2019-10-09 14:20
Opinia wyróżniona
Czy to, że nie ma śmietnika uprawnia człowieka do tego żeby rzucał na ziemię?
W domu też tak robi?
W Londynie w centrum na ulicach śmietniki to rzadkość (ze względów bezpieczeństwa) a śmieci nie ma.
Tyle się mówi o dbaniu o środowisko, zacznijmy od siebie...
2019-10-09 15:41
2019-10-09 17:52
to horała i jemu podobni karierowicze
2019-10-10 10:36
69 szpitali zamkniętych, za to jak mantrę powtarza że "kolejki do usuwania zaćmy się skróciły". Ano skróciły, bo wszyscy pojechali zrobić to w Czechach.
2019-10-09 14:37
a skąd to i**otyczne przekonanie że w Londynie śmietniki to rzadkość? Jest ich tyle samo jak nie więcej niż na naszych ulicach
2019-10-09 17:51
podobnie jest w Bawarii. Koszy na śmieci praktycznie brak, a na chodnikach czy ulicach ani peta nie znajdziesz
2019-10-09 16:37
W centrum Londynu, tam gdzie jest najwięcej turystów śmietniki ze względu na zagrożenie terrorystyczne zostały zlikwidowane.
2019-10-09 16:46
polecam przejść się jednak do okulisty :)
2019-10-09 17:17
Wzrok w normie
2019-10-09 14:36
Dokładnie. "spacerujący czy przebywający w nim gdynianie nie mają gdzie wyrzucać nieczystości" - a co, w całym mieście nie ma śmietników? Ci spacerowicze domu też nie mają?
W Japonii w ogóle nie ma
Dokładnie. "spacerujący czy przebywający w nim gdynianie nie mają gdzie wyrzucać nieczystości" - a co, w całym mieście nie ma śmietników? Ci spacerowicze domu też nie mają?
W Japonii w ogóle nie ma śmietników na ulicach, a są tak czyste, że można z nich jeść. Tam bierze się śmieci ze sobą i wyrzuca w domu, hotelu, czy np. centrum handlowym.
2019-10-09 20:15
Zobacz jakie sa kary w kraju wisni.
2019-10-10 10:34
Skoro bydło nie potrafi wyrzucić śmieci do śmietnika tylko za siebie. Batonik czy butelkę wody mieli siłę nieść, ale puste opakowanie już za ciężkie? Tłumaczenie że brakuje koszów jest godne i**oty. Do głowy by mi nie przyszło wyrzucić nigdy czegokolwiek na trawnik, bo nie widzę w okolicy kosza.
2019-10-09 13:17
i upominają właścicieli, że teren jest zaśmiecony.
rotfl. co za parszywe komusze metody.
To niech właściciel postawi płot.
2019-10-09 13:26
Przecież za to jest prokurator.
2019-10-09 13:29
z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wynika, że to gminy mają zapobiegać zanieczyszczaniu ulic, placów i terenów otwartych
tylko cytuje to czego Ty żeś w tekście nie doczytał.
2019-10-09 13:33
ale to nie jest teren otwarty tylko prywatny! a zimą powinien właściciel chodniki sola posypywać bo jak ktoś złamie nogę to będzie mógł go pozwać, odzyskali teren, teraz go sprzedadzą więc nie rozumiem dlaczego miasto ma o dbać o czystość
2019-10-09 13:38
Skoro mieszkańcy korzystają. mieszkańcy śmiecą to niech może miasta sprząta? Dlatego?
A jeśli miasto staje okoniem to zamknąć teren i tyle.
Bardzo daleko mi do korwinizmu ale to co robi miasto to jest jakaś komuna.
2019-10-09 13:43
uczyć cwaniaków, że oprócz praw są też obowiązki!
odzyskali teren? to niech o niego dbają!
2019-10-09 14:06
Postawić PŁOT i niech takie coś jak ty maszeruje w około płota .Prywatne to won z mojego
2019-10-09 14:12
z menelami siedzieć na ławeczkach czy na odpustowy jarmark? :D
2019-10-09 14:11
za porządek na terenie prywatnym otwartym czy nie otwartym zg z ustawą Odpowiada tylko i wyłącznie Właściciel gruntu.
i to do jego obowiązków należy wystawienie pojemników na odpady oraz zapewnienie ich
za porządek na terenie prywatnym otwartym czy nie otwartym zg z ustawą Odpowiada tylko i wyłącznie Właściciel gruntu.
i to do jego obowiązków należy wystawienie pojemników na odpady oraz zapewnienie ich wywozu.
---------------------------------
Ustawa z dnia 13wrz1996 "O utrzymaniu czystości w gminach" pkt "Obowiązki Właściciela"
2019-10-09 14:55
a to mieszkańcy są właśnością miasta?
2019-10-09 13:43
Zlikwiduje plot na mojej dzialce i bede oczekiwal, ze mi posprzatasz.
2019-10-09 13:55
Jeśli to ja naśmiecę, to słusznie oczekujesz ode mnie, że to ja po sobie posprzątam. Mieszkańcy miasta śmiecą, niech miasto po nich sprząta.
2019-10-09 13:57
Teren prywatny to niech ogrodzi, a nie miasto ma sprzątać. Powaliło was do reszty trolle.
2019-10-09 14:03
2019-10-09 14:10
posadzą łąkę, krzaki i drzewa oraz postawią ule
2019-10-09 14:24
jak tam nawet porządnej latarni nie ma ;)
2019-10-09 14:42
Tak tylko podpowiadam...
2019-10-10 08:25
2019-10-10 09:42
to teren prywatny. sprzątanie posesji jest w gestii właściciela, a nie miasta.
2019-10-09 13:34
wejść do parku, odpocząć to dobrze, ale posprzątać po własnej d... to już problem
2019-10-09 14:26
i pobiera se opłaty ze wejście ... no kto mu tego broni?
2019-10-09 13:46
to władze mogą go pocałować w 4 litery - a właściciel powinien zagrodzić całość 3 m płotem. Wtedy nieroby z UM zmienią pkt widzenia.
2019-10-09 14:26
2019-10-09 15:24
Chodzą po prywatnym terenie?
2019-10-09 15:32
Konkretnie zgodnie z zapisami MPZP. Miasto nie ma żadnego interesu ani żadnego obowiązku, aby zmieniać ten plan na niekorzyść własnych mieszkańców. Stąd to właścicielom powinno zależeć na wypracowaniu satysfakcjonującego
Konkretnie zgodnie z zapisami MPZP. Miasto nie ma żadnego interesu ani żadnego obowiązku, aby zmieniać ten plan na niekorzyść własnych mieszkańców. Stąd to właścicielom powinno zależeć na wypracowaniu satysfakcjonującego wszystkich rozwiązania - np. przeznaczeniu 20% powierzchni działki na legalną zabudowę (której na ten moment wznieść nie mogą) w zamian za sprzedaż pozostałych 80% za symboliczną złotówkę.
2019-10-09 16:12
Aha. Czyli grabież w imię prawa. Oj jakie to komunistyczne.
2019-10-09 16:37
Obecni właściciele w dokładnie tym stanie prawnym pozyskali ten teren. Jakby Twój sąsiad pozyskał działkę z konkretnymi ograniczeniami a później zażądał od miasta zgody na budowę 200-metrowej dominanty tuż obok Twoich okien, to byłbyś pierwszy w kolejce do protestowania, czyż nie?
2019-10-09 13:26
Bo w UM same wredne typy są
2019-10-09 13:56
2019-10-09 14:27
2019-10-09 15:33
...bo ciężarówkom zakaz postawili...
2019-10-09 17:35
2019-10-09 20:26
Bezstresowe wychowanie...
2019-10-10 06:38
Wysoki parkan niech postawi właściciel.
2019-10-10 08:42
To teren prywatny. Sprzata wlasciciel
2019-10-09 13:21
chcą wydzierżawiać innym miejskie grunty za duże pieniądze, ale od kogoś dzierżawić to najlepiej za darmo.
może niech prezydent u siebie na działce za darmo postawi toi toi
2019-10-09 13:36
To chyba dobrze z punktu widzenia miasta i jego mieszkańców?!
2019-10-09 13:55
korzystać z cudzego mienia za darmo?
złodzieje też mówią, że dobrze
2019-10-09 15:37
2019-10-09 15:11
Wielki liberał Pan Lewandowski chyba coś na ten temat wie, skoro tam się ulokował.
2019-10-09 15:52
Właściciel mówi o "rozsądnej cenie", czyli łatwo się domyślić że liczy na grubą kasę i zamierza zwiększyć swoje szanse na jej otrzymanie budowaniem m. in. w mediach presji społecznej (sądząc po wynikach sondy ma podstawy
Właściciel mówi o "rozsądnej cenie", czyli łatwo się domyślić że liczy na grubą kasę i zamierza zwiększyć swoje szanse na jej otrzymanie budowaniem m. in. w mediach presji społecznej (sądząc po wynikach sondy ma podstawy tak sądzić, bo ponad 40% głosujących w sondzie to idioci, którzy chcieliby odkupienia terenu za każdą cenę!). I w tym wypadku dobrze, że miasto przesuwa presję na właściciela, im bardziej lukratywnosc tego kawałka spadnie, tym lepiej. Odkupić za jakąś korzystną dla miasta cenę, a jak się nie uda, to tylko zadbać żeby właściciel nie mógł tam wybudować jakiegoś gargamela i żeby nie miał możliwości wywierania nacisku na miasto i mieszkańców przez unieprzyjemnianie życia mieszkańcom i szoecenie tego zakątka.
2019-10-09 18:38
Prezydent nie wybrał się sam. Ci którzy na niego głosowali niech sobie teraz plują w brodę, że wszystko idzie jak po grudzie. Horała może wrócić, wzmocni władzę.
2019-10-09 13:21
Po zapoznaniu z tymi wszystkimi informacjami wygląda to tak, jakby obrażone "miasto" rzucało foremkami w piaskownicy, robiąc nowemu (prawowitemu) właścicielowi pod gorkę i "za karę". Słabe to. Niestety na tym może tylko
Po zapoznaniu z tymi wszystkimi informacjami wygląda to tak, jakby obrażone "miasto" rzucało foremkami w piaskownicy, robiąc nowemu (prawowitemu) właścicielowi pod gorkę i "za karę". Słabe to. Niestety na tym może tylko stracić. Jak się wlaściciele wkurzą, to postawią tam cokolwiek, albo sprzedadzą ten teren komukolwiek i ten zrobi tam co tylko sobie zamarzy, bez oglądania się na widzimisię miejskie. Szkoda. Fajny kawałek terenu.
2019-10-09 13:30
Sytuacja wygląda tak, że właściciel odzyskał swoją działkę i nie chce się nią zajmować i udaje głupiego mówiąc, że powinno się tym zająć miasto z naszych podatków. Czyli nowi właściciele działki chcą czerpać zyski bez ponoszenia kosztów.
2019-10-09 13:44
upominać się o swoje prawa potrafili - zapomnieli, że w parze z prawami idą i obowiązki
2019-10-09 14:48
2019-10-09 13:44
Póki co ten teren generuje tylko do właścicieli koszty. Jak by go ogrodzili jak punkt widokowy na Kamiennej Górze to by było lelum polelum jak tak można. Jak teren wciąż jest ogólnodostępny a jedyne co chcą właściciele to zajęcie się przez władze miasta kwestią odpadów komunalnych. Doprawdy miasto straci na tym miliony.
2019-10-09 14:04
Odpowiedziałaś temu nołnejmowi pod moim postem i dzięki, bo dokładnie to samo bym napisał. Zysk kolego to mają na razie mieszkancy i miasto, bo mogą chodzić po parku.
2019-10-09 14:32
Jednym z obowiązków właścicieli jest wyposażenie swojej nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych, a następnie utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym
Jednym z obowiązków właścicieli jest wyposażenie swojej nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych, a następnie utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. wiążę się z tym zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 13wrz1996 o utrzymaniu czystości w gminach (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, ze zm)
2019-10-09 15:19
Koleny baran co zasłania się przepisami i niczego nie rozumie. Teren prywatny w centrum i ogólnodostępny dla mieszkańców. Idę o zakład, że właściciele płacą podatek do mista za ten teren jednocześnie pozostawiając go dla
Koleny baran co zasłania się przepisami i niczego nie rozumie. Teren prywatny w centrum i ogólnodostępny dla mieszkańców. Idę o zakład, że właściciele płacą podatek do mista za ten teren jednocześnie pozostawiając go dla mieszkańców. A chore władze mają problem.
To teraz właściciel ogradza teren, sprzedaje go deweloperowi, a ten buduje hotel. I gó...o miastu będzie do tego. Teren prywatny więc WON.
2019-10-09 15:35
2019-10-10 09:38
ale żeby się bezczelnie domagać czegoś - co ci się nie należy i nigdy nie należało ????
2019-10-09 14:45
bo się osmieszasz, a przy okazji cały Um Gdynia. Jeżeli chcesz dojśc do prozumienia to tego typu akcje (jak usuniecie śmietników) powinny zostać zapowiedziane właścicielowi by miał szanse na postawienie zastępczych, a
bo się osmieszasz, a przy okazji cały Um Gdynia. Jeżeli chcesz dojśc do prozumienia to tego typu akcje (jak usuniecie śmietników) powinny zostać zapowiedziane właścicielowi by miał szanse na postawienie zastępczych, a nie nasyłać SM i wlepiać mandaty - toż to jawna złośliwość. W sumie w tej sytuacji na miejscu właścicela ogrodziłbym teren i, dał tabliczki teren prywatny i niech się magistrat głowi co zrobić z tym fantem
2019-10-09 15:21
2019-10-09 15:22
Zgodnie z planem zagospodarowania tam płotu być nie może, więc miasto głowić się nie musi - wpierw wzywa do rozbiórki, a przy braku efektu rozbiera na koszt właściciela. I tego od miasta jako płatnik podatków oczekuję, z
Zgodnie z planem zagospodarowania tam płotu być nie może, więc miasto głowić się nie musi - wpierw wzywa do rozbiórki, a przy braku efektu rozbiera na koszt właściciela. I tego od miasta jako płatnik podatków oczekuję, z dodatkową batalią prawną o zwrot kosztów utrzymania w całym okresie od zawiązania samorządów do uprawomocnienia się wyroku o zwrocie. Bo to nie miasto odbierało pierwotnym właścicielom parcelę, tylko władza ludowa. Odszkodowanie było marne, ale od tego czasu wartość tego gruntu wzrosła o kilka rzędów wielkości - wskutek rozwoju miasta, a nie inwestycji obecnych właścicieli. I to nie rolą miasta jest teraz zmieniać plan pod widzimisię właściciela, aby mógł sprzedać deweloperowi. Jak tak komuś zależało na tym gruncie w jego obecnej sytuacji prawnej, to nie ma sprawy - ale ma się wywiązywać ze swoich obowiązków. A jak nie wywiązuje, to mandaty codziennie, czy święto czy niedziela.
2019-10-09 15:49
2019-10-09 16:15
A jakie tam są inwestycje miasta? Krawężniki?
2019-10-09 19:06
idąc tym tropem to miasto Gdynia nie powinna przejmować nieruchomości wybudowanych przez władze komunistyczne bo to władza ludowa zrobiła. III RP prawnie jest kontynuacją PRL.
2019-10-09 21:16
I właśnie szczebel rządowy, a nie samorządowy powinien wypłacać odszkodowania.
2019-10-09 13:49
Aby robić właścicielom pod górkę. Później pojawi się zaprzyjaźniony deweloper, który zaproponuje niższą cenę a zmęczeni właściciele sprzedadzą ten teren po zaniżonej cenie... Oczywiście wówczas zmeinie się plan zagospodarowania i postawi się tam jakiś aparthotel....
2019-10-09 13:56
Bez terroru fizycznego, ale stale na przekór własności i inicjatywie prywatnej.
2019-10-09 22:26
2019-10-09 13:54
No tak złośliwe te władze miasta bo u mnie w mieszkaniu też nie chcą sprzątać. To tak w skrócie odnośnie Twojego komentarza, być może zrozumiesz.
2019-10-09 14:15
Czy udostępniasz nieodpłatnie swoje mieszkanie publicznie do spacerów i rekreacji dla mieszkańców Gdyni. Uważasz że ogrodzenie prywatnego terenu tak jak widokówki na kamiennej górze jest lepszym rozwiązaniem. Wolisz mieć
Czy udostępniasz nieodpłatnie swoje mieszkanie publicznie do spacerów i rekreacji dla mieszkańców Gdyni. Uważasz że ogrodzenie prywatnego terenu tak jak widokówki na kamiennej górze jest lepszym rozwiązaniem. Wolisz mieć publicznie dostępny nieodpłatny park dla mieszkańców czy wolisz mieć blaszany płot oklejony reklamami. Jak czytam takie twoje mądrości to dla ciebie i tobie podobnych bym postawił płot.
2019-10-09 15:04
To jest problem ludzi, że śmiecą i nic ich nie usprawiedliwia, jeśli tam nie ma śmietników to ja osobiście wziąłbym ze sobą śmieci i je wyrzucił do najbliższego śmietnika. To jak tłumaczenie, że jeśli nie ma śmietników w lesie to mogę śmiecić tak?
2019-10-09 15:19
Słuchaj chłopcze, bo czegoś nie rozumiesz. Ja do swojego domu, żeby mi nikt nie właził kupiłem za własne pieniądze drzwi i zamek. Gdybym nie wstawił drzwi i chciał udostępnić publicznie mój dom to wiadomym jest, że
Słuchaj chłopcze, bo czegoś nie rozumiesz. Ja do swojego domu, żeby mi nikt nie właził kupiłem za własne pieniądze drzwi i zamek. Gdybym nie wstawił drzwi i chciał udostępnić publicznie mój dom to wiadomym jest, że śmieci się nie wyrzuca gdzie popadnie, ale część społeczeństwa to bydło i ma to w du.e. Czyli miałbym mieć teraz pretensje do miasta, że mi nie sprząta domu, bo go udostępniam publicznie? To czy wolał bym mieć park czy nie to inna kwestia, ja bym nawet wolał, żeby w Polsce ludzie nie śmiecili. To prywatny teren i właściciel robi co chce, a moje wolałbym mało tutaj znaczy.
2019-10-09 22:24
2019-10-09 14:58
nie zbuduje "co tylko sobie zamarzy". Dla tego terenu jest uchwalony plan miejscowy, który dość precyzyjnie wskazuje co można tam wybudować
2019-10-09 16:17
I właśnie to jest problem. Jakiś d..k z urzędu mówi właścicielowi co może na swoim grucie zrobić. Paranoja. Teren prywatny i urzedasy wypad na szczaw i mirabelki.
2019-10-09 22:24
Przy Abrahama był plan pod biurowiec.
W momencie kiedy właściciele odzyskali grunt plan zmieniono na teren zielony.
Jak teren odkupi kolega to się zmieni na zabudowę wielorodzinną.
2019-10-09 13:27
co w tym dziwnego, że miasto występuje w interesie swoich mieszkańców
2019-10-09 13:36
2019-10-09 13:55
miasto samo powinno pomóc nowym właścicielom dbać o porządek - to miejsce reprezentacyjne.
Pamiętajmy o najważniejszym, gdyby w 1966 roku nie zabrano tego terenu to najprawdopodobniej w tym miejscu już od dawna
miasto samo powinno pomóc nowym właścicielom dbać o porządek - to miejsce reprezentacyjne.
Pamiętajmy o najważniejszym, gdyby w 1966 roku nie zabrano tego terenu to najprawdopodobniej w tym miejscu już od dawna stałoby osiedle lub hotel a właściciel od dziesięcioleci pożytkowaliby swoje pieniądze lub czerpali z terenu zyski.
To przez upór miasta stracili prawie całe życie na walkę o sprawiedliwość.
Zagrania UM poniżej pasa - wstyd i hańba
2019-10-09 14:18
znów się nawaliłeś jak meserszmit ... ?
2019-10-09 14:21
Nie zrealizowano celu wywłaszczenia - kto nie zrealizował?
Magistrat.
2019-10-09 15:25
Teren wywłaszczono w 1966 roku. Władzę samorządową powołano w 1999.
2019-10-09 20:16
Zadania administracji terenowej przejely samorzady.
Wywlaszczenia dokonaly wladze miasta, zgodnie z prawem. Ale nie wykonaly jego celu. Obecnie tez mozna wywlaszczac, to normalna procedura.
2019-10-09 21:18
2019-10-10 12:23
więc roszczenie powinno być przedawnione, skoro nie wystąpiono o zwrot wcześniej a teren powinin być zasiedziany... ;)
2019-10-10 11:15
a nie od 1999
2019-10-09 14:46
2019-10-09 17:34
2019-10-09 17:39
Zważywszy że mowa o skwierczu, to warunki dzierżawy pewnie były wysokie. Żadne sumy nie zostały wskazane. A przepychanki w tym kierunku są zrozumiałe. Działka powinna być miasta i dożywotnio sprawować rolę parku. Żadnych biurowców czy komercji które mają na celu tylko zdobywanie kasy i mycie rąk inwestorom. Działka dla mieszkańców!!
2019-10-09 18:10
coś z myśleniem ? właściciele terenu są mieszkańcami Gdyni, to gdzie UM wystepuje w interesie mieszkańców? Człowieku wiesz ile kasy ściagaja za dzierżawę duża kasę, jak maja zapłacic to najlepiej za darmo....cała ta
coś z myśleniem ? właściciele terenu są mieszkańcami Gdyni, to gdzie UM wystepuje w interesie mieszkańców? Człowieku wiesz ile kasy ściagaja za dzierżawę duża kasę, jak maja zapłacic to najlepiej za darmo....cała ta ekipa urzedników siedzi tam na stołkach od 20 lat zrobiła sie z tego klika zerująca na mieszkańcach na żywca!!!! stracili swoja role dla mieszkanców niestety bez znaczenia na politykę i przekonania UM pogubił sie w roli dla mieszkańców wiele rzeczy jest robionych na pokaz ze cos sie dzieja a aktualnie gdynia sie nie rozwija jak kiedyś!!!
2019-10-10 12:27
to po której stronie powinien opowiedzieć się ich przedstawiciel?
Przedstawiciel występuje "w imieniu" ustalonym zakresie. Stary dylemat ze spółdzielni mieszkaniowej, co zrobić z niepłacącym członkiem.
2019-10-10 00:24
2019-10-10 06:39
Komunistyczna Gdynia.
2019-10-14 13:00
W interesie mieszkańców nie jest utrzymywanie wysypiska na środku miasta, wręcz jest to pogwałcenie interesów mieszkańców i obowiązków gminy;
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-10-09 13:29
ma się wrażenie że urzędnicy i prezydent nic nie robi dla swoich mieszkańcow, a czasami wydaje się że robi im na złość np. bez konsultowania czy ma to sens, a mimo wszystko mieszkańcy uwielbiają swojego prezydenta, bo ciągle na niego głosują.
2019-10-09 13:46
2019-10-09 14:52
2019-10-09 15:38
a to nie ma nic wspólnego z rozwojem miasta dla mieszkańców
2019-10-09 19:11
wszyscy glosują za układem i siedzą jak karaluchy pod kamieniem
2019-10-10 02:51
Bo Polak najmądrzejszy jest i nie chodzi na wybory.Urzędnicy z urzędu chodzą i jest ich tylu, że wystarczy.Kiedy to ogarniecie ?????Śmieszne to biadolenie przez lata i nic z tego nie wynika, a d*py nie ruszą bo maja nowy tv 50 cali hehehehe
2019-10-09 13:33
Ja bym ogrodził.
A obiektem kulturalny może być wszystko jak się uprzesz.
Zbudować blok z loftami dla artystów z mini galerią w portierni.
2019-10-09 13:44
Wlasnie wyglada na to, ze obecni wlasciciele nie maja kasy na cwanego prawnika, a miasto o tym wie.
2019-10-09 13:53
2019-10-09 14:17
2019-10-09 14:23
zostanie w (miejskiej) rodzinie...
2019-10-09 14:12
oczywiście, że nie może
2019-10-09 13:34
przeciąga w nieskończoność z góry przegrane sprawy.
2019-10-09 13:57
i to pokazuje słabość miasta i ogromny brak szacunku dla mieszkańców i własności prywatnej
2019-10-09 14:07
2019-10-09 14:40
2019-10-09 13:34
Jak jednym umożliwia się wykup mieszkania komunalnego od miasta za grosze, to gites.
Jak innych się wyrzuca i twierdzi, że się im nic nie należy, to super!
Co jest z waszymi zasadami?
2019-10-09 13:45
Kogo, z kad, kiedy i czemu wyrzucali? Konkretnie.
2019-10-09 14:42
2019-10-09 15:07
Widzisz, nawet nie jak Pekin, bo ponoć Pekin był zasiedlany, przynajmniej w jakimś okresie, nielegalnie, a chodzi wszystko to, co na "mocy prawa". Oczywiście prawo na takie okazje się preparuje i wtedy można naprawiać
Widzisz, nawet nie jak Pekin, bo ponoć Pekin był zasiedlany, przynajmniej w jakimś okresie, nielegalnie, a chodzi wszystko to, co na "mocy prawa". Oczywiście prawo na takie okazje się preparuje i wtedy można naprawiać krzywdy kosztem innych. Ładnie i dumnie wtedy to brzmi, gdy zwraca się właścicielom kamienicę z lokatorami, którzy na mocy stworzonych przepisów mogą być usuwani po kilkudziesięciu latach zamieszkiwania itd. Tymczasem budynek obok, tacy sami ludzie, którzy mieli szczęście być zasiedleni w komunalce - dostali prawo wykupu mieszkań w których zamieszkują. Niech ktoś mi powie, że to ma coś wspólnego z jakimś prawem.
Sprawiedliwość, to bzdety dla naiwniaków.
2019-10-09 13:35
dlaczego wydali tyle pieniędzy na projekt na cudzej ziemi?
2019-10-09 14:43
2019-10-09 14:45
Bo wtedy jeszcze nie była cudza. Park został zwrócony właścicielom w tym roku, a projekt był z 10 lat temu.
2019-10-09 15:05
2019-10-09 15:27
2019-10-09 20:34
Swiadomosc prawna gimbazy...
2019-10-10 07:49
Teren był miasta, sprawa toczyła się o zwrot. nIeruchomości na rzecz byłych właścicieli
2019-10-10 00:24
Były roszczenia do tego terenu, sprawy toczyły się 25 LAT. Skandal. Mentalność władz Gdyni to czysta patologia.
2019-10-09 15:31
ale widać nie chciało mu się sprawdzić w 'papierach' jak to wygląda w realu
tysiące urzędników i ciągle ten sam bałagan
2019-10-09 15:32
Przyczyna pewnie prozaiczna - brak kasy. Magistrat, jak zwykle, pewnie liczył, że centrala sfinansuje a tu nic. Bo magistrat przecież nic nie może...
Pojawiła sie szansa, bo dali pretekst prawnikom i bęc... trzeba oddać...
2019-10-09 16:44
2019-10-09 20:32
Bierut do tego nie jest potrzebny. Zreszta jego dekret dotyczacy Warszawy nadal obowiazuje a odkreca sie sprawy, ktore odbyly sie z jego, uwaga, naruszeniem.
2019-10-10 07:51
2019-10-10 10:25
to jest to samo państwo a samorząd przejął kompetencje administracji terytorialnej.
I nie jest instancją ustawodawczą.
2019-10-10 08:41
A czym to sie różni od kradzieży ? Niczym - niech miasto zapłaci właścicielowi tyle ile jest warta nieruchomość i po problemie. Ale nie - tutaj od lat panuje mentalność k...y i złodzieja - najlepiej aby właścicel dopłacił i jeszcze na swój koszt sprzątał przez 10 lat....
2019-10-10 10:24
wywłaszczenie jest aktualnym instrumentem prawnym i istnieje możliwość jego stosowania. Nie zawsze ma to związek z subiektywnie rozumianą "sprawiedliwością", bo żaden argument nie trafi, jeśli się nie chce go
wywłaszczenie jest aktualnym instrumentem prawnym i istnieje możliwość jego stosowania. Nie zawsze ma to związek z subiektywnie rozumianą "sprawiedliwością", bo żaden argument nie trafi, jeśli się nie chce go rozumieć.
Własność to nie tylko prawa ale i obowiązki. Jak chcesz być właścicielem, to musisz (!!!) brać pod uwagę fakt, że za twoim płotem (jeśli możesz go postawić) jest inny właściciel, którego prawa naruszasz, wywalająć na "swoim" terenie kupę gnoju.
To nie czasy tego co "na zagrodzie równy wojewodzie" a i w tamtych czasach sąsiedzi załatwiali sprawy zajazdem i było po "świętym prawie własności".
Trudno sobie wyobrazić bardziej szanujący własność ustrój niż monarchia brytyjska. ale i tam obywatele mają prawo wejść na dowolny teren w ramach wyznaczonych "public path" a własciciele są zobowiązani do jego udostępnienia i zapewnienia przechodu przez słynne płoty i muru dzielące działki i pastwiska.
2019-10-10 00:09
no jak to, przecież to wszystko ichsze, tylko jakieś szajbusy się upomniały których nikt nie uwzględniał xD
dramat... UM niszczy to miasto
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.