Opinie (107) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • je jedzie? (2)

    trzeba kręcić korbą :-)

    • 6 0

    • Jak idzie z kopyta, to wszystko jedzie!

      • 1 1

    • tak samo z butami jak nie chcą maszerować

      trzeba ruszać nogami. Służę poradą jakby co. Piszcie

      • 6 1

  • Dzisiaj tak miałem po anginie. Co za dół. Jadę znaną trasę i nie idzie. (7)

    Nie idzie? Noga i płuca nie podają he he he. Cóż, trzeba wziąć na klatę i powoli wracać do formy.

    • 11 0

    • miałeś covida a nie anginę (3)

      tylko nie poszedłeś na test

      • 6 9

      • to prawda, teraz inne choroby nie występują

        tak mówią wszyscy :D

        • 11 2

      • (1)

        Tak dziala zimno. Cale lata jezdzilem rowerem i jak przychodzila zimna pora roku to moja wydajnosc spadala. Do teraz pamietam jedna krotka 50km trase, ktora ledwo udalo mi sie przejechac przy 20st mrozie.

        • 4 0

        • wychłodzenie

          to jak spuszczenie powietrza z kół...

          • 0 0

    • (1)

      Zdrówka życzę

      • 6 0

      • Dziękuję!

        • 4 0

    • wracaj do zdrowia i....

      nie kozakuj
      noga wróci stopniowo
      ale jak przegniesz, powrot formy zajmie więcej czasu
      a po drodze możesz złapać kontuzję, lub kolejną infekcję

      • 2 0

  • Oddać do serwisu (10)

    Polecam w Orłowie koło dworca ,paragonu nie dadzą ,na reklamacje usługi usłyszycie ze jakmsie nie podoba to mam iść do innego serwisu ,na drobna naprawę czeka się pare dni bo trzeba zamówić czesc do wymiany ,horror polecam samobójcom

    • 9 2

    • rower jest dość prosty mechanicznie (9)

      polecam poświęcić trochę czasu i samemu się nauczyć serwisować. To spora przyjemność. Zyskujemy też większą świadomość naszego sprzętu i łatwiej nam potem rozwiązywać problemy w trasie gdzie nie ma dostępu do mechanika.

      • 11 2

      • (5)

        Taa
        Chyba twój wagant.
        Jasne, wszystko można, ale nie wciskaj kitu, że serwis np. Nowoczesnego fulla mtb jest dla każdego, może i jest, ale potrzeba czasu, jakiejś wiedzy i konkretnych narzędzi.

        • 3 9

        • Oczywiście potrzeba wiedzy i narzędzi. (2)

          Ale nie czekasz na miejsce w serwisie i nikt cię na nic nie naciągnie. Latem, na najdrobniejszą naprawę są terminy bliskie miesiąca, a dla kogoś, kto jeździ prawie codziennie, to dramat. Warto się nauczyć, a koszty narzędzi, zwrócą się za brak zapłaty za serwis.

          • 8 2

          • (1)

            Mi tego nie mów bo sam złożyłem i serwisuje mojego fulla.
            Bo tak lubię, to moje hobby i tak lubię spędzać czas, ale obiektywnie ciężko oczekiwać by typowy użytkownik wydał kilkaset złotych na narzędzia, smary i

            Mi tego nie mów bo sam złożyłem i serwisuje mojego fulla.
            Bo tak lubię, to moje hobby i tak lubię spędzać czas, ale obiektywnie ciężko oczekiwać by typowy użytkownik wydał kilkaset złotych na narzędzia, smary i lubił w tym dlubac...na tej zasadzie można oczekiwać by kazdy sam naprawił samochody, piece gazowe itd.
            Tak wiem, w Polsce każdy zna się na wszystkim, ale na to wszystko nie każdy ma czas.

            • 3 3

            • samochody są bardziej skomplikowane od rowerów

              ale nie chodzi o to byś wymieniał rozrząd pod blokiem albo rozbierał silnik. Chyba żarówkę potrafisz wymienić sam? Zmienić koła, wymienić filtr kabinowy czy powietrza albo wycieraczki. Nawet ogarnąć bezpieczniki.

              • 3 1

        • ale troche pierniczysz, serwis amortyzatora to nie jest coś co trzeba zrobić w sposób nagły

          zbliża się resurs to to robisz w serwisie, można to zaplanować. Nie mówiłem o serwisie amorków. Z resztą to nie prom kosmiczny. Może i wymaga narzędzi ale każdy to zrobi. Mi chodziło o podstawową konserwację, regulacje, wymiane podzespołów. To wszystko jest proste.

          • 4 1

        • potrzeba głównie chęci , to połowa sukcesu , wszak chcieć to móc , więc do roboty

          • 3 0

      • od X lat serwisuję swój rowerek sam , dzięki temu chodzi jak zegarek /szwajcarski/

        • 2 0

      • jak kto lubi to serwisuje (1)

        ale można lubieć jeść i nie gotować, dobrze się ubrać i nie czyścić garnituru, nie ostrzyć łyżew, nie kłaść terakoty, są nawet tacy, co latają samolotem i nie ładują sami walizki. Mój kolega nie serwisuje, a w pom.500 był w 10.

        • 0 0

        • nieno tak, przecież nikogo nie dyskryminuję z tego powodu

          po prostu uważam że warto, ale nie każdy musi to polubić

          • 1 0

  • Nastawić, nasmarować dotrzeć...

    • 1 0

  • Tu powinna być nieco inna ankieta: (7)

    Czy był to najgorszy artykuł na naszym serwisie?
    a) Tak, przynajmniej w tym roku.
    b) Nie, ten artykuł owszem nie czyta się, ale bywaja gorsze
    c) Absolutnie nie. Dowiedziałam / em się z niego wielu interesujacych faktów np że bez kół rower nie pojedzie i autorka zasługuje na pochwałę naczelnego.

    • 38 3

    • dd) czy to była przynęta na przygłupów, którzy muszą się do wszystkiego przywalić. w komentarzach.. (2)

      ...choć przeczytali artykuł fragmentarycznie.

      • 2 6

      • akurat ten artykuł wygląda jakby go pisano dla dzieci w wieku przedszkolnym (1)

        więc przywalanie się jest jak najbardziej zasadne

        • 4 1

        • bo ja wiem? 90 komentarzy to nie jest nic ;-)

          a było by więcej, jak by nie wycinali...

          • 1 0

    • pracując w serwisie, dowiedziałbyś się (3)

      że interwencję zawsze zaczynasz od rzeczy najbardziej oczywistych, np. wlączenie zasilania... podłączenie kabla zasilającego, itp, itd...

      • 2 2

      • (2)

        tak, ale nie piszesz artykułu o tak oczywistych rzeczach

        • 3 2

        • Więc dlaczego codziennie mijam tyle rowerów, których właściciele nie rozumieją tych "oczywistości"? (1)

          Niedopompowane koła, skrzypiące łańcuchy, trzeszczące łożyska, napęd mielący sam siebie, koła w ósemeczkę. A potem "panie kiedyś wigry to było, a teraz to te rowery się psujo od samego patrzenia".

          • 2 0

          • rozumieją tylko im się nie chce

            • 0 0

  • straszne farmazony

    • 18 1

  • wielu rowerzystów o podstawowej sprawie - widoczności (6)

    brak oświetlenia to niestety standard
    Policja też to ignoruje bo nigdy nie widziałem aby kogokolwiek zatrzymali za brak oświetlenia. Policja mandantów wlepiłaby pełno gdyby się ustawili tylko w ciągu grunwaldzkiej

    brak oświetlenia to niestety standard
    Policja też to ignoruje bo nigdy nie widziałem aby kogokolwiek zatrzymali za brak oświetlenia. Policja mandantów wlepiłaby pełno gdyby się ustawili tylko w ciągu grunwaldzkiej albo na ścieżce nad morzem.

    Niestety ten brak oświetenia i dodatkowo widoczności to dramat. Teraz doszły jeszcze firmy dowożace jedzenie na telefon - i tu jest jeszcze gorzej bo niedość że nie ma oświetlenia to ci "rowerzyści" skrajają drogę tak jak im wygodnie - na czerwonym, po skosie przez skrzyżowanie.

    • 14 2

    • (4)

      i jest arrmaggeddonn, setki rozjechanych przez rowerzystów kierowców, zdemolowane samochody, trup się ściele gęsto, groza, ciemność widzę, mrrrrok

      • 1 4

      • znane sa przypadki "oślepienia" kierowców (3)

        źle ustawionym i zbyt mocnym oświetleniem roweru i w konsekwencji wypadek.

        • 2 0

        • (2)

          znane są wszystkie trzy przypadki
          a nie mówiłem, arrrmmagggedddonnnn

          • 0 4

          • to i tak dużo (1)

            a ruconego mięsa statystyki nie rejestrują...

            • 1 0

            • rucone mięso. pięęękne.

              ja też uważam, że najpasQudniejszy pasztet na rowerze
              zyskuje powabu
              i z tyłu, i z przodu, i z profilu...
              nie wiem jak piewca arrrmagedddonu, ja tam preferuje widok z tyłu

              ok, do wycięcia, ale z tym kolczykiem, wycinaczu, wyglądasz źle....

              • 3 0

    • to bolesny temat, wynikający z manipulacji przy przepisach

      długi czas definiowano minimum "oświetlenia" jako posiadanie odblasków z przodu i z tyłu. I tak zostało.

      Jest też odwrotny problem, oświetlenie zbyt silne i źle ustawione. Jest to śmiertelnie niebezpieczne a "rowerowi ekstremiści" prześcigają się w wożeniu tysięcy lumenów na kierownicy...

      • 0 0

  • (15)

    co to jest ''piasta planetarna'' ?

    • 1 3

    • (1)

      nie wiem po co był ten artykulik , pisanie o sprawach oczywistych nie ma sensu , chyba chodziło tylko o kasę za literówkę

      • 5 1

      • eee, niekoniecznie.

        sens artykulików na trUjmiasto.pl to prowokowanie dyskusji
        nawet takiego zrzędzenia, jak twoje
        ludzie se porozmawiają, przewietrzą złe nastroje
        i życie jest lepsiejsze ;-)

        • 1 1

    • ''koła-bez nich nie pojedziesz '' , naprawdę ??? nie wierzę !

      • 3 1

    • Piasta będąca przekładnią planetarną

      • 5 0

    • piasta z przekładnią planetarną od 3 do 7 biegów (10)

      • 3 0

      • czemu od 3 do 7? (9)

        Miałem taką co miał miała 2 biegi. A sa takie co maja 11 albo 14.

        • 5 1

        • 14 to jest droższe niż przeciętny rower (2)

          jak skończę 70 lat, to se takie kółko kupię.

          • 2 0

          • (1)

            a nie elektrospiroconzanzaro?
            idziesz pod prund, jak ślachetna ryba, a nie jak...

            • 0 0

            • elektryka planuję po 80.

              Na razie mam 60 i ujeżdżam gravela.

              • 2 0

        • (1)

          nie psuj komuś samopoczucia. Po prostu takie piasty wielobiegowe tylko zna.. od 3 do 7 ;)

          • 2 1

          • Takie są najpopularniejsze

            Znam tez inne :)

            • 0 0

        • Przykładowo: (2)

          Obecnie przekładnie w piaście Shimano Nexus mają też 8 biegów, a Shimano Alfine 11 biegów (Mogą być sterowane elektrycznie). Przekładnie Rohloff mają 14 biegów (Mogą być też sterowane elektrycznie). Przekładnie NuVinci

          Obecnie przekładnie w piaście Shimano Nexus mają też 8 biegów, a Shimano Alfine 11 biegów (Mogą być sterowane elektrycznie). Przekładnie Rohloff mają 14 biegów (Mogą być też sterowane elektrycznie). Przekładnie NuVinci są bezstopniowe. Są też przekładnie zamiast suportu przy pedałach Pinion o maksymalnie 18 przełożeniach i w tym przypadku zakres przełożeń znacznie przewyższa zakres zewnętrznych przekładni 3 na 1. Istotną "wadą" tych przekładni jest ich wysoka cena, która zapewne jest główną przyczyną stosunkowo niewielkiej ich popularności.

          • 2 0

          • wadą jest też większa waga (1)

            szczególnie Rohloff. A dla purystów to podstawowy powód do odrzucenia.
            Zasadnicza zaleta piast planetarnych (z przkładnią planetarną - ciekawe urządzenie) to niesamowita trwałość i niezawodność. Moje kobiety jeżdżą

            szczególnie Rohloff. A dla purystów to podstawowy powód do odrzucenia.
            Zasadnicza zaleta piast planetarnych (z przkładnią planetarną - ciekawe urządzenie) to niesamowita trwałość i niezawodność. Moje kobiety jeżdżą na tym sprzęcie i mam z głowy regulacje, czyszczenia i kłopoty z wytłumaczeniem strategii używania... ;)

            Hobbystom polecam rozebranie i złożenie takiej piasty... ;)
            Na szczęście, są one tak zrobione, że wyjmuje się cały "środek" w całości i myje w kąpieli, smaruje i wkłada na miejsce. Koniecznie dbać o szczelność, bo woda to jedyny czynnik, który może im zaszkodzić.

            Sprawdza się przy zjazdach i jeździe w terenie, bo nie ma czym zahaczyć... ;)
            Kombinacja x11 i dwie tarcze z przodu może dać całkiem sportowe wrażenia.

            • 2 1

            • Po dodaniu paska Gatesa (zamiast łańcucha) do takiej przekładni, to mamy praktycznie całkowitą bezobsługowość takiego napędu, nie licząc wymiany oleju po wielu tysiącach kilometrów w niektórych przekładniach (Shimano Alfine, Rohloff).

              • 3 0

        • 2 gears

          automat czy kikshift? co miałeś, sachsa, sturmeya archera?
          czy może miałeś Żółtego Bendiksa, na którego poluję od lat.
          mało ich w PL, rarytasik.
          tX

          • 1 0

  • (2)

    Gdzie informacja o niezbędnych pedałach w rowerze?

    • 14 1

    • na rowerze

      • 1 1

    • powinni napisać

      podnieśli by w ten sposób wartość merytoryczną tego artykułu

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.