2020-10-19 09:53
Pół roku na zaplanowanie czegokolwiek, a teraz nawet nie można powiedzieć "Polak mądry po szkodzie", bo jeszcze o żadne światłe pomysły nie zostały przedstawione, ani tym bardziej wprowadzone w życie.
2020-10-19 10:42
bo nie nosimy kagańców na ulicach!
Nasza wina, że chorujemy i że są wirusy i bakterie.
Za to, co już wydano na lockdown, tarcze, bony turystyczne, zasiłki, postojowe itp. można by zbudować drugą służbę
bo nie nosimy kagańców na ulicach!
Nasza wina, że chorujemy i że są wirusy i bakterie.
Za to, co już wydano na lockdown, tarcze, bony turystyczne, zasiłki, postojowe itp. można by zbudować drugą służbę zdrowia z takim samym budżetem.
12 milionów porad lekarskich mniej niż rok temu, ale przecież nie możemy dbać o wasze zdrowie, bo jest pandemia, czego ludzie nie rozumiecie? Siedźcie w domu i nie pyskujcie.
2020-10-19 11:11
Tyle że eksterminuje nie wirus a głównie związana z nim panika i paranoja.
2020-10-19 12:59
Dzięki kilku prostym zasadom, praktycznie bezkosztowo (maseczki, dystans), możemy wspólnie uratować trochę ludzkich istnień. Ale po co. Lepiej ostrożność i dbałość o innych nazwać paniką i paranoją.
2020-10-19 10:01
Co mądrzejsi dyrektorzy i tacy którzy dbają o zdrowie swoje, uczniów i nauczycieli i ich rodzin właśnie tak robią. Niestety w szkole mojej corki Sp1 Pani dyrektor myśli tylko o obchodach 40 lecia szkoly, torcie.
A zdrowie i życie jest nie ważne!!!! Masakra
2020-10-19 10:13
to jest straszna szkoła
2020-10-19 10:52
Może ktoś wyjaśni, my dopiero zaczynamy zerówkę.
2020-10-19 11:09
spokojnie można zapisać tam dziecko, moja dwójka tam uczęszcza
2020-10-19 11:08
bzdura, akurat ta pani dyrekotor staje na wysokości zadania. A hejt wylewający się na jej działalność pochodzi od jej przeciwników.
2020-10-19 12:47
potwierdzam, mogę tylko współczuć, ludzie zachowują się jak gnidy. Pokaż twarz trollu, anonimowo to łatwo kogoś oczerniać.
2020-10-19 16:04
gdyby hejt szerzyli jej poplecznicy, nie?
2020-10-20 11:35
Niech przyjdzie taki jeden z drugim i zobaczy jak wygląda praca i zarządzanie w obecnej sytuacji.Nie zazdroszczę, jednocześnie podziwiam całą kadrę zarządzającą
2020-10-20 22:23
Takich komentarzy nie warto komentować ;)
2020-10-19 18:15
Szkoła jest ok,to czasy są do d... coraz bardziej rozszczeniowi rodzice i dzieci bez zasad
2020-10-19 10:30
Szacunek dla wszystkich szkół , które nie dają się covidowej propagandzie i nauka dzieci jest dla Nich najważniejsza ! Nauka przed monitorem przynosi same szkody i niewiele zdalnie mogą się nauczyć !
2020-10-19 11:12
2020-10-19 11:22
Nonsens. Na całym świecie dzieci się w tym roku uczyły lub nadal uczą zdalnie. To nie to samo, ale tymczasowo jest/bylo to konieczne. Jakoś inne kraje umiały się zorganizować.
2020-10-19 11:43
W pewnym wieku straconych szans i możliwości nie da się nadrobić . To już za długo trwa! Gdyby to była epidemia , to by już dawno była , s nie po wyborach i po wakacjach!!! Umierają tak naprawdę ludzie , którzy maja inne
W pewnym wieku straconych szans i możliwości nie da się nadrobić . To już za długo trwa! Gdyby to była epidemia , to by już dawno była , s nie po wyborach i po wakacjach!!! Umierają tak naprawdę ludzie , którzy maja inne poważne choroby , a nie covid . Robią czystkę pod przykrywka covidu! To jest kryminał !Media tv oraz niektóre portale zyja z tej propagandy ! Czas to przerwać !
2020-10-19 12:22
czyj to spisek, bo nie jestem na bieząco z najnowszymi teoriami? żydów? billa gatesa? reptilian?
2020-10-19 12:59
2020-10-19 10:04
Nauka zdalna w obecnej syt. to najlepsze co mozna dzieciom zapewnić.bez ryzyka zarażenia ,stresu i masek.
2020-10-19 10:18
Jak ją przeprowadzić jak jeden i drugi rodzic pracuje?
2020-10-19 10:40
To przeciez nie rodzice maja uczyc
2020-10-19 10:49
Nie zabieraj głosu skoro nie masz pojęcia o co chodzi. Żaden z rodziców nie chce zamknięcia szkoły, bo to do niczego nie prowadzi, poza demoralizacją ! Zostawcie dzieci w spokoju.
2020-10-19 10:58
Ja jestem rodzicem i chcę zdalna naukę.
2020-10-19 10:57
Lekcje zdalne wygladaja tak, ze dziecko dostaje liste zadan do wykonania i robi je razem z rodzicem. A jesli nie ma rodzica, bo jest w pracy, albo rodzic jest niewydowalny wychowawczo to edukacja dziecka po prostu
Lekcje zdalne wygladaja tak, ze dziecko dostaje liste zadan do wykonania i robi je razem z rodzicem. A jesli nie ma rodzica, bo jest w pracy, albo rodzic jest niewydowalny wychowawczo to edukacja dziecka po prostu zawiesza sie na stale. Nie mowiac juz o dzieciach niepelnosprawnych, ktore po prostu cofaja sie w rozwoju. Skutki takiej pseudo nauki sa katastrofalne. Moze trzeba sie zastanowic, czy ratujemy starych, ktorzy i tak by umarli, czy rozwalamy zycie mlodym. Bo wszystkiego nie da sie uzyskac. Zamkniecie szkol nic nie daje, bo tylko odwleka to co i tak ma sie wydarzyc. A szkody sa nieodwracalne
2020-10-19 11:14
Rozumiem. Czyli wolisz, żeby umarł profesor z uczelni niż 20-latek w dresikach z sieczką zamiast mózgu? Masz jakieś dziwne wyobrażenia o zdalnym nauczaniu. Jeśli nauczyciel daje listę zadań do wykonania, tzn. że
Rozumiem. Czyli wolisz, żeby umarł profesor z uczelni niż 20-latek w dresikach z sieczką zamiast mózgu? Masz jakieś dziwne wyobrażenia o zdalnym nauczaniu. Jeśli nauczyciel daje listę zadań do wykonania, tzn. że normalnie też miał wylane i tak pracował (takich jest wielu, serio). Normalny nauczyciel online tłumaczy co i jak zrobić. Zawsze można skontaktować się z nauczycielem i poprosić, aby więcej tłumaczył - to też człowiek, taki jak Ty i ja. I Taki jak ludzie starzy, których skazujesz na śmierć ze względu na wiek. Ja uważam, że powinni umierać ludzie głupi, ale niestety, jest jak jest.
2020-10-19 11:22
że pisząc "ratujemy życie starym, którzy i tak by umarli" mówisz też o swoich rodzicach? poza tym poczytaj sobie dane - koronawirus zabija też osoby młode i bez chorób współistniejących.
2020-10-19 12:29
dobrze wie, że mówi też o swoich rodzicach i dziadkach. wiadomo, czasy trudne, warto by odziedziczyć jakieś mieszkanko ;)
tutaj retoryka "ratujemy życie starym, którzy i tak by umarli", a pod innym artykułem zapewne "a na zgniłym zachodzie staruszków do eutanazji zmuszają" ;)
2020-10-19 15:35
Teraz COVID zabija też mlodych. SORy zatkane, ludzie leżą w karetkach. Wszyscy, rownież młodzi, z czymkolwiek innym niż COVID też nie dostaną sie do szpitala. Czy to będzie wypadek samochodowy i czy cokolwiek innego zagrażającego życiu. Inna sprawa, że młodzi na sam COVID też umierają.
2020-10-20 10:26
2020-10-19 10:10
2020-10-19 10:30
Optymista,,,,,To usiądz i płacz. Nie uda sie , nic nie róbmy . No taaak wszyscy kiedyś umrzemy ,Co będzie w razie wojny ,strach pomyśleć ,Skąd takie pierdoły się wzieły .
2020-10-19 11:11
w razie wojny będziecie się kręcić w kółko w poszukiwaniu nie wiadomo czego
jedni na wschód, drudzy na zachód, następni w innych kierunkach. Potem z powrotem - bo tam też raju nie ma.
Taka to filozofia "ambitnych i ogarniętych". Mot - łoch
2020-10-19 10:44
Ja osobiście wolę później, jak już będą opracowane procedury, leki, w dramatycznym przypadku wolne respiratory czy łóżka. Zdecydowanie nie chcę chorować teraz, w tym chaosie i zamieszaniu łatwo zginąć.
2020-10-19 11:22
Trzeba było łapać w lato, jak była ładna pogoda :).
2020-10-19 10:44
To ja wolę później..jak już będą luzy w szpitalach
2020-10-19 10:46
jak wszyscy będą zakażeni w jednym czasie to służba zdrowia się po prostu zapcha i wtedy wszyscy naprawdę potrzebujący zamiast w szpitalach będą leżeć na ulicach lub cmentarzach.
2020-10-19 11:14
Chyba że na prywatnych wizytach, wtedy to z otwartymi ramionami, tam wirus nie był już groźny.
2020-10-19 11:54
nieprawda przychodnia na polankach dziala, i jest wiele przychodni ktore sa otwarte i mozna przyjsc osobiscie ale ze ludzie sa nieporadni i im sie niechce poszukac to juz inna sprawa
2020-10-19 12:20
bo ludzie dzwonią w jedno miejsce i wydaje im się, że wszystkie możliwości zostały wyczerpane.
2020-10-19 10:58
I tak każdy kiedyś umrze. Czy to oznacza, że mamy nic nie robić? W takim razie zamknijmy szpitale.
2020-10-19 11:13
jak skończy się kasa i zachorują lekarze - to i tak się zamkną
bez twoich "dziwacznie rozpaczliwych" wezwań :)
2020-10-19 10:59
To zapraszam na lizanie poręczy do komunikacji miejskiej
Nie czekaj dawaj i potem tylko napisz nam jak degustacja przebiegła i jak objawy znikną czy byś drugi raz tak samo zrobił
2020-10-19 11:06
Poziom argumentu godny glona na plazy.
2020-10-19 11:15
To co piszesz nie jest normalne...
2020-10-19 11:15
Głupoty gadasz. Mam 35 lat i nigdy nie zachorowałem na grypę, na covid też nie zamierzam. Sam jestem ostrożny, i szlag mnie trafia, jak widzę cwaniaczków bez maseczek z głupkowatym wyrazem twarzy.
2020-10-19 11:23
Jasne. Zawiń się w prześcieradło i czołgaj się w stronę cmentarza, skoro "niedasię".
2020-10-19 10:10
Raptem dwie szkoły, z czego jedna przechodzi na zdalne.
2020-10-19 10:56
Może tu wspominają o całych szkołach, ale jest mnóstwo poszczególnych klas, które uczą się zdalnie. U mojej siostry w szkole (jest nauczycielką) jedna klasa podstawówki jest wyłączona. Klasa mojej siostrzenicy także. Jak
Może tu wspominają o całych szkołach, ale jest mnóstwo poszczególnych klas, które uczą się zdalnie. U mojej siostry w szkole (jest nauczycielką) jedna klasa podstawówki jest wyłączona. Klasa mojej siostrzenicy także. Jak tak będą wyłączane klasa po klasie to zaraz pozamykają się szkoły. Same, bo rząd tej decyzji nie podejmie, bo by musieli ludziom zapłacić. Lepiej poczekać, aż wszyscy się pozarażają.
2020-10-19 10:59
W Gdyni cała SP20 przeszła na zdalne.
2020-10-19 11:18
ZS Jezuitow na zdalnym nauczaniu i to się sprawdza.Dzieci bezpieczne,realizują program .
2020-10-19 12:11
szkoda ze nie podali listy konkretnie gdzie jak jest jeśli chodzi o zarażnia
2020-10-19 10:11
Co ma powiedziec ekspedientka,kierowca,monter?Niektorym wydaje si,ze pieniadze po prostu wplywaja na konto,a ich aktywnosc nie ma ztym nic wspolnego.Jezeli kasa jest co miesiac to po co chodzic do roboty?
2020-10-19 10:14
W tych szkołach nie ma nikogo kto by nawet nie kochał ale lubił zdalne nauczanie
2020-10-19 10:22
Mam nauczyciela w rodzinie który mówi na ten temat krótko i i dosadnie: to wuj a nie nauka, wychowamy roczniki analfabetów jeśli tak dalej pójdzie.
2020-10-19 10:39
...i co cię powstrzymywało, by trafić do tej legendarnej sfery budżetowej?
2020-10-19 11:11
kierowca i monter moga pracować zdalnie i online w symulatorze. Skoro wszystko robi sie wirtualne...
2020-10-19 12:52
Albo nie wiesz jak wygląda w praktyce. Albo masz znajomych - opierdalaczy.
2020-10-21 15:31
czy monter lub ekspedientka siedzi bez maski w pomieszczeniu z 25-oma potencjalnymi zakażonymi przez 5 godzin? obudź myślenie bo jedno dziecko może zakazić cała klasę, a potem reszta przeniesie to do domów i rodzin.
2020-10-19 10:11
powinni iść do szkoły uczyć. Tacy mądrzy, znają się na wszystkim. I jeszcze Zieliński ten od konfetti - zdaje się, że już uczył historii. Dadzą dobry przykład i może w końcu uczciwie coś zarobią
2020-10-19 12:54
To musiałby przepracować 1682 lata, żeby oddać za nielegalne wybory które się nie odbyły, a za które nie poniósł żadnej odpowiedzialności.
2020-10-19 13:11
2020-10-19 10:16
Co zrobić z dziećmi 7,9 letnimi? Nie mam podstaw otrzymania zwolnienia w pracy, nie obowiązuje zasiłek. Nie mogę przejść na prace zdalną u mojego pracodawcy. Nie mam tez w trójmieście babci ani dziadka. Teraz mamy
Co zrobić z dziećmi 7,9 letnimi? Nie mam podstaw otrzymania zwolnienia w pracy, nie obowiązuje zasiłek. Nie mogę przejść na prace zdalną u mojego pracodawcy. Nie mam tez w trójmieście babci ani dziadka. Teraz mamy wysyłać dzieci do świetlicy żeby tam się nudziły 9 godzin a potem wracają do domu i nadrabiają lekcje z nami? Zwracam się z uprzejma prośbą do dyrekcji o średnie wynagrodzenie nauczyciela bo będzie to mój drugi etat. Jaki jest sens zamykać szkoły żeby trzymać dzieciaki w jednej sali
2020-10-19 10:23
i wielu rodziców o tym zapomina...
2020-10-19 10:27
Racja, szczególnie te świetlice.. prawdziwe uniwersytety
2020-10-19 10:39
I właśnie dlatego dzieci powinny sie tam uczyć, a nie wegetować do 17 i dopiero w domu nauka...
2020-10-19 10:35
Powyższe pytanie Szanowna Mamusiu/Tatusiu do do rządu wybranego przez obywateli RP.
Jak Dyrekcja ma zapewnić naukę stacjonarną? Sklonować nauczycieli?
Ogarnijcie się rodzice i przestańcie się czepiać dyrekcji i nauczycieli!
To nie oni to wymyślają!!!
2020-10-19 10:43
Dokładnie skandal!! Skandal!! Jak można potencjalnie chore dzieci grupować w jednym pomieszczeniu!! Skandal!! To jest wręcz rozprzestrzenianie wirusa!! Gdyby dyrektorka zamknęła świetlice i nie byłoby możliwości
Dokładnie skandal!! Skandal!! Jak można potencjalnie chore dzieci grupować w jednym pomieszczeniu!! Skandal!! To jest wręcz rozprzestrzenianie wirusa!! Gdyby dyrektorka zamknęła świetlice i nie byłoby możliwości pozostawienia tam dziecka, państwo oraz rządzący zobowiązani byliby do tego żeby zapewnić tym uczniom zajęcia zdalne. A jak są zobowiązani do zajęć zdalnych to musza uzgodnić to z moim pracodawcą - na poziomie ogólnokrajowym. Jak dyrektorka zapewni opiekę na świetlicy i będzie możliwość opieki nad dzieckiem to rząd ( nie ważne z jakiej opcji) zawsze umyje ręce. Tak szanowny czytelniku!! Z tego wniosek jest ze winni są dyrektorzy placówek którzy wręcz mają obowiązek dbać o zdrowie uczniów i zapewnić im edukacje a grupują ich w poczekalniach a edukacje zrzucają na rodziców !!
2020-10-19 13:48
Ta Dyrektorka sama z siebie nie może ot tak zamknąć świetlicy!!!
Tak sobie może zamknąć prywaciarz sklepik osiedlowy!!!
2020-10-19 10:41
Widze, ze dla niektorych rodzicow dzieci to tylko problem
2020-10-19 10:53
że nie. Marzę, aby siedzieć z nimi w domu i nawet uczyć zamiast szkoły. Ale pracuję 8 h dziennie. Dodam, że w budżetówce, pandemia nie pandemia - w biurze, nie zdalnie.
2020-10-19 11:41
że w budżetówce? zapraszam, podobno każdy by chciał. A swoje dzieci uwielbiam i uwielbiam spędzać z nimi czas, nawet jak obecne społeczeństwo z singlami na czele jest tak źle nastawione do dzieci. Mam nadzieję, że nie
że w budżetówce? zapraszam, podobno każdy by chciał. A swoje dzieci uwielbiam i uwielbiam spędzać z nimi czas, nawet jak obecne społeczeństwo z singlami na czele jest tak źle nastawione do dzieci. Mam nadzieję, że nie dożyję czasów kiedy nikt nie będzie chciał mieć dzieci, bo fala hejtu wylewa się na rodziców i nauczycieli przy każdej okazji. Znam wielu wspaniałych rodziców i wielu wspaniałych nauczycieli i wielu singli krytykujących jednych i drugich.
2020-10-19 10:57
2020-10-20 18:50
obraziłeś inteligencje , i cię wyminusowali
2020-10-19 10:57
Problemem nie są dzieci, problem jest w zarządzaniu..
2020-10-19 11:00
Ale 500plus razy dwa z radością od kilku lat się przyjmuje, co nie?
2020-10-19 11:46
zatrudnię Cię za 500 na opiekuna/opiekunkę. Przyjmujesz ?
2020-10-19 12:17
to jeśli mimo dodatkowego 1000 złotych i pracy zarobkowej nie stać cię na opiekę, to zastanów się, czy ta praca zarobkowa ma sens
2020-10-19 12:21
od samego początku mam tego świadomość. Tylko co z emeryturą? A pomijając wszystko, naprawdę lubię moją pracę.
2020-10-19 13:01
coś za coś, lubienie swojej pracy nie ma tu nic do rzeczy. każdy by chciał i pinionżki dostawać, i pracę lubić, i żeby jeszcze państwo odciążało.
2020-10-19 18:04
2020-10-19 13:04
Czy płodzenie dzieci miało sens, jak nie stac ją, żeby o nie zadbać.
2020-10-19 11:02
2020-10-19 11:07
mimo 500 plus razy 2. I na emeryturę też nie odłożę, szanowny ktosiu, który nie masz dzieci, tylko zazdrościsz tych 500+, a nie masz pojęcia o dzieciach
2020-10-19 11:49
Rozpuścili się obywatele...
2020-10-19 12:11
10 lat temu mniej rodziców było stać na lekcje angielskiego dla dzieci, 10 lat temu mniej rodziców było stać na basen dla zdrowia dzieci, 10 lat temu mniej rodzin wyjeżdżało wspólnie na urlopy
2020-10-19 13:00
10 lat temu mniej rodzin było stać na duży telewizor, 10 lat temu mniej rodzin był stać na nieco bardziej wypasiony samochód, 10 lat temu mniej mamuś mogło sobie pozwolić na wizyty u kosmetyczek.
2020-10-19 12:12
zdobyć pozycję, a nie robić dzieci i szukać bankomatu w postaci faceta ;)
2020-10-19 12:16
to co ty byś zrobiła bez tego 500+? i co zrobisz, jeśli rząd stwierdzi, że nas jednak nie stać na takie fanaberie?
2020-10-19 12:25
przestaną chodzić na basen i zacznę korzystać z NFZ i dentysty w szkole
2020-10-19 12:51
to słabo, że pracujesz, a nie stać cię na zrobienie zębów dzieciom, czyli jakby nie patrzeć rzeczy z gatunku podstawowych...
2020-10-19 13:05
pracuję w budżetówce
2020-10-19 13:16
ja też, i co z tego? mi praca w budżetówce nie koliduje z życiem, jeśli tobie tak, to zastanów się, czy nie powinnaś czegoś z tym zrobić.
2020-10-19 11:19
Gdybyś kiedyś nie był taki nieśmiały/a i niezdecydowany/a to Twoje dzieci by miały już pewnie 11 i 13 lat.
2020-10-19 15:09
Nowopowołany dziś minister? Trochę tak to brzmi...
2020-10-19 11:20
W sytuacji w jakiej się znajdujemy pretensje należy kierować do rządzących państwem, a nie kierujących szkołami. Nauczyciele są na pierwszej linii, a to, że chorują to chyba normalne biorąc pod uwagę z jaką grupą obcują
W sytuacji w jakiej się znajdujemy pretensje należy kierować do rządzących państwem, a nie kierujących szkołami. Nauczyciele są na pierwszej linii, a to, że chorują to chyba normalne biorąc pod uwagę z jaką grupą obcują każdego dnia. Mają chodzić do pracy chorzy aby zapewnić opiekę Pani dzieciom? Tylko ktoś skrajnie nieodpowiedzialny piszę takie bzdury
2020-10-19 11:47
Osoba dorosła powinna wiedzieć że w życiu nie wszystko idzie zawsze zgodnie z planem. Sytuacja jest trudna dla wszystkich, czym szybciej to zrozumiemy tym szybciej znajdziemy rozwiązanie. Szczęśliwie w naszej części
Osoba dorosła powinna wiedzieć że w życiu nie wszystko idzie zawsze zgodnie z planem. Sytuacja jest trudna dla wszystkich, czym szybciej to zrozumiemy tym szybciej znajdziemy rozwiązanie. Szczęśliwie w naszej części świata od dawna nie zdarzyło się nic podobnego kalibru, ale gdzie indziej dzieje się to cały czas. Przyzwyczailiśmy się do wygody, dobrobytu, jedzenia w sklepach, wody w ranie i wypłaty na czas. Obecna sytuacja dotyka cały świat ale brak zajęć w szkole to nie najgorsze co może nas w życiu spotkać. Zabrzmi to jak truizm ale w najgorszym wypadku straci Pan/Pani pracę, dobrzy ludzie pomogą lub dostaniecie jedzenie z opieki. Trochę długów za czynsze itp, odkujecie się Państwo jak cały bałagan się skończy. Jeżeli nie macie poduszki finansowej to czekają Was ciężkie decyzje ze skutkiem długofalowym. Nie będę udzielał rad bo nie mam pojęcia jak wygląda wasze życie. Rządzący ale też zwykli ludzie nie byli przygotowani na tą pandemię. Przespano wakacje, masa ludzi uwierzyła że kryzys ich ominie i nie oszczędzali. Proszę wziąć sprawy w swoje ręce i przyzwyczaić się do myśli że nie jest wygodnie a może być gorzej.
A na sam koniec, to nie winiłbym dyrekcji za tą sytuację. Oni biorą odpowiedzialność za to co dzieje się za szkolną bramą. Nawet jeżeli nie służbową, to co jeżeli ktoś po zarażeniu w szkole straci życie? Nikt nie chce żyć ze świadomością że mógł zdecydować inaczej.
Skoro mają pracowników lub uczniów zarażonych to logiczne jest że zamykają szkołę, by nie trafiło więcej osób. Państwa dzieci też mogłyby się zarazić i przenieść to dalej. Zaryzykuje to Pani wiedząc jak zakorkowane są szpitale? Dyrektor mądrze nie ryzykuje zdrowia pracowników, uczniów i ich bliskich.
Jest to decyzja wyższej konieczności i niestety Państwa problem z pracą/opieką dla dobra ogółu musi zejść na dalszy plan...
Mam dzieci w takim samym wieku, ale dyrekcji i nauczycielom szkoły moich dzieci ufam, że jeżeli zamkną szkołę to nie dlatego bo takie mają widzimisię.
2020-10-19 11:57
Wszystko rozumiem, jest ciężko, wiem ze będzie gorzej tylko dlaczego dyrekcja wpuszcza wszystkie dzieci razem do świetlicy ? Dlaczego dyrektorzy tak ryzykują? Czy to aby nie nadaje się do zgłoszenia do sanepidu? Jest
Wszystko rozumiem, jest ciężko, wiem ze będzie gorzej tylko dlaczego dyrekcja wpuszcza wszystkie dzieci razem do świetlicy ? Dlaczego dyrektorzy tak ryzykują? Czy to aby nie nadaje się do zgłoszenia do sanepidu? Jest placówka w której często występują przypadki coronawirusa to ją zamykam! Zamykam całkowicie a nie udostępniam świetlice w której dzieci dalej się zarażają. To uważa Pan/ Pani za rozsądne zachowanie?
2020-10-19 12:09
To wybór rodzica, czy puści dziecko do świetlicy. Dyrektor umożliwia, bo przecież może być ktoś, kto naprawdę z dnia na dzień nie jest w stanie zapewnić dziecku opieki. Jeśli Ty szczęśliwie do tej grupy nie należysz, nie puszczaj dziecka. Sanepid prawdopodobnie to zatwierdził więc proszę się już tak nie spieszyć do tego zgłaszania.
2020-10-19 12:40
Nie do mnie to pytanie. Nie rozumiem też czym dla rodzica różni się zamknięta z całą szkołą świetlica, od świetlicy z której się nie korzysta bo nie ma takiego obowiązku? I tak szukacie opieki/zostajecie z dziećmi.
rozwiń...
Nie do mnie to pytanie. Nie rozumiem też czym dla rodzica różni się zamknięta z całą szkołą świetlica, od świetlicy z której się nie korzysta bo nie ma takiego obowiązku? I tak szukacie opieki/zostajecie z dziećmi.
W naszej szkole do świetlicy przyjęto 2/3 chętnych dzieci z uwagi na ilość metrów kwadratowych przypadających na osobę i to już po zwiększeniu tej powierzchni o dodatkową salę i opiekunkę. Dzieci z obu sal nie spotykają się i są w stałym składzie, młodsze klasy w jednej, starsze w drugiej. Pierwszeństwo miały rodziny ze wszystkimi dorosłymi pracującymi.
2020-10-19 13:22
Jest świetlica - formalnie dziecku państwo zapewnia opiekę a rodzic może chodzić do pracy i nie należy mu się żadna pomoc ( mało ważne jest to ze jest to potencjalnie ognisko choroby a dodatkowo na świetlicy nie ma nauki
Jest świetlica - formalnie dziecku państwo zapewnia opiekę a rodzic może chodzić do pracy i nie należy mu się żadna pomoc ( mało ważne jest to ze jest to potencjalnie ognisko choroby a dodatkowo na świetlicy nie ma nauki zdalnej)
Nie ma świetlicy - dziecku państwo zapewnia opiekę w postaci rodzica siedzacego w domu i uczącego dziecko na zdalnym nauczaniu wraz z nauczycielami.
Co wybrałby Pan/Pani dla swojego dziecka ? Co dyrektor powinien wybrać dla swoich uczniów?
Uwaga ważne i logiczne!!
Jest choroba w szkole i potencjalne ognisko- zamykam obiekt.
Nie ma potencjalnego ogniska ( chore osoby są odizolowane, potencjalnie chore na kwarantannach) reszta chodzi do szkoły normalnie. Czy to jest ciężko zrozumieć?
2020-10-19 14:46
Nauczyciel świetlicy, opiekunkę co najwyżej można sobie wynająć za 500 plus i inne liczne świadczenia.
2020-10-19 12:57
Tu może nie chodzić o ryzyko. Jeżeli dajmy na to nauczycielowi stwierdzono covid to na kwarantannę lecą wszyscy z którymi miał kontakt (uczniowie wybranych klas i nauczyciele z pokoju nauczycielskiego). Jeżeli
Tu może nie chodzić o ryzyko. Jeżeli dajmy na to nauczycielowi stwierdzono covid to na kwarantannę lecą wszyscy z którymi miał kontakt (uczniowie wybranych klas i nauczyciele z pokoju nauczycielskiego). Jeżeli świetliczanka nie miała takiego kontaktu to nie ma powodu by nie mogła opiekować się dziećmi które też takiego kontaktu nie miały. Kadry do nauczania pewnie brakuje i dlatego nie ma zajęć.
2020-10-19 13:27
To dalej jest błąd dyrektora, bo nie powinien pozwolić na to żeby wszyscy nauczyciele spotykali się w jednym miejscu. W korporacjach lub dużych firmach nawet im do głowy nie przyjdzie żeby wrzucić wszystkich managerów do jednego pomieszczenia bo wiedza ze to błąd w zarządzaniu zasobami ludzkimi
2020-10-19 16:26
Z całym szacunkiem. Nie wiem skąd Pan/Pani czerpie wiedzę na temat pandemii, przepisów, procedur, obowiązków dyrektora szkoły i innych instytucji państwa. Podzieliłem się moimi spostrzeżeniami i wiedzą ale jeżeli ktoś
Z całym szacunkiem. Nie wiem skąd Pan/Pani czerpie wiedzę na temat pandemii, przepisów, procedur, obowiązków dyrektora szkoły i innych instytucji państwa. Podzieliłem się moimi spostrzeżeniami i wiedzą ale jeżeli ktoś wie więcej, to proszę zawiadomić Sanepid czy prokuraturę. Moje kompetencje nie są aż tak wszechstronne.
Jest pewne, że z obecnej sytuacji powoli przestają obowiązywać takie ogólniki jak "szkola/panstwo musi zapewnić". Tyczy się to nie tylko szkół ale niestety także dostępu do służby zdrowia. Nie zapewnienią, nie przyjmą, nie otworzą i z problemem zostaną ludzie.
Pan prezydent jako teoretycznie jedna z lepiej poinformowanych osób w kraju 3 tygodnie temu myślał że pandemia się cofa. ( https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1491888,duda-pandemia-pod-kontrola-wyplaszczenie-krzywej-koronawirus.html). Proszę samemu wyciągnąć wnioski na ile można ufać władzy i mediom. Czym szybciej uświadomimy sobie że najwięcej zależy od nas samych, tym szybciej ogarniemy problem. Z życzeniami zdrowia, proszę być dobrej myśli. Pozdrawiam ;)
2020-10-19 17:41
Nie musi to być pokój nauczycielski. Mogą się spotykać prywatnie i też trafić na kwarantannę. Nie ma rozwiązań idealnych w takim czasie jaki mamy i trzeba tylko zmniejszać skutki...
2020-10-19 13:20
2020-10-19 13:31
Za takie coś można iść do paki.. widać ze singiel
2020-10-19 21:19
To proste, trzeba było nie robić dzieci skoro nie potrafi się zapewnić się im opieki
2020-10-20 18:55
taki argument mam też : trzeba nie było się uczyć za nauczyciela tylko za informatyka a nie beczeć że mało kasy
2020-10-19 22:39
Nie mam babci i dziadka zalll a nie argument....
2020-10-19 10:19
Zajęcia mają się dobywać poprzez aplikację teams, jednak dopiero od środy ponieważ chcą dać czas rodzicom na zainstalowanie aplikacji. Dwa dni na zainstalowanie jednego programu. Przy czym przez ten czas zrzucają obowiązek nauczania na rodziców przekazując materiały do nauki poprzez... aplikację temas.
2020-10-19 10:19
kolejne przypadki fałszywych testów,na pewno nie chorych! tak samo jak w naszej szkole i przedszkolu,a wszyscy zdrowi
2020-10-19 11:38
W szpitalach tez trzymają bezobjawowych panikarzy!!! Zajmują łóżka naprawdę chorym . Ogólnie niech już przestaną straszyć ! Jak przestaną mówić o tym media , to ludzie przestaną panikować i lecieć z byle bólem głowy na
W szpitalach tez trzymają bezobjawowych panikarzy!!! Zajmują łóżka naprawdę chorym . Ogólnie niech już przestaną straszyć ! Jak przestaną mówić o tym media , to ludzie przestaną panikować i lecieć z byle bólem głowy na oszukane testy . Tym wszystkim kieruje kasa i chęć kontroli nad nami . Biedne dzieciaki ... jak one będą miały sprane mózgi przez ta covidowa propagandę !
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.