Opinie (391) 10 zablokowanych

  • (4)

    Ślimaczą się z tym niemiłosiernie.A wystarczy jak na zachodzie pracować też drugą zmianą w nocy...i byłoby 2 razy szybciey...ehh jednak chyba komuś zależy aby było wolniej.

    • 98 12

    • (1)

      Za nockę więcej się płaci a to już szefa boli

      • 14 2

      • rzygam tym miastem

        budowanie przejścia nad jezdnią obok przejścia pod ziemią jest takim samym super pomysłem jak ten intelektualnie pusty uraiński twór w urzędzie miasta

        • 19 1

    • i dwa razy drożej

      • 4 6

    • Gdybyś zobaczył tempo prac przy podobnych inwestycjach w Gdyni to dopiero byś się za głowę złapał

      • 0 2

  • Najpierw będzie śnieg a potem mróz! (2)

    Prace zostaną przesunięte na wiosnę i koniec przewiduje się na maj 2022 r.

    • 125 5

    • to prorocze słowa, radzę zapisać

      • 10 1

    • Będą to robić tyle czasu, co windy na Hucisku. Brak słów.

      • 4 1

  • macie obwodnice za miliardy zł to po co się przez miasto pchacie tymi gruchotami (9)

    • 43 155

    • (2)

      Mieszkam w mieście pracuję poza miastem. Włącz myślenie!

      • 31 11

      • (1)

        To już twój problem

        • 9 31

        • Nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to milcz!

          • 7 4

    • NIestety d**ili nie brakuje. Co ma obwodnica do miasta? Jak ktoś mieszka przy obwodnicy to tam jedzie. (5)

      Jednak gro mieszkańsców mieszka na dolnym tarasie.

      • 25 5

      • To zaraz, nagle przejście ma być tam gdzie chcesz przejść, a nie 20min obok? (3)

        No patrz :D

        • 8 6

        • (2)

          Znów źle zrozumiałeś Przejście naziemne za 6 mln plus aneksy będzie 10m od istniejącego już przejścia podziemnego

          • 6 6

          • Co pozwoli zasypać ten nieszczęsny, zalewany co roku tunel. (1)

            • 6 13

            • oczywiście. Ale ja bym proponował jeszcze zrobić też przejście nadziemne, taki wiadukt, jak szaleć to szaleć, kto bogatemu i durnemu zabroni. A dla tych co chodzą zygzakiem zbudować za 10 milionów przejście zygzakowate. To będzie dopiero to! A tramwaje i autobusy puścić nadziemna linia za 20 miliardów. Dopiero wtedy będzie pięknie

              • 4 0

      • Gros raczej...

        • 1 0

  • Tak trzymać. Miasto dla ludzi nie dla szoferków (14)

    • 47 224

    • Dokładnie niech grubasy się trochę ruszają (10)

      • 15 33

      • (9)

        Masz schody, czemu po nich nie chcesz chodzić? za leniwy.....

        • 38 10

        • Tak

          • 6 7

        • (2)

          Masz komunikację miejską czemu nią nie chcesz jeżdzić za leniwy?

          • 12 16

          • Nie, nie mam na to czasu. Ludzie mnie potrzebują,

            • 10 6

          • a tramwaje i autobusy to nie będa stały na dodatkowych światłach? bo jakiejś leniwej d..ie nie chce się wejść schodami do tunelu?

            • 3 0

        • Bo wolę przejść po zebrze (4)

          I popatrzeć na twoja skwaszoną minę jak stoisz na światłach.

          • 7 23

          • spoko, zmienisz pracę, komunikacja albo nie bedzie dojeżdżać albo będzie zawodzić, kupisz auto i wtedy sobie pomyślisz (2)

            stojąc ze skwaszoną miną na światłach: Kto wpadł na taki głupi pomysł, aby tutaj robić przejście, przecież jest tunel...

            • 23 7

            • Skąd się tacy ludzie biorą? (1)

              Jak nie jedziesz autem to znaczy że go nie masz? :D

              Są w ogóle masochiści którzy z własnej woli pchają się samochodem do Śródmieścia? Mi się zdarza raz na dwa miesiące, jak jadę do Warszawy, a i tak mam dość...

              • 6 10

              • No właśnie

                Sam się zaorałeś-nikt tak po prostu przez miasto się nie pcha bez celu-załóżmy z Toruńskiej na Do Studzienki obwodnicą mam jechać w sprawie służbowej?Mówię o usługach,urzędach,lekarzach itp

                • 4 1

          • Postoisz ty i np. postoi karetka która stanie na zakorkowanym przejściu. Zanim się przepcha przez setki przejść naziemnych to może ktoś z twojej rodziny jej nie doczeka i zejdzie z tego świata. Postoi straż pożarna i może mieszkanie ci się spali bo strażak nie dojedzie na czas?

            • 5 2

    • CCCP (2)

      A ludzie którzy mieszkają w centrum jak mają z domów wyjechać i dojechać???

      • 4 2

      • mogą wyjść z domu i dalej poruszać się na wiele różnych sposobów (1)

        jak zdecydują się na samochód, na pewno będą prędzej czy później stać w korkach i mieć powód do narzekania. Na małe odległości nie ma sensu wsiadać do samochodu - to jest podstawowa zaleta mieszkania w centrum dobrze zarządzanego miasta.

        • 1 4

        • Gdzie ty byłeś jak Bozia rozum dawała?

          • 2 0

  • Potrwa co najmniej 1 rok dluzej

    Jak każdy remont w tym mieście, a potem rok usuwania usterke

    • 95 5

  • Miasto tonie dosłownie w korkach, nigdy jeszcze nie było tutaj takiej pogardy dla kierowców gdzie oni stanowią 70 % ruchu (29)

    ale rządzący jakby na siłę udawali że problemu nie ma. Co musi się stać abyście się otrząsnęli? Może wybory?

    • 283 58

    • Bez kozery powiem, że kierowxy stanowia 100 proc ruchu (2)

      • 36 5

      • Super zdjęcie aut stojących w korku w zjeździe na WZ już ZA przejściem :)

        • 9 2

      • "bez kozery" to tylko Laskowik i Smoleń mogą

        Piesi to nie ruch?

        • 1 1

    • Trójmiasto.pl możesz jakiś artykuł o tym do czego zmierza ta polityka korkowania miasta? (14)

      To logiczne że miasto musi się rozwijać i robi się więcej aut na ulicach ale dlaczego nie ma żadnych nowych inwestycji drogowych?

      • 38 17

      • (10)

        W mieście jest komunikacja miejska. W Nowym Yorku są drogi w mieście nawet po 7 pasów w jedną stronę i też zakorkowane. Żadne inwestycje drogowe nie spowodują że ruch będzie mniejszy

        • 17 23

        • Ilu ludzi mieszka w Gdańsku, a nie w Nowym Jorku.
          Porównanie z d*py.

          • 24 10

        • New York liczy "troszkę" więcej mieszkańców co za tym idzie więcej samochodów jeździ.

          • 18 5

        • Gdańsk jest na 66. miejscu w rankingu najbardziej zakorkowanych miast świata, a Nowy Jork na 102. (1)

          W tym momencie Gdańsk jest bardziej zakorkowany niż Nowy Jork, i co roku pniemy się w tym rankingu coraz wyżej. Zwężając ulice i budując przejścia obok tuneli dojdziemy do Bogoty, która dzięki polityce zwężania ulic Enrique Penalosy od lat ma miejsce na podium.

          • 27 4

          • Spójrz na Łódź. Tam się robi wysystko pod "januszowych kierowców".

            Jak raz zrobili 200m DDR z jednego pasa, do tej pory słychać kwik.

            Efekt? 14 miejsce wśród najbardziej zakorkowanych miast na świecie.

            No i kto ma pierwsze miejsce?
            Moskwa ze swoimi ośmiopasmowymi drogami przez środek miasta.

            • 6 7

        • Największe korki są w Pekinie.

          • 1 2

        • Jeśli (3)

          Na nowych ulicach (których nie ma) będą buspasy, to znacząco usprawni to funkcjonowanie zbiorkomu, a tym samym więcej ludzi zostawi auto pod blokiem. Żeby zmniejszyć korzystanie z osobówek, trzeba wpierw usprawnić zbiorkom, a ludzie sami się nań przesiądą. Nie wszyscy ale z pewnością wielu.

          • 7 4

          • Miasto nie jest z gumy. (2)

            Żeby usprawnić zbiorkom, trzeba najpierw popsuć komunikację samochodową, bo banalnie nikomu innemu nie da się zabrać terenu pod buspasy i tory.

            • 6 3

            • Gdyby tylko istniał sposób na przeniesienie części ruchu pod ziemię... (1)

              • 0 1

              • w Gdańsku już ten sposób był i jest stosowany: część ruchu pieszych miało się odbywać pod ziemią

                obecnie dla ruchu samochodów jest m.in. tunel wzdłuż SKM w pobliżu stacji Gdańsk Śródmieście i na Okopowej, nie mówiąc o kosztownym tunelu pod Martwą Wisłą - ten ostatni jest nie tylko pod ziemią, ale i pod wodą ;-)

                • 0 0

        • wielopasmowe autostrady "miejskie" są w okolicach Nowego Jorku, w Los Angeles i Houston

          obecnie włodarze Nowego Jorku zdecydowanie stawiają na uwalnianie kolejnych fragmentów ulic i placów w mieście od jeżdżących i parkujących samochodów - zwłaszcza na Manhattanie. Restrykcyjna polityka parkingowa (wysokie opłaty - ściśle egzekwowane) to standard w tym mieście.

          • 0 2

      • zmierza do tego by pozbyć się śmierdzieli. (2)

        • 3 7

        • Najwięcej śmierdzieli jeździ tramwajami (1)

          Jak żul jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie żulem

          • 21 4

          • Spoko, jeszcze gorszy jest śmierdziel z samochodu, co ma sprawną ale nienabitą klimę...

            Brrrr...

            • 2 13

    • Czas wygodnej jazdy w miastach dawno się skończył - wyjedź na wieś (2)

      W miastach będzie się tylko nasilał trend zniechęcania do jazdy własnym samochodem.
      A twoje jęki tylko potwierdzają słuszność i skuteczność tej praktyki

      • 13 22

      • Czyli praktyka "władzy" ma być taka, by utrudniaż życie ludzi, dla których ta "władza" ma pracować?! (1)

        • 12 4

        • Utrudniać?

          Kierowcom nic się nie zmieni. Był korek, jest korek, będzie korek.

          Za to piesi będą mieli niebo lepiej.

          • 7 7

    • Chyba dzieciaku nigdy nie byłeś na zachodzie, czy nawet w innych miastach w Polsce. Korki są wszędzie i to dużo większe. Ruch samochodowy w śródmieściach miast jest ograniczany do minimum!

      • 10 7

    • korki nie tworzą się przez przejścia dla pieszych (4)

      lecz przez nadmierną liczbę samochodów.

      • 13 17

      • (3)

        Nadmierna liczba aut to efekt zbyt dużej liczby mieszkańców. Powinna być selekcja ludności napływowej.

        • 9 6

        • (1)

          Raczej ograniczanie liczby pozwoleń na budowę dla deweloperów, albo jeszcze lepiej dodanie wymogu poprawy przepustowości dróg jako części inwestycji, ale na pewno nie powinno się próbować walki z korkami przez

          Raczej ograniczanie liczby pozwoleń na budowę dla deweloperów, albo jeszcze lepiej dodanie wymogu poprawy przepustowości dróg jako części inwestycji, ale na pewno nie powinno się próbować walki z korkami przez utrudnianie życia kierowcom, bo każdy myślący widzi, że to tylko powiększa korki. Wszystkie te "paradoksy" i "teorie o popycie indukowanym" głoszone przez aktywistów to bajki wyssane z palca.

          • 9 6

          • kierowcy sami najbardziej skutecznie utrudniają życie innym kierowcom

            jeszcze tego nie zauważyłeś? Jeśli nie, to znaczy nie masz świadomości, że cierpisz na samochodozę. Czas pójść na kurs poszerzania wyobraźni. Samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

            • 1 2

        • A podatki na lokalną patologię kto zapłaci?

          Może zaczniemy od pomysłu z Tokio - nie masz parkingu ani garażu - nie dostaniesz rejestracji.

          • 1 4

    • samochód stał się ofiarą własnego sukcesu

      i największym utrudnieniem dla użytkowników innych pojazdów, zwłaszcza kierowców innych samochodów. Przypuszczalnie głównym problemem jest to, że wielu kierowców gardzi innymi kierowcami - dają temu wielokrotnie wyraz na

      i największym utrudnieniem dla użytkowników innych pojazdów, zwłaszcza kierowców innych samochodów. Przypuszczalnie głównym problemem jest to, że wielu kierowców gardzi innymi kierowcami - dają temu wielokrotnie wyraz na tym forum. Badania wykazują, że przejazdy samochodem stanowią nie więcej niż 41% ogólnej liczby codziennych podróży w Gdańsku, a dokumenty strategiczne miasta zakładały już 10 lat temu, że nie powinny stanowić więcej niż 39%. W dobrze zarządzanych miastach ten wskaźnik kształtuje się poniżej 33% i do tego powinniśmy dążyć traktując priorytetowo potrzeby osób poruszających się pieszo, rowerem, komunikacją publiczną lub kombinacją tych sposobów poruszania się po mieście.

      • 1 2

    • ale wiesz, że to kierowcy tworzą ten korek? Może zmień auto na inny środek komunikacji

      • 0 3

  • (6)

    Ogólnie puszczenie w tym miejscu pseudo- autostrady to jest jakaś porażka. Tak samo jak duszące okolice przeskalowane skrzyżowanie na Hucisku, lub skrzyżowanie z tunelami i wiaduktami przy Okopowej. Trasa WZ to samo.

    Ogólnie puszczenie w tym miejscu pseudo- autostrady to jest jakaś porażka. Tak samo jak duszące okolice przeskalowane skrzyżowanie na Hucisku, lub skrzyżowanie z tunelami i wiaduktami przy Okopowej. Trasa WZ to samo. Tranzyt na spokojnie można było puścic tunelem, który wychodziłoby za Błędnikiem, a na jego miejscu zrobić piękny deptak i przede wszystkim odbudować przedwojenne pikne hotele, które stały ma przeciwko dworca. A tak to mamy tam istny biedo- Kaliningrad sprzed 20 lat, z perłą w koronie w postać tego kiczowatego kompleksu handlowego połączonego z Krewetka. Ból tylka passaciarzy 3.2.1 start:)

    • 52 80

    • (2)

      Czy zdajesz sobie sprawę ile by to mogło kosztować oraz to ze kilka lat miasto jest sparaliżowane? Dodatkowo pomysł ile tak idzie różnych rur, kabli i innych mediów które byłoby trzeba przebudowac

      • 13 8

      • Chodziło o to, że to przeszło w takiej formie jaka jest, a nie powinno.

        • 3 6

      • I rzeka płynie

        • 2 1

    • Makumba

      Te twoje teorie rodem z układu gwiezdnego alfa Centauri. Jak można pisać takie kocopoly? Człowieku kto za to zaplaci takich rozwiązań nie ma nawet na zachodzie może się znajdą w Japonii. Rusz głową i zaproponuj realne pomysly

      • 7 1

    • co do tunelu, jako kierowca, zgadzam się

      auta jadące przez śródmieście powinny jechać w tunelach pod przejściami dla pieszych - kanał Raduni nie jest problemem, bo i tak leci w rurze

      • 0 4

    • Co ty jesz, że pieprzysz jak Piekarski na mękach?

      • 1 0

  • (3)

    Nie widziałem nigdzie takiej informacji, ale może przeoczyłem. Czy światła na tym przejściu będą również wstrzymywać tramwaje? Czy też do tego czasu zostanie ogarnięty temat ich priorytetu na światłach albo np. zostanie zastosowane ostrzeżenie świetlne i dźwiękowe?

    • 66 4

    • Wszystko ogarnie TriStar. Spokojna twoja rozczochrana.

      • 3 3

    • Powinny być wstrzymywane. Wszyscy to wszyscy.

      • 3 0

    • będą fruwać nad przejściem

      • 0 0

  • (49)

    Ale po co tam przejście dla pieszych jak 2 metry obok jest tunel. Spowoduje to tylko dodatkowe korki w tym miejscu

    • 543 110

    • Obwodnicę masz (31)

      • 37 56

      • Obwodnica do Wrzeszcza (3)

        Znasz topografię Gdańska w taki sposób że mówisz "jadę na Wrzeszcz"

        • 33 16

        • (2)

          u nas we Giżu tak się mówi. We Giżu koło technikum są dobre hotdogi.

          • 11 4

          • (1)

            gdzie?

            • 2 0

            • Chyba koło lo i zapiekanki

              • 2 0

      • ??? (25)

        co to za argument... Z definicji obwodnica jest na obrzeżach miasta, więc jak ktoś chce dojechać do miejsca pracy to raczej samą obwodnicą nie dojedzie...

        • 53 11

        • (24)

          Argument jest taki, że jak wysyłasz pieszych z bagażami i wózkami tunelem, to piesi wysyłają cię na obwodnicę, gdzie nie masz żadnych przejść i oczywiście żadnych korków

          • 35 40

          • Tunel jest bezpiecznym przejściem są windy, (13)

            można ulepszyć bezpieczne przejście podziemne,taniej i normalnie.

            • 55 27

            • (12)

              Zaraz, ty sugerujesz, że utrzymanie tunelu z windami jest tańsze niż zwykłe przejście naziemne? XD

              • 22 24

              • (7)

                Do tej pory tak funkcjonowało i było ok. Tunel był,tunel jest i tunel będzie.Problem ze zrozumieniem krótkiego tekstu?

                • 31 14

              • Dla kogo było OK? (6)

                Chyba tylko dla kierowców i to tylko tych co nie potrafią jechać z zieloną falą...

                • 14 29

              • Dla wszystkich gdańszczan było i jest,i będzie ok tunel. (3)

                • 15 11

              • A potem się dziwisz że Janusz musi podjechać 3m od drzwi.

                Po prostu pamięta jak to było ostatnio jak musiał przejść 500m z buta...

                • 6 3

              • jestem Gdańszczaninem i nie podoba mi się brak przejścia naziemnego. (1)

                • 6 8

              • Kilkadziesiąt metrów dalej jest przejście naziemne

                • 8 4

              • (1)

                Zieloną falę to możesz mieć co najwyżej po zajaraniu trawy :-/ Tam nie ma czegoś takiego. Zwłaszcza w godzinach szczytu.

                • 16 3

              • W godzinach szczytu wszystko stoi, więc różnicy ile jest świateł nie ma zupełnie.

                A poza szczytem - przejedź się 3-4km/h *poniżej* limitu. Zdziwisz się.

                • 5 3

              • Stolyca (3)

                Wawa caly ruch pieszych do podziemi przeniosła ale u nas wiedzą lepiej

                • 10 8

              • (2)

                Warszawa od dawna buduje przejścia naziemne w miejsce tuneli podobnie jak Barcelona, Kopenhaga i cały cywilizowany swiat

                • 10 15

              • Cały cywilizowany świat, jak to ujmujesz, robi to z tzw. głową. Nie ma tam dublujących się przejść dla pieszych!

                • 8 8

              • Równie dobrze można posłużyć się przykładem stolicy Indii - Delhi.

                Indie również zaliczają się do cywilizowanego świata. Mają bardzo dobrze rozwiniętą branże informatyczną, zbudowali bombę atomową a po ulicach chodzą święte krowy

                • 6 3

          • Żeby z bagażami przejść na peron kolejowy,zrobić przejście naziemne. (3)

            • 13 6

            • taksowke wez,

              a nie swoimi bagazami blokujesz caly chodnik, ze przejsc nie mozna

              • 14 6

            • (1)

              Polecam bieg z bagażami jak skończy się zielone na przejściu

              • 17 3

              • No to nie stawiajmy tam świateł i po problemie.

                Przecież według kierowców i tak nikt tamtędy nie będzie chodził.

                • 6 4

          • No tak, słoiki,

            zwłaszcza w poniedziałek i piątek to tylko przez miasto pieszo z bagażami

            • 5 4

          • A ty jechałeś kiedyś obwodnicą??? Proponuję się przejechać i zobaczyć jak to "na obwodnicy nie ma korków" :-/

            • 4 1

          • Motofob? (3)

            Przecież są naziemne przejścia niemalże obok, jedno na Hucisku a drugie Okopowa. Zróbmy wszędzie deptaki, a antysamochodziarze zatrudnijcie się do dostawy towarów , proponuje węzeł Renk

            • 6 3

            • znajdź w internecie materiały na temat współczesnej logistyki miejskiej (2)

              tam się dowiesz np. o możliwościach dostaw przy pomocy rowerów cargo wspomaganych elektrycznie. W Gdyni można taki wypożyczyć na wiele dni.

              • 0 4

              • Serio? Rowerem cargo zrobisz do sklep dostawę np. z paletą wody?

                • 2 0

              • Serio?

                Poproszę o dostawę pralki, lodówki i 150 kg kleju do płytek plus 24 okna 3 szybowe 100x140cm, d**ilorowerkiem elektrycznym na prąd z wungla..

                • 0 0

      • Obwodnicę masz

        A ty mózg masz?

        • 4 3

    • (5)

      a jak ten tunel zaleje to ludzie mają w kaloszach zasuwać aby przejść na drugą stronę?
      Jest tunel, ale żeby przejść na drugą stronę idziesz i idziesz, jakby to było nie wiadomo jak daleko.

      • 15 50

      • To się czep miasta, że źle zaprojektowało tunel. (2)

        Naprawdę w tym mieście nie ma potrzeb, żeby wydawać kasę na poprawianie po inwestycjach, które miały odmienić oblicze okolicy? Nie można zaprojektować z sensem?

        • 34 13

        • widocznie nie można. Zawsze jest bez sensu.

          • 17 2

        • nie można

          windy się psują, woda z nieba leci

          • 2 12

      • Jak tunel zaleje to cały Gdańsk zalany i bez pontonu nie ruszysz. (1)

        • 19 4

        • Jakoś przez 50 lat nie musiałem korzystać z pontonu.

          • 21 1

    • Tunel zasypać i po problemie. Nie wszyscy jeżdżą samochodem, a pieszym jest każdy.

      • 20 31

    • wokół masz kilka węzłów ze światłami - to przejście nic nie zmieni (3)

      • 24 8

      • Żeby ze światłami wyszło na "zero"

        to zlikwidowac "nawrotkę" ze światłami przy NBP. Mnie jako pieszemu te swiatła są zupełnie niepotrzebne....

        • 8 1

      • To zlikwidować te światła i zrobić ruch bezkolizyjny, a nie pogarszać sprawę

        • 5 3

      • to przejście poprawi komfort poruszania się osób pieszo (z bagażem lub bez) i na rowerach

        • 0 1

    • to wszystko w ramach ekologii (1)

      żeby wyhamować ruch, powdychać więcej spalin i spowolnić komunikację miejską oraz zużywać co raz więcej prądu przez następne sygnalizacje świetlne. Dodatkowo zwiększyć wydatki miasta na konserwację nikomu niepotrzebnych

      żeby wyhamować ruch, powdychać więcej spalin i spowolnić komunikację miejską oraz zużywać co raz więcej prądu przez następne sygnalizacje świetlne. Dodatkowo zwiększyć wydatki miasta na konserwację nikomu niepotrzebnych świateł. Nie wspominając ile te całe przedsięwzięcie kosztowało. Mamy kasy w brud, miasto nie ma zadłużeń, możemy pozwolić sobie na takie manewry.

      Czego nie rozumiesz?

      • 29 4

      • Wystarczy poprawić przeglądy, a będziemy mogli mieć światła co 3m, zmniejszając przy tym emisję.

        Dosyć już mam szrotów z dieslem zostawiających za sobą chmurę dymu... A tak robi 90% starszych niż 15 lat samochodów.

        • 8 17

    • Pół biedy z korkami, ale tramwaje stracą kilka kolejnych cennych minut.

      • 11 2

    • Ta budowa przejścia świadczy o kompletnym odmóżdżeniu

      decydentów w tym mieście. W grę wchodzi jeszcze zobowiązanie wobec inwestora szkaradztwa z sąsiedztwa. Jakby mało było stworzenie zespołu przystanków Gdańsk Śródmieście.

      • 25 8

    • Bo w tym mieście rządzi dulkiewicz

      • 7 1

    • światło dla pieszych nie spowoduje korków bo niby jak? Przecież nie wjadą z chodnika (tam nie będzie dodatkowego skrzyżowania) dodatkowe samochody które spowodują zator?

      pomijam że tam i tak jest korek w godzinach szczytu powodowany przez światła na skrzyżowaniu z Huciskiem

      • 4 0

  • Pppp (22)

    Wszystko pięknie ale czy jest ktoś kto jest mi w stanie wytłumaczyć po co budować przejście naziemne skoro na tej samej wysokości jest podziemne?

    • 252 30

    • (4)

      Nie rozumiesz bo jestes z poprzedniej epoki, centrum miasta jest dla ludzi a nie dla tranzytu pojazdów.

      • 19 47

      • Jesteś kosmitą i nie rozumiesz (1)

        Jak dojechać do dworca, szpitala ect. Komunikacją odpowiesz durniu - z ciężkim bagażem lub osobą z niedowładem po udarze na rehabilitację.

        • 25 18

        • Raczej sam jesteś kosmitą...

          Osoba z niedowładem musi stać godzinę w korku przed dworcem, bo kilkuset sprawnych Januszy nie przeżyje jak ich sąsiad zobaczy w tramwaju.

          • 8 6

      • Ci ludzie dolatują do centrum helikopterami

        • 7 3

      • Dla jakich ludzi? będąc szczegółowym powinieneś napisać dla turystów którzy przyjeżdżją tu na jarmark lub na plażę ale to raptem 2 mce. Pozostałe 10 mcy twoje centrum miasta świeci pustkami.

        • 4 11

    • Po co jeździć przez miasto jak jest obwodnica (9)

      • 13 30

      • po co samochody w mieście jak są autostrady? (1)

        • 10 12

        • Po co

          Po co są ludzie jak są maszyny

          • 22 5

      • Glowny i jedyny wjazd na WZ aby dostac sie

        Do obwodnicy czy a1 wiec po kiego to przejscie naziemne. d**ilizm

        • 32 9

      • Odp (5)

        Tego tworu pod miastem nie można nazwać obwodnicą. Jeździłbym transportem miejskim gdyby czas dojazdu nie zajmowałby mi 3x więcej czasu

        • 16 3

        • (3)

          jak się wyniosłeś na szadółki to jedziesz 3 razy tyle, ja chodzę do pracy na piechotę, korki mi nie straszne , samochód ruszam w weekendy na dalsze trasy i czasami wieczorkiem jak jadę trochę dalej

          • 7 28

          • Z Szadółek autobusem jedzie się tyle samo co samochodem.

            ZIomek musi gdzieś za obwodnicą mieszkać.

            • 4 1

          • Masz pracę blisko domu (1)

            Ile osób tak ma pracę koło domu? Jeden procent? Może nawet mniej

            • 5 4

            • Mogliby mieć.

              Ale 50gr/h albo 500zł/m2 przeważa przy wyborze pracy i miejsca do mieszkania.

              Co z tego że i tak więcej się wyda na dojazdy? O tym nikt nie myśli...

              • 2 1

        • jeśli twoja praca leży w odległości mniejszej niż 5 km od Twojego domu

          to sprawdź opcję "rower" - przypuszczalnie dojedziesz do niej szybciej niż samochodem. Jak się boisz, że się "spocisz" w czasie 15 minut spokojnej jazdy, rozważ rower wspomagany elektrycznie. Rozważ też opcję "rower + SKM" jeśli twoje miejsce pracy leży w zasięgu 5-10 minutowego spaceru od najbliższej stacji SKM.

          • 0 1

    • $$$$

      Bo tu nie chodzi o przejście tylko o w wydanie kasy miasto ma za dużo A same te przejście to porażka miasta

      • 11 4

    • Mało tego, zamknijmy całą trasę, (1)

      a samochody puśćmy jak 30 lat temu, przez Chmielną i Elbląską, obok Stągwi Mlecznych, a Grunwaldzką zwęzić do jednego pasa... ćwierćinteligenci obarczeni d**ilizmem

      • 7 5

      • No tak, tacy zazwyczaj tam jeżdżą.

        Spróbujesz przejechać zgodnie z przepisami żeby trafić na zieloną falę, to Cię jeszcze otrąbią...

        • 2 3

    • Radni (2)

      Radni twierdzą że przejścia podziemne są niebezpieczne, dlatego z uporem maniaka budują naziemne.
      .

      • 3 4

      • bo są : wyobraź sobie posłanie swojej 13 letniej wnuczki po chleb w grudniowe popołudnie. (1)

        takich przykładów można by mnożyć w nieskończoność (ty też bywałeś lub będzie niepełnosprawny jak się zestarzejesz).

        • 0 1

        • Dobre oświetlenie

          +windy dla niepełnosprawnych+monitoring i po problemie.

          • 1 0

    • haaa

      zapytaj tej od rydwanu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.