2020-10-13 08:07
z jednej strony godziny dla seniorów (60+) bo nie mogą spotykać młodszych, a z drugiej nauczyciele często też 60+, którzy mogą przebywać z 30 uczniami przez 6 godzin dziennie na powierzchni dużo mniejszej niż sklep !!!
2020-10-13 08:23
A czy tylko nauczyciele po 60 pracują? Halo, puk, puk są też inne grupy zawodowe, które chodzą normalnie do pracy a też mogły by pracować zdalnie. Jakoś nimi się nikt nie martwi. Natomiast akurat ta zdalna nauka nie bardzo wam wychodzi. To jest fikcja nauczania, zwykłe zadawanie zadań a nie prowadzenie lekcji.
2020-10-13 08:58
jakie grupy spędzają w pracy po kilka godzin z kilkudziesięcioma obcymi osobami na zamkniętej powierzchni 100m2 ?
2020-10-13 09:52
2020-10-14 15:25
Jeśli uczę np. matematyki, to mam kontakt z 3-4 różnymi klasami, ale jeśli uczę przedmiotu, dla którego grafik zajęć przewiduje tylko 1 godzinę w tygodniu, aby wypracować pensum, muszę się spotkać z 18 różnymi klasami. Łatwo obliczyć, że to lekko licząc około 500-600 osób.
2020-10-13 10:54
Konduktorzy w pociągach
2020-10-13 20:19
Pracownicy stoczni.
2020-10-16 14:30
Kierowcy komunikacji, PKS ...
2020-10-19 10:19
2020-10-13 08:47
Wiemy kto siedzi na stołkach
2020-10-13 08:49
2020-10-13 11:23
Za likwidację fizyczną szkół:
szkoła + bursa szkolna przy ul. Lastadia,
szkoła na ul. Kartuskiej 32,
szkoła przy ul. Wrzeszczańskiej.
Pewnie zlikwidowali jeszcze kilka szkół o których nie
Za likwidację fizyczną szkół:
szkoła + bursa szkolna przy ul. Lastadia,
szkoła na ul. Kartuskiej 32,
szkoła przy ul. Wrzeszczańskiej.
Pewnie zlikwidowali jeszcze kilka szkół o których nie wiem.
Akurat w tych miejscach to nie Kaczyński stawia sobie biurowce a w każdej z tych szkół powstał lub powstaje biurowiec dla urzędników z Gdańska.
2020-10-13 12:54
Tylko że w tych rejonach dzieci nie ma i jeszcze to że gimnazja zlikwidował PIS a nie PO.
2020-10-13 15:28
I to PiS kazał przerabiać gimnazja na biurowce.
Tak naprawdę bardzo dużo zależy od władz samorządowych. A w Polsce nie tylko w Gdańsku samorząd zamiast szkołami, chodnikami, zielenią miejską i stanem wodociągów interesuje się polityką.
2020-10-14 09:17
Jak sie zasadził świety od deweloperów na sp27 szkoła miała komplet dzieci i świetne wyniki. Ale tłusciutkie łapki liczyły na miejscówkę we Wrzeszczu. Na szczęscie tu chciwe zapędy powstrzymali rodzice i kadra
2020-10-19 10:22
dwie pozostałe szkoły na Siedlacach pękają w szwach i jest dwuzmianówka.
Rada dzielnicy wnioskowała o przywrócenie budynku na cele edukacyjne - będzie kolejny urząd......a to była szkoła z Orlikiem , świeżo po remoncie....niedawno burzyli zaplecze sportowe szkoły.
2020-10-13 15:22
ale zasady antycovidowe ustala raczej rząd a nie ten kto siedzi w Gdańsku na stołku ... a rządzi (niestety) Jarek z PiS.
2020-10-13 09:09
6 godzin dziennie to 30 godzin w tygodniu. Nie znam nauczyciela, który by tyle pracował.
2020-10-13 09:22
W sezonie infekcyjnym coraz więcej tak pracuje. Dyrektorzy nie mogą przejść na tryb hybrydowy więc nauczyciele chodzą na zastępstwa za licznych nieobecnych.
2020-10-13 18:57
Pracuję 36 godzin (wliczając w to bezpłatne zajęcia dodatkowe). Nie jestem wyjątkiem.
2020-10-13 20:11
Która szkoła publiczna podczas pandemii organizuje zajęcia dodatkowe dla dzieci? Albo które szkoły skoro nie jesteś wyjątkiem.
2020-10-13 20:21
Nasza szkoła państwowa ma wiele zajęć dodatkowych, od kółka matematycznego, po szachy na zajęciach sportowych kończąc
2020-10-13 20:33
Która to szkoła? I czy te zajęcia dodatkowe nie są w ramach godzin do dyspozycji dyrektora, bo wtedy nauczyciele otrzymują za nie wynagrodzenie. Chociaż jakbym ja był dyrektorem szkoły to bym przesunął je na kolejny rok, bo te ilości godzin są rozliczane na etapy nauczania a nie w ciągu roku (bodajże 3 godziny w I etapie i 4 godziny w II etapie).
2020-10-14 12:23
To szkoła baletowa? Bo zdaje mi się, że szkół państwowych poza nielicznym wyjątkami już nie ma. W zasadzie wszystkie są prowadzone przez samorząd.
2020-10-13 11:22
bałagan nie PISowski ani POowski nie mieszaj polityki.
2020-10-14 14:44
rozumiem że Ty bys to lepiej rozwiazał :) i to jeszcze ten glupawy komentarz zyskal 134 polubienie ehh
2020-10-13 08:11
Dzieci musza chodzić do szkoły , uczyc się umieć kontakt z rówieśnikami . Media tylko straszą i nakręcają panikę . Niestety ludzie umierają i to często młodzi , ale nie tylko na covid. Jak ktoś mlody umiera np. na raka
Dzieci musza chodzić do szkoły , uczyc się umieć kontakt z rówieśnikami . Media tylko straszą i nakręcają panikę . Niestety ludzie umierają i to często młodzi , ale nie tylko na covid. Jak ktoś mlody umiera np. na raka albo inna chorobę genetyczna. czy immunologiczna , to w tv już o tym nie mówią . Wirusy były , są i będą , a teraz czas już zacząć żyć normalnie. Mediom również to polecam.
2020-10-13 08:18
Słyszałaś o cholerze, czarnej ospie itd.. gdy nie było leku ? Jak wyglądał świat ?
2020-10-13 08:58
Z taką uwagą, że to była czarna ospa a nie koronawirus. Jeżeli dzieci nie pójdą do szkoły to kasjerki nie pójdą do pracy w supermarkecie, bo będą musiały zaopiekować się dziećmi. I gdzie kupisz wtedy chleb i mleko?
Nie twierdzę, że koronawirus to spisek a maseczki to zamach na swobody obywatelskie.
2020-10-13 09:01
większość dzieci sama zostaje w domu - wystarczy na zdalny tryb przejść w klasach od piątej w górę. a w tych młodszych zmniejszyć liczbę dzieci i czas nauki.
2020-10-13 10:33
Mój syn ma w tym roku egzamin ósmoklasisty i nie będzie się uczył zdalnie !!!!!
2020-10-13 11:04
no i w czym problem - moja córka miała w tym roku i jakoś napisała i dostała się do dobrego liceum, jej koledzy i koleżanki też. To rodzice szukają problemów tam gdzie ich nie ma.
2020-10-13 11:15
Do połowy marca, to córka była praktycznie prawie przygotowana do egzaminu, gdyż miał być w kwietniu. A teraz dzieci maja zaległości z zeszłego roku z 7 klasy i jak teraz zamkną , to nie widzę tego w pozytywach. Nie ma mowy żeby zamkneli szkoły . A na grypę tez będzie się pani teraz co roku izolować na pare miesięcy ?
2020-10-13 11:23
Większość szkół i nauczycieli jest w o wiele większym stopniu przygotowana do prowadzenia nauki zdalnej niż na wiosnę, kiedy to miało miejsce praktycznie z dnia na dzień. Sprawdzone na przykładzie klas na kwarantannach.
2020-10-13 11:42
Kogo obchodzi egzamin twoich bachorów w obliczu zagrożenia życia. Nie zbliżaj się do ludzi. Ja nie mam zamiaru zarazić się tym je...nym wirusem i wylądować z niewydolnością oddechową, bo ty chcesz aby twoje bachory dobrze zdały do liceum. Mam nadzieję, że nauczyciele wezmą masowo zwolnienia. Pzdr
2020-10-13 11:47
A innym normalnym daj żyć !
2020-10-13 12:38
Gdy wytnie ci płuco zamiast nerki to zrozumiesz dlaczego zdalna nauka nie spełnia swojego zadania.
2020-10-13 13:11
to że ty nie uczyłeś się zdalnie nie znaczy, że inni się nie nauczą. Większośc wykładów juz dawno odbywa się zdalnie na całym świecie. Pewnie że laboratoria czy staże to co innego. Ale nauka w szkołach nie wybiega poza zeszyt tablicę i mówcę.
2020-10-13 11:47
wystarczy że Ty trafisz na kwarantannę, to Twoje dziecko nie będzie miało lekcji w ogóle. Cała klasa będzie na lekcjach w szkole a on sam z Tobą w domu. Tak właśnie wygląda organizacja pracy stworzona przez MEN. Jeśli
wystarczy że Ty trafisz na kwarantannę, to Twoje dziecko nie będzie miało lekcji w ogóle. Cała klasa będzie na lekcjach w szkole a on sam z Tobą w domu. Tak właśnie wygląda organizacja pracy stworzona przez MEN. Jeśli masz dwójkę lub więcej dzieci to tylko to które ma kwarantannę całą klasą ma zdalne lekcje. te które mają ją dlatego, że mieszkają razem są zdane same na siebie.
2020-10-13 14:22
jeszcze tydzien lub dwa i bedzie się uczył sam z książki
2020-10-13 20:02
zdała idealnie...bo zrobiła więcej i to dużo niż w szkole, a to akurat było na egzaminie...
2020-10-13 22:31
będzie, będzie... kwestia czasu...
2020-10-13 10:21
Szkoły były zamknięte 3,5 miesiąca i jakoś wszystkie markety, biedry i lidle były otwarte. Co lepsze pracowały jeszcze dłużej a nawet całą dobę . I jakoś każdy mógł zrobić zakupy, z głodu nie umarł
2020-10-13 10:34
2020-10-13 12:07
Nie mam nic przeciwko otwartym szkołom, moje dzieci też chodzą i żyją. Mówię tylko, że jeśli nawet zamkną to argument, że kasjerek nie będzie i sklepy pozamykają nie przemawia do mnie, bo to nie prawda.
2020-10-13 10:49
Jeżeli nikt nie umarł w sklepie to w szkole też nie umrze. Chyba, że Twoim zdaniem kasjerki mają konsekrowane ręce, które chronią przed zarażeniem.
2020-10-13 14:32
31 latek i 43latka bez chorób "innych"
2020-10-13 20:09
Z czego jeden zakaził się na weselu a drugi diabli wiedzą gdzie.
2020-10-13 21:50
Nikt nie wie, czy nie miał problemu z sercem albo układem naczyniowym albo ukrytego raka ? A teraz jest nagonka na szkoły , wiec wiadomo, ze media będą wyszukiwać takich covidowych przypadków . W zeszłym roku umarła na grypę mała dziewczynka- tylko o tym już nikt nie pamięta . Nikt wtedy nie mówił o zamykaniu szkół .
2020-10-19 10:40
skąd pomysł że nagle mają umierać w szkole czy w sklepie ?
Popadacie w skrajność ..
2020-10-13 20:00
2020-10-13 20:23
Nie tylko one są w takiej sytuacji.
2020-10-13 11:38
Trzeba chronić swoje życie. Kup sobie mąki i upiecz chleb, a nie chcesz narażać wszystkich innych oprócz siebie i swoje bachory. Nikogo nie interesują.
2020-10-16 14:05
Weź mnie nie osłabiaj swoim tokiem rozumowania ... Dzieci chodzą do szkoły żebyś ty mógł kupić chleb i mleko ?
Kiedyś było "Społem" kilkanaście na Gdańsk i ludzie żyli. Teraz na każdym zakręcie Ropucha, Stonka itp.. Jak kilka padnie to tylko z pożytkiem dla małego biznesu.
2020-10-13 11:34
Ten wirus jest okropny. Narażacie nauczycieli i ich rodziny. Nauczyciele powinni brać masowe zwolnienia. Dzisiejsze dzieci to i tak pokolenie stracone. Egoiści mający wygórowane mniemanie o sobie
2020-10-13 12:03
Popieram! Szkoly musza pozostac otwarte. W wielu krajach szkoly byly otwarte juz w kwietniu i w maju. U nas ten cyrk trwal zdecydowanie za dlugo i szkody sa nieodwracalne.
To byla jedna z najgorszych decyzji rzadu
Popieram! Szkoly musza pozostac otwarte. W wielu krajach szkoly byly otwarte juz w kwietniu i w maju. U nas ten cyrk trwal zdecydowanie za dlugo i szkody sa nieodwracalne.
To byla jedna z najgorszych decyzji rzadu i kompletny brak odpowiedzialnosci.
Wesela moga sie odbywac a dzieci nie moglyby sie uczyc i rozwijac?
Skandaliczne zachowanie mediow i nakrecanie paniki wsrod ludzi.
2020-10-13 21:54
Chyba ktoś się tobą powinien zainteresować .
2020-10-14 11:21
2020-10-13 14:25
szkoły pozamykać? na zdalnym dziecko siedzi przed monitorem, ma wyłączony głos i w czasie lekcji gra na komputerze. Jako rodzic chodząc do pracy nie jestem w stanie przypilnować jak syn zachowuję się w czasie zdalnej nauki.
a dzieci i tak będą spotykać się popołudniami,chodzić na zajęcia pozalekcyjne.
2020-10-13 19:42
2020-10-13 21:56
2020-10-15 17:07
Takiego będziesz miał dorosłego. Dziecku już przed rozpoczęciem szkoły tłumaczy się, czym jest obowiązek. I konsekwentnie przestrzega się zasady: najpierw nauka, potem przyjemność.
2020-10-14 12:37
Brawo.Ma Pani racje w 100% natomiast są wśród nas osoby(wiele)ktore oglądają media i maja wyprany mózg!
2020-10-15 07:26
Jedz do szpitali i zobacz normalność durna babo.
2020-10-13 08:16
"Każdy może być chory bezobjawowo i zarażać"
Dzięki tak postawionej tezie nigdy z tego nie wyjdziemy bo o to w tym chodzi.
Jak za Stalina, że każdy może być wrogiem ludu i każdy jest podejrzany o spisek. Wypisz wymaluj ta sama taktyka i stalinowskie czerwone myślenie.
2020-10-13 10:30
Do końca życia będziemy siedzieć w zamknięciu ?!
2020-10-13 10:49
i pochodne choroby górnych dróg oddechowych.
Udajemy teraz, że jesteśmy zaskoczeni i że nigdy do tej pory nie nie było czegoś takiego?
Tylko żę nikt się nie bawił w mazanie ludzi i testy o wątpliwej
i pochodne choroby górnych dróg oddechowych.
Udajemy teraz, że jesteśmy zaskoczeni i że nigdy do tej pory nie nie było czegoś takiego?
Tylko żę nikt się nie bawił w mazanie ludzi i testy o wątpliwej wiarygodności wykazujace co najwyżej kontakt organizmu z patogenem niż same zachorowanie. Co roku chorowało w Polsce ok 3,5 mln ludzi na tzw grypę. Zapewne kilkanaście milionów miało też wtedy kontakt z wirusem i gdyby robić im wtedy testy pcr pod kątem śladów wirusa grypy, to można było takie pandemie co roku ogłaszać.
2020-10-13 11:12
Cieszę się , ze są jeszcze ludzie myślący , umiejący łączyć fakty i wyciągać wnioski:) Oby inni również to zrozumieli.
2020-10-13 08:25
Szkoły już dawno powinny być zamknięte, tryb nauki zdalnej obowiązkowy!!
Tak jak praca zdalna powinna zacząć funkcjonować w wiekszosci firm Tylko nie odpowiedzialni pracodawcy oraz dyrektorzy szkol decyzja sie
Szkoły już dawno powinny być zamknięte, tryb nauki zdalnej obowiązkowy!!
Tak jak praca zdalna powinna zacząć funkcjonować w wiekszosci firm Tylko nie odpowiedzialni pracodawcy oraz dyrektorzy szkol decyzja sie zapędzać do biur, zakładów pracy czy szkol
Do czego to co w tej chwili jest ma zmierzać ze zabraknie miejsc w szpitalach czy bedzie pandemia trwala w nieskonczonosc i za chwile wszyscy swieta spedzimy w izolacji od wlasnych rodzin?
2020-10-13 08:44
Nie każdy pracuje w biurze przy komputerze, który może przenieść do domu. Magazynier też ma przejść na prace zdalną? Może pielęgniarka też pójdzie? Kto się ma dziećmi opiekować w domu? Dzieci powinny mieć kontakt z rówieśnikami. Zamykając je cyfrowej klatce stworzymy odsocjalizowane jednostki
2020-10-13 09:48
Masz rację, dla pracujących inaczej niż zdalnie to duży problem. Dlatego należałoby rozważyć opcję, że młodsze dzieci zostają w szkole, a starsze na zdalnym lub hybrydowym. Coraz więcej rodzin jest na kwarantannie- to oznacza, że rodzice też nie mogą iść do pracy, na zakupy, o zagrożeniu zachorowaniem już nawet nie wspominając.
2020-10-13 17:25
Przy zdalnej pracy tez trudno pogodzic prace i nauke dziecka. Pewnie pol biedy jesli uczy sie samo, ale akurat moje wymaga duzo uwagi. Mam wtedy wybierac czy pracowac i zaniedbac dziecko czy moze postawic na dziecko i wyleciec z pracy?
2020-10-19 11:20
nie mówię ,że to łatwe ...mam 3 dzieci w różnym wieku, jestem samotną matką pracującą zdalnie ...i tak wstawałam nie raz o 4 nad ranem aby do 7 -8 popracować w ciszy nad bardziej złożonymi tematami, a potem kilka godzin
nie mówię ,że to łatwe ...mam 3 dzieci w różnym wieku, jestem samotną matką pracującą zdalnie ...i tak wstawałam nie raz o 4 nad ranem aby do 7 -8 popracować w ciszy nad bardziej złożonymi tematami, a potem kilka godzin pracowałam wspierając dzieci w edukacji, pilnując aby nie grały podczas lekcji itp. ..gdy skończyły , wychodziły na godzinkę z psem przez co zyskiwałam kolejną godzinę ciszy ...i tak kilka miesięcy minęło.
Teraz też mam jedno dziecko na zdalnych bo kwarantanny itp. w szkole ..
Moje wnioski są proste : można- trzeba chęci , otwartości względem dzieci że ich zaangażowanie jest tutaj kluczowe i trzeba dużo cierpliwości i poświęcenia. Po prostu wielu rodziców woli iść na łatwiznę i wysłać dzieci do szkoły.
A ponieważ nie wszyscy mogą pracować zdalnie to uważam ,że powinna być rekomendacja aby ci co mogą zostawili dzieci w domu lub aby dzieci chodziły co drugi tydzień do szkoły/co drugi tydzień miały lekcje w szkole. W ten sposób skupiska dzieci w szkole byłyby mniejsze i mniejsze prawdopodobieństwo zakażenia.
Wykluczyć zakażenia się nie da ,ale można je minimalizować zamiast popadać w skrajność.
2020-10-13 08:52
dyrektor szkoły nie może przejść na tryb zdalny bez zgody Sanepidu !!
2020-10-13 12:51
Pewnie pod presją kadry i niektórych rodziców jakby mogli, to dawno by już przeszli na zdalne.
2020-10-13 08:58
Szykuje się pokolenie ciężkonogich obywateli, łatwych do urobienia. Brawo pis!
2020-10-13 09:04
A dlaczego? WHO stwierdziło, że jednak korona mniej groźna od grypy, jakoś w sezonie grypowym wszystko latami działało normalnie, więc po co się nakręcać i siać strach?
2020-10-13 11:08
Władze wszystkich państw manipulują statystykami dla swoich celów . Bawią się naszymi emocjami i sprawdzają nasza cierpliwość i ile możemy wytrzymać w reżimie .
2020-10-13 10:31
A od szkół wara!!!!
2020-10-13 10:39
normalnych ludzi...
Zamknąć wszystko i wszędzie, jakie to proste i genialne... 0 - 1.
2020-10-13 17:23
OK, ale w takim razie szkoly do likwidacji a ja poprosze zwrot kasy pobranej w formie podatkow na szkoly zebym mial kase na prywatna szkole. Ewentualnie niech mi panstwo zafunduje dodatkowy pokoj w mieszkaniu i nauczyciela.
2020-10-13 19:05
Nie ma sprawy, już zwracamy kasę i zaraz odbudujemy pokój .
2020-10-13 08:26
Przynajmniej tam ktoś odrobinę myśli...
2020-10-13 09:53
mamy na dwa lata zamknąć szkoły?
2020-10-13 11:58
Powtarzam: nie mam zamiaru się zarazić tym wirusem, bo chcecie się pozbyć dzieci z domu. To niebezpieczny wirus. Jego przebieg jest często śmiertelny! Umierasz w niewyobrażalnych mękach, a wy pier...icie o bachorach. Niech siedzą w domach i grają ps4. Tylko to potrafią
2020-10-13 12:32
Więc twoja opinia nikogo nie interesuje. Ludzie giną w wypadkach drogowych, często dogorywajac w męczarniach i co? Twoim tokiem rozumowania powinniśmy zamknąć drogi?
2020-10-14 09:35
Zabunkruj sie na dwa lata i daj reszcie zyc. Wirus i tak bedzie i tak.
2020-10-14 09:32
Tam to jest zwykla polityka. Dwie partie sie kloca i partia rzadzaca robi propagandowy pokaz sily. To nie ma zadnego zwiazku z dobrem dzieci czy doroslych. Dbaja tylko o wlasny tylek
2020-10-13 08:27
Ta.. dzieciak zaostrzony po pas,a matka twierdzi, że to alergia.
2020-10-13 09:53
ludzie nie przeżywajcie tak każdego kaszlnięcia
2020-10-13 20:28
Ale za byle kichnięcie nie chcą dzieciaków wpuszczać do szkoły czy przedszkola.
2020-10-13 08:33
2020-10-15 17:11
Sugeruję wirtualne guwernantki.
2020-10-13 08:46
Szkoda dzieci
2020-10-13 09:02
Czego szkoda, krzywda im się dzieje, ze żyją w miarę normalnie?
2020-10-13 09:54
dzieci jeśli chorują to bezobjawowo na covida.
Poza tym już szkoły były zamknięte i dzieciaki potrzebują kontaktu z rówieśnikami.
2020-10-15 07:26
2020-10-13 10:30
Kategoryczne stawianie sprawy, uważam za nieprzemyślane co do szerszych konsekwencji, względnie wpisy "gimnazjalisty", który już się zmęczył w miarę normalną szkołą...
2020-10-13 19:42
2020-10-13 09:27
"Decyzję w sprawie przejścia na inny tryb pracy niż stacjonarny podejmuje powiatowa jednostka sanepidu na wniosek dyrekcji placówki po uzgodnieniu z organem prowadzącym (samorządem)." Wreszcie prawdziwe stwierdzenie, a nie - jak informowało i nadal informuje wiele portali- że to decyzja dyrektorów. Dyrektor może jedynie zawnioskować.
2020-10-13 10:41
Tak dyrektor szkoły może tylko wnioskować. Boiska szkolne mogą być zamknięte decyzją dyrektora szkoły i od kilku lat są w Gdańsku zamknięte. Gdyby szkoły mogły być zamykane decyzją dyrektora też od kilku lat byłyby zamknięte żeby się nie zniszczyły.
2020-10-13 09:31
Zaświadczenia o alergii są nic nie warte, bo lekarz nie wie, czy dziecko, mimo swojej alergii, nie złapie następnego dnia wirusa.
Poza tym takie wizyty u lekarza - PO ZAŚWIADCZENIE O alergii - korkują system służby zdrowia. Do większości przychodni CUDEM tylko można się dodzwonić!
2020-10-13 09:57
To wyleczcie tę alergię, trudno, żeby człowiek ciągle miał katar i tak żył.
2020-10-13 20:31
My próbujemy. Od roku dostać się do szpitala na Polankach. Pierwsza wizyta po kilku miesiącach czekania miała być w marcu. No i wiadomo jak to się skończyło. Mieli zadzwonić.... Nie doczekaliśmy się. Teraz zapisani na za
My próbujemy. Od roku dostać się do szpitala na Polankach. Pierwsza wizyta po kilku miesiącach czekania miała być w marcu. No i wiadomo jak to się skończyło. Mieli zadzwonić.... Nie doczekaliśmy się. Teraz zapisani na za 2 tygodnie. Pewnie odwołają. A i tak badań nie wykonują w przychodni. Trzeba położyć się na kilka dni do szpitala czyli znowu czekanie. W 2 lata się wyrobimy?
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.