2020-06-02 10:31
2020-06-02 11:08
to co oni tam jakąś paramilitarną organizacje założyli - pancerRover?
2020-06-03 10:51
Był taki zespół Pancerne Rowery ale w latach 80
2020-06-02 12:39
2020-06-02 13:15
2020-06-02 14:41
2020-06-02 18:27
Za 400 zł to można sobie opony kupić a nie rower
2020-06-02 18:13
Oni powinni mieć prokuraturę nad sobą. Są praktycznie bankrutami, a znowu się ubiegali za bycie operatorem, pomimo że wcześniej nie wywiązali się z umowy. To już za samo zapukanie do drzwi w celu zgłoszenia swojej kandydatury powinni pójść siedzieć
2020-06-02 19:56
2020-06-02 23:25
Celowo prawie go nie myję obkleiłem go porwaną taśmą wygląda jak rzęch ale wszystkie mechanizmy są zadbane i super sprawne dzięki temu .Nikt nie chce go ukraść a ja z żadnego miejskiego nie muszę korzystać.Mogę za to pękać ze śmiechu z wiecznych przetargów na przetargj ,konsultacji z marsjanami itp kabaretowych działań
2020-06-06 23:14
i ładnie,
ale rower publiczny służy do innego celu niż prywatny, jeden nie wyklucza drugiego
2020-06-02 10:31
Całe szczęście. Jeszcze tego brakowało
2020-06-02 10:44
Nie wspominam o jej pojemności. Mevo padło ofiarą własnego sukcesu. Dramat.
2020-06-02 11:12
Nie pomysł był zły, tylko wykonanie.
2020-06-02 11:53
- a rowery z założenia miały być masowym środkiem transportu w którym po każdym przejeździe trzeba zmienić baterię
2020-06-02 12:42
Toć one miały ponad 50km zasięgu, więcej niż skuter...
2020-06-02 11:55
To kwestia kosztów obsługi. Nie da się utrzymać naładowane baterie stosując ich codzienną wymianę przy niskim abonamencie. Przy niskim abonamencie rowery powinny być ładowane na stacjach dokujących. Rowery pobiera się i
To kwestia kosztów obsługi. Nie da się utrzymać naładowane baterie stosując ich codzienną wymianę przy niskim abonamencie. Przy niskim abonamencie rowery powinny być ładowane na stacjach dokujących. Rowery pobiera się i zwraca na stacji dokującej. Za zwrot roweru w innym miejscu lub jego porzucenie naliczane są wyższe opłaty. Tak to działa dla przykładu w Chinach. Natomiast rowery bez baterii działają w odrębnej sieci.
2020-06-02 12:12
2020-06-02 13:59
gdyby się utrzymał dostałby od samorządów za to 40mln.
abonamenty i reklamy to tylko niewielka cześć przychodu.
2020-06-02 13:56
Nie znam nikogo kto by tym codziennie jeździł do pracy czy gdziekolwiek.
To co w tym działa? Bajer dla turystów, ewentualnie po to by okazjonalnie się przejechać. To zupełnie nie te zastosowanie co miejski rower.
2020-06-02 19:41
I to nie jedna taką osobę, które codziennie korzystały do bliższych lub dalszych przejażdżek.
2020-06-02 12:53
Przyjęli, że bateria ma starczyć na 60 km czyli ok. 5 godzin jazdy i być ładowana RAZ w tygodniu - tzn. przewidywali wykorzystanie w 3%!!! Przez 97% czasu rowery miały stać nieużywane!!! Podstawą powinny być zwykłe rowery, elektryczne jako dodatek dla płacących abonament.
2020-06-02 14:42
2020-06-02 14:47
Co to za problem?
2020-06-02 15:34
Miejski nigdy nie będzie nawet zbliżony, jeżeli chodzi o podjeżdżanie.
2020-06-02 15:21
dla nich normalny rower jest ok, dla używających bardzo dużo i płacących abonament elektryki a w odwodzie standardowe
2020-06-02 15:35
"Ładna pogoda, nie pojadę autobusem, tylko miejskim rowerem."
A to, że w razie, jakby się zepsuła, nie musisz nim jechać w obie strony, jest największą zaletą.
2020-06-02 10:32
Mam nadzieję, że cała sprawa zostanie dokładnie zbadana. Odchodząc odrobinę od tematu Jestem za tym by wszyscy urzędnicy zaangażowani w zamówienia publiczne i ich rodziny musiały składać oświadczenia majątkowe.
rozwiń...
Mam nadzieję, że cała sprawa zostanie dokładnie zbadana. Odchodząc odrobinę od tematu Jestem za tym by wszyscy urzędnicy zaangażowani w zamówienia publiczne i ich rodziny musiały składać oświadczenia majątkowe.
Idea roweru miejskiego jest fajna i nie powinna służyć wyłącznie zyskowi.
Niech Trójmiasto wybierze operatora, który dziala już w jakimś dużym zagranicznym mieście, a nie firmę bez doświadczenia. To jedyna gwarancja sukcesu przedsięwzięcia.
2020-06-02 10:42
naiwny nikt za to nie beknie
2020-06-02 11:13
I co? Nie dali rady :)
2020-06-02 12:08
Bo cały system zamówień publicznych w Polsce jest obliczony na dorzynanie firm.
2020-06-02 11:26
2020-06-02 12:27
Ale możę sie okazać że zaraz padnie i zostanie na rynku tylko Roovee w mniejszych miasteczkach i Geovelo. Nie wiem czy jest sens cieszyć się z faktu że Nextbike zdycha. Może się za chwilę okazać, że z większości miast rower miejski za grosze zniknie, albo wjadą wielkie chińskie sieci.
2020-06-02 15:23
Czym się niby różni niemiecki nexbike od Chińczyków. Każda część tych rowerów to najgorsza chińszczyzna za cenę pro markowego roweru.
2020-06-02 15:37
I to najtańszy, jaki możesz znaleźć.
2020-06-02 15:41
A co jest w Mevo? Najtańszy Bafang 250 a Alli.
2020-06-02 12:10
Każdy kto używa roweru wmieście jest na wagę złota ,A na zachodzie większość rowerów to zwykłe rowery nie elektryczne.
2020-06-02 12:27
Że podstawowym środkiem transportu jest 20kg mieszczuch bez przerzutek.
We Wrocławiu, albo Warszawie - spoko. W Gdańsku coś takiego niestety nie przejdzie.
2020-06-02 15:26
A widziałeś na zachodzie te sterty na złomowiskach rowerowych. Jak w Holandii masz 3 rowery po jednym przy każdej stacji metra, potem zapominasz który to twój i idziesz do marketu po następny planete zaśmiecać.
2020-06-02 10:32
Mevo wykończyło nextbike`a
2020-06-02 10:42
Tragiczna jakość usług. Inną sprawą jest to że ci którzy do tego dopuścili dalej pracują w OM i włos im z głowy nie spadł po tak spektakularnej wtopie
2020-06-02 11:14
i omgss nie miało innego wyboru?
2020-06-02 11:14
A sorry, zapomniałem że ty Piszesz na zlecenie Nowogrodzkiej i musisz wszędzie szkalować UM Gdańska i prezydent Dulkiewicz, a na cześć Prawa i ZPRawiedliwości tylko peany pochwalne.
2020-06-02 12:09
A Ciebie nie boli, że na to co robili Szumowscy pozwoliły im procedury przygotowane przez ekipę PO-PSL?
2020-06-02 12:15
PO rządziło w 2004?
2020-06-02 14:49
"Szkoda, że miliony dla krewnych i znajomych królika Szumińskiego cie tak nie bolą. " - sokZburaka w natarciu - "A Ciebie nie boli, że na to co robili Szumowscy pozwoliły im procedury przygotowane przez ekipę PO-PSL" -
"Szkoda, że miliony dla krewnych i znajomych królika Szumińskiego cie tak nie bolą. " - sokZburaka w natarciu - "A Ciebie nie boli, że na to co robili Szumowscy pozwoliły im procedury przygotowane przez ekipę PO-PSL" - odpowiedziała w kontrofensywie ekipa rządząca... ..............Wojna polsko-polska jak zwykle... ...nawet w temacie o rowerzystach.
2020-06-02 12:53
A w Ameryce......
Makabra, tu nie ma merytorycznej dyskusji. Tu zawsze musi być, a.... i kierowanie problemu na inne tory. Obiecuję sobie, że już nie będę czytała opinii, ale to moje miasto i ciekawi mnie co myślą wspólmieszkańcy więc czytam i się wkurzam. Błędne koło.
2020-06-02 11:46
akurat kiedy startował przetarg na MEVO, przychody rosły zysków brak a od drugiej połowy roku tylko straty. Wystarczyło się dokładniej przyjrzeć tej firmie, konkurencja zaproponowała flotę elektryków dwa razy drożej -
akurat kiedy startował przetarg na MEVO, przychody rosły zysków brak a od drugiej połowy roku tylko straty. Wystarczyło się dokładniej przyjrzeć tej firmie, konkurencja zaproponowała flotę elektryków dwa razy drożej - ale widocznie oni mieli realne koszty. A powiązana spółka Larq problemy miała jeszcze wcześniej.
Łącząc narastające problemy z nierealnym biznesplanem można (i trzeba) było przewidzieć problemy dużo wcześniej.
2020-06-02 12:33
Można było co najwyżej podejrzewać, że oferta była niedoszacowana. Tylko jakoś nie wyobrażam sobie co by się działo w sieci jakby ktoś wybrał inną ofertę niż Nextbike 2x droższą.
Swoją drogą odrzucenie oferty
Można było co najwyżej podejrzewać, że oferta była niedoszacowana. Tylko jakoś nie wyobrażam sobie co by się działo w sieci jakby ktoś wybrał inną ofertę niż Nextbike 2x droższą.
Swoją drogą odrzucenie oferty największego operatora działającego w Polsce, który miał zdecydowanie największe doświadczenie, też raczej nie wchodziło w grę. Ogólnie łatwo się mówi po fakcie...
2020-06-02 21:36
To nie nexbike sam stanął do przetargu a ich spoleczka celowa ze śmiesznym kapitałem zakładowym. Wiedzieli dokładnie co robią i przygotowali to wyłudzenie kasy od początku.
2020-06-02 17:43
2020-06-02 12:39
2020-06-02 14:48
raczej nextbike wykończył Mevo :)
2020-06-02 10:35
Mogło być tak, że zadnie przerosło operatora... Tak bywa. Szkoda, że poszła publiczna kasa, kto się nachapał to nachapał;) Nie można zrobić operatora miejskiego? Tak samo, jeśli chodzi o remonty dróg w obrębie miasta.
Mogło być tak, że zadnie przerosło operatora... Tak bywa. Szkoda, że poszła publiczna kasa, kto się nachapał to nachapał;) Nie można zrobić operatora miejskiego? Tak samo, jeśli chodzi o remonty dróg w obrębie miasta. Jestem ciekawy jak by to wyszło. I co za różnica, że zmuszone przez zmowę cenową miasto do remontu ulicy wybierze Januszex A ,czy B. Każda firma to cwaniak który chce zarobić, jego sztab kombinatorów oraz Mietki spod Kartuz za 13 zł/h. Kupić sprzęt i inwestycja się zwróci po 2gim/3cim remoncie drogi, potem bedzie taniej.
2020-06-02 10:44
Wprowadzenie anononimowości podczas przetargu. Powiedzmy, że Gmina A definiuje swoje potrzeby, określa jaki ma być projekt i ogłasza przetarg.
Firmy startują do przetargu, wszystko odbywa się klasycznie.
Wprowadzenie anononimowości podczas przetargu. Powiedzmy, że Gmina A definiuje swoje potrzeby, określa jaki ma być projekt i ogłasza przetarg.
Firmy startują do przetargu, wszystko odbywa się klasycznie. Różnica jest taka, że to, która firma przetarg wygra jest decydowane przez urzędników z Gminy B.
Urzędnicy z gminy A nie wiedzą w której gminie jest rozpatrywany ich przetarg. Urzędnicy z gminy B nie wiedzą, z której gminy będą rozpatrywać oferty
2020-06-02 10:54
Chodzi mi o to, że np. od pracownika urzędu wycieknie info ile miasto będzie chciało zapłacić za remont takiej ul. Nowej Warszawskiej. W przetargu startują prywatne firmy, uzgadniając wcześniej w ramach zmowy cenowej,
Chodzi mi o to, że np. od pracownika urzędu wycieknie info ile miasto będzie chciało zapłacić za remont takiej ul. Nowej Warszawskiej. W przetargu startują prywatne firmy, uzgadniając wcześniej w ramach zmowy cenowej, że będzie to kosztowało 1/3 więcej. Firma ma za zadnie generować zysk, aby na fuszerkach i ludziach z łapanki zarobić jak najwięcej najmniejszym kosztem. Zysk idzie na Audi q7 dla utrzymanki prezesa, jego wakacje itp., potem kończy się gwarancja a droga się rozpada. Dlatego pytam się jaki sens, żeby dopłacało do tego miasto za nasze pieniądze? Zaplecze techniczne można brać w leasing, więc co za problem aby do remontów dróg powołano miejską spółkę na bieżąco kontrolowaną przez miasto. Za zaoszczędzoną kasę mozna zrobić przecież więcej remontów!
2020-06-02 11:02
2020-06-02 12:11
I urzędasy to odbierają i popierają!!
2020-06-02 10:36
Bardziej mnie zastanawia czy jest jakiś sposób, by uniknąć sytuacji, że pod obc będzie 200 rowerów, a w innych dzielnicach 0...
2020-06-02 10:41
a reszta jak chce niech zostawia, ale nich płaci
2020-06-06 23:40
musisz, ale to musisz koniecznie
wybrać się gdzieś do jakiegoś kraju gdzie domunują systemy czwartej generacji
bezstacyjne
widok na hałdę (tu w Gduńsku nazwa się nie kojarzy z dużą górą, jak na
musisz, ale to musisz koniecznie
wybrać się gdzieś do jakiegoś kraju gdzie domunują systemy czwartej generacji
bezstacyjne
widok na hałdę (tu w Gduńsku nazwa się nie kojarzy z dużą górą, jak na Śląsku, ale chodzi o całkiem dużą górę) rowerów publicznych - zmienia perspektywę
byłem w Xiamen jak jedna z firm zdechła i wycofywano jej rowery. na mieście nie było tego widać, bo inne firmy zajęły miejsce, ale w porcie sładowano wycofywane niebieskie rowery - spora góra, prawie jak nasza hałda fosfogipsów...
2020-06-02 10:59
Gdańsk jest bardzo specyficznym miastem, w innych miastach nie ma tego problemu bo ma inny układ.
2020-06-02 11:54
Niemal wszędzie rowery miejskie są bez abonamentu., za to każda jazda do 20 minut (czasem 30) jest bezpłatna. System taki zachęca, aby rowerem jechać na krótkie dystanse, uzupełniając sieć transportu publicznego. Ot,
Niemal wszędzie rowery miejskie są bez abonamentu., za to każda jazda do 20 minut (czasem 30) jest bezpłatna. System taki zachęca, aby rowerem jechać na krótkie dystanse, uzupełniając sieć transportu publicznego. Ot, albo aby podjechać do metra czy autobusu, albo by jechać rowerem na odcinkach gdy transport publiczny byłby irracjonalny. Np. w Gdańsku wyobrażałbym sobie taką jazdę od ul. Srebrniki/Reymonta w okolice UG, czy Wojska Polskiego. Komunikacja zbiorowa wymuszałaby przesiadki i jazdę mocno naokoło. Rower zaś skrótem. I pewnie każdy w swoim otoczeniu miałby pomysły na własne skróty.
Model z abonamentem i jazdą w ramach niego przez godzinę czy półtorej godziny, naturalnie zachęca aby wykorzystać całość, oraz aby jechać całą drogę do pracy rowerem.
Ot, rower publiczny zamiast pełnić jak w innych - uzupełnienia dla zbiorkomu staje się dla niego pełną alternatywą.
Dodatkowo brak zachęcenia do przesiadek co 20 min sprawia, że osoby które jadą całą drogę rowerem miejskim, mogą jechać z punktu A do B. Gdy są limity czasowe do bezpłatnej jazdy, z możliwością bezpłatnej jazdy po przesiadce, sprawia to, że rozmieszczenie rowerów zmienia się kaskadowo.
2020-06-02 12:20
Im więcej jeździsz rowerem zwykłym tym lepiej dla wszystkich .I przeciwnie trzeba promować jazda jak najwięcej i jak najczęściej rowerem.
2020-06-02 12:29
Rower miejski jest uzupełnieniem komunikacji, bo możesz dojechać nim do SKM czy tramwaju, nie martwiąc się potem, co z nim zrobić.
Rower prywatny wymusza przejechanie całej trasy od początku do końca na nim.
2020-06-02 15:55
słuzy do jazdy po mieście gdzie chcesz a nie tak gdzie ty masz kaprysy!Mozesz nim jechac przez całe miasto albo tyle ile chcesz!
2020-06-02 21:03
Dwukrotnie spędzałem po całym miesiącu w Warszawie i tam rower miejski działa jako uzupełnie zbiorkomu. Maks 20 min do tego zachęca.
A zarazem to jeden z wzorcowych systemów dla Polski. Będący zarazem klonem tego
Dwukrotnie spędzałem po całym miesiącu w Warszawie i tam rower miejski działa jako uzupełnie zbiorkomu. Maks 20 min do tego zachęca.
A zarazem to jeden z wzorcowych systemów dla Polski. Będący zarazem klonem tego co dominuje na świecie. Tak się bowiem do roweru publicznego podchodzi wszędzie - jako uzupełnienie transportu zbiorowego.
Ty tworzysz używasz tego określenia na model którego nigdzie nie ma.
A warto jeździć dużo swoim rowerem.
Do poruszania się transportowo - świetnie się jednak sprawdza rower publiczny z przesiadkami. Dojeżdżam do przystanku, jadę pół miasta, końcówkę idę pieszo lub znów na rowerze.
Zarazem mogę wracać z pominięciem roweru, bo np. pada, albo idę na piwo z ludźmi z pracy.
Piękna elastyczność którą władze mogłyby promować kopiując powszechny model roweru miejskiego.
2020-06-06 23:23
idea długich butów. ostatniej mili.
ale najłatwiej do tego dojść integrując tryfy. gdyby bilet na skm był jednocześnie biletem na tramwaj, autobus, rower, było by ideolo. tymczasem jest jak jest
rozwiń...
idea długich butów. ostatniej mili.
ale najłatwiej do tego dojść integrując tryfy. gdyby bilet na skm był jednocześnie biletem na tramwaj, autobus, rower, było by ideolo. tymczasem jest jak jest
najdalej taka integracja zaszła chyba w Huangzhou, tam w systemie są nawet taksówki. nie byłem. ale byłem w Xiamen, inne podejście, dużo konkurujących systemów rowerów publicznych, konkurencja wymusza śmiesznie niskie ceny i superdostępność. jak ci jedna firma nawala, bierzesz apkę innej firmy, a nawalająca traci. ogromny wysiłek tych firm idzie w obserwacje tych trendów i konkurencji.
a u nas? monopol zawsze doprowadzi do zgnilizny. ciekawe, że w komunistycznych chinach jest więcej kalitalistycznej wolnej konkurencji, niż w "kapitalistycznej" Polsce. chyba ktoś nas okłamuje.
2020-06-02 22:47
2020-06-02 23:55
jak ktoś nie jest z Gdańska, to dla niego ten rower to świetna sprawa.
2020-06-02 15:22
Nie ważne czy masz w abonamencie godzinę do wykorzystania, czy przesiadasz się co 20 minut, efekt będzie ten sam. Rano ludzie jadą do pracy/szkoły i na osiedlach rowerów będzie brakowało, po południu wracają do domów,
Nie ważne czy masz w abonamencie godzinę do wykorzystania, czy przesiadasz się co 20 minut, efekt będzie ten sam. Rano ludzie jadą do pracy/szkoły i na osiedlach rowerów będzie brakowało, po południu wracają do domów, więc w centrum będzie problem ze znalezieniem roweru.
Przesiadka niczego tutaj nie zmienia. Np. jedziesz z Chełmu do Oliwy, po tych 20-30 min pewnie dojedziesz do Wrzeszcza. Przesiadasz się i dojeżdżasz do Oliwy.
Na Chełmie masz -1 rower, w Oliwie +1. Bez przesiadki bilans jest identyczny.
Jeżeli do Oliwy rano zjeżdża 100 rowerów, to ta setka będzie tam stała. Będzie o tą setkę mniej w innych częściach miasta.
Po prostu to jest problem liczby dostępnych rowerów. Jak to mówią od mieszania herbata nie robi się słodsza, trzeba do niej wsypać cukier. Jak mało wsypiesz, to słodka nie będzie.
2020-06-02 20:51
Bo mniej osób dojedzie tylko rowerem do pracy. Większość postawi na to, aby jakiś kawałek dojechac, a resztę jakimś innym środkiem transportu.
Bez wymuszania przesiadek nigdy nie będzie wystarczającej liczby
Bo mniej osób dojedzie tylko rowerem do pracy. Większość postawi na to, aby jakiś kawałek dojechac, a resztę jakimś innym środkiem transportu.
Bez wymuszania przesiadek nigdy nie będzie wystarczającej liczby rowerów. Bo większość użytkowników pracuje w zbliżonych godzinach i wyjeżdża z osiedli w zagłębia pracy (czy biurowce, czy inne zakłady pracy). To, co, chcesz dla samego Gdańska z 50 tys. rowerów? Bo 10% mieszkańców jako użytkownicy to nic nadzwyczajnego.
A system o którym pisałem jest większości miast Polski, jak i zagranicą. I działa. Nie wymaga tak wielu rowerów, bo nie są tak obciążone. Większośc osób dojeżdża sobie 15-20 min i przesiada się na metro czy autobus. Rower przejeżdża krótki odcinek, a przy tym jest znów dostępny dla kogoś innego.
2020-06-06 23:33
nie masz wrażenia, że wołasz na puszczy,
do głuchych,
oślepionych ideologią,
nie słuchających argumentacji,
bo "mających rację by default"?
takie teksty pisałem dwa lata nim wystartował mevo1
2020-06-02 12:02
Mieszkańcy do sypialnianych kołchozów Gdańska Południe i osobno "dzielnica biurowa", która generuje korki. Najgorsze praktyki planowania urbanistycznego.
2020-06-02 12:18
Jak chcesz mieć i sypialnie i biurowce za miastem, to po prostu wyprowadź się na Kaszuby...
2020-06-02 11:06
Wybudowali biurowce w których pracuje 100 tys. ludzi, to cel transportowy 20% mieszkańców Gdańska. Chyba logiczne, że było tyle rowerów pod OBC. Jedynym wyjściem jest budowa biurowców w innym miejscu - np. na Oruni.
2020-06-02 12:02
Właśnie niedawno przyjęli plan zagospodarowania przestrzennego, który tylko pogłębi te problemy. Powodzenia w głosowaniu na Wszystko dla Gdańska
2020-06-02 12:19
Gdzie według Ciebie powinny powstać biurowce?
2020-06-03 01:14
Mlode miasto, letniewo, przeróbka, orunia, ewentualnie gdzieś koło obwodnicy ale to juz dojazd samochodem
2020-06-03 10:00
powinny powstawać w pobliżu stacji SKM. Do wszystkich stacji SKM należy zapewnić dobry dostęp dla pieszych i rowerzystów, a kierowców, którzy chcą parkować przy tych stacjach należy obciążać kosztami budowy i utrzymania
powinny powstawać w pobliżu stacji SKM. Do wszystkich stacji SKM należy zapewnić dobry dostęp dla pieszych i rowerzystów, a kierowców, którzy chcą parkować przy tych stacjach należy obciążać kosztami budowy i utrzymania miejsc do parkowania. SKM powinna mieć wymieniony tabor na nowoczesny. Pociągi SKM powinny zapewniać połączenia co 5 minut lub częściej w godzinach szczytu.
2020-06-02 12:18
Po drugie korposzczurki nie płaciły za rower korporacje opłacały im abonament. Dlatego były u nich tak popularne .Rowerów musi być więcej niż jest obecnie chętnych! Obecnie powinno być 2 razy więcej niż w założeniach
Po drugie korposzczurki nie płaciły za rower korporacje opłacały im abonament. Dlatego były u nich tak popularne .Rowerów musi być więcej niż jest obecnie chętnych! Obecnie powinno być 2 razy więcej niż w założeniach byłego mevo .I jeszcze jedno na 2 zwykłe rowery powinien być 1 elektryk tak powinny być rozstawiane na stacjach.Wiecej powinno być tylko Morena, Chełm.
2020-06-02 12:43
Trojmiasto rozni sie od Poznania czy Wawy tym, ze tutaj sa wzgorza. Wiekszosc z tych, ktorzy zjada z gorki juz pod nia nie wjedzie, wiec rowery trzeba rozwozic albo dac sobie z nimi spokoj. Wg mnie Trojmiasto w ogole sie
Trojmiasto rozni sie od Poznania czy Wawy tym, ze tutaj sa wzgorza. Wiekszosc z tych, ktorzy zjada z gorki juz pod nia nie wjedzie, wiec rowery trzeba rozwozic albo dac sobie z nimi spokoj. Wg mnie Trojmiasto w ogole sie nie nadaje do takiej formy komunikacji i nie powinny byc w to angazowane publiczne pieniadze. Jesli ktos chce to prosze bardzo ale za wlasne pieniadze bez jakiegokolwiek udzialu wladz miejskich a tym bardziej pieniedzy.
2020-06-02 13:33
Znalazło się kilku napaleńców którym na tym zależało, ludziom się spodobało, bo tanio. Tylko jak mój kolega przyjechał do Gdyni z Łodzi to jego pierwsze słowa to, że mamy dużo gór, których u niego niema. Takie tereny jakie są w Trójmieście to rzadkość na skalę Polski.
2020-06-03 10:02
podróży miejskich jest wyższy niż w Gdańsku? (odpowiedź: ponieważ tam decyzje opiera się na badaniach, a nie na anegdotycznej wiedzy tworzonej zza biurka lub pulpitu komputera)
2020-06-02 10:36
Nie dali rady, zrobili pobojowisko rowerowe i znowu pchają aby przejąć berło zarządzania.
Fakt mają doświadczenie co robic aby rozwalić ale też wiedzą co robić aby nie nastąpiła destrukcja.
Niech spadają, już wycierpielismy ich błędy
2020-06-02 12:12
liczyli, że miasto pomimo wielkiej farsy i tak się nie wycofa
2020-06-02 12:48
Gdyby zarzad ryzykowal wiezieniem to by tupetu nie mieli. Kazda porazka projektu gdzie wydano publiczne pieniadze powinna byc z urzedu badana przez prokuratora, moze wtedy do przetargow przystepowalyby powazne firmy i ludzie.
2020-06-02 10:36
Bardzo dobrze. Więcej rowerów na mojej Żabiance
2020-06-02 10:37
Słuszna decyzja!
2020-06-02 10:40
brawo - raz stanęliście na wysokości zadania
każda firma, która zawala powinna być z automatu wykluczana z każdego konkursu (a niestety NIGDY tak nie było)
mnie tym bardziej rozczarował
brawo - raz stanęliście na wysokości zadania
każda firma, która zawala powinna być z automatu wykluczana z każdego konkursu (a niestety NIGDY tak nie było)
mnie tym bardziej rozczarował nextbike, bo to firma, która potrafi zarządzą cna świeci ii w Polsce takimi systemami
ale jak zwykle - do decyzji dorwali się polscy managerowie i zawalili wszystko, co tylko się dało
coś z moimi rodakami jest nie tak
2020-06-02 10:51
Mądry na błędach się uczy. Czasem bankructwo jest sposobem na uniknięcie dalszych strat.
2020-06-02 12:13
celowo zaniżyli cenę, aby tylko wygrać przetarg, a później jakoś to będzie
2020-06-02 12:30
Swoją drogą, dziwne, że jak to zachodnia firma w PL, nie kupili po prostu wszystkich zainteresowanych.
2020-06-02 14:59
kto się uczył i za czyje pieniądze?
za to w normalnym kraju jest kryminał - dla firmy/managerów i dla nadzorujących ze strony metropolii/miast
kazdy z nas
każdy
mógłby
kto się uczył i za czyje pieniądze?
za to w normalnym kraju jest kryminał - dla firmy/managerów i dla nadzorujących ze strony metropolii/miast
kazdy z nas
każdy
mógłby tak działać - dostać miliony i powiedzieć, ze nie wyszło
podejrzewam, że nie tylko ja bym to zorganizował lepiej, by nie napisać poprawnie, tak by funkcjonowało
2020-06-02 15:39
Byłeś tam? Pomogłeś?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.