2019-06-25 10:19
Opinia wyróżniona
Duża ilość drzwi zapewnia szybką wymianę pasażerów - w efekcie można by przyspieszyć przejazd tej z nazwy szybkiej kolei miejskiej.
Jeszcze zeby dworce byly do tego przystosowane.
A to sie robi z dworcami obecnie to dramat.
2020-01-06 12:22
...na trasie SKM z Wejherowa do Gdańska Śródmieście tych dworców masz dziewięć!!! Reszta to przystanki osobowe. A tytuł artykułu już nieaktualny, bo: jesień minęła, 2019 minął... a przetargu nie ma!
2019-06-25 13:28
i to by przyspieszyło załadunek na dworcach
2019-06-25 14:09
2019-06-25 14:37
2019-06-26 00:47
2019-06-25 08:28
Opinia wyróżniona
Na trasie Wejherowo -Gdańsk potrzebujemy składów prawie takich jak w metrze: duża ilość drzwi do szybkiej wymiany pasażerów, duże przyśpieszenie, mała ilość miejsc siedzących , jedna wysokość peronów, itp. Jeśli jednak
Na trasie Wejherowo -Gdańsk potrzebujemy składów prawie takich jak w metrze: duża ilość drzwi do szybkiej wymiany pasażerów, duże przyśpieszenie, mała ilość miejsc siedzących , jedna wysokość peronów, itp. Jeśli jednak zakup nowego taboru ma sfinansować Urząd Marszałkowski to oznacza, że będzie on wymagał składów dostosowanych także do przewozów regionalnych. Czyli pociągi będą wolniejsze, pojawi się więcej rzeczy sensownych przy dłuższej podróży (np. WC -a złośliwi mówią że także kuszetki ;) ) - ale to ograniczy w istotny sposób wygodę i zdolności przewozowe SKM w Trójmieście. Jedyny sensowny pomysł to docelowo skomunalizowanie SKM tak żeby miejskie gminy decydowały o wyborze taboru. W mieście przecież jeździmy niskopodłogowymi autobusami a nie z autokarami przystosowanymi do dalszych podróży...
2019-07-07 18:18
Co do taboru się zgadzam, powinien być taki jak w berlińskim s-bahn. Niestety nikt w Polsce takiego nie produkuje. Ale po co komunalizować? Po to, żeby potem prywatyzować? Jaka spółka komunalna w mieście działa dobrze?
2019-06-25 15:23
Przewozy marszałkowskie to również przewozy SKM. Nie wiem skąd pomysł, że marszałek nie odpowiada za przewozy po dużym i małym trójmieście. Wszystkie perony na linii 250 mają jednakową wysokość 960 mm. Dziura między pociągiem a peronem wynika z niedostosowanie taboru do tej wysokości peronów.
2019-06-25 13:57
Pociąg musi być jednak alternatywą dla samochodu.
Czym ma zachęcić do przesiadki - miejscem stojącym? Nie żartuj sobie.
Czasy, w których upychało się jak bydło ludzi w wagonach, żeby ich przewieźć jak najwięcej (mam nadzieję) minęły.
2019-06-25 20:13
spróbuj sobie o 7 przejechać z wyścigów na przymorze czy o 15 w drugą stronę i zobaczysz co będzie dla ciebie cenniejsze - dodatkowe miejsce siedzące czy dodatkowy metr kwadratowy do stania...
2019-07-07 18:51
W ten sposób zgadzasz się na substandard w obsłudze pasażerów.
2019-07-07 18:28
Tutaj masz rację. Jeżeli podróżujesz na trasie Gdańsk - Gdynia, już nie.
2019-06-25 14:11
Druga Japonia drugi bangladesz i indie. TEgo chcieli samorzadowcy i prawie im sie udaje.
2019-06-25 20:19
To naszych podatków - tylko tak widzą sposób na dochody miasta. Lub tak im powiedziano. Więc im "nas" więcej, tym w kasie więcej. I jeśli z niej nie wydawać na zbędne fanaberie typu komunikacja, tym więcej zostanie do podziału!
2019-06-26 00:38
obecnego Gdanska.
2019-06-25 11:53
Kolejne żerowisko dla "dużych chłopców" bawiących sie kolejką PIKO (ktoś pamięta?) albo fotografujących się na tle autobusu "naj, naj, naj...". Fajnie się kupuje nowy sprzęt, tylko gdzie go przechowywać i serwisować?
rozwiń...
Kolejne żerowisko dla "dużych chłopców" bawiących sie kolejką PIKO (ktoś pamięta?) albo fotografujących się na tle autobusu "naj, naj, naj...". Fajnie się kupuje nowy sprzęt, tylko gdzie go przechowywać i serwisować?
Bo to tacy fachowcy...
Jak nieudolnym trzeba być aby nie potrafić ułożyć pożądanych relacji z usługodawcą, którego jest się jedynym klientem?!
To trzeba, po prostu, nie chcieć...
2019-06-25 11:02
że nie pracujesz w zarządzie SKM :D Dla nich każde słowo twojej wypowiedzi to będzie jakaś chńszczyzna.
SKM działa tragicznie i się nic nie poprawi póki mamy prezesów dojeżdżających do "pracy" limuzynami, a nie kolejką w godzinach szczytu.
Jedyny środek transportu zdatny dla nich to taczki.
2019-06-25 11:55
No już na pewno Beckham... ;) :)))
2019-06-25 07:55
Opinia wyróżniona
Dużo drzwi, szybkie i mały odstęp od peronu. Nie powinien to być skład projektowany na dalekie trasy. Przedziały na stojące rowery, nie wiszące.
2019-06-25 20:06
tylko sposób z ich korzystania, przez drzwi powinno się wsiadać i wysiadać dwójkami, a obecnie ma to miejsce gęsiego przez to że okolice drzwi okuopwane sa przez stójkowych co to niebawem za 12 stacji wysiadają i ludzi
tylko sposób z ich korzystania, przez drzwi powinno się wsiadać i wysiadać dwójkami, a obecnie ma to miejsce gęsiego przez to że okolice drzwi okuopwane sa przez stójkowych co to niebawem za 12 stacji wysiadają i ludzi na peronach którzy chcą wsiąść ale miejsca na wysiadających nie zrobią. Brak kultury i rozumu. Pamiętam EW58 po 3 pary drzewi na wagon i nie były to udane konstrukcje, ale może w nowym wydaniu będzie i praktycznie i przestronnie bez ścian działowych w środku. Duże przyśpieszenie - jestem za + podniesienie dopuszczalnej prędkości na linii; co da nam duże przyśpieszenie jak EZT nie pojedzie szybciej niż dozwolone na linii 70km/h?
2019-06-25 10:03
2019-07-07 18:55
Nawet na drewnianych siedzeniach nie bolały plecy. Pociągi jeździły częściej i krócej stały na przystankach. Od peronu miały po 4 pary drzwi, a szpara miedzy pociągiem, a peronem - niewielka.
2019-06-25 08:59
2019-06-25 12:32
2019-06-25 13:55
2019-06-25 14:39
albo lepiej żółta lodź podwodna
2019-06-25 10:38
2019-06-25 08:35
zaproponuj
2019-06-25 07:00
Hahah ! 1 kwietnia już był ! Zebrało się na żarty
2019-06-25 07:57
nie wiadomo skąd SKM weźmie wkład własny.
Umowa wieloletnia tylko za udziały w SKM!
2019-06-26 06:06
2019-06-25 08:01
Weźcie kupcie składy przystosowane do ruchu podmiejskiego a nie, znowu EZTy przeznaczone do ruchu regionalnego
2019-06-26 01:34
Serio pytam :-)
2019-06-26 06:08
Z dużą ilością drzwi
2019-06-25 08:37
jak czegos bardzo chcesz to to dostaniesz. kiedys....
2019-06-25 10:15
2019-06-25 08:46
choćby jeździł jak magnetyczny i miał skóry, klimy inne bajery
2019-06-25 10:16
2019-06-25 13:36
w okresie międzywojennym PKP zamówiło składy spalinowozów w Szwecji ... mimo wielomiesięcznych próśb i monitów szwedzkiego producenta ... PKP /tak jak i dziś ma w zwyczaju/ olewało sprawę malowania .... aż w końcu by
w okresie międzywojennym PKP zamówiło składy spalinowozów w Szwecji ... mimo wielomiesięcznych próśb i monitów szwedzkiego producenta ... PKP /tak jak i dziś ma w zwyczaju/ olewało sprawę malowania .... aż w końcu by zmusić PKP do odbioru i Zapłaty ... Szwedzi pomalowali te składy - w szwedzkie barwy narodowe ... i stąd właśnie dziś to są kolory PKP jasno-żółto/granatowy
2019-06-25 22:13
No. Klasa. Ostatnio jechałem skm. K...wa, jaki smród. Najpierw się zastanawiałem czy panu z naprzeciwka aż tak przez buty śmierdzą skarpety. Wysiadł a tu nadal wali. Więc się rozglądam. A to po prostu siedzenie. Wolę nie myśleć czym. I nie chce więcej takich przeżyć
2019-06-25 07:01
2019-06-25 07:02
Na północ już jeździ - Chylonia/Cisowa.
Mówisz chyba o wschodzie czyli pogórze i Oksywie
2019-06-25 07:25
Ważne że jedzie na południe do Rumi i na zachód do Sopotu
2019-06-25 07:56
2019-06-25 08:30
Następny geograf po gimnazjum specjalnym.
2019-06-25 08:29
Na geografii to ty chyba w szkołę kamieniami rzucales.
2019-06-25 10:11
Nie, w ciebie kujonie.
2019-06-25 08:55
:)
2019-06-25 10:19
z kompasem też nasz zaległości
2019-06-25 07:56
2019-06-25 08:17
2019-06-25 08:48
2019-06-25 09:40
2019-06-25 12:28
W Gdyni mają wozić nas gondole kilkuosobowe, z kilkoma stacjami pośrednimi na żądanie?
- To jeszcze nic pewnego, ale takie rozwiązania na świecie już się stosuje. Wymyślono je 10 lat temu, a u nas powstaną
W Gdyni mają wozić nas gondole kilkuosobowe, z kilkoma stacjami pośrednimi na żądanie?
- To jeszcze nic pewnego, ale takie rozwiązania na świecie już się stosuje. Wymyślono je 10 lat temu, a u nas powstaną najwcześniej za kolejne 10 lat. Obecnie funkcjonujące pozwalają jednak na zjazd wagoników na stacje pośrednie bez konieczności zatrzymania czy zwalniania pozostałych.
2019-06-25 13:39
elektryczne samochody / podziemne koleje wielkich prędkości / obniżone podatki / mostki nad rzeczkami w każdej gminie i przywrócenie PKS do małych miejscowości
2019-06-25 14:15
2019-06-26 06:12
Tylko gondoli brakuje
2019-06-25 07:01
SKM jak zwykle z 15 lat za murzynami.
2019-06-25 07:50
To znaczy, że 15 przed tobą? :)
2019-06-25 08:28
2019-06-26 06:13
2019-06-25 10:29
Przez "madre" władze rozdajace pozwolenia na zabudowe bez konkretnego pomyslu na infrastrukture. Własnie przez to, że władze chca wbrew polozeniu i uksztaltowaniu zrobic z Gdanska druga Warszawe sa ogromne problemy z
Przez "madre" władze rozdajace pozwolenia na zabudowe bez konkretnego pomyslu na infrastrukture. Własnie przez to, że władze chca wbrew polozeniu i uksztaltowaniu zrobic z Gdanska druga Warszawe sa ogromne problemy z komunikacja w Gdańsku.
Warszawa nie jest miastem portowym jak Gdańsk. To calkiem inna organizacja komunikacji.
Kiedy to prezydent i marszalek zrozumieją wroci ład do miasta komunikacja poprawi sie na powrót.
2019-06-25 11:08
Inż. Kwiatkowski przewidział arterię komunikacyjną szybkiej kolei miejskiej, rozumiał topografię (morze po jednej, wzgórza po drugiej). Niestety wszyscy, którzy przyszli po nim takiej wizji nawet nie rozumieli, nie mówiąc o kontynuowaniu.
2019-06-25 12:35
i może BeRLIN jeszcze???
TY bajkopisarzu !!!!
2019-06-25 14:17
obecnego podwladnego Krowki. podlizuje sie muuu..
2019-06-25 14:49
:)))
2019-06-25 07:02
Czyli kolejka kursująca w środku dnia powszedniego co 15min! Brawo SKM!
2019-06-25 07:07
A może te stare składy są tak bardzo awaryjne, że potrzeba dla nich dużej rezerwy? Nowe składy rozwiązały by ten problem, choć stosunek 1 do 2 faktycznie wydaje się duży.
2019-06-25 10:12
to te nowe się zawieszają. Pociągi z lat 70tych to technologia gniotsa-niełamiotsa, w sam raz na polskie warunki.
2019-06-25 07:23
Myślenie nie boli :)
2019-06-25 07:31
2019-06-25 07:41
Janusz, Ty przecież masz limuzynę z kierowcą!
2019-06-25 07:50
Teraz skład jest złożony z dwóch kolejek trzyczłonowych.
Nowe będą np. siedmioczłonowe, to jasne że potrzeba ich wtedy 2x mniej żeby zachować tę samą częstotliwości i pojemność.
Ty jeździsz SKM czy tylko trollujesz pod wpisami o niej?
2019-06-25 08:19
a teraz w XXIw. to lepiej by było - małe składy - co 5min
2019-06-25 08:32
Teraz to jeździ dużo mniej osób niż kiedyś, a częstotliwość w szczycie zmieniła się tylko z 6 na 7,5 minuty. (no i oczywiście ługość, ale to jest to co postulujesz - krótsze często.
2019-06-25 10:37
gryzipiórku...
2019-06-25 10:46
Solidarusko-Styropianowy etos nieróbstwa obibokstwa i kac-ochlaństwa tam ciągle żywy
2019-06-25 11:11
Stare EN miały ze 200 miejsc siedzących i drugie tyle stojących.
Ostatnio kupione newagi mają może tyle samo siedzeń, ale stojących na pewno 2x mniej (o ile i nie 3x). Transport w 3mieście to przejazd kilku
Stare EN miały ze 200 miejsc siedzących i drugie tyle stojących.
Ostatnio kupione newagi mają może tyle samo siedzeń, ale stojących na pewno 2x mniej (o ile i nie 3x). Transport w 3mieście to przejazd kilku przystanków przez 10 minut, a nie podróż do granic województwa.
Miejsca stojące liczą się najbardziej, a ich będzie tyle co kot nakakał..
2019-06-25 07:52
Po to, żeby nie jeździły dwa złączone tylko pojedynczy a dwa razy dłuższy.
Motto z trojmiasto.pl jednak pasuje "Ludzie głupieją hurtowo i mądrzeją detalicznie."
Wisława Szymborska
2019-06-25 07:45
2019-06-25 07:40
Co za ludzie... Nie kupują nowych - źle! Będą kupować - źle! Polska, mieszkam w Polsce..
2019-06-25 10:13
kumasz?
2019-06-25 07:43
Jeden skład 6-7 wagonowy może zastąpić dwa mające 3 wagony, które i tak jeżdżą w parze.
2019-06-25 07:45
generalnie ludzkość wytrzyma, w upale 30 stopni, upchnięci jak śledzie w konserwach
2019-06-25 08:22
a teraz nosem tu smarkają, że za mało gąbkowatych miejsc siedzących i klimy nie ma?
2019-06-25 08:01
Nowe składy będą dłuższe. Jeden siedmioczłonowy skład, zastąpi 2 składy EN57.
2019-06-25 11:12
a jak się już poupychają, to w wąskim przejściu się nijak nie miną i nie dadzą rady wysiąść...
2019-06-25 08:02
I tak jeździ jako 10 - są połączone. Więc wyjdzie na jedno.
2019-06-25 11:14
chociażby dlatego, ze stare EN miały na końcach przedziały bagażowe (bydlęce), w których mogło się zmieścić mnóstwo ludzi.
Wymiana 20 starych pociągów na 10 nowych to dramatyczne zmniejszenie liczby miejsc stojących czyli mozliwości przewozowych!
2019-06-25 08:07
SKM chce wycofać najstarsze składy EN57, które zawsze jadą w trakcji podwójnej. Nowe składy mają mieć pojemność porównywalną do zestawu 2xEN57. Gdzie więc widzisz tu zmniejszenie częstotliwości, genialny matematyku?
2019-06-25 10:31
Twierdzisz, że jak EN57 jest zatłoczony, to ludzie czekają na następny? I dlatego rozwiązaniem jest dłuższy skład, bo wejdą ci co czekają i ci co dopiero przyjdą za 5 minut?
2019-06-25 11:16
tylko na papierze! Pojedź raz SKMką w godzinach szczytu i zrozumiesz jakie banialuki opowiadasz! EN57 mieści dużo ludzi na miejscach stojacych. Impulsy kupione w 2014/2016 nie mają miejsc stojących w ogóle! Po 5 w korytarzyku i z 10 w przedsionku przy drzwiach. To jest makabra!
2019-06-25 07:02
Należy sprywatyzować SKM a pociągi będą kosztowały 220 mln a nie 320 a wyjadą na tory w 2020 a nie 2023.
2019-06-25 07:12
Prywatne w praktyce częściej jest droższe od publicznego, już nie wspomnę o jakości. Pamiętacie polskiego busa? Zimą nie dało się tym jechać bo tak upchane siedzenia i były że nie dało się z kurtką zmieścić
2019-06-25 07:33
Dlaczego prywatne ma być droższe? Skoro płacisz mniej za miejski/państwowy transport, to znaczy, że resztę dopłacasz w podatkach. Tak trudno to pojąć?
2019-06-25 08:18
Jest jeszcze efekt skali.
Prywatnemu przedsiębiorstwu monopol wtedy uderza do głowy i dopiero ceny lecą...
2019-06-25 08:25
a i tak tak te sadzeniaczki-partacze gospodarzą na państwowym tak poPiSowo jak w janowie podlaskim
2019-06-25 10:08
wykupujesz sobie prywatny skm i walisz dowolnę cenę, bo nie masz totalnie żadnej konkurencji
Komunikacja miejska nie powinna nigdy być prywatna. Tak jak i służba zdrowia, straż pożarna, wojsko czy policja.
2019-06-26 06:22
2019-06-25 10:14
to się zarabia.
Takie jest wilcze prawo gospodarki liberalnej (libertyńskiej).
Oczywiście, płacę za transport publiczny w podatkach ale dzięki (!) temu samorząd ma mniej pieniędzy na inne działania i powinno
to się zarabia.
Takie jest wilcze prawo gospodarki liberalnej (libertyńskiej).
Oczywiście, płacę za transport publiczny w podatkach ale dzięki (!) temu samorząd ma mniej pieniędzy na inne działania i powinno to go motywować do większej, staranniejszej optymalizacji działań.
Jednak nie motywuje. Dlaczego? Patrz wyżej.
Stąd kiepsko skrywane intencje dalszego drenowania użytkowników, chociażby przez flirt z przedsiębiorczością. Po co umizgać się do użytkownika usługi, skoro można kupić jej dysponenta, jakim jest samorządowy urzędnik?
Dlatego od lat nie ma wspólnej, sensownej taryfy na usługi komunikacyjne i systemu ich rozliczeń. Za to będzie "elektroniczna portmonetka", z której "byznes" będzie brał tyle ile ustali z urzędnikiem...
2019-06-25 07:42
Wiesz jak działa przetarg? Chyba nie...
2019-06-25 09:40
i wypuszczamy zające.
Trzeba mieć kilku szwagrów, dla wszystkich wystarczy...
2019-06-25 08:11
2019-06-25 09:07
Ale ten prywaciarz zadba o to, aby wybrać optymalną ofertę zarówno pod kątem kosztów zakupu jak i późniejszego utrzymania.
Niestety, ale widzą jak rozpisane są państwowe przetargi to dochodzę do wniosku, że są ich
Ale ten prywaciarz zadba o to, aby wybrać optymalną ofertę zarówno pod kątem kosztów zakupu jak i późniejszego utrzymania.
Niestety, ale widzą jak rozpisane są państwowe przetargi to dochodzę do wniosku, że są ich dwa rodzaje:
a) tak dokładne wymagania, że pasuje produkt jedynego słusznego dostawcy
albo
b) eee. Ma jeździć. yyyyy. Kosztować mniej niż x. A i niech będzie kolorowy.
2019-06-25 10:03
Aby ocenić koszty utrzymania i eksploatacji, to trzeba się znać na tym co się chce robić. A przecież większość polskich "podsiębiorców" szczyci się umiejętnościa "zarządzania" a nie merytoryką działalności.
Więc
Aby ocenić koszty utrzymania i eksploatacji, to trzeba się znać na tym co się chce robić. A przecież większość polskich "podsiębiorców" szczyci się umiejętnościa "zarządzania" a nie merytoryką działalności.
Więc takie szacunki obarczone są sporym ryzykiem, dlatego lepiej dbać o dobre relacje ze zleceniodawcą a koszty przerzucać na użytkowników.
2019-06-25 10:11
o własne zyski.
Kursy wieczorem się nie opłacają? To je zlikwidujemy. Co z tego, że przez to miasto per saldo traci? Ważny jest portfel prywaciarza...
Za mało zysku z 1 biletu? To cenę podniesiemy 2x. Przecież nikt inny po naszych torach nie pojedzie, a do własnych samochodów 100% się nie przeniesie, możemy robić co chcemy.
2019-06-25 10:44
i inne dzieci mu przyklasnely.
Transport jest obok edukacji i obronnosci jednym ze strategicznych galezi, ktore bez podatkow od dobrze zarzadzanego panstwa sobie nie poradza.
Moge sie zgodzic, ze nie powinno sie latami trzymac tego samego zarzadu jesli sie nie sprawdza.
2019-06-25 13:44
po kilkunastu wypadkach kolejowych ... angielskiemu rządowi się taka prywata odwidziała ... za dużo było ofiar na km /rok
2019-06-25 14:23
2019-06-25 09:10
Uwazasz, ze autostrady sa takie drogie, bo sa prywatne czy panstwowe?
Gdyby sluzba zdrowia byla tylko i wylacznie panstwowa, to by kolejki zniknely, bo dzis lekarzom zalezy na kolejkach, zeby ludzie do ich
Uwazasz, ze autostrady sa takie drogie, bo sa prywatne czy panstwowe?
Gdyby sluzba zdrowia byla tylko i wylacznie panstwowa, to by kolejki zniknely, bo dzis lekarzom zalezy na kolejkach, zeby ludzie do ich prywatnych gabinetow chodzili, a gdyby ich nie bylo? to by zasuwali w publicznej sluzbie zdrowia. Prywatyzacja to bylo fajne haslo na poczatku lat 90, ja kwszystko bylo panstwowe. W Gdansku za wode i ogrzewanie placimy Niemcom, a ceny jakos nie sa najnizsze w Polsce, raczej odwrotnie, takze te kucypaly z wartoscia prywatna, to byl taki mit dla naiwnych polaków, bo bogactwo danego kraju na pewno nie bierze sie ze sprzedazy jego dobr, przedsiebiorstw itd. Niemcy jakos wszystkiego nie wyprzedali wszystkim w okolo, a bardzo duzo przedsiebiorstw jest panstwowych...
2019-06-25 13:51
a ceny są i 10x i 20x wyższe niż priv. w Polsce - a jak nie masz wykupionego prywatnie czy w pracy Drogiego Ubezpieczenia to zdychasz ... i nikogo to nie obchodzi
2019-06-25 10:39
SKM poki nie zaczeto stawiac raków architektonicznychi sprzedawac glupio gruntow. spełnialo doskonale swa role. A zapewniam cie, ze SKM byla duzo bardziej panstwowa do 1999 kiedy zaczeto robic z niej społeczki.
rozwiń...
SKM poki nie zaczeto stawiac raków architektonicznychi sprzedawac glupio gruntow. spełnialo doskonale swa role. A zapewniam cie, ze SKM byla duzo bardziej panstwowa do 1999 kiedy zaczeto robic z niej społeczki.
SKM akurat wiele wiele lat sie sprawdzala. Winne jest co innego. Zburzenie ukladu urbanistycznego miasta. Własnie przez to, że władze chca wbrew polozeniu i uksztaltowaniu zrobic z Gdanska druga Warszawe sa ogromne problemy z komunikacja w Gdańsku. Warszawa nie jest miastem portowym jak Gdańsk. To calkiem inna organizacja komunikacji. Kiedy to prezydent i marszalek zrozumieją wroci ład do miasta
Przez "mądre" wladze rozdajace pozwolenia na zabudowe, bez konkretnego pomysłu na nowa infrastrukture. komunikacja poprawi sie na powrót.
2019-06-25 10:40
Bo na PKP zarabia sie na przewozie towarów. cargo itd. Nie na skm.
2019-06-25 13:53
a na nierentowne linie ... czy państwowe czy prywatne i tak trzeba będzie zawsze dopłacać !!!
2019-07-07 18:47
Nieśmiało przypomnę optymistom, że nie ma w Polsce nawet prototypu miejskiego pociągu SKM z czterema parami drzwi na stronę.
2019-06-25 07:05
Jak wyżej.
2019-06-25 07:22
Chyba nie za naszego życia, smutne ale prawdziwe.
2019-06-25 07:59
I karnet na 2.5 biletu jak w śledziowicach-szczurzycach.
2019-06-25 10:06
niż to co jest teraz - 3 miasta, 30 biletów, nikt nic nie wie
2019-06-25 14:54
nawet jak wprowadzą jeden bilet na wszystko ... to i tak będzie taki burdel z km/ na godziny - co miasto inaczej ... że szybko zatęsknisz za tym - co jest teraz i obecnie
2019-06-25 15:55
Wystarczy odwiedzić Warszawę...
I juz inna rzeczywistość...
2019-06-25 08:10
2019-06-25 08:11
2019-06-25 08:19
Ale następnym razem, zanim zaczniesz pisać z Warszawy, zobacz, kto kandydował :)
2019-06-25 08:20
Zagłosowałeś na kiłę zamiast rzeżączki.
2019-06-25 08:27
2019-06-25 08:28
ilu was?
2019-06-25 08:29
....i na samolot zeby ten bilet też był!
2019-06-25 07:05
będzie się działo....
2019-06-25 07:24
oj będzie huczało
2019-06-25 07:36
Bylo za PO
2019-06-25 08:10
2019-06-25 09:40
Ludzie, którzy chyba nigdy w życiu nie jechali naszą kolejką kupili pociągi w standardzie międzmiastowym, totalnie nienadające się do krótkich podróży w mieście w godzinach szczytu. Fajnie że miękkie fotele, fajnie że
Ludzie, którzy chyba nigdy w życiu nie jechali naszą kolejką kupili pociągi w standardzie międzmiastowym, totalnie nienadające się do krótkich podróży w mieście w godzinach szczytu. Fajnie że miękkie fotele, fajnie że gniazdka, ale nie było gdzie stać, nie dało się przecisnąć do wyjścia, nie było czego się trzymać. Dość szybko z dwóch osobnych składów zrobili jeden i teraz to działa ok (do czasu ścisku, bo wtedy komfort jazdy znacznie gorszy niż w starożytnych EN57).
Sam plan zakupu zupełnie nic nie znaczy dopóki decydują o tym ludzie totalnie oderwani od rzeczywistych potrzeb podróżnych, szczególnie jeśli planują zlikwidować 2x tyle nadal sprawnych pojazdów.
2019-06-25 10:43
Egzemplarze, które nie przeszły przetargowego sita i tanio je spuszczono aby większej wtopy nie było...
2019-06-25 10:16
2019-06-25 14:57
kolanko znaczy oszczędzał ;)))
2019-06-25 07:05
Ilość drzwi się liczy.
Duża ilość drzwi zapewnia szybką wymianę pasażerów - w efekcie można by przyspieszyć przejazd tej z nazwy szybkiej kolei miejskiej.
Plus odpowiednie oznaczenia, zeby w drzwiach nie stali bramkarze.
2019-06-25 07:21
z Gdyni Stoczni do Głównej potrafi jechać 10 min, jeśli stamtąd akurat ma odjechać PKMka, na którą ktoś mógłby przypadkiem zdążyć
2019-06-25 10:04
miał na myśli wymianę w pociągu, a nie przesiadki. Jedno i drugie jest ważne, ale na nagminne opóźnienia pomoże szybsze wsiadanie/wysiadanie, a nie połączenie z PKM.
2019-06-25 07:53
Drzwi się otwierają, a na peronie ludzie stoją tak, że nie można wyjść.
2019-06-25 07:53
2019-06-25 08:28
dla suverena 500+ drzwi są niepotrzebnym luksusem i zbędnym wydatkiem... każda madka+ ci to powie i subix+ to potwierdzi
2019-06-25 09:44
musi być pierwszy do wsiadania, podepcze wszystkich, ale jednoczesnie musi stać przy drzwiach. W efekcie wpycha się na chama, robi piruet i zagradza wszystkich kolejnych...
W naszych warunkach jako skm
musi być pierwszy do wsiadania, podepcze wszystkich, ale jednoczesnie musi stać przy drzwiach. W efekcie wpycha się na chama, robi piruet i zagradza wszystkich kolejnych...
W naszych warunkach jako skm autentycznie lepiej sprawdziłyby się puste wagony z dużą ilością rurek, bez żadnych foteli (albo 1 rządkiem pod jedną ścianą) , a za to z szerokimi przejściami. Najwięcej osób jeździ kolejką po kilka-kilkanaście minut, a nie z lęborka do tczewa.
No ale tego się nie wie jak się jest prezesem który do SKM w godzinach szczytu nigdy w życiu nawet nie wsiadał...
2019-06-25 10:26
Kiedyś jeździły potrójne, a teraz nawet w godzinach szczytu zdarzają się pojedyncze.
2019-06-25 10:18
A to sie robi z dworcami obecnie to dramat.
2019-06-25 07:06
Bastion PO:)
2019-06-25 07:40
2019-06-25 08:55
Po co się w ogóle wypowiadasz
2019-06-25 07:48
2019-06-25 08:13
To taka rodzinna firemka, która wszystko przetrzyma.
2019-06-25 09:00
PiS rządzi już 2005 2007
2019-06-25 09:31
PO miało osiem lat, żeby pogonić klikę z SKM. Nie zrobili nic w tej sprawie, a teraz drą szaty. Obłuda...
2019-06-25 09:45
przez osiem ostatnich lat... polcy i polaki...
2019-06-25 10:33
kabaretowym grepsem?
2019-06-25 11:21
i ten z Robertem Górskim, i ten z Lizą Minelli...
2019-06-25 13:00
nie umiesz inaczej niż "moja-twoja"?
Co do tego z Lizą... to (za) duży komplement... Nie te buty, nie te okoliczności...
2019-06-25 14:59
razem wziętych
a te premie nam się po prostu należały
2019-06-25 09:46
ostoja liberałów.
Widocznie im (obu stronom) tak dobrze
2019-07-07 18:37
Pudło, kolego
2019-06-25 07:54
Skm = pis w najczystszej postaci, nowoczesni jak jareczek, syf jak w kociej kuwecie
2019-06-25 08:38
2019-06-25 08:55
2019-06-25 10:31
A to po jakiemu jest?
2019-06-25 15:52
2019-07-07 18:37
2019-06-25 10:18
Jest we władaniu PiSowskiej PKP
2019-06-25 10:50
2019-06-25 15:00
2019-06-25 07:07
Czyli pojazdów jest za mało więc wycofajmy jeszcze kilka. Żadnych wieloletnich umów z SKM dopóki nie będą własnością województwa, bo skończy się tylko tak że kolej będzie nadal robić nic tylko za większe pieniądze.
2019-06-25 07:45
Marszałek kupił kilka nowych pociągów. Wszystkie dał w użyczenie Polregio. W takim powiązaniu ma pasażerów podróżujących po Trójmieście.
2019-06-25 09:28
Może dlatego że polregio wywiązuje się z umów a SKM ma w poważaniu i pasażerów i samorząd?
2019-06-25 09:48
że spotykają sie przy niedzielnym, tradycyjnym obiedzie?
2019-06-25 08:16
To co, oddaj swój samochód marszałkowi, bo inaczej nie wyremontuje drogi do Twojej dzielnicy. Co za bezsensowne myślenie.
2019-06-25 08:38
województwo ma być zakładnikiem firmy? czas monopoli się skończył.
2019-06-25 09:25
Rzeczywiście, prawdziwa rewolucja...
2019-06-25 09:36
Władze województwa się przynajmniej od czasu do czasu wybiera, SKM może nic nie robić całą wieczność jeśli jej się na to pozwoli.
2019-06-25 15:02
2019-06-25 09:56
O naiwności!
Przecież to najbardziej pożądana forma działalności gospodarczej. Tylko dla swoich! No i urzędnicy uwielbiają "nic nie móc"...
Było Gdańskowi bankrutować ZNTK i wypychać resztki do Chojnic? Teraz
O naiwności!
Przecież to najbardziej pożądana forma działalności gospodarczej. Tylko dla swoich! No i urzędnicy uwielbiają "nic nie móc"...
Było Gdańskowi bankrutować ZNTK i wypychać resztki do Chojnic? Teraz nie mają czym obsłużyć portu i całej komunikacji wewnętrznej.
PKM? Dobre żarty... Paru urzędników na synekurach do sutej emerytury...
2019-06-25 09:26
Po pierwsze to nie jest prywatna firma tylko państwowa, a po drugie aktualnie to miasto jest zakładnikiem SKM. Mogą robić z rozkładem każdy nonsens kótry tylko im przyjdzie do głowy, bo są właścicielami i torów i
Po pierwsze to nie jest prywatna firma tylko państwowa, a po drugie aktualnie to miasto jest zakładnikiem SKM. Mogą robić z rozkładem każdy nonsens kótry tylko im przyjdzie do głowy, bo są właścicielami i torów i składów. Mogą się zachowywać jak kolej dalekobieżna mimo że tak naprawdę są częścią komunikacji miejskiej i nie odpowiadają przed nikim za wyniki swojej pracy. Dopóki samorząd nie będzie większościowym właścicielem nic się nie zmieni. Tabor mimo że leciwy nie jest największym problemem SKM tylko ich podejście.
2019-06-25 09:52
Widać taka umowa i taka determinacja do jej egzekwowania.
SKM ma tylko jednego (!) klienta więc ich monopol jest iluzoryczny.
Samorząd i SKM maja pakt o nieagresji, bo w komunikacji to kiepsko w województwie.
Po co więc urzędnikom dodatkowy kwas?
2019-06-25 10:03
pojazdy są znośne. organizacja jest do de.
a wycofać 20 składów i w ich miejsce wstawić 10 i to mniejszych to jest jakieś kuriozum.
2019-06-26 15:27
Rozkład akurat ustala Urząd Marszałkowski. Ceny biletów zresztą też. Ech... nie znam się, ale się wypowiem...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.