2020-02-26 07:54
Opinia wyróżniona
Dojeżdżam skm z Gdyni do Gdanska codziennie od kilkunastu lat i czuje się uprawniona do oceny tego srodka komunikacji. Opożnienia owszem zdarzają się ... ale nie codzien, nie ciagle jak pisze Pan, ktory ppdrożował skm
Dojeżdżam skm z Gdyni do Gdanska codziennie od kilkunastu lat i czuje się uprawniona do oceny tego srodka komunikacji. Opożnienia owszem zdarzają się ... ale nie codzien, nie ciagle jak pisze Pan, ktory ppdrożował skm zaledwie kilka razy. Z mojego doswiadczenia wynika, że opóżnienie zdarza się mniej więcej raz w tygodniu! A w korach na ulicy stoimy ciągle! Samochodem z Gdyni do Gdańska to jest dopiero koszmar! Więc nie zamienię skm na auto
2020-05-18 11:10
Jedzie Pani 2 razy dziennie, z i do pracy na 10 przejazdów w tygodniu psują się 2. Biorąc pod uwagę doswiadczenia tylko jednego podróżnego to daje przynajmniej 20% wypadających kursów cały czas.
2020-02-27 10:43
Ilość spóźnień, problemów z dotarciem, zatrzymań pociągu w trasie z uwagi na jakieś awarie: 1 (słownie jeden przypadek). Nie wiem, może mam wyjątkowe szczęście, albo w godzinach w jakich się poruszam nie ma tego problemu. Ale sytuacja generalnie wydaje mi się abstrakcyjna. Powiem szczerze, ze nie wiem o co chodzi.
2020-02-27 07:16
Ja jeżdżę cały tydzień i zgadzam się z artykułem i autorem. Jednakże nadal SKM ma przewagę nad samochodem - korki. Zwracam jednak uwagę na jakość taboru to naprawdę skansen i kolejki spóźniają się częściej niż raz w tygodniu. Chyba że liczy pani jak SKM spóźnienie 5 minut to nie spóźnienie.
2020-02-26 18:31
Jesli Pani zaobserwowała, że spóźnienie jest raz w tygodniu, to znaczy że częstotliwość spóźnień jestem naprawdę duża i równie dobrze ktoś może trafić na dwa razy w tygodniu.
2020-02-26 13:51
Jeżdżę od dwóch lat skm z redy do Gdańska. Spóźnienia przez ten okres nie zaliczyłem ani jednego. Jadę przed 6 i wracam po15. Nie wiem kiedy te pociągi się spóźniają skoro nie w godzinach szczytu
2020-02-26 12:56
z gdyni do gdańska na 08.00. zaczynałem publicznym transportem, ale gdy tylko kupiłem samochód nie zamienię auta na kolej. nigdy przenigdy.
2020-02-26 13:51
Najpierw piszesz że kupiłeś samochód a w podpisie że masz BMW... No albo albo....
2020-02-26 12:45
2020-02-26 12:22
ok. 20 minut.
2020-02-26 14:33
nie no sukces Panie :)
2020-02-26 12:10
2020-02-26 11:33
dla mnie spóźnienie to >1 minuta i dzieje się to praktycznie codziennie
2020-02-26 11:23
SKM rozpoczynająca swoja trasę na stacji Gdynia Cisowa na kolejna stację Gdynia Chylonia potrafi podjechać opóźniona nawet do 4 minut.....
2020-02-26 14:43
nawet z bocznicy...
2020-02-26 12:36
tylko z SKM :)
to po prostu trzeba umieć tak sp....lić coś co działa doskonale na całym świecie i jest przyszłością
2020-02-26 10:56
I jest zupełnie inaczej.
O ile jak mieszkałem we Wrzeszczu i SKMkę miałem pod nosem, to mogłem wychodzić o której chcialem i +/-5minut w szczycie jakaś przyjechała, na rozkład raczej nie można zwracać uwagi.
I jest zupełnie inaczej.
O ile jak mieszkałem we Wrzeszczu i SKMkę miałem pod nosem, to mogłem wychodzić o której chcialem i +/-5minut w szczycie jakaś przyjechała, na rozkład raczej nie można zwracać uwagi. Oczywiście raz w tygodniu się jakaś zepsuje, ale tragedii nie ma. Ale teraz mieszkam na Morenie to Komunikacja miejska nie wchodzi w grę. Podróż zajmuje około 1,5h w szczycie z odchyleniem +/-30minut, a dodatkowo bilet za 200pare złotych. Samochodem natomiast 40-60minut. Jest różnica.
2020-02-26 14:36
do redlowa. Pomijajac fakt pkm jasien pkm stadion, okolo 30min czas dojazdu to jadac przez wreszcz mamy:
Autobus w korku okolo 7 rano, okolo 30min
Skm wrzeszcz redlowo to 23min. Z czekaniem 7min to razem
do redlowa. Pomijajac fakt pkm jasien pkm stadion, okolo 30min czas dojazdu to jadac przez wreszcz mamy:
Autobus w korku okolo 7 rano, okolo 30min
Skm wrzeszcz redlowo to 23min. Z czekaniem 7min to razem wychodzi 1godzina. Nawet jesli dorzucimy 10min stania autobusem ww korku, chociaz nie pamietam abym od roku przekroczyl 30min jazdy, to max godzina i 10min.
2020-02-26 18:17
Na przystanek autobusowy jeszcze musisz dojść, a później z skmki do pracy też jakoś ten dystans pokonać. Morena jest całkiem spora i jak najbardziej te 1,5 godziny jest realne...
2020-02-26 13:49
I to jest właśnie paranoja. Bo teoretycznie właśnie po to ludzie mieszkają w takich dzielnicach Żeby korzystać z komunikacji. Mnie komunikacja w Trójmieście przerasta i z niej nie korzystam...
2020-02-26 10:18
Wcześniej dojeżdżałem SKM do pracy przez 18 lat. Proszę nie oceniać, nie mając o mnie zielonego pojęcia.
2020-02-26 10:58
Bywało różnie, zdecydowanie warunki funkcjonowania SKM są dużo lepsze a jej obciążenie o niebo (albo i dwa) niższe. Jednak ze smutkiem stwierdzam, że tendencja jakości usługi jest raczej spadkowa i widać skutki
Bywało różnie, zdecydowanie warunki funkcjonowania SKM są dużo lepsze a jej obciążenie o niebo (albo i dwa) niższe. Jednak ze smutkiem stwierdzam, że tendencja jakości usługi jest raczej spadkowa i widać skutki wieloletnich zaniedbań i drenowania firmy.
Jednak nie mam żadnych złudzeń, że przejęcie SKM przez samorząd cokolwiek zmieni. On obecnie nie potrafi wyegzekwować pożądanych zachowań kontrahenta a co dopiero, gdy będzie musiał żądać od kolegów... :\ Albo rodziny...
2020-02-26 13:31
Zobacz na wszystkie koleje samorządowe - jakie mają nowoczesne pociągi i jak może samorząd wpływać na częstotliwość. Najlepszym przykładem niech będą Koleje Mazowieckie lub Wielkopolskie albo SKM Warszawa.
2020-02-26 14:40
W odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko
W odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko będziemy przewoźnikom po uważaniu płacić.
Pomijając fakt, że koleje w pomorskiem maja dużo do nadrobienia, bo zawsze były zwijane a nie rozwijane. Zlikwidowano równiez całe zaplecze, bo to miała załatwić "niewidzialna ręka rynku". No i załatwiła...
Nas.
Czy ktoś broni marszałkowi organizować transport publiczny, w tym szynowy. Ma Regio. I co? Czy ktos mu bronił impasować przejęcie, gdy dysponował mozliwościami wszystkich szczebli władzy? Po prostu, nie było takiej woli.
2020-02-26 09:55
tylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem,
tylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem, ze na przesiadkę nie zdążę...?! Bo mnie zależy to czas kontroluję.
Jesli tolerancja pomiaru spóźnienia jest zbliżona to taktu w "godzinach szczytu" (co raz krótszych) to wiarygodność takich statystyk jest żadna i jedynie poprawia samopoczucie zarządów przewoźnika (premia!) i samorządu województwa (mniejszy wstyd).
2020-02-26 09:40
2020-02-26 10:20
2020-02-26 13:20
korposzczur najniższego szczebla z oliwskiego mordoru
miał by miejsce parkingowe?
pewnie parkuje na trawniku Bimetu, bo gdzieś na podwórzu w Oliwie,
a przed domem też gdzieś na dziko, za każdym
korposzczur najniższego szczebla z oliwskiego mordoru
miał by miejsce parkingowe?
pewnie parkuje na trawniku Bimetu, bo gdzieś na podwórzu w Oliwie,
a przed domem też gdzieś na dziko, za każdym razem gdzie indziej,
bo go przeganiają, codzień traci więcej czasu na parkowanie niż na dojazd,
a co jakiś czas płaci mandat.
rozwiązaniem są oczywiście lawety.
ale nasza teoretyczna straż miejska jeszcze do nich nie dorosła
2020-02-26 14:32
skąd wiesz, że jest właśnie takim człowiekiem i robi takie rzeczy? wylałeś wiadro pomyj, pisałeś z własnego doświadczenia?
2020-02-26 09:43
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o swoje bezpieczeństwo... mam obecnie okazję dojeżdżać kilka razy w m-cu z samego centrum Gdyni do samego centrum Gdańska (czyli niby optymalny wariant dla użytkowników SKM). Czas dojazdu SKM: z tylko kilkuminutowym dojściem do stacji, oczekiwaniem, spóźnieniem co drugi-trzeci kurs (na odrębnym własnym torze, ciekawe jak im się to udaje tak często ...te wspaniałe tablice na peronach które zaginają czasoprzestrzeń: 2 minuty...po 2 minutach nadal 2 minuty...po kolejnych 2 minutach 3 minuty...po kolejnej minucie nagle wjeżdża pociąg... o ile nie zatrzymał go np. opad 5 mm śniegu ... żenada) wynosi około godziny :/ i to wszystko, nie wspominając o zimnie, deszczu, itd., za jedyne 14 zł z 2 strony. Samochód: poza szczytem około 30 minut, w szczycie około 45 minut, koszt około 20 zł... z przyjemnością dokładam 6 zł ... gdybym jechał z kimś oszczędziłbym każdorazowo 8 zł ...nie wspominając o zabraniu rodziny, itp. Unikam SKM jak mogę, jeżdżę obecnie ze 2 razy do roku jak muszę w szczególnych okolicznościach. Bądźmy szczerzy - taki środek transportu jak SKM ma bardzo duży potencjał, ale jak jest u nas tak fatalnie zarządzany, samo prezesostwo nigdy z niego nie korzysta i tak koszmarnie funkcjonuje, to jest kiepskim (przymusowym) wyborem. SKM jeżdżą Ci którzy muszą - przykładowo brak samochodu czy koszty paliwa z Rumii do Gdańska miesięcznie, jeszcze nie poznałem nikogo kto by nią jeździł bo to lubi.
2020-02-28 12:49
Rumi !
2020-02-28 09:22
2020-02-27 13:00
Jedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy
Jedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy czas dojazdu niż SKM + na tym odcinku jest prawie zawsze mozliwosc by wygodnie usiąść.
Dla zainteresowanych polecam książke "Nie zdąże" Olgi Gitkiewicz, gdzie z grubsza jest wyjaśnione dlaczego w Polsce i innych wschodnich krajach Europy jest jak jest- czyli wieczne korki, zła komunikacja publiczna i większa niz w Austrii,Niemczech, czy Francji liczba samochodów na 1000 mieszkańców.
Niestety,ale Polacy to naród przyspawany do samochodów,gdyby tylko wyszedł pomysł ze zrobieniem parkingu na Długim Targu,by mieć bliżej do Głównego Miasta to pewnie większość zgodziłaby się na to bez problemu....
2020-02-26 12:58
przejechałem po torach dalekobieżnych, gdzie obecnie swoimi kolejkami robi to Polregio.
Obecnie to teraz nawet ok. 20 minut.
2020-02-26 09:59
to tylko Regio...
2020-02-26 16:28
A ten 45 minut w szczycie samochodem to on chyba widzi w środku wakacji. Tyle się z dobrym wiatrem jedzie, ale przecież on już na starcie siedzi w samochodzie ustawionym na głównej i wyłącza stoper, jak wejdzie w kontakt wzrokowy z lokalizacją docelową.
2020-02-26 08:44
Autem polowe czasu mniej
2020-02-26 11:11
dla mnie pół godziny w tą czy w tamtą; ludzie połowę czasu wolnego tracą na tv czy inne głupoty, wiec dla mnie pół godz dłużej na czytanie książki to nie porblem
2020-02-26 13:01
pomaga książeczka
lepsiejsza niż persen
a tomuś-korposzczurek-co-piska
w swej furmance nie poczyta
pewnie nie umie
2020-02-26 09:31
Ale w artykule jest mowa o podróżach w mieście, nie po wsiach
2020-02-26 12:12
2020-02-26 16:25
2020-02-28 07:06
2020-02-26 13:02
moja Oliwa jest starsza niż Warszawa
taka prawda
2020-02-26 08:45
Niezła próba Panie Prezesie Zarządu SKM, niezła próba.
(*_*)
2020-02-26 08:51
spóźnienie raz w tygodniu to mało? czyli jeden na pięć przejazdów jest opóźnionych, czyli zawsze jeden dzień w tygodniu jestem spóźniony do pracy.. to dużo
2020-02-26 11:14
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pociagi-SKM-jednymi-z-najpunktualniejszych-w-Polsce-n142264.html
SKm się nie spóźnia
2020-02-26 09:33
To mało ?? 5x w tygodniu dojazd do pracy plus powrót. Czyli 1 na 10 przejażdżek jest opóźniona.
2020-02-26 09:07
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę oczekiwać, że kolejka będzie spóźniona i nie zdążę w ustalonym czasie dotrzeć na miejsce, np lotnisko. To jest loteria i my wszyscy płacimy za możliwość uczestnictwa w tej grze jakim jest czekanie na peronie na pociąg, mimo, że w rzeczywistości SKMowej ta kolejka przyjeżdża statystycznie o czasie;)
2020-02-26 11:17
to jakby jej nie było, bo wychodzac na kolejke odjeżdzającą o 07.00 wsiądziemy do tej która miała odjechać o 06.50.
Nie każde spóźnienie ma rzeczywisty wpływ na nasze być czy nie być o czasie w pracy.
2020-02-26 09:29
W godzinach szczytu kursują co kilka minut
2020-02-26 10:20
po co komentujesz, jak nie rozumiesz, co przeczytałeś/aś?
2020-02-26 11:25
ma elastyczne godziny pracy w openspace, i oczekuje że skm podstawi skład który będzie na księciunia oczekiwał, bo inaczej przy najgorszym przypadku jaki księciunio opisywał, kolejki jeżdżące - o zgrozo co 10-11 minut,
ma elastyczne godziny pracy w openspace, i oczekuje że skm podstawi skład który będzie na księciunia oczekiwał, bo inaczej przy najgorszym przypadku jaki księciunio opisywał, kolejki jeżdżące - o zgrozo co 10-11 minut, będzie musiał 10 minut bezporduktywnie stać na peronie, a nie po to kończył uniwerystety żeby teraz swój cenny dla ludzkości czas marnować na czekanie.
taki z tego wniosek wyciąnałem
2020-02-26 11:44
Pociągi nie przyjeżdzają na czas. To jest problem opisany w tym artykule.
2020-02-26 12:03
te które przyjeżdżają robią to za rzadko. To jest problem opisany w tym artykule. Kiedyś jeździły w takcie 6 minutowym, warto, żeby zaczęły jeździć w takcie 5 minutowym lub częstszym nie tylko w wąsko pojętych godzinach
te które przyjeżdżają robią to za rzadko. To jest problem opisany w tym artykule. Kiedyś jeździły w takcie 6 minutowym, warto, żeby zaczęły jeździć w takcie 5 minutowym lub częstszym nie tylko w wąsko pojętych godzinach szczytu rannego i popołudniowego. Warto wprowadzić wyższe opłaty za parkowanie w mieście i wpływy przeznaczyć na poprawę jakości serwisu SKM.
2020-02-26 12:38
naczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go
naczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go pokonujących w drodze do i z pracy.
Wtedy połowa kolejek mogłaby kursować na trasie Gdańsk Śródm. - Gdynia Gł, lecz SKM ma tu tylko jeden peron i byłyby problemy z nawrotkami przy ogólnej częstotliwości co 5 lub 4 i wìęcej.
Zatem, aby zwiększyć częstotliwość na trasie z Gdańska Śródm. do Gdyni Cisowej gdzie SKM ma tu swoją bazę koniecznością jest budowa tunelu na ulicy Puckiej. Tu powinien mocny nacisk nie tylko na władze Gdyni, ale przede wszystkim pod adresem PKP, jako administratora torów, czyli infry kolejowej (jako pkp plk).
PLK podobno robią już jakieś kroki w kierunku budowy tunelu.
2020-02-26 16:26
2020-02-26 09:58
bo może przyjedzie?
2020-02-26 23:11
A co? Nie łaska? W końcu ty jesteś dla SKM -ki, czy ona dla ciebie. Dla przewoźnika jesteś tylko problemem. Śmiecisz, błocisz, guzdrzesz się przy wsiadaniu, stąd te opóźnienia. Gdyby nie ty, SKM -ki jeździłyby punktualnie.
2020-02-27 16:26
zobaczymy jak długo pociągną
2020-02-26 09:31
2020-02-26 08:03
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na temat spóźnień i opóźnień chyba, że są konduktorami i się spóźniają przez to do pracy - ci akurat mają wiedzę rzetelną. Podobnie z awariami składów - znacznie częściej czytam na portalu o zablokowanym przejeździe niż sam siedzę w zepsutej SKM, ale nie twierdzę wówczas na tej podstawie, że SKMki się nie psują i nie są awaryjne, bo to zwyczajnie się zdarza, ale dane to chyba rzetelnie może tylko przedstawić przewoźnik, jeśli będzie na tyle odważny, żeby mówić pradę.
2020-02-26 07:29
Opinia wyróżniona
Od pierwszych słów widać, że tekst jest antyskm. Większość osób nie widzi problemu w dojazdach skm, bo to tak na prawdę jedyny rozsądny środek transportu w Trójmieście. Jazda w godzinach szczytu transportem samochodowym
Od pierwszych słów widać, że tekst jest antyskm. Większość osób nie widzi problemu w dojazdach skm, bo to tak na prawdę jedyny rozsądny środek transportu w Trójmieście. Jazda w godzinach szczytu transportem samochodowym to horror. Już dawno odstawiłem samochód dojeżdżając z Rumi do Gdańska, wystarczy dopasować wyjście z domu do odjazdu pociągu. Porównywanie skm do japońskiego metra jest nie na miejscu. A zarzut, że marszałek, organizator przewozów wpływa na liczbę i częstotliwość kursów jest prawdziwy. Wystarczy zaczerpnąć u źródła i zapoznać się z zawartą ostatnią umową powierzenia.
2020-02-26 14:27
Także przemieszczam się gł SKM i ZTM. Jeżdżę codziennie od ponad 5 lat Gdansk Niedzwiednik Gdynia Orłowo. Zamieszczona opinia nie jest miarodajna. Nie kazdy może mieć elastyczne godziny pracy. Ja takich nie pisiadam. Z opinia się nie zgadzam
2020-02-26 13:07
W przypadku pkp skm niestety spóźnienie o jedną minutę sprawia, że człowiek traci kolejne 10 minut
Jak to możliwe, bo ten pan nigdzie się nie przesiada na trasie...
2020-02-26 14:35
2020-02-26 14:29
Bo w SKM jak przychodzisz na SKM która odjeżdża o 07:24 na peron o 07:20 to widzisz odjeżdżający skład SKMki widmo której nie powinno być w ogóle o tej porze a punktualnie o 07:24 to możesz sobie tylko odmrozić jaja na mrozie bonie ma ani informacji ani SKM
2020-02-26 13:06
więcej pociągów Polregio albo SKM "Sprinter", które na trasie z Wejherowa do Tczewa i dalej, do Gdańska powinny jechać od Rumii po torach dalekobieżnych, aby po drodze miały tylko kilka zatrzymań i szybszy czas przejazdu.
2020-02-26 11:48
i nie chce choroby
2020-02-26 16:53
2020-02-26 11:44
"Wiekszość" użyta w znaczeniu "Ja i mój pies" to żadna większość
2020-02-26 10:54
Chyba nie wiesz co to wygoda, jak masz słaby samochód biednie wyposażony to przykro mi, ale jak masz wygodny i bogato wyposażony to stanie w korkach nie jest takie straszne, lepsze to niż kisić się w zatłoczonej skm'ce z śmierdzącymi stoczniowcami jak sobie piwko po pracy wypiją.
2020-02-26 11:35
w swoim aucie i gra mi Eska Trójmiasto. Jeśli doliczyć czas dotarcia od przystanku SKM do domu, to stanie w korku wcale nie powoduje, że tracę czas.
2020-02-26 10:17
jak doszedłeś do takiego wniosku...?
2020-02-26 09:24
Podobne odczucia mam po przeczytaniu treści. Słownictwo autora bardzo dziwne. "Legendarne 7-8 min"...
2020-02-26 09:25
Można wyjść 5 minut wcześniej - na bank się nie spóźni. A porównanie do metra w Tokyo np to już absolutne nieporozumienie. Tam składy kursują nawet co 3 minuty a są napchane do granic możliwości - są nawet zatrudnieni "upychacze" pomagający wcisnąć się do wagonu. PKM to przy tym, luksus. Jakkolwiek więcej składów by się przydało bez wątpienia.
2020-02-26 11:34
Co 3 minuty to odjeżdża metro i w Warszawie. Co do skm czemu z Rumi Janowa jest 15 minut przerwy w porannym szczycie !? Jest 07:10 a póżniej 07:25 nabity jak puszka sardynek. Natomiast chwile wcześniej jest co 5 minut 06:56 i 07:01 - kroś długo nad tą abstrakcją myślał...
2020-02-26 13:14
cały dzień jeździły 3xEN57, czyli 9 wagonów, a nie jak teraz, gdzie nierzadko trafi się w szczytach pojedynczy EN71, czyli 4 wagony.
Pasażerowie wraz z mediami powinni naciskać władze w tej kwestii, gdzie również pociągi PKM mogłyby być dłuższe.
2020-02-26 10:08
wspomina o tokijskim metrze?
2020-02-26 10:16
ale jakie to ma znaczenie dla krzykaczy?
2020-02-26 09:45
otóż to jest kolej - powinna kursować z dokładnością +/- 15 sekund, a nie +/- 6 minut. Równać należy do najlepszych (np. Tokyo) a nie najgorszych (kolej transsyberyjska). PKM to żaden luksus, bo już wielokrotnie
otóż to jest kolej - powinna kursować z dokładnością +/- 15 sekund, a nie +/- 6 minut. Równać należy do najlepszych (np. Tokyo) a nie najgorszych (kolej transsyberyjska). PKM to żaden luksus, bo już wielokrotnie opisywano problemy z ogromnym tłokiem w tych pociągach. No ale jak się styka pierwszy raz z cywilizacją, to owszem rozumiem, że wszystko się podoba. Niestety są osoby, które nie przyjechały do Trójmiasta na studia ze ściany wschodniej, pamiętają doskonale jak działała kolej w zdawać by się mogło odległych czasach zacofanego komunizmu.
2020-02-26 14:34
2020-02-26 10:24
W każdym razie cieszę się, że czujesz się lepszy, bo "jesteś z miasta" - to zapewne twoje największe życiowe osiągnięcie...
2020-02-26 10:50
nikt nic takiego nie napisał.
2020-02-26 09:12
2020-02-26 08:45
Gdyby tak dociągnąć do Gdańska południe
2020-02-26 08:52
Wystarczy wyjść tak żeby nie być na peronie minutę przed pociągiem tylko 5 minut i po sprawie. Ale oczywiście jadąc na 9 Pan jest i tak niewyspany i musi wyjść ze swojego nowego mieszkania w ostatniej chwili.
2020-02-26 14:22
Moim zdaniem autorowi chodziło o to że SKM jest tak tragicznie niepunktualna że NIGDY nie wiesz o której wyjść żeby zdążyć na konkretną SKM. Miałem tak samo i pozdrawiam autora. Homosovieticus bedą bronic tej SKMskiej
Moim zdaniem autorowi chodziło o to że SKM jest tak tragicznie niepunktualna że NIGDY nie wiesz o której wyjść żeby zdążyć na konkretną SKM. Miałem tak samo i pozdrawiam autora. Homosovieticus bedą bronic tej SKMskiej patologii nadal. Myślę że właśnie powinno się porównywac SKM do metra, albo przynajmniej do Berlińskiej S-Bahn i mierzyć w górę a nie wierzyć w świetność rozwiązań z lat 70.
2020-02-26 14:33
Przejazd innym składem zniszczy Cię, jak Mielno.
2020-02-26 07:52
jazda skm w godzinach szczytu to horror.
2020-02-26 08:48
Zalezy gdzie sie wsiada w sumie.. i czy ma sie gdzie usiasc. Czasowo tak czy siak czesto wypada lepiej niz samochod.
2021-03-29 07:18
Pan chyba liczy ze to SKM dostosuje sie do niego i godzin pracy, skoro ma elastyczne godziny pracy to po jaką cholerę bić pianę o 10 min różnicy w dojeździe ? Mamy co mamy, cieszyć sie że jest pokazujemy na zegarek a nie kalendarz jesli chodzi o spóźnienia. Nowobogacki zapomniał dodać jakie to nowe auto kupił za swoją korporacyjną pensyjkę na raty.
2020-02-26 07:54
Opinia wyróżniona
Dojeżdżam skm z Gdyni do Gdanska codziennie od kilkunastu lat i czuje się uprawniona do oceny tego srodka komunikacji. Opożnienia owszem zdarzają się ... ale nie codzien, nie ciagle jak pisze Pan, ktory ppdrożował skm
Dojeżdżam skm z Gdyni do Gdanska codziennie od kilkunastu lat i czuje się uprawniona do oceny tego srodka komunikacji. Opożnienia owszem zdarzają się ... ale nie codzien, nie ciagle jak pisze Pan, ktory ppdrożował skm zaledwie kilka razy. Z mojego doswiadczenia wynika, że opóżnienie zdarza się mniej więcej raz w tygodniu! A w korach na ulicy stoimy ciągle! Samochodem z Gdyni do Gdańska to jest dopiero koszmar! Więc nie zamienię skm na auto
2020-05-18 11:10
Jedzie Pani 2 razy dziennie, z i do pracy na 10 przejazdów w tygodniu psują się 2. Biorąc pod uwagę doswiadczenia tylko jednego podróżnego to daje przynajmniej 20% wypadających kursów cały czas.
2020-02-26 09:43
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o swoje bezpieczeństwo... mam obecnie okazję dojeżdżać kilka razy w m-cu z samego centrum Gdyni do samego centrum Gdańska (czyli niby optymalny wariant dla użytkowników SKM). Czas dojazdu SKM: z tylko kilkuminutowym dojściem do stacji, oczekiwaniem, spóźnieniem co drugi-trzeci kurs (na odrębnym własnym torze, ciekawe jak im się to udaje tak często ...te wspaniałe tablice na peronach które zaginają czasoprzestrzeń: 2 minuty...po 2 minutach nadal 2 minuty...po kolejnych 2 minutach 3 minuty...po kolejnej minucie nagle wjeżdża pociąg... o ile nie zatrzymał go np. opad 5 mm śniegu ... żenada) wynosi około godziny :/ i to wszystko, nie wspominając o zimnie, deszczu, itd., za jedyne 14 zł z 2 strony. Samochód: poza szczytem około 30 minut, w szczycie około 45 minut, koszt około 20 zł... z przyjemnością dokładam 6 zł ... gdybym jechał z kimś oszczędziłbym każdorazowo 8 zł ...nie wspominając o zabraniu rodziny, itp. Unikam SKM jak mogę, jeżdżę obecnie ze 2 razy do roku jak muszę w szczególnych okolicznościach. Bądźmy szczerzy - taki środek transportu jak SKM ma bardzo duży potencjał, ale jak jest u nas tak fatalnie zarządzany, samo prezesostwo nigdy z niego nie korzysta i tak koszmarnie funkcjonuje, to jest kiepskim (przymusowym) wyborem. SKM jeżdżą Ci którzy muszą - przykładowo brak samochodu czy koszty paliwa z Rumii do Gdańska miesięcznie, jeszcze nie poznałem nikogo kto by nią jeździł bo to lubi.
2020-02-28 12:49
Rumi !
2020-02-28 09:22
2020-02-27 13:00
Jedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy
Jedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy czas dojazdu niż SKM + na tym odcinku jest prawie zawsze mozliwosc by wygodnie usiąść.
Dla zainteresowanych polecam książke "Nie zdąże" Olgi Gitkiewicz, gdzie z grubsza jest wyjaśnione dlaczego w Polsce i innych wschodnich krajach Europy jest jak jest- czyli wieczne korki, zła komunikacja publiczna i większa niz w Austrii,Niemczech, czy Francji liczba samochodów na 1000 mieszkańców.
Niestety,ale Polacy to naród przyspawany do samochodów,gdyby tylko wyszedł pomysł ze zrobieniem parkingu na Długim Targu,by mieć bliżej do Głównego Miasta to pewnie większość zgodziłaby się na to bez problemu....
2020-02-26 09:59
to tylko Regio...
2020-02-26 16:28
A ten 45 minut w szczycie samochodem to on chyba widzi w środku wakacji. Tyle się z dobrym wiatrem jedzie, ale przecież on już na starcie siedzi w samochodzie ustawionym na głównej i wyłącza stoper, jak wejdzie w kontakt wzrokowy z lokalizacją docelową.
2020-02-26 12:58
przejechałem po torach dalekobieżnych, gdzie obecnie swoimi kolejkami robi to Polregio.
Obecnie to teraz nawet ok. 20 minut.
2020-02-26 08:44
Autem polowe czasu mniej
2020-02-26 09:31
Ale w artykule jest mowa o podróżach w mieście, nie po wsiach
2020-02-26 12:12
2020-02-26 16:25
2020-02-28 07:06
2020-02-26 13:02
moja Oliwa jest starsza niż Warszawa
taka prawda
2020-02-26 11:11
dla mnie pół godziny w tą czy w tamtą; ludzie połowę czasu wolnego tracą na tv czy inne głupoty, wiec dla mnie pół godz dłużej na czytanie książki to nie porblem
2020-02-26 13:01
pomaga książeczka
lepsiejsza niż persen
a tomuś-korposzczurek-co-piska
w swej furmance nie poczyta
pewnie nie umie
2020-02-26 08:51
spóźnienie raz w tygodniu to mało? czyli jeden na pięć przejazdów jest opóźnionych, czyli zawsze jeden dzień w tygodniu jestem spóźniony do pracy.. to dużo
2020-02-26 09:07
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę oczekiwać, że kolejka będzie spóźniona i nie zdążę w ustalonym czasie dotrzeć na miejsce, np lotnisko. To jest loteria i my wszyscy płacimy za możliwość uczestnictwa w tej grze jakim jest czekanie na peronie na pociąg, mimo, że w rzeczywistości SKMowej ta kolejka przyjeżdża statystycznie o czasie;)
2020-02-26 09:29
W godzinach szczytu kursują co kilka minut
2020-02-26 09:58
bo może przyjedzie?
2020-02-26 23:11
A co? Nie łaska? W końcu ty jesteś dla SKM -ki, czy ona dla ciebie. Dla przewoźnika jesteś tylko problemem. Śmiecisz, błocisz, guzdrzesz się przy wsiadaniu, stąd te opóźnienia. Gdyby nie ty, SKM -ki jeździłyby punktualnie.
2020-02-27 16:26
zobaczymy jak długo pociągną
2020-02-26 10:20
po co komentujesz, jak nie rozumiesz, co przeczytałeś/aś?
2020-02-26 11:25
ma elastyczne godziny pracy w openspace, i oczekuje że skm podstawi skład który będzie na księciunia oczekiwał, bo inaczej przy najgorszym przypadku jaki księciunio opisywał, kolejki jeżdżące - o zgrozo co 10-11 minut,
ma elastyczne godziny pracy w openspace, i oczekuje że skm podstawi skład który będzie na księciunia oczekiwał, bo inaczej przy najgorszym przypadku jaki księciunio opisywał, kolejki jeżdżące - o zgrozo co 10-11 minut, będzie musiał 10 minut bezporduktywnie stać na peronie, a nie po to kończył uniwerystety żeby teraz swój cenny dla ludzkości czas marnować na czekanie.
taki z tego wniosek wyciąnałem
2020-02-26 11:44
Pociągi nie przyjeżdzają na czas. To jest problem opisany w tym artykule.
2020-02-26 12:03
te które przyjeżdżają robią to za rzadko. To jest problem opisany w tym artykule. Kiedyś jeździły w takcie 6 minutowym, warto, żeby zaczęły jeździć w takcie 5 minutowym lub częstszym nie tylko w wąsko pojętych godzinach
te które przyjeżdżają robią to za rzadko. To jest problem opisany w tym artykule. Kiedyś jeździły w takcie 6 minutowym, warto, żeby zaczęły jeździć w takcie 5 minutowym lub częstszym nie tylko w wąsko pojętych godzinach szczytu rannego i popołudniowego. Warto wprowadzić wyższe opłaty za parkowanie w mieście i wpływy przeznaczyć na poprawę jakości serwisu SKM.
2020-02-26 12:38
naczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go
naczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go pokonujących w drodze do i z pracy.
Wtedy połowa kolejek mogłaby kursować na trasie Gdańsk Śródm. - Gdynia Gł, lecz SKM ma tu tylko jeden peron i byłyby problemy z nawrotkami przy ogólnej częstotliwości co 5 lub 4 i wìęcej.
Zatem, aby zwiększyć częstotliwość na trasie z Gdańska Śródm. do Gdyni Cisowej gdzie SKM ma tu swoją bazę koniecznością jest budowa tunelu na ulicy Puckiej. Tu powinien mocny nacisk nie tylko na władze Gdyni, ale przede wszystkim pod adresem PKP, jako administratora torów, czyli infry kolejowej (jako pkp plk).
PLK podobno robią już jakieś kroki w kierunku budowy tunelu.
2020-02-26 16:26
2020-02-26 09:31
2020-02-26 11:17
to jakby jej nie było, bo wychodzac na kolejke odjeżdzającą o 07.00 wsiądziemy do tej która miała odjechać o 06.50.
Nie każde spóźnienie ma rzeczywisty wpływ na nasze być czy nie być o czasie w pracy.
2020-02-26 11:14
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pociagi-SKM-jednymi-z-najpunktualniejszych-w-Polsce-n142264.html
SKm się nie spóźnia
2020-02-26 09:33
To mało ?? 5x w tygodniu dojazd do pracy plus powrót. Czyli 1 na 10 przejażdżek jest opóźniona.
2020-02-27 10:43
Ilość spóźnień, problemów z dotarciem, zatrzymań pociągu w trasie z uwagi na jakieś awarie: 1 (słownie jeden przypadek). Nie wiem, może mam wyjątkowe szczęście, albo w godzinach w jakich się poruszam nie ma tego problemu. Ale sytuacja generalnie wydaje mi się abstrakcyjna. Powiem szczerze, ze nie wiem o co chodzi.
2020-02-27 07:16
Ja jeżdżę cały tydzień i zgadzam się z artykułem i autorem. Jednakże nadal SKM ma przewagę nad samochodem - korki. Zwracam jednak uwagę na jakość taboru to naprawdę skansen i kolejki spóźniają się częściej niż raz w tygodniu. Chyba że liczy pani jak SKM spóźnienie 5 minut to nie spóźnienie.
2020-02-26 18:31
Jesli Pani zaobserwowała, że spóźnienie jest raz w tygodniu, to znaczy że częstotliwość spóźnień jestem naprawdę duża i równie dobrze ktoś może trafić na dwa razy w tygodniu.
2020-02-26 10:56
I jest zupełnie inaczej.
O ile jak mieszkałem we Wrzeszczu i SKMkę miałem pod nosem, to mogłem wychodzić o której chcialem i +/-5minut w szczycie jakaś przyjechała, na rozkład raczej nie można zwracać uwagi.
I jest zupełnie inaczej.
O ile jak mieszkałem we Wrzeszczu i SKMkę miałem pod nosem, to mogłem wychodzić o której chcialem i +/-5minut w szczycie jakaś przyjechała, na rozkład raczej nie można zwracać uwagi. Oczywiście raz w tygodniu się jakaś zepsuje, ale tragedii nie ma. Ale teraz mieszkam na Morenie to Komunikacja miejska nie wchodzi w grę. Podróż zajmuje około 1,5h w szczycie z odchyleniem +/-30minut, a dodatkowo bilet za 200pare złotych. Samochodem natomiast 40-60minut. Jest różnica.
2020-02-26 14:36
do redlowa. Pomijajac fakt pkm jasien pkm stadion, okolo 30min czas dojazdu to jadac przez wreszcz mamy:
Autobus w korku okolo 7 rano, okolo 30min
Skm wrzeszcz redlowo to 23min. Z czekaniem 7min to razem
do redlowa. Pomijajac fakt pkm jasien pkm stadion, okolo 30min czas dojazdu to jadac przez wreszcz mamy:
Autobus w korku okolo 7 rano, okolo 30min
Skm wrzeszcz redlowo to 23min. Z czekaniem 7min to razem wychodzi 1godzina. Nawet jesli dorzucimy 10min stania autobusem ww korku, chociaz nie pamietam abym od roku przekroczyl 30min jazdy, to max godzina i 10min.
2020-02-26 18:17
Na przystanek autobusowy jeszcze musisz dojść, a później z skmki do pracy też jakoś ten dystans pokonać. Morena jest całkiem spora i jak najbardziej te 1,5 godziny jest realne...
2020-02-26 13:49
I to jest właśnie paranoja. Bo teoretycznie właśnie po to ludzie mieszkają w takich dzielnicach Żeby korzystać z komunikacji. Mnie komunikacja w Trójmieście przerasta i z niej nie korzystam...
2020-02-26 11:23
SKM rozpoczynająca swoja trasę na stacji Gdynia Cisowa na kolejna stację Gdynia Chylonia potrafi podjechać opóźniona nawet do 4 minut.....
2020-02-26 14:43
nawet z bocznicy...
2020-02-26 12:36
tylko z SKM :)
to po prostu trzeba umieć tak sp....lić coś co działa doskonale na całym świecie i jest przyszłością
2020-02-26 10:18
Wcześniej dojeżdżałem SKM do pracy przez 18 lat. Proszę nie oceniać, nie mając o mnie zielonego pojęcia.
2020-02-26 10:58
Bywało różnie, zdecydowanie warunki funkcjonowania SKM są dużo lepsze a jej obciążenie o niebo (albo i dwa) niższe. Jednak ze smutkiem stwierdzam, że tendencja jakości usługi jest raczej spadkowa i widać skutki
Bywało różnie, zdecydowanie warunki funkcjonowania SKM są dużo lepsze a jej obciążenie o niebo (albo i dwa) niższe. Jednak ze smutkiem stwierdzam, że tendencja jakości usługi jest raczej spadkowa i widać skutki wieloletnich zaniedbań i drenowania firmy.
Jednak nie mam żadnych złudzeń, że przejęcie SKM przez samorząd cokolwiek zmieni. On obecnie nie potrafi wyegzekwować pożądanych zachowań kontrahenta a co dopiero, gdy będzie musiał żądać od kolegów... :\ Albo rodziny...
2020-02-26 13:31
Zobacz na wszystkie koleje samorządowe - jakie mają nowoczesne pociągi i jak może samorząd wpływać na częstotliwość. Najlepszym przykładem niech będą Koleje Mazowieckie lub Wielkopolskie albo SKM Warszawa.
2020-02-26 14:40
W odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko
W odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko będziemy przewoźnikom po uważaniu płacić.
Pomijając fakt, że koleje w pomorskiem maja dużo do nadrobienia, bo zawsze były zwijane a nie rozwijane. Zlikwidowano równiez całe zaplecze, bo to miała załatwić "niewidzialna ręka rynku". No i załatwiła...
Nas.
Czy ktoś broni marszałkowi organizować transport publiczny, w tym szynowy. Ma Regio. I co? Czy ktos mu bronił impasować przejęcie, gdy dysponował mozliwościami wszystkich szczebli władzy? Po prostu, nie było takiej woli.
2020-02-26 12:22
ok. 20 minut.
2020-02-26 14:33
nie no sukces Panie :)
2020-02-26 09:40
2020-02-26 10:20
2020-02-26 13:20
korposzczur najniższego szczebla z oliwskiego mordoru
miał by miejsce parkingowe?
pewnie parkuje na trawniku Bimetu, bo gdzieś na podwórzu w Oliwie,
a przed domem też gdzieś na dziko, za każdym
korposzczur najniższego szczebla z oliwskiego mordoru
miał by miejsce parkingowe?
pewnie parkuje na trawniku Bimetu, bo gdzieś na podwórzu w Oliwie,
a przed domem też gdzieś na dziko, za każdym razem gdzie indziej,
bo go przeganiają, codzień traci więcej czasu na parkowanie niż na dojazd,
a co jakiś czas płaci mandat.
rozwiązaniem są oczywiście lawety.
ale nasza teoretyczna straż miejska jeszcze do nich nie dorosła
2020-02-26 14:32
skąd wiesz, że jest właśnie takim człowiekiem i robi takie rzeczy? wylałeś wiadro pomyj, pisałeś z własnego doświadczenia?
2020-02-26 13:51
Jeżdżę od dwóch lat skm z redy do Gdańska. Spóźnienia przez ten okres nie zaliczyłem ani jednego. Jadę przed 6 i wracam po15. Nie wiem kiedy te pociągi się spóźniają skoro nie w godzinach szczytu
2020-02-26 12:56
z gdyni do gdańska na 08.00. zaczynałem publicznym transportem, ale gdy tylko kupiłem samochód nie zamienię auta na kolej. nigdy przenigdy.
2020-02-26 13:51
Najpierw piszesz że kupiłeś samochód a w podpisie że masz BMW... No albo albo....
2020-02-26 12:45
2020-02-26 12:10
2020-02-26 11:33
dla mnie spóźnienie to >1 minuta i dzieje się to praktycznie codziennie
2020-02-26 09:55
tylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem,
tylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem, ze na przesiadkę nie zdążę...?! Bo mnie zależy to czas kontroluję.
Jesli tolerancja pomiaru spóźnienia jest zbliżona to taktu w "godzinach szczytu" (co raz krótszych) to wiarygodność takich statystyk jest żadna i jedynie poprawia samopoczucie zarządów przewoźnika (premia!) i samorządu województwa (mniejszy wstyd).
2020-02-26 08:45
Niezła próba Panie Prezesie Zarządu SKM, niezła próba.
(*_*)
2020-02-26 08:03
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na temat spóźnień i opóźnień chyba, że są konduktorami i się spóźniają przez to do pracy - ci akurat mają wiedzę rzetelną. Podobnie z awariami składów - znacznie częściej czytam na portalu o zablokowanym przejeździe niż sam siedzę w zepsutej SKM, ale nie twierdzę wówczas na tej podstawie, że SKMki się nie psują i nie są awaryjne, bo to zwyczajnie się zdarza, ale dane to chyba rzetelnie może tylko przedstawić przewoźnik, jeśli będzie na tyle odważny, żeby mówić pradę.
2020-02-28 22:32
???
2020-02-27 18:34
W sumie praca w korpo zobowiązuje.
2020-02-28 19:57
Zapewne wg ciebie mniej hańbiące jest żyć z zasiłków albo na garnuszku u rodziców?
2020-02-27 08:28
Rura wydechowa samochodu do środka kabiny, a nie na zewnątrz.
2020-02-28 12:04
Przed napisaniem czegokolwiek , pomyśl .
2020-02-27 17:34
2020-02-26 07:05
Tak niewykorzystany potencjał. SKMki powinny być nowe, czyste i kursować co 7 minut conajmniej od 6 do 22. Jest 2020 rok a w SKM pełen PRL!
2020-02-26 12:12
Moja mama dojeżdżała ponad 20 lat codziennie z Oliwy do Gdyni Głównej i raz jedyny tylko się spóźniła- gdy było zderzenie składów.
2020-02-28 09:25
Nie piszcie głupot o tym jak dobrze było na komuny na kolei, nie było dobrze. Skm-ki jeździły częściej tylko na papierze, był tłok bo ludzi nie mieli samochodów. I były spóźnienia, o pociągach dalekobieżnych też warto
Nie piszcie głupot o tym jak dobrze było na komuny na kolei, nie było dobrze. Skm-ki jeździły częściej tylko na papierze, był tłok bo ludzi nie mieli samochodów. I były spóźnienia, o pociągach dalekobieżnych też warto wspomnieć. Wybrałem studia w Poznaniu i zmierzyłem się z pociągami ekspresowymi, pospiesznymi i jeszcze regionalnymi. Było tak jak teraz, spóźnienia i podwójne rezerwacje. I wcale nie było tanio.
2020-02-26 07:13
po co się ograniczać , niech jeździ co 3 minuty
2020-02-26 08:04
Jakoś nie było problemu z kasą wtedy?
2020-02-26 13:26
częstotliwość wprowadził do Chyloni, to kierowców z ulicy Puckiej szlag by trafił - bo zgodnie z przepisami szlabany na takich przejazdach jak ten z tej ulicy (kilka torów), opuszcza się na 5 minut przed przejazdem
częstotliwość wprowadził do Chyloni, to kierowców z ulicy Puckiej szlag by trafił - bo zgodnie z przepisami szlabany na takich przejazdach jak ten z tej ulicy (kilka torów), opuszcza się na 5 minut przed przejazdem pierwszego pociągu.
Podejrzewam, że z tego też powodu w godzinach szczytu zmniejszono częstotliwość kursów pociągów SKM z co 6 minut na co 7/8, aby na minutę, dwie ulżyć kierowcom korzystającym z tego przejazdu.
pkp plk podobno wg tego portalu już coś robi w sprawie budowy tunelu w ciągu tej ulicy.
Dopiero po jego zbudowaniu, SKM będzie mogła zwiększyć częstotliwość.
2020-02-26 13:56
w takim pociągu nawet pół tysiąca ludzi się zmieści, a w aucie ile, 5? A przeważnie sam kierowca jeździ. Sąsiadów ma zabierać?
2020-02-26 22:35
... więc gołym okiem widać kto dyktuje warunki, kilka autobusów i aut i jest pół tysiąca
2020-02-27 17:36
2020-02-26 09:04
2020-02-26 08:39
Nie bylo, inflacja 600%, drukowali kase na potege.
2020-02-26 09:53
2020-02-26 13:57
Wystarczy jeden gostek skracający sobie drogę przez tory i cała sieć leży od Lęborka po Tczew
2020-02-26 12:23
linia metra ma inną budowę i inne zabezpieczenia ruchu kolejowego
2020-02-26 22:50
2020-02-26 07:36
2020-02-26 08:11
Już ci tęskno do SB-ckiego buta, czy może rodzinka była dobrze ulokowana w KC? Też smacznie przespałeś Stan Wojenny?
2020-02-26 08:23
Stan wojenny trwał 2 lata. PRL ponad 40 lat. Przez ten czas społeczeństwo otrzymało w zamian za swoje poświecenie tyle dóbr, że nawet pis tego nie przebije. W latach 1956-1980 oddano ponad 5 mln mieszkań, budowanych
Stan wojenny trwał 2 lata. PRL ponad 40 lat. Przez ten czas społeczeństwo otrzymało w zamian za swoje poświecenie tyle dóbr, że nawet pis tego nie przebije. W latach 1956-1980 oddano ponad 5 mln mieszkań, budowanych przez ludzi dla ludzi. Wiele osób wykupiło je za półdarmo. Wyżu demograficznego z lat 70-80 póki co, nie przebija nic.
Poza oczywistymi wadami socjalizmu, który jest absurdalnym ustrojem, suma summarum społeczeństwo wyszło na tym na plus.
2020-02-26 22:28
To jest chore że ktoś to pulsuje. Propaganda nie chce umrzeć i ludzie te brednie łykają.
2020-02-26 09:33
Aby oceniać czy coś wyszło na plus musisz porównać to coś do alternatywy wzgledem której występuje owa korzyść.
W przypadku ustroju taka alternatywą jest inny ustrój. Tu, domyślnie, zachodnioeuropejski
Aby oceniać czy coś wyszło na plus musisz porównać to coś do alternatywy wzgledem której występuje owa korzyść.
W przypadku ustroju taka alternatywą jest inny ustrój. Tu, domyślnie, zachodnioeuropejski kapitalizm drugiej połowy XX wieku.
Chcesz bronić tezy, że na sowieckim komuniźmie wyszliśmy lepiej niż np. - żeby porównywać jablka z jablkami - Finowie?
2020-02-26 10:21
Finowie nie mieli folwarków w polskim znaczeniu.
Jest ich mało i mogą tylko na sobie polegać. Tam nie było "kupą mościpanowie". Do dzisiaj inżynier zarabia relatywnie mało w porównaniu z robotnikiem a zarządzający
Finowie nie mieli folwarków w polskim znaczeniu.
Jest ich mało i mogą tylko na sobie polegać. Tam nie było "kupą mościpanowie". Do dzisiaj inżynier zarabia relatywnie mało w porównaniu z robotnikiem a zarządzający niewiele więcej niz inżynier. Ale wystarczająco. O etyce i etosie pracy to nawet nie ma co wspominać, bo róznice sa kolosalne. Nawet Microsoft nie był w stanie tego zepsuć.
Przez ich tereny nie przeszedł rosyjski walec a wojna zimowa była skutkiem ambicji agresora a nie konieczności.
Zachodnioeuropejski kapitalizm XX wieku poprzedzał ten XIX wieczny... Który budował osiedla dla robotników, zakładał kanalizację i wodociągi, elektryfikował przemysł i miasta. To w naszej (i rosyjskiej) rzeczywistości nadal został w relacjach niewolniczych.
I do tej własnie relacji wróciliśmy... Bo innej nie znamy, potomkowie folwarcznych fornali. Bez żadnej korzyści.
2020-02-26 14:11
Polski (w tym zakresie PKB), gdzie dodatkowo została spustoszona przez wojnę domową.
Jednak Franco nie zdławił prywatnej własności środków produkcji.
I jak Hiszpania wygląda teraz ?
rozwiń...
Polski (w tym zakresie PKB), gdzie dodatkowo została spustoszona przez wojnę domową.
Jednak Franco nie zdławił prywatnej własności środków produkcji.
I jak Hiszpania wygląda teraz ?
PRL był trzymany na poziomie przez kogo ? Tylko przez komunistów ?
Przedwojenne, ocalałe z wojny kadry naukowe, lekarskie czy inne dały dyla za granicę ?
Ludzi leczyli komuniści czy lekarze ?
Zatem spadaj że swymi poddańczymi wobec PRL tekstami.
Bo jakby do władzy doszła ekipa londyńska, to ci lekarze wtedy napewno przestaliby leczyć, a niejaki profesor Roman Podoski, kształcony przez zaborców kształcić kadry elektryfikatorów polskich kolei (to dzięki niemu i jego pracom PRL elektryfikował linie kolejowe, w tym SKM).
Na złość "Londynowi" i Mikołajczykowi elektrycy porzuciliby elektryfikację wsi, nauczyciele naukę analfabetów, inżynierowie prywatne fabryki, a ludzie zakupy coraz to lepszych dóbr konsumpcyjnych, zwłaszcza sprzętów AGD czy Hi-fi, gdzie dobra te sprowadzał oficjalnie prywatny handel, a nie np. marynarze floty handlowej drogą przemytu czy produkował je w małych fabrykach (a nie w wielkich molochach monopolistycznych) prywatny sektor produkcyjny, a budowlańcy nie budowaliby domów i całych osiedli ?
Po 1989 r. ludziom z pomysłami przestano krępować ręce, przez co ruszyli zakładaniem własnych firm, w tym branży IT.
Jednak wcześniej część tych ludzi nie miała ochoty czekać na łaskę komunistów, by móc działać samemu, na swoim i wyjechała na Zachód, by tam rozwinąć swoje talenty.
Nie pozwalasz ludziom działać dla dobra nie tylko ich, ale i ogółu ? To w końcu wyjadą, co będzie szkodliwe dla kraju.
Zatem nie chwal PRLu, bo nie rozwinął kraju jak powinien.
2020-02-26 14:52
To przycież my, "tymi ręcyma" to zrobiliśmy...
Podobnie jak nie mityczni "naziści" w Niemczech zrobili to co zrobili. Robi się to, co jest w głowach i dlatego Hiszpania czy Finlandia mają inne wyniki i
To przycież my, "tymi ręcyma" to zrobiliśmy...
Podobnie jak nie mityczni "naziści" w Niemczech zrobili to co zrobili. Robi się to, co jest w głowach i dlatego Hiszpania czy Finlandia mają inne wyniki i doświadczenia
Zrobiono niemało ale tylko to, co w głowach się mieściło. To trwało 40 lat. Od kolejnych 40 ponoć jesteśmy "wolni". Ludzie wyjeżdżali za chlebem i nadal wyjeżdżają. Z powodu konkretnych zachowań i postaw. Bo nic się nie zmieniło.
I to jest nasz problem.
2020-02-26 13:30
dopiero po 1990 roku. Wcześniej nie były ich, tylko spółdzielni mieszkaniowych.
2020-02-26 13:29
i uciekli na Zachód.
2020-02-26 14:13
PiS. Tacy z nich sb-ecy.
2020-02-26 13:42
jeździły przez cały dzień 3xEN57. A było to dobre, nadmierna eksploatacja ?
Latem 1989 roku dla zabicia czasu w oczekiwaniu na dworcu głównym w Krakowie na pociąg o 23:00 gdzieś tam w Polskę, po 20:00
jeździły przez cały dzień 3xEN57. A było to dobre, nadmierna eksploatacja ?
Latem 1989 roku dla zabicia czasu w oczekiwaniu na dworcu głównym w Krakowie na pociąg o 23:00 gdzieś tam w Polskę, po 20:00 przejechałem się składem 3xEN57 tam i z powrotem do Wieliczki.
3xEN57 to 636 miejsc siedzących, a ten pociąg na tej krótkiej podmiejskiej trasie przywiózł ok. 10 osób - jechałem przy drzwiach i na przystankach pośrednich wychylałem się i sprawdzałem, czy po drodze nie aleją się do środka setki osób.
W Wieliczce wysiadło właśnie 10 osób. I tym samym składem wróciłem do Krakowa i przewidzianych osób było jeszcze mniej. Zatem powinien był jechać tylko jeden ezt.
Przez taką "ekonomikę" przewozową Od tego roku na PKP zaczęto wycinać połączenia.
2020-02-26 14:01
Poza tym przyczyn rzezi na kolei było więcej niż tylko zwykła niegospodarność
2020-02-26 08:15
2020-02-26 08:41
dwa
2020-02-26 07:37
W PRL skmki kursowały co 6 minut i przeważnie miały 3 składy. Wprawdzie od dawna nie mieszkam na trasie skm i nią nie podróżuje ale podobno teraz jest troszkę gorzej...
2020-02-26 17:40
Na papierze kolejki jeździły co 3 , co 6 minut a w rzeczywistości bywało co 40. Nie raz zimą wystawaliśmy na peronie, wtedy rodzice nie podwozili do szkoły i nie dawali samochodów dzieciakom w klasie maturalnej. Nie twórzcie legend.
2020-02-26 14:47
nawet co 3 minuty
2020-02-26 10:46
To nie jest PRL!! Niestety. W PRLu (pamiętam codzienne dojazdu na uczelnię) SKM-ki kursowały w szczycie co 6 minut. Poza szczytem co 12!
2020-02-26 14:25
ale tylko u nas i w stolicy między dworcami Zachodnim, a Wschodnim, gdzie tu stworzono niezłą kolej podmiejską.
I tu zamiast pójść za ciosem ówczesne władze polityczne i kolejowe PRL i pierwsze w III RP
ale tylko u nas i w stolicy między dworcami Zachodnim, a Wschodnim, gdzie tu stworzono niezłą kolej podmiejską.
I tu zamiast pójść za ciosem ówczesne władze polityczne i kolejowe PRL i pierwsze w III RP zmarnowały potencjał dany przez mocną elektryfikację kolei z lat 70/80 by stworzyć przy innych dużych miastach koleje podmiejskie z faktem co 1 h przez cały dzień, gdzie najgorzej jest na Górnym Śląsku - zamiast czegoś na wzór niemieckich S-bahn, to kolejowo obszar ten jest skansenem w stosunku do podobnego obszaru jakim jest Okręg Ruhry z Kolonią.
Zatem nie zamierzam chwalić PRL, mimo że u nas w 3M udało im się stworzyć SKM.
2020-02-26 13:17
latach
Pociągi nie kosztują tyle co auta, aby kupować je na 5 lat.
2020-02-26 13:25
lat
2020-02-26 07:24
Masz pomysł skąd wziąć tę kasę? Bo chcieć jest łatwo; zapłacić za zachcianki nieco trudniej.
2020-02-26 09:37
2020-02-26 10:18
Potwierdzam, wtedy w końcu byśmy godnie zarabiali gdyby nie pewne grupy uprzywilowane w tym sukienkowi
2020-02-26 07:40
A dostaje kasę od samorządów nie tylko za usługę przewozu. Bo na tabor też.
2020-02-26 10:10
Sądzisz że "u marszałka" będzie pracowała charytatywnie? Że cudowny sposób stanie się altruistą? Spójrz na stan Regio i będziesz wiedział jaki będzie los SKM w gnieździe liberałów, dla których bryka jest symbolem statusu...
2020-02-26 09:29
2020-02-26 08:14
nie dokarmiać czarnej stonki
2020-02-26 07:58
2020-02-26 10:16
Za PRL to SKM to był cud miód :) co 7 minut, punktualnie praktycznie cały czas, wieczorami co 12 minut. Było tłumaczenie że częściej się nie da wtedy bo sterowanie było ręczne. Teraz komputery i nadal się nie da ?
2020-02-26 08:40
dokładnie w środku sam PRL w tych skemkach
2020-02-26 07:04
Po ostatnich podwyżkach i cięciu kursów jeżdżenie komunikacją w Gdyni nie ma sensu.
2020-02-26 08:09
2020-02-26 08:24
żeby sponsorować darmowe przejazdy dla dziatwy?
2020-02-26 08:32
2020-02-28 09:20
2020-02-26 13:15
2020-02-26 09:42
A wystarczy ruszyć doopsko 5 minut wcześniej. No chyba, że nie umie przeprogramować ekspresu, które robi mu poranną sojową latte o konkretnej godzinie i nie da rady wcześniej się ruszyć.
2020-02-26 07:19
2020-02-26 08:12
Elektryki nie płacą
2020-02-27 17:47
ponad 25 lat dojeżdżam do pracy z jednej dzielnic Wrzeszcza do jednej z dzielnic Gdynii , piękny czas kiedy skmki jeździły nawet co 4 min a kursów autobusów było znacznie więcej już dawno dawno minęły, z roku na rok
ponad 25 lat dojeżdżam do pracy z jednej dzielnic Wrzeszcza do jednej z dzielnic Gdynii , piękny czas kiedy skmki jeździły nawet co 4 min a kursów autobusów było znacznie więcej już dawno dawno minęły, z roku na rok skmki jeżdżą coraz rzadziej a kursów autobusów tez coraz mniej , kiedyś nie było problemu by w 50 min dojechać do domu dziś to już jest od 1,50 do 2 godzin , obiecywano że pkm poprawi komunikację trójmiasta a realnie nic się nie zmieniło , poza tym skomunikowanie rozkładów jazdy między skm a rozkładami jazdy autobusów Gdańskich ma się do siebie nijak trudno więc się dziwić że trójmiasto jest coraz bardziej zakorkowane , proszę Włodarzy proszę trójmiasta nie nazywać metropolią bo trójmiasto nie ma z metropolią nic wspólnego przede wszystkim pod względem komunikacji
2020-02-28 07:33
" Włodarze" !!! Buhahahahahhhhaaa . Buhahahahaaa. A Pani Dulkiewicz to "Włodarka" w tej nowomowie. Ale fajnie!
2020-02-27 21:41
Z postępem technicznym i standardami obsługi pasażera. Tylko wymuszona pozycja monopolisty sprawia, że leśne dziadki z SKM dalej trzymają się mocno. Wprowadzono by prywatną konkurencję i nasz umiłowany przewożnik odpadłby w przebiegach.
2020-02-27 20:31
ahahahhaa. tez mieszkalem na Redlowie przy SKM. tez sie cieszylem ze bede mial latwy dojazd... i przyszla rzeczywistosc. trzymiesiace od wprowadzenia kupilem samochod bo nie dalo sie jezdzic pociagiem. w Weekend jezdzi 2 razy na godzine. a czesto nie przyjezdzal jeden... wiec juz sami wiecie
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.