2018-11-23 07:50
Samodukty
2018-11-23 08:30
jakieś Starvy!
2018-11-23 09:35
Osobiście jednak do planowania moich tras i wycieczek korzystam z Traseo.pl
Można tu tworzyć własne trasy, a następnie poprzez specjalny kod śledzić je na smartfonie, bądź ściągnąć trasę na urządzenie nawigujące.
Osobiście jednak do planowania moich tras i wycieczek korzystam z Traseo.pl
Można tu tworzyć własne trasy, a następnie poprzez specjalny kod śledzić je na smartfonie, bądź ściągnąć trasę na urządzenie nawigujące. Tak samo można pobrać czyjąś trasę. A po wycieczce wgrać ślad do bazy dodając miejsca w zależności od kategorii np: atrakcja, widok, przyroda, nocleg, gastronomia bądź punkt informacyjny/wskazówka. Każdy z tych punktów można także skorelować ze zdjęciami. Jeśli aparat ma funkcję lokalizacji zdjęcia, to po wgraniu ich w aplikację, osadzą się one automatycznie w dokładnym miejscu, gdzie były zrobione. Jedynie czego nie ma Traseo a ma Strava to rywalizacja na trasach, bądź odcinkach tras. Osobiście nigdy z tego nie korzystałem, ale sportowcy i bądź uczestnicy zawodów i wyścigów w różnych dyscyplinach, często sprawdzają swoje wyniki poprzez bicie rekordów na danych pętlach czy odcinkach. I o ile traktuje się to o zdrowym rozsądku nie narażając innych użytkowników danego obszaru, jest to w porządku. Gorzej jak jeden z drugim ciśnie na łeb, na szyję nie zważając że przecież z tego samego lasu bądź szlaku mogą korzystać osoby nie mające nic wspólnego ze sportem i rywalizacją. Pod tym kątem gardzę tymi, co mają się za pępek świata.
2018-11-23 12:01
Strava służy mi do rejestracji wymiany elementów napędu i statystyk. Konto jest 100% priv. A to przez to, że elektrykami i skuterami mam pozabierane KOMy:) chorzy ludzie...
2018-11-23 12:53
niejedna ścieżka typowo rowerowa w TPK została wyprostowana przez ludzi, którym zależy tylko na tym, żeby wbić najlepszy czas, i żeby przypadkiem nie nauczyć się robić zakrętów. Górki u nas małe, trasy krótkie, a lamusy jeszcze je prostują, na rzecz chwały w internecie. Żenada.
2018-11-23 09:30
E-bike?
Słabo jeśli chodzi o single...
2018-11-23 09:36
2018-11-23 09:51
Np: Specialized Turbo Levo fsr st ce 27,5+ wcale nie waży dużo w porównaniu z tradycyjnymi rowerami górskimi, a bateria starcza na cały dzień śmigania po górach. Jadąc w dół raczej nie wykorzystuje się napędu. Ten gadżet
Np: Specialized Turbo Levo fsr st ce 27,5+ wcale nie waży dużo w porównaniu z tradycyjnymi rowerami górskimi, a bateria starcza na cały dzień śmigania po górach. Jadąc w dół raczej nie wykorzystuje się napędu. Ten gadżet przydaje się gdy trzeba z powrotem dostać się na początek pętli pokonując nierzadko kilkukilometrowy stromy podjazd. Podczas gdy inni użytkownicy do góry wjeżdżają z ozorem na brodzie, ja kręcę sobie jakby nigdy nic. Taka mała różnica. A że mam sporą masę, prawie 100 kg, to zjazd w dół muszę kontrolować trochę inaczej niż szczypior o połowę chudszy ;)
2018-11-23 10:02
No ok
Rozumiem
Też mam sporą masę i jeżdzę też aby się zmęczyć na tych podjazdach.
Może to robię (raczej z pewnością) w żałosnym stylu ale po takiej jeździe czuję się ok
Ale każdy jeździ jak chce pod warunkiem, że nie szkodzi drugiemu
2018-11-23 10:18
masa to 22 kg czyli w porwaniu do 15max w wypadku enduro to połowa więcej dodatkowo, bateria nie starcza na cały dzień tylko na 1000-1500metrów podjazdów ;-)
2018-11-23 11:06
Na rowerze który posiadam 55 km singli przerobiłem w cały dzień i zużyłem jedynie 64% baterii. W specjalnej aplikacji możesz ustawić zużycie baterii, a także wprowadzić dokładne dane kiedy napęd ma cię faktycznie wspierać. Opinie ludzi opiniami, warto te rowery potestować, aby w ogóle mieć pojęcie ;)
Powodzenia
2018-11-23 11:14
Waży 10kg więcej od porównywalnego cenowo fulla bez baterii.
Czuć bezwładność i niższy przekrok zawieszenia.
2018-11-23 11:57
Niedługo z tego wyrośniesz i zmienisz tok myślenia;)
2018-11-23 12:24
na takim E-Bajku, niedługo Twój licznik na wadze pokaże 120kg. Rower enduro elektryczny nie ma szans na zjazdach do swojego klasycznego odpowiednika - masa robi swoje.
2018-11-23 14:18
Dzięki wspomaganiu elektrycznemu wielu ludzi na nowo odkrywa przyjemność z jazdy rowerem. A wrzutka typu, że zaraz komuś podskoczy waga ciała jest kompletnie nie na miejscu.
PozdRower
2019-04-10 17:18
Masz Levo i jesteś z Trójmiasta ?
2018-11-23 09:59
To nie kwestia tego czy jeździłem czy nie.
Chodzi mi bardziej o zasady/regulamin tych ścieżek i jego szanowanie.
Ok
Nie wiem jak tam, ale np. na rychlebskich ścieżkach jest on niemile widziany.
Czy to sensowne czy nie, nie mi oceniać - ja tych ścieżek nie budowałem ani nie utrzymuję więc szanuję czyjeś miejsce.
2018-11-23 10:24
Przecież to nie tory do enduro czy karkołomnego zjazdu, a nieco węższe górskie szlaki, pociągnięte dla bezpieczeństwa użytkowników w jednym kierunku. I skoro poruszają się po nich rodziny z dziećmi, co widziałem na własne oczy, to dlaczego nie poruszać się na nich ze wspomaganiem?
2018-11-23 10:30
Krzysztof
Nie ja to wymyśłiłem
Wejdź na stronę rychlebskich to zobaczysz przekreślony znak z e-bikem
Nawet jest to obszernie wytłumaczone dlaczego nie chcą ich.
Jak pisałem:
Nie mi to
Krzysztof
Nie ja to wymyśłiłem
Wejdź na stronę rychlebskich to zobaczysz przekreślony znak z e-bikem
Nawet jest to obszernie wytłumaczone dlaczego nie chcą ich.
Jak pisałem:
Nie mi to oceniać, ale szanuję i przestrzegam.
Też jak pisałem, nie wiem jak do tego podchodzą pod Smrekiem bo nie byłem.
Ogólnie trzymam się zasady:
Jeśłi jestem gdzieś gościem i korzystam za darmo (w przypadku ścieżek) z czyjejś roboty to szanuję zasady choćbym nawet ich nie rozumiał.
Bo sam pewnie zauważyłeś jeżdząc nawet po naszym TPK zmasowany atak rowerzystów, biegaczy itd., ok fajnie, ale z drugiej strony sam pewnie widzisz jak się nieraz zachowują, w myśl zasady - tylko ja, resztę mam w d.... pomiędzy tym co było 15-20 lat temu a obecnie jest przepaść, wtedy jeżdząc sam po TPK nieczęsto kogoś widywałem (nawet jak była pogoda)
2018-11-23 12:04
Ale single pod Smrkiem, to nie Rychleby ;)
Poza tym użytkownicy e-bików w wersji full mają trochę inne spostrzeżenia na świat w formacie trail bądź enduro niż młodzież która dosiada fulla na trasach zjazdowych bądź
Ale single pod Smrkiem, to nie Rychleby ;)
Poza tym użytkownicy e-bików w wersji full mają trochę inne spostrzeżenia na świat w formacie trail bądź enduro niż młodzież która dosiada fulla na trasach zjazdowych bądź górskich szlakach. Osobiście dosiadłem tego roweru kilka razy i zakochałem się. Może na 50-te urodziny taki sobie sprawię ;)
Co do torów, tras bądź dobrze przygotowanych szlaków turystycznych, którymi zarządza jakaś organizacja nie mam nic przeciwko wnoszenia opłat za korzystanie z ich tras. Bywałem już na takich u naszych zachodnich sąsiadów i uważam, że za tak świetnie utrzymane trasy warto zapłacić te kilka euro i świetnie się bawić bądź wypoczywać. Na szlakach są miejsca wypoczynku, a w nich ulotki z mapkami, folderami, zniżkami na atrakcje, noclegi w regionie. Takie coś przydałoby się na naszych szlakach np: Kaszubskiej Marszrucie czy GreenVelo.
2018-11-23 13:02
Święta prawda. 15 lat temu spotkać kogoś nawet w słoneczną niedzielę, to było coś. Dziś, jeżdżąc po lesie, używam dzwonka, tyle jest ludzi na szlakach. Oczywiście nie po to, żeby ich przeganiać, ale po co mam strzępić
Święta prawda. 15 lat temu spotkać kogoś nawet w słoneczną niedzielę, to było coś. Dziś, jeżdżąc po lesie, używam dzwonka, tyle jest ludzi na szlakach. Oczywiście nie po to, żeby ich przeganiać, ale po co mam strzępić ryja, jak mogę raz zadzwonić.
5 lat temu, jak jeździliśmy na lampach po lasach Oliwskiech, to nie było żywej duszy. Ostatnio czekam na kolegów w umówionym miejscu i przejechało z 5 osób i 2 biegaczy z lampami.
2018-11-23 11:14
w Sopocie las zryty do gołej ziemi przez tych zjazdowców, po deszczu ziemia spływa i robią się głębokie wyrwy
2018-11-23 11:15
W głowie masz wyrwy
2018-11-23 11:32
las bardziej dla dzieci! nie dla starych koni. dzieci przyszlosc narodu!
2018-11-23 12:02
Będę miał na uwadze.
2018-11-23 12:45
Oczywiście rozumiem, że na elektryku można zjechać sobie co najmniej dwa razy więcej razy, ale właśnie w tym problem. Trasy będą przez to nadmiernie eksploatowane, a kto to będzie później naprawiał?
Na
Oczywiście rozumiem, że na elektryku można zjechać sobie co najmniej dwa razy więcej razy, ale właśnie w tym problem. Trasy będą przez to nadmiernie eksploatowane, a kto to będzie później naprawiał?
Na Rychlebskich Ścieżkach zakazali e-bików poniżej 55 roku życia właśnie z uwagi na to.
Dodam, że testowałem rower elektryczny w Alpach i oczywiście widzę zalety, są dostępne zjazdy, gdzie do tej pory albo nie było się jak dostać, albo trwało to długo i wymagało podjazdu shuttle service itp.
Poza tą jedna zaletą rower ma jednak taką wadę, że jest zwyczajnie klocem. Waży co najmniej 7 kilo więcej, czyli o połowę więcej, niż zwykły rower 160 skoku mtb, przez co manewruje się nim, jak czołgiem.
Zrobienie bunnyhopa to jakiś koszmar:) Że nie wspomnę, że gdy odłącza się silnik (powyżej 25 km/h) jak jedziemy na płaskim, bądź pod górę, to uczucie jest, jakbyś jechał nagle na flaku.
Oczywiście, jak ktoś i tak jeździ słabo i jakoś tam się toczy w dół i to jest dla niego ok, to nie zauważy różnicy, ale jak chcesz porządnie wytrzepać wszystkie kamloty i zakręty, to ten rower się do tego słabo nadaje. Dodać do tego, że takie osoby nie potrafią zwykle robić zakrętów i ryją tarki na wszystkich bandach i pomnóż to przez ilość wjazdów, jaką można zrobić, dzięki wtaczaniu się bez wysiłku i zaorane trasy gotowe.
2018-11-23 12:47
Spoko miejsce, żeby zabrać kogoś, kto jeszcze nie jeździł w górach
trasy łatwe i przyjemne, w weekend można tam spotkać dzieci i ludzie na rowerach, o których byś nie pomyślał, że nadadzą się do lasu. Jak
Spoko miejsce, żeby zabrać kogoś, kto jeszcze nie jeździł w górach
trasy łatwe i przyjemne, w weekend można tam spotkać dzieci i ludzie na rowerach, o których byś nie pomyślał, że nadadzą się do lasu. Jak ktoś lubi i potrafi, to można mocniej przycisnąć i też jest zabawa. A na końcu ścieżki piwo i przekąski. Pełna infrastruktura (po czeskiej stronie), jest super.
2018-11-23 13:48
2018-11-23 13:55
to są banalne trasy typowo dla amatorów
2018-11-23 14:07
NA jakich ty jeździsz?
2018-11-23 14:22
już Rychlebskie Ścieżki są bardziej konkretne, jest tam coś do polatania. Poza tym np Kouty, Spicak, Geisskopf. No i w Alpach jest fajnie:) pooglądaj sobie recenzje parków na dirt it more na yt.
2018-11-24 20:42
Poza tym nie każdego kręci enduro
2018-11-23 14:23
Jednostki z rowerowych sportów grawitacyjnych mają swoje blogi i fora i tam przechwalają się swoimi przelotami, bądź połamanymi kończynami. A sekcja rowerowa trojmiasto.pl pisze dla amatorów dwóch kółek, turystów, nie ekstremalistów.
2018-11-23 15:47
2018-11-24 00:21
Poza tym koniecznie pamiętać o zasadach (zatrzymywanie się po stronie stoku), nie przejmować się tymi z tyłu (najpierw dbaj o siebie, nie masz obowiązku przepuszczania na wąskiej ścieżce), za to nie zapominać o kasku, rękawicach, a nawet ochraniaczach na kolana (moje blizny z tej trasy goją się do dziś)
2018-11-23 14:27
Warto podłapać pomysł może nasze władze wraz z lasami państwowymi pomyślą o takiej inwestycji. Mielibyśmy równie dobre trasy w naszej okolicy, nie trzeba było by jeździć na drugi koniec Polski.
2018-11-23 15:00
jak nie zniszczą tego, co jest już gotowe, to wystarczy
w Warszawie chcieli po latach zalegalizować jedną z niewielu tras, to skończyło się tym, że wszystko zostało zaorane
2018-11-23 16:08
Przecież podłapali...
Jest tyle pni na trasach że możesz ćwiczyć bunny hopy.
hehehe
2018-11-24 00:24
Ale lasy państwowe to beton: przeszkadza im wszystko to, za co tylko sami się nie biorą.
2018-11-23 16:12
Chyba najbliższy przygotowany singel jako tako długi,ok 10 km) jest w Grudziądzu.
Zrobili to z budżetu obywatelskiego.
Zlokalizowany blisko Wisły, na skarpie.
Byłem, wiadomo nie są to góry, ale zawsze namiastka
Poza tym lubie odkrywac nowe tereny
2018-11-23 18:15
Góry Izerskie piękne miejsce byłam tam
2018-11-24 02:08
Dla rodzinki coś fajnego: Jakuszyce - Orle - Chata Górzystów. W górach po płaskim...
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.