2016-12-04 12:06
Tramwaje w Gdańsku to utopia! Wiecznie się psują ,są opóźnienia.Komfort jazdy tramwajem jest na niskim poziomie.Dodam jako ciekawostkę,że tramwaj nie jest ekologicznym środkiem transportu! Tramwaje sa na prąd a jak
Tramwaje w Gdańsku to utopia! Wiecznie się psują ,są opóźnienia.Komfort jazdy tramwajem jest na niskim poziomie.Dodam jako ciekawostkę,że tramwaj nie jest ekologicznym środkiem transportu! Tramwaje sa na prąd a jak wszyscy wiemy ,prąd w Polsce pozyskuje się z węgla kamiennego...Są dwa aspekty któte należy poprawić w komunikacji miejskiej pierwszy to punktualność i wyeliminowanie do minimum awari.Druga sprawa to poprawa rentowności komunikacji miejskiej!
2016-12-04 12:15
2016-12-04 12:41
Mam dwa rowery i przejeżdżam w sezonie kilka tysięcy kilometrów!
2016-12-04 15:34
Płacą ci od posta czy co? Bo wypisujesz tutaj pod różnymi newsami takie idiotyzmy,że ich jedynym celem może być tylko wywołanie flejmu!
2016-12-04 16:35
Czy chce doprowadzić do kłótni internetowej?To ty tak twierdzisz.Ja wyrażam swoje zdanie na pewien temat.Uświadomię cię,że demokracja ma to do siebie,że jest wolność słowa i każdy ma prawo mieć swoje zdanie i
Czy chce doprowadzić do kłótni internetowej?To ty tak twierdzisz.Ja wyrażam swoje zdanie na pewien temat.Uświadomię cię,że demokracja ma to do siebie,że jest wolność słowa i każdy ma prawo mieć swoje zdanie i poglądy.Tezy ,że ktoś mi za coś płaci zachowaj dla siebie.Wywnioskować można z twojego wpisu ,że masz ogromny problem gdy ktoś ma inne zdanie i je publicznie wyraża,moim zdaniem masz tendencje do dyktatury ,bo szanujesz i uznajesz tylko swój punkt widzenia!Poczytaj sobie konstytucje i kodeks karny to dowiesz się czym jest prawo i wolność słowa!Wyzywanie mnie od trolli i twierdzenie ,że mam pół mózgu jest pisząc delikatnie mało kulturalne.
2016-12-04 16:44
jest na pewno bardziej ekologiczny niż tradycyjny samochód (w przeliczeniu na pasażero lub osobo kilometr) ale takie kalkulacje mogą być dla ciebie za trudne.
2016-12-04 17:14
Nie są za trudne,ale na tym polega dyskusja na forum.Prawdą jest,że w Polsce prąd wytwarza się z węgla kamiennego.Prawdą jest,że tramwaje psują się każdego dnia o czym możemy przeczytać w raporcie na tym portalu.Tramwaj
Nie są za trudne,ale na tym polega dyskusja na forum.Prawdą jest,że w Polsce prąd wytwarza się z węgla kamiennego.Prawdą jest,że tramwaje psują się każdego dnia o czym możemy przeczytać w raporcie na tym portalu.Tramwaj czy autobus nie jest wygodną i tanią formą podróżowania dla rodziny na codzień.Wygody w godzinach szczytu nie ma,bezpieczeństwo i higiena osobista wielu pasażerów pozostawia wiele do życzenia.Ja stwierdzam fakty,i jak widać po łapkach wielu ludzi popiera moje zdanie!
2016-12-05 01:48
że samochody to wieczne korki, więc tramwaje rozwiązują wiele spraw, również tych ekologicznych bo korki i powolny ruch samochodów na mieście to bomba ekologiczna nieporównywalna z żadnymi różnicami (w tym wypadku i tak
że samochody to wieczne korki, więc tramwaje rozwiązują wiele spraw, również tych ekologicznych bo korki i powolny ruch samochodów na mieście to bomba ekologiczna nieporównywalna z żadnymi różnicami (w tym wypadku i tak na korzyść tramwajów) zużycia energii w kilowatogodzinach. Elektrownia atomowa kompletnie zawiązała by Ci język bo nie miałbyś już argumentów...
2016-12-05 07:56
Wybuduj elektrownie atomową to podyskutujemy!
2016-12-04 14:31
2016-12-04 12:30
a kolejna sprawa to usprawnić niektóre numery bo tramwaje są zapełnione.
2016-12-04 12:43
Załóżmy, że tramwaj zabiera... 70 osób. Czy nadal uważasz, że zanieczyszczenia powstające w wyniku zasilenia 1 tramwaju są mniejsze niż 70 passacików 1.9 TDI z powycinanymi katalizatorami, bo tak jest taniej?
2016-12-04 14:02
Wyobraź sobie,że do pasacika mieści się więcej pasażerów niż tylko kierowca,co mogę udowodnić! Pasacikiem podjadę pod samą prace i szkołę dzieci.Wychodząc z marketu z siatami laduje je do bagażnika pasacika i jadę pod
Wyobraź sobie,że do pasacika mieści się więcej pasażerów niż tylko kierowca,co mogę udowodnić! Pasacikiem podjadę pod samą prace i szkołę dzieci.Wychodząc z marketu z siatami laduje je do bagażnika pasacika i jadę pod sam dom,nie stoję w na przystanku w oczekiwaniu na tramwaj lub autobus ,nie stoję z siatami w tłoku.Mogę to łatwo udowodnić czemu komunikacja miejska jest nierentowna! Mogę udowodnić,że jest możliwe zredukowanie nieopłacalności komunikacji miejskiej do minimum!
2016-12-04 14:46
Udowodnij
2016-12-04 15:43
a)likwidacja biletów ulgowych (są równouprawnienia i nie można dyskryminować jednych a dawać ulgi drugim)
b)likwidacja darmowych przejazdów
c)redukcja zatrudnienia w centrali zkm i ztm
d)likwidacja
a)likwidacja biletów ulgowych (są równouprawnienia i nie można dyskryminować jednych a dawać ulgi drugim)
b)likwidacja darmowych przejazdów
c)redukcja zatrudnienia w centrali zkm i ztm
d)likwidacja nierentownych lini np.lini 100.
e)Rewizja rozkładów jazdy i ich zmiana czyli wykreślenie z rozkładu kursów gdzie kursuje mało pasażerów.
f)Dokładanie niektórym linią trasy aby zabierały więcej pasażerów.
Podatnik ma prawo czuć się rozczarowanym komunikacją miejską,bo pasażer płaci za przejazd dwa razy raz kupując bilet (bezpośrednio) i drugi raz w podatkach z czego jest dotowana komunikacja(pośrednio).Ludzie mają prawo żądać od władz miasta aby likwidować w ZTM i ZKM zbyteczne etaty ,bo wiele etatów działa to na szkodę budżetu czyli ogółu społeczeństwa. Obywatele mają prawo aby urzędnicy ograniczali wydatki w sposób jaki wymieniłam w punktach,bo urzędnicy działają w dotychczasowy sposób generują straty i tworzą nowe sztuczne etaty co jest recydywą!
Podsumowując mój post wniosek nasuwa się jeden, likwidacja ulg i wielu etatów jest receptą na normalizacje wydatków w ZTM i ZKM! Nie może być czegoś takiego,że wielu ludzi zrobiło sobie stałe źródło dochodów mając pensje z publicznych pieniędzy!Włodarze miasta nie robią nic aby poprawić kondycje i opłacalność komunikacji miejskiej więc zasługują na surową kare i potępienie społeczeństwa!
2016-12-05 21:29
ale się popisałaś Asiu.
2016-12-04 15:15
270 passacików...i mamy mega korek na kilometr
2016-12-04 12:47
Samochody trują nas a elektrownia sąsiadów - jest różnica?
2016-12-04 19:58
samochodów z napędem wodnym, albo atomowym - nie ma
a elektrownie wodne i atomowe istnieją
2016-12-04 20:35
2016-12-05 08:19
2016-12-06 12:20
mniej energi trzeba by dostac wodor ;) ;)
2016-12-04 13:12
Jeżdżę często tramwajami więc te awarie tramwajów to sprawy marginalne. Rzadziej się zdarzają niż np wypadki drogowe w dolnym tarasie. Ale fakt tramwaje są przepełnione szczególnie te linie jadące na trasie Jelitkowo - Gdańsk Południe. Makabra. A wystarczyło by zwiększyć częstotliwość jazdy tramwaju nr 4.
2016-12-04 13:27
2016-12-04 13:48
Energia uzyskana z wegla kamiennego jest czyściejsza bo choć wytwarza CO2 to jest to naturalnie neutralizowane przez rosliny zielone. Wystarczy zalesic drzewami lisciatymi odppwiednio wiecej terenu i natura sama sobie
Energia uzyskana z wegla kamiennego jest czyściejsza bo choć wytwarza CO2 to jest to naturalnie neutralizowane przez rosliny zielone. Wystarczy zalesic drzewami lisciatymi odppwiednio wiecej terenu i natura sama sobie poradzi. Energia atomowa jest wydajna ale produkuje odpady ktore sa smieciami radioaktywnymi zasciecajacymi nasza planete na tysiace lat. nikt o tym nie mowi ale sa sprzedawane do biednych krajów i topione w oceanach przybrzeżnych lub na wyspach. Zostawiamy naszym dzieciom totalny syf na naszej piekenej ziemi! JEdynej ziemi jaką mamy. W energie czysta naturalna w polsce nikt nie inwestuje a nasz rząd nawet nie pomaga w inwestaycjach wiatrowych, fotowoltaicznych czy wodnych . Tak czy siak najpierw wymienmy rzad na prospoleczny a potem podejscie do ekologi. Pozdrawiam rodaków
2016-12-04 14:05
Olo to zostań motorniczym.
2016-12-04 14:14
nie przemyślałeś swojego wpisu chcąc być na pierwszym miejscu
2016-12-04 14:27
Zapomniałeś o wyeliminowaniu bezdomnych z tramwaju.
2016-12-04 14:41
Polecam slownik i termin utopia- chyba nietrafiona ta twoja gimnazjalna utopia
2016-12-04 14:51
mieszkam na przymorzu kilkadziesiat lat zwiedziłem sporo swiata i posiadanie i rozwój tramwajów wszedzie był uwazany za rozwój ekologicznego transportu choć inwestycyjnie drogiego-niestety wszedzie są swiry twierdzące że to nieprawda że ziemia jest płaska itp bzdury
2016-12-04 16:43
Przedstaw nam dane ile energii elektrycznej zużywa tramwaj na kilometr jazdy.Napisz nam ile trzeba spalić kg węgla kamiennego aby uzyskać taką energie,oraz ile dostaje się do atmosfery zanieczyszczeń ze spalonego węgla.Poprzyj swój wpis wiarygodnymi źródłami badań! Zapraszam do uświadomienia społeczeństwa i poparcia swojego wcześniejszego wpisu.
2016-12-04 16:28
... to debilne są komentarze "szpilka".
2016-12-04 17:12
Co się dziwić .Niemcy wymieniają tabor ,sprzedają nam szrot ,samochody tramwaje a my wszystko bierzemy i remontujemy .Tramwaje 40-letnie ,przeróbka kilka milionów dziadostwo .
2016-12-04 17:15
lub żagiel.
2016-12-04 18:57
słyszę, że prąd albo że samochody na prąd są nieekologiczne, bo u nas powstaje z węgla. Jest to głupota do kwadratu. Po pierwsze do końca świata nie będzie u nas produkowany z węgla, po drugie obecnie normy są bardzo
słyszę, że prąd albo że samochody na prąd są nieekologiczne, bo u nas powstaje z węgla. Jest to głupota do kwadratu. Po pierwsze do końca świata nie będzie u nas produkowany z węgla, po drugie obecnie normy są bardzo wyśrubowane i z elektrowni leci dużo mniej zanieczyszczeń a napewno o wiele mniej niż z tych dizelków z wyciętymi filtrami. Po trzecie ważne jest również równomierne rozproszenie spalin a nie kumulacja w miastach.
2016-12-04 20:42
czyli sprzetu AGD ,RTV, wszelakich lamp , itp wtedy bedziesz zgodnie ze swoja teorią ekologiczny. A jak nie bedziesz miał pradu to i kompa nie uzyjesz i nie bedziesz pisał bzdur....
2016-12-04 23:24
ludzie dajcie sobie spokój z tym de...em, przecież ten człowiek pisze i neguje wszystkie poruszane tematy na trójmieście czy na WP on tym żyje i was wkręca, daje mu to pożywkę,jest to zapewne stary ubek któremu brakuje
ludzie dajcie sobie spokój z tym de...em, przecież ten człowiek pisze i neguje wszystkie poruszane tematy na trójmieście czy na WP on tym żyje i was wkręca, daje mu to pożywkę,jest to zapewne stary ubek któremu brakuje zajęcia to wkur... swoimi wpisami, to go podnieca nie reagujcie na SZPILKA, to może DE...il przestanie wypisywać swoje chore teorie.
2016-12-05 14:39
po co dyskusja z nim, nie reagować to sam przestanie.
na wszystkim się zna, niech startuje na premiera
2016-12-08 12:54
czy ten portal mógłby w końcu zablokować Szpilka, mamy dość czytania jego wypocin pod każdym postem.
2016-12-04 12:06
Czy ktoś postradał zmysły chcąc budować tramwaj na obrońców?! Na prawdę chcecie niszczyć park regana żeby zaspokoić swoje aspiracje? Ta część przymorza jest doskonale skomunikowana i nie chcemy tu tramwajów. Jak będzie taka potrzeba to zrobimy wszystko, aby ta linia tu nie powstała!
2016-12-04 12:15
wstawią wam wieżowce, to tramwaj będzie potrzebny
2016-12-04 12:19
Wystarczy zwiększyć częstotliwość jazdy autobusów. Nigdy tutaj nie było tramwajów i wszyscy są zadowoleni z tego jak jest
2016-12-05 08:38
2016-12-04 17:42
2016-12-04 22:00
A co te ulice mają do przymorza?
2016-12-04 16:28
jak ma być zniszczony park przez tramwaje ?
2016-12-04 17:28
Jestem za tym żeby było tak jak jest. Wystarczy puścić częściej autobusy, dostosować światła do natężenia ruchu w godzinach szczytu i tramwaj nie będzie nikomu potrzebny. Zarówno na obrońców jak i na czarnym dworze nie
Jestem za tym żeby było tak jak jest. Wystarczy puścić częściej autobusy, dostosować światła do natężenia ruchu w godzinach szczytu i tramwaj nie będzie nikomu potrzebny. Zarówno na obrońców jak i na czarnym dworze nie ma miejsca na infrastrukturę tramwajową, więc trzeba będzie poświęcić część parku regana na to oraz trawniki wzdłuż obrońców, których już i tak jest niewiele.
Ps myślisz, że tramwaje niby są takie eko?
2016-12-04 21:47
Autobusy trzeba by dla nich zbudować bus pasy by niestały w korkach.Tak to było by najlepsze rozwiazanie wieksza liczba kursów a ruch aut wyprowadzic na obwodnice i jak najwiecej przekonać do jazdy komunikacja miejska!
2016-12-04 22:02
Pamiętaj, że dla niektórych jazda samochodem jest czymś co lubią i nie będą jeździć komunikacją nawet jak będzie za darmo
2016-12-05 00:49
Masz prawo jezdzic samochodem. Spoko. Jednak nie oczekuj, ze cale spoleczenstwo bedzie finansowac twoje emocjonalne potrzeby.
I od razu mowie - nie, zadne pieniadze z podatkow w paliwie nie trafiaja do budzetu miasta, z ktorego utrzymuje sie drogi miejskie.
2016-12-04 17:42
Nie chcecie tramwajów a już teraz lewoskręt z Obrońców w Chłopską to korek do Leclerca.
Chyba nie widzisz że tam budują kolejne trzy 17piętrowe bloki.
2016-12-04 19:51
Jak ją otworzą to już go nie będzie w tym miejscu.
2016-12-04 20:11
Brednie! Może Przymorze jest skomunikowane z najbliższą okolicą ale co z Komunikacją z Zaspy i Przymorza z PKM czyli pętlą na Abrahama? W porannych godzinach nie ma jak dojechać na lotnisko bez absurdalnych
Brednie! Może Przymorze jest skomunikowane z najbliższą okolicą ale co z Komunikacją z Zaspy i Przymorza z PKM czyli pętlą na Abrahama? W porannych godzinach nie ma jak dojechać na lotnisko bez absurdalnych przesiadek.
Faktem jest że bez jednego biletu na całą komunikację w Trójmieście żadne zmiany nie mają sensu. Tak naprawdę trasa tramwajowa powinna przebiegać od Czarnego Dworu ulicą Jana Pawła II a nowe osiedla powinny zostać wyburzone a nielegalnie sprzedane grunty odebrane deweloperom.
2016-12-04 20:45
Mozesz uwazac, ze jest za drogi.
Nie ma biletu np. godzinnego na wszystko, co jest pewnym brakiem.
2016-12-05 09:34
gdy chcę podjechać ZTMem do PKM i dalej nią na lotnisko?
30 dniowy metropolitalny?
Nie latam codziennie ;-)
Po prostu nie ma odpowiedniego biletu.
2016-12-04 21:08
A jakie to osiedla chcesz wynurzać? ;)
2016-12-04 22:06
Z zaspy bezpośrednio do Wrzeszcza masz autobus, przejdziesz kilka metrów i masz pkm. Jeśli chcesz na pętle na Abrahama dojechać to również jest bez problemu. Jak się domyślam na pętle chcesz się dostać do pkm? Bo na
Z zaspy bezpośrednio do Wrzeszcza masz autobus, przejdziesz kilka metrów i masz pkm. Jeśli chcesz na pętle na Abrahama dojechać to również jest bez problemu. Jak się domyślam na pętle chcesz się dostać do pkm? Bo na wojska Polskiego (kilka minut spacerkiem od skm, a ok 20 min pieszo od szpitala) masz wszystkie tramwaje, które zatrzymują się na Abrahama. Nie musisz dziękować za rozwiązanie twojego problemu :)
2016-12-05 08:39
Chyba dowieźć tam ludzi!
Przecież park zaczyna się tam gdzie kończy się Obrońców Wybrzeża. O jakim niszczeniu mówisz?
2016-12-05 09:29
Najdłuższy falowiec +nowe wieżowce dostana linie z wjazdem w Chłopską I dalej do Wrzeszcza (jesli powstana łączniki) i Gdańska. Skad ten opór przed tramwajem. Jak nie jest w jezdni tuż przy budynku (jak np. Mickiewicza) to nie jest uciązliwy.
2016-12-04 12:06
jestem pod wrażeniem. czyżby urzędnicy wreszcie poszli po rozum do głowy? mam nadzieję, że chociaż część z tych planów uda się zrealizować. zwłaszcza tramwaje w śródmieściu i połączenie wrzeszcza z zaspą.
2016-12-04 12:58
przecież masz tramwaj z wrzeszcza na zaspę....
2016-12-04 14:04
szybciej dojść na piechotę niż tym tramwajem jechać:)
2016-12-04 21:14
Tak z planowanymi torowiskami, jak i drogami (w tym klasami dróg).
Bardzo mądra rezygnacja ze "zdemolowania" Oliwy. Podobnie dopuszczenie dwóch tras na Morenie, niezależnych od siebie, bo o różnych funkcjach (ściśle dla tej dzielnicy + szybkie połączenie międzydzielnicowe np. Łostowic z Wrzeszczem).
2016-12-05 11:50
Pomysł tej trasy wynikł z lenistwa studentów którzy maja problem przejść odcinek z Al. Grunwaldzkiej do Pl. Komorowskiego 10min pieszo.
2016-12-04 20:46
Tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego z duzym wezlem integracyjnym przy SKM Przymorze.
2016-12-05 18:45
Tramwaj ma odbijać przy Alfie i lecieć aż do drugiej linii za kampusem?
2016-12-04 21:07
twarde mózgi, rozbijać służbowe auta potrafią, a sprzęt sami dewastują, z pasażerami jeżdżą jak z kartoflami, co jeszcze >? Wszędzie gdzie nie spojrzy, tam przekupstwa, łapówki, korupcja, bo wiedzą, że nikt im nic nie zrobi.
2016-12-04 22:53
... plany to ja już za komuny widziałem.
Np. tramwaj na obrońców. Dziwię się jednak bo moim zdaniem nie ma tam teraz wystarczająco duo miejsca w okolicach skrzyżowania
2016-12-05 08:42
A mnie zastanawia czy Ci mądrzy urzędnicy zdają sobie sprawę, że należy wydłużyć przystanki(?). Już teraz czeka się w tramwaju aż poprzedni odjedzie a co będzie po rozbudowaniu sieci?
2016-12-04 12:08
Myslalem, ze znowu chodzi o jakis kolezenski uklad, uklad mafijny, korupcyjny, czy partyjny a tu prosze, nowy uklad ulic.
2016-12-04 15:18
Szkoda że z tych planów nic nie wyjdzie
2016-12-04 16:20
z Gdynią.
2016-12-04 18:38
Raczej pomylił Gdański z Misiweiczami
2016-12-04 12:11
tu się urodziłem
wszystko dobrze wygląda
ale szkoda że będziemy to wolno realizować, mogę zwyczajnie nie doczekać :)
takie mamy polskie warunki i spuściznę po poprzednim systemie...
2016-12-04 19:39
Teraz bezczelnie pyta mieszkańców czy i gdzie chcieliby tramwaje, qrka to jest za-rany obowiązek budować infrastrukturę, a nie ściemniać i niby pytać mieszkańców co by chcieli !!!
2016-12-04 20:35
Doczekałbyś gdyby wybudowano wydzielone buspasy po których mogłyby jeździć nowoczesne, nisko/zeroemisyjne autobusy. A tak to będą budować kilkadziesiąt lat linie tramwajowe, aby po zakończeniu budowy, okazało się, że zbudowana co właśnie infrastruktura jest już przestarzała i niedostosowana do potrzeb mieszkańców.
2016-12-04 21:25
Ciągle ci sami w Trójmieście - to się musi tak skończyć. Nie mówię, by zaraz PiS był rozwiązaniem. Starogard Gdański ma dobrego, przedsiębiorczego, bezpartyjnego prezydenta i radnych, którzy rozpoczęli starania o
Ciągle ci sami w Trójmieście - to się musi tak skończyć. Nie mówię, by zaraz PiS był rozwiązaniem. Starogard Gdański ma dobrego, przedsiębiorczego, bezpartyjnego prezydenta i radnych, którzy rozpoczęli starania o obwodnicę miasta. Poprzedni beton doprowadził do korków w jego centrum.
A co do kolei, to choć PKP jeszcze nie zaczęła remontu "Ostbahnu", to nowe władze miasta już chcą partycypować w budowie tunelu pod torami (ul. Skarszewska), co na Oruni Gdańsk poważnie zaniedbał. A bardziej potrzebuje kolejnego bezkolizyjnego przejazdu niż Starogard.
2016-12-04 12:14
Kiedy wreszcie zacznie się stawiać na dywersyfikację dróg komunikacyjnych? Dzisiaj wystarczy głupia stłuczka albo awaria samochodu na Obwodnicy, żeby stało całe Trójmiasto...
2016-12-04 12:20
Nigdy, na przymorzu nie powstanie droga zielona :)
2016-12-04 12:30
A to się jeszcze okaże. Protesty lewackiej "miejskiej" hipsterki niewiele tu zmieniają, mieszkańcy już zaczynają dostrzegać znaczące braki w miejskiej siatce drogowej.
2016-12-04 12:36
Proszę wskaż mi którzy? Bo nie znam żadnego mieszkańca przymorza (oprócz sezonowych słoików), którzy narzekają na komunikację w tej okolicy.
2016-12-04 12:48
Zabawny jesteś z tymi swoimi tezami w stylu "wszyscy moi znajomi są tacy a tacy", "nie znam nikogo kto by to i tamto" i dlatego jest tak a nie inaczej. Słuchaczom Radia Maryja też nie sposób zrozumieć, że można nie głosować na PIS i nie popierać Kaczyńskiego.
2016-12-04 13:30
A to ciekawe. Bo moi wszyscy znajomi z Przymorza dziwią się, że jeszcze nie zbudowano tej drogi. Może masz jakichś dziwnych znajomych, może takich, co to się z domu nie ruszają, albo są fanatykami roweru lub spacerów piechotą....
2016-12-04 12:25
2016-12-04 12:47
Jedynym powodem budowy Drogi Zielonej jest ułatwienie dojazdu do apartamentów Adamowicza.
2016-12-04 16:22
Podobnie jak nie zgodzi sie na nią rada dzielnicy przymorza!
2016-12-04 18:27
Nie znasz założeń tej drogi, pusty hejt
2016-12-05 18:16
To jej największy mankament. Nie będzie wewnętrzną ulica, będzie generować halas i spaliny
2016-12-04 12:15
"Przypomnijmy, studium jest w dużym uproszczeniu masterplanem sporządzanym dla...".
Jeżeli autor tak wyjaśnia znaczenie słów to może wyjaśniłby też słowo "masterplan"?
Pozdrawiam
2016-12-04 13:24
Znasz tą płytę DM. Pan plan.
2016-12-04 15:12
masterplan jak masterscena? czyli znaczy że dużo roboty i kłopotliwych szczegółów a efekt zależny od przypadku
2016-12-04 16:04
Dokladnie ziom. Zwichrowalo mi blachy jak to przeczytalem. Piekna polszczyzna
2016-12-04 12:17
jak pis w przyszłości do tego przyłoży swoją rączkę to będzie z tego tylko "nowa koncepcja sztuki "
2016-12-04 13:39
Adamowicz jest 18 lat i dokonczyc nie moze...
A PIS od roku i juz biadolisz...
Delikatnie POwiem, jestes niesprawiedliwy
2016-12-04 20:39
2016-12-04 12:20
Tramwaj na podwalu staromiejskim?! Gdzie?! Kosztem resztek zieleni?
Przez zapchane hucisko i targ drzewny/rakowy na tereny stoczni?
Po co?
Wystarczy ograniczyć ruch kołowy i zwiększyć częstotliwość kursowania linii 100.
2016-12-04 12:42
Przesiadać się w śródmieściu by dostać do celu - w śródmieściu. Taka opcja da możliwość poprowadzenia bezpośredniej linii np z Migowa w ścisłe centrum bez konieczności spacerów lub podjazdu 1 przystanek linią 100.
Przesiadać się w śródmieściu by dostać do celu - w śródmieściu. Taka opcja da możliwość poprowadzenia bezpośredniej linii np z Migowa w ścisłe centrum bez konieczności spacerów lub podjazdu 1 przystanek linią 100. Dodatkowo masz alternatywną drogę tramwajową przez śródmieście - póki co jest jedna, przy Dworcu - i jak tam jest awaria to cały Gdańsk stoi.
2016-12-04 13:01
ale podwale staromiejskie nie pomieści tramwaju. zapraszam w trakcie sezonu, zobacz jakie tam są korki. a z dworca jest blisko, nie trzeba d*pska wozić tramwajem pod sam sklep czy dom.
2016-12-04 16:34
tramwaj się nie zmieści, bo korki. a w następnym zdaniu: "nie trzeba **** wozić tramwajem". to co? tramwajem nie trzeba a samochodem już można???
2016-12-04 17:51
Myśl. O ograniczeniu ruchu kołowego już nie potrafisz doczytac?!
Ani tramwaju, ani samochodow.
2016-12-04 21:29
A ty dzisiaj młody, piękny i zdrowy. Ale tak nie będzie zawsze. Pomyśl.
2016-12-05 16:02
To porównaj zakres i koszt inwestycji jaką jest budowa tramwaju w centrum, a jaką zwiększenie częstotliwości kursowania linii 100 i ograniczenie ruchu kołowego dla stosownych służb i mieszkańców.
Jakby nie patrzeć linia tramwajowa jest rozwiązaniem niekorzystnym. Bardzo.
2016-12-04 12:33
Krok w dobrym kierunku ale to za mało - pomysł budowy Drogi Czerwonej musi w końcu umrzeć!
2016-12-04 12:41
Drogę Zieloną i Czerwoną trzeba wreszcie zacząć budować! Skończyć z głupimi śpiewkami, że im więcej będzie utrudnień w ruchu samochodowym tym będzie lepiej. Każde zachodnie miasto ma normalną siatkę drogową, kiedy my wreszcie będziemy taką mieli?
2016-12-04 13:00
Na prawdę chcesz poświęcić park na rzecz drogi zielonej? Przecież w tym mieście coraz mniej zieleni jest
2016-12-04 13:36
W tym mieście jest prawie sama zieleń i hektary przestrzeni. Poza tym ta droga jest po prostu potrzebna.
2016-12-04 14:04
Jest potrzebna, ale chyba tylko turystom i słoikom by w piątki mogli sprawniej wyjechać po zapasy..
2016-12-04 15:04
Potrzeba pojawiła sie po oddaniu do użytku tunelu (inwestycja na wskroś potrzebna z punktu widzenia rozwoju portu). Idealny przykład że nowe miejskie autostrady nie rozładowują korków tylko przenoszą je w inne miejsce.
Potrzeba pojawiła sie po oddaniu do użytku tunelu (inwestycja na wskroś potrzebna z punktu widzenia rozwoju portu). Idealny przykład że nowe miejskie autostrady nie rozładowują korków tylko przenoszą je w inne miejsce. PO zbudowaniu drogi zielonej korki przeniosą się na granice Sopotu i Gdańska. Wtedy pojawi cię ciśnienie na budowę tunelów pod pachołkiem oraz pod Sopotem i tak dalej.
2016-12-04 15:13
Skądś znam ten debilny zwrot o "miejskich autostradach", ciekawe skąd...
Jesteś strasznie odporny na wiedzę, bo w Gdańsku nie ma _żadnych_ autostrad, za to w wielu miastach na Zachodzie Europy są _prawdziwe_
Skądś znam ten debilny zwrot o "miejskich autostradach", ciekawe skąd...
Jesteś strasznie odporny na wiedzę, bo w Gdańsku nie ma _żadnych_ autostrad, za to w wielu miastach na Zachodzie Europy są _prawdziwe_ autostrady i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Namawia się tam kierowców na komunikację miejską, bo mają do zaoferowania metra, liczne szybkie linie szynowe i autobusowe.
A jaką masz w Gdańsku alternatywę dla całej masy ludzi? NIC, kompletnie NIC.
Tylko debilne, hipsterskie mrzonki o zagęszczaniu miasta i tworzeniu wielkiej komuny, w której nikt nie będzie chciał mieszkać, bo już dzisiaj ludzie uciekają z wielkich blokowisk.
2016-12-04 15:39
Raczej chcą mieszkać na dolnym tarasie tylko ceny nie za bardzo na to pozwalają. Więcej mieszkań = niższe ceny. Co do krajów Europejskich to jesteś w błędzie. Tak gdzie powstały drogi szybkiego ruchu w centrum teraz jest
Raczej chcą mieszkać na dolnym tarasie tylko ceny nie za bardzo na to pozwalają. Więcej mieszkań = niższe ceny. Co do krajów Europejskich to jesteś w błędzie. Tak gdzie powstały drogi szybkiego ruchu w centrum teraz jest duży problem (np Genua). Sięgając dalej za wielką wodę Boston ktory wepchnął ruch pod ziemię, San Francisco gdzie zlikwidowano główna estakade itd. Miami gdzie przekleństwem jest sieć drogowa, która dzieli miasto na lepsze i gorsze.
2016-12-04 15:47
Podajesz przykłady miast, które wyprzedzają nas w rozwoju o całe wieki. A jeżeli już podajesz przykłady zza wielkiej wody, to już w ogóle kula w płot. Tam sobie mogą zlikwidować kilka procent dróg, bo mają ich tak wiele,
Podajesz przykłady miast, które wyprzedzają nas w rozwoju o całe wieki. A jeżeli już podajesz przykłady zza wielkiej wody, to już w ogóle kula w płot. Tam sobie mogą zlikwidować kilka procent dróg, bo mają ich tak wiele, że prawie nikt tego nie zauważy. W Trójmieście nigdy nie osiągniemy tego co oni. Popatrz sobie na miasta w Niemczech, gdzie jadąc autostradą wjeżdżasz do miasta. Popatrz sobie na Hamburg, Monachium, Norymbergę, itp, itd.
2016-12-04 15:53
A Hamburg Monachium nas nie wyprzedzają o wieki? Raczej trzeba brać przykład z miast które przerabiał już motoryzacyjne szalenstwo
2016-12-04 15:59
Oczywiście, że nas wyprzedzają, tyle że w Niemczech nie ma żadnego szaleństwa, tam jest dobry przykład jak to wszystko powinno wyglądać.
A ślepa walka z samochodami do niczego nie prowadzi.
2016-12-04 16:12
Tu nie chodzi o walkę z samochodami tylko ślepe przeświadczenie że nowe drogi rozwiążą problem. Problemem jest zła polityka urbanistyczna która wypycha ludzi poza miasto. Dla mnie zupelnapomylkaa że z budżetu miasta (czyli mieszkańców) buduje się drogi dla mieszkańców gmin ościennych np. Słowackiego
2016-12-04 16:52
Bzdura. Kompletna bzdura.
Słowackiego jest drogą dla gdańszczan, a nie dla żadnych gmin ościennych. W jaki sposób korzystać z drogi obwodowej skoro nie ma jak do niej dojechać ani jak z niej zjechać? W jaki sposób
Bzdura. Kompletna bzdura.
Słowackiego jest drogą dla gdańszczan, a nie dla żadnych gmin ościennych. W jaki sposób korzystać z drogi obwodowej skoro nie ma jak do niej dojechać ani jak z niej zjechać? W jaki sposób dojechać do autostrady A1?
I nikt nikogo nie "wypycha poza miasto". Ludzie sami wybierają, gdzie wolą mieszkać i jak widać - dla wielu miasto samo w sobie nie jest żadną atrakcją.
2016-12-04 19:21
Myślenie rodem zza zachodniej granicy (Merkel w sprawie emigrantów). Najpierw zapraszamy (szerokie drogi do gmin ościennych) a potem zdziwienie że osoby uciekają z Gdańska na peryferia. A uciekają głównie osoby lepiej zarabiające i podatek pit zostawiają tam gdzie mieszkają.
2016-12-04 19:58
Skąd ty bierzesz te rewelacje? Sam wymyślasz takie głupoty, czy może jakieś Radio Maryja? Może coś bierzesz?
Tak się składa, że w Niemczech są doskonałe drogi, jest ich bardzo dużo i nikomu by nie przyszło do głowy, że drogi w mieście są dla jakichś "gmin ościennych" a nie dla własnych mieszkańców.
2016-12-04 20:49
2016-12-05 07:42
I to już dawno.
Cudze chwalisz, swojego nie znasz.
2016-12-04 20:50
Podaj prosze miasto o wielkosci Gdanska podawane za przyklad, gdzie buduje sie wiele drog eksterytorialnych, tuneli dla pieszych (oczywiscie dla ich bezpieczenstwa) i miasto rozwleka sie na przedmiescia.
Jeden przyklad.
2016-12-05 07:41
w Gdańsku nie ma żadnych "dróg eksterytorialnych" ani rozwlekłych przedmieść, to, że powstają nowe osiedla, to zwykły rozwój miasta na dostępnych terenach
2016-12-04 13:41
bo i tak i tak wszystko stanie w punktach węzłowych, a jedynie więcej ludzi zostanie zmuszonych do wyprowadzki z centrum
2016-12-04 14:59
dróg tam jest pod dostatkiem (grunwaldzka, rzczpospolitej). Może brakuje łącznika między Wyspiańskiego a Kliniczną (koło akademików)
2016-12-04 16:34
jest Grunwaldzka i Rzeczypospolitej, normalnie dróg bez liku, jak na pierwszej lepszej wiosce!
2016-12-05 17:14
Właśnie od 3 godzin obserwuję korek na granicy przymorze-zaspa. Tak jest codziennie.
2016-12-04 15:37
wyraźnie żyjesz w alternatywnej rzeczywistości, bo w całym Trójmieście nie kawałka drogi 2x4, a wszystkie szersze drogi w Gdańsku to możesz wymienić jednym tchem i policzyć na palcach jednej ręki, reszta to osiedlówki i dojazdy do osiedli
2016-12-04 20:54
albo jednego pasa przeznaczonego tylko dla rowerow.
Poza tym, czy musimy az tak bardzo wylaczyc wlasne mozgi i kserowac rozwiazania "z zachodu"?
Czy nie potrafimy zrozumiec, ze nie stac nas na
albo jednego pasa przeznaczonego tylko dla rowerow.
Poza tym, czy musimy az tak bardzo wylaczyc wlasne mozgi i kserowac rozwiazania "z zachodu"?
Czy nie potrafimy zrozumiec, ze nie stac nas na kilometry drog.
Kilka pytan:
1. Czy dzisiejsze drogi sa w dobrym stanie?
2. Czy stac nas na utrzymanie (takze zima) drog?
3. Czy jak zbudujemy ich wiecej, to nagle bedzie wiecej pieniedzy w budzecie? .
Czy miasto ma oplacac polepszenie zycia dla osob dojezdzajacych z gmin osciennych kosztem (finansowym i jakosci zycia) MIESZKANCOW?
Dla kogo jest miasto?
2016-12-05 07:46
I przestań opowiadać bzdury. Zupełnie, jakbyś porównywał Koluszki do Warszawy.
I przestań pieprzyć bzdury o "gminach ościennych", bo najwyraźniej masz kompleksy na tym punkcie.
Typowa pisowska mentalność - otoczyć się murem i ziać nienawiścią do przyjezdnych, bo nam zabiorom, zakorkujom...
2016-12-04 14:54
CO do drogi zielonej mam mieszane uczucia, ale stanowcze NIE dla drogi czerwonej i nie chodzi mi o to by na siłe wypchnąć ludzi do komunikacji miejskiej czy na rowery. To jest to po prostu marnotrawstwo miejsca. Teren
CO do drogi zielonej mam mieszane uczucia, ale stanowcze NIE dla drogi czerwonej i nie chodzi mi o to by na siłe wypchnąć ludzi do komunikacji miejskiej czy na rowery. To jest to po prostu marnotrawstwo miejsca. Teren zarezerwowany pod jej budowę jest najbardziej atrakcyjny pod względem inwestycji. Przykład Nowej Słowackiego czy tunelu pod Wisłą pokazał dobitnie że nowe drogi nie likwidują korków tylko przenoszą je w inne miejsce.
Innym aspektem jest utrzymywanie tej fikcji. Dzięki utrzymaniu tych planów zamiast realnych inwestycji mamy w tym miejscu ciąg garaży, ogródków działkowych, złomowisk i warsztatów rodem z PRL.
2016-12-04 15:40
Samo twierdzenie, że tunel pod Wisłą był po to, żeby likwidować korki, dyskwalifikuje cię jako poważnego dyskutanta.
Po prostu nie masz pojęcia o czym się wypowiadasz. Efekt klapek na oczach i odporności na wiedzę.
2016-12-04 19:56
To po co go wykopali? Jako pomnik Adamowicza? Dostęp do portu oczywiście ale jeżeli to jedyny powód to miasto nie powinno dołożyć do inwestycji ani grosza gospodarka morska to dziala rządowa a nie samorządowa.
2016-12-04 20:00
Dziecko, może skończ najpierw jakąś szkołę, poczytaj, posłuchaj mądrych ludzi.
Bo nie masz bladego pojęcia o tym, jak funkcjonuje gospodarka i jaki jest w niej przepływ kapitału oraz komu i na czym zależy.
2016-12-04 20:26
To wytłumacz. Tu chodzi o to że jak tunel ma wspierać tylko port to kasa nie powinna iść z miejskich pieniedzy tylko rzadowych
2016-12-05 07:48
Nie wytłumacz, tylko sobie najpierw poczytaj, np. o strukturze własnościowej portu oraz o źródłach wpływów do miejskiej kasy.
Google ci wyłączyli, czy jesteś tak ograniczony?
2016-12-05 08:16
Struktura własnościowa portu:
Skarb Państwa - 95,38%
Gmina Gdańsk - 2,32%
To chyba wystarczy dla przedmówcy i pokazuje poziom jego wiedzy
2016-12-05 13:38
Boszzzz... Znalazłeś cyferki, ale już wniosków nie potrafisz z tego wyciągnąć? Jeżeli masz w czymś jedną, czy dwie akcje, to już ci kompletnie nie zależy na efekcie ekonomicznym?
Czy ty choć skończyłeś gimnazjum?
PS. poczytaj (ale ze zrozumieniem) jeszcze o podatkach
2016-12-05 15:50
Przychody z CIT dla miasta to ok 3% więc argument raczej nietrafiony. szukaj dalej błyskotliwych argumentów I pogrążaj się dalej :). Reasumując ten wątek dyskusja zaczęła się od tego że wg przedmówcy nie miał na celu
Przychody z CIT dla miasta to ok 3% więc argument raczej nietrafiony. szukaj dalej błyskotliwych argumentów I pogrążaj się dalej :). Reasumując ten wątek dyskusja zaczęła się od tego że wg przedmówcy nie miał na celu likwidacji korków. Więc pytam się po co? Nie neguję jego zasadności ale przytaczane argumenty są delikatnie mówiąc ciekawe. Czekam na dalsze rewelacje.
2016-12-05 18:52
Podziwiam wasze samozadowolenie ze swojej kompletnej indolencji.
Chciałbym mieć te "marne" kilka procent.
Jeżeli inwestycja w port wg. was nie rozwija tego miasta i nie zwiększa jego dochodów, to na czym wg.
Podziwiam wasze samozadowolenie ze swojej kompletnej indolencji.
Chciałbym mieć te "marne" kilka procent.
Jeżeli inwestycja w port wg. was nie rozwija tego miasta i nie zwiększa jego dochodów, to na czym wg. was to miasto zarabia?
Na turystach? A może na studentach?
Podajcie mi jakieś "błyskotliwe" możliwości lepszego inwestowania niż w takie oczywiste inwestycje jak przemysł.
2016-12-05 19:56
Co do dochodów miasta zajrzyj sobie na urzędu miasta zamiast snuć teorie i gierkowskie teorie gospodarcze. Ta tak w ogole to miasto nie zarabia każda instytucja publiczna tylko dystrybuuje środki. Aby komuś mogło dać na samym początku musi komuś zabrać
2016-12-05 20:44
Tu nie chodzi czy rozwija port czy nie. Jeżeli miał być to jedyny cel tej inwestycji to kasa nie powinna pochodzić z kasy miasta. Prawie każda inwestycja przynosi jakieś korzyści tylko nie każda ma uzasadnienie ekonomiczne. Np lotnisko w Gdyni też wygenerowaloby jakiś przychód ale pojawia się pytanie jakim kosztem
2016-12-04 16:52
i nie jest to żadna ironia.
Coraz więcej ludzi dochodzi do wniosku, że najlepszym pojazdem do poruszania się po Trójmieście jest rower wspomagany elektrycznie.
Pierwszy krok to poprawa
i nie jest to żadna ironia.
Coraz więcej ludzi dochodzi do wniosku, że najlepszym pojazdem do poruszania się po Trójmieście jest rower wspomagany elektrycznie.
Pierwszy krok to poprawa dostępności przystanku SKM Gdańsk - Oliwa od strony ulicy Droszyńskiego/ Śląskiej.
Wiele problemów daje się rozwiązać promując autobusy z napędem elektrycznym na buspasach, bez konieczności tworzenia wydzielonych torowisk.
Zamiar budowy tramwaju w tunelu pod Motławą to pomysł o bardzo dużych kosztach i niskiej produktywności.
2016-12-04 17:13
Grunwaldzka i Rzeczypospolitej - Chłopska. Lepiej i 20 razy taniej jest tam poprawiać standard, tworzyć dwustronność dróg rowerowych niż budować coś co nie wniesie niczego więcej a będzie kosztować dziesiątki mln
2016-12-05 18:26
Wszelkie inne niż samochód środki transportu
2016-12-04 17:23
Dla 99% ludzi poruszających się po Trójmieście rower nie jest żadną realną alternatywą. To jest tylko uzupełnienie, opcja, kiedy jest ładna pogoda i nie musisz jechać 20-30km w jedną stronę.
Rower to trochę jak
Dla 99% ludzi poruszających się po Trójmieście rower nie jest żadną realną alternatywą. To jest tylko uzupełnienie, opcja, kiedy jest ładna pogoda i nie musisz jechać 20-30km w jedną stronę.
Rower to trochę jak energetyka wiatrowa, która sama w sobie nigdy nie zastąpi konwencjonalnych elektrowni, a wiatraki są tylko uzupełnieniem rynku energii.
2016-12-04 20:56
Poza tym, jesli ktos jezdzi taki kawal, to powinien miec mozliwosc dojazdu do P&R i przesiadki na pociag, a potem wynajecie roweru miejskiego i dojechanie ostatniego kilometra rowerem publicznym.
Wiem, bo
Poza tym, jesli ktos jezdzi taki kawal, to powinien miec mozliwosc dojazdu do P&R i przesiadki na pociag, a potem wynajecie roweru miejskiego i dojechanie ostatniego kilometra rowerem publicznym.
Wiem, bo tak wlasnie korzystam w Londynie. Tak, rower sam z siebie nie rozwiaze wszystkich problemow. Samochod takze. Nalezy myslec o komunikacji calosciowo.
2016-12-05 11:28
O New Delhi też masz wyrobione zdanie?
2016-12-05 17:15
Londyn jest w porównaniu do gdańska płaski. Ile osób jeździ z wrzeszczą na morenę?
2016-12-04 16:37
A bez Drogi Czerwonej udusi się Wrzeszcz i Oliwa! Grunwaldzka się zatyka
- to chyba nie nowina?
2016-12-04 16:55
Budowa kolejnych dróg nie zmniejsza korków.
Ruchem można zarządzać, żadne inwestycje drogowe nie zmniejszą korków na głównych arteriach!
Teza sprawdzona w wielu miastach świata, zwłaszcza w USA na środkowym zachodzie (por. Los Angeles czy Houston).
2016-12-04 17:28
pooglądałeś sobie obrazki w internetach, ale do końca nie rozumiesz ich treści
Jeżeli masz milion dróg, to budowa milion + 1 nic nie da. Ale jeżeli masz 2 drogi (słownie dwie, no dobra, może trzy) to budowa
pooglądałeś sobie obrazki w internetach, ale do końca nie rozumiesz ich treści
Jeżeli masz milion dróg, to budowa milion + 1 nic nie da. Ale jeżeli masz 2 drogi (słownie dwie, no dobra, może trzy) to budowa drugiej, trzeciej czy czwartej zawsze jest znaczącą różnicą.
A powtarzanie bzdur o tym, że u nas będzie jak w USA jest tak głupie, jak opowiadanie, że zaraz wyląduje tu UFO.
2016-12-05 08:44
Ruch i tak będzie się koncentrował w niewielu punktach, np. centrum biznesu Oliwa. Co ci da budowa drogi czerwonej jak tak czy inaczej to Grunwaldzka będzie się blokować, korek się rozciągnie i stanie cała reszta.
Ruch i tak będzie się koncentrował w niewielu punktach, np. centrum biznesu Oliwa. Co ci da budowa drogi czerwonej jak tak czy inaczej to Grunwaldzka będzie się blokować, korek się rozciągnie i stanie cała reszta.
Warto porównywać się do USA bo jak widzisz nawet posiadanie miliona dróg nie zapobiega korkom. Taki Nowy York stoi permanentnie. Nie ma co porównywać się do małych mieścin w stanach bo tam do sklepu musisz jechać 40 minut po bułki.
2016-12-05 18:59
Jezu, czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Przecież piszę, że Gdańsk nigdy nie będzie miał miliona dróg. Ale budowa jakiejkolwiek alternatywy jest na miarę być albo nie być - choćby problem trójmiejskiej obwodnicy,
Jezu, czy ty potrafisz czytać ze zrozumieniem? Przecież piszę, że Gdańsk nigdy nie będzie miał miliona dróg. Ale budowa jakiejkolwiek alternatywy jest na miarę być albo nie być - choćby problem trójmiejskiej obwodnicy, gdzie głupia stłuczka paraliżuje całe miasto.
Dróg nie buduje się po to, żeby nie było korków.
Ten idiotyczny argument słyszę na okrągło, najczęściej z ust ludzi, którzy wcale w tych korkach nie stoją, a oni na korki najbardziej narzekają i to jest dla nich koronny argument.
Drogi buduje się po to, żeby można było w ogóle gdzieś dojechać.
Niech mi ktoś poda przykład normalnego miasta (gdziekolwiek), z tyloma mieszkańcami co Gdańsk, gdzie jest tak mało kilometrów dróg.
2016-12-05 11:23
nowego od 1973 roku
2016-12-04 19:12
:) od lat te dzielnice mają tyle samo mieszkańców. Korki powodują mieszkańcy innych dzielnic ale ruch tranzytowy bardziej puscilbym droga Zielona lub rozbudowana obwodnica a nie przez centrum Wrzeszcza.
2016-12-04 19:32
Zabawne. Patrzysz na samochód i od razu wiesz, że gość jest z innej dzielnicy.
Masz bazę danych z numerami rejestracyjnymi w głowie?
Popatrz sobie na stare osiedla typu Zaspa, Przymorze, Żabianka. Kiedyś były
Zabawne. Patrzysz na samochód i od razu wiesz, że gość jest z innej dzielnicy.
Masz bazę danych z numerami rejestracyjnymi w głowie?
Popatrz sobie na stare osiedla typu Zaspa, Przymorze, Żabianka. Kiedyś były tam małe parkingi na kilkanaście samochodów. Teraz samochody stoją tam wszędzie i jeszcze brak miejsc parkingowych.
Dlatego nie opowiadaj bajek o "korkach, które powodują mieszkańcy innych dzielnic".....
2016-12-04 20:20
Wystarczy zobaczyć jakie rejestrację pojawiają się na głównych arteriach gka,gda,gpu,gwe itd
2016-12-05 19:01
Z d*py argument, na prawdę żenujący z uwagi na elementarny brak wiedzy.
No i co? Mało to jest samochodów rejestrowanych w Sopocie czy w Wejherowie, które jeżdżą po Gdańsku?
2016-12-05 08:46
a w nowych budynkach mieszkają duchy czy stoją puste?
Przymorze rozbudowywuje się w zawrotnym tempie, 3 żagle, 4 oceany, teraz powstają 3 kolejne 17-piętrowce.
To że coraz mniej ludzi jest zameldowanych o niczym nie świadczy.
2016-12-05 17:59
a wielka płyta sie wyludnia
2016-12-05 11:17
interes mają developerzy, ale Miasto stanie w jednym spazmatycznym korku.
Czerwona droga została zaplanowana zgodnie z rozsądkiem wiele lat temu i w Gdańsku nie ma alternatywy dla tego rezerwowego ciągu komunikacyjnego
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.