2020-09-09 18:24
Opinia wyróżniona
to jest w naszym interesie. Moze trochę drogo, bo wiadomo kilka smieciarek musi to obsłuzyc.
2020-09-12 09:07
Pani Agato..
Z przykrością stwierdzam, czemu nie ma zapisanego obowiązku "myślenia".. Nie spełniła by go Pani
2020-09-11 11:20
Zaczne segregowac jesli:
1. Bede mial placone za czas poswiecony na sortowanie i zbieranie wiedzy potrzebnej do jego wykonania.
2. Dostane pieniadze za wynajem miejsca w mieszkaniu na kazdy dodatkowy
Zaczne segregowac jesli:
1. Bede mial placone za czas poswiecony na sortowanie i zbieranie wiedzy potrzebnej do jego wykonania.
2. Dostane pieniadze za wynajem miejsca w mieszkaniu na kazdy dodatkowy smietnik.
3. Dostane odszkodowanie za dluzsza droge do smietnika. Poprzednio smietniki byly w pomieszczeniu tuz przy wejsciu do bloku, teraz trzeba isc ze smieciami ok, 50m.
4. Spoldzielnia dostanie pieniadze za wynajem miejsca na smietniki, ktore zostaly przeniesione do wiat bo nie miescily sie w poprzednim miejscu.
5. Spoldzielnia dostanie odszkodowanie za zmuszenie do niekorzystnego dla niej rozporzadzania majatkiem na budowe wiat.
6. Dostane odszkodowanie za zwiekszona liczbe wizyt smieciarek (za halas i emisje spalin).
7. Dostane odszkodowanie za straty moralne, ktore ponosze kiedy jestem zmuszony do ogladania smietnikow walajacych sie w calym kraju (wczesniej byly pochowane).
2020-09-11 19:20
50 metrow do smietnika... strasznie daleko autem podjedz bo takie kaleki jak ty juz chodzic nie potrafia
2020-09-10 14:22
a tak po prostu zbierają co innego w danym dniu
kosztuje przetwarzanie, bo trudno żeby nie kosztowało
oczywiście można jak za PRLu wszystko wyrzucac na jedną kupę, tylko wtedy utoniemy w smieciach
a jak komuś się nie podoba, to niech jedzie do Rosji, tam chyba jeszcze nie segregują
2020-09-10 12:55
Z tym BIO to już przegięcie i to ostatnie pieprzę: oddzielam papier,plastik i szkło a resztę wrzucam i będę wrzucać do zmieszanych.
Wszystko się rozbija o dojenie kasy: jak tylko zobaczą,że lwia część segreguje dokładnie i wpływy spadają, to z którejś z istniejących frakcji wydzielą kolejną.
2020-09-10 11:58
Najśmieszniejsze, że koszt segregacji finalnej, czyli na tzw. wysypiskach jest o niebo tańszy niż koszt segregacji początkowy czyli u zwykłego "kowalskiego". Dodatkowo wykwalifikowany pracownik jest w stanie lepiej.
rozwiń...
Najśmieszniejsze, że koszt segregacji finalnej, czyli na tzw. wysypiskach jest o niebo tańszy niż koszt segregacji początkowy czyli u zwykłego "kowalskiego". Dodatkowo wykwalifikowany pracownik jest w stanie lepiej.
Do tej pory był 1 śmietnik zajmował ok 30 x 30 cm (0,09m2). Teraz mamy 5 takich pojemników (0,45m2).
Wyliczenia upraszczam.
Mieszkańców w Gdyni mamy 250 tys, licząc średnio (a pewnie jest mniej) po 3 osoby w mieszkaniu daje nam ok 83 000 mieszkań czyli 37 350 m2 w Gdyni.
Cena najmu mieszkania to ok 35 zł/m (45m 1500 zł) czyli 1 307 250 zł. Doliczając firmy działające na terenie Gdyni to mamy + 50% więcej. Czyli ok 2 mln zł za miesiąc. Zatrudnienie do sortowni 100 pracowników z wynagrodzeniem (koszt pracodawcy finalny) 7000 zł czyli ok 4200 na rękę to łącznie 700 000 tys.
Różnicy pomiędzy 2 mln a 0,7 mln nie muszę tłumaczyć tylko teraz kwestia kto za to płaci.
Za 2 mln płacą mieszkańcy przecież 0,45m2 to nie dużo w jednym domostwie, a za 0,7 mln musiałaby Gmina. Gmina ma nasze pieniądze, tylko musieliby podnieść jakiś podatek oficjalnie by to zrekompensować.
Reasumując:
- rządzący naszym kosztem wrzucili nam segregację na głowę byśmy tracili miejsce w domu ale oni za to nie muszę się tym zajmować,
- jak coś źle zrobimy to przyłożą karę,
- wydaliśmy masę pieniędzy na organizację nowego systemu ( nowe pojemniki, nowe śmietniki)
- zaakceptowaliśmy podwyżki o 100% za wywóz śmieci
- akceptujemy najbardziej niekompetentny system naliczania opłat za śmieci (wg m2 a nie za m3 wody)
W imię czego ? W imię bycia eko i dbania o środowisko zrobili z nas i**otów i płacimy za to dużo za dużo. Nie mam nic przeciwko by być eko ale można być eko w normalnej cenie, tylko trzeba chcieć.
2020-09-11 10:53
być od czegokolwiek innego jak tylko od ilości śmieci!!!
2020-09-10 09:51
Administracja państwa nie zabierze się w końcu za skup surowców wtórnych?!
Przynajmniej butelki powinny być skupowane tak jak się dzieje w krajach skandynawskich.
2020-09-10 12:29
opłaca się tam skupować, wozić i myć butelki? jak oni to robią - ile kaucja z butelkę?
2020-09-10 11:47
A wiesz, że producenci opakowań PET borykają się z brakiem surowców, a konkretnie butelek do przetworzenia? Okazuje się bowiem, że spora część tego, która trafia do właściwych pojemników we wiatach śmietnikowych, nie nadaje się do ponownego wykorzystania np. ze względu na zanieczyszczenia.
2020-09-10 15:50
njalepiej w zmywarce coby nie było zanieczyszczeń
2020-09-10 11:48
Prawdę mówiąc nie wiedziałem. Czy chodzi o takie zanieczyszczenia które mogę sam usunąć przez wyrzuceniem opakowania?
2020-09-15 09:10
które po umyciu w zwykłym zlewie znikają!
2020-09-09 22:35
Myślę że trzeba robić tak jak z magazynami starych opon - dwa razy w tygodniu zaprószenie ognia w altance i nie będzie problemu nawet z segregacją, miasto jeszcze będzie nam kase oddawać za niewywożenie śmieci
2020-09-09 21:35
Tak właśnie jest w wielu krajach zachodnich !!
2020-09-09 23:27
2020-09-09 23:41
Zwrot kaucji za wrzucenie do automatów butelek plastikowych i szklanych. Chyba puszek też.
2020-09-10 00:54
raczej pozwala ci na zmniejszenie kosztu gdybyś olał całkowicie segregację. Chyba że zawodowo zbierasz butelki to zarobisz
2020-09-09 19:28
A ciekawe jaki masz w tym interes? Łykasz wszystko co władza powie. Typowy przedstawiciel targetu eko reklam.
2020-09-10 07:21
Ale kaganiec na ryju nosisz,bo wladza kaze
2020-09-09 19:20
segregacja to jest napychanie kieszeni podmiotom, ktore bazuja na propagandzie pod tytulem "ekologia" i tak zamiast korporacji za wyprodukowanie smieci jak zwykle placi za to kowalski.
2020-09-09 19:13
odpadów powinni płacić ludziom, to jest zwrot materiałów które zostają ponownie użyte i tyle w temacie.
2020-09-30 14:10
W Bradford (WB) jeden pojemnik na szklo,papier, metal, plastik, drugi pojemnik reszta. Jeden tydzien wywoza jeden pojemnik, w nastepnym drugi. w Polsce juz mi brakuje miejsca na smietniki tu szklo, tam plastik, tu szklo kolorowe tam smieci mokre, wariactwo i smrod w mieszkaniu. Moze wam jeszcze przywiesc te smieci?
2020-09-09 19:23
kolejny madry oczekuejsz ze ktos bedzie ci placil za twoj syf?
2020-09-09 18:34
Kto wyróżnia takie treści hahahaha. Same Szadółki czy spółka z Urzędem Miasta?
2020-09-10 15:23
Segregacja śmieci się nie opłaca. Transport śmieci się opłaca. Transport to złoty interes. Monopol to biznes który zmusza obywateli do płacenia haraczu tym którzy na naszych śmieciach robią kasę. Gmina zamiast bronić mieszkańców współpracuje z tymi którzy windują ceny za transport którego pozbyła się gmina na rzecz innych.
2020-09-09 18:39
Ty segregujesz ! haha a na Twoje segregację przepada 10 nowiutkich telefonów które za 3 lata będą do wymiany na nowe . Wow segreguj dalej . Naiwna
2020-09-11 19:17
bo po co skoro pozniej znow bedziesz sr*c?
2020-09-09 17:57
Opinia wyróżniona
Może kiedyś dożyję dnia, w którym wszyscy w końcu zrozumieją, że segregowanie śmieci to nie żadna łaska, tylko normalny, zdrowy nawyk. Płaczecie że za duże opłaty.ale za niesegregowane jeszcze większe, więc gdzie tu
Może kiedyś dożyję dnia, w którym wszyscy w końcu zrozumieją, że segregowanie śmieci to nie żadna łaska, tylko normalny, zdrowy nawyk. Płaczecie że za duże opłaty.ale za niesegregowane jeszcze większe, więc gdzie tu logika w tych lamentach? Chcemy zmian w systemie odpadów to zacznijmy je od siebie. Nikt za nas w domu tego nie zrobi.a potem można wymagać od urzędników czy wysypiska. Zgadzam się z tym, co jest w artykule. To nie boli.
2020-09-12 21:20
Nie dozyjesz.
2020-09-10 09:52
własnie dzbanie dostałem podwyżkę i segregacje - a to mi powinni płacić i ja robię im łaskę że segreguje, jak obniża zamiast podwyższać to porozmawiamy a od urzędników zawsze należy wymagać bo oni s dla nas a nie odwrotnie
2020-09-10 08:24
Mogę mieć inne podejście, bo mieszkam z budynku jednorodzinnym: segregacja dla mnie nie jest problemem. Do tego w czasach przed segregacją miałem jeden mały pojemnik - teraz mam dwa oraz worki na papier, plastik i szkło.
Mogę mieć inne podejście, bo mieszkam z budynku jednorodzinnym: segregacja dla mnie nie jest problemem. Do tego w czasach przed segregacją miałem jeden mały pojemnik - teraz mam dwa oraz worki na papier, plastik i szkło. Skończyły się choćby problemy problemy, gdzie upchnąć stare liście, skoszoną trawę czy zielsko z ogrodu - mam na to pojemnik.
Papier wyrzucałem osobno od dawna - ale teraz wreszcie nie muszę szukać gdzieś pojemników - nazbieram do worka i tyle. To samo z plastikiem.
I - drogie marudy - wytłumaczcie mi na przykład, dlaczego w innych krajach Europy segregacja jest już od dawna i może działać. W Niemczech na przykład po prostu nie zabiorą Ci śmieci, jeśli nie są posegregowane.
I dlaczego zapewne deklarujecie, ze jesteście "eko", bo kupujecie "ekologiczne samochody", "ekologiczną żywność" czy "ekologiczny" telewizor co 2-3 lata. Ale gdy musicie coś zrobić własnymi rękoma - mimo, że wysiłku to nie wymaga - to już "eko" Wam nie pasuje?
2020-09-10 08:19
ale jak mnie ukrają za innych to się oduczę skutecznie.
2020-09-10 06:53
A ta "większą za niesegregowane" została sztucznie stworzona. To tak jakbym sprzedawał chleb po 10 złotych, obok dał cenę za drugi 20 zł i mówił Co, że ten tańszy się opłaca. rusz głową
2020-09-09 23:21
opłaty m są wyższe niż w czasach kiedy się nie było segregacji. Jak by były niższe to rozumiem ze jest sens segregować. Ale jak są wyższe ro niech sobie firmy zatrudnia do segregacji ludzi. Jest zwykły szwindel. To wam powinni płacić za metale, papier i plastiki...
2020-09-09 20:42
2020-09-09 19:43
A może zacznijmy od producentów śmieci
2020-09-09 18:25
Ludzie się na to łapią, są naiwni ... Dramat ...
Po 1 . Pomimo że segregujesz płacisz kilka set % więcej ! Bo Unia ! Kazała ulala straszne !
Po 2. Skoro Unia jest taka pro Eko czemu nie
Ludzie się na to łapią, są naiwni ... Dramat ...
Po 1 . Pomimo że segregujesz płacisz kilka set % więcej ! Bo Unia ! Kazała ulala straszne !
Po 2. Skoro Unia jest taka pro Eko czemu nie wprowadza nacisku na swoich kolegów z wielkich koncernów Samsung, Sony , audi , BMW , skoda itd itd ...
Wszystkie elektro urządzenia produkowane są celowo by zepsuć się za kilkadziesiąt miesięcy i zmusić konsumenta do kupna nowego sprzętu . Biorąc pod uwagę całą gospodarkę ! Rocznie bez potrzeby produkuje się zbędne urządzenia !
Producenci dla zysków robią buble Ale ludziom pierze się głowy by segregowali i dbali o środowisko !
Hipokryzja .
Nie wspomnę już o produkcji auto w ostatniej dekadzie ... złomy nie auta ... kup za 4 lata kup nowy bo tamte się psuje .
Tyle w temacie segregacji i dbania o "klimat"
Oprawca zmusza do segregacji a sam celowo tworzy zbędne obciążenia dla klimatu . Niewolnicza narracja.
2020-09-12 21:23
Masz rację. Przypominam że w październiku mamy 91 rocznicę powstania zasady ograniczonej przydatności.
2020-09-10 11:27
Tez mysle, ze nalezaloby zaczac w miejscu gdzie smieci powstaja. Kupilem ostatnio przejsciwke o wymiarach 15mm x 10mm x 5 mm. Zapakowana w wielkie pudelko z plastiku a w srodku jeszcze papierowa ksiazeczka. To samo
Tez mysle, ze nalezaloby zaczac w miejscu gdzie smieci powstaja. Kupilem ostatnio przejsciwke o wymiarach 15mm x 10mm x 5 mm. Zapakowana w wielkie pudelko z plastiku a w srodku jeszcze papierowa ksiazeczka. To samo dotyczy plastikowych butelek napelnianych do ok 70% bo lepiej na polce w sklepie wyglada i wszystkich innych takich przypadkow cwaniackiego marketingu.
2020-09-10 11:47
Masz 100% racji ale umówmy się: nic tak nie zmotywuje producentów jak zachowania konsumentów. Jeśli byłbyś skołonny zapłacić trochę więcej za tą samą przejściówkę w brzydkim szarym kartonie, to nikt by się pewnie nie bawił w pakowanie w plastik.
2020-09-15 09:12
przy okazji: wynalazca blistra ma specjalny kocioł w piekle. Taki "z honorami".
2020-09-09 23:28
2020-09-10 01:20
Może wysypisko spalarnia na każdym osiedlu? A czekaj, już jest. I m.in. dzięki takim działaniom będzie tak dalej. Ale nie taniej.
2020-09-10 09:13
gdzie masz spalarnie odpadów komunalnych na Pomorzu?
Transport jest jedną ze składowych ceny. Problem polega na tym, że istniejące instalacje nie wyrabiają się z przerobieniem tego co jest. Jak są ograniczone możliwości przerobu to ceny idą w górę
2020-09-09 18:11
"Opinia wyróżniona" ciekawe kto ma prawo do wyróżniania? :D i dlaczego tak zminusowana?
2020-09-09 21:16
I wyróżnienieniem komentarzy zgodnych z "linią partii" można by jeszcze samemu podbijać lajki wyróżnionych, ale spokojnie jak obserwowuje zmiany n a tym portalu na przestrzeni lat to i do tego dojdzie..
2020-09-09 18:12
a puszki po piwie niosę do złomowca będzie na kolejnego browca
2020-09-09 17:21
Opinia wyróżniona
Jak mam rozdzielać śmeici na frakcje i gromadzić w oddzielnych torbach czy pojemnikach a potem przywalają mi takie podwyżki jak w oatatnich latach to stwierdziłem że mi się to najzwyczajniej nie opłaca (strata czasu i miejsca na śmieci).
2020-09-10 07:46
No, bo ten twój czas jest aż tak cenny, że nie możesz pięciu minut dziennie poświęcić. Tylko pozazdrościć.
2020-09-10 12:14
I co ważniejsze - nie chcę.
Wolę ten czas przeznaczyć na coś przyjemniejszego.
2020-09-10 07:07
A żyć Ci się jeszcze opłaca?
2020-09-09 22:57
2020-09-09 22:46
2020-09-10 04:32
przez nierząd PO.
2020-09-09 17:37
No to Ci wkrótce dżwigną opłatę o 100% . U mojej córki we Wrzeszczu wspólnocie mieszkaniowej już to zrobili w zeszłym miesiącu .
2020-09-09 18:09
A mój próg został przekroczony. Kilka pojemników i codzienne chyba kursy śmieciarek (bo każda po inną frakcję). Jakościowo wiele to nie zmieniło, kosztowo na pewno. I chyba właśnie cała ta kasa poszła na pokrycie tych
A mój próg został przekroczony. Kilka pojemników i codzienne chyba kursy śmieciarek (bo każda po inną frakcję). Jakościowo wiele to nie zmieniło, kosztowo na pewno. I chyba właśnie cała ta kasa poszła na pokrycie tych zwiększonych kosztów tych rewolucyjnych zmian. W każdym razie jestem na tyle wkurzony tym uchylaniem nam nieba, że jest mi już obojętne czy zapłące wyższa stawkę bo przekroczyli już mój próg wytrzymałości.
2020-09-09 18:44
Zawsze byłam zwolennikiem sortowania śmieci, bo wiecej mogłam wyrzucić/zmieścić w ramach gospodoarstwa domowego. Prowadze też małą działalność gospodarczą,, umowa na śmieci oczywiście podpisana! Ale kilka lat temu aby
Zawsze byłam zwolennikiem sortowania śmieci, bo wiecej mogłam wyrzucić/zmieścić w ramach gospodoarstwa domowego. Prowadze też małą działalność gospodarczą,, umowa na śmieci oczywiście podpisana! Ale kilka lat temu aby być bardziej eko, dodatkowo wysegregowywałam butelki pet. Wrzucałam 3-4 worki do bagażnika osobówki i odwoziłam 400m do punktu skupu, odstawłam za to1-2 czasami 3 zł, nie wiele la na rolkę worków starczało ;) potem plastik potaniał, oddawałam za free czyste zgniecone butelki pet. Teraz żeby pozbyć sie ich przez firme musiałabym miesiecznie zapłacić kilkaset złotych. Udało mi sie znaleść prywatną firmę której będe płacić ok 300 zł za odbiór co 6 mcy. Plus 6zł obligatoryjnie za KAŻDĄ kolorową frakcje miesięcznie. Ogólnie jest ch... drogo :///
2020-09-09 19:02
Typowa czerwona absurdalna w swojej istocie eko ekonomia :D
Zaprzeczenie wszelkich zasad zdrowego rozsądku i zdrowego gospodarowania zasobami. No komuna w nowym unijnym wydaniu.
2020-09-09 23:33
2020-09-10 11:31
nie ma możliwości tak po prostu wejść na ten rynek. Od kiedy weszła nowa ustawa śmieciowa, zapanował praktycznie monopol.
2020-09-10 12:19
2020-09-10 15:27
jak to mawia młodzież
2020-09-09 17:54
Taka kara tylko zniechęci ludzi do sortowania śmieci, zwłaszcza tych, którzy do tej pory to robili. Po prostu wyjdą z założenia, że nie ma sensu tego robić skoro i tak zostali ukarani za postępowanie niereformowalnych
Taka kara tylko zniechęci ludzi do sortowania śmieci, zwłaszcza tych, którzy do tej pory to robili. Po prostu wyjdą z założenia, że nie ma sensu tego robić skoro i tak zostali ukarani za postępowanie niereformowalnych sąsiadów. Niestety duża część społeczeństwa jest prymitywna i ani prośba ani groźba nie jest w stanie wymusić zmian w jej patologicznej mentalności.
2020-09-09 17:59
Oni nie rozumieją że im bedą ludzi bardziej dociskać absurdami i podwyżkami tym ludzie pójdą dalej w szarą strefę.
Wzrost opłat wraz z wprowadzeniem sortowania jest sprzecznością i totalnym absurdem.
Skoro wykonuję za kogoś pracę czyli sortuję to płacę mniej i to o tyle mniej żeby mi się w ogóle chciało "schylać"
2020-09-09 23:32
Wejdz na sortownie i zobacz ile jeszcze trzeba pracy przy tych "posortowanych odpadach", sortowanie u żródła jest o wiele skuteczniejsze. Jeżeli ludzie to oleją to ceny jeszcze bardziej poszybują w górę, chyba że mieszkancy masowo zgodza się na budowanie kolejnych wysypisk, spalarni, instalacji do przetwarzana w swojej okolicy
2020-09-09 23:59
A co mnie to obchodzi. Niech nie produkują plastiku, niech nie produkują bubli i jednorazówek. Niech zaczną od źródła. Ale przecież to chodzi o to, by wszystkie ogniwa po kolei zarabiały. A szaraczek niech płaci.
A co mnie to obchodzi. Niech nie produkują plastiku, niech nie produkują bubli i jednorazówek. Niech zaczną od źródła. Ale przecież to chodzi o to, by wszystkie ogniwa po kolei zarabiały. A szaraczek niech płaci. Automaty do butelek na kaucję? Po co ludziom oddawać pieniądze? Lepiej postawić pojemnik i kazać płacić za wywóz. No chyba, że automat będzie prywatny. Wtedy nawet pobiorą akcyzę za zbiórkę odpadów.
2020-09-10 01:01
akurat kogoś obchodzi w czystym kapitalizmie podnoszenie kosztów i wydłużanie życia produktu. Płacisz więcej i będziesz płacił więcej bo Chiny i reszta Azji nie chce być już śmietnikiem zachodu, Europa nie ma mocy przerobowych na takie ilości odpadów a jednocześnie mieszkańcy nie chcą nowych instalacji i wysypisk.
2020-09-10 12:13
czysty kapitalizm?
2020-09-10 12:23
a w śmieciach mamy feudalizm, niewolnictwo i socjalizm - nieopłacalne i niewydajne...
2020-09-09 17:01
No jednak boli. Wielu. Gro ludzi jest nienauczalnych w wielu dziedzinach codziennej egzystencji.
2020-09-09 17:06
Masz rację, ale też jest to kwestia cen. Śmieci trafiają posegregowane na wysypisko i oni czerpia korzysci z odzyskiwania surowców. Niestety to sie nie przekłada na ceny wywozu. Powinny być niższe, a wyszło na to ze kiedyś nieposegregowane byly tańsze niz obecnie posegregowane.
2020-09-09 17:41
A po co segregować, jak oni mają problem ze składowaniem. Poza tym, dlaczego to moim problemem jest, że gmina nie potrafi wyłuskać niesegregujących. Jak za komuny. Najlepiej wszystkim obciążyć obywatela. Każdy powinien odwozić swoje śmieci na Szadułki i przy odbiorze od razu będzie widoczne, kto jak posegregował. Problem rozwiąże się sam.
2020-09-09 18:34
Brawo ty.
2020-09-10 20:56
Myślę, że można i rowerem. Szadułkom z pewnością nie zrobi to żadnej różnicy. W restauracji też płacę za usługę, a od dziś kelner będzie mówił: w związku z podwyżką sam sobie Pan obierze ziemniaki do obiadu i umożliwimy Panu pozmywanie po sobie.
2020-09-09 19:00
jakich cen? 80gr za m2 tak Cię boli? to wypad na wiochę żebraku
2020-09-09 20:18
samotnego staruszka w 100 metrowym mieszkaniu - boli i to bardzo. Nie umiesz postawić się na miejscu innego człowieka? Bądź łaskaw zamilknąć.
2020-09-09 20:45
2020-09-10 11:44
albo czyścicielom kamienic? albo tobie? niedoczekanie, pasożycie.
2020-09-09 17:24
gruz i opony do lasu, plastiki i papier do pieca,
2020-09-09 17:39
2020-09-09 20:19
2020-09-09 17:44
Ja bym zaczął od podstaw, tzn niewywalania śmieci gdzie popadnie bo tu, gdzie mieszkam, to istny śmietnik (Gdynia-Dąbrowa, nieopodal budynku Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej przy Paprykowej).
2020-09-10 08:42
2020-09-10 09:46
Tam nie musicie segregować, tam można do lasu wywozić.
2020-09-10 11:43
2020-09-10 15:32
2020-09-10 11:51
nienauczalnych - powiedział psedo nauczony
2020-09-09 17:02
A mnie boli. Szczególnie finansowo, bo odwalam za kogoś robotę, a za wywóz płacę jak za zboże.
2020-09-09 17:19
Nikt mi nie będzie mówił co mam robić.
2020-09-09 17:31
Janusz, napisalem ze mnir boli a nie ze nie segreguje smieci. Wtedy łzawiłyby mi oczy.
2020-09-09 17:39
Jak wy się nie znacie na żartach :P
2020-09-10 10:28
2020-09-09 17:41
bo nikt mi nie powie co mam robić i tak, mam tatułaż PW i orłem na plecach i chodze w biało czerwonym dresie
2020-09-09 18:30
2020-09-09 21:52
2020-09-09 17:42
Dla mojego mieszkania to 18zł więcej tak więc stać mnie, a patrząc na odpady Bio czyli syf i smród ze które musiałbym codziennie opróżniać, dodatkowy koszt worków i specjalnych śmietnikach które zajmują więcej miejsca w
Dla mojego mieszkania to 18zł więcej tak więc stać mnie, a patrząc na odpady Bio czyli syf i smród ze które musiałbym codziennie opróżniać, dodatkowy koszt worków i specjalnych śmietnikach które zajmują więcej miejsca w kuchni tak więc jak chcesz to segreguj, mnie stać na ten luksus wrzucania wszystkiego do jednego wora, dodatkowo jak doliczę czas jaki zużyje na segregacje i wyrzucanie posegregowanych a miesiącu to będzie w sumie więcej niż godzina... płacę to wymagam.
2020-09-09 23:27
Polać mu! Dobrze prawi.
2020-09-10 08:44
robie tak samo
2020-09-09 17:06
brakuję mi miejsca ale rozumiem i staram się a boli mnie jak widzę wszystko później do jednego gara idzie..
2020-09-09 17:59
Śmieciarka ma kilka komór
2020-09-09 18:33
Po Gdańsku jeżdzą nowoczesne śmieciarki dwukomorowe.
2020-09-09 21:40
Na mokre i suche? ;)
2020-09-09 20:23
jaki model śmieciarki je ma? Skąd o tym wiesz? Widziałeś na własne oczy czy opierasz się na materiałach informacyjnych zakładu oczyszczania miasta?
2020-09-10 02:00
A co jak mieszkam sama ale stoję rano pod prysznicem 15 minut inaczej nie zacznę dnia...a po 12 godzinach w pracy nalewam sobie wannę... śmieci produkuję malutko. Za to za ścianą mieszka kilka osób, kąpią się w pracy,
A co jak mieszkam sama ale stoję rano pod prysznicem 15 minut inaczej nie zacznę dnia...a po 12 godzinach w pracy nalewam sobie wannę... śmieci produkuję malutko. Za to za ścianą mieszka kilka osób, kąpią się w pracy, piorą u rodziny, a dzieci myte raz na tydzień i mają zapłacić mniej ode mnie? A tak poza tym co to za inwigilacja ile ja wody używam?
2020-09-10 06:55
Obudź się
2020-09-10 10:12
właśnie byli u mnie, jedna komora, pojemnik bio będzie się zbierał ze 4 miesiące (nie mam takich odpadów) patrzą, że jest na dnie i jadą dalej, a obok pojemniki na papier i plastik "wylewają" się i nikt nie odbiera
2020-09-10 10:04
mówię poważnie
2020-09-09 17:06
Wywóz śmieci jest u nas płatny na podstawie powierzchni nieruchomości.
Nawet jak nikt pod adresem nie mieszka :D
2020-09-09 17:20
Kolekcjonujesz mieszkania na wynajem i studentów nie ma? XD
2020-09-09 17:47
A co kogo obchodzi co on robi z metrażem. Że go stać na przestrzeń, to nie znaczy, że musi płacić za śmieci jak sześcioosobowa rodzina. Jada na mieście, pierze w pralni. Jedna puszka od piwa do kosza dziennie, gumka do muszli, a płaci 110zł/m-c.
2020-09-09 17:50
Dokładnie. Jedyne sprawiedliwe naliczanie opłat to za ilość wyprodukowanych śmieci. Przecież o to w tym chodzi hahahaha. Cała reszta to jakaś urawniłowka i bliższa czy dalsza komuna. Od ilości wody, od metrażu, od ilości
Dokładnie. Jedyne sprawiedliwe naliczanie opłat to za ilość wyprodukowanych śmieci. Przecież o to w tym chodzi hahahaha. Cała reszta to jakaś urawniłowka i bliższa czy dalsza komuna. Od ilości wody, od metrażu, od ilości osób zameldowanych, dosłownie wszystko tylko nie od ilości śmieci, o które w rzeczy samej się rozchodzi :D
Do rego armia urzędników i coraz większy fetor z wysypiska :D
2020-09-09 18:31
Żyjecie tu od dwóch dni?
2020-09-09 17:44
I dalej głosował n PO-PiS
2020-09-09 19:31
To wprowadzily Gminy i one naliczaja marze 500% . w Gdanslu to platfusy.
2020-09-09 19:27
Opłata za metry lokalu to chory pomysł. Ktoś ma wielki dom i mieszka sam a płaci jak za złoto, obok w małej chacie tłum a opłaty małe. I gdzie tu sprawiedliwość? I dlatego ja wszystko segreguję i wystawiam ogromne ilości
Opłata za metry lokalu to chory pomysł. Ktoś ma wielki dom i mieszka sam a płaci jak za złoto, obok w małej chacie tłum a opłaty małe. I gdzie tu sprawiedliwość? I dlatego ja wszystko segreguję i wystawiam ogromne ilości worków, szczególnie bio. Skoszoną trawę w wory i wystawiam, a niech biorą skoro płace tyle kasy. Najlepsze jak w te upały wory stoją po 2 tygodnie i więcej. Wory bio to aż z nich cieknie. Koszmar. Kasę to biorą a wywozów jak na lekarstwo. W okresie półrocza zimowego raz na miesiąc i wszystko cały miesiąc trzeba zbierać i gdzieś te wszystkie wory trzymać. Gdzie? W domu, jak to cały miesiąc przeraźliwie śmierdzi i cieknie z worków?
2020-09-10 06:26
W Gdańsku bio z zabudowy jednorodzinnej są wywożone raz na tydzień.
Ale zgadzam się, że to chore, żeby płacić od metra powierzchni. Nawet garaż jest w to wliczany.
2020-09-11 17:00
W ciągu tygodnia potrafię im wystawić ponad 10 worów BIO. Ale to wszystko trzeba gdzieś trzymać, choćby na podwórku, a cała kolekcja straszy każdego dnia.
2020-09-09 17:06
Przeciez to jest smieszne. Mam wiecej placic a segregowac musze samemu;/ Nie mam w mieszkaniu miejsca na 4 kosze;/
2020-09-09 17:35
Nie cztery a pięć.
2020-09-10 07:10
segregacja nie boli, tylko że to odzysk i ktoś robi grube siano, a tu takie podwyżki i ani me, ani be
2020-09-10 07:29
Tylko dzielisz je do 4-5 pojemników :) Chyba, że zamierzasz je przetrzymywac tygodniami
2020-09-10 18:43
(choć fakt, pisali parę lat temu o pięknej nowej sortowni za parę baniek).
to raptem kilkadziesiąt złotych.
Ale w domu naprawdę nie mam miejsca na tyle koszy. a tego typu tekst pani SJW tylko mnie wkurza. 'to
(choć fakt, pisali parę lat temu o pięknej nowej sortowni za parę baniek).
to raptem kilkadziesiąt złotych.
Ale w domu naprawdę nie mam miejsca na tyle koszy. a tego typu tekst pani SJW tylko mnie wkurza. 'to jeden z głupszych możliwych argumentów, jakie słyszę'- czyli autorka NIE ma kontrargumentu. rozumiem, ze mieszka Pani sama, bez dzieci i pracuje Pani zdalnie lub w ogóle, wynosząc śmieci 3x dziennie. Bo zapewniam, że rodzina czteroosobowa produkuje tyle śmieci w ciągu doby (a właściwie w ciągu 3-4 godzin wspólnego bytowania w domu), że śmieci wynoszę codziennie rano, cztery/pięć typów, tylko w rożnych porcjach.
tak, segreguję, ale szkło i papier zastawiają mi kuchnię. codziennie. nie, nie mam więcej miejsca, musiałbym przeprojektować kuchnię (mieszkanie >70m) wcześniej był jeden duży kosz zmieszanych i jeden mały bio i wszystko było ok.
A argumenty autorki to 'mi się udaje' i 'to się naprawdę opłaca'. innych brak, reszta tekstu to rozważania na temat sposobów zmuszenia ludzi do sortowania i przyjęcia jej światopoglądu. rozumiem formę felietonu, ale to przesada i po prostu obrażanie normalnych ludzi. i ich inteligencji, bo nie każdemu 'się udaje' i 'to się' stanowczo nie opłaca (nie, żeby mi przeszkadzały kwoty, ale sama idea płacenia 10x wiecej niż parę lat temu i odwalania za innych roboty jest denerwująca)
sortowanie śmieci ma sens, gdy nie sprawia problemów, podział na tyle frakcji jest już problemem całkiem sporym i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
a to, że potem w wiacie syf, bo 1) sąsiedzi i tak nie sortują 2) śmieciarze nie przyjeżdżają przez 2-3 tygodnie mimo licznych interwencji administratora 3) jak już przyjadą to robią jeszcze większy syf niż był- połowa śmieci jest rozsypana między wiatą a śmieciarką
to inna sprawa...
2020-09-09 17:06
Opłaty- cyk do góry
Ilość pojemników- cyk do góry
Ilość czynności przy segregacji- cyk do góry
Smród na Szadółkach- cyk do góry
O co chodzi ja się pytam? To są przecież same sprzeczności...
2020-09-09 18:31
Tu chodzi o ściąganie kasy z ludzi !!
Nawet jak 70% będzie sortować to i tak opłaty będą rosły ! To podatek od śmieci będzie rósł i rósł !
Ale nikt nie zwraca uwagi na to co robią największe
Tu chodzi o ściąganie kasy z ludzi !!
Nawet jak 70% będzie sortować to i tak opłaty będą rosły ! To podatek od śmieci będzie rósł i rósł !
Ale nikt nie zwraca uwagi na to co robią największe firmy . Technologicznie wypuszczają słaby sprzęt by za kilka lat zmusić do kupienia konsumenta nowego! O to jest recykling pieniędzy .
2020-09-09 19:01
smietnik na 3 bloki :
3 duze kible na zmieszane
1 duzy zolty
1 duzy niebieski
2 male na mokre ...
kto nie sortuje :
-najem krotkoterminowy,
-najem ukrainski obok jest mieszkanie 2 pok 52m 16 ukraincow...
-emeryci
-mlodzi
w/w wszystko czarny wor 50l i cyk.
2020-09-10 07:56
Zgłoś do wspólnoty żeby zmienili ilość kibli, co za problem.
2020-09-10 18:49
2 duże na zmieszane
1 mały bio
2 na papier
2 na szkło
2 na plastik
Wszystkie non stop pełne, śmierdzi, syf, do tego złomiarze raz na jakiś czas robią bałagan, śmieciarka przyjeżdza od raz na 2-3 tygodnie mimo licznych interwencji...
2020-09-10 07:21
we Włoszech była mafia śmieciowa - nasze gangusy też poszli po rozum do głowy.....
2020-09-10 10:12
Stan środowiska - cyk w dół. A właściwie to cyk cyk cyk cyk cyk łubudu. o to chodzi.
2020-09-10 18:51
za ciężką kasę. jak za mała to niech wybudują większą i zatrudnią ludzi, żeby to robili. niech podniosą opłaty jeszcze ze dwa-trzy razy, ale niech nie zrzucają swojej roboty na mnie.
2020-09-09 17:09
2020-09-10 09:56
2020-09-09 17:09
i jeszcze a to muszę płacić. Ta sama sytuacja jest w marketach z kasamii obsługowymi. Ja z nich nie korzystam bo nie pracuję w danym markecie.
2020-09-09 20:32
masz racje tez nie korzystam z samoobslugowych ale barany nie rozumieja
2020-09-09 20:50
Ja lubię samoobsługowe, bo nie lubię z kolei interakcji z kasjerkami.
2020-09-10 08:13
Dzięki takim bezobjawowo inteligentnym klientom mogę bez kolejki i szybciutko zrobić zakupy w kasie samoobsługowej. A ty sobie stój i czekaj w kolejce do kasjerki która jeszcze cię oszuka na kilka złotych bo źle nabije
Dzięki takim bezobjawowo inteligentnym klientom mogę bez kolejki i szybciutko zrobić zakupy w kasie samoobsługowej. A ty sobie stój i czekaj w kolejce do kasjerki która jeszcze cię oszuka na kilka złotych bo źle nabije albo reszty nie wyda ile trzeba. Ciekawe co zrobisz jak w końcu wszystkie kasy będą samoobsługowe? Może pójdziesz do jakiegoś droższego sklepu. Jak dla mnie ekstra.
2020-09-10 10:13
Segregując śmieci wykonujesz na kogoś pracę? A jakie wynagrodzenie się Tobie należy za załatwianie się do muszli a nie środku ulicy? Pomyśl tylko: ciśnie Cie w autobusie ale musisz wykonać pracę w postaci zaciskania i doniesienia tego do domu. I to za darmo! Wyzysk jak nic.
2020-09-09 17:11
Wolę płacić jak płace, niż mam bawić się w kilka koszy w domu, bo i tak mało kto segreguje, bo ...musi płacić tak czy siak a 20 zł mnie nie zbawi.
Lepiej, jakby osoba segregująca nie płaciła wcale.
2020-09-09 18:35
Typowe myślenie niewolnicze.
Ktoś wymyślił sortowanie by mieć pretekst do ciągnięcia społeczeństw po kieszeniach .
Ale nikt nie reaguje na słabe jakości elektro sprzętu XXI wieku ... o autach nie wspomnę- produkują dziś złomy. Bo za 5-6lat kupić nowe auto
2020-09-09 18:40
to jak z mandatami za łamanie przepisów drogowych. Dopóki nie wzrosną 10 krotnie to wielu kierowców ma to w d*pie. NIestety takich d**ili mamy mnóstwo w Polsce
2020-09-09 22:19
2020-09-09 17:11
Za dużo było krytyki pod poprzednim artykułem...
2020-09-09 17:21
2020-09-09 17:53
Artykuł sponsorowany, bo miasto już sobie nie radzi ze śmieciami. Przy następnej podwyżce sami będziemy musieli przetwarzać odpady, albo za "niewielką" dopłatą będziemy mogli składować nasze śmieci w swoich piwnicach.
2020-09-09 18:37
Zrobią podwyżki! I dadzą dopłaty tym co sami będą pozbywać się odpadów ;) naród będzie zadowolony bo będzie dopłata !!!!!!! Coś tam dadzą ! Wow
2020-09-09 17:51
2020-09-09 17:59
A może to krasnoludki nie robią selekcji śmieci,albo też firmy wywozowe złośliwie mieszają śmieci dla zwiększenia zysku a władze miast myślą jak tylko dokuczyć mieszkańcom bo oni są z Marsa i sprawy ziemian ich nie interesują?
2020-09-09 18:34
2020-09-09 19:42
A może miasto bezczelnie cychnące odpadki biologiczne nie perfumuje?A może nie musi bo twoje pachną sosnowym lasem?A może na szadołkach od x lat stoi super kompleks wysyłający śmieci w kosmos a miasto udaje że utylizacja
A może miasto bezczelnie cychnące odpadki biologiczne nie perfumuje?A może nie musi bo twoje pachną sosnowym lasem?A może na szadołkach od x lat stoi super kompleks wysyłający śmieci w kosmos a miasto udaje że utylizacja jest kosztowna i wymagająca spełnienia wielu ciężkich przepisów EU No i UM firmy wywozowe narzuca złośliwie mieszkańcom nie robiąc na nie przetargu?Psychiatra czeka na ciebie pisanie alogicznych treści się leczy.
2020-09-09 22:15
I wcale nie przełożyło się to, wbrew zapowiedziom, na czystszą okolicę i brak dzikich wysypisk w lasach. Częstotliwość i organizacja odbioru także nie są lepsze. Śmietniki są gorsze i przeczą idei recyklingu (zamakająca
I wcale nie przełożyło się to, wbrew zapowiedziom, na czystszą okolicę i brak dzikich wysypisk w lasach. Częstotliwość i organizacja odbioru także nie są lepsze. Śmietniki są gorsze i przeczą idei recyklingu (zamakająca makulatura!) . Za to nadwyżki, jakie pojawiły się na początku w systemie zniknęły, składamy się na wywóz nieczystości dla firm i sklepów. Jakoś okazuje się, że wszystko, co robi miasto, jest droższe, mniej efektywne i kończy się przerzucaniem na mieszkańców obowiązków i dodatkowych kosztów wynikających po części z wygodnictwa i nieudolności urzędników. A smród jest coraz gorszy mimo wydanych 40 milionów. Szkoda, że nie mieli na Szadółkach takiego klozetowego mędrca, jak ty, który by im powiedział, że w połowie Gdańska musi śmierdzieć, co nie dzieje się w żadnym innym polskim mieście, bo najwyraźniej tylko u nas śmieci tak śmierdzą. Bylibyśmy chociaż w czarnej 40 baniek do przodu.
2020-09-09 22:45
Dla chorego ,,od kiedy miasto wzięło się za organizację systemu wywozu śmieci,,Nieuku każde miasto w Polsce i to od zawsze i to od x lat zawsze zajmowało się organizacją wywozu nieczystości to po pierwsze !W żadnym
Dla chorego ,,od kiedy miasto wzięło się za organizację systemu wywozu śmieci,,Nieuku każde miasto w Polsce i to od zawsze i to od x lat zawsze zajmowało się organizacją wywozu nieczystości to po pierwsze !W żadnym mieście w Polsce nie ma smrodu z wysypisk,a to dobra bzdura,co ty palisz?,pijesz,lykasz dopalacze?że tak bredzisz?Zamakająca makulatura co to za kolejny absurdalny argument ,od kilku ładnych lat wszystkie kontenery są albo w wiatach albo na zewnątrz zabezpieczone przed deszczem!Pamiętam czasy głębokiego PRLu i jaką pustkę w budżecie zostawił , 20 000 mieszkań komunalnych do remontu ulic ito itdNa szczęście tacy jak ty to chory margines mieszkańców dlatego mimo waszego hejtu miasto się rozwija i sami mieszkańcy w większości wystawiają dobrą ocenę pracy samorządu,tłumnie zresztą sprowadzając się do Gdańska nie słuchając takich hejterów.A na koniec ciekawostka nawet młode kobiety tu rodzą więcej dzieci niż w całej Polsce dziwne?jak by uwierzyły hejterom to przerażone by zapewne stąd uciekły?Ps mniej ,,dopalaczy,, oraz miłego wieczoru życzę w najpięknięjszym 1000 letnim mieście na świecie naszym ukochanym Gdańsku
2020-09-10 00:27
Kontenery na papier i makulaturę są prawie zawsze odkryte bo inaczej te ilości kartonów nie pomieściłyby się w srodku, i mokną jak najbardziej.
Poza tym przypomnę, że dyskutujemy o smieciach nie o historii i
Kontenery na papier i makulaturę są prawie zawsze odkryte bo inaczej te ilości kartonów nie pomieściłyby się w srodku, i mokną jak najbardziej.
Poza tym przypomnę, że dyskutujemy o smieciach nie o historii i demografii.
PS. Ja tez kocham Gdańsk, ale aż tak slepa to nie jestem by łykać kazdy propagandowy kit stworzony z inicjatywy urzędników.
A jak już o hejcie wspominasz, to tekst o tabletkach, chorym i dopalaczach jest własnie hejtem, hipokryto.
2020-09-10 06:35
Tobie najwyraźniej psychiatra nie pomógł. Gdańsk ("metropolia" cha, cha) wzoruje się niby na dużych miastach zachodniej Europy, tylko wciąż wychodzi mu wariant wschodni. Śmierdzące wysypisko, wiecznie psujący się tabor
Tobie najwyraźniej psychiatra nie pomógł. Gdańsk ("metropolia" cha, cha) wzoruje się niby na dużych miastach zachodniej Europy, tylko wciąż wychodzi mu wariant wschodni. Śmierdzące wysypisko, wiecznie psujący się tabor transportu zbiorowego, dzielnice bez kanalizacji, nieoświetlone drogi gminne, chodniki pamiętające młodość naszych dziadków i pradziadków itd.itp.
2020-09-10 04:36
To dzieło aferzystów z PO
2020-09-10 06:51
Do szkoły dyskusja z wami to strata czasu.,na szczęście stanowicie tylko paranoiczny margines w moim od 70lat ukochanym grodzie ,w ktorym jak w każdym dużym są zwolennicy płaskiej ziemi i alternatywnej rzeczywistości ,jedni to robią bo ,,dopalaczach,,a inni bez jak jest u was nie wiem ,ale dzieci konfabulujecie szpetnie
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.