Opinie (559) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Nie da się

    Pan chyba liczy ze to SKM dostosuje sie do niego i godzin pracy, skoro ma elastyczne godziny pracy to po jaką cholerę bić pianę o 10 min różnicy w dojeździe ? Mamy co mamy, cieszyć sie że jest pokazujemy na zegarek a nie kalendarz jesli chodzi o spóźnienia. Nowobogacki zapomniał dodać jakie to nowe auto kupił za swoją korporacyjną pensyjkę na raty.

    • 0 0

  • czemu niema SKM od Pruszcza Gdanskiego do Wejherowa ???

    ???

    • 0 0

  • Pan Tomasz ma problemy psychiczne. (1)

    W sumie praca w korpo zobowiązuje.

    • 2 2

    • Ho ho ho hi hi hi... Karuzela śmiechu

      Zapewne wg ciebie mniej hańbiące jest żyć z zasiłków albo na garnuszku u rodziców?

      • 0 1

  • Ja tylko jedną rzecz bym zmienił (2)

    Rura wydechowa samochodu do środka kabiny, a nie na zewnątrz.

    • 3 6

    • Przed

      Przed napisaniem czegokolwiek , pomyśl .

      • 1 0

    • a moze ta rura do UW UM

      • 0 0

  • To jest niewiarygodne. (46)

    Tak niewykorzystany potencjał. SKMki powinny być nowe, czyste i kursować co 7 minut conajmniej od 6 do 22. Jest 2020 rok a w SKM pełen PRL!

    • 475 31

    • PRL ? widać, że zna Pan tylko z opowiadań. (1)

      Moja mama dojeżdżała ponad 20 lat codziennie z Oliwy do Gdyni Głównej i raz jedyny tylko się spóźniła- gdy było zderzenie składów.

      • 6 1

      • Dojeżdżałem do liceum 4 lata skm-ką i nie raz się spóżniłem.

        Nie piszcie głupot o tym jak dobrze było na komuny na kolei, nie było dobrze. Skm-ki jeździły częściej tylko na papierze, był tłok bo ludzi nie mieli samochodów. I były spóźnienia, o pociągach dalekobieżnych też warto

        Nie piszcie głupot o tym jak dobrze było na komuny na kolei, nie było dobrze. Skm-ki jeździły częściej tylko na papierze, był tłok bo ludzi nie mieli samochodów. I były spóźnienia, o pociągach dalekobieżnych też warto wspomnieć. Wybrałem studia w Poznaniu i zmierzyłem się z pociągami ekspresowymi, pospiesznymi i jeszcze regionalnymi. Było tak jak teraz, spóźnienia i podwójne rezerwacje. I wcale nie było tanio.

        • 0 2

    • (10)

      po co się ograniczać , niech jeździ co 3 minuty

      • 23 7

      • jeździła, 30 lat temu. (6)

        Jakoś nie było problemu z kasą wtedy?

        • 35 2

        • Nigdy nie było co 3 minuty. Gdybyś taką (3)

          częstotliwość wprowadził do Chyloni, to kierowców z ulicy Puckiej szlag by trafił - bo zgodnie z przepisami szlabany na takich przejazdach jak ten z tej ulicy (kilka torów), opuszcza się na 5 minut przed przejazdem

          częstotliwość wprowadził do Chyloni, to kierowców z ulicy Puckiej szlag by trafił - bo zgodnie z przepisami szlabany na takich przejazdach jak ten z tej ulicy (kilka torów), opuszcza się na 5 minut przed przejazdem pierwszego pociągu.

          Podejrzewam, że z tego też powodu w godzinach szczytu zmniejszono częstotliwość kursów pociągów SKM z co 6 minut na co 7/8, aby na minutę, dwie ulżyć kierowcom korzystającym z tego przejazdu.

          pkp plk podobno wg tego portalu już coś robi w sprawie budowy tunelu w ciągu tej ulicy.

          Dopiero po jego zbudowaniu, SKM będzie mogła zwiększyć częstotliwość.

          • 3 2

          • chore, żeby kierowczyki dyktowały warunki (2)

            w takim pociągu nawet pół tysiąca ludzi się zmieści, a w aucie ile, 5? A przeważnie sam kierowca jeździ. Sąsiadów ma zabierać?

            • 6 4

            • w autobusie około setki... (1)

              ... więc gołym okiem widać kto dyktuje warunki, kilka autobusów i aut i jest pół tysiąca

              • 1 0

              • to czemu bilety porównywalne z paliwem?

                • 0 0

        • Wtedy się kasy nie liczyło.

          • 4 5

        • Nie bylo, inflacja 600%, drukowali kase na potege.

          • 5 16

      • Metro sie nie ogranicza i tak jeździ ale widac dla niektórych to kosmos (2)

        • 11 2

        • Od kiedy SKM jeździ pod ziemią?

          Wystarczy jeden gostek skracający sobie drogę przez tory i cała sieć leży od Lęborka po Tczew

          • 1 2

        • linia metra ma inną budowę i inne zabezpieczenia ruchu kolejowego

          • 2 3

    • w PRL kolego było lepiej

      • 4 1

    • Za tego niby strasznego PRL-u skin jeździło częściej tak w ogóle. (14)

      • 29 4

      • "Niby strasznego" komuchu? (9)

        Już ci tęskno do SB-ckiego buta, czy może rodzinka była dobrze ulokowana w KC? Też smacznie przespałeś Stan Wojenny?

        • 8 32

        • (7)

          Stan wojenny trwał 2 lata. PRL ponad 40 lat. Przez ten czas społeczeństwo otrzymało w zamian za swoje poświecenie tyle dóbr, że nawet pis tego nie przebije. W latach 1956-1980 oddano ponad 5 mln mieszkań, budowanych

          Stan wojenny trwał 2 lata. PRL ponad 40 lat. Przez ten czas społeczeństwo otrzymało w zamian za swoje poświecenie tyle dóbr, że nawet pis tego nie przebije. W latach 1956-1980 oddano ponad 5 mln mieszkań, budowanych przez ludzi dla ludzi. Wiele osób wykupiło je za półdarmo. Wyżu demograficznego z lat 70-80 póki co, nie przebija nic.
          Poza oczywistymi wadami socjalizmu, który jest absurdalnym ustrojem, suma summarum społeczeństwo wyszło na tym na plus.

          • 30 7

          • To jest chore że ktoś to pulsuje. Propaganda nie chce umrzeć i ludzie te brednie łykają.

            • 0 1

          • Słyszałeś o logice kiedyś? (3)

            Aby oceniać czy coś wyszło na plus musisz porównać to coś do alternatywy wzgledem której występuje owa korzyść.

            W przypadku ustroju taka alternatywą jest inny ustrój. Tu, domyślnie, zachodnioeuropejski

            Aby oceniać czy coś wyszło na plus musisz porównać to coś do alternatywy wzgledem której występuje owa korzyść.

            W przypadku ustroju taka alternatywą jest inny ustrój. Tu, domyślnie, zachodnioeuropejski kapitalizm drugiej połowy XX wieku.

            Chcesz bronić tezy, że na sowieckim komuniźmie wyszliśmy lepiej niż np. - żeby porównywać jablka z jablkami - Finowie?

            • 10 8

            • to nie jest porównanie jabłek z jabłkami (2)

              Finowie nie mieli folwarków w polskim znaczeniu.
              Jest ich mało i mogą tylko na sobie polegać. Tam nie było "kupą mościpanowie". Do dzisiaj inżynier zarabia relatywnie mało w porównaniu z robotnikiem a zarządzający

              Finowie nie mieli folwarków w polskim znaczeniu.
              Jest ich mało i mogą tylko na sobie polegać. Tam nie było "kupą mościpanowie". Do dzisiaj inżynier zarabia relatywnie mało w porównaniu z robotnikiem a zarządzający niewiele więcej niz inżynier. Ale wystarczająco. O etyce i etosie pracy to nawet nie ma co wspominać, bo róznice sa kolosalne. Nawet Microsoft nie był w stanie tego zepsuć.

              Przez ich tereny nie przeszedł rosyjski walec a wojna zimowa była skutkiem ambicji agresora a nie konieczności.

              Zachodnioeuropejski kapitalizm XX wieku poprzedzał ten XIX wieczny... Który budował osiedla dla robotników, zakładał kanalizację i wodociągi, elektryfikował przemysł i miasta. To w naszej (i rosyjskiej) rzeczywistości nadal został w relacjach niewolniczych.
              I do tej własnie relacji wróciliśmy... Bo innej nie znamy, potomkowie folwarcznych fornali. Bez żadnej korzyści.

              • 10 2

              • Hiszpania była podobna do przedwojennej (1)

                Polski (w tym zakresie PKB), gdzie dodatkowo została spustoszona przez wojnę domową.

                Jednak Franco nie zdławił prywatnej własności środków produkcji.

                I jak Hiszpania wygląda teraz ?

                rozwiń...

                Polski (w tym zakresie PKB), gdzie dodatkowo została spustoszona przez wojnę domową.

                Jednak Franco nie zdławił prywatnej własności środków produkcji.

                I jak Hiszpania wygląda teraz ?

                PRL był trzymany na poziomie przez kogo ? Tylko przez komunistów ?

                Przedwojenne, ocalałe z wojny kadry naukowe, lekarskie czy inne dały dyla za granicę ?

                Ludzi leczyli komuniści czy lekarze ?

                Zatem spadaj że swymi poddańczymi wobec PRL tekstami.

                Bo jakby do władzy doszła ekipa londyńska, to ci lekarze wtedy napewno przestaliby leczyć, a niejaki profesor Roman Podoski, kształcony przez zaborców kształcić kadry elektryfikatorów polskich kolei (to dzięki niemu i jego pracom PRL elektryfikował linie kolejowe, w tym SKM).

                Na złość "Londynowi" i Mikołajczykowi elektrycy porzuciliby elektryfikację wsi, nauczyciele naukę analfabetów, inżynierowie prywatne fabryki, a ludzie zakupy coraz to lepszych dóbr konsumpcyjnych, zwłaszcza sprzętów AGD czy Hi-fi, gdzie dobra te sprowadzał oficjalnie prywatny handel, a nie np. marynarze floty handlowej drogą przemytu czy produkował je w małych fabrykach (a nie w wielkich molochach monopolistycznych) prywatny sektor produkcyjny, a budowlańcy nie budowaliby domów i całych osiedli ?

                Po 1989 r. ludziom z pomysłami przestano krępować ręce, przez co ruszyli zakładaniem własnych firm, w tym branży IT.

                Jednak wcześniej część tych ludzi nie miała ochoty czekać na łaskę komunistów, by móc działać samemu, na swoim i wyjechała na Zachód, by tam rozwinąć swoje talenty.

                Nie pozwalasz ludziom działać dla dobra nie tylko ich, ale i ogółu ? To w końcu wyjadą, co będzie szkodliwe dla kraju.

                Zatem nie chwal PRLu, bo nie rozwinął kraju jak powinien.

                • 0 5

              • a gdzie widzisz pochwałę PRL?

                To przycież my, "tymi ręcyma" to zrobiliśmy...
                Podobnie jak nie mityczni "naziści" w Niemczech zrobili to co zrobili. Robi się to, co jest w głowach i dlatego Hiszpania czy Finlandia mają inne wyniki i

                To przycież my, "tymi ręcyma" to zrobiliśmy...
                Podobnie jak nie mityczni "naziści" w Niemczech zrobili to co zrobili. Robi się to, co jest w głowach i dlatego Hiszpania czy Finlandia mają inne wyniki i doświadczenia
                Zrobiono niemało ale tylko to, co w głowach się mieściło. To trwało 40 lat. Od kolejnych 40 ponoć jesteśmy "wolni". Ludzie wyjeżdżali za chlebem i nadal wyjeżdżają. Z powodu konkretnych zachowań i postaw. Bo nic się nie zmieniło.
                I to jest nasz problem.

                • 4 0

          • Wielu ludzi wykupiło prl-owskie mieszkania

            dopiero po 1990 roku. Wcześniej nie były ich, tylko spółdzielni mieszkaniowych.

            • 1 0

          • najlepiej wyszli ci, co darmo się wyuczyli na lekarza czy inżyniera

            i uciekli na Zachód.

            • 2 1

        • Wielu z nich z powodu socjali głosuje na ...

          PiS. Tacy z nich sb-ecy.

          • 1 0

      • Za PRL wszystkie pociągi elektryczne (1)

        jeździły przez cały dzień 3xEN57. A było to dobre, nadmierna eksploatacja ?

        Latem 1989 roku dla zabicia czasu w oczekiwaniu na dworcu głównym w Krakowie na pociąg o 23:00 gdzieś tam w Polskę, po 20:00

        jeździły przez cały dzień 3xEN57. A było to dobre, nadmierna eksploatacja ?

        Latem 1989 roku dla zabicia czasu w oczekiwaniu na dworcu głównym w Krakowie na pociąg o 23:00 gdzieś tam w Polskę, po 20:00 przejechałem się składem 3xEN57 tam i z powrotem do Wieliczki.

        3xEN57 to 636 miejsc siedzących, a ten pociąg na tej krótkiej podmiejskiej trasie przywiózł ok. 10 osób - jechałem przy drzwiach i na przystankach pośrednich wychylałem się i sprawdzałem, czy po drodze nie aleją się do środka setki osób.

        W Wieliczce wysiadło właśnie 10 osób. I tym samym składem wróciłem do Krakowa i przewidzianych osób było jeszcze mniej. Zatem powinien był jechać tylko jeden ezt.

        Przez taką "ekonomikę" przewozową Od tego roku na PKP zaczęto wycinać połączenia.

        • 0 2

        • Połączenia to cięto od lat 90

          Poza tym przyczyn rzezi na kolei było więcej niż tylko zwykła niegospodarność

          • 1 0

      • A ile wtedy było prywatnych samochodów? (1)

        • 5 1

        • dwa

          • 2 2

    • Chciałbyś (1)

      W PRL skmki kursowały co 6 minut i przeważnie miały 3 składy. Wprawdzie od dawna nie mieszkam na trasie skm i nią nie podróżuje ale podobno teraz jest troszkę gorzej...

      • 39 0

      • Oj, nie było tak pięknie w prlu-u. Jeździłem do loo 4 lata pociągami z Sopotu do Gdyni Wzgórze i nie było tak fajnie.

        Na papierze kolejki jeździły co 3 , co 6 minut a w rzeczywistości bywało co 40. Nie raz zimą wystawaliśmy na peronie, wtedy rodzice nie podwozili do szkoły i nie dawali samochodów dzieciakom w klasie maturalnej. Nie twórzcie legend.

        • 0 0

    • w prl skmki jeździły częściej!

      nawet co 3 minuty

      • 3 1

    • (1)

      To nie jest PRL!! Niestety. W PRLu (pamiętam codzienne dojazdu na uczelnię) SKM-ki kursowały w szczycie co 6 minut. Poza szczytem co 12!

      • 12 0

      • Owszem, za prl skm jeździły co 6 minut,

        ale tylko u nas i w stolicy między dworcami Zachodnim, a Wschodnim, gdzie tu stworzono niezłą kolej podmiejską.

        I tu zamiast pójść za ciosem ówczesne władze polityczne i kolejowe PRL i pierwsze w III RP

        ale tylko u nas i w stolicy między dworcami Zachodnim, a Wschodnim, gdzie tu stworzono niezłą kolej podmiejską.

        I tu zamiast pójść za ciosem ówczesne władze polityczne i kolejowe PRL i pierwsze w III RP zmarnowały potencjał dany przez mocną elektryfikację kolei z lat 70/80 by stworzyć przy innych dużych miastach koleje podmiejskie z faktem co 1 h przez cały dzień, gdzie najgorzej jest na Górnym Śląsku - zamiast czegoś na wzór niemieckich S-bahn, to kolejowo obszar ten jest skansenem w stosunku do podobnego obszaru jakim jest Okręg Ruhry z Kolonią.

        Zatem nie zamierzam chwalić PRL, mimo że u nas w 3M udało im się stworzyć SKM.

        • 1 1

    • Jak będą wyglądały nowe pociągi po 5 (1)

      latach

      Pociągi nie kosztują tyle co auta, aby kupować je na 5 lat.

      • 2 0

      • samoloty latają 20-30

        lat

        • 0 0

    • Na wykupienie SKM od PKP i nowe pociągi trzeba (lekko licząc) dużej bańki (albo i więcej). (7)

      Masz pomysł skąd wziąć tę kasę? Bo chcieć jest łatwo; zapłacić za zachcianki nieco trudniej.

      • 8 11

      • Likwidacja KRUS i przywilejów emerytalnych innych grup zawodowych, likwidacja 3-stopniowego samorządu (1)

        • 11 2

        • Potwierdzam, wtedy w końcu byśmy godnie zarabiali gdyby nie pewne grupy uprzywilowane w tym sukienkowi

          • 8 0

      • Samorzady co roku dokładają do SKM, wiec czas oddać im SKM za te pieniądze które SKM dostaje. (1)

        A dostaje kasę od samorządów nie tylko za usługę przewozu. Bo na tabor też.

        • 9 5

        • SKM dostaje pieniadze za wykonaną usługę

          Sądzisz że "u marszałka" będzie pracowała charytatywnie? Że cudowny sposób stanie się altruistą? Spójrz na stan Regio i będziesz wiedział jaki będzie los SKM w gnieździe liberałów, dla których bryka jest symbolem statusu...

          • 4 2

      • Sprzedajmy stadion

        • 7 0

      • nie dokarmiać czarnej stonki

        • 4 0

      • Jeszcze PKP musi chciec sprzedac swoje udzialy...

        • 10 0

    • Lol

      Za PRL to SKM to był cud miód :) co 7 minut, punktualnie praktycznie cały czas, wieczorami co 12 minut. Było tłumaczenie że częściej się nie da wtedy bo sterowanie było ręczne. Teraz komputery i nadal się nie da ?

      • 15 1

    • dokładnie w środku sam PRL w tych skemkach

      • 6 1

  • Nie dziwię się czytelnikowi, bo zrobiłem tak samo. (8)

    Po ostatnich podwyżkach i cięciu kursów jeżdżenie komunikacją w Gdyni nie ma sensu.

    • 279 57

    • Po jakich podwyżkach? Podwyżki dopiero będą trolu. (4)

      • 8 7

      • dlaczego będą podwyżki? (3)

        żeby sponsorować darmowe przejazdy dla dziatwy?

        • 3 2

        • dla emerytów, darmowe i ulgowe - a oni maja pieniadze w przeciwienstwie do dzieci (1)

          • 3 5

          • Tak, mają pieniądze z mikro emerytury. A dzieci mają rodziców z 500 plus.

            • 0 0

        • Po to, by dowieźć ludzi do roboty.

          • 2 0

    • A wystarczy ruszyć doopsko 5 minut wcześniej. No chyba, że nie umie przeprogramować ekspresu, które robi mu poranną sojową latte o konkretnej godzinie i nie da rady wcześniej się ruszyć.

      • 9 9

    • Spoko,zaraz podniosą ci stawki w SPP i wrócisz do KM ;) (1)

      • 4 19

      • Elektryki nie płacą

        • 4 6

  • (1)

    ponad 25 lat dojeżdżam do pracy z jednej dzielnic Wrzeszcza do jednej z dzielnic Gdynii , piękny czas kiedy skmki jeździły nawet co 4 min a kursów autobusów było znacznie więcej już dawno dawno minęły, z roku na rok

    ponad 25 lat dojeżdżam do pracy z jednej dzielnic Wrzeszcza do jednej z dzielnic Gdynii , piękny czas kiedy skmki jeździły nawet co 4 min a kursów autobusów było znacznie więcej już dawno dawno minęły, z roku na rok skmki jeżdżą coraz rzadziej a kursów autobusów tez coraz mniej , kiedyś nie było problemu by w 50 min dojechać do domu dziś to już jest od 1,50 do 2 godzin , obiecywano że pkm poprawi komunikację trójmiasta a realnie nic się nie zmieniło , poza tym skomunikowanie rozkładów jazdy między skm a rozkładami jazdy autobusów Gdańskich ma się do siebie nijak trudno więc się dziwić że trójmiasto jest coraz bardziej zakorkowane , proszę Włodarzy proszę trójmiasta nie nazywać metropolią bo trójmiasto nie ma z metropolią nic wspólnego przede wszystkim pod względem komunikacji

    • 6 0

    • " Włodarze" !!! Buhahahahahhhhaaa . Buhahahahaaa. A Pani Dulkiewicz to "Włodarka" w tej nowomowie. Ale fajnie!

      • 0 0

  • SKM od 40 lat przegrywa

    Z postępem technicznym i standardami obsługi pasażera. Tylko wymuszona pozycja monopolisty sprawia, że leśne dziadki z SKM dalej trzymają się mocno. Wprowadzono by prywatną konkurencję i nasz umiłowany przewożnik odpadłby w przebiegach.

    • 2 1

  • ahahahhaa. tez mieszkalem na Redlowie przy SKM. tez sie cieszylem ze bede mial latwy dojazd... i przyszla rzeczywistosc. trzymiesiace od wprowadzenia kupilem samochod bo nie dalo sie jezdzic pociagiem. w Weekend jezdzi 2 razy na godzine. a czesto nie przyjezdzal jeden... wiec juz sami wiecie

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.