ilość pieszych rzeczywiście jest znikoma. Na pewno nie tworzy się ich w centrum pół milionowego miasta.

            • 5 2

            • ciągi piesze z dopuszczeniem ruchu rowerowego są w Gdańsku liczne (1)

              widziałem ciągi pieszo - rowerowe w bardzo wielu miastach Europy i świata.

              nie ma tu miejsca, by wymienić je wszystkie, ale polecam Google: pedestrian priority street (Jan Gehl).

              Skala agresywności tekstów sugeruje, że osoba je pisząca ma kłopoty z zachowaniem równowagi i spokoju wewnętrznego.

              • 1 4

              • ale nie są głównym i jedynym ciągiem komunikacyjnym w okolicy.
                Jak już to są w formie uzupełnienia, do obsługi miejsca nie jako tranzyt.

                • 1 0

    • w Gda

      • 0 0

    • W tak długich tunelach zapewnienie miejsca dla pieszych nie ma większego sensu

      Dla rowerzysty taki tunel to pikuś.

      • 1 0

  • (6)

    "Korzyści z tej inwestycji są ogromne, chociażby te związane ze zmniejszeniem liczby samochodów przejeżdżających przez centrum miasta"

    Żadne dane tego nie potwierdzają. Ruch przez centrum wcale nie jest mniejszy.

    • 13 31

    • zwłaszcza że jak w godzinach szczytu jest zamknięty tunel (3)

      do cały Gdańsk stoi...

      • 10 2

      • O tym pisze. (2)

        Przed oddaniem tunelem przez centrum przejeżdżało 36TYS pojazdów na dobę.
        Po oddaniu tunelu 41TYS. To co niby zmniejszył?

        Tunel to dodatkowe 25tys pojazdów które w razie zamknięcia tunelu jedą przez centrum.
        Taka jest prawda.

        • 3 7

        • (1)

          Hmm... Widać zaszło niespotykane zjawisko pod tytułem wzrost ruchu samochodowego.
          Ale nie, na pewno to teoria spiskowa - tunelem nikt nie jeździ tak naprawdę...

          • 4 2

          • tunel po prostu zachęcił do korzystania z samochodu.

            • 3 3

    • nie trzeba danych

      by gołym okiem stwierdzić jak bardzo zmniejszyły sie korki np na Al.Zwycięstwa.
      Kiedyś niemal każdego dnia juz od około 14, Jana z Kolna, Trakt Konny i Aleja sie korkowały, teraz bardzo rzadko.
      Wiem, bo mieszkam w pobliżu.

      • 7 2

    • ruch przez centrum nie jest mniejszy, ponieważ w warunkach braku sensownej polityki transportowej

      liczba samochodów i skłonność do korzystania z nich rosną.

      Przeciętne odległości między domem a a pracą rosną, ludzie dojeżdżają z coraz większych odległości, a jakość serwisu i częstotliwość SKM (jedynego

      liczba samochodów i skłonność do korzystania z nich rosną.

      Przeciętne odległości między domem a a pracą rosną, ludzie dojeżdżają z coraz większych odległości, a jakość serwisu i częstotliwość SKM (jedynego poważnego substytutu samochodu na większe odległości) jest gorsza niż w latach 70-tych (wtedy SKM jeździła co 6 minut, poza szczytem co 12 minut).

      Prezydent ma rację, ale tylko w ograniczonym sensie: przez kilka miesięcy ruch przez centrum okazywał się lekko mniejszy, obecnie infrastruktura drogowa miasta osiągnęła poziom nasycenia. Jak się nie uszczelni opłat za parkowanie to stopniowo sytuacja będzie się tylko pogarszać, bez względu na wielkość nakładów na kubaturowe parkingi i drogi pseudobezkolizyjnego ruchu.

      • 0 1

  • Napewno będziemy

    Ja i moje obścisłe lajkry.

    • 30 7

  • (6)

    i co w tym takiego fajnego?

    • 25 6

    • (3)

      Pojedziesz sobie ten jedyny raz na stogi czy westerplate skrótem

      • 1 4

      • (2)

        Jeśli tak, to faktycznie warto skorzystać :)

        • 1 2

        • (1)

          Ale tam wyjedziesz i wrócisz po radzę spowrotem nigdzie sobie dalej nie pojedziesz :)

          • 2 1

          • pojadę. kto mi zabroni. zaraz za tunelem jest już ddr

            • 3 3

    • Wielkie Rzeczy.... (1)

      I co w tym nadzwyczajnego?Chmara rowerzystow i jeden tunel .

      • 2 2

      • od kiedy jesteś taki zblazowany?

        chyba nigdy nie jechałeś tunelem przy muzyce z chmarą innych cykllistek i cyklistów

        • 1 1

  • jedna nitka powinna być dla szrotów a druga dla pieszych i rowerów. (2)

    • 18 21

    • (1)

      I jedna dla tirówek oraz kierowców. Może jeszcze jedna dla tęczowych i feministek na pochody w obronie macicy i demokracji .

      • 6 3

      • do siebie piszesz?

        • 0 0

  • na świecie jak budują nowe drogi to pamiętaja o rowerzystach.

    u nas ważne, żeby przybysz z Mazur miał dobrą wylotówke w drodze o prowiant.

    • 19 19

  • A będą rozdawać kodeks drogowy? (10)

    Bo tego rowerzystom brakuje bardziej niż ścieżek ...

    • 40 13

    • tobie brakuje przedewszystkim mózgu gdybys go miał to bys buraku wiedział ze to ty powodujesz wypadki i zabijasz ludzi! (2)

      90% wypadków w polsce powoduja tacy jak ty idioci w 20letnich trujacych spalinami blachosmrodach.

      • 6 11

      • widać jaki ty masz mózg ....

        Typowy rowerak : chamski, bezmyślny, agresywny.
        Ja NIE MAM samochodu

        • 2 1

      • potwierdza tylko teze

        iz wiekszosc pseudo cyklistow to kretyni. Jak we mnie udezysz kto dozna wiekszych obrazen? to czemu ja mam uwazac a nie ty?

        • 0 0

    • Kierowcom to już nic nie pomoże - droga jest moja i do mnie należy. Jeżdżę szybko ale bezpiecznie. Zielona strzałka jest dla frajerów. Kierunkowskazy? Ale po co...
      Tunel będzie zamknięty? I jak ja teraz zawiozę moją chorom curke do lekarza...

      • 6 5

    • Bardziej chyba kierowcom (2)

      ponad 40tys wypadków rocznie nie powodują rowerzyści

      • 6 6

      • ...... (1)

        to zupełnie jak rowerzyści, wsiada na rower i droga jest moja. Dostali trochę przywilejów i mają w nosie wszystko i wszystkich. Nie spotkałam rowerzysty, który przeprowadza rower przez ulicę na przejściu ( nie mówię o

        to zupełnie jak rowerzyści, wsiada na rower i droga jest moja. Dostali trochę przywilejów i mają w nosie wszystko i wszystkich. Nie spotkałam rowerzysty, który przeprowadza rower przez ulicę na przejściu ( nie mówię o ścieżce rowerowej), mało tego jak się rozpędzi to nie patrzy czy jadą auta tylko przejeżdża przez ulicę bo kto mu zabroni i takiego przepisy nie obowiązują? Ponad to od samochodów wymaga się żeby zwolniły przy przejściu dla pieszych a rowerzyści to przepraszam święte krowy czy jak, że prują ile sił w nogach nie patrząc na nic, ani na auta ani na pieszych więc trzeba się dobrze zastanowić z czyjej winy są wypadki. Jedziesz czymkolwiek to włącz mózg!!!

        • 3 3

        • co nie zmienia to faktu że wypadków praktycznie nie powodują.
          sytuacje o których piszesz są wybitnie jednostkowe ( w 99% wyczyniane przez jakiś g*wniarzy ) i przytaczane tutaj chyba tylko po to by choć trochę

          co nie zmienia to faktu że wypadków praktycznie nie powodują.
          sytuacje o których piszesz są wybitnie jednostkowe ( w 99% wyczyniane przez jakiś g*wniarzy ) i przytaczane tutaj chyba tylko po to by choć trochę wybielić zachowanie kierowców.

          W 2017r. z winy rowerzysty nie zginął żaden pieszy, z winy kierowców ponad 600.
          Weź jeszcze pod uwagę że kierowcy jeżdżą po jezdni, a rowerzyści często są zmuszani do jazdy po chodniku slalomem pomiędzy pieszymi więc ryzyko kolizji z pieszym mają większe.

          • 3 3

    • (1)

      W zależności od sytuacji jestem pieszym, rowerzystą i kierowcą... Zgadzam się w 100% że to rowerzyści nie potrafią zachować się na drogach, nie znają przepisów lub łamią je z premedytacją.

      • 7 3

      • chyba masz jakiś problem albo odstawiłeś tabletki

        • 1 3

    • Zupelnie jak kierowcom. Wrocilem wlasnie do domu i na 20km trzy raz bylem blisko smierci bo kierowcy wymusili pierwszenstwo. A ponoc kazdy z nich zdal panstwowy egzamin

      • 3 4

  • Jade na 100% a nic nie stoi na przeszkodzie by rowery mogły jechac tym tunelem.Jest miejsce na wydzielenie pasa dla rowerzystów! (7)

    Rowery powodują wzrost bezpieczeństwa na drogach bo pirat drogowy zaczyna bardziej uwarzać.Podniesienie prędkości w tunelu spowodowało wzrost wypadków!Te kilkadziesiat wypadków które były kto spowodował?Kierowcy

    Rowery powodują wzrost bezpieczeństwa na drogach bo pirat drogowy zaczyna bardziej uwarzać.Podniesienie prędkości w tunelu spowodowało wzrost wypadków!Te kilkadziesiat wypadków które były kto spowodował?Kierowcy blachosmrodów!!Mozna tez wstawic betonowe progi odzielajace droge rowerową ale niesa one konieczne bo wystarczy ze pirat drogowy bedzie przestrzegał przepisów i bedzie karany!!Autobus to po prostu jest parodia jakas i jak widac kompletnie niepopularna,a wymysł z promem jeszcze większy bo po to własnie został zlikwidowany i poszedł na złom bo jest tunel wybudowany!!

    • 9 25

    • (4)

      Jako rowerzysta, odpowiem drugiemu rowerzyście pytaniem...
      CZY TY MASZ MÓZG?
      Super że jest miejsce - a jak myślisz, czemu na całym świecie nitka dla rowerzystów jest oddzielona całkowicie od nitki dla

      Jako rowerzysta, odpowiem drugiemu rowerzyście pytaniem...
      CZY TY MASZ MÓZG?
      Super że jest miejsce - a jak myślisz, czemu na całym świecie nitka dla rowerzystów jest oddzielona całkowicie od nitki dla samochodów.
      Pomyśl, ile razy na otwartej drodze czułeś na jednośladzie podmuch od przejeżdżającego auta.
      To teraz pomyśl co by było gdyby auto przejeżdżało bliżej Ciebie w zamkniętej tubie.
      Nie wiem jak Tobie, ale mi zależy na własnym życiu...
      Pirat drogowy ma w zadzie innych użytkowników drogi, czy to rowerzysta czy samochód - wpuszczenie rowerów do tunelu spowoduje albo zakorkowanie całej drogi albo zamknięcie co rusz tunelu z powodu wypadków.

      A ostatnia rzecz, to proponuje nie polaryzować ludzi; pirat drogowy może jechać rowerem, motorem czy samochodem. W każdej grupie znajdzie się taki "lepszy". Czy to "jadę szybko i bezpieczenie", "Kierunkowskaz jest tylko opcją" czy "Mam szosówkę, więc nie będę jechać droga rowerową" lub mistrz peletenu jadący środkiem drogi, wskakujący do ruchu bez patrzenia co się dzieje za nim, kierowcy nie ustępujący pierwszeństwa na przejeździe rowerowym... Lista się ciągnie i ciągnie... Polak Polakowi wilkiem, gotów zgnoić drugiego, byle ktoś miał gorzej.

      • 7 2

      • Ten cały świat to chyba tylko na globusie widziałeś.

        Mamy XXI wiek ludzi w kosmos wysyłamy na pewno są możliwości techniczne by dopuścić ruch rowerowy w tunelu. Tylko nie ma woli. Zresztą teraz to chyba za późno. Czas na to był na na etapie projektowania.

        • 2 4

      • Idioto ty sie siebie zapytaj bo własnie potwierdziełes ze go nieposiadasz ale zato musiałes pochwalic sie leming głupotą!

        z prowincji jestes i co najwyzej obore widziałes nic wiecej wiec poco głos zabierasz.Bzdury jakie wypisujesz to tylko kompletny idita moze napisac słuchaj głabie gdyby te twoje wypociny mialy jaki kolwiek sesn to by

        z prowincji jestes i co najwyzej obore widziałes nic wiecej wiec poco głos zabierasz.Bzdury jakie wypisujesz to tylko kompletny idita moze napisac słuchaj głabie gdyby te twoje wypociny mialy jaki kolwiek sesn to by nigdzie zadnej drogi rowerowej nie wybudowano.gdyby tylko takie bezmogi jak ty były to nawet ty nie miał bys czym jezdzic i
        zatruwac spalinami bo by koła nie wynaleziono!! Korki spowodowane przez rowerzystów albo wypadki drogowe :) Takim jak ty idiotom nie powinno sie wydawać prawa jazdy.

        • 2 0

      • pas dla rowerów bywa oddzielany od pasa dla samochodów

        nie jest to reguła.

        W Danii pas dla rowerów jest zwykle oddzielany tylko dość niskim krawężnikiem, przy skrzyżowaniu ten krawężnik znika, bo pas do skrętu w prawo jest często współdzielony z rowerzystami.
        rozwiń...

        nie jest to reguła.

        W Danii pas dla rowerów jest zwykle oddzielany tylko dość niskim krawężnikiem, przy skrzyżowaniu ten krawężnik znika, bo pas do skrętu w prawo jest często współdzielony z rowerzystami.

        Ścisłe oddzielanie stosowane jest w wielu miastach USA, w Niemczech bardzo często pasy dla rowerów się przeplatają z pasami dla samochodów.

        Kluczem do bezpieczeństwa nie jest ścisła segregacja, ale redukcja prędkości i natężenia ruchu samochodów w mieście.

        • 1 1

      • spróbuj kochany odróżnić zachowania generujące realne zagrożenie (jazdę samochodem z lekceważeniem limitów prędkości)

        od zachowań wiążących się z podejmowaniem umiarkowanego ryzyka (jazdę szosówką po jezdni gdy przy niej ktoś zbudował kiepską drogę dla rowerów prowadzącą znikąd do nikąd.

        I nie uogólniaj opinii o piratowaniu drogowym przez szosowców.

        • 1 1

    • (1)

      Ktoś musi bardziej uważać, bo rowrerzyści jeszcze się nie nauczyli. najpierw sam się naucz przepisów i ich przestrzegaj. Codziennie widze idiotów jadących na rowerach ulicą pod prąd albo obok ścieżki rowerowej, bo im wygodnie. A rzadko widze kierowców jeżdżących tak rażąco debilnie.

      • 2 4

      • posługujesz się wiedzą anegdotyczną

        To, co zdarza ci się widzieć, nie jest dobrym źródłem wiedzy o liczbie przypadków zachowań powodujących wypadki.

        W Polsce więcej pieszych ginie na przejściach i chodnikach z powodu nieialnej jazdy kierowców

        To, co zdarza ci się widzieć, nie jest dobrym źródłem wiedzy o liczbie przypadków zachowań powodujących wypadki.

        W Polsce więcej pieszych ginie na przejściach i chodnikach z powodu nieialnej jazdy kierowców niż sporadycznych przypadków kolizji między pieszymi a rowerzystami.

        Jazda rowerzystów na ulicy jednokierunkowej "pod prąd" to w Gdańsku norma dopuszczona przepisami. W wielu miastach Europy to standard.

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.