2019-04-30 01:11
Ogłosić konkurs wśród studentów ;)
Póki na stoczni będzie trwał plac budowy a otoczenie będzie nieszczęsne to będą przestrzenie dla młodych ludzi - tanie kontenery. Jak deweloper wybuduje biurowce, odnowi stare hale to miejsca dla artystów już nie będzie. Kontenery zostaną przeniesione w tańszą i mnie atrakcyjną część miasta.
2019-04-13 10:57
Podczas gdy Niemcy, Norwegowi tluka na tym hajs?
2019-04-13 12:16
i skończyła się możliwość kontraktów.
2019-04-15 16:08
realizowanej prze Putina. Obral sobie za nowych dostarczycieli Niemcy. Bo gdzies do okolo 2000 roku cala flote handlowa dla Rosji budowaly polskie stocznie. Ruski jak kraj z trzeciego swiata nie mieli doslownie nic po
realizowanej prze Putina. Obral sobie za nowych dostarczycieli Niemcy. Bo gdzies do okolo 2000 roku cala flote handlowa dla Rosji budowaly polskie stocznie. Ruski jak kraj z trzeciego swiata nie mieli doslownie nic po 1945 roku. A pamietam ze nawet jak przyplywali ze swoimi statkami na remont do gdanskiej Remontowki to te jednostki byly tak zaniedbane jak by tam nie ludzie a bydlo mieszkalo na nich. Starzy stoczniowcy pamietaja bardzo dobrze...
2019-04-29 11:18
Polski przemysl byl i jest niekonkurencyjny i tyle w temacie
2019-04-15 12:05
potem doszło jeszcze 100-spółek pijawek ... no to się musiało ekonomicznie rozpie""olić
2019-04-14 06:45
materiały i technologie w dolarach, których nie mieliśmy :) Pozdrawiam wszystkich konsumentów mediów "którym zależy" ;)
2019-04-14 12:03
Za statki zbudowane w Gdańsku sowieci wybudowali nam bloki leningradzkie które przypłynęły również statkami w formie prefabrykatów. W Szczecinie też takie widziałem.
Przysyłali nam również zegarki Rakieta, telewizory Rubin i wielu agentów wywiadu...
2019-04-13 12:51
Są 2 podstawowe różnice: większa wartość produkcji za kilogram (i to zasadniczo) oraz rentowność biznesu.
2019-04-15 18:46
2019-04-13 21:57
Bieleckiemu I Tuskowi
Krzeklewski i Kwachu tez swoje dolozyli .
Praktycznie zadna z sil bedaca u wladzy nie miala ochoty na trudna i czasochlonna dzialalnosc przemyslowa.
Dla wladzy wystarczy.
A obywatele moga sobie wyjechac do krajow, ktore maja wiecej szczescia do rzadzacych.
2019-04-15 16:11
mlode spoleczenstwo i zwalic wine na PiS.
2019-04-14 08:01
Winni są wszyscy po kolei, z niekompetentnym zarządem stoczni na czele, ale kto mógł wtedy przewidzieć, że w pewnym momencie wartość dolara spadnie o 30 proc., a cena stali poszybuje o 300 proc.?!
2019-04-15 13:52
tylko kasa z tych cegiełek gdzieś wsiąkła...
2019-04-15 13:49
Taka prawda, komunizm to była władza egoizmu. A po przemianie wielu z tamtej epoki nadal rujnowało ten kraj. "Gruba kreska" była tragicznym posunięciem Mazowieckiego. Cofnęła kraj o dalsze ca 20 lat, pozostawiając
Taka prawda, komunizm to była władza egoizmu. A po przemianie wielu z tamtej epoki nadal rujnowało ten kraj. "Gruba kreska" była tragicznym posunięciem Mazowieckiego. Cofnęła kraj o dalsze ca 20 lat, pozostawiając kierowniczą władzę w Warszawie w rękach inteligentnej sitwy. I paradoksalnie następcy tej grupy egoizmu chcą dalej rządzić za sprawą PO i Nowoczesnej.
2019-04-15 13:20
Prosta odpowiedź:
Zarządzającym tamtymi stoczniami - i nie doszukuj się spisków ;)
Natomiast nie wydaje mi się ,że "zamknięto stocznie". Nie dość ,że wiele dotychczasowych pracuje to powstały też nowe.
2019-04-15 12:30
Każdy lubi sie wymądrzać o wyprzedaży za złotówkę "super polskiego przemysłu", upadku "wielkich" zakladów polski socjalistycznej, tylko jak był czas, to nikt nie chciał ich kupić.
Podobno biznesmen Rydzyk coś tam zbierał, ale kasa zaginęła, więc stan jaki jest taki jest.
2019-04-15 12:17
"Hajs" jaki ci wskakuje za tyle komentarzy? Pytam z ciekawości, może w złym zawodzie pracuję.
2019-04-14 15:53
nie pomyliłeś z koreą i chinami?
2019-04-13 14:24
Najpierw w 2007 roku rząd PiS Jarosława Kaczyńskiego sprzedał Stocznię Gdańską bez żadnego pakietu socjalnego i inwestycyjnego ukraińskiemu Donbasowi a teraz rząd PiS Mateusza Morawieckiego ją odkupuje. Ciekawe ile
Najpierw w 2007 roku rząd PiS Jarosława Kaczyńskiego sprzedał Stocznię Gdańską bez żadnego pakietu socjalnego i inwestycyjnego ukraińskiemu Donbasowi a teraz rząd PiS Mateusza Morawieckiego ją odkupuje. Ciekawe ile Polacy stracili na tym kolejnym „złotym interesie” rządzących nieudaczników, pewnie więcej niż na Damie z Łasiczką i Rafinerii Możejki razem...
2019-04-13 14:58
Z decyzja ue. Ale fakt jest taki ze upadlosc oglosil jaworski. Najgorszy czlowiek z pisu jaki byl. Dlatego tez pomimo sympatii do pis glosowalem na adamowicza.
Bo partia moze byc ok. Glowa moze byc ok. Ale jak sa tacy jak jaworski czy radni pis z gdanska to niestety ide glosowac na innych.
2019-04-13 16:24
12 sierpnia 2007 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Stoczni Gdańsk. Najważniejszym punktem obrad była zgoda na podwyższenie kapitału zakładowego Stoczni Gdańsk o 300-400 mln zł. Największym akcjonariuszem
12 sierpnia 2007 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Stoczni Gdańsk. Najważniejszym punktem obrad była zgoda na podwyższenie kapitału zakładowego Stoczni Gdańsk o 300-400 mln zł. Największym akcjonariuszem była wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która wraz z kilkoma innymi podmiotami państwowymi miała zdecydowaną większość i odpowiednią siłę głosu. Skromne 5 proc. miała ukraińska spółka ISD Polska Sp. z o.o., która przejęła akcje jako za długi stoczni. ISD od kilku lat była już właścicielem Huty Częstochowa, która sprzedawała stoczniom blachy. Od początku było wiadomo, że Skarb Państwa i związane z nim spółki nie skorzystają z prawa zakupu nowej emisji akcji. Zainteresowani byli tylko Ukraińcy, którzy w ten sposób stali się większościowym udziałowcem Stoczni Gdańsk. Transakcja została sfinalizowana 29 listopada.
2019-04-14 08:39
zgodził się na ratowanie niemieckich stoczni likwidując Szczecin i Gdynię, a w Gdańsku zamknął pochylnie na K-3? Jaworski? - nie tylko Tusk. Jaworski to była totalna pomyłka ale polski przemysł stoczniowy był zaorany
zgodził się na ratowanie niemieckich stoczni likwidując Szczecin i Gdynię, a w Gdańsku zamknął pochylnie na K-3? Jaworski? - nie tylko Tusk. Jaworski to była totalna pomyłka ale polski przemysł stoczniowy był zaorany przez PO. Dopłaty, które wtedy były ponoć nielegalne dla polskich stoczni popłynęły szerokim strumieniem do stoczni niemieckich ratując je przed upadłością. Rozkazy makreli zostały wykonane przez herr Tuska, to i stanowisko się znalazło!!!
2019-04-14 10:11
wyborach na Prezydenta Gdańska aż trzykrotnie...
Kłopoty Stoczni Szczecińskiej zaczęły się jesienią 2001 r. Zakład należący do grupy Porta Holding, kontrolowanej przez prywatne osoby (z reguły członków
wyborach na Prezydenta Gdańska aż trzykrotnie...
Kłopoty Stoczni Szczecińskiej zaczęły się jesienią 2001 r. Zakład należący do grupy Porta Holding, kontrolowanej przez prywatne osoby (z reguły członków zarządu), zaangażował się w nierentowne kontrakty na budowę chemikaliowców i przegrywał z konkurentami z Europy i Azji, wzmacnianymi dotacjami państwa. W listopadzie Szczecinowi zabrakło pieniędzy na wypłaty, a wiosną 2002 r. wstrzymano produkcję.
19 marca 2002 r. rząd Leszka Millera przyjął program ratowania stoczni. Kredyt obrotowy w wysokości 40 mln dolarów miała poręczyć Agencja Rozwoju Przemysłu, ale nie spieszyła się z tym. Negocjacje między rządem, ARP, bankami i Portą Holding trwały przez cały kwiecień - kolejny miesiąc przestoju stoczni.
Rządy Leszka Millera i Marka Belki nie potrafiły stoczniami zarządzać. Umiały jedynie tworzyć programy i strategie. Np. 25 stycznia 2005 r. rząd Marka Belki przyjął "Informację o bieżącej sytuacji sektora stoczniowego wraz z propozycjami rozwiązań wspierających jego funkcjonowanie", gdzie rekomendował, aby ARP "w porozumieniu ze stoczniami produkcyjnymi oraz instytucjami naukowo-technicznymi (...) przygotowała program wdrożenia działań mających na celu redukcję kosztów i wzrost wydajności produkcji stoczniowej, ze szczególnym wykorzystaniem możliwości zyskiwanych dzięki konsolidacji branży".
Za rządów SLD oferty na zakup stoczni składało kilku dużych inwestorów. Najpoważniejsza była oferta włoskiego multimilionera Gianluigi Aponte, współwłaściciela drugiej pod względem liczebności floty handlowej na świecie Mediterranean Shipping Company. W 2005 r. próbował zainwestować w Stocznię Gdynia, ale baronowie SLD nie życzyli sobie prywatnego inwestora, więc z oferty nic nie wyszło.
Komunikat Komisji Europejskiej wydany 1 czerwca 2005 r. był lakoniczny: "Pomoc restrukturyzacyjna, jaka została udzielona stoczniom w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie, zostanie sprawdzona pod kątem zgodności z zasadami zapisanymi w traktatach unijnych". I dalej, już bardziej precyzyjnie: "Sprawdzona zostanie cała pomoc publiczna, udzielona stoczniom po 1 maja 2004 r., czyli po dacie wejścia Polski do Unii Europejskiej."
Decyzja nie mogła być zaskoczeniem. Bruksela już w lutym 2004 r. dawała do zrozumienia, że niepokoi ją to, co się dzieje wokół polskich stoczni. Zgodnie z unijnym prawem, udzielanie pomocy publicznej jest obwarowane wieloma regułami. W czerwcu 2005 r. eksperci w Brukseli mieli już podejrzenia graniczące z pewnością, że w przypadku polskich stoczni żadne unijne reguły nie są przestrzegane. I że wsparcie publiczne na setki milionów euro jest udzielane lekką ręką, bez powiązania z radykalnym uzdrowieniem zakładów (a to wbrew prawu UE). Dlatego Komisja postanowili uruchomić oficjalne śledztwo.
7 czerwca 2006 r., w rok po rozpoczęciu śledztwa w sprawie stoczni, komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes była już właściwie pewna: publicznego wsparcia dla zakładów w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie udzielano niezgodnie z unijnym prawem. I tak naprawdę powinno ono zostać natychmiast zwrócone.
Nikt w Brukseli nie kwapi się jednak do podjęcia decyzji negatywnej dla stoczni. Bo to sprawa polityczna, komisarz Kroes nie chce przeczytać w gazetach nagłówków: "Bruksela robi to, co nie udało się komunistom - likwiduje kolebkę »Solidarności « w Gdańsku".
Holenderska komisarz znana jest z liberalnych poglądów i niechęci do pompowania publicznego grosza w firmy, ale postanawia dać polskim stoczniom jeszcze jedną szansę. Pisze do ówczesnego ministra skarbu Wojciecha Jasińskiego list, w którym wypomina mu opieszałość: "Polski rząd nie przekazał zmodyfikowanych planów restrukturyzacyjnych zgodnie z ustalonym harmonogramem i od lutego 2006 r. nie zostały zainicjowane żadne konsultacje z moimi służbami" - napisała z goryczą komisarz. Na koniec zażądała natychmiastowego przesłania planów reform, ostrzegając: "W przeciwnym przypadku nie będę miała innego wyjścia, jak tylko zaproponować Kolegium Komisarzy, aby przyjęło negatywne decyzje w sprawie pomocy państwa dla każdej stoczni".
Nie doczekała się odpowiedzi. 14 lipca 2006 r. zmienił się rząd - nowym premierem został Jarosław Kaczyński, ale minister skarbu pozostał ten sam. Już trzy dni później komisarz Kroes przesłała ponownie ministrowi Jasińskiemu list o podobnej treści. Na nowe plany restrukturyzacji musiała poczekać jeszcze trzy miesiące. Ale i tak do niczego się nie nadawały....
2019-04-17 07:02
Z tego co mi wiadomo i nawet widac na zdjęciach plac nie jest wolny . Stoją tam formy na łodzie. Firmy która zatrudnia setki ludzi . Tak się zamyka firmy !
2019-04-13 12:55
Polski sposób na rewitalizację - postawić kontenery!? Bez żartów!!
2019-04-15 16:32
a miało być wielkie Młode Miasto
2019-04-13 18:25
zainwestuj, postaw na co cie stac skoros taki madry
2019-04-15 15:17
jak się nie ma hajsu to się nie podskakuje , a jak się ma hajs to się pokazuje na co cie stać a nie po kosztach - no chyba że zamiast jaj ktoś nadal z mlekiem pod nosem paraduje
2019-04-13 21:15
Nie da się tam niczego zbudować przez szalonych ludzi w ministerstwie w Warszawie a coś z tym terenem inwestor musi zrobić.
2019-04-15 08:49
Jakieś paskudne kontenery w kolorach LGBT + co się dzieje pani Dulkiewicz ? Co to za komuna wraca w Gdańsku
2019-04-15 15:17
2019-04-15 14:44
jaka cena z metra?
2019-04-13 10:55
Żenada
2019-04-15 12:02
jeszcze meble z palet , zamiast wykładziny kartony , zamiast kaloryfera koza na węgiel - łot styl XXI wiek - żal !!! takie możliwości a takie pójcie na łatwiznę !
2019-04-15 12:58
Przyjadą na ostrym kole, w wąskich rurkach, marynarkach w kratkę i broda od barbera....
Iphonik w łapce będzie sygnalizował że już łapią asap zleconka.
Potem koniecznie na brunchu burgerek z foodtracka i browar rzemieślniczy...
2019-04-15 13:53
No i gitez majonez.
2019-04-15 13:56
2019-04-15 13:44
Jak to obejdą?
2019-04-15 13:10
Pomysł był pana Lisickiego obecnie prezesa GAiT
2019-04-15 12:50
Jak tam prawie wszyscy z podium to absolwenci Autonomika
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.