2020-07-08 09:14
Opinia wyróżniona
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy rowerzyście ?
2020-07-09 21:05
Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy prowadzącemu samochód ?
Piesi powinni fruwać ale tam latają też samoloty :-)
2020-07-09 15:52
Idę wypożyczę deskę i będę chodził w te i we w te po tym przejściu. Ciekawe ilu mistrzów kierownicy będzie miało dosłowną czołówkę z dechą :D
2020-07-09 19:02
2020-07-09 08:35
Rowerzyście czy samochodowi?
Wszyscy musza ustępować rowerzystom są nadzwyczajną kastą.
2020-07-09 07:25
tez poróżnił a Wy dziwicie się że spór o LGBT rozgrzewa do czerwoności..
2020-07-09 06:44
rowerzyście. ma obowiązek , nie tylko prawa jeździć jak chce i gdzie chce.
2020-07-08 22:12
Jeżeli ktoś nie zna specyfiki tego miejsca nie powinien się wypowiadać. Chodzi głównie o to, że w tym miejscu jest klub żeglarski i windsurfingowy. W tym właśnie miejscu przenoszone są na plażę deski i pędniki, a
Jeżeli ktoś nie zna specyfiki tego miejsca nie powinien się wypowiadać. Chodzi głównie o to, że w tym miejscu jest klub żeglarski i windsurfingowy. W tym właśnie miejscu przenoszone są na plażę deski i pędniki, a przejście z takim sprzętem, to nie jest zwykłe przejście pieszego po pasach. Uważam, że w sezonie znak bezwzględnie powinien tam stać, a poza sezonem można go demontować.
2020-07-09 08:54
biedaku umysłowy, a czy wiesz, że stawiając znaki wbrew obowiązującym przepisom wcale się nie chronisz, bo jeżeli dojdzie do kolizji, to Sąd może rozstrzygać i może uznać, że to miejsce jest tak oznaczone bezprawnie. Wychodzisz jako pieszy na drogę dla rowerów, która jest jak jezdnia i nie ważne ca tam na łbie niesiesz.
2020-07-09 08:38
kogo to interesuje co tam jest?Prywatne posesje mają pierwszeństwo przed drogami publicznymi?
2020-07-08 21:14
A jak to wygląda w przypadku samochodu i rowerzysty ?
2020-07-08 21:07
W Czechach każda ścieżka rowerowa ma znaki stop przed skrzyżowaniem. No ale polakówom zawsze wsztysjko na nie
2020-07-08 21:23
mówimy o Polsce baranie w Polsce przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe nie są i nie będą skrzyżowaniami
2020-07-08 20:56
Aha. Idąc tym tokiem myślenia. Rowerzyście czy pojazdowi?
2020-07-08 20:33
A komu łatwiej się zatrzymać rowerzyście czy kierującemu samochód ?
2020-07-08 20:00
Nie lazi przez caly dzien tam i nazad, tylko chce dwukrotnie przeciagnac lodke. Pomysl o nim i go przepusc, bo to zadna wielka laska, ze w jednym punkcie na dziesieciokilometrowej trasie rowerowej sie zatrzymasz.
2020-07-08 21:21
no to niech sobie przeciągnie co mnie to interesuje?A dlaczego ja mam się w tym miejscu zatrzymać do zera kiedy nikogo nie ma i widzę z dalejka że brama jest zamknięta więc nikt z żadną łódką się nie pojawi?Bo
no to niech sobie przeciągnie co mnie to interesuje?A dlaczego ja mam się w tym miejscu zatrzymać do zera kiedy nikogo nie ma i widzę z dalejka że brama jest zamknięta więc nikt z żadną łódką się nie pojawi?Bo tak?Dlaczego jakiś gnój z naruszeniem prawa stawia znaki drogowe do prywatnego wejścia?I faktycznie podporządkowuje ruch kołowy tysięcy ludzi garstce osób korzystających z tego przejścia sezonowo?Mogę zapytać o sens wiszenia tego znaku na słupku w listopadzie albo w styczniu?W wodzie o temperaturze +1 też pływacie?
2020-07-09 00:00
O jeju, bo się popłaczę. Tak, masz stawać.
2020-07-09 00:20
wiesz co mnie obchodzą twoje zalecenia czy nakazy?Spokojnie ten znak stamtąd zniknie
2020-07-08 19:42
Komu łatwiej się zatrzymać rowerzystom czy autom? A przecież rowerzyści jako słabszy i niechroniony uczestnik ruchu chce mieć przywileje. Ta sama zasada obowiązuje w tym przypadku. Masz się zatrzymać bo pieszy jest w stosunku do roweru słapszy. A jak nie to 500 zł madacik za każdym razem.
2020-07-09 18:59
Wydatek energetyczny kierowcy przy cyklu zatrzymanie-przyspieszenie byłby równy wydatkowi energetycznemu kierowcy przy spadaniu swobodnym, w innych przypadkach jest jednak mniejszy ;)
2020-07-08 21:18
masz się zatrzymać bo jakiś d..powłaz karnowskiego sobie znak wypożyczył z magazynu
2020-07-08 18:39
Idąc za twoim tokiem rozumowania rowerzyście łatwiej jest zatrzymać niż pojazdów napędzanemu silnikiem.
2020-07-08 18:33
Ci sami rowerzyści, który walczą o przywileje dla siebie kosztem kierowców, używają odwrotnej argumentacji dla ukrócenia przywileju pieszych kosztem rowerzystów.
2020-07-09 18:56
Jedyny kraj UE, w którym można parkować na chodnikach.
Jeden z ostatnich krajów UE, gdzie pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych.
Kraj o
Jedyny kraj UE, w którym można parkować na chodnikach.
Jeden z ostatnich krajów UE, gdzie pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych.
Kraj o najwyższej dopuszczalnej prędkości na drogach szybkiego ruchu (w Niemczech bezlimitowe są tylko autostrady, a raczej ich odcinki bez znaków - a takich już coraz mniej).
Jedyny kraj UE, w którym w czasie ciszy nocnej obowiązuje podwyższenie dopuszczalnej prędkości.
Tu sytuacja jest jasna. Rowerzysta musi ustąpić pieszemu, co wynika z istnienia przejścia dla pieszych. Znak stop został postawiony niezgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnokrajowymi.
2020-07-08 18:01
A przy spotkaniu roweru z samochodem¿ komu latwiej
2020-07-09 08:49
samochodu
2020-07-08 16:58
na końcu co??? jeden dzban jedzie rowerem obok drugiej dzbanicy i mają wszystko gdzieś,.
2020-07-08 21:17
no widzisz biedne samochodowe p..dy nie umiały rowerów wyprzedzić jakie to smutne
2020-07-08 16:54
dokładnie tyczy się też to zestawienia rowerzysta samochód tym przypadku to rowerzysta powinien zlecić do rowera i przepuścić samochód bo jemu łatwiej będzie zatrzymać się
2020-07-08 16:03
Jakby rowerzyści zwalniali przed przejściami dla pieszych , to nie byłyby potrzebne znaki. A niestety uważają że mają pierszeństwo. Nie napadam na rowerzystów, sama jeżdżę na rowerze i przed przejściem zwalniam.
2020-07-08 21:16
jedziesz 15 na godzinę i zwalniasz brawo
2020-07-08 23:59
korona z głowy ci spadnie jeśli zwolnisz z 15 do 5?
2020-07-10 09:00
Zależy, jak gwałtownie zwolnię.
2020-07-08 14:33
Ciekawe jak z perspektywy pieszego, czy nawet rowerzysty postrzegasz kierowców? Także jesteś taki wyrozumiały?
2020-07-08 14:25
Nie ma dla mnie podziału na kierowcy i rowerzyści. To ten sam lud i te same zachowania. A znak stopu ma sens w takich miejscach.
2020-07-09 08:48
Nie, nie ma sensu.
2020-07-08 11:10
rowerzyscie
2020-07-08 19:56
Ale więcej sensu ma znak - Przejscie dla pieszych.
2020-07-08 11:07
jak niesiesz deskę albo 6 metrowy żagiel na głowie to raczej rowerzyście ;)
2020-07-08 13:02
Czy rowerzysta widząc niosącego żagiel lub deskę nie zatrzyma się by przepuścic? Więc po co całą dobę wszyscy mają się zatrzymywać? Gdy na przejściu hula tylko wiatr.
2020-07-09 03:07
Najczęściej nie zatrzymują się, tylko próbują wymusić pierwszeństwo. Wielokrotnie przerabiane na żywo...
2020-07-09 08:46
nie wymuszają, bo mają tam pierwszeństwo. To jest droga dla rowerów i piesi nie mają na niej pierwszeństwa.
Znak STOP nie może stać tam zgodnie z prawem.
2020-07-09 16:56
Co za dzban
2020-07-09 08:36
to ty baranie wymuszasz pierwszeństwo ta deską tym stopem się gościu nie brandzluj bo to jest ozdoba a nie obowiązujący znak drogowy
2020-07-08 11:01
Wielokrotnie, gdy idę z dziećmi na plażę stoję i czekam w nieskończoność aż płynność ruchu rowerzystów chociaż na chwilę zmniejszy swą płynność a przede wszystkim prędkość i w końcu ktoś z cyklistów da mi choć cień
Wielokrotnie, gdy idę z dziećmi na plażę stoję i czekam w nieskończoność aż płynność ruchu rowerzystów chociaż na chwilę zmniejszy swą płynność a przede wszystkim prędkość i w końcu ktoś z cyklistów da mi choć cień szansy na bezpieczne przejście. Przechodzę koło Mery. A Pana zapraszam z trójką małych dzieci do przejścia w tym miejscu. Dodam , że wiele lat jeżdżę autem i zawsze zarówno piesi jak i rowerzyści mogą liczyć na moją uprzejmość pomimo tego, że zaburza to płynność ruchu. Miejmy odrobinę empatii dla słabszych uczestników ruchu.
2020-07-08 14:35
Przejść nie można, jest niebezpiecznie. Czas na mandaty
2020-07-08 15:34
naucz się chodzić lebiego to mój problem że ty nie potarfisz przejść przez ścieżkę rowerową?
2020-07-08 23:57
Tak, twój... bo najwidoczniej to ty nie potrafisz jeździć. (celowo z małej)
2020-07-09 00:19
ja baranie nie mam problemu ani z jazda ani z przechodzeniem twoje problemy nie sa moimi pacanie
2020-07-08 11:11
Dziwne że w Holandii, mimo gestego ruchu rowerów, piesi jakoś potrafią odnaleźć się w tym tlumie. U nas piesi traktuja rowery identycznie z samochodami. Oczekują że caly szpaler rowerzystów zatrzyma się rpzed przejściem
Dziwne że w Holandii, mimo gestego ruchu rowerów, piesi jakoś potrafią odnaleźć się w tym tlumie. U nas piesi traktuja rowery identycznie z samochodami. Oczekują że caly szpaler rowerzystów zatrzyma się rpzed przejściem zeby przepuścić pieszego. Napisałem to już w innym komentarzu. Piesi nie potrafia oceniać prędkości rowerzystów i dostosować swoich zachowań do tego. Jak nie potrafisz przejść przez przejście, to podnieś rękę i idź powoli ale płynnie i nie wykonuj gwałtownych ruchow. Gwarantuje Ci, że zaden rowerzysta w ciebie nie wjedzie.
2020-07-08 18:38
W Holandii świete krowy na rowerach 2 x próbowały mnie rozjechać. Raz szedłem na zielonym a raz nie było sygnalizacji świetlnej.
W obu przypadkach byłem przekonany, że mam pierwszeństwo i w obu przypadkach dzwonili na mnie dzwonkami !
Coś mi tu nie gra a nie byłem tam sam i wszyscy to potwierdzili
2020-07-09 18:50
Trudne do wdrożenia po polskiej walce o przeżycie na przejściach dla pieszych.
2020-07-08 11:19
W twojej Holandii obowiązują przepisy, że pieszy zbliżający się do przejścia zyskuje na nim pierwszeństwo. Tych przepisów w Polsce nie wprowadzono, pomimo szumnych zapowiedzi samego Morawieckiego. Kolejny raz oszukał, że coś zmieni i nic.
2020-07-08 14:02
ustawa zmieniajaca kodeks drogowy (zwłaszcza prawa pieszych) była w sejmie i zatrzymała sie w opozycyjnym senacie. zgadnij która partia ma w senacie wiekszosc?
Tak, tak, Twoja ulubiona Parta Obywatelska. Im podziekuj.
2020-07-08 15:19
w sejmie i tak przegłosowują co chcą
2020-07-08 10:35
Głupi to Ty jesteś - Stop to Stop
2020-07-08 11:00
Przecięcie DRÓG (jest tam jedna droga) oraz linia zatrzymania
2020-07-08 17:27
Przecięty to Ty masz ,ale MÓZG
2020-07-08 16:25
Nie musi być żadnej linii zatrzymania. Jak nie ma linii masz obowiązek zatrzymać się przed znakiem. Chyba warto byłoby wprowadzić obowiązek egzaminów dla rowerzystów bo to jest najbardziej roszczeniowa grupa
Nie musi być żadnej linii zatrzymania. Jak nie ma linii masz obowiązek zatrzymać się przed znakiem. Chyba warto byłoby wprowadzić obowiązek egzaminów dla rowerzystów bo to jest najbardziej roszczeniowa grupa uczestnicząca w ruchu pieszym i drogowym (często tak jak im jest wygodnie: trochę ścieżką rowerową, trochę asfaltem). Ostatnio widziałem jak jechał rowerzysta ulicą, mając ścieżkę rowerową, a mając czerwone światło, pojechał dalej. Aż żałowałem że ktoś nie przydzwonił mi w ten rower...
2020-07-09 18:47
Kłania się rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Kłania się rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Najbardziej roszczeniową grupą są bez wątpienia kierowcy, i mówię to jako kierowca. Wystarczy porównać sumę nakładów inwestycyjnych na poszczególne grupy uczestników ruchu i liczbę artykułów z lamentem "dajcie".
Odnośnie ostatniej kwestii: co do czerwonego, sprawa jasna. Ale jeśli ścieżka nie była wytyczona dla kierunku ruchu kierowcy (w uproszczeniu: po prawej jego stronie), nie było możliwości legalnego wjazdu na nią bez zmiany klasyfikacji z pojazdu na pieszego (w uproszczeniu: bez tachania przez pas zieleni) to go nie obowiązuje. Tu z kolei rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych...
2020-07-08 18:52
po co się zatrzymać ?Popatrzeć sobie na zamkniętą bramę?
2020-07-08 12:26
Ale bez drugiej drogi znak nie obowiązuje.
2020-07-09 18:41
2020-07-08 10:32
No to może jednak auto ma pierwszeństwo - bo rowerzyście łątwiej się zatrzymać niż samochodowi...
ROwerzyści to ograniczeni ludzie.
2020-07-08 12:47
Rowerzyście jest trudniej się rozpędzić, niż samochodowi.
2020-07-08 17:12
2020-07-09 08:44
nie, w znaku STOP nie chodzi o prędkość
2020-07-08 10:28
Jak ci sie prawo nie podoba to idz do sejmu i je zmieniaj na takie, które ci sie spodoba. Pieszy ma bezwzgledne pierwszenstwo na przejsciu dla pieszych, a ty jak wjedziesz w niego zabijajac go,w dodatku w pełnym rozpędzie bez zatrzymania sie przed tym STOPem to dostaniesz czapę. I kto tu jest GŁUPI?
2020-07-08 15:18
2020-07-08 12:25
Tu nie ma drogi, więc musisz się zatrzymać spory kawałek dalej.
I właśnie dlatego ten znak nie ma sensu.
2020-07-09 19:26
2020-07-08 12:03
a pieszy 20m od przejścia ma pierwszeństwo czy nie ma?
2020-07-08 10:41
Zgodnie z przepisami pieszy wchodzący na przejście czy schodzący z przejścia? Przepisy się nie zmieniły.
2020-07-08 10:14
Najbardziej roszczeniowa grupa w Trójmieście. Korona Ci z głowy nie spadnie jak się zatrzymasz. Wymagasz od innych- wymagaj też od siebie.
2020-07-08 17:11
ze ścieżek rekreacyjnych dla wszystkich urządzają sobie zawody wyczynowe
2020-07-08 17:06
Smrodzą że oddychać nie można
2020-07-08 17:37
To nie oddychaj.
2020-07-09 16:57
2020-07-08 15:35
...aby stosowali się do znaków i sygnałów na drodze, jeśli nie ma żadnego wymogu żeby takowe przepisy znali. W tv mòwią, że rowerzysta ma wszędzie pierwszeństwo, więc z niego korzystają.
2020-07-08 18:49
Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
21. 1. Znak B-20 stop oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem;
2) obowiązek ustąpienia
Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
21. 1. Znak B-20 stop oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem;
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Tu nie ma skrzyżowania. Z tego co pamiętam, do najbliższego jest spooory kawałek.
2020-07-09 13:28
4) Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu. celowo pomiąłeś czy problem ze zrozumieniem tekstu ? ruch pieszy odbywający się w poprzek drogi rowerowej to też kierunek ruchu
2020-07-09 18:32
Bo aby było to miejsce przecinania się kierunków ruchu musi tam być narysowana ciągła linia bezwzględnego zatrzymania. Co wynika ze szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń
Bo aby było to miejsce przecinania się kierunków ruchu musi tam być narysowana ciągła linia bezwzględnego zatrzymania. Co wynika ze szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Pomijając już, że nie może wystąpić w takiej kombinacji na słupku, w jakiej został umieszczony.
Problem zarządców dróg w Sopocie jest taki, że generalnie słabo się orientują w przepisach ich dotyczących. Najlepszym przykładem, jak już piszemy pod artykułem o rowerzystach, jest robienie przejazdów rowerowych wzbudzanych przyciskiem. Zlikwidowali fuszerę dopiero, jak zawisła groźba zofnięcia środków UE. Choć Gdańsk też ma sporo za uszami - np. wyznaczenie miejsc parkingowych z pozostawieniem mniej niż 0,5 metra chodnika naprzeciwko Hestii, co jest znów, nielegalne.
2020-07-08 21:29
A gdy przed przejazdem kolejowym jest STOP, to też jest pic - wg Twojego rozumowania?
2020-07-09 08:42
ale znajdź sobie §21, przeczytaj cały i nie mędrkuj prostaczku
2020-07-08 14:22
zamknięta brama, to ludzie na rowerach mają tu stawać ?
2020-07-08 15:31
Choćby otwierana była przez godzinę raz na tydzień!
2020-07-09 11:19
Poszanowanie przepisów wypracowuje się przez dostosowanie przepisów do rzeczywistości. Jeśli przez pół roku po zakończeniu remontu wisi znak o robotach drogowych to z czasem wszyscy zaczną go ignorować, tak jak zarządca drogi zignorował jej użytkowników. Znak powinien być demontowany na czas gdy niczemu nie służy.
2020-07-08 12:14
Najbardziej roszczeniowe są dzbany w BMW na tablicach GWE.
2020-07-08 09:57
2020-07-08 10:34
przed osobówką bo przecież jemu trudniej się zatrzymać.
2020-07-08 09:24
2020-07-08 14:15
Pociąg ma trudniej i dlatego powinno wszędzie być skrzyżowanie z kolejami.
2020-07-08 17:25
2020-07-08 20:36
A jeszcze trudniej wytracić prędkość zniżając samolot z cruising altitude ...
2020-07-09 11:07
Przypuszczam, że najgorzej pod tym względem mają wracający kosmonauci.
2020-07-08 09:20
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pierwszemu czy kierowcy samochodu ?
2020-07-08 08:33
Opinia wyróżniona
Znaki nic nie dadzą. Najlepiej jest zbudować szykanę, która zmusi do znacznego zwolnienia lub zejścia z roweru.
2020-07-13 00:09
Najlepiej wilcze doły kopać co 50m i więcej znaków i progów i kostki brukowej, jeszcze ten kraj nie jest zjbany na 100%, jeszcze można "lepiej". Na zachodzie droga rowerowa jest częścią drogi, nei ma żadnych progów ani innego góna, ale oni się nie znają
2020-07-08 21:18
2020-07-08 12:40
Może jeszcze wilcze doły wykopać?
2020-07-08 12:30
Tylko przez brak szacunku człowieka do drugiego człowieka w naszym- co tu dużo ukrywać- nerwowo chorym społeczeństwie,kraju, trzeba budować szykany lub lepiej wilcze doły- one są skuteczniejsze- przed przejściem dla pieszych. A wystarczy trochę, pomyślunku, rozumu, empatii i szacunku.
2020-07-08 11:04
Znacznie spowalniać to można samochody z 50kmh do 20 czy 30kmh. A nie rowerzystów, którzy w większości nie przekraczają 15kmh jadąc po pasie nadmorskim.
2020-07-08 11:02
Spróbuj rowerzyście zwrócić uwagę, że obowiązuje go oznakowanie pionowe w okolicy byłej Krewetki naprzeciwko Dworca Głównego w Gdańsku, a zostaniesz bardzo wymyślnie zbluzgany. Ich nie obchodzą znaki. Jest "ścieżka rowerowa" i ich nic nie obchodzi, nawet jeśli piesi mają pierwszeństwo.
2020-07-09 08:34
podaj przepis mówiący o "pierwszeństwie" pieszych na "ścieżce".
2020-07-09 14:37
Chyba na przejsciu zawsze
2020-07-08 20:43
Przy Galeri Baltyckiej tez strach chodzic chodnikiem.
2020-07-08 13:38
Chyba że coś się tam zmieniło od kiedy ostatni raz jechałem tamtędy.
Niestety, mało kto pilnuje aktualizacji przepisów lub znaczenia znaków...(w tym i ja, czym błysnąłallłem kilka postów temu odnośnie zmian od
Chyba że coś się tam zmieniło od kiedy ostatni raz jechałem tamtędy.
Niestety, mało kto pilnuje aktualizacji przepisów lub znaczenia znaków...(w tym i ja, czym błysnąłallłem kilka postów temu odnośnie zmian od 01.07). Do tego przekonanie ludzi, że DDR jest wyznaczona czerwonym kolorem...
Całkowicie inna kwestią jest, że jak by tam DDR była obecna, to trzeba mieć coś nie tak z oceną sytuacji by jechać tam szybciej niż 1.5 prędkości pieszego...
2020-07-08 13:54
od 1.07 nic się nie zmieniło przestań pierd..lić bzdury
2020-07-08 11:21
dokąd nie masz kolizji, nie masz nic do tego człowieka
2020-07-08 10:20
Sopot nie lubi rowerzystów.
2020-07-08 15:14
Rowerzyści nie lubią Sopotu. Sopot jest jak wrzód na d...rodze.
2020-07-09 19:05
2020-07-08 10:56
Sopoccy rowerzyści nie lubią pieszych.
2020-07-08 10:02
2020-07-08 09:56
jestem za.
2020-07-08 10:35
ten znak nie tylko wprowadza w błąd, ale przez to, że jest bezprawny powoduje, że całą odpowiedzialność powinien ponosić zarządzający ruchem. Gdybym miał tam kolizję poszedłbym do sądu, zapewniam. Odwoływanie się do
ten znak nie tylko wprowadza w błąd, ale przez to, że jest bezprawny powoduje, że całą odpowiedzialność powinien ponosić zarządzający ruchem. Gdybym miał tam kolizję poszedłbym do sądu, zapewniam. Odwoływanie się do imaginacji jest absurdem, ale też ciężką przypadłością urzędników.
Zgodnie z przepisami ewidentnie musi zaistnieć skrzyżowanie dróg z określonym pierwszeństwem, bo zastosowanie tego znaku zostało do takiego zakresu - ograniczone.
Tam nie ma żadnych potoków ruchu, bo istnienie potoku ruchu miałoby miejsce, gdyby była tam wyznaczona droga piesza.
Zgodnie z prawem o rd. każde wyjście, wyjazd z placu, posesji - jest podporządkowane.
Ten wymysł jest nienaturalny i powtarzam - absurdalny.
2020-07-08 11:26
Sam rozumiem że wyniesienie z tej posesji długiego żagla jest tam niemal niemożliwe bez osoby zatrzymującej ruch. Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h ale wiem że w tym miejscu można dostać żaglem w łep. Kiedyś
Sam rozumiem że wyniesienie z tej posesji długiego żagla jest tam niemal niemożliwe bez osoby zatrzymującej ruch. Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h ale wiem że w tym miejscu można dostać żaglem w łep. Kiedyś były tam barierki ograniczające prędkość ale je usunięto bo obstawiam że kilka kasków sie na nich roztrzaskało. Myślę że znak powinien być ale nie stop tylko ustąp pierwszeństwa choć i tak nie miał by prawnie żadnej mocy. Uwielbiam zapierdzielać na rowerze i jedyne co mogło by mnie tam spowolnić mocno to falowana kostka na dosyć długim odcinku. Znak stop wg. mnie jest bez sensu bo kiedy żagli nikt ie wynosi to po co ja w 90% przejadów mam się tam zatrzymać?
2020-07-08 18:54
tam nie ma prawa byc żadnego innego znaku niż przejście dla pieszych
2020-07-08 14:24
" Sam też zapierdzielam tam rowerem ponad 30km/h " a nie przekraczasz w ten sposób dozwolonej prędkości? Trzykrotnie ? Poza tym trzeba być osobą bez wyobraźni, żeby tam jeździć z taką prędkością. Pal licho, ze Tobie coś się może stać, gorzej, że Ty możesz komuś krzywdę zrobić.
2020-07-08 15:38
przecież te ograniczenia prędkości na znaku wielkości talerzyka na ciasto sa ustawione nielegalnie rowerzysta nie musi mieć prędkościomierza i koniec tematu
2020-07-08 15:55
Prędkościomierza mieć nie musi, ale ograniczeń prędkości przestrzegać musi. Jak będziesz jechać rowerem po ulicy i przekroczysz prędkość to też się będziesz tłumaczył, że nie masz prędkościomierza i nie wiesz jak szybko jedziesz, więc mandat jest bezzasadny?
2020-07-08 18:59
czy przypominasz sobie sprawę takiego i**oty komedianta straży wiejskiej w Kościerzynie który do dwóch instancji sądowych ciągnął sprawę 18 letniego chłopaka który przekroczył prędkość o 16 km/h?Ten kretyn liczył że
czy przypominasz sobie sprawę takiego i**oty komedianta straży wiejskiej w Kościerzynie który do dwóch instancji sądowych ciągnął sprawę 18 letniego chłopaka który przekroczył prędkość o 16 km/h?Ten kretyn liczył że wyciągnie przed sądem mandat 50 zł a koszty sądowe ile wyniosły 10 tysięcy?Polecam zachowanie powagi bo usiłowanie udowodnienia że człowiek ma na oko wiedzieć jak szybko się porusza prowadzi zawsze do kompletnego ośmieszenia kretyn ze straży miejskiej w Kościerzynie po wyrokach sądu chyba już nie ma ochoty na więcej
2020-07-09 08:31
ten jeleń z własnych pieniędzy powinien to opłacić i stracić pracę.
Psycho-urzędników nękających obywateli powinno się pozbawiać wszelkich stanowisk.
2020-07-08 18:56
a które policyjne urządzenie pomiarowe zmierzy legalnie prędkość roweru które ma wymagane certyfikaty do tego?Na oko trudno jest odróżnić 10 od 18 na godzinę dlatego to śmieszne ograniczenie może mieć jedynie charakter zalecenia nic poza tym każdy powtarzam każdy rowerzysta któremu wciskanoby mandat w tym miejscu ma wygraną sprawę z bomby
2020-07-08 13:14
To niech to zrobią zgodnie z prawem, zamiast wymyślać bzdurne teorie o potoku ruchu z posesji na przejście dla pieszych.
Część ludzi wiedząc, że jest bezprawny może go ignorować i mieć kolizję spowodowaną właśnie
To niech to zrobią zgodnie z prawem, zamiast wymyślać bzdurne teorie o potoku ruchu z posesji na przejście dla pieszych.
Część ludzi wiedząc, że jest bezprawny może go ignorować i mieć kolizję spowodowaną właśnie przez zarządzającego ruchem. Jak nie ktoś z żaglem zapłaci odszkodowanie, to ktoś z urzędu.
Coraz więcej absurdów prawnych produkuje sejm, a lokalni też chyba są zachęcani do takiego postępowania.
Znak STOP nie może być sposobem na rozwiązanie tej sprawy w tym miejscu i wydaje mi się, że ustąp pierwszeństwa raczej też nie wchodzi w grę, chyba że wyznaczą tam drogę z pierwszeństwem z posesji na plażę.
2020-07-08 08:44
Do Białej Księgi Prześladowań Trójmiejskich Cyklistów.
2020-07-08 10:11
To było szykanowanie cyklistów - pisali petycje do Polskiego Związku Niewidomych.
2020-07-08 11:53
Ale przypuszczam, że nie z narządem wzroku jest tu największy problem.
2020-07-09 08:25
niech ci taki słupek postawią między pasami na obwodnicy, będziesz wtedy mędrkował. Nie jest to ani na wysokości wzroku, a w mieście w różnych sytuacjach może zostać niedostrzeżone. Nie wpadłem na coś takiego, ale twierdzę, że takiej rzeczy można nie dostrzec np. przy niekorzystnym oświetleniu itd.
2020-07-09 14:35
Kiedys malowali 3 paski przed przejsciami zebysta sie zatrzymały ale tehgo tesz nie pojmujecie
2020-07-08 09:50
Opinia wyróżniona
Do jazdy rowerem nie potrzeba żadnego dokumentu uprawniające do jazdy. Może warto przywrócić kartę rowerową, wielu rowerzystów kompletnie nie zna zasad ruchu drogowego
2020-07-12 23:45
Każdy uczestnik ruchu musi znać przepisy ruchu drogowego. Wielu kierowców zdając egzamin przez wieloma laty nie słyszało o przejazdach rowerowych czy jeździe na suwak, ale w żaden sposób nie zwalnia ich to z obowiązku
Każdy uczestnik ruchu musi znać przepisy ruchu drogowego. Wielu kierowców zdając egzamin przez wieloma laty nie słyszało o przejazdach rowerowych czy jeździe na suwak, ale w żaden sposób nie zwalnia ich to z obowiązku przestrzegania tych przepisów. Znaczenie znaku STOP zna nawet przedszkolak. Na filmie widzimy, że rowerzyści podchodzą do sytuacji zdroworozsądkowo i bezwzględnie ustępują pierwszeństwa pieszym, ale nie zatrzymują się jak jest pusto, bo to i**otyzm.
2020-07-12 18:22
To, że do jazdy rowerem nie potrzeba żądnego dokumentu, nie oznacza, że można nie znać przepisów. Przepisy ruchu drogowego ma obowiązek znać każdy uczestnik ruchu - zarówno rowerzysta, jak i (niespodzianka!) pieszy. Tak, pieszego też obowiązuje znajomość przepisów, mimo że do chodzenia pieszo też nie jest potrzebny żaden dokument!
2020-07-09 09:36
czy moze z ostatniego seminarium drogowego i szwagra na imieninach?
2020-07-09 05:49
Ale do pouczania pieszych i kierowców aut są zawsze pierwsi. Karta rowerowa powinna być obowiązkowa dla każdego pow. 9 roku życia. Tylko posiadanie prawa jazdy mogłoby zwolnić z posiadania karty rowerowej. Ale tym samym za występki na drodze powinny być przyznawane punkty karne. Od razu zrobiłoby się bezpieczniej.
2020-07-08 22:14
... ale chyba czytać rowerzyści potrafią ;)
2020-07-09 05:57
Czytać i jeszcze zrozumieć? Przecież oni wiedzą zawsze lepiej
2020-07-09 18:24
tylko nikt nie praktykuje
2020-07-09 00:08
To byś Kaszub już dawno w kosmosie latał
2020-07-08 21:21
Potem słyszymy, że ktoś potrącił rowerzystę... I niestety rowerzysta nie przeżył...
2020-07-08 18:54
Rowerzyści 1 osobę na 2 lata.
Wole rowery.
2020-07-08 14:26
jest przemocą słowną. Czy Poskręt nadal pracuje tu na drugi etat?
2020-07-08 10:51
2020-07-08 10:31
czyli prawem nadrzednym nad kwestiami kodeksu drogowego KAZDY uczestnik ruchu drogowego (sciezki rowerowe i przejscia dla pieszych oraz chodniki sa drogami do ruchu kołowego i pieszego) ma znac przepisy kodeksów
czyli prawem nadrzednym nad kwestiami kodeksu drogowego KAZDY uczestnik ruchu drogowego (sciezki rowerowe i przejscia dla pieszych oraz chodniki sa drogami do ruchu kołowego i pieszego) ma znac przepisy kodeksów obowiazujacych na tych drogach. Nieznajomosc prawa nie zwalnia cie kaszubie z jego przestrzegania. Mozesz nawet na rękach chodzic po tych chodnikach albo na pojedynczym kólku z fotela pomykac na sciezce rowerowej a prawo musisz przestrzegac, jesli go nie znasz to sie doinformuj a nie tu szerzysz ludowe mądrosci.
2020-07-08 23:34
Kierowca, który pierwszy raz prowadzi samochód jest po zdanym egzaminie z przepisów ruchu drogowego. Rowerzysta, który pierwszy raz wyjeżdża rowerem na drogi publiczne może nie znać przepisów, wie tyle, że na zielonym jechać, a na czerwonym nie. I często tak bywa. Twój komentarz to czysta teoria, w życiu jest inaczej
2020-07-08 11:04
No i urzędników stawiających znaki prawo też obowiązuje.
2020-07-08 10:28
Piesi tez nie maja uprawnien a korzystaja z sygnalizacji swietlnej
2020-07-08 13:35
Piesi to pojazdy? Może mogą jeszcze chodzić środkiem jezdni?
2020-07-09 19:11
2020-07-08 20:14
2020-07-10 09:36
mogą, ale też nie mają prawa blokować ruchu np. stanąć sobie i nie przepuszczać samochodów.
2020-07-08 10:10
§ 21.1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1)zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2)obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Gdzie
§ 21.1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1)zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2)obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Gdzie tu jest mowa o przejściu dla pieszych, gdzie tam jest wyznaczone skrzyżowanie i droga z pierwszeństwem?
To, że wariaci regulują bezprawnie ruch nie uzasadnia przyjmowania mandatów i wymyślania głupot. Jestem kierowcą. Podaj mi przepis, który mówi, że przejście to skrzyżowanie dróg z pierwszeństwem pieszych.
Moim zdaniem rowerzyści jadą tam całkiem zasadnie nie zatrzymując się pod tym bezzasadnym wizerunkiem bezprawia.
Jakieś tezy, że w tej sytuacji rowerzysta ma się stosować do znaku choćby pozostałe przepisy mówiły inaczej, no to właśnie tłumaczę, że nie zatrzymując się - stosujemy się do tego znaku, bo znak bez przepisów dot. znaku nic nie znaczy.
2020-07-09 12:30
mamy do czynienia tylko z przejściem dla pieszych, a droga nie jest jezdnią tylko drogą dla rowerów tymczasem oba znaki służą do wyznaczania ostrzeżeń na drogach publicznych - powinien być zatem tylko znak ostrzegawczy
mamy do czynienia tylko z przejściem dla pieszych, a droga nie jest jezdnią tylko drogą dla rowerów tymczasem oba znaki służą do wyznaczania ostrzeżeń na drogach publicznych - powinien być zatem tylko znak ostrzegawczy A-16 albo sam D-6A zamiast B-20 + D-6A. Tyle że znak taki powinien być postawiony znacznie wcześniej jakieś 25 m wcześniej aby w umyśle rowerzysty mógł on zwolnić, nie zaś przy samym przejściu gdzie może być już za późno.
2020-07-12 18:27
Droga dla rowerów jest jezdnią. Jezdnia jest to część drogi przeznaczona do ruchu pojazdów. DDR jest przeznaczona do ruchu pojazdów, więc spełnia ten warunek. Dlatego w pełni legalne byłoby postawienie znaku STOP np.
Droga dla rowerów jest jezdnią. Jezdnia jest to część drogi przeznaczona do ruchu pojazdów. DDR jest przeznaczona do ruchu pojazdów, więc spełnia ten warunek. Dlatego w pełni legalne byłoby postawienie znaku STOP np. przed skrzyżowaniem dwóch dróg rowerowych, albo przed skrzyżowaniem DDR z jezdnią dla ruchu ogólnego. Ale nie przed przejściem dla pieszych, ponieważ w tym wypadku nie ma drugiej drogi (droga musi zawierać jezdnię), a więc nie ma skrzyżowania.
2020-07-10 10:07
Zauważ, jakie wybiegi stosują urzędnicy. Już nie mówi o kierunku ruchu, tylko wymyślił sobie "potok ruchu" na tę okoliczność, bo w § 21. ust. 4. ma taki zapis: "Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20
Zauważ, jakie wybiegi stosują urzędnicy. Już nie mówi o kierunku ruchu, tylko wymyślił sobie "potok ruchu" na tę okoliczność, bo w § 21. ust. 4. ma taki zapis: "Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu."
Konsekwencją takich urzędniczych mądrości, że potoki ruchu = kierunki ruchu, musi być uznanie, że rowerzysta jadący po chodniku jest w ruchu i włączając się do ruchu na jezdni z chodnika lub przejścia jest faktycznie na skrzyżowaniu. To naprawdę prowadzi do obłędu.
Nie twierdzę, że "potoki ruchu pieszych" nie istnieją, ale ten urzędnik dobrze wie, że przejście dla pieszych nie jest drogą ani przedłużeniem chodnika, a ściśle określonym elementem infrastruktury drogowej już opisanym i uregulowanym w Prawie o ruchu drogowym.
2020-07-09 16:47
większość z tych rowerzystów na filmie nie ma nawet kasków - więc o czym tu mówić ?
2020-07-09 18:26
Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem w Polsce rowerzyści nie mają obowiązku jazdy w kaskach.
2020-07-10 16:58
To co zdarzyło się w Sopocie na molo z rowerzystą który wjeżdża w ludzi utwierdza mnie w przekonaniu że jazda rowerem wcale nie jest bezpieczna.Nie twierdzę że rowerzysta musi mieć kask,ale musi mieć oczy i być zawsze przygotowanym na hamowanie a nie powodowanie zderzeń.
2020-07-08 09:59
Ciekawe ilu z was ludzie zatrzymałoby się przed tym znakiem. Ilu z was przestrzega wszystkich norm, przepisów i zasad społecznych. Znak jest i**otyczny i dlatego nieprzestrzegany.
2020-07-08 17:20
i zawsze zwalniam na przejściach dla pieszych, skrzyżowaniach bez świateł (na światłach tym bardziej) oraz tam gdzie jest wyjazd z bramy.
2020-07-08 17:33
jedna na 100 :) dziękujemy
2020-07-08 10:45
Niech mi ten specjalista przed sądem wykaże w jaki sposób jest tam wyznaczony "potok ruchu".
2020-07-09 05:54
Nie masz go rozumieć tylko wykonać!
2020-07-09 08:21
Gdy dociera do nich, że znaki powstają na podstawie określonych przepisów, bez których są zwykłymi obrazkami bez żadnej treści.
2020-07-08 09:57
Karta rowerowa cały czas istnieje. Nie masz zadnego pojecia o tym w czym zabierasz glos. Po co piszesz glupoty?
2020-07-08 10:27
Osoby, które ukończyły 18 lat nie muszą posiadać karty rowerowej i mogą poruszać się rowerem po drogach publicznych (dodam że nie jest to absolutnie uzależnione od posiadania prawa jazdy)
2020-07-08 12:12
bo mają prawo jazdyw większości przypadków i**oto przestań skamleć
2020-07-09 05:53
No ale rowerzyści już tak mają.... Zupełnie jak pisowcy. Obrażać i oczerniać - zero merytoryki
2020-07-08 12:55
Ich zachowanie na drodze na to nie wskazuje.
2020-07-09 19:10
Nagminne przekraczanie dozwolonej prędkości, parkowanie bez zachowania 1,5 metra chodniak, parkowanie inaczej niż bezpośrednio przy krawędzi jezdni, niezatrzymywanie się przed sygnalizatorem ze strzałką warunkową...
2020-07-08 10:43
uprawniającego do jazdy rowerem nie oznacza automatycznie, że taka osoba nie musi znać przepisów. Korzystając z drogi publicznej jesteś zobowiązany do zapoznania się z nimi a robiąc to bez ich znajomości w pełni
uprawniającego do jazdy rowerem nie oznacza automatycznie, że taka osoba nie musi znać przepisów. Korzystając z drogi publicznej jesteś zobowiązany do zapoznania się z nimi a robiąc to bez ich znajomości w pełni odpowiadasz za jakiekolwiek zdarzenie wynikłe z Twojej winy. Jeżeli pozwalasz na to swoim nieletnim dzieciom to również jako rodzic możesz ponieść odpowiedzialność i nie wytłumaczysz się niewiedzą dziecka czy też brakiem wiedzy co Twoje dziecko robi.
2020-07-08 11:04
Te twoje domysły upadną po pierwszej sprawie sądowej.
2020-07-08 09:55
większość rowerzystów lepiej zna te przepisy niż większość kierowców
2020-07-08 11:02
2020-07-09 19:07
2020-07-10 09:31
prawa człowieka są ponad tę "mądrość"
2020-07-08 10:22
2020-07-08 11:00
więc w realu wygląda na to że też
2020-07-08 11:23
wiele tych wypadków z winy rowerzystów dot. wypadków między rowerzystami.
2020-07-07 08:22
Jestem Przerażony !!!111oneoneone
2020-07-08 08:41
czy w tym przypadku jeśli przeleciałem nad granicą znaku stop też jest mandat?
bo prawo mówi jasno, przejechać linię stop, a rowerem można przeskoczyć ;)
2020-07-11 09:16
Taki i**otą powinien mieć nr rejestracyjny.
2020-07-07 12:45
2020-07-08 07:59
2020-07-08 09:11
nie masz na nim być, a przejść, nie pajacuj
2020-07-08 10:35
wtedy bedzie dopiero placz i zgrzytanie zebów, niedobre sądy, niedobra policja, wszyscy niedobrzy, uciskają biednego rowerzyste
2020-07-08 10:52
Nic mu nie zrobią. Wystarczy, że powie, że ignorował go z powodu jego bezprawności.
Nadal prawo nie zobowiązuje do ustępowania wchodzącym na przejście i nadal PiSowcy, chociaż zapowiadali, nic nie zrobili. Niech tam przekop zrobią.
2020-07-08 12:53
Żółte papiery i niepoczytalność. W przypadku większości kalesoniarzy powinno się udać.
2020-07-10 12:03
2020-07-08 10:58
2020-07-08 12:32
Na tej trasie rowerzyści maja pierwszeństwo. Są napisy namalowane Na chodniku. Tylko tutaj jest znak stop, co jest wyjątkiem na całej trasie nadmorskiej w Sopocie PS: wiec proszę uważać jak się wchodzi pod koła ludziom
Pozdrawiam cieplutko
2020-07-10 12:05
2020-07-08 20:25
To prawda. Objezdzaja i celowo "niby przypadkiem" tracaja, bluzgaja etc.
2020-07-07 18:21
2020-07-07 18:24
opbowiazkowe przeglady,Oc i rejestracja!Nie wspominajac o prawie jazdy rowerem,wtedy mozna porozmawiec o rownoupranieniu. Na razie faworyzuje sie kolarzy wszedzie i z jakiej racji,podatku za drogi tak jek kierowcy(w paliwie) tez nie placa.
2020-07-08 07:08
Co wy z tym OC? Kiedyś wszyscy się pruli, że rowerzysta powinien jeździć w kamizelce odblaskowej. Zakład, że gdyby wprowadzono OC, to następnym bólem by był nakaz powiadomienia SMS dla innych użytkowników ruchu, że nadjeżdża rowerzysta? Ból "czterech" i nic więcej.
2020-07-08 14:57
Wytłumacz mi w jaki sposób mogę dochodzić odszkodowania za szkody wyrządzone przez rowerzystę, który honorowo ucieka po dokonaniu zniszczenia na moje własności?
2020-07-08 18:50
Kierowca samochodu też może uciec z miejsca wypadku, co zdarza się nader często.
2020-07-08 21:13
Samochód łatwiej po blachach zidentyfikować niż rowerzystę po głupiej mordzie.
2020-07-10 12:08
2020-07-08 07:22
Za wymuszenie pierwszeństwa na skrzyżowaniu ,na pieszym lub rowerzyście!
2020-07-08 07:32
Kierowcy samochodow maja to wszystko, a i tak nie przestrzegaja prawa!!!
2020-07-08 07:40
2020-07-08 07:47
podatek od spalin i zatruwania powietrza... no dobre!
2020-07-08 07:48
90% ludzi posiadających ubezpieczenie mieszkania/domu w pakiecie otrzymuje ubezpieczenie OC
2020-07-08 09:23
przeglądy robię, bo wymaga tego ode mnie gwarancja, oc dla rowerzystów mam wykupione ... zadowolony? czy dalej jestem niedobrym rowerzystą? aaa ... paliwo opłacam żonie, chociaż autem jeżdżę sporadycznie, czyli podatek
przeglądy robię, bo wymaga tego ode mnie gwarancja, oc dla rowerzystów mam wykupione ... zadowolony? czy dalej jestem niedobrym rowerzystą? aaa ... paliwo opłacam żonie, chociaż autem jeżdżę sporadycznie, czyli podatek za drogi też płacę ... co jeszcze zrobić żebyś przestał wsadzać wszystkich do jednego worka? ps. wielu kierowców też jeździ bez obowiązkowego oc ... a i przeglądy mają głęboko w tyłku
2020-07-08 18:51
2020-07-08 21:02
2020-07-09 19:35
Liczba przejazdów samochodem jest 8x większa niż liczba przejazdów rowerem, a infrastruktura samochodowa 237x droższa - to po prostu nie znasz definicji słowa "efektywnosć".
2020-07-08 07:05
nic straconego
2020-07-08 09:32
To już tylko ortopeda, na niego nie jest za późno.
2020-07-08 07:29
W razie potrącenia pieszego... ( oby tak się nie stało bo same przeważnie dzieci tam przechodzą ) Będzie można pociągnąć rowerzystę do odpowiedzialności i nie będzie tłumaczenia że pieszy jeszcze nie był na przejściu.
W razie potrącenia pieszego... ( oby tak się nie stało bo same przeważnie dzieci tam przechodzą ) Będzie można pociągnąć rowerzystę do odpowiedzialności i nie będzie tłumaczenia że pieszy jeszcze nie był na przejściu. Filmik pokazuję dużą ignorancję rowerzystów jest to wycinek tego co robią na wszystkich drogach.... Sam dużo jeżdżę na rowerze i autem jedni warci drugich ( a podniesiona ręka przez kierowce auta w ramach przeprosin zdarza mi dziennie ze 10 razy ) Ja przewiduje ale dzieci trochę mniej.
2020-07-08 10:55
wątpliwa prawnie jest tam obecność tego znaku. Nie powinien być brany pod uwagę przez sąd, jeżeli stoi wbrew przepisom i panującej tam sytuacji. Zarządca jak widać nie zrobił nic, by ten stan rzeczy zmienić.
2020-07-10 12:10
W jednym przypadku dziewuszka faktycznie niosal zagiel, to siwawy pan ja przepuscil i pojechal, zagrozenia katastrofa w ruchu ladowym nie stwierdzono.
2020-07-08 07:50
Sam często jeżdżę rowerem,
Większość ludzi jeździ w miarę rozsądnie, ale mnóstwo jest również rowerzystów pozbawionych wyobraźni, a nawet jeden taki wystarczy żeby doszło do tragedii.
2020-07-08 07:56
Jaki jest powód postawienia znaku wbrew wszelkim zasadom i celom? Bo sobie postawimy, bo ktoś ma wpływ i "se załatwił"? Te wyjaśnienia wcale nie mają uzasadnienia, że to dojście do SKŻ.
Niech ktoś mi wyjaśni,
Jaki jest powód postawienia znaku wbrew wszelkim zasadom i celom? Bo sobie postawimy, bo ktoś ma wpływ i "se załatwił"? Te wyjaśnienia wcale nie mają uzasadnienia, że to dojście do SKŻ.
Niech ktoś mi wyjaśni, dlaczego cały ruch ma się zatrzymywać przed tym konkretnym wyjściem z posesji? Jeżeli to jest zasadą, to wszędzie trzeba postawić znaki, pod każdym przejściem np. w okolicy hotelu i bardziej uczęszczanych wejść na plażę.
Znak stop niech postawią wychodzącym z SKŻ ze sprzętem, bo to nie jest żaden potok ruchu. Potok ruchu z SKŻ, to jest kompletna bzdura wyssana z palca. Potok ruchu jest jedynie na rowerówce, a przejścia służą do przechodzenia przez ten potok. Gdzie przed przejściami stawia się znaki STOP?
Znak STOP poza tym stoi cały rok, a jakiś tam ruch w klubie odbywa się w sezonie, to jest bzdura kompletna. Niech tam sobie zbudują przejście i spowalniacz.
Pan Mietek ma salon z przyczepami i często trudno mu wyjechać z posesji, może dla jego "potoku ruchu" też postawcie znak STOP na jezdni.
2020-07-08 09:34
Tym samym argumentem może posłużyć się każdy kierowca któremu na jezdni nie spodoba się ten znak. Nie Tobie jest kwestionowanie i nie przestrzeganie a jak już do 100pln i koniec dyskusji. Jest prawo dla wszystkich to go respektujmy.
2020-07-08 09:57
Podstawa to podstawa z § 21rozporządzenia o znakach...
1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia
Podstawa to podstawa z § 21rozporządzenia o znakach...
1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Przepisy wyraźnie mówią o zasadzie stawiania znaku stop i jakby ich nie interpretować wychodzi, że droga dla wychodzących z SKŻ, jest "drogą z pierwszeństwem". Nadal pytam z jakiej paki? To nie jest droga po pierwsze, a tym bardziej z jakiej paki z pierwszeństwem? To jest przejście dla pieszych przez drogę.
Jakie potoki i dlaczego takie bezprawne bzdury wypowiada urzędnik? To brednie są zupełnie nieuzasadniające postawienie znaku STOP.
Ten znak byłby zasadny, gdyby tam było skrzyżowanie, ale nie wyjście z posesji na przejście i nieważne jakiej. To jest bezprawie!
Mandatów nie należy przyjmować lub pokazać na podstawie jakich przepisów ten znak nie tylko został tam postawiony, ale niby ma obowiązywać. Kto tam przyjmie mandat jest frajerem.
2020-07-09 02:00
Dobry rym! Nawet nie czujesz kiedy rapujesz.
2020-07-08 07:00
Tego znaku nikt nie respektuje :))) Poza tym ta droga rowerowa jest bardzo niebezpieczna między innymi przez przejscia dla pieszych i bardzo duży ruch nie tylko rowerów ale hulajnóg elektrycznych czy samochodów na pedały często prowadzonych przez dzieci.
2020-07-08 08:25
Wlacz sobie jakikolwiek filmik z Holandii, zobaczysz jakie tam jest natężenie ruchu rowerowego i pieszego. Rowerzyści mijają się na centrymetry między sobą i pieszymi. I co, i nie ma taich wypadków. Po prostu rower to
Wlacz sobie jakikolwiek filmik z Holandii, zobaczysz jakie tam jest natężenie ruchu rowerowego i pieszego. Rowerzyści mijają się na centrymetry między sobą i pieszymi. I co, i nie ma taich wypadków. Po prostu rower to nie samochód. Pieszy może lawirować w gestym tlumie ludzi i co najwyżej dostanie z bara. Samochód nie może lawirować ani między ludzmi, ani miedzy swoimi blachosmrodami, bo zginie.
2020-07-08 09:24
jest dużo wypadków akurat, ale są z pewnością mniej groźne dla życia.
2020-07-08 17:46
Nie wspominam już o czymś takim jak spowodowanie wypadku, czy np zniszczenie w wyniku kolizji ubrania pieszego, albo uszkodzeniu niesionych zakupów. Twój cacany rowerek i przepocony kostiumik po kilku takich kolizjach wylądował by w lombardzie. Pozdrawiam :)
2020-07-08 08:45
I dlatego pieszy ma pierwszeństwo, jak ktoś będzie to szanował to problemów nie będzie.
2020-07-08 12:33
proszę mnie też jadącego na rowerze szanować nie stawiając z d.. wziętych znaków drogowych
2020-07-08 07:04
Przeciez on wie lepiej.
rAFerzysta przeciez wie, ze to tylko samochody sa zle.
Ale lepsze bedzie to co zrobi miasto...
Zamiast egzegwowac, zdejma ten STOP
2020-07-08 07:23
Tak samo zadziala
2020-07-08 07:32
Mam nadzieje, ze nie masz prawa jazdy...
2020-07-08 07:37
na drodze publicznej by umozliwic wejscie na tą drogę z terenu prywatnego. To nonsens
2020-07-08 09:25
Oni będą tego bronić, bo ma to ugodzić w rowerzystów. Jakby to kierowcom postawili takie znaki, to by wpadli w szał.
2020-07-08 10:19
Ale kierowcy mają takie znaki, pusty łbie XD
2020-07-08 12:19
No jeszcze takiego cudaka nie widziałem.
Już pomijając to, że znak stop nie nakazuje ustąpienia pieszym, tylko pojazdom...
1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie
No jeszcze takiego cudaka nie widziałem.
Już pomijając to, że znak stop nie nakazuje ustąpienia pieszym, tylko pojazdom...
1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Tutaj nie ma żadnej drogi z pierwszeństwiem nawet...
2020-07-08 12:39
gdzie i**oto?Droga główna ma stop przed wyjazdem np z myjni salonu samochodowego stacji paliw czy hurtowni płytek PCV?Trzeba się tam zatrzymać nawet w nocy gdy hurtownia jest zamknięta?Tu masz baranie taką sytuację
gdzie i**oto?Droga główna ma stop przed wyjazdem np z myjni salonu samochodowego stacji paliw czy hurtowni płytek PCV?Trzeba się tam zatrzymać nawet w nocy gdy hurtownia jest zamknięta?Tu masz baranie taką sytuację klubik żeglarski działa 3-4 miesiące w roku pozostałe 8 jest zamknięty a ten durny znak tam wisi i jadący tam zimą rowerzysta ma się zatrzymać i na co czekać i**oto?
2020-07-08 17:55
Włączając się do ruchu masz baranie bezwzględny obowiązek ustąpienia pierwszeństwa. Tak stanowią, baranie. przepisy. Rozumiesz i**oto?
2021-03-29 00:02
więc o co skamlesz baranie?
2021-04-28 21:20
przepisów się sam naucz gamoniu
2020-07-08 17:52
Włączając się do ruchu musisz wszystkim jego uczestnikom ustąpić pierwszeństwa. Tak więc nie tylko zły przykład, ale też świadectwo całkowitej nieznajomości przepisów. rekomenduję przesiadkę z roweru do komunikacji zbiorowej póki nie doszło z Twojej winy do tragedii.
2020-07-09 19:15
Nie stawia się znaków na drodze z pierwszeństwem odwracających tą sytuację. I ma rację. Dlaczego zarzucasz mu nieznajomość przepisów?
2020-07-10 12:15
Ty rozumiesz po polsku?
2021-03-29 00:03
radzę ci się zamknąć baranie lepiej
2020-07-08 12:36
a czym się różni obwodnica od miejskiej drogi?
2020-07-08 09:22
Na obwodnicy są przejścia dla pieszych?
2020-07-08 11:28
od kiedy można postawić znak STOP przed przejściem dla pieszych? Przepisy nawet na to nie pozwalają.
2020-07-09 19:38
Z wyznaczoną linią zatrzymania i ze znakiem na osobnym słupku. Co w tym przypadku nie ma miejsca.
2020-07-08 07:27
Tam należy mocno zwolnić więc lepiej ograniczenie do 10 km na odcinku ok 100m i może znak uwaga. Naprawdę zatrzymanie jest bez sensu...
2020-07-08 07:33
Stoi i czeka az ktos jej pomoze przejsc...
A rowerzyscie czapka z glowy nie spadnie jak choc raz sie zatrzyma...
2020-07-08 07:38
przez 99% czasu nikt tam niechodzi. przez cały rok jest nawet brama zamknieta, a ..... znak stoi cały czas
2020-07-08 08:16
I nie zatrzymuja sie jak ktos stoi na tym przejsciu...
To o jakiej Ty kulturze mowisz???
2020-07-08 10:38
najpierw nie pis zmieni przepisy i skończcie powoływać się na kulturę. Niby dlaczego kultura ma bardziej dot, rowerzystów od kierowców?
2020-07-08 12:43
ale przepisy ty palancie są takie same na DDR jak na jezdni pieszy nie ma pierwszeństwa stojąc przed przejściem dlaczego palancie wymyślasz inne zasady dla rowerzystów a inne dla kierowców?Kierowcy często się bronią że
ale przepisy ty palancie są takie same na DDR jak na jezdni pieszy nie ma pierwszeństwa stojąc przed przejściem dlaczego palancie wymyślasz inne zasady dla rowerzystów a inne dla kierowców?Kierowcy często się bronią że pieszy wtargnął im pod koła pieszy idący przez taką zakopiankę np stoi i czeka 10 minut bo nikt nie uważa że musi go wpuścić i to palancie jest OK wg samochodwego hipokryty i głupiego dzbana
2020-07-08 12:51
Niby tacy milutcy ale jak im coś wytknąć to ciskają się jak wszy na grzebieniu.
2020-07-08 13:56
coś jeszcze pacanie?
2020-07-08 14:10
Ale następnym razem jak wystartujesz do niedorostków to efekt może być inny.
2020-07-09 08:45
następnym razem palancie to w pysk dostaniesz i się sończy rozmowa
2020-07-08 10:37
ale twój premier obiecywał, że zmieni przepisy dotyczące wchodzących na przejścia, wtedy ten absurdalny znak STOP byłby niepotrzebny.
2020-07-08 12:41
a co to ma do rzeczy w kwestii nielegalności i i**otyzmu tego znaku drogowego a jak dziecko stoi przed przejściem przez Kartuską czy Łostowicką baranie to samochodom powinno się postawić znak stop?
2020-07-08 15:34
no nawet przy szkołach nie ma znaku stop.
2020-07-08 18:00
na przejściach przed szkołami. I trzeba go respektować. Jeszcze nie widziałem kierowcy, który w takiej sytuacji nie zatrzymał by pojazdu
2020-07-08 21:29
a wiesz baranie że nie o znak stopu na tabliczce chodzi a o osobę upoważnioną do kierowania ruchem na tym przejściu koło szkoły?Takie osoby są wymienione w ustawie gdybyś matole umiał czytać to byś wiedział o tym
2020-07-08 22:16
a dopiero wtedy się wypowiadaj
2020-07-08 12:35
postaw d**ilu ale tam gdzie wolno takie znaki stawiać to nie jest znak dla zwrócenia uwagi baranie tylko bardzo konkretny nakaz wynika z tego znaku nakaz zatrzymania w każdej sytuacji do zera w celu ustąpienia
postaw d**ilu ale tam gdzie wolno takie znaki stawiać to nie jest znak dla zwrócenia uwagi baranie tylko bardzo konkretny nakaz wynika z tego znaku nakaz zatrzymania w każdej sytuacji do zera w celu ustąpienia pierwszeństwa innym pojazdom kołowym bądź szynowym ale nie pieszym na przejściu gdyż zasady pierwszeństwa na przejściach dla pieszych regulują zupełnie inne zapisy
2020-07-08 23:30
2020-07-12 15:51
Weź do ręki słownik, później mądrą książkę z przepisami, a potem dopiero otwieraj twarz na jakikolwiek temat. Ten znak nie ma żadnej podstawy prawnej by się tam znajdować, a tym bardziej by go respektować.
2020-07-08 07:05
Wystarczy aby pojawił się tam na jeden dzień policjant. Skoro ktoś ma problemy z przepisami o ruchu drogowym to bezwzględnie należy takiej osobie wystawić mandat. Może na drugi raz zacznie respektować znaki drogowe.
2020-07-08 07:11
50 w mieście to 50 a nie 80 i więcej i kropka.
2020-07-08 07:42
chyba 1 na 10
2020-07-08 09:28
Czasami dla zabawy jadę te 30kmh - wszyscy mnie wyprzedzają :) uważam, że strefa powinna zaczynać sie na górze, po podjeździe, a nie na dole nadal na 'przelotówce' przez osiedle.
2020-07-08 07:14
2020-07-08 07:57
Policja już tam kiedyś zagościła. Próbowała wystawiać mandaty, ale szybko zwineli się i słuch po nich zaginął.
2020-07-08 11:07
pierwsza rozprawa i podważenie zasadności tego znaku spowoduje, że mandat zostanie anulowany
2020-07-08 09:01
Znaku stop nie stawia się przed przejściem dla pieszych. Wystarczy sam znak przejscia dla pieszych. Ustępuje się pierwszeństwa pieszemu, gdy się tam znajduje, a nie wymusza zatrzymywanie się na drodze przy idealneej widoczność. Jedyną osobą, która powinna być ukarana za zlamanie prawa to urzednik, ktory ten znak postawil.
2020-07-08 09:14
Czekam i czekam, i dalej nie doczekałem się dnia, w którym rowerzysta ustąpi mi, pieszemu, na przejściu, więc znaki to chyba jedyna opcja na nauczenie rowerzystów, że nie są sami na drogach :)
2020-07-08 09:27
Nadal nie wprowadził twój Morawiecki tych przepisów, że kierowcy mają ustępować pieszym wchodzącym na przejścia, więc się odczep od rowerzystów.
Te same przepisy dotyczą rowerzystów.
Wielu rowerzystów, to również kierowcy i jeżdżą zgodnie z prawem.
2020-07-08 11:16
Będę cały dzień w kółko jeździć nie zatrzymując się bez powodu. I wiecie co? Nic mi nie zrobi. Ten znak obowiązuje jakieś 300 metrów dalej,ale nie w tym miejscu.
2020-07-08 12:44
niech się pojawi zapraszam od razu dostanie sprawę o nadużywanie uprawnień zapraszam zatańczymy sobie
2020-07-08 12:47
P.zda w kalesonach w świecie
2020-07-08 14:00
zobaczymy zapraszam jakiegoś granatowego śmiecia na konfrontację w to miejsce niech spróbuje do mnie z mandatem wyskoczyć zatańczymy sobie p..do
2020-07-08 14:18
I cyk naruszenie nietykalności cielesnej funkcjonariusza i roczek w pierdlu dla jajościska. Ale bajka.
2020-07-08 14:49
baranie cyk sprawa o przekroczenie uprawnień i do widzenia czasy bezkarnego łamania prawa przez granatowe g..wno na szczęście odchodzą do lamusa po ośmieszeniu tzw policji przez sądy po pseudo epidemii i obalaniu masowym tych ich mandatów zaręczam że już tacy odwasżni nie będą
2020-07-08 21:22
Stoi znak? Stoi. Policjant nie ma się zastanawiać, po co zarządca drogi go tam postawił, tylko łapać takich szmaciarzy jak ty, którzy go ignorują. Nadal życzę powodzenia w sądzie, hi hi...
2020-07-09 00:29
życz powodzenia frajerzyno bardzo się zdziwisz kiedy ten znak stamtąd zniknie zobaczysz że stanie się to już niebawem policjantowi ty imbecylu nie wolno łamac prawa jak sobie wytnę d**ilu z tektury taki znak i postawię na Grunwaldzkiej w Gdańsku to będzie on ważny?
2020-07-09 00:33
gdzie jest tam ta twoja policja palancie?Nie widac tam cos tych frajerskich palantów
2020-07-12 15:55
Postawię ci STOP na środku wjazdu na posesję, i przy tym policjanta. No bo stop to stop, znak drogowy i w ogóle świętość xD Przeraża mnie że nic nie myślicie ludzie.. Ten znak stoi niezgodnie z przepisami, ale po co
Postawię ci STOP na środku wjazdu na posesję, i przy tym policjanta. No bo stop to stop, znak drogowy i w ogóle świętość xD Przeraża mnie że nic nie myślicie ludzie.. Ten znak stoi niezgodnie z przepisami, ale po co myśleć, czytać.. jeszcze głowa od tych literek rozboli. Za taką postawę to faktycznie stonoga miał rację, was się powinno doić i skalpować do ostatniego włoska, a wy nawet nie piśniecie, a wręcz będziecie zadowoleni xD
2020-07-08 07:06
Gdyby ktoś z Holandii zobaczył, że u nas jest znak stop na ścieżce rowerowej odłączonej od jezdni to szybko zdał by sobie sprawę dlaczego ten kraj jest taki dziwny.
2020-07-08 07:15
Nie ma takiego kraju jak Holandia :) więc dziwne jest mówić coś o kraju który nie istnieje :)
2020-07-08 07:49
Ciekawe że na zawodach siatkarskich w tym roku, Pomarańczowi sami krzyczeli Holland-Holland. Ale oni tez na pewno są w błędzie, Polacy wiedzą najlepiej
2020-07-08 08:01
To jest nazwa nieformalna bo oficjalnie nie ma takiego już kraju :) więc znowu nie błysnąłeś :) może wujek google ci wytłumaczy ten temat :)
2020-07-09 19:20
"W sprawie zmiany przez holenderski rząd krótkiej formy nazwy Królestwa Niderlandów z Holandia na Niderlandy, uprzejmie informuję, że zgodnie z informacją otrzymaną z Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Hadze za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych, nie nastąpiła zmiana nazwy tego państwa"
2020-07-08 08:07
Kalifat muslimów odpowiednio nastawionych do białego nieislamskiego czlowieka
2020-07-08 09:03
2020-07-08 09:14
kacza zagroda
2020-07-08 09:15
A u nas jest.
2020-07-08 07:16
W holandii tez takie sa. :)
2020-07-08 07:39
2020-07-08 07:18
że na każdym chodniku mamy pas do nauki jazdy na rowerku dla dzieci.
jak mu odpowiedziałem że to służy do jazdy komunikacyjnej dla dorosłych to cały tydzień płakał i śmiał sie naprzemiennie z nich :D tak było.
2020-07-08 08:01
2020-07-08 09:51
:) pozdrow kolege
2020-07-08 14:14
Legalne zioło fajna sprawa, ale jednak trzeba zachować umiar.
2020-07-08 08:31
Tylko tam rowerzystom nie trzeba młotkiem do głowy wbijać że to pieszy w razie czego będzie bardziej poszkodowany- inna kultura
2020-07-08 09:13
Moje wspomnienia z Amsterdamu i Rotterdamu są inne i obejmują bezustanne lawirowanie między dzyńdzolącymi świętymi cyklistami, którym pieszy śmiał naruszyć ich tor niezakłóconej jazdy dokładnie przez środek ruchliwego chodnika. Pieszy szybko nabiera odruchów zająca na miedzy.
2020-07-08 09:52
oj, byś się zdziwił, będąc pieszym trzeba mieć oczy i uszy dookoła głowy, a jeszcze nie raz byłem zbluzgany na przejściu bo rowerzysta musiał hamować. Wygląda że kultura rowerzystów taka sama w całej Europie. A u nich jeszcze skutery mogą jeździć po drogach rowerowych.
2020-07-08 09:59
Jak w Amsterdamie jest przejście dla pieszych wymalowane jednocześnie w poprzek jezdni i biegnącej obok DDR, to kierowca ustąpi ci zawsze, cyklista - nigdy.
2020-07-08 10:37
2020-07-08 10:37
A to nie tam są specjalne portowe dzielnice dla pan specjalnych obyczajów? Nie tak zalegalizowano narkotyki w knajpach? Faktycznie mamy co nasladowac. Mi osobiscie panie lekkich obyczajow, ani trawa nie przeszkadza, jednak nie chcialbym nasladowców w moim miescie. Moj kraj nie jest dziwny, dziwne są indywidua z przeoranym pomyslunkiem.
2020-07-08 13:37
Gdyby ktos z Niderlandów dowiedział się że rozbiera się linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe też by się zdziwił
2020-07-08 23:32
2020-07-08 07:08
..w płynnym ruchu! No weźcie mnie bo pęknę! Niech ja też zacznę używać takiej logiki prowadząc mojego blachosmroda!
Rowerzyści to jednak łby zakute. Zmienić prawo! Obowiązkowe szkolenia i OC!
2020-07-08 07:12
Każdy rower powinien mieć też obowiązkowy przegląd.
2020-07-08 07:44
2020-07-08 08:59
Raczej każdy rowerzysta.
2020-07-08 12:21
Jakim cudem tedeik zostawiający za sobą czarną chmurę może dalej jeździć?
2020-07-10 10:10
i silnik TDI
2020-07-08 07:12
Nic dodac, nic ujac. Najbardziej roszczeniowa grupa na drogach i najbardziej ignorujaca wszelkie przepisy ktore im nie odpowiadaja. Przejzdzanie na czerwonym obserwuje codziennie, przejzedzanie po pasach tak samo, a czasmi obie rzeczy jednoczenisnie. I jeszcze maja czelnosc rzucac krytyke w kierowcow.
2020-07-08 07:30
Jak by tu szanowni komentujący zachowali się, gdyby np na Grunwaldzkiej postawiono stop przed przejściem dla pieszych... Już widzę, jak każdy samochód po kolei zatrzymuje się...
A propo władz Sopotu, czekam z niecierpliwością jak postawią znak D-9, skoro maja własne interpretacje zasadności znakow...
2020-07-08 07:40
Um, tak, jakby kierowcom postawic znak stop na grunwaldzkiej przed przejsciem, to owszem zatrzymywaliby sie.
2020-07-08 08:16
Znaki "Stop" stoją w wielu miejscach - i trzeba je respektować. Jestem kierowcą i rowerzystą - i nie rozumiem problemu. Jest "Stop" - zatrzymujemy się i tyle. Czy na skrzyżowaniu czy przejeździe kolejowym rowerzysta też
Znaki "Stop" stoją w wielu miejscach - i trzeba je respektować. Jestem kierowcą i rowerzystą - i nie rozumiem problemu. Jest "Stop" - zatrzymujemy się i tyle. Czy na skrzyżowaniu czy przejeździe kolejowym rowerzysta też może ten znak sobie pominąć? Nie.
Dodam, że rowerzyści nader często zapominają o przepuszczaniu pieszych i ten znak wcale mnie nie dziwi.
2020-07-08 08:49
Byś wiedział, że B-20 obowiązuje w połączeniu z oznakowaniem poziomym.
2020-07-08 08:57
2020-07-08 14:32
moderatorze, Twoje wypowiedzi łamią regulamin. Przestań rżnąć głupa.
2020-07-08 09:09
Jak nie ma wyznaczonej linii ciągłej w poprzek drogi, to zatrzymujesz3 się przed znakiem...
2020-07-08 12:23
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
2020-07-08 12:49
a znaki B20 d**ilu żałosny stawia się tylko w określonych miejscach znasz może palancie miejsce gdzie wyjazd ze składu węgla jest uprzywilejowany względem przelotowej ulicy?
2020-07-08 12:54
No ale kto by się przepisami przejmował
2020-07-08 12:59
Byś wiedział, że przy braku oznakowania poziomego do B-20 obowiązuje cię zatrzymanie się w miejscu zapewniającym najlepszą widoczność.
2020-07-08 14:33
2020-07-08 12:48
zatrzymujey się i tyle przed zamkniętą bramą o 1 w nocy brawo kretynie
2020-07-08 08:30
Większość kierowców co najwyżej zwalnia na stopie...
2020-07-08 09:01
2020-07-08 09:11
I oczywiście atak ad persona, by zwiększyć wagę argumentu...
Jak kiedyś będę się nudził, to stanę i będę zliczał ile aut się zatrzymało na stopie niedaleko mnie, nie ze względu na ruch na głównej, a dlatego że jest znak stop.
2020-07-08 09:16
Na Grunwaldzkiej są światła, które umożliwiają pieszym bezpieczne przedostanie się przez jezdnię. Tak trudno to zrozumieć? Gdy zamiast znaku stop pojawi się sygnalizacja świetlna, to rowerzyści będą bardziej zadowoleni?
2020-07-08 12:51
znaków stop się nie stawia i**oto by ułatwiać pieszym przejście przez jezdnię dotarło? Tak i**oto byliby zadowoleni bo ta twoja sygnalizacja przez 300 dni w roku byłaby nieczynna tak jak ta szopa dla tych kretynów z żagielkami jest nieczynna przez większość roku
2020-07-08 13:23
Oho, gatki na rowerku za mocno w rowek weszły XD
2020-07-08 14:10
żagielek palancie uniemożliwia normalne przejście przez .ścieżkę?
2020-07-08 14:16
Żagielek jak żagielek, ale dobrym masztem można rowerzyście przez durny łeb przywalić. Polecam.
2020-07-08 07:47
A teraz pomyśl, że duża część tych ludzi ma prawo jazdy i jeździ też samochodem... To jest dopiero przerażające.
2020-07-08 15:41
przerażające jest to, że większość kierowców nie rozumie przepisów i nie wie kiedy można stawiać znaki STOP
2020-07-08 08:04
ciekawe jak kierowcy respektują przepisy drogowe jadąc samochodem.
Na pewno jadą 50 km/h w mieście, nie wyprzedzają na podwójnej ciągłej i zatrzymują się przed zieloną strzałką....taa, już to widzę...na czerwonym też nigdy nie przejeżdżają, pff, śmiechu warte
2020-07-08 08:16
I to ma być usprawiedliwienie dla rowerzystów, którzy nie przestrzegają obowiązujących zasad?
2020-07-08 12:51
i to ma być usprawiedliwienie matole dla stawiania znaków na rympał?
2020-07-08 08:29
Ale Kolega widzi różnice skali? JEDEN znak stop w miejscu niebezpiecznym vs miliony stopę dla aut?.
Dlaczego rowerzyści ( większość przynajmniej) potrafią się zastosować do stopu na ścieżce rowerowej przy mostku na
Ale Kolega widzi różnice skali? JEDEN znak stop w miejscu niebezpiecznym vs miliony stopę dla aut?.
Dlaczego rowerzyści ( większość przynajmniej) potrafią się zastosować do stopu na ścieżce rowerowej przy mostku na skrzyżowaniu TraktuswWojciecha i Starogardzkiej w Gdańsku? Bo wiedzą że w starciu z autem nie mają szans i prawo nie stoi po ich stronie w tym momencie. Święte Krowy i tyle. Przeraża mnie to bezmózgowie nota bebe często Ci rowerzyści są też kierowcami i pieszymi, ale tylko zmieniają rolę to jakieś klapki na oczy i w mózgach im się przestawiają...
2020-07-08 09:14
Tan. Na skrzyżowaniu z drogą. A nienorsed przejściem... Znak stop nie służy do tego, nie jest postawiony zgodnie z przepisami PoRD...
Oddzielną kwestią jest brak przepuszczania pieszych na tym przejściu... Od
Tan. Na skrzyżowaniu z drogą. A nienorsed przejściem... Znak stop nie służy do tego, nie jest postawiony zgodnie z przepisami PoRD...
Oddzielną kwestią jest brak przepuszczania pieszych na tym przejściu... Od 01.07 piesi mają pierwszeństwo nawet przed wejściem na pasy... I dla czepliwych: jest oznaczenie poziome, jest to przejście dla pieszych...
2020-07-08 11:10
Piszesz do psów Pawłowa. Znak mu postawią przed drzwiami mieszkania, to nie wyjdzie. Znak, to znak!
2020-07-08 11:33
Póki co pieszy NIE MA pierwszeństwa przed wejściem na pasy. Przepis ten faktycznie miał wejść 01.07, ale się nie udało. Kiedy to nastąpi niewiadomo.
2020-07-08 13:10
Zreflektowałem się po publikacji komentarza. I tak, z czystej kultury przepuszczal bede ludzi, czy to na rowerze czy aucie: mi nadrobienie "straty" zajmuje kilka chwil a pieszy może stać dłuższą chwilę.
Inna kwestią są w dalszym ciągu wtargnięcia na DDR:(
2020-07-08 14:53
Oby więcej sympatycznych rowerzystów było:)
2020-07-08 12:53
nie mają pierwszeństwa od 1.07 nic się nie zmieniło przepisów nie wprowadzono
2020-07-08 12:55
2020-07-08 12:52
ale jakie to jest niebezpieczne miejsce?Przez 8 czy 9 miechów ta szopa d**ilu jest zamknięta rozumiesz?A znak wisi okrągły rok
2020-07-08 18:36
widać , że nigdy na zwykłym rowerze nie jezdziłaś(łes)
2020-07-10 12:20
2020-07-08 07:08
"Przymus zatrzymania się przed takim znakiem negatywnie wpływa na płynność ruchu - mówi pan Mateusz". A przepraszam rowerów "uspokojenie ruchu" nie obowiązuje? W przypadku samochodów określenie "płynność ruchu" jest najbardziej znienawidzonym terminem wśród aktywistów.
2020-07-08 08:31
Samochody się uspokaja, zeby nie zabijały. Rowerów sie nie uspokaja, bo nie zabijają.
2020-07-08 08:53
2020-07-08 09:03
Statystyka również jest dla każdego, do wgladu na stronie policji. Polecam się zapoznać a potem uspokajać kierowców.
2020-07-08 09:17
Myślę, że jakby rowerów na drogach było tyle co samochodów, to ta twoja statystyka byłaby całkiem podobna ;)
2020-07-08 11:15
Były kiedyś czasy gdy ludzie poruszali się tylko rowerem, konno i pieszo. I wyobraź sobie, że przepisy drogowe i karne powstały dopiero gdy wymyślono samochody i gdy później zaczely powodować one wypadki. Więc odpowiedz sobie dla kogo są przepisy i kto powinien się do nich bezwzglednie stosowac.
2020-07-08 12:54
tak?A rowery zaczęłyby nagle jeździć 120 w zabudowanym palancie?
2020-07-08 09:33
Ktoś tu wyraźnie oblał fizykę ale i tak próbuje się mądrzyć. Pęd zależy wyłącznie od masy i prędkości, więc oczywiście, że ma znaczenie rodzaj pojazdu. Proszę porównać masę i prędkość samochodu oraz roweru.
2020-07-08 11:17
To powiedz mi, ile wymosi droga hamowania samochodu osobowego lub ciężarowego z 50kmh do zera. A ile wynosi droga hamowania roweru, ktory jedzie z typową dla rowerzysty prędkością max 20kmh?
2020-07-08 15:14
niewiele krócej?
2020-07-08 12:54
a więc brniemy w kretynizm palancie?Porównujemy energię ciała jadącego 15 km/h i ważącego dajmy na to 110 kg z energią ciała jadącego 60 i ważącego 1300 kg idziemy dalej?Chcesz się jeszcze palancie ośmieszać dalej?
2020-07-08 13:01
Lubię jak jakiś kalesoniarz ciska się jak g.wno w przeręblu
2020-07-08 13:14
Dodaj do tego jeszcze skuteczność hamowania i fakt, że auta są projektowane z myślą i zagrożeniu kolizją z pieszym bądź rowerzystą. Rowery już tego nie mają. Zapomniałeś też uwzględnić sposobu przekazania energii i
Dodaj do tego jeszcze skuteczność hamowania i fakt, że auta są projektowane z myślą i zagrożeniu kolizją z pieszym bądź rowerzystą. Rowery już tego nie mają. Zapomniałeś też uwzględnić sposobu przekazania energii i zapewne 1001 innych czynników.
A prawda jest taka: niezależnie czy jedziesz rowerem czy autem, pieszy jest na straconej pozycji i gdybanie kto stanowi większe zagrożenie mija się z celem.
2020-07-08 14:56
ale czy to cokolwiek zmienia w zasadach stawiania znaków drogowych?
2020-07-08 09:08
Uspokajać to trzeba rowerzystów.
2020-07-08 07:09
Ten znak nie ma sensu bo rowerzyści nie znają przepisów o ruchu drogowym
2020-07-08 08:05
chyba ty
2020-07-08 09:52
ale czytać chyba umieją :)
2020-07-08 09:54
Nie rozpędzałbym się
2020-07-08 11:50
Twoja wypowiedź jest bez sensu, bo ludzie którzy komentują artykuły na trojmiasto.pl nie umieją czytać ;-)
PS. Pomyślałeś kiedyś, że na rowerach jeżdżą również osoby, które mają prawo jazdy i znają przepisy o ruchu drogowym? Nie? Tak myślałem ;-)
2020-07-08 11:57
W sumie to nigdy bym nie pomyślał, że na rowerach jeżdżą również osoby, które mają prawo jazdy i znają przepisy o ruchu drogowym.
2020-07-08 11:53
to i tak nie respektują
2020-07-08 12:29
Bo skoro nie masz papierka, który potwierdza znajomość przepisów, to na pewno będziesz kradł.
Już pomijam, że większość kierowców nie śledzi zmian w prawie...
2020-07-12 15:57
Bo stoi tam bez podstaw prawnych do jego respektowania xD
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.