Opinie (115)

  • Po co robić drogi rowerowe jeżeli na jezdni obowiązuje 30 km/h? (12)

    Św. Przepustowość? Bo ani to tanie, ani bezpieczne. Idealnym przykładem zarządzania Sopotem jest ul. Polna - parking kosztem chodnika oraz pasek z różowej kostki zaraz przy wyjazdach z posesji, zero widoczności, idealnie żeby się nadziać na auto.

    • 26 9

    • Pewnie z powodu mentalności kierowców (3)

      Bo mało kto na 30 jeździ 30.. Ale najlepszy byłyby po prostu wydzielony, pomalowany pas ruchu na takiej ulicy + wspólne korzystanie z rond, a nie takie potworki jak droga rowerowa wokół ronda.

      • 10 1

      • jaka mentalność? bez jaj!

        To nie jest kwestia mentalności kierowców, bo ci sami kierowcy
        za granicą nie świrują, lub (no dobra, przykład rajdu w Słowacji)
        świrują znacznie mniej.

        To tylko i wyłącznie kwestia totalnej

        To nie jest kwestia mentalności kierowców, bo ci sami kierowcy
        za granicą nie świrują, lub (no dobra, przykład rajdu w Słowacji)
        świrują znacznie mniej.

        To tylko i wyłącznie kwestia totalnej degrengolady i całkowitej
        dysfunkcji polskiej policji. Nie tylko drogówki. Po prostu: cięcie
        konfetti i bicie ludzi, np. kobiet na demonstracjach, to nie jest
        właściwy trening do dbania o bezpieczeństwo publiczne.

        To nawet nie jest kwestia wysokości mandatów.
        Po prostu drogowego nadzoru policji nie ma. Nie istnieje.

        • 0 0

      • bardziej mentalności urzędników

        • 3 1

      • Drogi rowerowe wokół ronda

        to polska specjalność. Zamiast jechać wg reguł ruchu drogowego, proponuje się rowerzystom przekraczanie czterech albo nawet sześciu przejazdów rowerowych, na których zwykle dochodzi do sytuacji konfliktowych.

        • 12 3

    • W Holandii drogi dla rowerów buduje się obok wielu ulic leżących w strefie Tempo 30 (6)

      by samochody stojące w korkach nie przeszkadzały rowerzystom. Takie rozwiązanie w Sopocie na ul. Armii Krajowej ma sens. Skądinąd ilu internautów odwiedzających ten portal zdaje sobie sprawę, że w Sopocie tylko na 4 ulicach obowiązuje wyższy limit prędkości niż 30 km/godz.?

      • 0 4

      • to podaj konkretnie gdzie wybudowali (1)

        od jakiś 15 lat walą tam niemal wyłącznie pasy w jezdni.

        Nie kojarzę żadnej nowej "wydzielonej" drogi rowerowej w Amsterdamie. Pasów bardzo dużo powstaje nawet jeszcze dziś. Mimo już gęstej sieci rowerowej.

        • 0 0

        • W miastach takich jak Amsterdam i Utrecht podstawową rolę odgrywa proces stopniowego uwalniania

          kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów, uruchomiony tam już pół wieku temu. Budowa wydzielonych dróg dla rowerów ma w Holandii znaczenie głównie poza obszarem gęstej zabudowy miejskiej.

          • 0 0

      • Twardy, nie kompromituj się

        • 0 1

      • Widziałeś tam kiedyś korki? (2)

        Ja nie, a jeżdżę tam prawie codziennie.

        • 3 1

        • widziałem tam wielokrotnie kolejki samochodów do zmiany świateł przy wjeździe na Aleję Niepodległości (1)

          • 0 0

          • Tyle, ze tam "droga rowerowa"

            Jest puszczona bokiem, a nie bezpośrenio koło jezdni. A rowerzyści i tak muszą czekać na światłach, żeby przejechać przez tą właśnie jezdnię i to tylko po to, żeby za pół minuty nadal czekać na światłach na Niepodległości. Żadna mi to oszczędność czasu.

            • 0 2

    • No, w sezonie trzeba tam bardzo uważać na turystów triumfalnie wyjeżdzających swoimi suvami z posesji. Wgle nie patrzą na pieszych i rowery.

      • 8 1

  • kiedy urzęd (2)

    asy będą odpowiadać za swoje decyzje majątkiem i nie tylko jak normalni ludzie?

    • 1 1

    • wtedy, gdy w internecie przestaną się pojawiać słowa powszechnie uznawane za obraźliwe (1)

      kierowane wobec ludzi, którzy starają się dobrze wykonywać swoją pracę.

      • 0 0

      • czasem żal, że potop szwedzki minął

        info o dochodach oraz majątku każdego urzędnika Swensonów jest publicznie dostępny dla każdego w internecie

        nie narusza to swobód cywilnych, bo nie ma

        czasem żal, że potop szwedzki minął

        info o dochodach oraz majątku każdego urzędnika Swensonów jest publicznie dostępny dla każdego w internecie

        nie narusza to swobód cywilnych, bo nie ma obowiązku zostaniia urzędnikiem

        dla osłody: Szwecja jest jedynym znanym mi krajem, gdzie legalnie można prowadzić pojazd i rozmawiać z telefonem przy uchu.

        • 0 0

  • "droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej " (6)

    Ten fragment idealnie podsumowuje to dziadostwo.
    Należało zrobić kontrapas, a w drugą stronę normalnie jezdnią. Najbezpieczniejsze, od tego dziadostwa co zrobili.

    • 12 4

    • cyklistki mają na ten temat inne zdanie (5)

      Czują się bezpieczniej na wydzielonej drodze dla rowerów. Teza potwierdzona badaniami ankietowymi.

      • 1 5

      • (2)

        Chodnikowce, nie cykliści.

        • 3 2

        • wiele osób : dzieci, młodzież i kobiety oraz wielu cyklistów (1)

          korzysta z chodników w czasie jazdy rowerem. Korzystanie z hulajnogi (często szybszej niż rower) do jazdy po chodniku jest dopuszczane prawem.

          • 0 0

          • dla takich ludzi wymyślono znak t22
            jako dopuszczenie jazdy po chodniku

            ale sprawniejszym rowerzystom lepiej na gładki asfalcie
            bez piechurów, bez wyjazdów z posesji itp

            co ciekawsze, zaloze sie, ze to bylo by znacznie tańsze
            niz ta rzeźba, te wyniesienia, te kolorki
            niewydarzone
            na AK

            • 0 0

      • pierwsze słyszę (1)

        • 2 2

        • staraj się korzystać z niezależnych i rozmaitych źródeł informacji

          • 0 0

  • Szczur ucz się od kudlatego! (3)

    Można? W Gdyni wszystko co dla mieszkanców to wielkie "niedasie". 10 lutego od lat irytuje, Hutnicza dramat. Można wymieniać dlugo.

    • 25 8

    • To że w Gdyni nic nie robią (2)

      to nie oznacza, że w Sopocie zrobili to dobrze. Każdy rowerzysta ci powie, że to bubel.

      • 13 5

      • nie każdy (1)

        znam wielu, którzy tamtędy jeżdżą regularnie i są zadowoleni. Być może nie dotyczy to kolarzy udających, że trenują do turdefrans.

        • 2 1

        • ci którzy są naprawdę niezadowoleni
          nie pyszczą
          bo ich zabili kierowcy

          nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
          (warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
          te

          ci którzy są naprawdę niezadowoleni
          nie pyszczą
          bo ich zabili kierowcy

          nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
          (warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
          te "chodnikowe drogi rowerowe" zostana przemianowane
          znakami pionowymi w zwykłe chodniki z niedotyczką t22,
          a na asfalcie zostanie domalowany normalny kontrapas rowerowy
          szerokości wreszcie prawidłowej, czyli takiej jak na ul. Cystersów

          • 0 0

  • (9)

    W końcu można jechać swobodnie rowerem z Gdyni do Gdańska i nie być skazanym na jazdę wzdłuż linii brzegowej.

    • 21 3

    • Akurat Armii Krajowej to wielka fuszerka (6)

      Poprawili wszystko prócz najniebezpieczniejszych miejsc typu zakręt pieszo-rowerowy przy UG, na którym totalnie nic nie widać. Z resztą nie rozumiem po co tam w ogóle ścieżka, skoro na całej Armii Krajowej jest ograniczenie do 30 na godzinę.

      • 9 2

      • w Holandii buduje się drogi dla rowerów obok jezdni w strefie Tempo 30 (5)

        by samochody stojące w kolejce do zmiany świateł nie przeszkadzały cyklistom. Dzięki temu m.in. wielu przesiada się z samochodu na rowery. Tutaj ten proces także ma miejsce, choć dosyć powoli.

        • 0 6

        • W Holandii czy na drogach z większym ruchem to może mieć sens (3)

          natomiast tuaj wystarczyłby zwykły, wydzielony pas ruchu i kontrapas. Nie oszukujmy się, Armii Krajowej nie jest najbardziej obleganą przez samochody trasą w mieście.

          • 5 2

          • w godzinach szczytu jest wystarczająco mocno obleganą przez samochody, by przeszkadzać (2)

            rowerzystom w płynnej i bezpiecznej jeździe

            • 1 2

            • (1)

              Wczoraj jechałem i 5 samochodów na krzyż w ogólnym ruchu + 1 parkujący na tej pożal się boże śmieszce, ale na szczęście jezdnią się dało ominąć.

              • 0 0

              • jezdnią dało się ominąć

                jeśli jechałeś z kierunku Oliwy w kierunku Orłowa
                to omijając ryzykowałeś czołowe zderzenie z samochodem

                zonk

                • 0 0

        • W życiu

          no chyba że jest nadmiar miejsca ( czyli na prowincjach miast lub za miastem) ale zasadniczo to robią infrastrukturę rowerową już wyłącznie w jezdni, a już na pewno nie wydzielają trasy rowerowej z chodnika który ma szerokość ledwie 3 metrów.

          • 1 1

    • Jak jesteś emerytem na dziecięcym rowerku biegowym to tak, swobodnie.

      Do przejazdów komunikacyjnych się to nie nadaje. Zbyt kolizyjne, zbyt kręte. dziękuję ale bezpieczniej jezdnią

      • 10 3

    • ścieżka rowerowa

      Fajnie to będzie jak będziecie korzystać z tych ścieżek rowerowych.

      • 8 7

  • 2.5m śmieszny różowy pasek poprowadzony slalomem na 3m chodniku to nie żadna droga rowerowa (10)

    to prowiorka

    • 14 16

    • także uważam, że dla jaśniepaństwa w kalesonach powinno się wyburzyć ciąg kamienic przy Armii Krajowej (8)

      i zrobić im trójpasmową autostradę rowerową.

      • 5 10

      • poprostu puścić to w jezdni (6)

        • 8 3

        • Dokładnie. (3)

          Piesi mieliby piękny szeroki chodnik, a nie techniczne 50cm przejście.
          Rowerzyści prostą piękną trasę. Kierowcy widoczność.
          Nikt by im z za krzaków nie wyskakiwał. To wszystko można by było za grosze stworzyć, bez cudowania.

          • 10 2

          • na jezdni trzeba najpierw zredukować skalę ruchu i ten ruch uspokoić np. przez zwężenie do jednego pasa (2)

            w każdą stronę. Przy dużej intensywności ruchu droga rowerowa powinna być fizycznie oddzielona od jezdni przy pomocy pasa trawy, krawężnika lub ciągu bloków betonowych. Takie rozwiązanie powinno być zastosowane co najmniej od ul. Reja do granicy Sopotu i Gdańska (przy wylocie z ul. Czyżewskiego) i dalej do pętli w Oliwie.

            • 0 3

            • tam jest strefa 30 i szeroka jezdnia (1)

              wyprzedzić rower tam to żaden byłby problem. to idealne miejsce do pasów w jezdni, a nie esów floresów na chodniku.

              • 3 1

              • ale jest psiarnia obok

                oni lubią jak każdy jest czegoś winny

                • 0 0

        • (1)

          Puszczenie w jezdni nic nie daje, wtedy rowerzyści wolą jechać chodnikiem.

          • 3 5

          • ale byłby szeroki chodnik to ci co jadą powoli mogliby sobie nimi jechać
            a komunikacyjni rowerzyści sunęliby jezdnią. wilk syty i owca cała. wszyscy by skorzystali.

            • 1 1

      • Nikt nie chce autostrady

        Wystarczyłby kontrapas w jezdni. Taniej i lepiej dla wszystkich. Dla rowerzystów, kierowców i pieszych.

        • 2 2

    • Dokładnie, nawet ryksza się nie zmieści.

      A jak się zmieści to się jej nie wyminie.

      • 1 0

  • Skończyli... (8)

    I już była czołówka, bo tak źle wykonali łuk wjazdu w Armii Krajowej od strony Gdyni. Znają się...

    • 12 3

    • inaczej nie można go było poprowadzić (7)

      czołówka była spowodowana niezachowaniem ostrożności przez obu uczestników, a nie zakrętem. Zakręt nie ma nic do rzeczy.

      • 8 9

      • to chyba pisał rzecznik... (3)

        ... Sopot ma najgorszą infrastrukturę rowerową. W zasadzie wszystko, co nowe jest do przebudowy. A bubel stulecia to nadmorska w kostce bauma. I z progiem....

        • 5 5

        • taką opinię chyba pisał frustrat (2)

          nadmorska na wielu odcinkach ma nawierzchnię wystarczająco gładką

          • 1 2

          • (1)

            Baum powinien być kompletnie zakazany, a na drogach rowerowych już w szczególności. To jest nawierzchnia dobra co najwyżej na podjazd do garażu. Zresztą do tego została stworzona, by samemu łatwo ułożyć.

            • 1 2

            • no do wygodnej jazdy rowerem w suchy dzień Dałn się średnio nadaje
              ale gdy leje, nasze krzywe asfalty pokryte są warstwą wody
              jeśli nie kałużami, a Dałn jest szorstki i szybciej ocieka

              gdyby go porządnie kładziono, nie wykrzywiał by się
              problem jest z tą jakością. po roku Dałn jest bardziej krzywy niż asfalt

              • 0 0

      • (1)

        bzdura człowieku dlaczego na tym łuku ścieżka ma nadal 2 m?O sile odśrodkowej żaden sopocki dzban nie słyszał?

        • 2 2

        • a o dostosowaniu....

          stylu jazdy do warunków panujących na drodze rowerowy dzban nie słyszał ? może następnym razem zamiast upomnienia potniemy linki i szprychy dzbanowi żeby dostosował prędkość do warunków drogowych ?

          • 1 1

      • oczywiście że można

        na całym świecie od zewnątrz trasy się prowadzi ze względów bezpieczeństwa.
        tylko w 3miescie jest moda na prowadzenie od wewnątrz przy ogrodzeniu czy murze.

        • 6 1

  • to jest niewiarygodne jak długo trwała ta przebudowa, do tego w mojej opinii niczego dobrego nie wniosła a wręcz przeciwnie - ruch samochodowy 30km/h to może go w ogóle wycofać, 40km/h było ok, do tego skasowana połowa

    to jest niewiarygodne jak długo trwała ta przebudowa, do tego w mojej opinii niczego dobrego nie wniosła a wręcz przeciwnie - ruch samochodowy 30km/h to może go w ogóle wycofać, 40km/h było ok, do tego skasowana połowa miejsc parkingowych to już totalne nieporozumienie, niepotrzebne krawężniki, bezsensowne ławki chyba tylko dla bezdomnych bo kto będzie siedział przy ulicy i patrzył na rowery czy auta... ta "przebudowa" to jedna wielka wtopa i pomyśleć że poszło nato 3,3 mln zł....

    • 0 0

  • Na szczęście rowerzysta nie jest zobowiązany jechać drogą dla rowerów (1)

    jeśli uzna, że bezpieczniejszy będzie jadąc jezdnią środkiem pasa.

    • 5 0

    • to w krajach, w których obowiązują rozsądnie zredagowane przepisy bezpieczeństwa ruchu drogowego

      takich jak Holandia czy Wielka Brytania

      • 0 0

  • (7)

    Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.

    • 30 22

    • prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie (5)

      • 14 9

      • Prywatny rower trzyma się na prywatnym balkonie, a nie w klatce schodowej, czy w korytarzu piwnicznym. (3)

        • 12 6

        • rower jest kilkakrotnie mniej terenochłonny niż samochód

          dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi

          dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.

          • 0 0

        • balkon jest czescia wspolna

          balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D

          • 4 2

        • klatka też jest prywatnym terenem

          nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców

          • 4 8

      • A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.

        • 2 0

    • po deszczach na początku sierpnia 2021r. ...

      ... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.