Opinie (257)

  • (36)

    Miasto zapomnialo wytlumaczyc ludziom, ze tramwaje pojada wolniej bo przybedzie im swiatel

    • 244 58

    • (14)

      Ale za to szybciej dojdziesz nie przez straszny tunel.

      • 23 68

      • (2)

        zawsze mozesz zginac na przejsciu dla pieszych

        • 52 24

        • (1)

          moze u was we wsi . w gdansku sa juz przejscia naziemne i jakos ludzie masowo np we wrzeszczu nie gina

          • 25 29

          • Gdańsk ludku piszemy wielką literą!

            • 10 4

      • Dla pieszych lepsze przejście podziemne (4)

        nie trzeba czekać na światłach, często te przejścia są dwuetapowe. Lepiej wyremontować tunel tak by nie straszył i zamontować windy

        • 54 24

        • I BEZPIECZNIEJSZE podziemne

          • 33 16

        • dla ciebie idioto lepsze jest leczenie niz chwalenie sie głupotą! (1)

          • 9 29

          • Skąd tyle niechęci i agresji? Nawet jak się nie zgadzasz z czyjąś opinią to nie obrażaj!

            • 3 0

        • zobaczymy co powiesz w wieku 70, 80 lat

          • 3 5

      • szybciej to zginiesz na (5)

        Takim przejściu. Ludzie jak bydło będzie się spieszyć i będą ginąć. Tak było jest i będzie na przejściach.

        • 20 16

        • "Ludzie jak bydło" (3)

          Punkt widzenia typowego kierowcy z wąsem. Ale już niedługo się za was wezmą, przybędzie opłat i widzimy się w tramwaju :D

          • 22 22

          • Widzę Ciebie w tramwaju (1)

            przez okno mojego samochodu elektrycznego

            • 10 13

            • tak samo stojącego w korku jak 30-letni diesel

              i tak samo wiele przestrzeni parkingowej zajmującego.

              Samochody elektryczne czy autonomiczne to ciekawostka, ale nie rozwiązują głównego problemu - przestrzeniożerności samochodów. Spaliny i hałas to wcale nie najważniejsze problemy wywołane przez samochody w mieście.

              • 5 3

          • Chciałbyś żebraku

            • 5 0

        • Rzeczywiście - codziennie w Gdańsku ludzie na przejściach padają jak muchy. Setki jak nie tysiące pieszych dzień w dzień...

          • 6 3

    • Moze szybciej (3)

      będzie mniej chętnych na tramwaj bo w końcu powstanie pas rowerowy i będzie można przejechać centrum jak człowiek.

      • 11 33

      • Przez kladke duzo szybciej

        • 7 8

      • Kalesony i tak będą jechać po jezdni (1)

        Po chodniku i na czerwonym

        • 8 5

        • No po jezdni. Pasy rowerowe bedą na jezdni mat**ku

          • 4 2

    • i spalin (4)

      pojazdy ruszające ze świateł generują b. duże ilości spalin

      • 29 8

      • Ojej (3)

        To może pojedź rowerem, jak się tak troszczysz o środowisko

        • 8 17

        • Jadąc rowerem (2)

          Wąchasz spaliny

          • 6 2

          • (1)

            Dobrze ze jadac autem ich nie wdycham ;)

            • 3 2

            • jadąc autem oddychasz powietrzem bardziej zanieczyszczonym spalinami

              niż powietrze, którym oddycha rowerzysta jadący poza pasem jezdni oddzielonym od jezdni pasem zieleni.

              • 1 0

    • uspokajamy pasażerów gdańskich tramwajów, (1)

      w rozkładach jazdy nie planujemy zmian wiec tramwaje będą miały dotychczasowy,wyśrubowany czas przejazdu,jednocześnie przepraszamy wszystkich pasażerów za szybszą jazdę motorniczych tramwajami od przystanku do przystanku

      w rozkładach jazdy nie planujemy zmian wiec tramwaje będą miały dotychczasowy,wyśrubowany czas przejazdu,jednocześnie przepraszamy wszystkich pasażerów za szybszą jazdę motorniczych tramwajami od przystanku do przystanku w celu nadrobienia postoju przed światłami i uspokajamy, że nie muszą dopłacać za rozkładowy dodatkowy czas przejazdu gdyż tego nie ma w planach :)

      • 16 6

      • Co Ty piep****z?

        Na tym skrzyżowaniu i tak są światła, więc po co narzekasz?

        • 2 2

    • Tramwaj,jesli nie wiesz (6)

      zatrzymuje sie na przystankach i czas postoju waha sie pomiedzy 30-60 sek.Odpowiednie zharmonizowanie tego postoju....i po problemie

      • 6 19

      • oczywiscie (4)

        kosztem najwazniejszych w miescie wlascicieli blachosmrodow....

        • 7 16

        • Dlaczego najliczniejsza grupa (3)

          Nie miałaby być najważniejsza?

          • 7 3

          • Bo wcale nie jest najliczniejsza (2)

            Jednym tramwajem jedzie 100-200 osób.

            Jednym samochodem najczęściej 1-2. To, że jest wiele samochodów nie znaczy, że tak wiele osób nimi jeździ.

            Choć tak, to jest spora grupa. Bardzo głośna i roszczeniowa.

            • 5 5

            • No ale jest najliczniejsza (1)

              W Gdyni do pracy własnym samochodem dojeżdża 52% osób. W Gdańsku poniżej 50%, ale wciąż jest to najpopularniejsza odpowiedź.

              • 1 2

              • te statystyki nie uwzględniają osób chodzących do pracy pieszo

                jest takich więcej niż jesteś w stanie sobie wyobrazić.

                • 1 0

      • Takie rzeczy w GAiT? Niemozliwe

        • 10 0

    • To w ogóle jest kupa śmiechu. "Dyrekcja Rozbudowy" - rozbudowa polega na likwidacji dróg. I jeszcze nazywają to inwestycją. Ktoś za to powinien pójść siedzieć.

      • 9 5

    • (1)

      Zastanawia mnie, czy nie było ważniejszych inwestycji w Gdańsku? Co to zmieni? Z podporządkowanych rzadko kto wyjeżdża, a jeżeli już to bus pasem włączy się bezproblemowo. Spowoduje to tylko spowolnienie tramwajów i

      Zastanawia mnie, czy nie było ważniejszych inwestycji w Gdańsku? Co to zmieni? Z podporządkowanych rzadko kto wyjeżdża, a jeżeli już to bus pasem włączy się bezproblemowo. Spowoduje to tylko spowolnienie tramwajów i jeszcze większe korki. Tylko po to by przejście naziemne klientom dewelopera zrobić?? Tak bardzo oblegane jest w tym miejscu przechodzenie przez jezdnię?

      • 12 5

      • Miasto

        Nie jest ale docelowo ma być, cała Wyspa jest w budowie, czego nie zauważasz patrząc jak deb"l w zderzak poprzedzającego Cię auta.

        • 4 4

  • (12)

    W końcu, obwodnica jest dalej - Południowa, to jest lokalna droga w środku miasta, a nie autostrada.

    • 139 115

    • (6)

      Taa jasne i ludzid maja nadkladac 30km obwodnica

      • 27 37

      • Idźmy dalej (2)

        80 km

        • 19 7

        • Ja, bez kozery powiem 500! (1)

          Kto da więcej?

          • 11 6

          • 500+

            • 10 4

      • tak (1)

        Śródmieście nie powinno służyć do tranzytu.

        Rozumiem, że w ramach oszczędności wprowadzimy ruch na Długiej. Patrz ile się tam przepustowości marnuje.

        • 5 9

        • Przedmieście

          Od kiedy Dolne Miasto jest w Śródmieściu. Podwale Przedmiejskie jak sama nazwa wskazuje leży na przedmieściu miasta a nie w centum.

          • 6 6

      • ludzie chodzący pieszo będą mieli krócej

        nie utożsamiaj "ludzi" wyłącznie z kierowcami i pasażerami samochodów.

        • 0 0

    • Wieś (2)

      Chyba jesteś ze wsi, skoro dla ciebie Podwale to autostrada.

      • 23 31

      • Chyba to fy jesteś ze wsi, skoro dla ciebie samochód to najważniejszy albo i jedyny środek komunikacji.

        • 22 20

      • Blizej jej do autostrady niz miejskiej drogi

        • 20 12

    • (1)

      To jest średnicówka debilu a nie droga wewnętrzna w Twojej kuwecie

      • 6 1

      • dobrze prawisz, ale po co obrażasz nadmiernie wrażliwą grupę roszczeniowców?

        oczywiście mam na myśli użytkowników samochodów.

        • 0 0

  • nieszkodzi, że będa utrudnienia (26)

    potem będą ułatwienia. Nie trzeba będzie wchodzić w tunel, tylko będzie bardziej po ludzku

    • 112 169

    • (10)

      I zginac pod kolami

      • 27 31

      • (5)

        gdzie tak jest?

        • 17 10

        • wszędzie gdzie ludzie spieszą się na tramwaj i przebiegają na czerwonym (2)

          • 23 8

          • Nazwij przystanek

            • 2 2

          • problemem jest to, że wielu kierowców przejeżdża na późnym żółtym

            lub na czerwonym.

            Kierowcy potrafią kosić ludzi na chodnikach, drogach dla rowerów i przystankach tramwajów i autobusów.

            Stąd warto inwestować w poprawę komfortu chodzenia pieszo i jazdy rowerem; uspokajając ruch w pobliżu tras obsługiwanych komunikacją miejską.

            • 0 1

        • (1)

          Wszędzie/. Zobacz co się dzieje na ulicach. Co chwilę potrącenie. Tu będzie to samo.

          • 17 6

          • co chwilę to kolizje między użytkownikami samochodów

            warto działać na rzecz przesiadania się kierowców na inne środki lokomocji, nie wywołujące takich kosztownych i bolesnych zdarzeń drogowych.

            • 1 0

      • (3)

        na hucisku tak ludzie masowo gina ?

        • 9 7

        • dlaczego zaraz masowo ? (2)

          wystarczy jedna osoba - to też za dużo
          np. na Zaspie przy szpitalu, zupełnie niepotrzebna śmierć pod kołami, na czerwonym świetle spiesząc się do autobusu

          • 17 2

          • Na czerwonym? Tam nie było świateł.

            • 3 6

          • niestety

            kierowcy często pędzą jeszcze na czerwonym

            • 5 3

    • tam jest bezpieczne przejście podziemne (5)

      • 26 19

      • Przejście podziemne jest lepsze (3)

        Nie stoisz na światłach

        • 21 13

        • Im się nie chce zsiadać z roweru i niesc (2)

          go po schodach. To po jaki grzyb się dusisz na tym rowerze jeden z drugim, bo chyba nie dla wygody i sportu tylko z konieczności.

          • 11 12

          • powiedział co wiedział. expert z przed tv z piwem w łapie i fajką w gębie (1)

            • 9 12

            • ten ekspert ma furę (za kilka tysięcy) i komórę, którą trzyma w łapie jak jedzie.

              • 4 7

      • powiedz to swojej 12 letniej wnuczce gdy będziesz ją wysyłał po bułkę z masłem

        w listopadowe popołudnie.

        • 1 0

    • W każdym normalnym zachodnim mieście samochody schodzą pod ziemię w tunelach (6)

      Budyń nam proponuje rozwiązanie prowizoryczne i przestarzałe!!!
      Tak samo jak jak Budyń kupuje autobusy na ropę, które trują nas wszystkich zamiast inwestować w elektryczne!!!!!!!1

      Budyń to skansen

      • 12 12

      • (2)

        jakis przykład

        • 4 5

        • Kalinigrad (1)

          • 9 0

          • Moskwa, Wołgograd, Mińsk

            • 3 1

      • (1)

        "Budyń to skansen" - nie zgodzę się bo w pierwszym rzędzie to katolik chyba ze wg ciebie katolik to skansen

        • 1 5

        • Siostro! Pacjent gorzej się czuje i majaczy coś...

          • 2 0

      • w dobrze zarządzanym mieście (np. takim jak Singapur) liczba samochodów dopuszczanych do ruchu

        jest ściśle reglamentowana i kosztuje bardzo dużo pieniędzy.

        Sensownym kierunkiem jest obciążanie kierowców kosztami, które ich decyzje generują - nie tylko podatki za paliwo, ale opłaty za korzystanie z przestrzeni miejskiej i pokrywanie kosztów wypadków, które powodują.

        • 1 0

    • Ulatwienia (1)

      Bo jak otworzą forum radunia to i tak wszystko stanie w paraliżu komunikacyjnym i wtedy wreszcie rowerzyści będą mogli jeździć jak będą chcieli A piesi w centrum będą zakładać maseczki węglowe żeby nie wdychać spalin aut stojących w korkach. Centrum stanie się miejscem przyjaznym dla rozwoju raka płuc! Brawo miasto Gdańsk

      • 12 3

      • na razie jest już od dawna miejscem przyjaznym dla rozwoju nadwagi, otyłości

        i wielu innych chorób cywilizacyjnych.

        Nie patrz na tę ulicę jako wyizolowany przypadek: chodzi generalnie o redukcję skali ruchu samochodów - zwłaszcza niepotrzebnych przejazdów na krótkie odległości.

        • 1 0

  • Utrudnienia w srodmiesciu to trwaja nieprzerwanie od 8 lat (6)

    JAKBY MIASTO BYLO pograzone w jakiejs wojnie z mieszkancami.

    • 133 43

    • Wojna w Budyniu

      Wszystkie inwestycje drogowe to padaka. Na Chełmie na skrz. Sikorskiego z Dragana rozebrano przed weekendem przejazd przez tory tramwajowe, po czym firma ma wolny weekend. Czy oni tam u Budynia pozamieniali się na głowy z własnymi...?

      • 31 6

    • i autobus nr 100 nadal nie jeździ całą trasą ...

      Miasto obiecywało tylko udogodnienia dla mieszkańców (i nie tylko),. Autobus 100 nadal nie jeździ przez Ogarną i Św Ducha - nikt nie wie dlaczego.

      • 14 1

    • ta przebudowa to akurat na wniosek mieszkańców

      • 3 15

    • to nie miasto jest pogrążone w jakiejś wojnie z mieszkańcami (2)

      to niektórzy kierowcy (niestety wielu z nich) są pogrążeni w wojnie z innymi kierowcami o miejsce na jezdni lub o miejsce do parkowania.

      Przy okazji obrywają piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji publicznej.

      • 4 6

      • (1)

        Tak, bo piesi w przejściu podziemnym obrywali od kierowców najbardziej, a komunikacja publiczna na tych nowych światłach wcale nie będzie stać. Ręce opadają momentami jak się czyta posty różnych nawiedzeńców.

        • 2 3

        • piesi w przejściach podziemnych byli dyskryminowani i padali ofiarą meneli

          nie tylko kierowcy stwarzają zagrożenie dla ruchu pieszych

          • 0 0

  • Watpie (9)

    Watpie że cała inwestycja będzie zrealizowana,raczej tylko skrzyżowanie z Chmielna bo o nic innego tu nie chodzi tylko zrobić dobrze deweloperom i firmom które będą mieściły się w nowych budynkach na Wyspie Spichrzów

    • 183 32

    • Dokładnie!

      • 36 6

    • I jak myślę podobnie (1)

      • 21 5

      • to że myślisz podobnie nie musi oznaczać, że nie myślisz fałszywie

        prawda leży tam gdzie leży.

        Poprawianie warunków życia deweloperów może poprawiać warunki życia mieszkańców i przyjezdnych (nie wszyscy z nich preferują korzystanie z samochodów w rejonie centrum miasta).

        O tym nie pomyślałeś?

        • 1 0

    • nie deweloperom tylko mieszkańcom (4)

      deweloperzy nie mieszkają na Chmielnej i nie będą korzystać z tego skrzyżowania
      czy skrzyżowania i drogę przelotową obok twojego domu budował deweloper ? - nie bo nigdzie tak nie ma, co najwyżej drogi wewnątrz osiedlowe buduje deweloper, a drogi główne buduje miasto dla mieszkańców

      • 8 29

      • Jakim

        Jakim mieszkańców prosto tam kupuje tylko Warszawka apartamentowce na wynajem

        • 33 6

      • nawet jesli, to podatki od tych mieszkań są płacone w Gdańsku (2)

        • 4 16

        • I co z tego masz? (1)

          Ja ci powiem : giewno

          • 6 3

          • mam wrażenie, że nawet jak byś z tego coś miał, to byś tego nie zauważył.

            Żółć nienawiści do ludzi ogranicza wzrok.

            • 1 0

    • A czemu to robi dobrze deweloperom?

      -> bo drożej sprzedadzą mieszkanie.

      Dlaczego drożej sprzedadzą mieszkanie?
      -> Bo jest wtedy lepsza lokalizacja

      Czy sprawianie, że centrum miasta staje się lepszą lokalizacją jest czymś

      -> bo drożej sprzedadzą mieszkanie.

      Dlaczego drożej sprzedadzą mieszkanie?
      -> Bo jest wtedy lepsza lokalizacja

      Czy sprawianie, że centrum miasta staje się lepszą lokalizacją jest czymś złym? Może, aby broń boże nikt nie zarobił należałoby na cyplu Wyspy Spichrzów zrobić śmietnisko, a na Długiej parking wielopoziomowy?

      • 4 0

  • Najlepiej to ssobie przy szyjkach zwężćcie , chromolone urzędasy.. (2)

    • 85 41

    • Budyń to skansen (1)

      On proponuje rozwiązanie przestarzałe i fatalne dla obu stron - pieszych i samochodów.
      Wszędzie na zachodzie buduje się w takich miejscach tunele dla samochodów, tylko to jest droższe. Tak nas chytry, sprytny,

      On proponuje rozwiązanie przestarzałe i fatalne dla obu stron - pieszych i samochodów.
      Wszędzie na zachodzie buduje się w takich miejscach tunele dla samochodów, tylko to jest droższe. Tak nas chytry, sprytny, cwany Budyń oszukuje.

      Nie zna się i np. kupuje niemieckie autobusy na ropę, które trują nas wszystkich zamiast inwestować w elektryczne!!!!!!! Może dla niego ważniejsze jest to że zapłaci z naszych podatków za odchodzące do historii niemieckie diesle zamiast Polskie elektryczne Solarisy

      • 9 8

      • nuda powtarzasz sie

        • 1 2

  • Przebudowa dla deweloperów! (2)

    • 166 35

    • którzy deweloperzy będą mieszkać na tych osiedlach przy Chmielnej ? (1)

      raczej zwykli mieszkańcy miasta tam zamieszkają.
      Przestańcie pieprzyć że drogi są budowane dla deweloperów - wszystkie drogi główne w mieście były budowane na koszt miasta i Długi Targ, Grunwaldzka, czy

      raczej zwykli mieszkańcy miasta tam zamieszkają.
      Przestańcie pieprzyć że drogi są budowane dla deweloperów - wszystkie drogi główne w mieście były budowane na koszt miasta i Długi Targ, Grunwaldzka, czy Rzeczypospolitej i dla mieszkańców a nie dla deweloperów z tą różnicą że część była budowana 50. 100 lub 400 lat temu, ale zawsze na koszt miasta

      • 9 26

      • zwykli mieszkańcy? hahaha

        jasne, bo zarobki w Gdańsku są takie super, że zwykłego mieszkańca stać na deweloperkę za 12 tys. za m2. Remont dla warszawki i dzikiego wynajmu na doby

        • 9 1

  • Cykl, obiecalem zalatwilem (2)

    Mieszkanie mam. obiecalem zalatwilem mieszkanie mam a dojazdy gratis.... Zrobie wam

    Jak to jest ze deweloper kupuje za 10mln dzialke np.od miasta a miasto robi przebudowe za 12.... ? Ale oglasza to po

    Mieszkanie mam. obiecalem zalatwilem mieszkanie mam a dojazdy gratis.... Zrobie wam

    Jak to jest ze deweloper kupuje za 10mln dzialke np.od miasta a miasto robi przebudowe za 12.... ? Ale oglasza to po zakupie.... Albo sprzedaje dzialki ,a potem zmienia plan.....na 2x lepszy lub sprzesaje dzialke ...z budynkiem nie do ryszenia a potem zezwala na rozbiorke....

    • 127 18

    • samochody pod ziemię, budować tunele dla samochodów!!! (1)

      Tylko budynia na to nie stać i proponuje przejścia naziemne,bieda

      • 10 6

      • nudzisz

        • 1 0

  • trójmiasto to mała Sycylia, prezydenci robią co chcą. (4)

    Mieszkańcy protestują a oni nie biorą tego pod uwagę. Koniec z tym!

    • 124 40

    • (2)

      Sycylia jest w rekach kosciola jak u nas trafne porownanie!

      • 3 3

      • A kościół w czyich jest rękach? (1)

        • 0 2

        • Mamony

          • 1 2

    • zmień płytę, cienki pisowski trolu z pampersem w kroku ,bo w każdym temacie co w Gdańsku się

      dzieje ,czy dobrego czy złego piszesz to samo

      • 4 1

  • chucpa (3)

    Cala wyspa deweloperska to dlaczego z naszych pieniędzy robi się im drogi i udogodnienia ? My Gdańszczanie mamy doplacać do deweloperskich interesów ,to chore prezydent nas okrad i dje biznesowi nasze podatki !

    • 136 20

    • drogi są budowane dla mieszkańców z podatków mieszkańców (2)

      a kto dopłacał do dróg wokół twojego domu ?
      takie jest zadanie miasta żeby budować drogi dla mieszkańców, tak było jest i będzie, nie tylko w Gdańsku, ale na całym świecie
      Czy SKM-ka była budowana dla

      a kto dopłacał do dróg wokół twojego domu ?
      takie jest zadanie miasta żeby budować drogi dla mieszkańców, tak było jest i będzie, nie tylko w Gdańsku, ale na całym świecie
      Czy SKM-ka była budowana dla deweloperów którzy budowali na Zaspie, Żabiance i Przymorzu ?? Czy Rzeczypospolitej czy Chłopska była budowana dla deweloperów i jeszcze linia tramwajowa ?
      czy Al.Zwycięstwa była budowana dla deweloperów z Wrzeszcza ?
      Nie, nie, nie, miasto buduje drogi dla mieszkańców, a nie dla deweloperów czy inwestorów
      Ludzie ogarnijcie się trochę i spójrzcie normalnie - takie jest prawo i obowiązek miasta
      To że niektóre z tych dróg były zbudowane kilkadziesiąt czy kilkaset lat temu nie znaczy że ktoś zbudował je prywatnie - wszystkie i zawsze były budowane z podatków przez miasto

      • 13 23

      • pissuary tego nie ogarna nigdy . szkoda tlumaczyc

        • 8 12

      • wielu mieszkańców od lat dojeżdża po płytach typu yomb lub po czyms jeszcze gorszym

        trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że niektórzy deweloperzy są pod tym względem faworyzowani i ich inwestycje nie muszą czekać po kilkanaście lat na wsparcie budową dróg dojazdowych z podatków.

        • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.