2020-10-12 14:24
Opinia wyróżniona
Całe Główne Miasto powinna objąć taka strefa.
2020-10-12 14:48
Opinia wyróżniona
egzekwować uprawnienia w SOD i objąć nimi także wykorzystywane niewłaściwie podwórka - jako parkingi (przywrócić podwórkom ich funkcję )
2020-10-13 07:46
2020-10-13 09:52
czyli miasto?
2020-10-12 17:19
A jakie funkcje której wg Ciebie dziś nie mają powinny mieć podwórka
2020-10-13 09:39
boiska (np. siatkówki,petanque), ogrodzone wybiegi dla domowych zwierzątek...
Betonoza już zawładnęła umysłami?
2020-10-13 11:30
Mieszkam na Długiej od 66 lat , na podwórku za moich dziecięcych lat było 120 dzieci , dziś na podwórku nie ma dzieci a ławeczki dla nas seniorów są . Jakoś nie widzę siebie i moich rówieśników abyśmy ganiali po podwórku
Mieszkam na Długiej od 66 lat , na podwórku za moich dziecięcych lat było 120 dzieci , dziś na podwórku nie ma dzieci a ławeczki dla nas seniorów są . Jakoś nie widzę siebie i moich rówieśników abyśmy ganiali po podwórku za piłką .Są i miejsca parkingowe bo gdzie mam stawiać swój samochód chyba ze masz inny pomysł na zaparkowanie mojego i swojego samochodu.. A domowe jak piszesz zwierzątka mają miejsce w ...... domu a nie ganiać po podwórkach. Nie ma miejsca na wybiegi nie decyduje się na zwierzę w domu.
2020-10-12 14:42
Opinia wyróżniona
to i tak jest SOD, więc przyjezdnych nie powinno tam być, a sąsiad na sąsiada bedzie patrzył wilkiem
2020-10-12 22:10
Podwórka są własnością prywatną + wspólnoty i tylko wspólnota ma tu głos !
2020-10-12 17:04
Jak braknie to trzeba kupic garaz albo grunt pod parking
2020-10-12 14:02
#ReferendumDlaGdańska
2020-10-12 14:40
łatwiej skontrolować parkowanie niż wybudować płatny parking piętrowy, który stoi pusty.
2020-10-12 14:49
Znany trójmiejski frustrat i malwersant
2020-10-13 10:48
A docent Sven Svencio Svencjusz to jego kuzyn
2020-10-12 15:37
Na ul. Ogarnej jest zakaz ruchu. Wjazd tylko za specjalnym zezwoleniem, głównie dla mieszkańców. Praktycznie nikt nie kontroluje ruchu na tej ulicy. SM pojawia się sporadycznie i tylko w tygodniu. W weekend można robić co się chce. A w wakacje to jest wolna amerykanka. Gdy pojawiają się turyści to SM znika jak za dotknięcie czarodziejskiej różdżki.
2020-10-12 15:39
dodatkowo miasto samo namieszało zostawiając znaki P informujące o miejscach do parkowania, i zostawiając parkomaty, a powstałą paranoję sankcjonują kontrolerzy z GZDiZ sprawdzający bilet parkingowy ale nie wjazdówkę, oraz SM, która przejeżdża i udaje, że nie widzi łamania przepisów.
2020-10-12 23:50
Parkowanie tylko w wyznaczonych miejscach, więc naprzeciw Novotelu parkowanie na tym placyku jest karalne mandatem i punktami karnymi,a codziennie widzę tam pełne obłożenie.Żenada...
2020-10-12 14:02
wiekszość mieszkań mają bogaci ludzie albo w nich mieszkają albo wynajmuja zagranicznym turytom. nie chcą tam mieszkańców z innych dzielnic
2020-10-12 14:24
Bogaci? Większość "rentierów" po prostu dała pod wynajem krótkoterminowy mieszkania po babci i dla nędznych 150-200zł Janusz nie liczy się z tym, że niejednokrotnie urządzają mieszkającym w tych budynkach sąsiadom
Bogaci? Większość "rentierów" po prostu dała pod wynajem krótkoterminowy mieszkania po babci i dla nędznych 150-200zł Janusz nie liczy się z tym, że niejednokrotnie urządzają mieszkającym w tych budynkach sąsiadom istne piekło.
Co do sprawy z nieprawidłowym parkowaniem- proponuję dać to prywatnej firmie, bo jesli straż ma za dużo roboty w zw. z pandemią to każdy prywaciarz współdziałający z miastem w ramach prowizji od mandatów skrupulatnie wywiąże się z polowania na nieprawidłowo parkujących kierowców. Przydałoby się to jak najbardziej bo podczas tego sezonu Janusze pokazali, że najchetniej to parkowali nawet na długiej. Byle za darmo.
Co do sprawy z parkowaniem, proponuję też budowę kilku podziemnych monitorowanych parkingów, oczywiście w miejscach gdzie nie naruszy to żadnych reliktów historycznych. Tak wgle to co najmniej na ostracyzm zasługuje d**ilny powojenny pomysł rozcięcia centrum na pół 4 pasmową autostradą od Błędnika, aż do Okopowej+ ten okropny wiadukt i zaszczane tunele... Przemykający przez tą część miasta tranzyt można było wpuścić w tunel i byłoby po problemie z narzekaniem na światła, kolizje z tramwajami, pieszymi itd., już nie mówie jaką sporą część ternu odzyskałoby się dla mieszkańców. Pomysły rozcinania i duszenia miast autostradami przez środek przerabiano w USA, o negatywnych skutkach nie trzeba nawet mówić, zresztą obecnie większość urbanistów wiesza na takich pomysłach psy. Szkoda, że u nas jak na ironię też to przeszło;(
2020-10-13 07:26
szkoda takiej wielkiej czesci historycznego miasta, ktore zostalo zniszczone bezpowrotnie i nigdy nie mialo szansy sie rozwinac. TO lekcja dla domoroslych januszy urbanistyki, ktorzy wszedzie by widzieli kilkupasmowe drogi i tunele dla pieszych.
Jakos nikt nie chce mieszkac kolo nich
2020-10-12 14:44
A samochodów na "starówce" powinno być jak najmniej. Tak jak we wielu miastach Europy.
2020-10-12 17:36
Byłem ostatnio w Berlinie , na Kudamie trzeba długo szukać miejsca na zaparkowanie.
2020-10-12 17:34
A kto ci broni być bogatym?
2020-10-12 14:03
Wszystko fajnie, pomysłowo, a potem mamy lipiec i cała Ogarna zawalona DW, KR i WPR. Mieszkańcy krzyczą na przyjezdnych, a strażniki w tym czasie spisują młodych za piwo w parku za pomnikiem Obrońców Poczty
2020-10-12 15:38
2020-10-12 17:54
parkingowy kacperek niech lata z biletami parkingowymi
2020-10-12 16:13
Latem dramat, ale żałosne że nawet teraz nie potrafią nad tym zapanować. Codziennie widzę kilku delikwentów parkujących za darmo, w samym centrum miasta.
2020-10-12 14:04
komunikacja jest tragiczna a oni nie dość, że nic nie robią to jeszcze likwidują miejsca parkingowe
2020-10-12 14:09
Płatny!!!?!
Za parkowanie powinni dopłacać jeszcze, w końcu Samochód!
2020-10-12 14:16
Najpierw pilnować przestrzegania przepisów, później budować parkingi. Inaczej one nigdy nie zarobią na siebie.
2020-10-12 14:17
zgodnie z oczekiwaniami na tym portalu jest nadmiar postów osób cierpiących nieświadomie na samochodozę. Pierwszym krokiem w kierunku pozbycia się jej jest uznanie, że ani samochód ani komunikacja miejska
zgodnie z oczekiwaniami na tym portalu jest nadmiar postów osób cierpiących nieświadomie na samochodozę. Pierwszym krokiem w kierunku pozbycia się jej jest uznanie, że ani samochód ani komunikacja miejska (tramwaj/autobus) nie są jedynymi sposobami poruszania się po dobrze zarządzanym mieście, w którym pierwszeństwo mają piesi (także panie poruszające się na szpilkach).
2020-10-12 14:24
Czyli do czasów zanim wynaleziono koło.
2020-10-12 14:31
tylko korzystamy z pozytywnych wzorów i doświadczeń innych miast, w których zakwestionowano dominację samochodów w przestrzeni miejskiej. W czasach nowożytnych ważniejszym wynalazkiem od silnika spalinowego było
tylko korzystamy z pozytywnych wzorów i doświadczeń innych miast, w których zakwestionowano dominację samochodów w przestrzeni miejskiej. W czasach nowożytnych ważniejszym wynalazkiem od silnika spalinowego było wynalezienie łożyska kulkowego i roweru - w wyniku masowego korzystania z tego środka lokomocji z inicjatywy organizacji rowerzystów zaczęto budować drogi z nawierzchni bitumicznej a mieszkańcy zwiększyli zasięg swoich codziennych podróży. Dzięki zróżnicowaniu puli genów zanikły przejawy degeneracji fizycznej kolejnych pokoleń mieszkańców nie wychylających poprzednio nosa poza swój przysiółek.
2020-10-12 20:13
To na poważnie???
2020-10-12 14:23
Na Jan z Kolna stoi pusty
2020-10-12 14:53
Jest parking na 1000 aut w Forum Gdańsk, parking przy City Forum, dodatkowo duży parking na Jana Z Kolna.
Na ukończeniu jest parking wielopoziomowy przy Urzędzie Wojewódzkim, także jest gdzie zaparkować auto, a przejść się kawałek to nie powinien być problem.
2020-10-12 15:30
no wlasnie oni by chcieli parking kolo neptuna najlepiej bo chodzic nie potrafia.
2020-10-12 14:06
zróbcie tanią spójną czystą punktualną komunikację, zbudujcie sieć dróg rowerowych, wyprostujcie chodniki a dopiero likwidujcie miejsca parkingowe
2020-10-12 14:09
Nieprawda, nigdy nie oderwiesz się od samochodu.
2020-10-12 14:11
wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Strefa-zamieszkania-w-historyczym-centrum-Gdanska-moze-byc-wieksza-n149545.html#tri
2020-10-12 14:17
Ja od 18 lat jeżdżę do roboty tramwajem i nie narzekam, a 90 złotych za miesiąc to naprawdę nie jest jakiś dramat.
2020-10-13 09:57
Jak się pracuje na sąsiedniej ulicy od domu to tak można. Ale jeśli jak większość ludzi mieszkasz gdzieś poza pasem 1-2km od skm i głównej linii tramwajowej to można nią dojechać dokładnie nigdzie.
2020-10-12 14:20
Przecież likwidacja miejsc postojowych to jeden z najlepszych sposobów aby zmniejszyć liczbę podróży samochodem a to zmniejsza korki.
2020-10-13 12:08
SKM w korkach nie stoi i absolutnie jej to na punktualność nie pomaga, podobnie tramwaj.
2020-10-12 16:18
Z warsem , życzy sobie jasnie pan komunikację?
2020-10-12 14:08
Że jeżeli chcą przyjechać samochodem to najbliższy parking jest w Żukowie.
2020-10-12 14:20
Parking jest na Jana z Kolna - pusty
2020-10-12 14:28
2020-10-12 14:44
dlaczego chcesz uspołeczniać koszty a prywatyzować korzyści z posiadania tego cudu techniki? Przy okazji: solidarność kierowców chcących obciążać innych mieszkańców kosztami swoich zachowań komunikacyjnych nie jest
dlaczego chcesz uspołeczniać koszty a prywatyzować korzyści z posiadania tego cudu techniki? Przy okazji: solidarność kierowców chcących obciążać innych mieszkańców kosztami swoich zachowań komunikacyjnych nie jest zgodna z maksymą: "jedni drugim ciężary noście". Solidarność ogólnoludzka jest lepsza niż pseudosolidarność kierowców chcących wszędzie mieć możliwość parkowania i to za darmo. Kierowcy sami zajmują innym miejsca do parkowania i wszyscy na tym cierpią.
2020-10-12 15:40
Z samochodu w mieście nie korzystam prawie wcale. Ale jak już jadę do Krakowa gdzie jestem parę razy do roku to samochód zostawiam poza spp bo nie stać mnie na dodatkowe kilkaset złotych tylko za postój pojazdu. Zarówno w Gdańsku jak i w Krakowie mam bezpłatne przejazdy zbiorkomem jako hdk. I z tego korzystam.
2020-10-12 14:47
Samochód prawem, nie towarem!
2020-10-12 16:21
To nich właściciel lokalu na wynajem zapłaci im za ten parking.
2020-10-13 07:28
Właściciel lokalu na wynajem powinien wykupić gdzieś niedaleko swojego lokalu prywatne miejsca parkingowe dla klientów. Chyba, że nie chce klientów przyjeżdżających samochodami - to nie.
2020-10-12 17:05
To moze pociagiem przyjechac jak go nie stac na utrzymanie auta
2020-10-12 18:25
2020-10-12 14:11
Wreszcie mieszkańcy zaczynają dostrzegać że miasto jest dla pieszych a nie dla samochodów.
2020-10-12 14:19
piesi, hulajnogowcy i rowerzyści mogą znakomicie bezproblemowo funkcjonować na ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.
2020-10-12 14:20
Niezależnie od tego czy poruszają się pieszo, samochodem czy na wrotkach
2020-10-12 14:33
to osoby decydujące się na inny sposób poruszania się po mieście i sami kierowcy mają coraz większe trudności z poruszaniem się po nim. Nie ma miasta "przyjaznego dla samochodów" w mniemaniu osób, które korzystają głównie z samochodu. Kierowcy kierowcom gotują zakorkowanie szos i ulic i zastawienie powierzchni do parkowania.
2020-10-12 14:34
A sami kierowcy mają największy problem ze zrozumieniem tej zależności :-)
2020-10-12 14:45
Dzięki za solidarność ;-)
2020-10-12 15:45
Zrównoważony rozwój rozumiany jako lobby rowerowe to nie jest żadna równowaga tylko nieuzasadnione przywileje jednej z grup z ograniczeniami pozostałych.
2020-10-12 15:47
Co jak co ale rowerem jest najtrudniej poruszać się przepisowo bo odpowiedniej infrastruktury jest najmniej.
2020-10-12 17:08
w większości przypadków
wiem, że chcielibyście jeździć tunelem czy obwodnicą, ale co poradzić...
2020-10-12 18:41
Chyba nigdy nie jechałeś rowerem po centrum Gdańska
Jak jeździć rowerem po Śródmieściu po tych kocich łbach ?
Chlebnicka, Szafarnia, Grobla Angielska, Św. Barbary itd, to ulice po których nie da się jeździć rowerem. Kto wymyślił te kocie łby w Śródmieściu, które z założenia ma być przyjazne dla pieszych i rowerzystów ?
2020-10-12 16:43
Kiedy wreszcie dotrze do miejsca gdzie powinien być u ciebie mózg, że to właśnie osoby dojeżdżający do pracy, na plażę, zakupy itd rowerem, powinni być jak najbardziej uprzywilejowani? Zdajesz sobie sprawę, że jeśli tej
Kiedy wreszcie dotrze do miejsca gdzie powinien być u ciebie mózg, że to właśnie osoby dojeżdżający do pracy, na plażę, zakupy itd rowerem, powinni być jak najbardziej uprzywilejowani? Zdajesz sobie sprawę, że jeśli tej grupie będzie się utrudniać poruszanie po mieście w jakikolwiek sposób, to co najmniej kilka tysięcy osób przesiądzie się do samochodów, a to się wiąże z większymi krokami na trójmiejskich drogach, zapewne większą ilością stłuczek, wypadków, może nawet śmiertelnych, gorszą jakością powietrza itp
2020-10-12 14:11
Chodzi tylko o to, by złupić kierowców. Pogońcie tego przewodniczącego! Kogo on reprezentuje???
2020-10-12 14:13
2020-10-12 14:16
ograniczenie ruchu na ogarnej. co z tego ze sa znaki skoro nikt tego nie egzekwuje. Ludzie maja gdzies znaki i ograniczenia albo uwazaja ze ich nie dotycza. jak nie bylo tych ograniczen, to straz miejska potrafila sie
ograniczenie ruchu na ogarnej. co z tego ze sa znaki skoro nikt tego nie egzekwuje. Ludzie maja gdzies znaki i ograniczenia albo uwazaja ze ich nie dotycza. jak nie bylo tych ograniczen, to straz miejska potrafila sie czaic za winklem na pocztowej i ladowac po kilkanascie mandatow na godzine. w tej chwili, wystarczy sie przejsc i lutowac kazdemu bez w jazdowki 500.... tyle kasy do budzetu by splynelo. po co wprowadzac ograniczenia ktorych nie ma szans egzekwowac?
2020-10-12 14:21
A już myślą o jej powiększeniu
2020-10-12 14:46
zlikwidować ograniczenia czy zacząć egzekwować przepisy?
2020-10-12 15:20
Jeżeli nie są w stanie tego ogarnąć, to po co takie bzdury wymyślają,
wystarczy przejść się po strefie SOD, przecież nikt nad tym nie panuje.
Przed wjazdem do strefy ustawiono znaki drogowe, a kierowcy je po prostu ignorują i wjeżdżają, po co nam taka strefa ?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.