2021-10-14 15:51
Opinia wyróżniona
Nawet jeśli nie wygląda to zbyt estetycznie ważne że spełnia swoją rolę bo to jedyny skuteczny sposób na kierowców łamiących nagminnie prawo ! A do tego dochodzi jeszcze naprawa tych połamanych i zapadniętych chodników
Nawet jeśli nie wygląda to zbyt estetycznie ważne że spełnia swoją rolę bo to jedyny skuteczny sposób na kierowców łamiących nagminnie prawo ! A do tego dochodzi jeszcze naprawa tych połamanych i zapadniętych chodników o zalaniu ich olejem silnikowym nie wspominając którego koszty przecież ponoszą wszyscy mieszkańcy miast ! I nawet jeśli są one nie jednolite ale przejście dla pieszych jest ! ileż to osób z wózkiem dziecięcym nie może przejść na inwalidzkich to samo przez kierowców źle parkujących swoje auta !
2021-10-15 13:41
2021-10-15 20:16
a stoją na środku ulicy na nowowymalowanych pasach. One są ledwo widoczne. Podczas deszczu można ich nie zauważyć. W zimie będą ukryte pod śniegiem. Czy one nie zagrażają bezpieczeństwu ?
2021-10-14 14:03
Opinia wyróżniona
Mnie bardziej zastanawia czemu słupki montowane na chodniku wzdłuż ulicy są montowane 50 cm od jej krawędzi zabierając te 50 cm z szerokości chodnika. Pewnie przepisy drogowe, ale chodnik po tej operacji nie ma w swoim świetle już 1,5 m a jedynie około 1,2m
2021-10-15 12:46
W skrajni jezdni (50cm od krawędzi) nie może się nic znajdować. Chodnik przylegający do jezdni wg. przepisów musi mieć min. 2m. Po zawężeniu zostaje 1,5 czyli minimum jaki powinien mieć chodnik odsunięty od jezdni i tyle
W skrajni jezdni (50cm od krawędzi) nie może się nic znajdować. Chodnik przylegający do jezdni wg. przepisów musi mieć min. 2m. Po zawężeniu zostaje 1,5 czyli minimum jaki powinien mieć chodnik odsunięty od jezdni i tyle ile powinni zostawiać kierowcy pieszym gdy zostawiają na nim auta.
Jak wiemy prawo a jego egzekwowanie to co innego. SM leci sobie w kulki i nie stawia mandatów za niepoprawne parkowanie więc trzeba słupkować wszędzie gdzie się da.
2021-10-14 18:46
W ich przypadku jakimś cudem skrajnia jest zbedna
2021-10-14 16:45
Te 1,5 m jest między obrzeżem (ma zwykle 8 cm, czasem 6 cm) a krawężnikiem (mają zwykle 15-16 cm na górze). 50 cm jest od krawędzi jezdni, minus krawężnik. Służy to temu, że jak manewrujesz pojazdem, zwłaszcza autobusem
Te 1,5 m jest między obrzeżem (ma zwykle 8 cm, czasem 6 cm) a krawężnikiem (mają zwykle 15-16 cm na górze). 50 cm jest od krawędzi jezdni, minus krawężnik. Służy to temu, że jak manewrujesz pojazdem, zwłaszcza autobusem lub śmieciarką, które mają niskie zawieszenie, to nie niszczysz słupków wraz z kostkami/nawierzchnią wokół). Bo krawężnik wyczujesz oponą, a niektórych elementów nie zobaczysz będących na niskiej wysokości, zwłaszcza jak jest ciemno. Większy pojazd ma też lusterka wystające poza obrys pojazdu, zwłaszcza autobus. Można stosować opaski wzdłuż. Aktualnie drogi rowerowe wpływają, że nie buduje się już szerokich chodników, bo taka ścieżka ma 2 metry plus oporniki (12 cm, czasem 8 cm), a nie 1,5. Dzięki czemu pieszy nawet na chodniku musi uważać na szybko pędzące rowery i "hulajnogi".
2021-10-14 18:18
a radzą
2021-10-14 14:27
jak słupków nie postawisz to stanie tam samochód, który zostawi Ci 0.5m
2021-10-15 00:09
2021-10-14 16:54
2021-10-14 19:55
rozumiesz różnicę w poziomie kosztów zmiennych?
2021-10-14 22:46
Chyba, ze dostawca słupków jest znajomym. To wtedy ok
2021-10-15 14:06
a w cenie całego pojazdu to tak na oko z 200. A dodaj do tego jeszcze koszty obsługi, pensję kierowcy, policjanta itp. itd.
2021-10-14 14:37
Albo 0,25m
2021-10-15 00:10
2021-10-15 14:04
jak byś trzymał samochody tylko na jezdni to nikt by nie miał pretensji
2021-10-14 14:14
0,5m skrajni - dlatego.
2021-10-14 15:07
montujemy słupki na skraju jezdni a obok malujemy linię ciągłą zwężając pas, skrajnia zostaje a chodnik nie traci, to jedynie słuszne rozwiązanie, nie może być tak, że kierowcy łamią nagminnie przepisy a cierpią piesi, jeśli to kierowcy nie umieją parkować to oni powinni na tym tracić
2021-10-15 09:27
zgodnie z przepisami przy krawężniku w obszarze zabudowanym nawet nie powinno być linii ciągłej.
2021-10-14 15:31
a czemu mają tracić Ci jeżdżący i parkujący przepisowo?
2021-10-15 11:57
2021-10-14 15:46
Kierowca to taki łoś do wyciskania kasy za wszystko. Pomyśl gdybyś nie jeździł autem szanse spotkania ze stróżami prawa są bliskie zera.
2021-10-15 08:17
Wyrywkowe, rutynowe kontrole trzeźwości są nielegalne, a my dalej nie mamy wartości granicznych dla THC we krwi, mimo, że marihuana w Polsce jest lekiem na receptę.
A Ty dalej oczekujesz logiki i sensowności od władz?
2021-10-14 15:53
Nie ma obowiązku posiadania samochodu.
2021-10-14 16:39
2021-10-14 19:55
zbyt wiele osób korzystających z samochodów z trudem dochodzi do wniosku, że nie jest to jedyny sposób poruszania się po mieście. Na pewno nie jest ani nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym i zaplanowanym mieście.
2021-10-15 09:32
która codziennie podwoziła swoje 70kg 7latnie dziecko pod same drzwi szkoły - choć mieszkają tylko 200m od niej
2021-10-15 12:01
Wstyd wchodzić butami w cudze życie
2021-10-15 07:24
Zresztą podejrzewam, że żadne w tym kraju.
2021-10-14 14:02
Tak się mądrze zarządza miastem. Uczcie się!!
2021-10-14 14:26
typowe rozwiązania w drugoligowych krajach, czyli odpowiedzialność zbiorowa, wylewanie dziecka z kąpielą itp.
2021-10-14 15:56
Na każdego kierowcę musiałby przypadać policjant, który by za nim wszędzie jeździł i pilnował.
2021-10-14 18:41
Dodajmy jeszcze przesunięcie granic płatnego parkowania i mamy obraz całości. Kierowcy są "be", biznesy w centrum padną (do ceny ćwiczeń, na któe chodzę aktualnie doliczam 12 zł za parking i zaczynam miec dość, a
Dodajmy jeszcze przesunięcie granic płatnego parkowania i mamy obraz całości. Kierowcy są "be", biznesy w centrum padną (do ceny ćwiczeń, na któe chodzę aktualnie doliczam 12 zł za parking i zaczynam miec dość, a autobusem w dobie pandemii nie jeżdżę, plus nie mam na to czasu).
Rowery i hulajnogi porozrzucane wszędzie sa "cacy". Ciekawe czemu włodarz naczelny piechotą nie chodzi, a używa auto służbowe z kierowcą...
2021-10-14 14:03
ale to chyba nie są najważniejsze problemy, którymi trzeba zając się jak najszybciej w mieście.
2021-10-14 14:12
Toto
2021-10-14 14:22
2021-10-14 14:03
Opinia wyróżniona
Mnie bardziej zastanawia czemu słupki montowane na chodniku wzdłuż ulicy są montowane 50 cm od jej krawędzi zabierając te 50 cm z szerokości chodnika. Pewnie przepisy drogowe, ale chodnik po tej operacji nie ma w swoim świetle już 1,5 m a jedynie około 1,2m
2021-10-14 14:14
0,5m skrajni - dlatego.
2021-10-14 15:07
montujemy słupki na skraju jezdni a obok malujemy linię ciągłą zwężając pas, skrajnia zostaje a chodnik nie traci, to jedynie słuszne rozwiązanie, nie może być tak, że kierowcy łamią nagminnie przepisy a cierpią piesi, jeśli to kierowcy nie umieją parkować to oni powinni na tym tracić
2021-10-14 15:31
a czemu mają tracić Ci jeżdżący i parkujący przepisowo?
2021-10-14 15:46
Kierowca to taki łoś do wyciskania kasy za wszystko. Pomyśl gdybyś nie jeździł autem szanse spotkania ze stróżami prawa są bliskie zera.
2021-10-14 15:53
Nie ma obowiązku posiadania samochodu.
2021-10-14 16:39
2021-10-14 19:55
zbyt wiele osób korzystających z samochodów z trudem dochodzi do wniosku, że nie jest to jedyny sposób poruszania się po mieście. Na pewno nie jest ani nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym i zaplanowanym mieście.
2021-10-15 07:24
Zresztą podejrzewam, że żadne w tym kraju.
2021-10-15 09:32
która codziennie podwoziła swoje 70kg 7latnie dziecko pod same drzwi szkoły - choć mieszkają tylko 200m od niej
2021-10-15 12:01
Wstyd wchodzić butami w cudze życie
2021-10-15 08:17
Wyrywkowe, rutynowe kontrole trzeźwości są nielegalne, a my dalej nie mamy wartości granicznych dla THC we krwi, mimo, że marihuana w Polsce jest lekiem na receptę.
A Ty dalej oczekujesz logiki i sensowności od władz?
2021-10-15 11:57
2021-10-15 09:27
zgodnie z przepisami przy krawężniku w obszarze zabudowanym nawet nie powinno być linii ciągłej.
2021-10-14 14:27
jak słupków nie postawisz to stanie tam samochód, który zostawi Ci 0.5m
2021-10-14 14:37
Albo 0,25m
2021-10-15 00:10
2021-10-15 14:04
jak byś trzymał samochody tylko na jezdni to nikt by nie miał pretensji
2021-10-14 16:54
2021-10-14 19:55
rozumiesz różnicę w poziomie kosztów zmiennych?
2021-10-14 22:46
Chyba, ze dostawca słupków jest znajomym. To wtedy ok
2021-10-15 14:06
a w cenie całego pojazdu to tak na oko z 200. A dodaj do tego jeszcze koszty obsługi, pensję kierowcy, policjanta itp. itd.
2021-10-15 00:09
2021-10-14 16:45
Te 1,5 m jest między obrzeżem (ma zwykle 8 cm, czasem 6 cm) a krawężnikiem (mają zwykle 15-16 cm na górze). 50 cm jest od krawędzi jezdni, minus krawężnik. Służy to temu, że jak manewrujesz pojazdem, zwłaszcza autobusem
Te 1,5 m jest między obrzeżem (ma zwykle 8 cm, czasem 6 cm) a krawężnikiem (mają zwykle 15-16 cm na górze). 50 cm jest od krawędzi jezdni, minus krawężnik. Służy to temu, że jak manewrujesz pojazdem, zwłaszcza autobusem lub śmieciarką, które mają niskie zawieszenie, to nie niszczysz słupków wraz z kostkami/nawierzchnią wokół). Bo krawężnik wyczujesz oponą, a niektórych elementów nie zobaczysz będących na niskiej wysokości, zwłaszcza jak jest ciemno. Większy pojazd ma też lusterka wystające poza obrys pojazdu, zwłaszcza autobus. Można stosować opaski wzdłuż. Aktualnie drogi rowerowe wpływają, że nie buduje się już szerokich chodników, bo taka ścieżka ma 2 metry plus oporniki (12 cm, czasem 8 cm), a nie 1,5. Dzięki czemu pieszy nawet na chodniku musi uważać na szybko pędzące rowery i "hulajnogi".
2021-10-14 18:18
a radzą
2021-10-14 18:46
W ich przypadku jakimś cudem skrajnia jest zbedna
2021-10-15 12:46
W skrajni jezdni (50cm od krawędzi) nie może się nic znajdować. Chodnik przylegający do jezdni wg. przepisów musi mieć min. 2m. Po zawężeniu zostaje 1,5 czyli minimum jaki powinien mieć chodnik odsunięty od jezdni i tyle
W skrajni jezdni (50cm od krawędzi) nie może się nic znajdować. Chodnik przylegający do jezdni wg. przepisów musi mieć min. 2m. Po zawężeniu zostaje 1,5 czyli minimum jaki powinien mieć chodnik odsunięty od jezdni i tyle ile powinni zostawiać kierowcy pieszym gdy zostawiają na nim auta.
Jak wiemy prawo a jego egzekwowanie to co innego. SM leci sobie w kulki i nie stawia mandatów za niepoprawne parkowanie więc trzeba słupkować wszędzie gdzie się da.
2021-10-14 14:04
2021-10-14 14:05
Od tego są znaki drogowe i odpowiednie służby reagujące na łamanie przepisów drogowych.
2021-10-14 14:14
W normalnym kraju tak, w Polsce może za 50 lat.
2021-10-14 14:17
2021-10-14 16:57
Po 5 minutach służby po dalszych 5 laweta. Po tygodniu takiej akcji kierowcy by się nauczyli.
2021-10-14 17:25
2021-10-14 19:23
ale to jeszcze kary by musiały być dotkliwe.
ryzyko mandatu niemal zerowe, a jeśli nawet to te 100zł to nie wydatek.
2021-10-14 14:05
Dajcie wszędzie....już nikt do tego miasta nie przyjedzie.
2021-10-16 17:04
Wracać do licbarka razem z innymi
2021-10-14 14:05
Gdynia to parodia miasta
2021-10-14 14:08
oczywiście w jakiejś mierze uzasadniony bo mamy problem z nadmiarem samochodów i samowolą kierowców. słupki to pomnik ciekawych czasów w jakich przyszło nam żyć. niestety....
2021-10-14 17:56
Stawianie płotów i wieszanie reklam także jest potrzebne w mieście.
2021-10-14 14:09
2021-10-14 14:13
2021-10-14 20:12
Na chodniku też powinny być stawiane bo od groma rowerzystów jeździ właśnie po nim?
2021-10-14 19:24
oc nie przez przypadek mamy najwyższe.
2021-10-14 14:10
Mam dokładnie tak samo jak pan Kornel.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.