2019-06-16 07:08
Opinia wyróżniona
Świetnie, widzę, że postęp dokonuje się we wszystkich środkach transportu. W Stanach i Norwegii jeździ mnóstwo Tesli, jeszcze parę lat i branża lotnicza pójdzie też w tym kierunku. Jak widać można. I nie zapominajmy - paliwo za jeden przelot to 20zl.
2019-06-18 11:42
w okolicy Vancouver odbywają się już loty komercyjne z pasażerami samolotem elektrycznym (przerobionym spalinowym). zamierzają zelektryfikowac większość floty do obslugi lokalnych połączeń pasażerskich
2019-06-16 13:34
samochód dla klasy średniej
jak Matołusz dofinansuje - ma kosztować 5 stów
możesz przejechać ok 450 km na jednym ładowaniu w zależności od silnika
a już widzę elektryczne dżambo dżety wyprodukowane przez państwową fabrykę samolotów w Świdniku
2019-06-15 09:32
Przy tej prędkości i pojemności baterii ledwo do Bydgoszczy z Gdańska doleci. Długa więc droga rozwoju produktu przed nim... Chyba że będzie on wykorzystywany tylko do szkoleń, wtedy miejmy nadzieję że będąc tańszy w eksploatacji, podstawowa licencja stanieje. Wierzycie w to?
2019-06-16 07:00
Opinia wyróżniona
1903 lot 37 metrów
1919 - przelot przez Atlantyk 3000km.
Obecnie rozwój technologii idzie dużo szybciej.Nawet jeśli zasięg samolotów elektrycznych będzie się podwajał co 2 lata ( a to dużo wolniej niż na
1903 lot 37 metrów
1919 - przelot przez Atlantyk 3000km.
Obecnie rozwój technologii idzie dużo szybciej.Nawet jeśli zasięg samolotów elektrycznych będzie się podwajał co 2 lata ( a to dużo wolniej niż na pocz. XXw), to za 10 lat będzie to 5000 km. Wiem, że dla 20-latków 10 lat to wieczność i taka perspektywa to jakieś sf, ale to moment w rozwoju technologii. Dla niektórych zajmowanie się technologiami które raczkują i w obecnym stanie nie konkurują technologicznie z współcześnie komercyjnymi jest bez sensu, ale tak właśnie rozwija się świat. Jak coś dochodzi do poziomu komercyjnego, to technologia wybucha ( nie dosłownie, tylko przyspieszenie jest b. duże - przypisek dla niekumatych czepialskich)
2019-06-18 11:37
elektryki zasilane słońcem już przelatywaly Pacyfik
2019-06-15 14:59
"Samoloty powstały z myślą o podstawowym szkoleniu pilotów nad lotniskami"
Do podstawowego szkolenia pilota wystarczy niewielki zasięg.
2019-06-15 14:50
Nie stanieje, bo jeśli nawet na czymś takim zrobisz licencję to będzie to specjalna licencja na elektryki.
2019-06-17 15:27
w zachowaniu w locie to nic nie zmienia
2019-06-15 10:28
zeby mogly byc alternatywa dla paliwa lotniczego a i tak samolot bedzie tylko dysponowal polowa ladownosci
2019-06-15 22:49
2019-06-15 08:06
2019-06-15 09:29
Przez tę ciszę możesz mieć problem z oceną na ucho prędkości obrotowej śmigła/silnika oraz ewentualnej awarii/końca energii - identycznie jak w samochodzie elektrycznym. Czyli jesteś skazany na wskaźniki, które... też zawsze mogą ulec awarii.
2019-06-15 10:26
2019-06-15 10:44
o co ci chodzi? przecież ma rację
2019-06-17 15:28
w których też nie zauważysz zę z silnikiem coś się dzieje
2019-06-15 10:27
przeleć się szybowcem , to usłyszysz jak jest cicho , wszystko swiszczy powyżej prędkosci 90 km/h. przy tak lekkiej konstrukcji myślę że cicho w nim nie jest
2019-06-15 10:45
To fakt, znajomi mówili, że to niezwykłe wrażenie. Osobiście jednak wolę dźwięk turbopropa, czuję się z nim pewniej.
2019-06-15 14:30
Dziękuję, wolę iść pieszo. Ostatnio jechałem hulajnogą elektryczną i niespodziewanie wyczerpała się bateria... po prostu stanąłem i okej. W powietrzu raczej to nie przejdzie. Także tego...
2019-06-15 14:57
Spoko, ze spadochronem awaryjnym w ogonie samolotu przejdzie.
2019-06-15 22:00
Samolot jak traci napęd (kończy sie paliwo, silnik ucina, kończy się prąd itp) jest w stanie sporo doszybować - w zależności od konstrukcji i jej właściwości lotnych może to być niezły kawał drogi.
2019-06-17 15:32
doszybuje sobie około 5 km. Takie samoloty mają doskonałość około 10. Ale problemów z silnikami elektrycznymi mimo wszystko powinno być mniej niż ze spalinowymi. Konstrukcja jednak dużo prostrza. Niemniej na dzień
doszybuje sobie około 5 km. Takie samoloty mają doskonałość około 10. Ale problemów z silnikami elektrycznymi mimo wszystko powinno być mniej niż ze spalinowymi. Konstrukcja jednak dużo prostrza. Niemniej na dzień dzisiejszy to taka maszyna nadaje się tylko do ćwiczenia kręgów nadlotniskowych. Nie wiem jak jest w ultralightach, ale w lotnictwie general aviation musisz mieć pół godziny zapasu, zatem z mizernej godziny lotu w takim samolocie zostałoby ci tylko pół godziny na trasę. 5 kręgów nad pruszczem i do ładowania.
2019-06-18 11:34
tu jest godzina lotu oraz pół godziny zapasu
2019-06-15 08:15
2019-06-15 09:35
tylko węgiel pozdrawiam serdecznie
2019-06-15 11:41
2019-06-15 12:04
2019-06-15 14:15
A z czego mamy w Polsce prad?
2019-06-15 09:36
To odłącz swoje mieszkanie od prądu.
2019-06-15 11:05
prawie wyłącznie z węgla. Mówienie o eko pojazdach to mrzonka/kaprys. Naukowcy powinni kierować się bardziej w stronę wodoru
2019-06-15 12:02
Filtry, odzyskiwanie etc.
2019-06-15 13:08
Albo wycofywać się z węgla, ale tak radykalny pomysł nie przejdzie w Partii.
2019-06-17 15:49
Za pomocą prądu gamoniu.
2019-06-15 10:11
jak by nie patrzeć, w tym przypadku benzyna jest najpewniejsza
2019-06-15 12:44
Jak się tu znalazł komentarz sprzed stu lat?
2019-06-15 09:32
Przy tej prędkości i pojemności baterii ledwo do Bydgoszczy z Gdańska doleci. Długa więc droga rozwoju produktu przed nim... Chyba że będzie on wykorzystywany tylko do szkoleń, wtedy miejmy nadzieję że będąc tańszy w eksploatacji, podstawowa licencja stanieje. Wierzycie w to?
2019-06-15 10:28
zeby mogly byc alternatywa dla paliwa lotniczego a i tak samolot bedzie tylko dysponowal polowa ladownosci
2019-06-15 14:50
Nie stanieje, bo jeśli nawet na czymś takim zrobisz licencję to będzie to specjalna licencja na elektryki.
2019-06-17 15:27
w zachowaniu w locie to nic nie zmienia
2019-06-15 14:59
"Samoloty powstały z myślą o podstawowym szkoleniu pilotów nad lotniskami"
Do podstawowego szkolenia pilota wystarczy niewielki zasięg.
2019-06-16 07:00
Opinia wyróżniona
1903 lot 37 metrów
1919 - przelot przez Atlantyk 3000km.
Obecnie rozwój technologii idzie dużo szybciej.Nawet jeśli zasięg samolotów elektrycznych będzie się podwajał co 2 lata ( a to dużo wolniej niż na
1903 lot 37 metrów
1919 - przelot przez Atlantyk 3000km.
Obecnie rozwój technologii idzie dużo szybciej.Nawet jeśli zasięg samolotów elektrycznych będzie się podwajał co 2 lata ( a to dużo wolniej niż na pocz. XXw), to za 10 lat będzie to 5000 km. Wiem, że dla 20-latków 10 lat to wieczność i taka perspektywa to jakieś sf, ale to moment w rozwoju technologii. Dla niektórych zajmowanie się technologiami które raczkują i w obecnym stanie nie konkurują technologicznie z współcześnie komercyjnymi jest bez sensu, ale tak właśnie rozwija się świat. Jak coś dochodzi do poziomu komercyjnego, to technologia wybucha ( nie dosłownie, tylko przyspieszenie jest b. duże - przypisek dla niekumatych czepialskich)
2019-06-18 11:37
elektryki zasilane słońcem już przelatywaly Pacyfik
2019-06-15 10:28
2019-06-15 10:44
drony z definicji są bezzałogowe, czyli nie ma "dronów jednoosobowych"
2019-06-15 11:03
To spadasz na ziemie i bye bye...
2019-06-15 23:14
To nie dron, nie spadnie tak łatwo. Słyszałeś kiedyś o szybowcach?
2019-06-16 18:08
Idąc tą myślą , zabraknie paliwa i też bey bey .
2019-06-15 12:42
Cóż to jest 150 km.Dojazd na lotnisko i z lotniska w tym czasie to można dojechać motorowerem nie mówiąc że samochodem.Moim skromnym zdaniem 500 km to minimum.!50 km to wystarczy na oblot swojej posiadłosci i dla mających taką ziemię to dobry samolocik
2019-06-15 13:17
2019-06-15 15:00
"Samoloty powstały z myślą o podstawowym szkoleniu pilotów nad lotniskami"
Do podstawowego szkolenia pilota wystarczy niewielki zasięg.
:)
2019-06-15 22:09
Dziękuję za takie szkolenie.
2019-06-15 21:56
Jak to jest tylko do robienia kręgów i kręcenia holdingów to oczekiwać można że ppl stanieje przynajmniej do 10 tys zł. Wierzysz w to?
2019-06-17 15:37
Z resztą nawet gdyby certyfikowali samolot GA na prąd to przy takim zasięgu nadawałby się tylko na 5 kręgów. Bo musiałby mieć pół godziny w zapasie. O trasie nie ma mowy. Na dzień dzisiejszy taki samolot jest bez sensu. Poza tym w cenie PPLki paliwo to tylko 20% kosztów.
2019-06-18 11:38
ma pół godziny zapasu
2019-06-15 13:25
a tu bach - mamy elektryczny samolot
Matołusz jest niesamowity
a prąd to z elektrowni w Ostrołęce i lądowisko przy każdym TBS-ie
2019-06-15 23:41
więc wypluj te słowa o mateuszu, nadal jest jaki jest, a nie niesamowity
2019-06-15 14:03
Wspaniale ten świat się rozwija. Samoloty z zasięgiem 160km, samochody przejeżdżające 100km i ładujące się kilkanaście godzin.
2019-06-15 14:44
Co za bzdura! Np. Nissan Leaf do 380km. 80% baterii w ciągu ok. 60 min. Możesz nie siać już fakenewsów?
2019-06-15 14:50
Taa "do 380km" jest kluczowe. Zobacz jakiego potrzebujesz przyłącza aby tak szybko ładować. No i gdzie są te ładowarki?
2019-06-15 23:42
2019-06-17 15:24
Za rok może trzy będzie pod Twoją Biedronką, niektórzy już mają pod Lidlem.
2022-09-06 07:01
Masz informacje sprzed 10 lat. Dzisiaj samochody mają zasięg 400km i ładują się w godzinę. Za kejne 10 lat osiągi te będą jeszcze większe.
2019-06-15 14:08
Fajny. Przygotowania do lotu trwają dłużej niż sam lot.
2019-06-15 23:13
Jak przy każdym samolocie :)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.