2021-08-24 08:04
Św. Przepustowość? Bo ani to tanie, ani bezpieczne. Idealnym przykładem zarządzania Sopotem jest ul. Polna - parking kosztem chodnika oraz pasek z różowej kostki zaraz przy wyjazdach z posesji, zero widoczności, idealnie żeby się nadziać na auto.
2021-08-24 08:56
Bo mało kto na 30 jeździ 30.. Ale najlepszy byłyby po prostu wydzielony, pomalowany pas ruchu na takiej ulicy + wspólne korzystanie z rond, a nie takie potworki jak droga rowerowa wokół ronda.
2021-09-03 17:22
To nie jest kwestia mentalności kierowców, bo ci sami kierowcy
za granicą nie świrują, lub (no dobra, przykład rajdu w Słowacji)
świrują znacznie mniej.
To tylko i wyłącznie kwestia totalnej
To nie jest kwestia mentalności kierowców, bo ci sami kierowcy
za granicą nie świrują, lub (no dobra, przykład rajdu w Słowacji)
świrują znacznie mniej.
To tylko i wyłącznie kwestia totalnej degrengolady i całkowitej
dysfunkcji polskiej policji. Nie tylko drogówki. Po prostu: cięcie
konfetti i bicie ludzi, np. kobiet na demonstracjach, to nie jest
właściwy trening do dbania o bezpieczeństwo publiczne.
To nawet nie jest kwestia wysokości mandatów.
Po prostu drogowego nadzoru policji nie ma. Nie istnieje.
2021-08-24 09:08
2021-08-24 09:04
to polska specjalność. Zamiast jechać wg reguł ruchu drogowego, proponuje się rowerzystom przekraczanie czterech albo nawet sześciu przejazdów rowerowych, na których zwykle dochodzi do sytuacji konfliktowych.
2021-08-24 12:12
by samochody stojące w korkach nie przeszkadzały rowerzystom. Takie rozwiązanie w Sopocie na ul. Armii Krajowej ma sens. Skądinąd ilu internautów odwiedzających ten portal zdaje sobie sprawę, że w Sopocie tylko na 4 ulicach obowiązuje wyższy limit prędkości niż 30 km/godz.?
2021-08-24 14:17
od jakiś 15 lat walą tam niemal wyłącznie pasy w jezdni.
Nie kojarzę żadnej nowej "wydzielonej" drogi rowerowej w Amsterdamie. Pasów bardzo dużo powstaje nawet jeszcze dziś. Mimo już gęstej sieci rowerowej.
2021-08-28 11:22
kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów, uruchomiony tam już pół wieku temu. Budowa wydzielonych dróg dla rowerów ma w Holandii znaczenie głównie poza obszarem gęstej zabudowy miejskiej.
2021-08-24 15:22
2021-08-24 12:22
Ja nie, a jeżdżę tam prawie codziennie.
2021-08-24 14:09
2021-08-24 14:55
Jest puszczona bokiem, a nie bezpośrenio koło jezdni. A rowerzyści i tak muszą czekać na światłach, żeby przejechać przez tą właśnie jezdnię i to tylko po to, żeby za pół minuty nadal czekać na światłach na Niepodległości. Żadna mi to oszczędność czasu.
2021-08-24 08:25
No, w sezonie trzeba tam bardzo uważać na turystów triumfalnie wyjeżdzających swoimi suvami z posesji. Wgle nie patrzą na pieszych i rowery.
2021-08-24 15:35
asy będą odpowiadać za swoje decyzje majątkiem i nie tylko jak normalni ludzie?
2021-08-28 11:26
kierowane wobec ludzi, którzy starają się dobrze wykonywać swoją pracę.
2021-09-03 17:10
czasem żal, że potop szwedzki minął
info o dochodach oraz majątku każdego urzędnika Swensonów jest publicznie dostępny dla każdego w internecie
nie narusza to swobód cywilnych, bo nie ma
czasem żal, że potop szwedzki minął
info o dochodach oraz majątku każdego urzędnika Swensonów jest publicznie dostępny dla każdego w internecie
nie narusza to swobód cywilnych, bo nie ma obowiązku zostaniia urzędnikiem
dla osłody: Szwecja jest jedynym znanym mi krajem, gdzie legalnie można prowadzić pojazd i rozmawiać z telefonem przy uchu.
2021-08-24 08:28
Ten fragment idealnie podsumowuje to dziadostwo.
Należało zrobić kontrapas, a w drugą stronę normalnie jezdnią. Najbezpieczniejsze, od tego dziadostwa co zrobili.
2021-08-24 12:13
Czują się bezpieczniej na wydzielonej drodze dla rowerów. Teza potwierdzona badaniami ankietowymi.
2021-08-24 15:23
Chodnikowce, nie cykliści.
2021-08-28 11:28
korzysta z chodników w czasie jazdy rowerem. Korzystanie z hulajnogi (często szybszej niż rower) do jazdy po chodniku jest dopuszczane prawem.
2021-09-03 17:03
dla takich ludzi wymyślono znak t22
jako dopuszczenie jazdy po chodniku
ale sprawniejszym rowerzystom lepiej na gładki asfalcie
bez piechurów, bez wyjazdów z posesji itp
co ciekawsze, zaloze sie, ze to bylo by znacznie tańsze
niz ta rzeźba, te wyniesienia, te kolorki
niewydarzone
na AK
2021-08-24 14:10
2021-08-28 11:27
2021-08-24 08:41
Można? W Gdyni wszystko co dla mieszkanców to wielkie "niedasie". 10 lutego od lat irytuje, Hutnicza dramat. Można wymieniać dlugo.
2021-08-24 08:58
to nie oznacza, że w Sopocie zrobili to dobrze. Każdy rowerzysta ci powie, że to bubel.
2021-08-24 12:02
znam wielu, którzy tamtędy jeżdżą regularnie i są zadowoleni. Być może nie dotyczy to kolarzy udających, że trenują do turdefrans.
2021-08-31 12:40
ci którzy są naprawdę niezadowoleni
nie pyszczą
bo ich zabili kierowcy
nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
(warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
te
ci którzy są naprawdę niezadowoleni
nie pyszczą
bo ich zabili kierowcy
nie chce byc prorokiem, ale w ciagu pięciu lat
(warunkiem jest odejście Pudla, ale nikt nie jest wieczny)
te "chodnikowe drogi rowerowe" zostana przemianowane
znakami pionowymi w zwykłe chodniki z niedotyczką t22,
a na asfalcie zostanie domalowany normalny kontrapas rowerowy
szerokości wreszcie prawidłowej, czyli takiej jak na ul. Cystersów
2021-08-24 07:07
W końcu można jechać swobodnie rowerem z Gdyni do Gdańska i nie być skazanym na jazdę wzdłuż linii brzegowej.
2021-08-24 08:30
Poprawili wszystko prócz najniebezpieczniejszych miejsc typu zakręt pieszo-rowerowy przy UG, na którym totalnie nic nie widać. Z resztą nie rozumiem po co tam w ogóle ścieżka, skoro na całej Armii Krajowej jest ograniczenie do 30 na godzinę.
2021-08-24 12:04
by samochody stojące w kolejce do zmiany świateł nie przeszkadzały cyklistom. Dzięki temu m.in. wielu przesiada się z samochodu na rowery. Tutaj ten proces także ma miejsce, choć dosyć powoli.
2021-08-24 12:20
natomiast tuaj wystarczyłby zwykły, wydzielony pas ruchu i kontrapas. Nie oszukujmy się, Armii Krajowej nie jest najbardziej obleganą przez samochody trasą w mieście.
2021-08-24 14:08
rowerzystom w płynnej i bezpiecznej jeździe
2021-08-24 15:20
Wczoraj jechałem i 5 samochodów na krzyż w ogólnym ruchu + 1 parkujący na tej pożal się boże śmieszce, ale na szczęście jezdnią się dało ominąć.
2021-08-31 00:12
jeśli jechałeś z kierunku Oliwy w kierunku Orłowa
to omijając ryzykowałeś czołowe zderzenie z samochodem
zonk
2021-08-24 14:12
no chyba że jest nadmiar miejsca ( czyli na prowincjach miast lub za miastem) ale zasadniczo to robią infrastrukturę rowerową już wyłącznie w jezdni, a już na pewno nie wydzielają trasy rowerowej z chodnika który ma szerokość ledwie 3 metrów.
2021-08-24 07:19
Do przejazdów komunikacyjnych się to nie nadaje. Zbyt kolizyjne, zbyt kręte. dziękuję ale bezpieczniej jezdnią
2021-08-24 07:14
Fajnie to będzie jak będziecie korzystać z tych ścieżek rowerowych.
2021-08-24 07:18
to prowiorka
2021-08-24 07:36
i zrobić im trójpasmową autostradę rowerową.
2021-08-24 08:18
2021-08-24 09:07
Piesi mieliby piękny szeroki chodnik, a nie techniczne 50cm przejście.
Rowerzyści prostą piękną trasę. Kierowcy widoczność.
Nikt by im z za krzaków nie wyskakiwał. To wszystko można by było za grosze stworzyć, bez cudowania.
2021-08-24 12:08
w każdą stronę. Przy dużej intensywności ruchu droga rowerowa powinna być fizycznie oddzielona od jezdni przy pomocy pasa trawy, krawężnika lub ciągu bloków betonowych. Takie rozwiązanie powinno być zastosowane co najmniej od ul. Reja do granicy Sopotu i Gdańska (przy wylocie z ul. Czyżewskiego) i dalej do pętli w Oliwie.
2021-08-24 14:15
wyprzedzić rower tam to żaden byłby problem. to idealne miejsce do pasów w jezdni, a nie esów floresów na chodniku.
2021-08-31 00:11
ale jest psiarnia obok
oni lubią jak każdy jest czegoś winny
2021-08-24 10:39
Puszczenie w jezdni nic nie daje, wtedy rowerzyści wolą jechać chodnikiem.
2021-08-24 14:16
ale byłby szeroki chodnik to ci co jadą powoli mogliby sobie nimi jechać
a komunikacyjni rowerzyści sunęliby jezdnią. wilk syty i owca cała. wszyscy by skorzystali.
2021-08-24 10:44
Wystarczyłby kontrapas w jezdni. Taniej i lepiej dla wszystkich. Dla rowerzystów, kierowców i pieszych.
2021-08-24 15:34
A jak się zmieści to się jej nie wyminie.
2021-08-24 07:09
I już była czołówka, bo tak źle wykonali łuk wjazdu w Armii Krajowej od strony Gdyni. Znają się...
2021-08-24 07:34
czołówka była spowodowana niezachowaniem ostrożności przez obu uczestników, a nie zakrętem. Zakręt nie ma nic do rzeczy.
2021-08-24 11:02
... Sopot ma najgorszą infrastrukturę rowerową. W zasadzie wszystko, co nowe jest do przebudowy. A bubel stulecia to nadmorska w kostce bauma. I z progiem....
2021-08-24 12:06
nadmorska na wielu odcinkach ma nawierzchnię wystarczająco gładką
2021-08-24 15:44
Baum powinien być kompletnie zakazany, a na drogach rowerowych już w szczególności. To jest nawierzchnia dobra co najwyżej na podjazd do garażu. Zresztą do tego została stworzona, by samemu łatwo ułożyć.
2021-08-30 23:39
no do wygodnej jazdy rowerem w suchy dzień Dałn się średnio nadaje
ale gdy leje, nasze krzywe asfalty pokryte są warstwą wody
jeśli nie kałużami, a Dałn jest szorstki i szybciej ocieka
gdyby go porządnie kładziono, nie wykrzywiał by się
problem jest z tą jakością. po roku Dałn jest bardziej krzywy niż asfalt
2021-08-24 09:25
bzdura człowieku dlaczego na tym łuku ścieżka ma nadal 2 m?O sile odśrodkowej żaden sopocki dzban nie słyszał?
2021-08-24 15:55
stylu jazdy do warunków panujących na drodze rowerowy dzban nie słyszał ? może następnym razem zamiast upomnienia potniemy linki i szprychy dzbanowi żeby dostosował prędkość do warunków drogowych ?
2021-08-24 09:05
na całym świecie od zewnątrz trasy się prowadzi ze względów bezpieczeństwa.
tylko w 3miescie jest moda na prowadzenie od wewnątrz przy ogrodzeniu czy murze.
2021-08-28 16:15
to jest niewiarygodne jak długo trwała ta przebudowa, do tego w mojej opinii niczego dobrego nie wniosła a wręcz przeciwnie - ruch samochodowy 30km/h to może go w ogóle wycofać, 40km/h było ok, do tego skasowana połowa
to jest niewiarygodne jak długo trwała ta przebudowa, do tego w mojej opinii niczego dobrego nie wniosła a wręcz przeciwnie - ruch samochodowy 30km/h to może go w ogóle wycofać, 40km/h było ok, do tego skasowana połowa miejsc parkingowych to już totalne nieporozumienie, niepotrzebne krawężniki, bezsensowne ławki chyba tylko dla bezdomnych bo kto będzie siedział przy ulicy i patrzył na rowery czy auta... ta "przebudowa" to jedna wielka wtopa i pomyśleć że poszło nato 3,3 mln zł....
2021-08-24 16:51
jeśli uzna, że bezpieczniejszy będzie jadąc jezdnią środkiem pasa.
2021-08-28 11:24
takich jak Holandia czy Wielka Brytania
2021-08-24 09:38
Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.
2021-08-24 09:41
2021-08-24 10:05
2021-08-28 11:18
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.
2021-08-24 10:59
balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D
2021-08-24 10:10
nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców
2021-08-24 14:27
A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.
2021-08-24 10:51
... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.